SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is vijf maanden. Waarom moet hij naar minder voedingen? Een nachtvoeding op deze leeftijd is doodnormaal en kan zelfs nuttig zijn. Hij is blij, groeit goed en ontwikkelt zich prima, toch? Lekker laten gaan dan...quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:13 schreef alpeko het volgende:
Iemand hier nog tips? Stef is gister 5 maanden geworden maar we zitten nog steeds op 6 flesvoedingen per dag. Waarvan er 2 halfjes zijn (die van 's nachts ca 4u en die van 7u).
We willen liefst naar 4 natuurlijk maar ik krijg nou niet de indruk dat hij het heeft aan gaat geven. Ondanks dat hij al wel iedere dag een fruithap en een groentehapje krijgt. Schema is nu nog dit:
4:00 90 ml voeding; wordt zelf wakker rond deze tijd.
7:00 de overige 90ml. Tegenwoordig zelf al wakker op dat moment
9:00 fruithap
10:30-11:00 180 ml
14:30-15:00 180ml
17:00 groentehap
18:30 180 ml
en dan de laatste die is heel random. Soms komt ie zelf al rond 22u. Soms maakten we hem zelf wakker rond 22:30. Geen idee hoe lang ie zou slapen zonder te wekken. Vannacht stond onze wekker om 23:30 en toen sliep hij nog. Vroeger - is al even geleden - deden we alles op verzoek en werd dat soms pas 2u00. Maar liefst willen we ook niet veel nachtvoeding geven. Die van 4u moet er bij voorkeur vanaf maar dat lukt nog niet en bij voorkeur hogen we die dus ook niet op. We proberen nu rond 18u30 meer te geven. Maar er is niet echt een handleiding voor. Slaapregressie helpt niet mee want hij wordt nu ook snel wakker na de nachtvoeding. Vanmorgen viel hij daarna nog wel 2x 45 min in slaap maar afgelopen 2 dagen was ie gewoon klaar om 5:30. En alsnog dolblij en vrolijk wakker tot ca. 9 op KDV.
Ja goeie vraag. Ik heb geen idee wat normaal is. Maar op sites met schema's zie je vaak vanaf 4 maanden 5. Vanaf 6 maanden 4.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:40 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hij is vijf maanden. Waarom moet hij naar minder voedingen? Een nachtvoeding op deze leeftijd is doodnormaal en kan zelfs nuttig zijn. Hij is blij, groeit goed en ontwikkelt zich prima, toch? Lekker laten gaan dan...
Blij is hij zeker. Hij rommelt af en toe wat. Op KDV al twee keer gehad dat ie niet wilde drinken en 3 pogingen nodig had om de fles leeg te krijgen. Thuis soms ook. Maar ja zegt ie dan dat ie geen melk meer wil of is het de warmte of te veel afleiding.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:18 schreef Lokasenna het volgende:
Rosie zit ook nog op 6 voedingen en die is 9 maanden
Ook al krijgt ze nu ernaast 4 goede maaltijden op een dag (twee keer boterham, fruithap, en avondeten).
Zou me er niet druk om maken. Zo lang je niet boven het maximum totaal uitkomt en hij gewoon blij is.
Maar ook daarbij: nou en als hij die fles niet leegdrinkt of later toch nog wat meer wil? Dat geeft eigenlijk niks... Baby's kunnen over het algemeen prima aangeven dat ze honger of dorst hebben. Ik zou proberen om wat minder naar schemaatjes van internet of het cb te kijken en je baby te volgen. Die geeft volgens mij prima aan wat hij nodig heeft. Heb vertrouwen in jezelf en in zijn signalen. En nee, dat betekent niet dat je hem dagenlang niks te drinken moet geven ofzo, maar wel dat hij best mag aangeven dat het genoeg is. Of dat hij een keertje meer lust. Als hij bv zou krijgen, zou je dit ook allemaal niet weten en misschien wel volledig op verzoek voeden en dat is helemaal prima.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:44 schreef alpeko het volgende:
[..]
Blij is hij zeker. Hij rommelt af en toe wat. Op KDV al twee keer gehad dat ie niet wilde drinken en 3 pogingen nodig had om de fles leeg te krijgen. Thuis soms ook. Maar ja zegt ie dan dat ie geen melk meer wil of is het de warmte of te veel afleiding.
Hij heeft nu eenmaal veel interesse in die hapjes. Al met 4 maanden begonnen. Smakken als wij iets aten. Alles gaat er in. Alle toegestane soorten groenten en fruit.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:00 schreef Clubsoda het volgende:
Eens met de restze gaan echt allemaal uiteindelijk stoppen met flessen melk drinken
En geen mens heeft altijd om precies dezelfde tijd dezelfde hoeveelheid honger en dorst, dus ook kinderen niet. Zeker met dit warme weer snap ik wel dat hij liever wat vaker kleinere hoeveelheden drinkt.
Ik vind met vijf maanden al twee structurele momenten met vaste voeding echt al heel wat ook. Toen mijn oudste een baby was, begon je pas met hapjes toen bij zes maanden, die leefde met vijf maanden op zes-acht melkvoedingen per dag. Die vroege voedselintroductie heeft alles met allergieën te maken, melk blijft het eerste jaar de hoofdvoeding. Overigens hebben fruit en groente minder calorieën dan melk, dus je kunt niet direct zomaar een melkvoeding vervangen door een hapje zonder ergens anders voor die calorieën te compenseren.
Dat snap en dat is super toch, dat hij zo lekker eetquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:13 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hij heeft nu eenmaal veel interesse in die hapjes. Al met 4 maanden begonnen. Smakken als wij iets aten. Alles gaat er in. Alle toegestane soorten groenten en fruit.
Met oog op allergieën is dat tegenwoordig wel het advies. Binnenkort krijgt ie ook pasta en kip of vis. Doet hem ook goed qua reflux trouwens. Maar we realiseren ons dat niet ieder kind zo goed wil eten. Je merkt aan alles bij hem dat hij er van geniet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |