abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208171113
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet: je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• B.ertha: T., 1 april
• DjVero: Larissa, 27 april
• June.: T., begin juni
• Zusje123: H., begin juli
• Elleska: S., juli
• Smart_ass: Blossom, augustus
• Lokasenna: Rosie, 23 september
• Bami: Pukje, 24 september
• Automatic_, Pixel, 20 december
pi_208171308
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 11:40 schreef Vermecelli het volgende:
Wij merken dat onze kleine ineens op wisselende momenten om de fles vraagt. Heel soms (zelden) na 2.5 uur al, andere keren na 4-5 uur. Dit is lastig, omdat dat gelijk het ritme verstoord. We proberen altijd zo uit te komen dat ze na de fles van 20:00 naar bed gaat, en dan. om 00:00 en 04:00 weer. Afgelopen nacht was ze om 18:30 al compleet over de zeik en hebben we haar de fles eerder gegeven. Niet ideaal. Gewoon laten gaan zoals het gaat? Of een uur met een hongerig kind ijsberen door de woonkamer?
Ik weet niet hoe oud ze is maar die van ons is nu 5 weken en die krijgt naar vraag. Dat kan 2 uur zijn of zoals afgelopen nacht 4,5 uur.
pi_208173945
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:54 schreef Mathijz het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe oud ze is maar die van ons is nu 5 weken en die krijgt naar vraag. Dat kan 2 uur zijn of zoals afgelopen nacht 4,5 uur.
Ja zolang je met KV niet boven het maximale uit kan, dan is dat prima.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_208175318
Zo, prikjes zitten er weer in.
Consultatiebureau stats 68 cm en ruim 8 kilo. :P
pi_208175828
quote:
Of een uur met een hongerig kind ijsberen door de woonkamer?

Andere vraag, welke tips hebben jullie voor een kind die om de haverklap de speen uitspuugt en deze terug wil, precies als je net lekker in bed ligt? Ik probeer nog wel eens tactisch iets voor te leggen zoals een knuffeltje ofzo. Dat ze wel even d'r best moet doen voor ze de speen echt kwijt is. In de hoop dat ze dan al in slaap is gevallen voor ze 'm mist.
Ik zou nooit met een hongerig kind lopen ijsberen door de kamer.. Maar goed, hier is de jongste dan ook echt een tijger en schreeuwt alles bij elkaar als hij honger heeft.

En qua spenen: om die reden liggen er dus ook 6 ofzo in zijn bed. Hij vind er altijd wel eentje die dichtbij ligt :D
Shine bright like a diamond.
pi_208176644
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 10:56 schreef June. het volgende:

[..]

En qua spenen: om die reden liggen er dus ook 6 ofzo in zijn bed. Hij vind er altijd wel eentje die dichtbij ligt :D
Onze kleine van nog geen 3 maanden heeft niet de motoriek om zelf een speen in zijn mond te kunnen stoppen. De speen ligt vaak ergens beknelt in zijn nekje als ie kwijt is. :{
pi_208177196
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 12:15 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Onze kleine van nog geen 3 maanden heeft niet de motoriek om zelf een speen in zijn mond te kunnen stoppen. De speen ligt vaak ergens beknelt in zijn nekje als ie kwijt is. :{
Dat is waar, toen lag onze kleine nog bij ons in de cosleeper naast mij. Dus met 1 hand had ik de speen teruggegeven..
Shine bright like a diamond.
pi_208177341
Daniel is net geboren. Ondanks wat aanloop probleempjes een vrijwel vlekkeloze bevalling. Nu wachten op de onderzoeken vandaag.
pi_208177681
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:29 schreef Ericr het volgende:
Daniel is net geboren. Ondanks wat aanloop probleempjes een vrijwel vlekkeloze bevalling. Nu wachten op de onderzoeken vandaag.
Gefeliciteerd met jullie zoontje!
Fijn dat het goed is verlopen. Wat moet er nog onderzocht worden?
pi_208177698
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 10:11 schreef Lokasenna het volgende:
Ah ze lopen gelijk op! Wij zijn gisteren geweest, hier 67cm en 7.9 kilo :P.
pi_208177780
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:58 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Gefeliciteerd met jullie zoontje!
Fijn dat het goed is verlopen. Wat moet er nog onderzocht worden?
Een stukje verdwaald weefsel en we weten dat hij een missende hersenbalk heeft.

Neuroloog komt nog. Mri waarschijnlijk en nog een echo.

Maar reageert verder goed. Nu even kijken of onderzoek nog iets meer of anders vindt dan bij echo's en mri voor zijn geboorte.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 28-02-2023 15:21:38 ]
pi_208178556
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 10:11 schreef Lokasenna het volgende:
Was ze sip? Goede stats! Pukje gaat pas eind maart (want toen ik de afspraak naar een andere dag van de week wilde verzetten kon het niet eerder). Ben heel benieuwd wat haar stats zijn, maar dat duurt dus nog ff.
pi_208178563
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:03 schreef Ericr het volgende:

[..]
Een stukje verdwaald weefsel en weten dat hij een missende hersenbalk heeft.

Maar reageert verder goed. Nu even kijken of onderzoek nog iets meer of anders vindt dan bij echo's en mri voor zijn geboorte.
Klinkt spannend! Wel fijn dat het so far goed gaat, gefeliciteerd!
pi_208179232
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:03 schreef Ericr het volgende:

[..]

Oh ja, ik herinner me je verhaal uit het zwangerschap en geboorte topic. Kan me voorstellen dat het spannend is, best pittig zulke onderzoeken bij zo'n kleintje. Veel succes voor jullie, hopelijk worden jullie snel gerustgesteld!
pi_208179314
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 14:03 schreef Ericr het volgende:

[..]

Oh ja, ik herinner me je verhaal uit het zwangerschap en geboorte topic. Kan me voorstellen dat het spannend is, best pittig zulke onderzoeken bij zo'n kleintje. Veel succes voor jullie, hopelijk worden jullie snel gerustgesteld!
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 13:59 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ah ze lopen gelijk op! Wij zijn gisteren geweest, hier 67cm en 7.9 kilo :P.
Inderdaad, wat leuk :D
Komen er ook al flinke spekjes op bij Blossom? Hier is de afgelopen maand een extra onderkin gekomen :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:05 schreef Bami het volgende:

[..]
Was ze sip? Goede stats! Pukje gaat pas eind maart (want toen ik de afspraak naar een andere dag van de week wilde verzetten kon het niet eerder). Ben heel benieuwd wat haar stats zijn, maar dat duurt dus nog ff.
Viel mee, veel beter dan vorige keer in elk geval. Beetje huilen maar snel weer getroost.

Bij het cb een afspraak verzetten is best een uitdaging ja, zo heb ik de kinkhoestprik uiteindelijk pas bij 33 weken kunnen halen. :')
pi_208191753
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:08 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Inderdaad, wat leuk :D
Komen er ook al flinke spekjes op bij Blossom? Hier is de afgelopen maand een extra onderkin gekomen :P

Ja, die beginnen te komen! Beentjes waren altijd al stevig maar nu beginnen er ook wel extra vetjes te komen op haar armen enzo. Ze gaat qua lengte en gewicht ook super gelijk op met haar zus, heel grappig :D.
pi_208197590
Even klagen hoor.
Wij hadden vannacht een rotnacht door de vaccinatie en ik moest er om half 6 weer uit voor werk.
Dus ik was vandaag van plan lekker vroeg naar bed te gaan samen met de baby. Maar dat ging dus niet door want die is as we speak nog altijd wakker, laatste dutje was om 15 uur op het kdv. :'(
De oogjes staan nu wel op half 7 gelukkig :P
pi_208201282
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2023 21:31 schreef Lokasenna het volgende:
Even klagen hoor.
Wij hadden vannacht een rotnacht door de vaccinatie en ik moest er om half 6 weer uit voor werk.
Dus ik was vandaag van plan lekker vroeg naar bed te gaan samen met de baby. Maar dat ging dus niet door want die is as we speak nog altijd wakker, laatste dutje was om 15 uur op het kdv. :'(
De oogjes staan nu wel op half 7 gelukkig :P
Huuuu. Dat is wel balen ja! Deze keer wel een redelijke nacht gehad?

Ik had hem andersom, was voor Pukje wakker want die had vannacht opeens maar 1 voeding en dat is mijn ritme niet gewend. :')
pi_208202190
Vandaag is onze Stef 6 weken geworden. Hij groeit als kool. Vorige week op CB woog ie 4214 gram (56 cm). Als ik hem meeweeg op de weegschaal is daar nu ongeveer 400 gram bijgekomen. Oké, wow.

Een achtbaan deze week. In de nacht van zondag op maandag met mijn vriendin naar het ziekenhuis gereden. De kleine meegenomen. 2 uur later lagen we weer op bed maar geen oog meer dicht gedaan. Wij niet. Stef deed het prima. Vermoeden van trombose maar loos alarm al weten we niet dat er dan wel was.

De volgende dag brak de vermoeidheid ons op. De zwaarste dag tot nu toe was dat. Hulptroepen laten aanrukken (schoonmoeder overdag en zus avond t/m middag) en afgelopen dag was opeens alles zoals je het zou willen hebben*. Wat een contrast.

Mijn zus haar zoontje is inmiddels 12 jaar maar die heeft zo getobd met haar eerste (en daardoor enige) en alles zelf moeten uitzoeken. Doet me gewoon pijn dat die toen niemand (behalve haar vriend) had om op terug te vallen. Ze is komen logeren met de wieg naast het logeerbed en wij konden slapen en de volgende dag zijn we begonnen met accepteren dat hij dan maar even huilt in bed. Tot die tijd was dat voor ons geen optie en hielden we hem dan maar bij ons. Alleen de nachten sliep ie zelfstandig. Overdag niet.

Gisteren heeft ie meerdere slaapjes in zijn eigen ledikant gedaan. Ook overdag. Zonder al te lang jengelen. En vannacht heeft ie voor het eerst niet bij ons op de kamer geslapen maar in zijn eigen kamer. In het ledikant i.p.v. de wieg. En dat ging geweldig. Ook voor ons. Ik werd uit mezelf uitgerust wakker vanmorgen. Vannacht om 0u de laatste voeding gehad en om 4u30 nog een nachtvoeding. Wat een sprongetje hebben wij gemaakt.

* Geen garantie voor de toekomst

[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 02-03-2023 10:01:04 ]
  donderdag 2 maart 2023 @ 09:47:15 #20
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208202484
Wat fijn! Het is allemaal zoooo zoeken, maar klinkt alsof jullie goed op weg zijn ^O^
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_208203418
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 07:12 schreef Bami het volgende:

[..]
Huuuu. Dat is wel balen ja! Deze keer wel een redelijke nacht gehad?

Ik had hem andersom, was voor Pukje wakker want die had vannacht opeens maar 1 voeding en dat is mijn ritme niet gewend. :')
Nou weer niet echt, haha. Nog 3 nachtvoedingen en een uurtje spoken gehad tussen 22 en 7. Gelukkig mocht ik iets langer blijven liggen vanmorgen. :P
Maar ik zal blij zijn als het weekend is en ik overdag wat bij kan slapen. Het is sinds ik weer werk echt erger geworden met de nachten.

Kijk, dat zijn de betere verrassingen!
pi_208205391
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 09:20 schreef alpeko het volgende:
Vandaag is onze Stef 6 weken geworden. Hij groeit als kool. Vorige week op CB woog ie 4214 gram (56 cm). Als ik hem meeweeg op de weegschaal is daar nu ongeveer 400 gram bijgekomen. Oké, wow.

Een achtbaan deze week. In de nacht van zondag op maandag met mijn vriendin naar het ziekenhuis gereden. De kleine meegenomen. 2 uur later lagen we weer op bed maar geen oog meer dicht gedaan. Wij niet. Stef deed het prima. Vermoeden van trombose maar loos alarm al weten we niet dat er dan wel was.

De volgende dag brak de vermoeidheid ons op. De zwaarste dag tot nu toe was dat. Hulptroepen laten aanrukken (schoonmoeder overdag en zus avond t/m middag) en afgelopen dag was opeens alles zoals je het zou willen hebben*. Wat een contrast.

Mijn zus haar zoontje is inmiddels 12 jaar maar die heeft zo getobd met haar eerste (en daardoor enige) en alles zelf moeten uitzoeken. Doet me gewoon pijn dat die toen niemand (behalve haar vriend) had om op terug te vallen. Ze is komen logeren met de wieg naast het logeerbed en wij konden slapen en de volgende dag zijn we begonnen met accepteren dat hij dan maar even huilt in bed. Tot die tijd was dat voor ons geen optie en hielden we hem dan maar bij ons. Alleen de nachten sliep ie zelfstandig. Overdag niet.

Gisteren heeft ie meerdere slaapjes in zijn eigen ledikant gedaan. Ook overdag. Zonder al te lang jengelen. En vannacht heeft ie voor het eerst niet bij ons op de kamer geslapen maar in zijn eigen kamer. In het ledikant i.p.v. de wieg. En dat ging geweldig. Ook voor ons. Ik werd uit mezelf uitgerust wakker vanmorgen. Vannacht om 0u de laatste voeding gehad en om 4u30 nog een nachtvoeding. Wat een sprongetje hebben wij gemaakt.

* Geen garantie voor de toekomst
Super nieuws, goed bezig
pi_208206121
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 11:21 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Nou weer niet echt, haha. Nog 3 nachtvoedingen en een uurtje spoken gehad tussen 22 en 7. Gelukkig mocht ik iets langer blijven liggen vanmorgen. :P
Maar ik zal blij zijn als het weekend is en ik overdag wat bij kan slapen. Het is sinds ik weer werk echt erger geworden met de nachten.

Kijk, dat zijn de betere verrassingen!
Oh wat naar! Fijn dat je dit weekend wat kan bijslapen. Lijkt me echt zwaar icm werk. Hier afgelopen vannacht net als bij Bami een betere nacht. Ik hoorde haar om 22:45u alweer maar dat was letterlijk één kreetje en toen sliep ze weer. Toen kwam ze om 3:00u en toen rond 7:00u weer. Wat een verademing tov 3x per nacht zeg. Hopelijk zet dit door maar ja fokwet natuurlijk. |:(
pi_208206254
quote:
Wij merken dat onze kleine ineens op wisselende momenten om de fles vraagt. Heel soms (zelden) na 2.5 uur al, andere keren na 4-5 uur. Dit is lastig, omdat dat gelijk het ritme verstoord. We proberen altijd zo uit te komen dat ze na de fles van 20:00 naar bed gaat, en dan. om 00:00 en 04:00 weer. Afgelopen nacht was ze om 18:30 al compleet over de zeik en hebben we haar de fles eerder gegeven. Niet ideaal. Gewoon laten gaan zoals het gaat? Of een uur met een hongerig kind ijsberen door de woonkamer?
We zijn het gewend met borstvoeding. Iedere dag is anders en dat laten we nog maar even zo. Overdag is het wel vaak 3 of 4 uur er tussen. 's Nachts wat langer. Maar soms zit er ook maar 2 uur tussen. We hebben al wel de laatste avondvoeding omgezet naar kunstvoeding. Ook voor hem om te wennen. Daar doet ie het vaak wel wat langer op.

Gister was zijn laatste voeding om 0u. En de dag er voor om 22u. Gister morgen om 6u en vanmorgen om 8u aan zijn ochtend voeding. Hoe oud is die van jullie? Ik verwacht dat dat een beetje begint te komen als er wat ritme in zit. Dan kun je er prima voor kiezen om hem zelf op een bepaald moment te wekken. Maar op dit moment koesteren we ieder slaapje en bepaalt ie zelf zijn voedingen.

Al zijn we vandaag ook gaan experimenteren met aanbieden op een voor ons gunstig moment. We hadden vandaag afspraak tot 14u bij osteopaat en dat was exact zijn (te verwachten) voedingsmoment. Voor vertrek nog wat de borst gegeven. Dat werkte prima. Hij accepteert inmiddels ook dat wij het einde bepalen.
pi_208206278
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 15:49 schreef alpeko het volgende:

[..]
We zijn het gewend met borstvoeding. Iedere dag is anders en dat laten we nog maar even zo. Overdag is het wel vaak 3 of 4 uur er tussen. 's Nachts wat langer. Maar soms zit er ook maar 2 uur tussen. We hebben al wel de laatste avondvoeding omgezet naar kunstvoeding. Ook voor hem om te wennen. Daar doet ie het vaak wel wat langer op.

Gister was zijn laatste voeding om 0u. En de dag er voor om 22u. Hoe oud is die van jullie? Ik verwacht dat dat een beetje begint te komen als er wat ritme in zit. Dan kun je er prima voor kiezen om hem zelf op een bepaald moment te wekken. Maar op dit moment koesteren we ieder slaapje en bepaalt ie zelf zijn voedingen.

Al zijn we vandaag ook gaan experimenteren met aanbieden op een voor ons gunstig moment. We hadden vandaag afspraak tot 14u bij osteopaat en dat was exact zijn (te verwachten) voedingsmoment. Voor vertrek nog wat de borst gegeven. Dat werkte prima. Hij accepteert inmiddels ook dat wij het einde bepalen.
Dat probleem hebben wij ook gehad, maar onze dame accepteert niet als wij te weinig van de fles geven. Dan is het gewoon krijsen tot de standaard 180cc er in gaat. We hebben daardoor noodgedwongen ons ritme wel eens moeten aanpassen, maar ach het is een baby en laat het maar op zijn beloop :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')