abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208029960
Het kolfruimte debacle heeft zich trouwens verder ontwikkeld, ze hebben deze week het systeemplafond open voor onderhoud, er hangt nu een vreemde lucht en het staat vol bouwmateriaal. :')
En de baas is ziek dus daar kan ik ook niet bij klagen of wat anders regelen. Alsof kolven op je werk niet al rot genoeg is op zichzelf.
pi_208030846
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 09:58 schreef Lokasenna het volgende:
Het kolfruimte debacle heeft zich trouwens verder ontwikkeld, ze hebben deze week het systeemplafond open voor onderhoud, er hangt nu een vreemde lucht en het staat vol bouwmateriaal. :')
En de baas is ziek dus daar kan ik ook niet bij klagen of wat anders regelen. Alsof kolven op je werk niet al rot genoeg is op zichzelf.
Onacceptabel, bizar. Er zijn toch wel meer mensen behalve je baas die je hiermee kan/moet helpen?
pi_208030902
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 14:51 schreef alpeko het volgende:
Dank voor de reacties en tips.

Logeerkamer heb ik al meerdere keren gebruik van gemaakt. Meestal had mijn vriendin meer energie dan ik. Niet gezellig. Wel fijn.

Verdelen moeten we nog echt slimmer in worden. Want nu zitten we vaak samen gefrustreerd op de bank met de kleine. Of liggen we samen in bed te vechten tegen de slaap met een onrustige kleine tussen ons in.

Vrijdag komt mijn zus bijspringen. We missen ook gewoon elkaar. Alleen maar met de baby bezig. Weinig tijd voor elkaar want juist 's avonds is Stef "aan" en de weekenden waren tot nu toe ook allemaal niet heel best. Al zijn we vorige week za wel met de kleine erbij een hapje wezen eten bij de deur. In de kinderwagen of Maxicosi gaat vaak wel goed. Box en wiegje niet
De tijd samen komt wel terug. Ik snap dat jullie elkaar missen maar snap ook dat dit echt uitzonderlijk is wat je nu meemaakt. Hulp is natuurlijk altijd fijn, maar probeer het samen ook duurzaam te krijgen. Niet gezellig, maar nu 1 of 2 maandjes alle hens aan dek, en daarna bouwen aan structuur. Wij merken nu toevallig dat we elke avond weer echt samen in bed liggen, even kunnen praten, knuffelen of juist stil zijn samen.

Samen gefrustreerd zijn is direct actie ondernemen. Je kan best een keer kibbelen maar los het direct op. Elkaar ontlasten en slaap gunnen. En uiteraard je partner genoeg aan haar herstel laten werken. Mijn vrouw had ook een keizersnede, dus ik weet waar je doorheen gaat :).
pi_208030934
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 17:46 schreef alpeko het volgende:
Ja kinderwagen ging tot nu toe wel altijd goed. Meestal meteen weg. En tussen ons in op voedingskussen in bed op. Vannacht ook best redelijk op dramatisch inslapen na zo na de laatste voeding maar dat is al iets van begin. Dus mss is het idd gewoon een intense huidhonger. Arm ding.
Ik heb ook stukken van de nachten in de eerste maand gewoon wakker met haar overeind gezeten in bed. Gelukkig hebben we een fijn zacht kopstuk in bed waardoor ik toch kon dutten met de kleine op mn borst. Een voedingskussen om me heen gewikkeld zodat ik en de kleine onmogelijk kon omvallen. Mag officieel niet, maar fuck it. Als je wil slapen raak je vanzelf creatief in oplossingen.

Zelfstandig op de zij/buik slapen zou ik echt nog even mee wachten. Wij begonnen daar pas voorzichtig na 1.5 maand mee in haar middagslaapjes in het nestje op de bank. Je moet dat echt in de gaten willen houden. Onze nachten slaapt de kleine echt nog uitsluitend op haar rug.
pi_208030946
Ohja nog dikke tip, als mensen vragen 'kan ik iets voor je doen?' > Maak er gebruik van. Vraag ze om avondeten te bereiden oid. Dat is het eerste waar je niet mee bezig bent als je druk met de kleine aan het rommelen bent.

Wij hebben van mijn (schoon)ouders, broer, zus, familie meermaals diverse keren een ovenschaaltje oid gekregen. Dat is echt goud want goed gezond blijven eten is ontzettend belangrijk.
pi_208031721
Dat zeker ja! Wij hebben de eerste 3 weken niet gekookt. Ofwel maaltijden door familie gemaakt, of redelijk gezonde kant en klaar dingen. Dat is was zo chill!

Loka, dat kan echt niet hoor die kolfruimte. Kan je niet contact opnemen met HR ofzo? Ze zijn wettelijk verplicht je een ruimte te bieden die voldoet aan een aantal eisen, waaronder volgens mij dat je er hygiënisch kan werken. Nou dat is nu duidelijk niet geval.
pi_208032038
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:36 schreef Vermecelli het volgende:
Ohja nog dikke tip, als mensen vragen 'kan ik iets voor je doen?' > Maak er gebruik van. Vraag ze om avondeten te bereiden oid. Dat is het eerste waar je niet mee bezig bent als je druk met de kleine aan het rommelen bent.
Wij hebben het regelmatig voor vrienden gedaan, als kraamcadeau. Waren ze blijer mee dan de zoveelste knuffel/romper :D
En anders werd kraamvisite ook nog een gedoe voor hen, nu leverde het iets op voor ze O-)
pi_208032308
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 13:21 schreef Piles het volgende:

[..]
Wij hebben het regelmatig voor vrienden gedaan, als kraamcadeau. Waren ze blijer mee dan de zoveelste knuffel/romper :D
En anders werd kraamvisite ook nog een gedoe voor hen, nu leverde het iets op voor ze O-)
Precies dat. Beste kraamcadeau wat je kunt geven ;).
pi_208032431
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2023 15:00 schreef alpeko het volgende:
Iemand nog ervaring met osteopaat? Hij heeft natuurlijk in stuit gelegen wat best nog wel eens voor wat problemen kan zorgen. Zou dat baat kunnen hebben? Of moeten we er vanuit gaan dat zijn onrust geen fysieke oorzaak heeft?
Ons kind is nu bijna 4 weken en zijn na 1,5 week bij een osteopaat geweest. Die vond wel wat spanningspunten. Of dat het was, geen idee maar gaat nu wel goed.

Aan de borst gaat ie nog niet zonder tepelhoedje maar hij slaapt wel.

Kwa onrust kan het krampjes zijn, zeker na het eten. Inmiddels begin ik de huiltjes wel te herkennen en als het niet te erg doorslaat laten we hem een paar minuten in de cosleeper zitten voordat we hem gaan troosten. Zeker het spartelen met de benen is een teken van kramp.
pi_208032682
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:32 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
De tijd samen komt wel terug. Ik snap dat jullie elkaar missen maar snap ook dat dit echt uitzonderlijk is wat je nu meemaakt. Hulp is natuurlijk altijd fijn, maar probeer het samen ook duurzaam te krijgen. Niet gezellig, maar nu 1 of 2 maandjes alle hens aan dek, en daarna bouwen aan structuur. Wij merken nu toevallig dat we elke avond weer echt samen in bed liggen, even kunnen praten, knuffelen of juist stil zijn samen.

Samen gefrustreerd zijn is direct actie ondernemen. Je kan best een keer kibbelen maar los het direct op. Elkaar ontlasten en slaap gunnen. En uiteraard je partner genoeg aan haar herstel laten werken. Mijn vrouw had ook een keizersnede, dus ik weet waar je doorheen gaat :).
Qua herstel van de keizersnede mogen we niet mopperen. Boven verwachting goed gaat het. Na iets meer dan een week liepen we al 1,5 km. Ken slechtere verhalen. Weinig pijn. Moet haar af en toe afremmen.

Vandaag meteen gebruik gemaakt van de nodige tips en ervaringen. Ik heb hem net naast me genomen in bed. Veel huilen. Beetje gedraaid op het voedingskussen en meteen zag je hem ontspannen. Hij lag veilig en na een uurtje worstelen viel ie in slaap. Hij heeft ook echt wel baat bij zijn handjes stevig vasthouden. Inbakeren na keizersnede was geloof ik een no go dus dat doen we nog maar niet. Over 2 wkn spreken we de kinderarts ipv controle heupjes. Dan eens vragen.

Nu mag mijn vriendin genieten van mijn voorwerk want die ligt er nu naast. Ik heb 0 minuten kunnen slapen maar wel kunnen ontspannen en bonden. En mijn vriendin kan nu wel rustig slapen naar een volledig vertrokken Stef. Pak ik tijdens voeden een momentje.

Hulp hadden we ook al veel gekregen van mijn lieve zus. Had allemaal eten gekookt voor in de vriezer. En die komt vanavond en vannacht ook. En in de vakantie ook nog weer een dag. Ze weet wat me meemaken maar zij stond er toen wel redelijk alleen voor. Is ook lang geleden... ik was toen echt nog in een levensfase waardoor ik daar maar weinig van meekreeg en dus ook nooit hulp heb aangeboden :@ Afstand helpt ook niet mee.

Lieve groet aan allen hier O+
pi_208033012
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 14:10 schreef alpeko het volgende:

[..]
(…) Inbakeren na keizersnede was geloof ik een no go dus dat doen we nog maar niet. (…)
Tenzij de regels in 13 maanden veranderd zijn mag dat volgens mij gewoon hoor. Beide kinderen hier (allebei met keizersnede geboren) zijn gewoon van jongs af aan lekker ingebakerd. Gaf ze rust, en ons dus ook.

Verder natuurlijk super fijn dat je gelijk al iets aan de tips hebt gehad! Jullie doen het goed!
pi_208033030
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 14:29 schreef eponine het volgende:

[..]
Tenzij de regels in 13 maanden veranderd zijn mag dat volgens mij gewoon hoor. Beide kinderen hier (allebei met keizersnede geboren) zijn gewoon van jongs af aan lekker ingebakerd. Gaf ze rust, en ons dus ook.

Verder natuurlijk super fijn dat je gelijk al iets aan de tips hebt gehad! Jullie doen het goed!
Ok thanks voor de tip. Was meer dat ik dat op één van de baby sites tegenkwam maar kan best al achterhaalt zijn. We gaan het navragen.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 15:10:33 #238
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208033456
Waarom zou je niet mogen inbakeren na een keizersnede? Ik zie die logica niet. Hier twee keizersnedes gehad (10-2019 en 12-2022) en is niks over gezegd. De oudste is wel ingebakerd geweest en in Puckababy Piep. De jongste niet, want die wilde het echt niet en slaapt nu op haar buik.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_208033611
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 15:10 schreef automatic_ het volgende:
Puckababy
Onderzoek van 2013

https://www.medischcontac(...)%20niet%20bij%20baby's,kind%20in%20stuitligging%20heeft%20gelegen.

En ook hier:

https://www.inbakeren.nl/bijzonderheden/heupontwikkeling/

quote:
Als er sprake is van (een verhoogd risico op) heupdysplasie wordt meestal afgeraden om je baby in te bakeren. Zeker op de traditionele manier.
pi_208033707
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 15:24 schreef alpeko het volgende:

[..]
Onderzoek van 2013

https://www.medischcontac(...)%20niet%20bij%20baby's,kind%20in%20stuitligging%20heeft%20gelegen.

En ook hier:

[..]

Onze kraamzorg bakende m vrij snel in. Leek hij veel baat bij te hebben.
pi_208033768
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 15:33 schreef Mathijz het volgende:

[..]
Onze kraamzorg bakende m vrij snel in. Leek hij veel baat bij te hebben.
Ik ga er ook steeds meer naar neigen iig. Zeker nav afgelopen dagen waar hij pas echt gaat slapen als ik zijn armen met mijn handen inklem. Doe ik met liefde maar zou fijn zijn als ie zelf tot die rust kan komen. Pacco laat de beentjes sowieso vrij lees ik. Die beweegt ie ook niet zo. Ja bij kramp maar dat is vaak maar kortdurig. Het is zijn onrust in de armpjes waar ie zichzelf mee wakker lijkt te houden.
pi_208033797
Stevig inbakeren is overigens nog een kunst. Als wij het zelf deden was het net Houdini :')
pi_208033833
quote:

[..]
Onderzoek van 2013

En ook hier:

[..]

In dat artikel wordt genoemd dat de Pacco niet belastend is voor de heupen, dat is een van de strakste kant en klare inbakerzakken die wordt verkocht. Bij alle inbakerzakken die ik ken zijn de beentjes vrij en zit het verschil vooral in de armen. De Puckababy Piep is bijvoorbeeld al losser bij de armpjes dan de Pacco Piccolo.
pi_208033930
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 14:10 schreef alpeko het volgende:

[..]
Qua herstel van de keizersnede mogen we niet mopperen. Boven verwachting goed gaat het. Na iets meer dan een week liepen we al 1,5 km. Ken slechtere verhalen. Weinig pijn. Moet haar af en toe afremmen.

Vandaag meteen gebruik gemaakt van de nodige tips en ervaringen. Ik heb hem net naast me genomen in bed. Veel huilen. Beetje gedraaid op het voedingskussen en meteen zag je hem ontspannen. Hij lag veilig en na een uurtje worstelen viel ie in slaap. Hij heeft ook echt wel baat bij zijn handjes stevig vasthouden. Inbakeren na keizersnede was geloof ik een no go dus dat doen we nog maar niet. Over 2 wkn spreken we de kinderarts ipv controle heupjes. Dan eens vragen.

Nu mag mijn vriendin genieten van mijn voorwerk want die ligt er nu naast. Ik heb 0 minuten kunnen slapen maar wel kunnen ontspannen en bonden. En mijn vriendin kan nu wel rustig slapen naar een volledig vertrokken Stef. Pak ik tijdens voeden een momentje.

Hulp hadden we ook al veel gekregen van mijn lieve zus. Had allemaal eten gekookt voor in de vriezer. En die komt vanavond en vannacht ook. En in de vakantie ook nog weer een dag. Ze weet wat me meemaken maar zij stond er toen wel redelijk alleen voor. Is ook lang geleden... ik was toen echt nog in een levensfase waardoor ik daar maar weinig van meekreeg en dus ook nooit hulp heb aangeboden :@ Afstand helpt ook niet mee.

Lieve groet aan allen hier O+
Als je vriendin en Stef liggen te slapen, waarom pak jij je momentje ook niet? Geen tijd verspillen met hier posten, hup je bed in :P
pi_208034015
quote:

[..]
Onderzoek van 2013

En ook hier:

[..]

Niet helemaal gelezen, maar dat heeft dan met evt. heupdysplasie te maken en niet met de keizersnede toch?

Wij hebben overigens ingebakerd in een gewone hydrofiele doek. Was even uitvinden hoe we dat zo strak mogelijk konden doen zodat ze er niet uit ontsnapten :') maar het ging steeds beter. Maar geen speciale slaapzak o.i.d. voor aangeschaft.
pi_208034039
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 16:05 schreef eponine het volgende:

[..]
Niet helemaal gelezen, maar dat heeft dan met evt. heupdysplasie te maken en niet met de keizersnede toch?

Excuus. Ik was daarin niet duidelijk. Keizersnede was gevolg van een stuitligging dus grotere kans op heupdyplasie. Over 2 wkn een echo. Standaard controle bij stuit.
pi_208034064
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 16:08 schreef alpeko het volgende:

[..]
Excuus. Ik was daarin niet duidelijk. Keizersnede was nodig vanwege stuitligging dus grotere kans op heupdyplasie. Over 2 wkn een echo. Standaard controle bij stuit.
Ah zo! Dat verduidelijkt het wel wat. Anders even bellen voor overleg of je kan/mag inbakeren? Wie weet helpt het en dat zou voor jullie toch hopelijk twee weken wat meer rust betekenen.
pi_208034105
Wij mochten ook niet inbakeren, stevig instoppen met een lakentje mag dan weer wel.
pi_208035972
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:28 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Onacceptabel, bizar. Er zijn toch wel meer mensen behalve je baas die je hiermee kan/moet helpen?
Weet nog niet zo goed bij wie ik voor wat moet zijn hier, ivm nieuwe werkplek. Maar ik baal er wel een beetje van, ja.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 12:50 schreef Bami het volgende:
Dat zeker ja! Wij hebben de eerste 3 weken niet gekookt. Ofwel maaltijden door familie gemaakt, of redelijk gezonde kant en klaar dingen. Dat is was zo chill!

Loka, dat kan echt niet hoor die kolfruimte. Kan je niet contact opnemen met HR ofzo? Ze zijn wettelijk verplicht je een ruimte te bieden die voldoet aan een aantal eisen, waaronder volgens mij dat je er hygiënisch kan werken. Nou dat is nu duidelijk niet geval.
Als het niet lukt om een oplossing te vinden zal het wel moeten ja. Maar in de tussentijd is het toch wat improviseren. Het lijkt soms net of ze het nooit eerder hebben meegemaakt dat er iemand wil kolven. Wat op zich niet gek is, want ik begin na deze paar weken ook ernstig te twijfelen of het wel een werkbare situatie is om zo fulltime bv te blijven geven in combinatie met de dagelijkse werkzaamheden. En dan kolf ik nog maar om de 4 uur.

Zo, weer even de frustraties eruit getypt. :P
Volgende week weer met frisse moed ertegenaan.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 19:46:14 #250
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208036739
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 16:08 schreef alpeko het volgende:

[..]
Excuus. Ik was daarin niet duidelijk. Keizersnede was gevolg van een stuitligging dus grotere kans op heupdyplasie. Over 2 wkn een echo. Standaard controle bij stuit.
Aja dat is iets anders dan. Hier namelijk keizersnedes maar met een andere reden.

Al krijgen wij nu ook een heupfoto omdat ze in derde trimester 2x één week in stuit heeft gelegen
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')