Ja, dat is ook wel zo, een beetje oefenen kan geen kwaad. We hebben nu twee keer aangeboden, maar een lepel is nog niet gelukt, de lepel wilde ze wel graag in haar mond doen om op te kauwen, maar zodra ze door had dat er wat op lag, werd alles er vakkundig kokhalzend weer uitgewerkt.quote:Op maandag 13 februari 2023 18:10 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Soms moeten ze iets 10x proeven hè, voordat baby's aan de nieuwe smaak gewend zijn. Gewoon blijven aanbieden, niet pushen. Lekker gezellig zijn. 1 of 2 lepeltjes is goed, een heel prakje is ook oké.
Haha. Herkenbaar. Inmiddels eet mijn dochter steeds meer en steeds minder gepureerd. Ben elke keer weer verbaasd. Maar een lepel zonder eten blijft ook heel leuk.quote:Op maandag 13 februari 2023 18:30 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wel zo, een beetje oefenen kan geen kwaad. We hebben nu twee keer aangeboden, maar een lepel is nog niet gelukt, de lepel wilde ze wel graag in haar mond doen om op te kauwen, maar zodra ze door had dat er wat op lag, werd alles er vakkundig kokhalzend weer uitgewerkt.
Ja een lepel is ook prima speelgoed.quote:Op maandag 13 februari 2023 21:52 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Haha. Herkenbaar. Inmiddels eet mijn dochter steeds meer en steeds minder gepureerd. Ben elke keer weer verbaasd. Maar een lepel zonder eten blijft ook heel leuk.
Ik zie het ook altijd maar als oefenen. Het gevoel van een lepel in je mond. Dus na de maaltijd krijgt ze altijd de (lege) lepel.
Dat zeggen ze bij het CB ook idd maar het voelt zo machteloos dat soms zelfs nabijheid niet helpt om hem rustig te krijgen. Dan loopt ie rood aan, krijsen, zwaaien met de armpjes... ontroostbaar. En dat altijd op het moment dat wij zelf qua energie diep in het rood zitten.quote:Op donderdag 16 februari 2023 13:47 schreef pinquit het volgende:
Jullie doen het goed
En ook jullie gaan hierdoorheen komen, het is mega zwaar, maar het gaat lukken!
Ohja, en niet te vergeten: het gedrag van jullie Stef is doodnormaal, en ook jullie wanhoop is normaal. Maar het besef dat dit normaal is, maakt het voor jullie hopelijk wat draaglijker!
Och dit herken ik zo. Ik had me volledig ingesteld op wekenlang met een baby op me geplakt zitten, maar niet bedacht dat die baby dan wellicht alsnog ontroostbaar zou zijn. Ik vond dat ook heel heftig. Hier was de draagzak echt mijn redding, en veel praten met mensen die ook zo'n kraamtijd hadden, het vooral heel pittig vonden en me verzekerden dat het beter werd. Bij deze; het wordt beter! Als je het gevoel hebt dat er iets niet klopt of goed zit mag je ook op dat instinct vertrouwen en dingen laten controleren (of naar een osteopaat gaan), maar ik lees geen abnormale dingen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:05 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat zeggen ze bij het CB ook idd maar het voelt zo machteloos dat soms zelfs nabijheid niet helpt om hem rustig te krijgen. Dan loopt ie rood aan, krijsen, zwaaien met de armpjes... ontroostbaar. En dat altijd op het moment dat wij zelf qua energie diep in het rood zitten.
Mooi, herkenbaar verhaal. Volhouden en vooral je gevoel volgen. Luister niet naar mensen met goedbedoelde adviezen en ritmes die je moet proberen. Jullie kennen jullie kind het beste.quote:Op donderdag 16 februari 2023 13:38 schreef alpeko het volgende:
Neem aan dat mannen hier ook welkom zijnWat een verademing om jullie verhalen te lezen i.p.v. de sites waar ze ritme en structuur prediken terwijl je kleine daar exact helemaal niks van aantrekt. En dan denk je: we hebben een monster op de wereld gezet
![]()
Onze Stef is vandaag 4 weken. Geboren op 19 januari. Keizersnede na een stuitligging.
In het ziekenhuis sliep hij zijn eerste 2 nachten prima. De eerste nacht thuis was het meteen een ander verhaal. Daarna is ups en downs. Al ging het de eerste 2 weken best goed. Na een week ben ik weer gaan werken en dat viel zeker niet tegen. Ja, hij kwam 2x per nacht maar was daarna ook weer snel vertrokken.
Nu is alles onvoorspelbaar geworden waardoor we erg onzeker worden en twijfelen of ons kind wel oké is en wij het geschikt zijn voor het ouderschap. Overdag lukt het de helft van de dagen wel. Vaak zelfs in zijn eigen wiegje. Zeker in de ochtend. Op slechte dagen biedt de draagzak tot nu toe altijd uitkomst. 's Avonds begint het gedoe. Dan kunnen we hem ook slecht lezen. Steevast rond 20u wordt ie onrustig. Dan zit er vaak net een voeding in. Kramp? Reflux? Of toch weer honger. Hij lijkt ook zeker de clusteren. Gister van 20u-22u30 aan de borst gehangen. Dan is ie helemaal zen. Laat ie zelf los maar neerleggen is een no go. Meteen (of anders na max 10 min) huilen in zijn wiegje. Dan maar tussen ons in. Dat werkte vaak goed maar afgelopen dagen ook weer minder. Speentje er in helpt maar die laat ie zelf snel weer los.
En dan tobben we ook nog veel met teruggeven of zelfs spugen. Vanmorgen na een avond clusteren en een voeding rond 3u30 en nog wat rond 6u gooide ie er van alles uit. Een fase die we ook met ontlasting gehad hebben. Dat is iedere keer een enorme poepluier had.
Ik ben bij vlagen echt wel een beetje wanhopig hoe we hier doorheen komen. De combi met werk is ook best zwaar nu. Gelukkig kan ik in mijn werk best wel even duf zijn. Je zou hartchirurg zijn![]()
Het is nog zoeken naar vertrouwen dat we het goed doen. Dat we zijn signalen goed interpreteren en naar een balans waardoor we het beiden een beetje volhouden.
Hier in Engeland noemen wij ze vaak de "witching hours". Soms kan er helemaal niets aan de hand zijn van het standaard lijstje die je afchecked en zijn ze gewoon ontroostbaar, zo'n lastige tijd. Gebeurd vaak aan het einde van de dag, vaak ook rond hetzelfde tijdstip! Sterkte! Het is heel erg zwaar en vermoeiend! Deze tijd is altijd de lastigste "puzzel", erachter te komen wat specifiek werkt voor jullie baby!quote:
Osteopaat gaf bij ons geen magische instant verbetering, maar heeft voor mijn gevoel wel wat geholpen. Vond het vooral heel fijn om het geprobeerd te hebben zodat ik wist dat ik niet 'voor niks' aan het struggelen was. Zoek er dan wel één die de juiste opleidingen heeft gedaan om ook echt goed te zijn met baby's, er schijnen ook wat kwakzalvers tussen te zitten is mij verteld.quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:00 schreef alpeko het volgende:
Iemand nog ervaring met osteopaat? Hij heeft natuurlijk in stuit gelegen wat best nog wel eens voor wat problemen kan zorgen. Zou dat baat kunnen hebben? Of moeten we er vanuit gaan dat zijn onrust geen fysieke oorzaak heeft?
Onze dochter heeft, met name in het begin, overdag bijna alleen maar op ons willen slapen. Terwijl de nachten steeds prima gingen in de cosleeper. Doordat het bij ons ‘s nachts geen probleem was heb ik altijd aangenomen dat het niks fysieks was, ook omdat het in de kinderwagen meestal ook prima ging. Maar je kan natuurlijk altijd een keer iemand ernaar laten kijken hè, als je twijfelt.quote:Op donderdag 16 februari 2023 17:30 schreef alpeko het volgende:
Vandaag overdag nog geen minuut liggend geslapen. Alleen in de zak bij mama en nu bij mij. Ook niet liggend op voedingskussen naast mama. Fingers crossed voor de nachtMaar ook dat herkennen mensen hier dus? Ben toch benieuwd of daar niet een fysieke oorzaak aan ten grondslag ligt dat ie vandaag niet plat wil liggen
Nee nog niet aangedurfd. Zullen het eens proberen overdag als we er bij zijn. Zijn papa en mama zijn in de basis ook buikslapers. Al werd dat voor mijn vriendin uiteindelijk een zijligging tijdens de zwangerschap.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:23 schreef pinquit het volgende:
Heb je al eens op de zij of buik geprobeerd?
Gefeliciteerd met jullie kindje!quote:Op donderdag 16 februari 2023 17:30 schreef alpeko het volgende:
Vandaag overdag nog geen minuut liggend geslapen. Alleen in de zak bij mama en nu bij mij. Ook niet liggend op voedingskussen naast mama. Fingers crossed voor de nachtMaar ook dat herkennen mensen hier dus? Ben toch benieuwd of daar niet een fysieke oorzaak aan ten grondslag ligt dat ie vandaag niet plat wil liggen
Hoe lang zijn die dutjes?quote:Op donderdag 16 februari 2023 20:14 schreef Lokasenna het volgende:
En leren loslaten is inderdaad wel een kunst en een waarvoor je veel gelegenheid hebt om oefenen met een baby.
Zo probeer ik op dit moment los te laten dat kleine baby's 3 dutjes nodig hebben want de laatste weken vindt ze 2 ook wel genoeg.
Kan alles tussen een halfuur en 2 uur zijn.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 07:48 schreef Bami het volgende:
[..]
Hoe lang zijn die dutjes?
Maar kan prima dat de slaapbehoefte van Rosie wat minder is dan gemiddeld. Als ze gezellig is, goed drinkt en groeit en zich lekker ontwikkelt zou ik me er zeker niet (te) druk om maken.
Onacceptabel, bizar. Er zijn toch wel meer mensen behalve je baas die je hiermee kan/moet helpen?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:58 schreef Lokasenna het volgende:
Het kolfruimte debacle heeft zich trouwens verder ontwikkeld, ze hebben deze week het systeemplafond open voor onderhoud, er hangt nu een vreemde lucht en het staat vol bouwmateriaal.
En de baas is ziek dus daar kan ik ook niet bij klagen of wat anders regelen. Alsof kolven op je werk niet al rot genoeg is op zichzelf.
De tijd samen komt wel terug. Ik snap dat jullie elkaar missen maar snap ook dat dit echt uitzonderlijk is wat je nu meemaakt. Hulp is natuurlijk altijd fijn, maar probeer het samen ook duurzaam te krijgen. Niet gezellig, maar nu 1 of 2 maandjes alle hens aan dek, en daarna bouwen aan structuur. Wij merken nu toevallig dat we elke avond weer echt samen in bed liggen, even kunnen praten, knuffelen of juist stil zijn samen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:51 schreef alpeko het volgende:
Dank voor de reacties en tips.
Logeerkamer heb ik al meerdere keren gebruik van gemaakt. Meestal had mijn vriendin meer energie dan ik. Niet gezellig. Wel fijn.
Verdelen moeten we nog echt slimmer in worden. Want nu zitten we vaak samen gefrustreerd op de bank met de kleine. Of liggen we samen in bed te vechten tegen de slaap met een onrustige kleine tussen ons in.
Vrijdag komt mijn zus bijspringen. We missen ook gewoon elkaar. Alleen maar met de baby bezig. Weinig tijd voor elkaar want juist 's avonds is Stef "aan" en de weekenden waren tot nu toe ook allemaal niet heel best. Al zijn we vorige week za wel met de kleine erbij een hapje wezen eten bij de deur. In de kinderwagen of Maxicosi gaat vaak wel goed. Box en wiegje niet
Ik heb ook stukken van de nachten in de eerste maand gewoon wakker met haar overeind gezeten in bed. Gelukkig hebben we een fijn zacht kopstuk in bed waardoor ik toch kon dutten met de kleine op mn borst. Een voedingskussen om me heen gewikkeld zodat ik en de kleine onmogelijk kon omvallen. Mag officieel niet, maar fuck it. Als je wil slapen raak je vanzelf creatief in oplossingen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 17:46 schreef alpeko het volgende:
Ja kinderwagen ging tot nu toe wel altijd goed. Meestal meteen weg. En tussen ons in op voedingskussen in bed op. Vannacht ook best redelijk op dramatisch inslapen na zo na de laatste voeding maar dat is al iets van begin. Dus mss is het idd gewoon een intense huidhonger. Arm ding.
Wij hebben het regelmatig voor vrienden gedaan, als kraamcadeau. Waren ze blijer mee dan de zoveelste knuffel/romperquote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:36 schreef Vermecelli het volgende:
Ohja nog dikke tip, als mensen vragen 'kan ik iets voor je doen?' > Maak er gebruik van. Vraag ze om avondeten te bereiden oid. Dat is het eerste waar je niet mee bezig bent als je druk met de kleine aan het rommelen bent.
Precies dat. Beste kraamcadeau wat je kunt gevenquote:Op vrijdag 17 februari 2023 13:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Wij hebben het regelmatig voor vrienden gedaan, als kraamcadeau. Waren ze blijer mee dan de zoveelste knuffel/romper
En anders werd kraamvisite ook nog een gedoe voor hen, nu leverde het iets op voor ze
Ons kind is nu bijna 4 weken en zijn na 1,5 week bij een osteopaat geweest. Die vond wel wat spanningspunten. Of dat het was, geen idee maar gaat nu wel goed.quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:00 schreef alpeko het volgende:
Iemand nog ervaring met osteopaat? Hij heeft natuurlijk in stuit gelegen wat best nog wel eens voor wat problemen kan zorgen. Zou dat baat kunnen hebben? Of moeten we er vanuit gaan dat zijn onrust geen fysieke oorzaak heeft?
Qua herstel van de keizersnede mogen we niet mopperen. Boven verwachting goed gaat het. Na iets meer dan een week liepen we al 1,5 km. Ken slechtere verhalen. Weinig pijn. Moet haar af en toe afremmen.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:32 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
De tijd samen komt wel terug. Ik snap dat jullie elkaar missen maar snap ook dat dit echt uitzonderlijk is wat je nu meemaakt. Hulp is natuurlijk altijd fijn, maar probeer het samen ook duurzaam te krijgen. Niet gezellig, maar nu 1 of 2 maandjes alle hens aan dek, en daarna bouwen aan structuur. Wij merken nu toevallig dat we elke avond weer echt samen in bed liggen, even kunnen praten, knuffelen of juist stil zijn samen.
Samen gefrustreerd zijn is direct actie ondernemen. Je kan best een keer kibbelen maar los het direct op. Elkaar ontlasten en slaap gunnen. En uiteraard je partner genoeg aan haar herstel laten werken. Mijn vrouw had ook een keizersnede, dus ik weet waar je doorheen gaat.
Tenzij de regels in 13 maanden veranderd zijn mag dat volgens mij gewoon hoor. Beide kinderen hier (allebei met keizersnede geboren) zijn gewoon van jongs af aan lekker ingebakerd. Gaf ze rust, en ons dus ook.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 14:10 schreef alpeko het volgende:
[..]
(…) Inbakeren na keizersnede was geloof ik een no go dus dat doen we nog maar niet. (…)
Ok thanks voor de tip. Was meer dat ik dat op één van de baby sites tegenkwam maar kan best al achterhaalt zijn. We gaan het navragen.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 14:29 schreef eponine het volgende:
[..]
Tenzij de regels in 13 maanden veranderd zijn mag dat volgens mij gewoon hoor. Beide kinderen hier (allebei met keizersnede geboren) zijn gewoon van jongs af aan lekker ingebakerd. Gaf ze rust, en ons dus ook.
Verder natuurlijk super fijn dat je gelijk al iets aan de tips hebt gehad! Jullie doen het goed!
Onderzoek van 2013quote:
quote:Als er sprake is van (een verhoogd risico op) heupdysplasie wordt meestal afgeraden om je baby in te bakeren. Zeker op de traditionele manier.
Onze kraamzorg bakende m vrij snel in. Leek hij veel baat bij te hebben.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 15:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
Onderzoek van 2013
https://www.medischcontac(...)%20niet%20bij%20baby's,kind%20in%20stuitligging%20heeft%20gelegen.
En ook hier:
https://www.inbakeren.nl/bijzonderheden/heupontwikkeling/
[..]
Ik ga er ook steeds meer naar neigen iig. Zeker nav afgelopen dagen waar hij pas echt gaat slapen als ik zijn armen met mijn handen inklem. Doe ik met liefde maar zou fijn zijn als ie zelf tot die rust kan komen. Pacco laat de beentjes sowieso vrij lees ik. Die beweegt ie ook niet zo. Ja bij kramp maar dat is vaak maar kortdurig. Het is zijn onrust in de armpjes waar ie zichzelf mee wakker lijkt te houden.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 15:33 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Onze kraamzorg bakende m vrij snel in. Leek hij veel baat bij te hebben.
In dat artikel wordt genoemd dat de Pacco niet belastend is voor de heupen, dat is een van de strakste kant en klare inbakerzakken die wordt verkocht. Bij alle inbakerzakken die ik ken zijn de beentjes vrij en zit het verschil vooral in de armen. De Puckababy Piep is bijvoorbeeld al losser bij de armpjes dan de Pacco Piccolo.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 15:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
Onderzoek van 2013
https://www.medischcontac(...)%20niet%20bij%20baby's,kind%20in%20stuitligging%20heeft%20gelegen.
En ook hier:
[..]
Als je vriendin en Stef liggen te slapen, waarom pak jij je momentje ook niet? Geen tijd verspillen met hier posten, hup je bed inquote:Op vrijdag 17 februari 2023 14:10 schreef alpeko het volgende:
[..]
Qua herstel van de keizersnede mogen we niet mopperen. Boven verwachting goed gaat het. Na iets meer dan een week liepen we al 1,5 km. Ken slechtere verhalen. Weinig pijn. Moet haar af en toe afremmen.
Vandaag meteen gebruik gemaakt van de nodige tips en ervaringen. Ik heb hem net naast me genomen in bed. Veel huilen. Beetje gedraaid op het voedingskussen en meteen zag je hem ontspannen. Hij lag veilig en na een uurtje worstelen viel ie in slaap. Hij heeft ook echt wel baat bij zijn handjes stevig vasthouden. Inbakeren na keizersnede was geloof ik een no go dus dat doen we nog maar niet. Over 2 wkn spreken we de kinderarts ipv controle heupjes. Dan eens vragen.
Nu mag mijn vriendin genieten van mijn voorwerk want die ligt er nu naast. Ik heb 0 minuten kunnen slapen maar wel kunnen ontspannen en bonden. En mijn vriendin kan nu wel rustig slapen naar een volledig vertrokken Stef. Pak ik tijdens voeden een momentje.
Hulp hadden we ook al veel gekregen van mijn lieve zus. Had allemaal eten gekookt voor in de vriezer. En die komt vanavond en vannacht ook. En in de vakantie ook nog weer een dag. Ze weet wat me meemaken maar zij stond er toen wel redelijk alleen voor. Is ook lang geleden... ik was toen echt nog in een levensfase waardoor ik daar maar weinig van meekreeg en dus ook nooit hulp heb aangebodenAfstand helpt ook niet mee.
Lieve groet aan allen hier
Niet helemaal gelezen, maar dat heeft dan met evt. heupdysplasie te maken en niet met de keizersnede toch?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 15:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
Onderzoek van 2013
En ook hier:
[..]
Excuus. Ik was daarin niet duidelijk. Keizersnede was gevolg van een stuitligging dus grotere kans op heupdyplasie. Over 2 wkn een echo. Standaard controle bij stuit.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:05 schreef eponine het volgende:
[..]
Niet helemaal gelezen, maar dat heeft dan met evt. heupdysplasie te maken en niet met de keizersnede toch?
Ah zo! Dat verduidelijkt het wel wat. Anders even bellen voor overleg of je kan/mag inbakeren? Wie weet helpt het en dat zou voor jullie toch hopelijk twee weken wat meer rust betekenen.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:08 schreef alpeko het volgende:
[..]
Excuus. Ik was daarin niet duidelijk. Keizersnede was nodig vanwege stuitligging dus grotere kans op heupdyplasie. Over 2 wkn een echo. Standaard controle bij stuit.
Weet nog niet zo goed bij wie ik voor wat moet zijn hier, ivm nieuwe werkplek. Maar ik baal er wel een beetje van, ja.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:28 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Onacceptabel, bizar. Er zijn toch wel meer mensen behalve je baas die je hiermee kan/moet helpen?
Als het niet lukt om een oplossing te vinden zal het wel moeten ja. Maar in de tussentijd is het toch wat improviseren. Het lijkt soms net of ze het nooit eerder hebben meegemaakt dat er iemand wil kolven. Wat op zich niet gek is, want ik begin na deze paar weken ook ernstig te twijfelen of het wel een werkbare situatie is om zo fulltime bv te blijven geven in combinatie met de dagelijkse werkzaamheden. En dan kolf ik nog maar om de 4 uur.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:50 schreef Bami het volgende:
Dat zeker ja! Wij hebben de eerste 3 weken niet gekookt. Ofwel maaltijden door familie gemaakt, of redelijk gezonde kant en klaar dingen. Dat is was zo chill!
Loka, dat kan echt niet hoor die kolfruimte. Kan je niet contact opnemen met HR ofzo? Ze zijn wettelijk verplicht je een ruimte te bieden die voldoet aan een aantal eisen, waaronder volgens mij dat je er hygiënisch kan werken. Nou dat is nu duidelijk niet geval.
Aja dat is iets anders dan. Hier namelijk keizersnedes maar met een andere reden.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:08 schreef alpeko het volgende:
[..]
Excuus. Ik was daarin niet duidelijk. Keizersnede was gevolg van een stuitligging dus grotere kans op heupdyplasie. Over 2 wkn een echo. Standaard controle bij stuit.
En zo’n handsfree kolf voor in je bh, is dat misschien nog wat? Dat kan wat makkelijker ook op de fiets oid, of ergens in een rustig hoekje. Kan me voorstellen dat het met jouw werk idd wel ingewikkelder is, maar aan de andere kant is het wel je recht.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 18:48 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Weet nog niet zo goed bij wie ik voor wat moet zijn hier, ivm nieuwe werkplek. Maar ik baal er wel een beetje van, ja.
[..]
Als het niet lukt om een oplossing te vinden zal het wel moeten ja. Maar in de tussentijd is het toch wat improviseren. Het lijkt soms net of ze het nooit eerder hebben meegemaakt dat er iemand wil kolven. Wat op zich niet gek is, want ik begin na deze paar weken ook ernstig te twijfelen of het wel een werkbare situatie is om zo fulltime bv te blijven geven in combinatie met de dagelijkse werkzaamheden. En dan kolf ik nog maar om de 4 uur.
Zo, weer even de frustraties eruit getypt.
Volgende week weer met frisse moed ertegenaan.
Heb er eerder wel eens naar gekeken en toen schrok de prijs me wat af, maar het zou nog wel een goede quality of life fix kunnen zijn voor op werk! Ook omdat je dan een beetje door kan werken ondertussen qua administratie.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:59 schreef Bami het volgende:
[..]
En zo’n handsfree kolf voor in je bh, is dat misschien nog wat? Dat kan wat makkelijker ook op de fiets oid, of ergens in een rustig hoekje. Kan me voorstellen dat het met jouw werk idd wel ingewikkelder is, maar aan de andere kant is het wel je recht.
Het hoeft niet altijd afgeleerd te worden. Ik heb mijn zoon altijd ingebakerd in het begin, anders huilde hij. Al vrij snel wilde hij dat niet meer en wurmde hij zich los. Toen ben ik van de 1 op de andere dag gestopt en hebben we daar nooit problemen mee gehadquote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:57 schreef Bami het volgende:
Ik ben achteraf wel blij dat wij nooit ingebakerd hebben, hoef je het ook niet af te leren. Aangezien ze met exact 4 maanden al direct omrolde hadden we er dan maar kort plezier van gehad.![]()
Maargoed, de nachten waren ook prima hier de eerste 3 maanden. Voor alleen de dutjes overdag vond ik het dus niet de moeite waard.
Bij mijn zus (haar zoontje dan) was dat ook geen issue. Dan is het ook weer een heel ander kind en zijn de darmpjes al een stuk verder af. Tegen die tijd ligt ie ook weer in een andere kamer en bed. Daar zal ie toch ook aan moeten wennen.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 11:30 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Het hoeft niet altijd afgeleerd te worden. Ik heb mijn zoon altijd ingebakerd in het begin, anders huilde hij. Al vrij snel wilde hij dat niet meer en wurmde hij zich los. Toen ben ik van de 1 op de andere dag gestopt en hebben we daar nooit problemen mee gehad
Nee als ik bij een cliënt minder langsga, heeft mijn directe collega er eentje meer, daar is niet echt omheen te plannen.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 11:07 schreef Bami het volgende:
Ja ze zijn wel prijzig idd, al zit daar ook wel variatie in afhankelijk van welk merk je pakt. Maar met werk zoals dat van jou zou ik het wel overwegen denk ik. Misschien wil je werkgever wel meebetalen zodat ze de kolfruimte niet hoeven te fixen.
Ja je zou hopen/verwachten dat er in de planning etc ook rekening mee gehouden wordt, maar zo makkelijk gaat dat niet in jouw werkveld denk ik.
Zeker! Alleen de eerste twee maanden durfde ik niet in te bakeren omdat het afgeraden wordt in combinatie met borstvoeding op verzoek en ik wilde echt heel erg graag dat de borstvoeding zou slagen. En het consultatiebureau zei dat zij vanaf drie maanden aanraden af te gaan bouwen, dus die ene maand ging ik niet meer doen.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 19:09 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind vanaf de geboorte tot 4 maanden anders nog best lang eigenlijk. Althans niet zo kort dat ik het de moeite niet zou vinden. Hier zijn we al gestopt met inbakeren rond de 4 weken ofzo, ze wurmde zich hier inderdaad ook telkens los en heeft ook echt wel bewegingsvrijheid nodig om goed te slapen.
Ja ik vind die ook wel interessant! Maar twijfel nog steeds of voor mijn situatie het nog zo’n investering waard is (mijn gewone kolf was ook al bijna 300 euro), en zou dan eigenlijk ook een kolf consult willen gericht op die handsfree kolven. Maar moet nog op zoek naar een lactatiekundige die dan ook de youha’s heeft, want dat is de goedkoopste optie dus die wil ik dan ook zeker eerst uitproberen.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 20:36 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nee als ik bij een cliënt minder langsga, heeft mijn directe collega er eentje meer, daar is niet echt omheen te plannen.
Ik heb een beetje georiënteerd vandaag en ik denk dat ik de nieuwe handsfree medela ga bestellen. Ik heb toch de hoop om het nog even vol te houden met de bv en ook de hoop dat dit niet onze laatste baby is, dus dat is me nog wel een investering waard.
Ah oke, ja dat snap ik wel hoor. Hier worden baby’s in het ziekenhuis eigenlijk al ingebakerd. Wist ook helemaal niet dat het afgeraden wordt icm borstvoeding geven… maar goed ook dat ik dat niet wist wat dat was dan weer een zorg erbijquote:Op zondag 19 februari 2023 08:54 schreef Bami het volgende:
[..]
Zeker! Alleen de eerste twee maanden durfde ik niet in te bakeren omdat het afgeraden wordt in combinatie met borstvoeding op verzoek en ik wilde echt heel erg graag dat de borstvoeding zou slagen. En het consultatiebureau zei dat zij vanaf drie maanden aanraden af te gaan bouwen, dus die ene maand ging ik niet meer doen.
Ik zal wel laten weten hoe hij bevalt.quote:Op zondag 19 februari 2023 08:54 schreef Bami het volgende:
[..]
Zeker! Alleen de eerste twee maanden durfde ik niet in te bakeren omdat het afgeraden wordt in combinatie met borstvoeding op verzoek en ik wilde echt heel erg graag dat de borstvoeding zou slagen. En het consultatiebureau zei dat zij vanaf drie maanden aanraden af te gaan bouwen, dus die ene maand ging ik niet meer doen.
Fijn dat het bij jullie zo goed helpt alpeko!
[..]
Ja ik vind die ook wel interessant! Maar twijfel nog steeds of voor mijn situatie het nog zo’n investering waard is (mijn gewone kolf was ook al bijna 300 euro), en zou dan eigenlijk ook een kolf consult willen gericht op die handsfree kolven. Maar moet nog op zoek naar een lactatiekundige die dan ook de youha’s heeft, want dat is de goedkoopste optie dus die wil ik dan ook zeker eerst uitproberen.
Leuk.quote:Op zondag 19 februari 2023 13:28 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ah oke, ja dat snap ik wel hoor. Hier worden baby’s in het ziekenhuis eigenlijk al ingebakerd. Wist ook helemaal niet dat het afgeraden wordt icm borstvoeding geven… maar goed ook dat ik dat niet wist wat dat was dan weer een zorg erbij.
Mijn baby is al ruim 6 maanden en helemaal niet echt een baby meer!Ze laat echt van zich horen nu en doet sinds een week verwoede pogingen om te tijgeren/kruipen.. maar ze komt nog niet echt vooruit haha.
In welke regio woon je? Hier in de buurt (Alkmaar) heb je https://mamamelk.nu met een aantal kolven.quote:Op zondag 19 februari 2023 10:59 schreef Bami het volgende:
Ja ik ken niet zoveel op dit moment borstvoeding gevende moeders helaas. Wel eentje die een Elvie heeft, maar die heb ik tijdens mijn eerste kolfconsult al uitgeprobeerd en was toen bepaald geen succes.
Oh wat fijn dat het slapen in haar ledikantje goed is gegaan! Kan me voorstellen dat je dan zelf ook net weer wat lekkerder slaaptquote:Op zondag 19 februari 2023 17:56 schreef Lokasenna het volgende:
Experiment geslaagd, het slapen in ledikantje naast ons ging exact hetzelfde als wanneer ze tussen ons in ligt, en ik kon lekker weer onbezorgd draaien en de dekens tot mijn kin optrekken.
[..]
Leuk.
Hoe is het nu met de eczeem?
Amersfoort, dus dat is niet echt in de buurt van Alkmaar.quote:Op zondag 19 februari 2023 18:43 schreef Mathijz het volgende:
[..]
In welke regio woon je? Hier in de buurt (Alkmaar) heb je https://mamamelk.nu met een aantal kolven.
Oh waarom mag dat niet? Ik heb dat gewoon gedaan. Wel met een xxl hydrofiel, dus het zat niet zo straks. En voor het bedje de puckababy piep, zodat hij niet met z'n armen kon zwiepen.quote:Op zondag 19 februari 2023 08:54 schreef Bami het volgende:
[..]
Fijn dat het bij jullie zo goed helpt alpeko!
[..]
Ja ik vind die ook wel interessant! Maar twijfel nog steeds of voor mijn situatie het nog zo’n investering waard is (mijn gewone kolf was ook al bijna 300 euro), en zou dan eigenlijk ook een kolf consult willen gericht op die handsfree kolven. Maar moet nog op zoek naar een lactatiekundige die dan ook de youha’s heeft, want dat is de goedkoopste optie dus die wil ik dan ook zeker eerst uitproberen.
Het schijnt ervoor te (kunnen) zorgen dat je vroege hongersignalen mist, waardoor je bij voeden of verzoek ‘te laat’ voedt en voedingsmomenten mist. En kindjes kunnen er zo diep van slapen dat zij ook door hun eigen vroege hongersignalen heen slapen.quote:Op zondag 19 februari 2023 20:19 schreef June. het volgende:
[..]
Oh waarom mag dat niet? Ik heb dat gewoon gedaan. Wel met een xxl hydrofiel, dus het zat niet zo straks. En voor het bedje de puckababy piep, zodat hij niet met z'n armen kon zwiepen.
Gisteren was onze Stef 1 maand oud geworden. Hoera. Zo rustig als ie zaterdag was, was ie gisteren niet. Al heeft hij wel genoeg slaap gepakt in de draagzak. Alleen in de ochtend nog in het wiegje geslapen. En uiteindelijk vanaf 0u tussen ons in en om 4u30 pas weer in zijn wiegje.quote:In verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Het slaapt wel een stuk comfortabeler zo!quote:Op zondag 19 februari 2023 20:01 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oh wat fijn dat het slapen in haar ledikantje goed is gegaan! Kan me voorstellen dat je dan zelf ook net weer wat lekkerder slaapt.
Haar eczeem is eigenlijk al een tijd weg, alleen af en toe uitslag maar dat is ook vrij snel weer weg als het opkomt. Het is echt de jeuk die ze al een paar maanden heeft en maar niet weggaat. Tripje naar de specialist was eigenlijk zonde van de moeite, ze is nog te jong om te testen en hopelijk groeit ze eroverheen. Ze deden verder ook geen uitspraken wat het eventueel zou kunnen zijn. Dus ja, hopen maar dat ze er overheen groeit en voor nu nog steeds vaak handschoentjes aan (voornamelijk bij het verschonen). En lekker blijven smeren.
Naja, er zijn verschillende gradaties van inbakeren natuurlijk. Maar daarnaast ben ik van mening dat een gezonde baby zijn voedingsmomenten echt niet zal missen en/of inhalen op andere momenten.quote:Op zondag 19 februari 2023 21:11 schreef Bami het volgende:
[..]
Het schijnt ervoor te (kunnen) zorgen dat je vroege hongersignalen mist, waardoor je bij voeden of verzoek ‘te laat’ voedt en voedingsmomenten mist. En kindjes kunnen er zo diep van slapen dat zij ook door hun eigen vroege hongersignalen heen slapen.
Dit ja. Ik ging er altijd vanuit dat hij zich wel zou melden als hij honger had.quote:Op maandag 20 februari 2023 14:17 schreef June. het volgende:
[..]
Naja, er zijn verschillende gradaties van inbakeren natuurlijk. Maar daarnaast ben ik van mening dat een gezonde baby zijn voedingsmomenten echt niet zal missen en/of inhalen op andere momenten.
Daarnaast kun je ook andersom denken: als jij en je baby meer slaap hebben dan heb je zelf ook meer productie (want minder stress) en je baby heeft weer meer energie om goed en krachtig te drinken
Maar het blijft een pittige fase @:alpeko
Ik kan me nog herinneren dat T de eerste 6-8 weken ook 's avonds aan mij of vriend geplakt zat. Dat was het enige waardoor hij rustig werd en sliep. Of in de draagzak als de krampjes te erg waren. Of je baby met het buikje op je onderarm leggen en dan soort van wiegen: dat hielp hier heel goed.
Enige wat je kan doen is het accepteren en beseffen dat het een fase is. Het gaat voorbij. Taken vooral ook verdelen. Desnoods ga jij op de logeerkamer liggen met oordoppen, zodat je uitgerust bent en overdag want dingen over kan nemen en je vriendin kan slapen etc. Niet heel gezellig, maar ik kan je verzekeren dat het ook niet erg gezellig meer is als je beide niet goed slaapt and chagerijnig naast elkaar zitToen T wat ouder werd kolfde ik wel eens op 21u ,zodat ik naar bed kon en gaf vriend de fles. Kon ik wat extra uren slaap pakken voor de nacht. Dit zou ik alleen nu nog niet aanraden, zolang de productie nog niet op peil is, dan is live voeden toch het beste.
En ik lees over een tepelhoedje: is er een lactatiekundige geweest? Is hij normaal gesproken verzadigd na een voeding?
Tepelhoedje bij ons? Nee. Hij krijgt meer dan genoeg binnen denken we. Eerder te veelquote:Op maandag 20 februari 2023 14:17 schreef June. het volgende:
En ik lees over een tepelhoedje: is er een lactatiekundige geweest? Is hij normaal gesproken verzadigd na een voeding?
Ja is ook zo hoor. Maar ik was vrij angstig dat de borstvoeding niet goed zou lukken, dus wilde zeker weten dat ik het alle kans van slagen gaf.quote:Op maandag 20 februari 2023 14:17 schreef June. het volgende:
[..]
Naja, er zijn verschillende gradaties van inbakeren natuurlijk. Maar daarnaast ben ik van mening dat een gezonde baby zijn voedingsmomenten echt niet zal missen en/of inhalen op andere momenten.
Daarnaast kun je ook andersom denken: als jij en je baby meer slaap hebben dan heb je zelf ook meer productie (want minder stress) en je baby heeft weer meer energie om goed en krachtig te drinken![]()
Wist je dat dit de Hoera-houding wordt genoemd? Dat is toch té liefquote:Op maandag 20 februari 2023 21:25 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja is ook zo hoor. Maar ik was vrij angstig dat de borstvoeding niet goed zou lukken, dus wilde zeker weten dat ik het alle kans van slagen gaf.
En vond het ook altijd wel een beetje een sneu idee om haar in te bakeren terwijl ze zo heerlijk met haar armpjes naast haar hoofd slaapt altijd.
Als hij gewoon lekker lag te slapen, blij was en goed groeide lijkt het me sterk dat hij iets tekort kwam!quote:Op maandag 20 februari 2023 14:55 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dit ja. Ik ging er altijd vanuit dat hij zich wel zou melden als hij honger had.
Dat deed hij overigens niet
Dus misschien heb ik wel voedingsmomenten gemist #badmom
Wel sliep hij hele nachten door voor hij 3 maanden oud was en hij groeide goed dus ik vond het wel best
Ik heb me trouwens weleens afgevraagd of dat snelle doorslapen iets te maken heeft gehad met het feit dat zoon nooit de borst heeft gehad als troost etc en dat ik s nachts nooit voeding heb aangeboden als hij toch sliep. Ookal was dat al 5u achter elkaar. En of ik daar nou iets verkeerd mee heb gedaan. Maar ik vond borstvoeden in het begin een noodzakelijk kwaad en vermeed het liever dus tja
Als je enig risico durft te nemen: beleggen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:01 schreef Mathijz het volgende:
Heeft iemand tips voor het sparen voor je kleine kind? We zijn er zelf (mede door de lange termijn) niet helemaal uit.
Nou inderdaad. Zo klaar met dit weer!quote:Op maandag 20 februari 2023 21:26 schreef Bami het volgende:
Pukje is ook verkouden idd, echt zo zielig. Hoesten, veel snot elke keer, als ze dan sip is ook zo’n heel hees huiltje. Hopelijk knappen alle baby’s snel weer op!
Wij sparen en beleggen al voor onszelf, dus ik zie niet echt een meerwaarde voor een extra spaarrekening/belegging voor onze kinderen. We gaan t.z.t. wel een betaal- en spaarrekening openen zodat ze ermee kunnen oefenen als ze oud genoeg zijn en zodat opa/oma ook iets kunnen overmaken als ze dat willen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:01 schreef Mathijz het volgende:
Heeft iemand tips voor het sparen voor je kleine kind? We zijn er zelf (mede door de lange termijn) niet helemaal uit.
Hier ging het precies zo met mijn oudste hoor Lily! Heb haar nooit wakker gemaakt voor voedingen en ze sliep na een aantal weken al 8u achter elkaar. Scheelde voor mij ook wel dat ze bijna 8 pond was bij de geboorte.quote:Op maandag 20 februari 2023 14:55 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dit ja. Ik ging er altijd vanuit dat hij zich wel zou melden als hij honger had.
Dat deed hij overigens niet
Dus misschien heb ik wel voedingsmomenten gemist #badmom
Wel sliep hij hele nachten door voor hij 3 maanden oud was en hij groeide goed dus ik vond het wel best
Ik heb me trouwens weleens afgevraagd of dat snelle doorslapen iets te maken heeft gehad met het feit dat zoon nooit de borst heeft gehad als troost etc en dat ik s nachts nooit voeding heb aangeboden als hij toch sliep. Ookal was dat al 5u achter elkaar. En of ik daar nou iets verkeerd mee heb gedaan. Maar ik vond borstvoeden in het begin een noodzakelijk kwaad en vermeed het liever dus tja
Echt het omgekeerde dan ja.quote:Op donderdag 23 februari 2023 16:16 schreef Smart_ass het volgende:
Wat heerlijk! Ik vind het altijd zo leuk om ze zo te zien genieten van eten.
Hier is het precies andersom. Nog geen fruit gevonden dat ze lekker vindt… bloemkool, boontjes en erwtjes gaan er wel goed in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |