Frustratie is een groot woord. Het is onhandig. Vriendin die er geregeld alleen mee thuis is, wordt er soms beetje moedeloos van.quote:Op zaterdag 15 april 2023 15:07 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vond het spugen van onze baby de eerste maanden wel heel vervelend eigenlijk. Ja, het is natuurlijk maar een kwestie van tig keer verschonen per dag en heel veel wassen, maar na de vijfde keer verschonen op één dag begon ik dat wel echt vervelend te vinden. En ik vond het uiteraard vervelend voor baby zelf.
Onze pediatrician zei altijd dat het vanaf 6 maanden beduidend minder zou worden, en ik moet zeggen dat het hier met 5,5e maand bijna van de één op de andere dag stopte. Ze spuugde vanaf toen echt nauwelijks meer. Dus ik snap je frustratie wel hoor, @:alpeko , maar hopelijk is het met een paar maanden over (hoewel dat natuurlijk nu als een eeuwigheid klinkt).
Zeer herkenbaar! Hier heb ik ook tot 6-8weken met haar op mij geslapen. Ivm keizersnede bleef ik toch wel stil liggen. Ze is een buikslaper kwamen we achter en sinds we haar op haar buik leggen, ging het prima. Zodra ze (nu 16w) op haar rug in bed ligt, gaat ze al meteen mopperen. In de wagen ook vaak protest.quote:Op zaterdag 15 april 2023 20:54 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Nog een fenomeen wat ik niet ken: Mijn 2 weken oude baby wil sinds deze week niet meer in haar wieg in de nacht (overdag wel) maar alleen bij mij liggen (zelfs man is niet goed genoeg), is dat een tijdelijk huidhonger-probleem of?. Ze ligt in een co-sleeper naast mij (nouja dat is de bedoeling), en ze kan zich helemaal overstuur huilen maar ik wil ook graag gewoon liggen zeg maar
, voor iemand herkenbaar of tips?
Dat maakt het spugen inderdaad ook vervelend vind ik, niet per se het spugen an sich maar het tig keer moeten verschonen en een baby hebben die daar haat aan heeft. Gelukkig ligt dat nu weer achter onsquote:Op zaterdag 15 april 2023 20:54 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Vervelend dat spugen! Ik heb nooit spugers gehad maar mijn baby HAAT omkleden (sowieso kleren uit, kraamweek was verschonen al krijsen) dus in dit geval voor ieders oren hier maar goed ook![]()
Hoe is het trouwens bij jullie met de eczeem @:Smart_ass?
Nog een fenomeen wat ik niet ken: Mijn 2 weken oude baby wil sinds deze week niet meer in haar wieg in de nacht (overdag wel) maar alleen bij mij liggen (zelfs man is niet goed genoeg), is dat een tijdelijk huidhonger-probleem of?. Ze ligt in een co-sleeper naast mij (nouja dat is de bedoeling), en ze kan zich helemaal overstuur huilen maar ik wil ook graag gewoon liggen zeg maar
, voor iemand herkenbaar of tips?
Onze dreumes slaapt sinds ze buisjes heeft (met 39w zwangerschap van J. ) na maanden slaapgedoe eindelijk goed, krijg je dit![]()
Zo heftig reageren is ook weer niet nodig. Ons voedingsschema is afgestemd op adviezen van het CJG dus we persen niets. Onze kleine heeft de neiging om veel te spugen (en dan ook echt veel), waardoor ze juist eerder weer nieuwe voeding wil. Met deze methode hebben we iets meer controle en minder natte kleding/doeken/quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:56 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Hack noem je dat? Ze zouden er bij Guantanamo Bay trots op zijn.
Lekker vol stoppen en vervolgens lekker dicht duwen. Hoe zou jij het vinden als je mond dicht geduwd wordt als er wat omhoog komt?
Misschien gewoon wat minder erin persen. En wat vaker voeden.
Aanvullend hierop, het is door het boeren dat er golven mee komen. Nu kan ze haar boeren kwijt zonder een plens melk terug te geven. Er zijn geen slechte signalen dat ze het niet prettig vind om het terug te moeten nemen. Integendeel, ze lacht na de voeding alleen maar.quote:Op maandag 17 april 2023 10:51 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Zo heftig reageren is ook weer niet nodig. Ons voedingsschema is afgestemd op adviezen van het CJG dus we persen niets. Onze kleine heeft de neiging om veel te spugen (en dan ook echt veel), waardoor ze juist eerder weer nieuwe voeding wil. Met deze methode hebben we iets meer controle en minder natte kleding/doeken/
Sterkte! Dat klinkt heftigquote:Op maandag 17 april 2023 20:20 schreef Lokasenna het volgende:
Hier komt en gaat de plakkerigheid in periodes dus het is wel een tijdelijk ding maar het blijft niet per se weg.
Nu weer een fase dat ze alleen tegen mij aan in bed wil slapen en dat het in eigen bedje echt niet gaat.
Sowieso hebben we wel weer een lastige slaap fase. Vandaag ook, dutje van 10 tot 11, dutje van half 3 tot 3, en as we speak nog steeds een wakkere baby op schoot. En dan in de nacht ook elk uur voorbij zien komen. Echt hoor, veeg me op.
5.45 staat hier sowieso al de wekker om op tijd op werk te zijn, maar dan heeft de baby er meestal nog geen zin in.quote:Op dinsdag 18 april 2023 15:55 schreef Vermecelli het volgende:
[..]
Sterkte! Dat klinkt heftig![]()
Hier af en aan. Einde middag/begin avond is ze helemaal gebroken en rijp voor een fles en bedje. Maar dan moet hangen en wurgen rekken omdat ze anders 's ochtends te vroeg wakker is. Vanmorgen was ze er om 05:45 al helemaal klaar mee, dus een vroege ochtend en 2 ochtendslaapjes moeten inlassen. Ze is nu ook ineens tijdens cyclussen soms even wakker en huilende omdat ze de speen kwijt is. Letterlijk speentje er weer in, 3 seconden later valt ze gelijk weer in slaap.
Ben benieuwd of hetgeen wat jou bezig houdt ons ook nog te wachten staat.
Nee he, hopelijk maakt ze er geen gewoonte van.quote:Op dinsdag 18 april 2023 16:23 schreef Bami het volgende:
@:Lokasenna Pukje heeft blijkbaar gedacht dat goed voorbeeld goed doet volgen, ze is sinds 8u wakker en heeft welgeteld twee dutjes van een half uur gedaan.![]()
Gaat het bij jullie vandaag wat beter met slapen?
Was het allemaal goed gegaan? Toch spannend zo'n eerste dag.quote:Op dinsdag 18 april 2023 17:42 schreef Mathijz het volgende:
Mijn zoon is vandaag voor het eerst naar het kinderdagverblijf geweest. Helemaal vol van alle indrukken. Zal hij hopenlijk lekker op slapen vannacht.
Dat gaat hard! Kan me nog herinneren dat je binnen kwam met een pasgeboren zoon. Succes met de nieuwe fase. Weer aan het werk is voor papa en mama een fikse verandering maar dat is na 2 weken alweer gewend.quote:Op donderdag 20 april 2023 08:56 schreef alpeko het volgende:
Sterkte @:Bami We leven met je mee al helpt je dat niks.
In huize alpeko is het ook met tijden pittig hoewel we als ik verhalen als de jouwe lees we niet mogen klagen. Ik zit vandaag na 3 dagen thuis weer op kantoor en dat zie ik als rust. Heb mama een beetje ontlast. Moederschap is een zware taak zo ook met de hormonen erbij en alle onzekerheden die erbij komen kijken.
Gister heeft Stef zijn eerste 2 prikjes gehad. Hard huilen maar snel weer gekalmeerd. Wordt nu wel wat paniekeriger wakker gistermiddag en vannacht maar hij heeft het keurig gedaan. Trots op hem. Komende maandag ziekenhuis ivm de heupjes en zijn hartje. Op CB vond ze de ruis niet of moeilijk waarneembaar dus wellicht is het gaatje ook al dicht maar goed, dat is wel dezelfde die vlak voor het ziekenhuisconsult waar ze dit als bijvangst constateerde, het ook niet had opgemerkt. Het was geen typische ruis iig. In het ziekenhuis waren er ook 3 artsen voor nodig alvorens we bij de cardioloog zaten.
Vrijdag zijn eerste dagje wennen bij het KDV. Ben benieuwd hoe ie dat vindt. Hij was iig goed aan het lachen naar zijn mentor. Ik denk dat een andere omgeving hem wel goed doet. En voor mama is het ook wel even goed.
Zo dan, dat gaat hard! Ondanks dat Pukje 70cm is en bijna 9 kilo, gaan wij pas net de overstap naar maat 74 maken.quote:Op zaterdag 22 april 2023 09:35 schreef Lokasenna het volgende:
We hebben denk ik een groeispurt achter de rug. Veel maat 74 zit alweer krap dus ik moet weer gaan shoppen
Hopelijk was dit dan ook de reden voor het extra matige slapen de afgelopen weken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |