Ja, dat is ook wel zo, een beetje oefenen kan geen kwaad. We hebben nu twee keer aangeboden, maar een lepel is nog niet gelukt, de lepel wilde ze wel graag in haar mond doen om op te kauwen, maar zodra ze door had dat er wat op lag, werd alles er vakkundig kokhalzend weer uitgewerkt.quote:Op maandag 13 februari 2023 18:10 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Soms moeten ze iets 10x proeven hè, voordat baby's aan de nieuwe smaak gewend zijn. Gewoon blijven aanbieden, niet pushen. Lekker gezellig zijn. 1 of 2 lepeltjes is goed, een heel prakje is ook oké.
Haha. Herkenbaar. Inmiddels eet mijn dochter steeds meer en steeds minder gepureerd. Ben elke keer weer verbaasd. Maar een lepel zonder eten blijft ook heel leuk.quote:Op maandag 13 februari 2023 18:30 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wel zo, een beetje oefenen kan geen kwaad. We hebben nu twee keer aangeboden, maar een lepel is nog niet gelukt, de lepel wilde ze wel graag in haar mond doen om op te kauwen, maar zodra ze door had dat er wat op lag, werd alles er vakkundig kokhalzend weer uitgewerkt.
Ja een lepel is ook prima speelgoed.quote:Op maandag 13 februari 2023 21:52 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Haha. Herkenbaar. Inmiddels eet mijn dochter steeds meer en steeds minder gepureerd. Ben elke keer weer verbaasd. Maar een lepel zonder eten blijft ook heel leuk.
Ik zie het ook altijd maar als oefenen. Het gevoel van een lepel in je mond. Dus na de maaltijd krijgt ze altijd de (lege) lepel.
Dat zeggen ze bij het CB ook idd maar het voelt zo machteloos dat soms zelfs nabijheid niet helpt om hem rustig te krijgen. Dan loopt ie rood aan, krijsen, zwaaien met de armpjes... ontroostbaar. En dat altijd op het moment dat wij zelf qua energie diep in het rood zitten.quote:Op donderdag 16 februari 2023 13:47 schreef pinquit het volgende:
Jullie doen het goed
En ook jullie gaan hierdoorheen komen, het is mega zwaar, maar het gaat lukken!
Ohja, en niet te vergeten: het gedrag van jullie Stef is doodnormaal, en ook jullie wanhoop is normaal. Maar het besef dat dit normaal is, maakt het voor jullie hopelijk wat draaglijker!
Och dit herken ik zo. Ik had me volledig ingesteld op wekenlang met een baby op me geplakt zitten, maar niet bedacht dat die baby dan wellicht alsnog ontroostbaar zou zijn. Ik vond dat ook heel heftig. Hier was de draagzak echt mijn redding, en veel praten met mensen die ook zo'n kraamtijd hadden, het vooral heel pittig vonden en me verzekerden dat het beter werd. Bij deze; het wordt beter! Als je het gevoel hebt dat er iets niet klopt of goed zit mag je ook op dat instinct vertrouwen en dingen laten controleren (of naar een osteopaat gaan), maar ik lees geen abnormale dingen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:05 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat zeggen ze bij het CB ook idd maar het voelt zo machteloos dat soms zelfs nabijheid niet helpt om hem rustig te krijgen. Dan loopt ie rood aan, krijsen, zwaaien met de armpjes... ontroostbaar. En dat altijd op het moment dat wij zelf qua energie diep in het rood zitten.
Mooi, herkenbaar verhaal. Volhouden en vooral je gevoel volgen. Luister niet naar mensen met goedbedoelde adviezen en ritmes die je moet proberen. Jullie kennen jullie kind het beste.quote:Op donderdag 16 februari 2023 13:38 schreef alpeko het volgende:
Neem aan dat mannen hier ook welkom zijnWat een verademing om jullie verhalen te lezen i.p.v. de sites waar ze ritme en structuur prediken terwijl je kleine daar exact helemaal niks van aantrekt. En dan denk je: we hebben een monster op de wereld gezet
![]()
Onze Stef is vandaag 4 weken. Geboren op 19 januari. Keizersnede na een stuitligging.
In het ziekenhuis sliep hij zijn eerste 2 nachten prima. De eerste nacht thuis was het meteen een ander verhaal. Daarna is ups en downs. Al ging het de eerste 2 weken best goed. Na een week ben ik weer gaan werken en dat viel zeker niet tegen. Ja, hij kwam 2x per nacht maar was daarna ook weer snel vertrokken.
Nu is alles onvoorspelbaar geworden waardoor we erg onzeker worden en twijfelen of ons kind wel oké is en wij het geschikt zijn voor het ouderschap. Overdag lukt het de helft van de dagen wel. Vaak zelfs in zijn eigen wiegje. Zeker in de ochtend. Op slechte dagen biedt de draagzak tot nu toe altijd uitkomst. 's Avonds begint het gedoe. Dan kunnen we hem ook slecht lezen. Steevast rond 20u wordt ie onrustig. Dan zit er vaak net een voeding in. Kramp? Reflux? Of toch weer honger. Hij lijkt ook zeker de clusteren. Gister van 20u-22u30 aan de borst gehangen. Dan is ie helemaal zen. Laat ie zelf los maar neerleggen is een no go. Meteen (of anders na max 10 min) huilen in zijn wiegje. Dan maar tussen ons in. Dat werkte vaak goed maar afgelopen dagen ook weer minder. Speentje er in helpt maar die laat ie zelf snel weer los.
En dan tobben we ook nog veel met teruggeven of zelfs spugen. Vanmorgen na een avond clusteren en een voeding rond 3u30 en nog wat rond 6u gooide ie er van alles uit. Een fase die we ook met ontlasting gehad hebben. Dat is iedere keer een enorme poepluier had.
Ik ben bij vlagen echt wel een beetje wanhopig hoe we hier doorheen komen. De combi met werk is ook best zwaar nu. Gelukkig kan ik in mijn werk best wel even duf zijn. Je zou hartchirurg zijn![]()
Het is nog zoeken naar vertrouwen dat we het goed doen. Dat we zijn signalen goed interpreteren en naar een balans waardoor we het beiden een beetje volhouden.
Hier in Engeland noemen wij ze vaak de "witching hours". Soms kan er helemaal niets aan de hand zijn van het standaard lijstje die je afchecked en zijn ze gewoon ontroostbaar, zo'n lastige tijd. Gebeurd vaak aan het einde van de dag, vaak ook rond hetzelfde tijdstip! Sterkte! Het is heel erg zwaar en vermoeiend! Deze tijd is altijd de lastigste "puzzel", erachter te komen wat specifiek werkt voor jullie baby!quote:
Osteopaat gaf bij ons geen magische instant verbetering, maar heeft voor mijn gevoel wel wat geholpen. Vond het vooral heel fijn om het geprobeerd te hebben zodat ik wist dat ik niet 'voor niks' aan het struggelen was. Zoek er dan wel één die de juiste opleidingen heeft gedaan om ook echt goed te zijn met baby's, er schijnen ook wat kwakzalvers tussen te zitten is mij verteld.quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:00 schreef alpeko het volgende:
Iemand nog ervaring met osteopaat? Hij heeft natuurlijk in stuit gelegen wat best nog wel eens voor wat problemen kan zorgen. Zou dat baat kunnen hebben? Of moeten we er vanuit gaan dat zijn onrust geen fysieke oorzaak heeft?
Onze dochter heeft, met name in het begin, overdag bijna alleen maar op ons willen slapen. Terwijl de nachten steeds prima gingen in de cosleeper. Doordat het bij ons ‘s nachts geen probleem was heb ik altijd aangenomen dat het niks fysieks was, ook omdat het in de kinderwagen meestal ook prima ging. Maar je kan natuurlijk altijd een keer iemand ernaar laten kijken hè, als je twijfelt.quote:Op donderdag 16 februari 2023 17:30 schreef alpeko het volgende:
Vandaag overdag nog geen minuut liggend geslapen. Alleen in de zak bij mama en nu bij mij. Ook niet liggend op voedingskussen naast mama. Fingers crossed voor de nachtMaar ook dat herkennen mensen hier dus? Ben toch benieuwd of daar niet een fysieke oorzaak aan ten grondslag ligt dat ie vandaag niet plat wil liggen
Nee nog niet aangedurfd. Zullen het eens proberen overdag als we er bij zijn. Zijn papa en mama zijn in de basis ook buikslapers. Al werd dat voor mijn vriendin uiteindelijk een zijligging tijdens de zwangerschap.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:23 schreef pinquit het volgende:
Heb je al eens op de zij of buik geprobeerd?
Gefeliciteerd met jullie kindje!quote:Op donderdag 16 februari 2023 17:30 schreef alpeko het volgende:
Vandaag overdag nog geen minuut liggend geslapen. Alleen in de zak bij mama en nu bij mij. Ook niet liggend op voedingskussen naast mama. Fingers crossed voor de nachtMaar ook dat herkennen mensen hier dus? Ben toch benieuwd of daar niet een fysieke oorzaak aan ten grondslag ligt dat ie vandaag niet plat wil liggen
Hoe lang zijn die dutjes?quote:Op donderdag 16 februari 2023 20:14 schreef Lokasenna het volgende:
En leren loslaten is inderdaad wel een kunst en een waarvoor je veel gelegenheid hebt om oefenen met een baby.
Zo probeer ik op dit moment los te laten dat kleine baby's 3 dutjes nodig hebben want de laatste weken vindt ze 2 ook wel genoeg.
Kan alles tussen een halfuur en 2 uur zijn.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 07:48 schreef Bami het volgende:
[..]
Hoe lang zijn die dutjes?
Maar kan prima dat de slaapbehoefte van Rosie wat minder is dan gemiddeld. Als ze gezellig is, goed drinkt en groeit en zich lekker ontwikkelt zou ik me er zeker niet (te) druk om maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |