abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208696084
Fijn dat ze dat zo goed volhoudt en dat jullie weer een fijn ritme hebben gevonden!

Misschien moeten wij ook eens wat strakker op de tijden proberen te gaan zitten, misschien doet meer voorspelbaarheid Rosie wel goed, ze gaat nu vaak in de protest modus tegen voedingen en dutjes.
Probleem met een vast ritme is hier wel dat ik er op vrije dagen liever niet om 5.30 uit ga, haha.
pi_208734966
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 18:49 schreef Lokasenna het volgende:
Fijn dat ze dat zo goed volhoudt en dat jullie weer een fijn ritme hebben gevonden!

Misschien moeten wij ook eens wat strakker op de tijden proberen te gaan zitten, misschien doet meer voorspelbaarheid Rosie wel goed, ze gaat nu vaak in de protest modus tegen voedingen en dutjes.
Probleem met een vast ritme is hier wel dat ik er op vrije dagen liever niet om 5.30 uit ga, haha.
Hoe oud is Rosie dan? Het is voor ons bijna lastig om van haar ritme af te wijken aangezien haar (eet) behoeftes luid en duidelijk zijn. Slapen overdag moeten we nog wel echt sturen. Haar naar bed brengen voordat de vermoeidheid toeslaat, anders ben je 3x zo lang bezig met haar naar bed te krijgen.
pi_208744362
Zou ik binnenkort weer eens een baby hebben zonder fysieke klachten? Ze is al maanden op en af (maar dus eigenlijk continu) verkouden, heeft nu weer een vaginale schimmel en last van haar darmen. Ik vind het zo sneu. -O-
pi_208748511
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 11:23 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Hoe oud is Rosie dan? Het is voor ons bijna lastig om van haar ritme af te wijken aangezien haar (eet) behoeftes luid en duidelijk zijn. Slapen overdag moeten we nog wel echt sturen. Haar naar bed brengen voordat de vermoeidheid toeslaat, anders ben je 3x zo lang bezig met haar naar bed te krijgen.
Ruim 6 maanden. Er voor de vermoeidheid bij zijn is inderdaad belangrijk! Maar best lastig als je baby ook humeurig wordt als je haar op bed probeert te leggen als ze nog geen zin heeft :P

Verder heeft de dame hier dus geen zin meer om overdag te drinken en al helemaal niet sinds ze weer dat fruit bestaat. :')
Maar misschien gaat het met vaste tijden wel beter dan op verzoek, we zullen het eens proberen.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 08:22 schreef Bami het volgende:
Zou ik binnenkort weer eens een baby hebben zonder fysieke klachten? Ze is al maanden op en af (maar dus eigenlijk continu) verkouden, heeft nu weer een vaginale schimmel en last van haar darmen. Ik vind het zo sneu. -O-
Ja zielig hè zo'n zieke baby!
Iedereen zegt dat je het er gratis bij krijgt als ze naar de opvang gaan, maar sneu is het wel. Beterschap voor Pukje. Onze griep is net over maar de snotneus zal wel blijven. :P
pi_208750189
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 14:40 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Ruim 6 maanden. Er voor de vermoeidheid bij zijn is inderdaad belangrijk! Maar best lastig als je baby ook humeurig wordt als je haar op bed probeert te leggen als ze nog geen zin heeft :P

Verder heeft de dame hier dus geen zin meer om overdag te drinken en al helemaal niet sinds ze weer dat fruit bestaat. :')
Maar misschien gaat het met vaste tijden wel beter dan op verzoek, we zullen het eens proberen.
[..]
Ja zielig hè zo'n zieke baby!
Iedereen zegt dat je het er gratis bij krijgt als ze naar de opvang gaan, maar sneu is het wel. Beterschap voor Pukje. Onze griep is net over maar de snotneus zal wel blijven. :P
Ja en ook al zegt iedereen dat het erbij hoort, ik had toch wel iets meer/langere pauzes verwacht.

De schimmel en ontsteking als gevolg daarvan is nu zo erg dat ze het uitgilt zodra het doekje de huid daar aanraakt. ;( We hebben gelukkig vandaag een nieuw zalfje gekregen van de huisarts, dus hopelijk knapt het nu snel op.

Haha fruit gaat er wel goed in bij Rosie ja?
pi_208751565
Voeden gaat dramatisch inmiddels. Eerst van Difrax S speentje overgestapt naar de M omdat ie anders 45 tot 60 min bezig was met een fles. Dat ging weer te snel. 1-2-3 speentje op stand I zit er beetje tussenin. Ging beter maar nu wordt ook dat een rommel en heeft ie de fles soms met 5 min leeg en dan komt alles er daarna weer uit. Terug naar de S. 45 min verder maar nog steeds heel veel spugen. Waardeloos. Vandaag 4 pakjes versleten. Iemand nog waardevolle tips? Zou het met andere voeding beter kunnen gaan? Het wordt eigenlijk alleen maar erger ipv minder. Bijna 3 maanden oud inmiddels.
pi_208752816
Is het geen ander probleem met het S speentje waardoor het drinken ineens zo langzaam gaat en bij de andere te snel?
Ik ben niet bekend met difrax dus ik kan je niet op specifieke dingen wijzen maar hier zorgde een niet goed werkende speen voor traag drinken.
pi_208753351
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 20:13 schreef Elleska het volgende:
Is het geen ander probleem met het S speentje waardoor het drinken ineens zo langzaam gaat en bij de andere te snel?
Ik ben niet bekend met difrax dus ik kan je niet op specifieke dingen wijzen maar hier zorgde een niet goed werkende speen voor traag drinken.
We hebben 5 van die speentjes dus dat zal het niet zijn. Het is ook aan de borst een langzame drinker geweest. Het wisselt nu vooral sterk waardoor we niet goed weten met welke speen we deze keer het beste af zijn. Vorige week zat ie op een nette 20 minuten met de 1-2-3 speen. Deze week op minder dan 10.
pi_208753481
Dr brown speen zou je nog kunnen proberen, die passen ook op difrax flessen, misschien dat je dan met ertussenin uitkomt.
pi_208753503
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 17:16 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja en ook al zegt iedereen dat het erbij hoort, ik had toch wel iets meer/langere pauzes verwacht.

De schimmel en ontsteking als gevolg daarvan is nu zo erg dat ze het uitgilt zodra het doekje de huid daar aanraakt. ;( We hebben gelukkig vandaag een nieuw zalfje gekregen van de huisarts, dus hopelijk knapt het nu snel op.

Haha fruit gaat er wel goed in bij Rosie ja?
Klinkt wel heel sneu van de schimmel, hopelijk snel verbetering met deze zalf.

Jazeker, dat hebben we dan alvast gemeen, ik zou zelf ook het liefst de hele dag fruit eten :D
pi_208758678
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 21:02 schreef Lokasenna het volgende:
Dr brown speen zou je nog kunnen proberen, die passen ook op difrax flessen, misschien dat je dan met ertussenin uitkomt.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 20:51 schreef alpeko het volgende:

[..]
We hebben 5 van die speentjes dus dat zal het niet zijn. Het is ook aan de borst een langzame drinker geweest. Het wisselt nu vooral sterk waardoor we niet goed weten met welke speen we deze keer het beste af zijn. Vorige week zat ie op een nette 20 minuten met de 1-2-3 speen. Deze week op minder dan 10.
Gebruik een fles van Dr Brown. Die werken bij ons top. Onze kraamverzorgster adviseerde het omdat onze kleine met een Difrax te snel dronk en dus met boeren alles er weer uit gooide.

Nu drinkt onze kleine 210cc per voeding, en met een nr 1 tuit doet ze er ±20 min over, met een nr 2 tuit ±10min. Lekker snel, maar als ze teveel lucht hapt groter risico op boeren en spugen.
pi_208759320
@alpeko Je zou je ook nog kunnen verdiepen in therapeutisch flesvoeden, waarbij voor jullie dan met name het gedeelte van de fles wat horizontaler houden zou kunnen helpen met hoe snel een fles op is denk ik.

Pukje drinkt bij ons thuis binnen 10 minuten haar fles leeg met de P speen, op de opvang doet ze er met de P speen 30-40 minuten over. :? Dus daar gebruiken ze nu fase 1, want dat was wel heel erg lang.
pi_208768870
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2023 14:15 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
[..]
Gebruik een fles van Dr Brown. Die werken bij ons top. Onze kraamverzorgster adviseerde het omdat onze kleine met een Difrax te snel dronk en dus met boeren alles er weer uit gooide.

Nu drinkt onze kleine 210cc per voeding, en met een nr 1 tuit doet ze er ±20 min over, met een nr 2 tuit ±10min. Lekker snel, maar als ze teveel lucht hapt groter risico op boeren en spugen.
We gaan het proberen met een Dr Brown flesje. CB kwam aanzetten met johannesbroodpitmeel maar daar heb ik niet heel veel vertrouwen meer in. Dan kom je weer in een cirkeltje met krampen en verstoppingen i.p.v. spugen. Dat pad hebben we al bewandeld en dat gaf toen veel meer gedoe. Hij is nu meestal vrolijk ondanks het gespuug... tenzij ie zo weinig drinkt dat ie hangry blijft. Ik laat het weten.

Met de Difrax S speen die we er nu maar weer op hebben gezet drinkt ie juist heel langzaam maar nog komt er heel veel terug. Golven soms. Dan denk ik meer aan teveel lucht erbij dan te snel en teveel tegelijk drinken. Proberen waard. Lees verschillende verhalen van mensen waarbij de fles verschil maakte terwijl CB zegt dat dat niks uitmaakt :?
pi_208769331
Soort fles kan heel veel verschil maken, ze gebruiken immers allemaal andere spenen en ventielen.
Ik zou in dit geval ook zeker niet met johannesbroodpitmeel gaan klooien

Het kan zijn dat hij nu helemaal in de war is met alle verschillende melkstromen en het wennen aan een nieuwe speen even tijd nodig heeft.
pi_208769784
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 11:40 schreef alpeko het volgende:

[..]
We gaan het proberen met een Dr Brown flesje. CB kwam aanzetten met johannesbroodpitmeel maar daar heb ik niet heel veel vertrouwen meer in. Dan kom je weer in een cirkeltje met krampen en verstoppingen i.p.v. spugen. Dat pad hebben we al bewandeld en dat gaf toen veel meer gedoe. Hij is nu meestal vrolijk ondanks het gespuug... tenzij ie zo weinig drinkt dat ie hangry blijft. Ik laat het weten.

Met de Difrax S speen die we er nu maar weer op hebben gezet drinkt ie juist heel langzaam maar nog komt er heel veel terug. Golven soms. Dan denk ik meer aan teveel lucht erbij dan te snel en teveel tegelijk drinken. Proberen waard. Lees verschillende verhalen van mensen waarbij de fles verschil maakte terwijl CB zegt dat dat niks uitmaakt :?
Mijn hack bij onze kleine is direct na het weghalen van de fles (indien leeg) een speentje teruggeven zodat ze:
- Niet huilt omdat het eten op is
- Ze de boel niet onder spuugt als je haar naar je schouder tilt om uit te buiken
- Als je de speen tegen je schouder drukt zodat de kleine 'm niet kan uitspugen boert ze met haar mond dicht (of iig afgesloten door het zuigreflex) en dus geen golven
- Minimaal een kwartiertje volhouden en daarna verder uitbuiken in de wipstoel of 's nachts in bed
  vrijdag 14 april 2023 @ 18:56:09 #166
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_208772407
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 13:24 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Mijn hack bij onze kleine is direct na het weghalen van de fles (indien leeg) een speentje teruggeven zodat ze:
- Ze de boel niet onder spuugt als je haar naar je schouder tilt om uit te buiken
- Als je de speen tegen je schouder drukt zodat de kleine 'm niet kan uitspugen boert ze met haar mond dicht (of iig afgesloten door het zuigreflex) en dus geen golven
- Minimaal een kwartiertje volhouden en daarna verder uitbuiken in de wipstoel of 's nachts in bed
Hack noem je dat? Ze zouden er bij Guantanamo Bay trots op zijn.

Lekker vol stoppen en vervolgens lekker dicht duwen. Hoe zou jij het vinden als je mond dicht geduwd wordt als er wat omhoog komt? }:|

Misschien gewoon wat minder erin persen. En wat vaker voeden.
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_208772616
Het teruglopen van melk ligt bij jonge babies meer aan het feit dat de afsluiting tussen maag en slokdarm nog niet zo ontwikkeld is en de slokdarm heel kort dan altijd aan overvoeden. En zuigen (en daarmee slikken) zorgt ervoor dat het binnen blijft. Maar ik zou even goed geen speen in een mond forceren nee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 14-04-2023 21:14:25 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208772624
Goede binnenkomer :W :+ mijn babyjongen is nu vier weken oud en ik lees hier af en toe een beetje mee.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 14 april 2023 @ 21:10:07 #169
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208774050
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 13:24 schreef Vermecelli het volgende:

[..]
Oei. Dat vind best heftige dingen eigenlijk :@
Als het eruit moet, moet het eruit… Logisch dat je dat niet blij van wordt, maar goed… Het is een fase zullen we maar zeggen.

En ja, ik heb makkelijk praten want ik heb geen spuger of boerder.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 14 april 2023 @ 21:11:13 #170
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208774055
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 19:21 schreef Clubsoda het volgende:
Goede binnenkomer :W :+ mijn babyjongen is nu vier weken oud en ik lees hier af en toe een beetje mee.
Welkom!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_208777441
Sinds gisteravond begonnen met Dr. Brown fles en speen. De voeding van 18:30 met fase I speen gegeven. Ca 20 minuten voor 150 ml. Netjes. Wel werd ie te moe halverwege. En daarna dan onrustig/gefrustreerd omdat ie meer wil en dat niet lukt. Daar lijkt het op.

De avondvoeding met fase II speen gegeven. Iets meer geklok maar over de hele rit was tempo nu iets van 50ml per 5 min. Geen gespuug gehad. Na de nachtvoeding om 5:30 (halve fles/100ml) wel. En na de ochtendvoeding om 7:20 ook weer veel spugen. Ook daar halve fles met fase I. Nu zagen we met Difrax wel zelfde patroon. Weinig spugen in de avond en nacht. Veel in de ochtend. Hij spuugt nu nog steeds veel terwijl hij 2 uur terug maar 100 ml op heeft.

Kortom nog niet veel verandering behalve dat ie iets netter lijkt te drinken maar we geven het nog de tijd. Hij blijft er vrolijk bij lachen iig. En zit nu met nog 4 dagen te gaan tot de 3 maanden op bijna 6 kg.
pi_208778502
Als ze goed groeien en happy zijn is spugen niet zo erg toch?
Rosie heeft ook heel wat af gespuugd de eerste maanden, maar behalve veel wasgoed leverde dat geen problemen op. Als het omhoog kwam en ze het weer doorslikte had ze er wel veel last van, dus eigenlijk had ik liever dat ze het er dan maar uit gooide.
pi_208778668
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 11:00 schreef Lokasenna het volgende:
Als ze goed groeien en happy zijn is spugen niet zo erg toch?
Rosie heeft ook heel wat af gespuugd de eerste maanden, maar behalve veel wasgoed leverde dat geen problemen op. Als het omhoog kwam en ze het weer doorslikte had ze er wel veel last van, dus eigenlijk had ik liever dat ze het er dan maar uit gooide.
Tuurlijk maar als het te voorkomen is met kleine aanpassingen dan scheelt dat wat was. Woe heeft ie 5 pakjes versleten :D En we hebben zonder wasmachine gezeten van zo-di ;( Slechte timing.
pi_208778882
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 11:16 schreef alpeko het volgende:

[..]
Tuurlijk maar als het te voorkomen is met kleine aanpassingen dan scheelt dat wat was. Woe heeft ie 5 pakjes versleten :D En we hebben zonder wasmachine gezeten van zo-di ;( Slechte timing.
Een spuugbaby hebben en geen wasmachine is wel een nachtmerrie ja :D
Het kan in elk geval geen kwaad om wat verschillende flesjes te proberen, baadt het niet dan schaadt het niet. Ik gaf wel af en toe gekolfde voeding zodat er niet te veel tegelijk gedronken werd maar vond dat niet vol te houden om de hele tijd te doen, dus uiteindelijk maar neergelegd bij het spugen, het is vanzelf overgegaan.
pi_208780679
Ik vond het spugen van onze baby de eerste maanden wel heel vervelend eigenlijk :@. Ja, het is natuurlijk maar een kwestie van tig keer verschonen per dag en heel veel wassen, maar na de vijfde keer verschonen op één dag begon ik dat wel echt vervelend te vinden. En ik vond het uiteraard vervelend voor baby zelf.
Onze pediatrician zei altijd dat het vanaf 6 maanden beduidend minder zou worden, en ik moet zeggen dat het hier met 5,5e maand bijna van de één op de andere dag stopte. Ze spuugde vanaf toen echt nauwelijks meer. Dus ik snap je frustratie wel hoor, @alpeko , maar hopelijk is het met een paar maanden over (hoewel dat natuurlijk nu als een eeuwigheid klinkt :P).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')