abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209496268
Onze kleine is ineens een stuk beweeglijker in bed. Eigenlijk sliep ze standaard op de rug, maar nu ineens beweegt ze het hele bed door en slaapt ze zowel op dr zij, buik en rug. Tijd om het bedje maar eens te gaan verlagen want ze weet de bedrand al steeds beter te vinden.
pi_209497602
Ohja, bedje verlagen, moeten wij ook gaan doen naar de laagste stand.

Houden jullie baby's het nog een beetje vol in de warmte?
Rosie doet haar best maar ze is wel echt veel aan het jengelen en wil het liefst de halve dag in bed liggen.
pi_209497676
Stef is snel huilerig zo met dit weer. Maar ook snel te troosten. Doet het goed. Slaapt inmiddels - gelukkig maar met dit weer - ook zonder inbakeren. Al vallen we soms nog terug op 1 handje inbakeren omdat ie onrustig kan zijn overdag met slapen.

Mama is sinds vorige week weer aan het werk gegaan. De di sta ik er helemaal alleen voor maar dat gaat best goed. Soms zijn 2 extra handen wel handig met de hapjes. Vorige week zat alles onder de pindakaas met banaan. Incl ik zelf.

We hebben wel zijn ritme aangepast. Normaal ging ie om 7u na de fles terug het bed in voor nog 1,5 - 2 uur aan slaap. Maar dat kan nu niet meer vanwege werk op meerdere dagen. Hij heeft alleen besloten dat ie dan graag van 7u tot aan zijn volgende fles wakker wil zijn :D Op KDV ook. En daar is ie dan nog gewoon gezellig ook. Hier minder maar in bed was het afgelopen dagen echt krijsen. Dus dan maar niet. Maar vandaag pikte hij het wel. Heb wel de fruithap voor het slapen gegeven. Lijkt bijna alsof ie boos wordt dat ie zonder eten naar bed moet :D
pi_209497825
Bij ons binnen is het niet mega warm, dus wij merken weinig aan Pukje. Ze lijkt de laatste dagen wel weer iets betere nachten te maken waarbij ze ook makkelijker weer terug in haar cosleeper ledikant te leggen is, dat is wel fijn!
  donderdag 15 juni 2023 @ 06:36:13 #280
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_209518225
Wij hebben gister ons nieuwe meisje mogen verwelkomen! :D E. is geboren met een geplande keizersnede na een vorige spoed keizersnede. Wat een ontspannen ervaring! En we hadden ook nog eens het hoogststaande team, omdat alle junior werknemers aan het staken waren vandaag!

En ze doet het geweldig! Ze is zo lief en klein en veel lichter dan J. met haar 3270 gram! Bij mijn laatste groei scan met net 37 weken schatten ze haar 3300, klopte dus niets van! Heerlijk petite dus!

Onze familie van vier is nu compleet! Ben zo benieuwd hoe haar grote broer gaat reageren (2j4m). Denk dat het een schokje wordt dat ze nog niet meteen een speelmaatje zal zijn! Haha!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209518342
Ohhh zo klein. O+
Hele leuke naam ook, zo wilde ik vroeger altijd mijn toekomstige dochter noemen. :D Welkom! En wat dat de bevalling zo’n positieve ervaring was.
pi_209518603
@Bienelientjee gefeliciteerd. Succes met het herstel en geniet van jullie gezinsuitbreiding. Leuke naam idd. Stond bij ons ook op de shortlist voor als het een meisje was geweest. Ik heb geen andere ervaring dan keizersnede maar het was idd heel zorgeloos. Ja oke, een beetje dan. Ik was er zelf niet bij (bewuste keuze ivm grote kans op flauwvallen dan :@ en daar heeft niemand wat aan... je kan ook niet even een luchtje scheppen op een OK) dus dan moest ik wachten op een telefoontje. Maar voor mama was het heel ontspannen op de prik na.
  donderdag 15 juni 2023 @ 10:04:33 #283
318361 Bienelientjee
pi_209519559
Ughhh, moet verplicht drie keer plassen na katheter. Eerste keer binnen zes uur nadat ze hem eruit gehaald hebbeb. Ik net eindelijk moeten plassen. Met pijn en moeite naar de wc. Pies ik letterlijk naast het opvang bakje, dus het telt niet, stomme regeltjes! :D
pi_209521483
Wat lijkt ze veel op haar grote broer in die onderste foto zeg! Gefeliciteerd!
  vrijdag 16 juni 2023 @ 13:21:32 #285
318361 Bienelientjee
pi_209532329
Wij zijn verliefd! :D J. nog niet helemaal, vooral als ze huilt, haha! Maar mijn man is druk met hem bezig 1 op 1 aandacht.

Maar wat een verschil met onze zoon joh! J. was twee weken over datum, maar meteen vanaf het begin echt wakkere perioden. E. slaapt, drinkt haar fles, is misschien net twee/drie minuten wakker en slaapt gewoon weer door! Moet haar wakker maken om te eten. Maar neem aan dat dat ook gewoon normaal is?! :D J. was vanaf het begin zo anders!
pi_209540692
Mooi meisje, gefeliciteerd. O+
Fijn dat het zo'n rustige ervaring was!
Dat slaperige is wel herkenbaar van de eerste weken, mijn 38 weken baby werd pas rond week 3 een beetje wakker. :P
pi_209540727
Gefeliciteerd! Hier was dat ook zo, ik heb de eerste twee-drie weken ook 's nachts de wekker moeten zetten om iedere drie uur te voeden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 09:40:19 #288
318361 Bienelientjee
pi_209540981
Wij hebben vannacht de "derde nacht baby terror" doorstaan! :D Haha. Vreselijk maar op de een of andere manier zo veel beter te handelen de tweede keer! Je lacht erom (en dat deed mijn litteken toch zo zeer, haha!)

Ze wou maar eten, eten, eten. Niet slapen. Ze bleef maar poepen, poepen, poepen. Niet slapen. Ik kon weinig doen vanwege de pijn. Wij geven flesvoeding, maar mijn borsten zijn klaar voor melk en hard en vol en drie keer zo groot en pijnlijk. Wat een nacht! Gelukkig sliep J. er doorheen!

En dan slapen we eindelijk drie heerlijke hemelse uurtjes en worden we zelfs wakker om 8 uur met J. ook nog slapende.

Met een keuken vol mieren......

:D Zucht!
pi_209572822
Wij hebben op 7 juni ons eerste kindje mogen verwelkomen. Dochtertje Archimini, afgekort B. De meest bijzonder ervaring uit ons leven, zo mooi en zo verliefd al op dat kleine mensje.

B. is met 39 weken geboren en 3010gr, sommige kleding maatje 50 is echt groot.😜 De bevalling ging snel en het respect voor mijn vriendin is alleen maar nog groter geworden, fantastisch om te zien hoe ze dat heeft gedaan.

Eerste 12 dagen zijn wel intens geweest. Alles gaat goed, B. drinkt lekker en groeit goed. Maar gebroken nachten hakken er toch wel in. En we hadden nooit van regeldagen gehoord. Dat hebben we gemerkt de afgelopen 3 dagen.
Van lekker zelf slapen na de voeding en om de 3 uur voeden naar constant huilen om extra voeding en liefst bij je willen slapen. Mijn vriendin voelde zich een behoorlijke melkkoe.

Sinds gisteren gaat het wat beter. Bedje strak indekken met armpjes naar beneden zorgt ervoor dat ze beter in haar bedje slaapt. Gelukkig heb ik 4 weken verlof, kunnen we samen wennen aan de nieuwe situatie. 🙂
pi_209576089
Iemand hier nog tips? Stef is gister 5 maanden geworden maar we zitten nog steeds op 6 flesvoedingen per dag. Waarvan er 2 halfjes zijn (die van 's nachts ca 4u en die van 7u).

We willen liefst naar 4 natuurlijk maar ik krijg nou niet de indruk dat hij het heeft aan gaat geven. Ondanks dat hij al wel iedere dag een fruithap en een groentehapje krijgt. Schema is nu nog dit:

4:00 90 ml voeding; wordt zelf wakker rond deze tijd.
7:00 de overige 90ml. Tegenwoordig zelf al wakker op dat moment
9:00 fruithap
10:30-11:00 180 ml
14:30-15:00 180ml
17:00 groentehap
18:30 180 ml
en dan de laatste die is heel random. Soms komt ie zelf al rond 22u. Soms maakten we hem zelf wakker rond 22:30. Geen idee hoe lang ie zou slapen zonder te wekken. Vannacht stond onze wekker om 23:30 en toen sliep hij nog. Vroeger - is al even geleden - deden we alles op verzoek en werd dat soms pas 2u00. Maar liefst willen we ook niet veel nachtvoeding geven. Die van 4u moet er bij voorkeur vanaf maar dat lukt nog niet en bij voorkeur hogen we die dus ook niet op. We proberen nu rond 18u30 meer te geven. Maar er is niet echt een handleiding voor. Slaapregressie helpt niet mee want hij wordt nu ook snel wakker na de nachtvoeding. Vanmorgen viel hij daarna nog wel 2x 45 min in slaap maar afgelopen 2 dagen was ie gewoon klaar om 5:30. En alsnog dolblij en vrolijk wakker tot ca. 9 op KDV. 8)7
  dinsdag 20 juni 2023 @ 09:40:35 #292
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209576384
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 09:13 schreef alpeko het volgende:
Iemand hier nog tips? Stef is gister 5 maanden geworden maar we zitten nog steeds op 6 flesvoedingen per dag. Waarvan er 2 halfjes zijn (die van 's nachts ca 4u en die van 7u).

We willen liefst naar 4 natuurlijk maar ik krijg nou niet de indruk dat hij het heeft aan gaat geven. Ondanks dat hij al wel iedere dag een fruithap en een groentehapje krijgt. Schema is nu nog dit:

4:00 90 ml voeding; wordt zelf wakker rond deze tijd.
7:00 de overige 90ml. Tegenwoordig zelf al wakker op dat moment
9:00 fruithap
10:30-11:00 180 ml
14:30-15:00 180ml
17:00 groentehap
18:30 180 ml
en dan de laatste die is heel random. Soms komt ie zelf al rond 22u. Soms maakten we hem zelf wakker rond 22:30. Geen idee hoe lang ie zou slapen zonder te wekken. Vannacht stond onze wekker om 23:30 en toen sliep hij nog. Vroeger - is al even geleden - deden we alles op verzoek en werd dat soms pas 2u00. Maar liefst willen we ook niet veel nachtvoeding geven. Die van 4u moet er bij voorkeur vanaf maar dat lukt nog niet en bij voorkeur hogen we die dus ook niet op. We proberen nu rond 18u30 meer te geven. Maar er is niet echt een handleiding voor. Slaapregressie helpt niet mee want hij wordt nu ook snel wakker na de nachtvoeding. Vanmorgen viel hij daarna nog wel 2x 45 min in slaap maar afgelopen 2 dagen was ie gewoon klaar om 5:30. En alsnog dolblij en vrolijk wakker tot ca. 9 op KDV. 8)7
Hij is vijf maanden. Waarom moet hij naar minder voedingen? Een nachtvoeding op deze leeftijd is doodnormaal en kan zelfs nuttig zijn. Hij is blij, groeit goed en ontwikkelt zich prima, toch? Lekker laten gaan dan...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209576456
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 09:40 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Hij is vijf maanden. Waarom moet hij naar minder voedingen? Een nachtvoeding op deze leeftijd is doodnormaal en kan zelfs nuttig zijn. Hij is blij, groeit goed en ontwikkelt zich prima, toch? Lekker laten gaan dan...
Ja goeie vraag. Ik heb geen idee wat normaal is. Maar op sites met schema's zie je vaak vanaf 4 maanden 5. Vanaf 6 maanden 4.
pi_209576728
Rosie zit ook nog op 6 voedingen en die is 9 maanden :P
Ook al krijgt ze nu ernaast 4 goede maaltijden op een dag (twee keer boterham, fruithap, en avondeten).
Zou me er niet druk om maken. Zo lang je niet boven het maximum totaal uitkomt en hij gewoon blij is.
pi_209576924
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 10:18 schreef Lokasenna het volgende:
Rosie zit ook nog op 6 voedingen en die is 9 maanden :P
Ook al krijgt ze nu ernaast 4 goede maaltijden op een dag (twee keer boterham, fruithap, en avondeten).
Zou me er niet druk om maken. Zo lang je niet boven het maximum totaal uitkomt en hij gewoon blij is.
Blij is hij zeker. Hij rommelt af en toe wat. Op KDV al twee keer gehad dat ie niet wilde drinken en 3 pogingen nodig had om de fles leeg te krijgen. Thuis soms ook. Maar ja zegt ie dan dat ie geen melk meer wil of is het de warmte of te veel afleiding.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 10:47:35 #296
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209576953
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 10:44 schreef alpeko het volgende:

[..]
Blij is hij zeker. Hij rommelt af en toe wat. Op KDV al twee keer gehad dat ie niet wilde drinken en 3 pogingen nodig had om de fles leeg te krijgen. Thuis soms ook. Maar ja zegt ie dan dat ie geen melk meer wil of is het de warmte of te veel afleiding.
Maar ook daarbij: nou en als hij die fles niet leegdrinkt of later toch nog wat meer wil? Dat geeft eigenlijk niks... Baby's kunnen over het algemeen prima aangeven dat ze honger of dorst hebben. Ik zou proberen om wat minder naar schemaatjes van internet of het cb te kijken en je baby te volgen. Die geeft volgens mij prima aan wat hij nodig heeft. Heb vertrouwen in jezelf en in zijn signalen. En nee, dat betekent niet dat je hem dagenlang niks te drinken moet geven ofzo, maar wel dat hij best mag aangeven dat het genoeg is. Of dat hij een keertje meer lust. Als hij bv zou krijgen, zou je dit ook allemaal niet weten en misschien wel volledig op verzoek voeden en dat is helemaal prima.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 20 juni 2023 @ 10:49:29 #297
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_209576976
Op de crèche is alles anders.

Verder eens met mijn voorgangers: ik zou niet actief het aantal flessen verminderen (en dus de hoeveelheid per fles vermeerderen) als hij dat niet zelf aangeeft. Dan went hij aan een enorme plons in zijn buik en je wil zelf ook wel graag elke zoveel uur wat drinken toch? Baby’s geven vaak prima zelf aan waar ze aan toe zijn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_209577119
Eens met de rest :Y ze gaan echt allemaal uiteindelijk stoppen met flessen melk drinken :P En geen mens heeft altijd om precies dezelfde tijd dezelfde hoeveelheid honger en dorst, dus ook kinderen niet. Zeker met dit warme weer snap ik wel dat hij liever wat vaker kleinere hoeveelheden drinkt.

Ik vind met vijf maanden al twee structurele momenten met vaste voeding echt al heel wat ook. Toen mijn oudste een baby was, begon je pas met hapjes toen bij zes maanden, die leefde met vijf maanden op zes-acht melkvoedingen per dag. Die vroege voedselintroductie heeft alles met allergieën te maken, melk blijft het eerste jaar de hoofdvoeding. Overigens hebben fruit en groente minder calorieën dan melk, dus je kunt niet direct zomaar een melkvoeding vervangen door een hapje zonder ergens anders voor die calorieën te compenseren.
pi_209577227
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:00 schreef Clubsoda het volgende:
Eens met de rest :Y ze gaan echt allemaal uiteindelijk stoppen met flessen melk drinken :P En geen mens heeft altijd om precies dezelfde tijd dezelfde hoeveelheid honger en dorst, dus ook kinderen niet. Zeker met dit warme weer snap ik wel dat hij liever wat vaker kleinere hoeveelheden drinkt.

Ik vind met vijf maanden al twee structurele momenten met vaste voeding echt al heel wat ook. Toen mijn oudste een baby was, begon je pas met hapjes toen bij zes maanden, die leefde met vijf maanden op zes-acht melkvoedingen per dag. Die vroege voedselintroductie heeft alles met allergieën te maken, melk blijft het eerste jaar de hoofdvoeding. Overigens hebben fruit en groente minder calorieën dan melk, dus je kunt niet direct zomaar een melkvoeding vervangen door een hapje zonder ergens anders voor die calorieën te compenseren.
Hij heeft nu eenmaal veel interesse in die hapjes. Al met 4 maanden begonnen. Smakken als wij iets aten. Alles gaat er in. Alle toegestane soorten groenten en fruit.

Met oog op allergieën is dat tegenwoordig wel het advies. Binnenkort krijgt ie ook pasta en kip of vis. Doet hem ook goed qua reflux trouwens. Maar we realiseren ons dat niet ieder kind zo goed wil eten. Je merkt aan alles bij hem dat hij er van geniet.
pi_209577335
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:13 schreef alpeko het volgende:

[..]
Hij heeft nu eenmaal veel interesse in die hapjes. Al met 4 maanden begonnen. Smakken als wij iets aten. Alles gaat er in. Alle toegestane soorten groenten en fruit.

Met oog op allergieën is dat tegenwoordig wel het advies. Binnenkort krijgt ie ook pasta en kip of vis. Doet hem ook goed qua reflux trouwens. Maar we realiseren ons dat niet ieder kind zo goed wil eten. Je merkt aan alles bij hem dat hij er van geniet.
Dat snap en dat is super toch, dat hij zo lekker eet ^O^ ik bedoelde vooral te zeggen dat alle regels over hoe baby's horen te eten ook aan veranderende inzichten onderhevig zijn terwijl baby's hetzelfde blijven :P en dat de jouwe al flinke stappen zet in de overstap naar vast voedsel en dat ik hem in jouw situatie niet zou willen forceren om minder melk te drinken. Want ook als hij nog acht flessen melk per dag kreeg was het 'normaal'.

Ik ben wel benieuwd hoor, ik vind de mijne echt nog heel klein om over een maand te beginnen met hapjes. Hij vindt zelf de vitamines op een lepeltje al een idiote aangelegenheid :+ maar samen eten is ook zo ontzettend leuk O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')