Da's een functie van je opleiding, specifieker de kwaliteit van de opleiding van je leidinggevendenquote:
Die man heeft best een competente CV. Vraag me wel af waarom ze hem willen blackmailen. Volgens mij is hij wel iemand die Poetin graag ziet zitten. Dus om met hem af te rekenen?quote:
De slachtoffer ratio was altijd drie Russen op iedere Oekraïner. Dat zal nu niet ineens heel veel anders zijn lijkt me zo.quote:Op maandag 27 februari 2023 19:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, nu alweer tijden terug, op CNN dacht ik, zei Milley: rus 100.000, oekraine "waarschijnlijk net zo iets".
Ook deze discussie komt vaak weer hier langs,
Als je stelt dat het 1 op 1 opgaat, stel je dus dat motivatie er niet toe doet, dat opleiding er niet toe doet, en dat kwaliteit van materiel er niet toe doet.
Maar ik denk dat weinigen dat geloven. Kwaliteit van opleiding, materiel en motivatie doen er wel toe.
Motivatie is de keyfactor, kijk maar naar Israël, het best gemotiveerde leger ter wereld.quote:Op maandag 27 februari 2023 19:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, nu alweer tijden terug, op CNN dacht ik, zei Milley: rus 100.000, oekraine "waarschijnlijk net zo iets".
Ook deze discussie komt vaak weer hier langs,
Als je stelt dat het 1 op 1 opgaat, stel je dus dat motivatie er niet toe doet, dat opleiding er niet toe doet, en dat kwaliteit van materiel er niet toe doet.
Maar ik denk dat weinigen dat geloven. Kwaliteit van opleiding, materiel en motivatie doen er wel toe.
Er was volgens mij in WO2 een engelse soldaat die laatste was, en als een bezetene heen en weer aan het rennen was van het ene schuttersputje naar de volgende, spring erin, schiet, er weer uit, naar de volgende, spring erin, schiet, naar de volgende, spring, schiet, en weer terug.quote:Op maandag 27 februari 2023 20:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Motivatie is de keyfactor, kijk maar naar Israël, het best gemotiveerde leger ter wereld.
Toen Nederland aangevallen werd in de tweede wereldoorlog is er ook een groep Duitsers overmeesterd door ze de indruk te geven dat ze omsingeld waren. Dit deden de Nederlanders door de enige mitrailleur die ze hadden door te geven.quote:Op maandag 27 februari 2023 20:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er was volgens mij in WO2 een engelse soldaat die laatste was, en als een bezetene heen en weer aan het rennen was van het ene schuttersputje naar de volgende, spring erin, schiet, er weer uit, naar de volgende, spring erin, schiet, naar de volgende, spring, schiet, en weer terug.
Hield in z'n eentje een veelvoud van duitsers tegen, die tussen alle kruitdampen dachten dat ze met een formidabele tegenstander te maken hadden.
Motivatie doet er toe, idd
https://historiek.net/george-maduro-1916-1945/5633/quote:In de nacht van 9 op 10 mei droppen de Duisters parachutisten in Den Haag om strategische posities in te nemen. Zeven van hen verschansen zich in Villa Leeuwenbergh (nu Buitengoed Dorrepaal) in de buurt van Den Haag. Ze houden de nabijgelegen tolbrug over de Vliet, die toegang biedt tot de stad, onder vuur. Maduro krijgt opdracht met enkele mannen naar de villa te gaan. Het Haags Historisch Museum, dat een deel van de nalatenschap van Maduro beheert, schrijft hierover:
“Door de villa met de mitrailleur vanuit verschillende posities te beschieten, geven ze de Duitse soldaten het idee dat ze zijn omsingeld. Bij de villa aangekomen blijken de Duitsers zich in de kelder schuil te houden. Onder zijn leiding word de door de villa veroverd, en worden de Duitse parachutisten krijgsgevangen gemaakt.”
quote:Op maandag 27 februari 2023 20:46 schreef 3rr0r het volgende:
Geraakte ambulance uit Oekraine stond op de Dam, om een stukje gruwelijkheid van de oorlog te laten zien en zo aandacht te vragen.
[ afbeelding ]
Toch wel apart dat zo'n belangrijke figuur zulke compromising filmpjes maakt. In zo'n positie zou je ervanuit moeten gaan dat je telefoon en pc is gehackt en al je data verkeer afgeluisterd.quote:
Tenzij je in de top van het Kremlin en de strijdkrachten zit. Dan mag je doorblunderen omdat de grote leider eigenlijk een keizer zonder kleren is. Zeker niet zoveel macht als een Stalin.quote:Op maandag 27 februari 2023 20:05 schreef Discombobulate het volgende:
Het is wel echt survival of the fittest in de Russische strijdkrachten/Kremlin. Op elke fout dusdanig afgestraft worden met als potentieel ultieme vergelding de dood.
Heeft die beste man ook een naam?quote:Op maandag 27 februari 2023 20:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er was volgens mij in WO2 een engelse soldaat die laatste was, en als een bezetene heen en weer aan het rennen was van het ene schuttersputje naar de volgende, spring erin, schiet, er weer uit, naar de volgende, spring erin, schiet, naar de volgende, spring, schiet, en weer terug.
Hield in z'n eentje een veelvoud van duitsers tegen, die tussen alle kruitdampen dachten dat ze met een formidabele tegenstander te maken hadden.
Motivatie doet er toe, idd
Victor Reinier.quote:Op maandag 27 februari 2023 21:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heeft die beste man ook een naam?
De baas van de strijdkrachten heeft vandaag weer gewoon om F-16's gevraagd bij zijn Amerikaanse evenknie.quote:Op maandag 27 februari 2023 21:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
A-10s zijn van die win more wapens, alleen gebruiken als je toch al aan het winnen bent.
Ze hebben in Rusland van iedereen compromat. Zelfs van Poetin zal ook wel ergens een dossier zwerven.quote:Op maandag 27 februari 2023 21:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Toch wel apart dat zo'n belangrijke figuur zulke compromising filmpjes maakt. In zo'n positie zou je ervanuit moeten gaan dat je telefoon en pc is gehackt en al je data verkeer afgeluisterd.
Pegasus is toch al minstens 3 jaar in het nieuws? En ga er maar vanuit dat Rusland en China soortgelijke versies hebben.
Nu t/m 14 maart verwachten ze geen risico blijkbaar.quote:"As a result of recent developments in Moldova and the high, but not imminent, risk in the country's airspace, Wizz Air has taken the difficult but responsible decision to suspend all flights to Chisinau starting on March 14,” it said in a statement on Monday.
Waarom deel je het dan?quote:Op maandag 27 februari 2023 22:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is wel een heel doorzichtige Russische smaadcampagne
[ afbeelding ]
Intussen, Putin zijn optrekje aan de zwarte zee.quote:Op maandag 27 februari 2023 22:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is wel een heel doorzichtige Russische smaadcampagne
[ afbeelding ]
Klinkt als Jack Churchill, de man die met zwaard en pijl en boog in Frankrijk ging vechten. Zat ook doodleuk doedelzak te spelen voor oprukkende Duitse soldaten.quote:Op maandag 27 februari 2023 21:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heeft die beste man ook een naam?
Zijn natuurlijk ook wel heldenverhaaltjes.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:01 schreef Sabata het volgende:
[..]
Klinkt als Jack Churchill, de man die met zwaard en pijl en boog in Frankrijk ging vechten. Zat ook doodleuk doedelzak te spelen voor oprukkende Duitse soldaten.
Al vind ik het verhaal van de Canadese sergeant Leó Major ook wel apart. Hij moest in WO2 een verkenningsmissie in de buurt van Zwolle doen voor een artilleriebeschieting, maar kwam er achter dat de Duitsers de stad hadden verlaten. Niemand van de bevolking durfde echter open te doen toen hij aanklopte, zodat hij op een gegeven moment in het Frans vloekend door de straten liep. Uiteindelijk is dat verhaal licht ontspoord tot een versie waarin Major in zijn eentje de Duitsers de stad uitjoeg, als een soort Rambo wild om zich heen schietend.
Dank ! Weet ik ook weer waar de Leo major laan op gebaseerd is.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:01 schreef Sabata het volgende:
[..]
Klinkt als Jack Churchill, de man die met zwaard en pijl en boog in Frankrijk ging vechten. Zat ook doodleuk doedelzak te spelen voor oprukkende Duitse soldaten.
Al vind ik het verhaal van de Canadese sergeant Leó Major ook wel apart. Hij moest in WO2 een verkenningsmissie in de buurt van Zwolle doen voor een artilleriebeschieting, maar kwam er achter dat de Duitsers de stad hadden verlaten. Niemand van de bevolking durfde echter open te doen toen hij aanklopte, zodat hij op een gegeven moment in het Frans vloekend door de straten liep. Uiteindelijk is dat verhaal licht ontspoord tot een versie waarin Major in zijn eentje de Duitsers de stad uitjoeg, als een soort Rambo wild om zich heen schietend.
Even indienen op de website van die ene band die veel over oorlog zingtquote:Op maandag 27 februari 2023 23:01 schreef Sabata het volgende:
[..]
Bolt thrower?quote:Op maandag 27 februari 2023 23:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Even indienen op de website van die ene band die veel over oorlog zingt
Ik kan het niet zien want Twitter vraagt naar mijn leeftijd en ik ben 12.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:31 schreef slashdotter3 het volgende:
De schokkende waarheid over de 3.8 miljard die is uitgegeven aan nieuwe wapens!
Je zult niet geloven wat er op tweet nr6 gebeurd!
🧵🧵🧵
[ twitter ]
Wat staat er?quote:Op maandag 27 februari 2023 23:31 schreef slashdotter3 het volgende:
De schokkende waarheid over de 3.8 miljard die is uitgegeven aan nieuwe wapens!
Je zult niet geloven wat er op tweet nr6 gebeurd!
🧵🧵🧵
[ twitter ]
Het gaat niet volgens plan en dan gaat het rommelen aan de top en gaat men elkaar zwart maken. Hetzelfde dat Wagner geen munitie krijgt/kreeg. Dat het hoofd van Wagner kritiek heeft op de minister van defensie dat zijn zoon grootaandeel houder is van een bedrijf waar het leger zijn uniformen koopt. Nu dit het zijn allemaal tekenen. Poetin vind het allemaal prima zolang ze maar loyaal naar hem zijn zoeken ze het maar uit.quote:Op maandag 27 februari 2023 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die man heeft best een competente CV. Vraag me wel af waarom ze hem willen blackmailen. Volgens mij is hij wel iemand die Poetin graag ziet zitten. Dus om met hem af te rekenen?
Lijst met spullen die de VS bestelt heeft als vervangers voor de spullen die ze naar Oekraïne sturen. Daar zit vooral het nieuwste spul tussen en wat een beetje aan het eind van zijn levensduur/houdbaarheidsdatum zit wordt naar Oekraïne gestuurd (waar zo ook voor moeten betalen).quote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat staat er?
Kan het niet lezen omdat je ingelogd moet zijn, en ik heb geen Twitter
Nee joh, af en toe een geintje moet toch kunnen? Het is nou niet echt bepaald getroll. Tenzij je een gruwelijke hekel hebt aan Sabatonquote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Jij wil dat straatcommando de boel weer dichtgooit ja?
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..] Tenzij je een gruwelijke hekel hebt aan Sabaton
Hetis niet gezegd dat de chinezen wapens gaan leverenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:52 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik verbaas me altijd over de persoon Putin. Hij ziet er altijd zo netjes en verzorgd uit. Smetteloos wit overhemd, keurig in het pak met een uitstekende keuze stropdassen. Ook zijn blik is zacht. Een goedbedoelende blik. Ik snap daar helemaal niets van, dat daar zo'n goddeloos beest in dat hoofd schuilt.
Ook de Chinese president begrijp ik totaal niet. Die praat over vrede en overleg. Terwijl hij wapens levert aan Putin. Snapt hij dan niet dat Putin degene is die alles kapot maakt? Ik vind dit ontzettend verwarrend.
Op dergelijke beelden zie je altijd tanks rijden in (enorme) uitgestrekte kale vlakke velden en weilanden.quote:
Het voorname probleem is dat je bij dit soort vliegtuigen echt alle luchtverdediging moet uitschakelen omdat ze anders makkelijk neergeschoten worden.quote:Op maandag 27 februari 2023 21:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
A-10s zijn van die win more wapens, alleen gebruiken als je toch al aan het winnen bent.
Ik heb dat ook. Dat mensen zo in en in verrot kunnen zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 00:52 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik verbaas me altijd over de persoon Putin. Hij ziet er altijd zo netjes en verzorgd uit. Smetteloos wit overhemd, keurig in het pak met een uitstekende keuze stropdassen. Ook zijn blik is zacht. Een goedbedoelende blik. Ik snap daar helemaal niets van, dat daar zo'n goddeloos beest in dat hoofd schuilt.
Ook de Chinese president begrijp ik totaal niet. Die praat over vrede en overleg. Terwijl hij wapens levert aan Putin. Snapt hij dan niet dat Putin degene is die alles kapot maakt? Ik vind dit ontzettend verwarrend.
En hoe denk je dat ze naar onze leiders kijken vanuit daar?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:41 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik heb dat ook. Dat mensen zo in en in verrot kunnen zijn.
En Xi..die ziet duidelijk ook geen verschil tussen goed en kwaad, in dit geval hoort de hele wereld Putin ten gronde te richten. Die man is vergif.
Gooien onze leiders een compleet land in as dan?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:49 schreef aTypisch het volgende:
[..]
En hoe denk je dat ze naar onze leiders kijken vanuit daar?
Nee, dat is echt uniek aan Ruslandquote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:50 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Gooien onze leiders een compleet land in as dan?
Omdat Rusland wat dat betreft al een hele staat van dienst heeft. Non empatisch, stoïcijns smerig klotenland.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:51 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Nee, dat is echt uniek aan Rusland
Okequote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:54 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Omdat Rusland wat dat betreft al een hele staat van dienst heeft. Non empatisch, stoïcijns smerig klotenland.
Die wilde ik ook net plaatsten.quote:
Ik denk dat Putin (van zichzelf) ziet dat hij Rusland moet redden, de toekomst van de natie als speler van belang redden, door een oud lid en de grond te annexeren en de invloed te vergroten. (Tenminste probeert ie)quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:41 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik heb dat ook. Dat mensen zo in en in verrot kunnen zijn.
En Xi..die ziet duidelijk ook geen verschil tussen goed en kwaad, in dit geval hoort de hele wereld Putin ten gronde te richten. Die man is vergif.
Hij zal in zijn verknipte kop vast een heel goede reden hebben. Maar tegen wat voor prijs?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk dat Putin (van zichzelf) ziet dat hij Rusland moet redden, de toekomst van de natie als speler van belang redden, door een oud lid en de grond te annexeren en de invloed te vergroten. (Tenminste probeert ie)
Tenzij je met drones of luchtmacht alle Oekraïense artillerie hebt uitgeschakeld, lijkt het me inderdaad bijna zelfmoord om dit te doen. En dan heb je ook nog steeds mijnen en mannen met antitankwapens.. vrij kansloos.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Op dergelijke beelden zie je altijd tanks rijden in (enorme) uitgestrekte kale vlakke velden en weilanden.
Dit soort locaties lijken me toch ook bij uitstek geschikt voor AT wapens of drone gestuurde artillerie.
Oprukken in een open veld werkt volgens mij nergens.
Denk dat hij dit idee al heel lang heeft, de Krim ging natuurlijk bijna vlekkeloos. Dit is natuurlijk eigenlijk faliekant mislukt maar dat kun je natuurlijk niet toegeven, nu maar doordrukken.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:13 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Hij zal in zijn verknipte kop vast een heel goede reden hebben. Maar tegen wat voor prijs?
Maar wil de VS dat ook echt? volgens mij niet namelijk.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Tevens nog even een mening.
Door deze oorlog een globalwar te noemen. Door te zeggen dat China niet neutraal kan blijven. Door het zo groot te maken verklein je de kans dan Rusland zich ooit terug zal trekken.
Sterker nog; dat gaat nooit meer gebeuren. China zal zich aansluiten bij Rusland.
Waarom wil de VS het zo groot maken, zodoende dat de oorlog niet lokaal blijft en ook niet lokaal opgelost kan worden?
Als VS het zo groot wil maken dan hadden ze dat al wel gedaan door US militairen mee te laten helpen in Oekraine.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Door deze oorlog een globalwar te noemen. Door te zeggen dat China niet neutraal kan blijven. Door het zo groot te maken verklein je de kans dan Rusland zich ooit terug zal trekken.
Sterker nog; dat gaat nooit meer gebeuren. China zal zich aansluiten bij Rusland.
Waarom wil de VS het zo groot maken, zodoende dat de oorlog niet lokaal blijft en ook niet lokaal opgelost kan worden?
Vraag maar aan Raytheon en Lockhead wat ze willenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar wil de VS dat ook echt? volgens mij niet namelijk.
Waarom wil Rusland het zo groot maken, waarom trekken ze niet gewoon terug en is de oorlog en het conflict over?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:20 schreef Lospedrosa het volgende:
100 miljoen miljard is niet groot genoeg? er moeten wat poppetjes met een amerikaanse vlag voor je bij staan op de foto's?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als VS het zo groot wil maken dan hadden ze dat al wel gedaan door US militairen mee te laten helpen in Oekraine.
Dat kan niet. Point of no return was eigenlijk al direct toen het niet lukte om het snel te doenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:24 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Waarom wil Rusland het zo groot maken, waarom trekken ze niet gewoon terug en is de oorlog en het conflict over?
omdat het Kremlin dat als een verlies ziet, en het Kremlin verliest niet graag en al helemaal niet van een acteur zonder enige politieke ervaring. dus moet het Kremlin winnen al gaat het hele land naar de knoppen (heel apart hoe geschiedenis zich bijna honderd jaar later herhalen kan)quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:24 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Waarom wil Rusland het zo groot maken, waarom trekken ze niet gewoon terug en is de oorlog en het conflict over?
Eh...quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:50 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Gooien onze leiders een compleet land in as dan?
Noem jij eens één westerse leider die onder dit soort valse voorwendselen dit soort onmenselijkheid toont aan zijn buurland.
Terugtrekken is einde voor Poetin in Rusland. Zijn belang dient dus niet perse belang van Rusland, zeker naar mate de oorlog doorgaat, Russische verliezen groter worden en bredere maatschappij in Rusland er direct onder lijdt.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:24 schreef dudewhereismycar het volgende:
Waarom wil Rusland Poetin het zo groot maken, waarom trekken ze niet gewoon terug en is de oorlog en het conflict over?
Is het niet rostec?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:27 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Dat kan niet. Point of no return was eigenlijk al direct toen het niet lukte om het snel te doen
Sowieso moeten we niet te hard wijzen naar anderen landen. Ook wij hebben een verleden waarin we eigenbelang voor mensenlevens van andere landen hebben gesteld.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Eh...
Maar die discussie even parkerende.
Je kan denkwijzen over de wereld niet vergelijken. Hoe denken wij over Zuid-Amerikanen die Hamsters eten? Of Chinezen die honden eten?
En hoe denken ze in India over ons als we een stuk biefstuk naar binnen schuiven. Of in islamitische landen als ze ons een stuk spek zien verorberen? Wat ik hier mee wil zeggen is dat we in het westen wel eens op mogen houden met het wereldwijd dicteren van onze normen en waarden.
Maar... Als landen zich comfortabeler voelen bij ons stelsel en systeem. En ze worden binnengevallen met lomp geweld. Vind ik dat (vanuit mijn normen en waarden) niet kunnen en vind ik dat we Oekraïne moeten steunen.
Dat ze er heel anders over denken in andere delen van de wereld. Weet ik niet of we hen daarom zo hard moeten veroordelen.
Denk niet dat Wobke Hoekstra dat effe gaat oplossen hoorquote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:51 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Terugtrekken is einde voor Poetin in Rusland. Zijn belang dient dus niet perse belang van Rusland, zeker naar mate de oorlog doorgaat, Russische verliezen groter worden en bredere maatschappij in Rusland er direct onder lijdt.
Maar de enige twee zaken die Poetin’s politiek in Oekraïne kunnen beëindigen (blijven oorlog voeren ipv terugtrekken) zijn of hij verliest gewoon gruwelijk en Oekraïners kicken hem eruit of Russische volk keert zich actief tegen hem. Laatste gaat niet snel gebeuren. En zolang de oorlog niet duidelijk verloren wordt gaat niemand van dichtbij hem een kogel door het hoofd jagen. Dus enige optie die rest is dat onze leiders echt duidelijk ervoor gaan dat Rusland verliest en niet half half. Zo niet kan die best winnen, en daarmee hebben wij een heel groot probleem aankomende decennia. Verandert alles omdat ze keer op keer bewijzen niet te vertrouwen te zijn en elke keer de grens verder opzoeken.
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:05 schreef xpompompomx het volgende:
Leuk stukje bij de BBC over de laatste samenzweringstheoriën uit het Kremlin:
Ukraine war: Viral conspiracy theories falsely claim the war is fake
'Grappig' genoeg heb ik ze ook allemaal voorbij zien komen op twitter vorige week.
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
Zelfs hier in het topic
"Er zijn geen beelden van de oorlog in Oekraïne"
Jij gaat nou toch niet zitten trollen met de vrije geesten met hun gezond verstand, terwijl wij als makke schapen de MSM nalopen?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
Zelfs hier in het topic
Que?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
Zelfs hier in het topic
Oke Rob.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Al die kapotgeschoten tanks en openliggende hoofden, bedoel je? Komt allemaal uit een studio in de VS. Als je heel goed kijkt, zie je zelfs soms nog op de achtergrond een vlaggetje of krater van de maanlanding.quote:
Die zat wel eens lekker bij Putin in de datsja te chillen met een gras vodka.quote:
Die Body Double was wel apartquote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:05 schreef xpompompomx het volgende:
Leuk stukje bij de BBC over de laatste samenzweringstheoriën uit het Kremlin:
Ukraine war: Viral conspiracy theories falsely claim the war is fake
'Grappig' genoeg heb ik ze ook allemaal voorbij zien komen op twitter vorige week.
Is toch niet apart? Elke zelfrespecterende wereldleider heeft die, lijkt me. En is nodig ookquote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:52 schreef Aether het volgende:
[..]
Die Body Double was wel apart
Ook meerdere keren voorbij zien komen.
Tis mij te vroeg voor de vrijmibo hoorquote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:43 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Al die kapotgeschoten tanks en openliggende hoofden, bedoel je? Komt allemaal uit een studio in de VS. Als je heel goed kijkt, zie je zelfs soms nog op de achtergrond een vlaggetje of krater van de maanlanding.
[/trollmode]
Ik die van dat flatgebouwquote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:52 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik hoor dit vaker maar zet er toch mijn vraagtekens bij. Het wordt altijd aangenomen en nooit onderbouwd. Waarom zou zijn grip en macht niet zo sterk kunnen zijn dat hij een terugtrekking gewoon overleeft? Met de juiste mensen aan zijn kant en het juiste narratief in de media zie ik het niet als onmogelijk. Iedereen met een grote bek of die wat probeert kan gewoon in de cel of het raam uit.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:51 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Terugtrekken is einde voor Poetin in Rusland.
Een body double is helemaal niet zo gek als je de vijand op het verkeerde been wil zetten. Net als dat er altijd een tig zwarte auto's uit het Witte Huis rijden waarvan je niet weet in welke auto de president zit.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:52 schreef Aether het volgende:
[..]
quote:
Klopt, maar de persoon hier is de persoonlijke body guard. Het werd gebracht alsof er een grote fout was gemaakt waarbij Zelenskys body double was gefotografeerd. En als je ze op de foto vergelijkt lijken ze niet eens veel op elkaar.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Een body double is helemaal niet zo gek als je de vijand op het verkeerde been wil zetten. Net als dat er altijd een tig zwarte auto's uit het Witte Huis rijden waarvan je niet weet in welke auto de president zit.
Het idee dat een militaire nederlaag tot de val van een regering zou leiden is dan ook typisch westers. In een samenleving zoals de Russische - met horigen en lijfeigenen - komt de aan de macht zijnde despoot waarschijnlijk zelfs probleemloos weg met een miljoen gesneuvelde militairen of meer. Het gros van de bevolking interesseert het niet of is gewoonweg te dronken of achterlijk (of allebei) om te begrijpen wat er gaande is en morrende onderdanen gooi je uit het raam of deporteer je naar de Goelag.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik hoor dit vaker maar zet er toch mijn vraagtekens bij. Het wordt altijd aangenomen en nooit onderbouwd. Waarom zou zijn grip en macht niet zo sterk kunnen zijn dat hij een terugtrekking gewoon overleeft? Met de juiste mensen aan zijn kant en het juiste narratief in de media zie ik het niet als onmogelijk. Iedereen met een grote bek of die wat probeert kan gewoon in de cel of het raam uit.
Precies, het is niet alsof hij zich zorgen hoeft te maken over de volgende verkiezingen. De mensen om hem heen en de mensen die hij in bedwang moet houden moeten er warmpjes bij zitten en financieel niks te makken hebben én zij moeten weten wat de negatieve consequenties zijn als ze niet meewerken. Het wel of niet winnen van de oorlog staat hier mijn inziens los van.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het idee dat een militaire nederlaag tot de val van een regering zou leiden is dan ook typisch westers. In een samenleving zoals de Russische - met horigen en lijfeigenen - komt de aan de macht zijnde despoot waarschijnlijk zelfs probleemloos weg met een miljoen gesneuvelde militairen of meer. Het gros van de bevolking interesseert het niet of is gewoonweg te achterlijk om te begrijpen wat er gaande is en morrende onderdanen gooi je uit het raam of deporteer je naar de Goelag.
Mmmm. In de Russische samenleving is een sterke leider de basis van de macht. Als Putin moet toegeven dat hij zijn doelen niet heeft gehaald, en dat hij Ukraine moet opgeven (ondanks dat het bij het Russische Rijk hoort) dan is dat een verzwakking van zijn positie die hij niet overleeft, of in ieder geval koste wat het kost (tot aan zelfvernietiging) gaat voorkomen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het idee dat een militaire nederlaag tot de val van een regering zou leiden is dan ook typisch westers. In een samenleving zoals de Russische - met horigen en lijfeigenen - komt de aan de macht zijnde despoot waarschijnlijk zelfs probleemloos weg met een miljoen gesneuvelde militairen of meer. Het gros van de bevolking interesseert het niet of is gewoonweg te dronken of achterlijk (of allebei) om te begrijpen wat er gaande is en morrende onderdanen gooi je uit het raam of deporteer je naar de Goelag.
Het is natuurlijk mogelijk dat men in Rusland bij het verliezen van de oorlog, Poetin zo zat is, dat hij gewipt wordt. Vooral het verliezen van de Krim zal hard aankomen in Rusland.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Precies, het is niet alsof hij zich zorgen hoeft te maken over de volgende verkiezingen. De mensen om hem heen en de mensen die hij in bedwang moet houden moeten er warmpjes bij zitten en financieel niks te makken hebben én zij moeten weten wat de negatieve consequenties zijn als ze niet meewerken. Het wel of niet winnen van de oorlog staat hier mijn inziens los van.
Het verliezen van zowel de Russisch-Japanse oorlog als de eerste wereldoorlog, leidde in Rusland tot een revolutie.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het idee dat een militaire nederlaag tot de val van een regering zou leiden is dan ook typisch westers. In een samenleving zoals de Russische - met horigen en lijfeigenen - komt de aan de macht zijnde despoot waarschijnlijk zelfs probleemloos weg met een miljoen gesneuvelde militairen of meer. Het gros van de bevolking interesseert het niet of is gewoonweg te dronken of achterlijk (of allebei) om te begrijpen wat er gaande is en morrende onderdanen gooi je uit het raam of deporteer je naar de Goelag.
Hij zal natuurlijk nooit zeggen dat hij zijn doelen niet heeft gehaald of dat hij Oekraïne moet opgeven. Hij kan wel zeggen dat de speciale militaire operatie succesvol is afgerond, x aantal nazi's gedood zijn, US bio-labs onschadelijk zijn gemaakt en de Donbas weer veilig is voor de pro-Russen aldaar. De doelen die niet zijn gehaald worden gewoon niet meer benoemd alsof ze nooit hebben bestaan.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:42 schreef zoost het volgende:
[..]
Mmmm. In de Russische samenleving is een sterke leider de basis van de macht. Als Putin moet toegeven dat hij zijn doelen niet heeft gehaald, en dat hij Ukraine moet opgeven (ondanks dat het bij het Russische Rijk hoort) dan is dat een verzwakking van zijn positie die hij niet overleeft, of in ieder geval koste wat het kost (tot aan zelfvernietiging) gaat voorkomen.
Uiteraard, het kan zeker. Het wordt alleen klakkeloos aangenomen als feit door velen en daar zet ik m'n vraagtekens bij. Misschien dat Poetin het zelf ook niet zeker weet en gewoonweg dat risico niet wil nemen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is natuurlijk mogelijk dat men in Rusland bij het verliezen van de oorlog, Poetin zo zat is, dat hij gewipt wordt. Vooral het verliezen van de Krim zal hard aankomen in Rusland.
De directe figuren om Poetin heen zullen dan een belangrijke rol spelen, oppositie en normale burgers zijn op zo'n manier behandeld en gevormd dat die niet de macht en structuren hebben om Poetin serieus te bedreigen.
Ik denk dat Poetin dit op lange termijn niet meer kan 'winnen'. Zelfs als het hem lukt grote delen van Oekraïne in te nemen, ontstaat er een partizanenstrijd dit er toe leidt dat er Russen blijven sterven. Hij heeft zo veel kapot gemaakt in Oekraïne dat ze de Russen tot het einde zullen blijven weerstaan.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:42 schreef zoost het volgende:
[..]
Mmmm. In de Russische samenleving is een sterke leider de basis van de macht. Als Putin moet toegeven dat hij zijn doelen niet heeft gehaald, en dat hij Ukraine moet opgeven (ondanks dat het bij het Russische Rijk hoort) dan is dat een verzwakking van zijn positie die hij niet overleeft, of in ieder geval koste wat het kost (tot aan zelfvernietiging) gaat voorkomen.
Dan had ie zich al teruggetrokken. Hij MOET door, hij heeft al lang verloren.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik hoor dit vaker maar zet er toch mijn vraagtekens bij. Het wordt altijd aangenomen en nooit onderbouwd. Waarom zou zijn grip en macht niet zo sterk kunnen zijn dat hij een terugtrekking gewoon overleeft? Met de juiste mensen aan zijn kant en het juiste narratief in de media zie ik het niet als onmogelijk. Iedereen met een grote bek of die wat probeert kan gewoon in de cel of het raam uit.
Dat denk ik ook. Alleen zijn er twee moeilijkheden, ook als Poetin de oorlog verliest, of in het drijfzand blijft zitten waarin hij nu zit, kan het nog wel een lange tijd duren voordat Poetin definitief vertrekt (dan heb ik het zo over 10 jaar). En het tweede is dat Poetin dan waarschijnlijk opgevolgd wordt door iemand met soortgelijke ideeën, echte oppositie kan namelijk geen vuist maken in Rusland.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 12:00 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik denk dat Poetin dit op lange termijn niet meer kan 'winnen'. Zelfs als het hem lukt grote delen van Oekraïne in te nemen, ontstaat er een partizanenstrijd dit er toe leidt dat er Russen blijven sterven. Hij heeft zo veel kapot gemaakt in Oekraïne dat ze de Russen tot het einde zullen blijven weerstaan.
En de economie van Rusland heeft een groot probleem. Hij kan nog een tijdje teren op fossiele inkomsten maar op langere termijn loopt die ballon leeg en alle kennis en kunde weet niet hoe snel ze Rusland moeten verlaten. Bovendien gaan de sancties steeds meer pijn doen. Als de economie verder stagneert, zal zijn omgeving ook steeds meer problemen met hem krijgen en aansturen op verandering.
Dus het kan een paar jaar duren maar voor Poetin in de laatste rechte lijn naar de uitgang onvermijdelijk in mijn ogen.
Mee eens, als er een opvolger komt kan die zo maar nog gekker zijn dan Poetin.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 12:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Alleen zijn er twee moeilijkheden, ook als Poetin de oorlog verliest, of in het drijfzand blijft zitten waarin hij nu zit, kan het nog wel een lange tijd duren voordat Poetin definitief vertrekt (dan heb ik het zo over 10 jaar). En het tweede is dat Poetin dan waarschijnlijk opgevolgd wordt door iemand met soortgelijke ideeën, echte oppositie kan namelijk geen vuist maken in Rusland.
Geniaal.quote:
Waarna de volgende despoot of totalitair regime op de troon gehesen werd en het spelletje weer van voren af aan begon. Zoals de Russen zelf zeggen: er kan in een dag iets veranderen in Rusland, maar in honderd jaar verandert er niets in het land.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het verliezen van zowel de Russisch-Japanse oorlog als de eerste wereldoorlog, leidde in Rusland tot een revolutie.
Awesome.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 12:35 schreef Frank1893 het volgende:
[ twitter ]
De AN-225 staat online voor flight simulator
CNNquote:German-made Leopard tanks have been spotted near Bakhmut, according to an advisor to the head of the self-declared pro-Russian Donetsk People’s Republic.
“There have been claims that Leopards have appeared near Artemovsk (the Russian name for Bakhmut),” Yan Gagin told state broadcaster Russia 1 on Tuesday.
Gagin went on to downplay the presence of the tanks near the frontline.
“There is no need to sensationalize this. Given the muddy weather now, it will make it difficult for heavy vehicles like the Leopard to move,” he said. “[It] is the same armored target as all the others.”
Kamikaze UAV?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 13:49 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
"Impact site of Ukrainian kamikaze UAV attack on the oil depot in Tuapse, Russia."
Er was toen heel veel kritiek op de inval in Irak. Zowel in de media, bevolking en de politiek er is later zelfs nog een kabinet over gevallen. Vind het apart dat sommige mensen zo kort van geheugen zijn of eerdere gezegd selectief van geheugen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vreemd, ik heb in 2003 met heeul veel mensen tegen de oorlog in Irak geprostesteerd.
Bespaar je de moeite, dat soort figuren ziet alleen wat ze willen zien.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:30 schreef Raw85 het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vredesdemonstratie_15_februari_2003
Een eigen Wiki zelfs
Ik kan me niet herinneren er iets van op TV of op Fok! terug hebben gezien. Een paar kleine demonstraties heb ik volgens mij gezien.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vreemd, ik heb in 2003 met heeul veel mensen tegen de oorlog in Irak geprostesteerd.
Ja, ik begrijp het wel. Maar onder de streep is de uitkomst van de verschillende 'berekeningen' eigenlijk exact hetzelfde: onze overheden kunnen net zo goed als Rusland dingen doen die oneerlijk en illegaal zijn, en niemand kan ze er van tegenhouden.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het verschil hier is, dat we vrij ongestraft kunnen zeggen wat we er van vinden. Dat houdt in dat het iedereen vrij staat onderzoek te verrichten naar zaken waar een luchtje aan zit en er een mening over te ventileren. In Rusland is het meer “my way of door het raam ermee”.
Je kunt iemand hier gewoon wegstemmenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp het wel. Maar onder de streep is de uitkomst van de verschillende 'berekeningen' eigenlijk exact hetzelfde: onze overheden kunnen net zo goed als Rusland dingen doen die oneerlijk en illegaal zijn, en niemand kan ze er van tegenhouden.
Ik probeer het al jaren met Rutte, maar toch lukt het niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:41 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je kunt iemand hier gewoon wegstemmen
Van de fok-frontpage:quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:36 schreef RetepV het volgende:
Ik kan me niet herinneren er iets van op TV of op Fok! terug hebben gezien. Een paar kleine demonstraties heb ik volgens mij gezien.
https://www.nu.nl/algemee(...)-oorlog-in-irak.htmlquote:Massaal protest tegen oorlog in Irak
AMSTERDAM - Bijna 70.000 mensen hebben zaterdag in Amsterdam gedemonstreerd tegen de oorlog in Irak. Vanuit het hele land kwamen betogers naar de hoofdstad om hun stem te laten horen. De demonstratie verliep ondanks de grote opkomst zonder problemen. Het was de grootste betoging in Amsterdam sinds het protest tegen kernwapens begin jaren tachtig.
Je hebt gezond verstand gebruikt. Da's gemeen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Van de fok-frontpage:
Wereldwijde demonstraties tegen oorlog
En van nu.nl:
[..]
https://www.nu.nl/algemee(...)-oorlog-in-irak.html
Nog vreemder, als ik er zo aan terug denk waren er nogal wat lui in mijn sociale omgevingen (werk, sport, familieleden) die stonden te juichen toen want hurdur kutmoslims dit dat en die zich afvroegen waarom ik in godsnaam tegen de inval was.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Anno 2023 zou ik juist van staan te kijken als dat niet zo wasquote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:50 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Nog vreemder, als ik er zo aan terug denk waren er nogal wat lui in mijn sociale omgevingen (werk, sport, familieleden) die stonden te juichen toen want hurdur kutmoslims dit dat en die zich afvroegen waarom ik in godsnaam tegen de inval was.
Diezelfde lui grijpen nu het "ja maar Amerika in Irak toen" aan. Bijzonder.
Onderaan de streep is het helemaal niet hetzelfde. Onderaan de streeep staat wat mij betreft de invloed en de vrijheid van de burger. Die is in Rusland in beide gevallen bijna 0. Er is daar een reeële kans dat je opgepakt wordt als je daar anders denkt en dat ook daadwerkelijk uit. Dat maakt je invloed als burger nihil.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp het wel. Maar onder de streep is de uitkomst van de verschillende 'berekeningen' eigenlijk exact hetzelfde: onze overheden kunnen net zo goed als Rusland dingen doen die oneerlijk en illegaal zijn, en niemand kan ze er van tegenhouden.
ik vraag me bijna af of UA een truuk van Erwin Rommel kopieert en dat handjevol Poolse tanks ergens in de buurt parkeert terwijl de "tanks" bij Bakmut houten carrosserie zijn op een vrachtwagen onderstel zijn ( wat ze met die Himars ook een paar weken deden)quote:
Wat jij toen wel geboren? Want ik herinner mij nog de massademonstraties tegen die oorlogen overal in het Westen. Sterker nog Frankrijk heeft de betreffende VN resolutie om binnen te vallen nog gevetoed.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik zit zo de discussie een beetje te volgen. Maar leugens en onzin worden ook slaafs geaccepteerd in onze maatschappij, hoor... Ik zal niet weer de lijst van leugens en misleidingen herhalen, maar ik noem er toch maar twee: Iran Contra, en WMD. Slaafs geaccepteerd. Ik heb geen enkele public outrage gezien.
Dat ligt dan toch echt aan jouw geheugen. Daar is het prime time wel zeker een half jaar overgegaan.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren er iets van op TV of op Fok! terug hebben gezien. Een paar kleine demonstraties heb ik volgens mij gezien.
En Duitsland en China en ...quote:Toen bleek dat Colin Powell schaamteloos de VN aan het voorliegen was, had ik wereldwijde verontwaardiging en veroordeling van de VS verwacht. Maar ook dat is zo goed als uitgebleven. Alleen Frankrijk en Rusland hebben de VS er voor veroordeeld.
Daar heb je een punt en dat werd toen ook al aangedragen dat het tegen ze gebruikt zou gaan worden. Bush en met name Cheney waren ongelofelijke hufters.quote:Ah, en ook Kofi Anan zelf, de baas van de VN in die tijd. De VN heeft in 2004 al gezegd dat de tweede golfoorlog een illegale oorlog was. Maar de VS trok zich sowieso niets aan van de Internationale gemeenschap. Net zoals nu, 19 jaar later, Rusland zich ook niets aantrekt van de Internationale gemeenschap.
Wat George W. Bush de VN aangedaan heeft, zal nog jarenlang door blijven echoen in oorlogen over de hele wereld. Wat ik hier zeg kan elk land zeggen, en ze hebben gelijk.
De VS heeft er een precedent mee gezet waar zelfs nu Rusland gebruik van maakt. Hoe moet de wereld op deze manier ooit beter worden?
Dat komt omdat, een voor mij onnavolgbare reden, mensen op die geschiedenisleraar en zijn kut partij blijven stemmen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik probeer het al jaren met Rutte, maar toch lukt het niet.
De Russen proberen het al jaren met Poetin, en ook hen lukt het niet.
Hypotheekrenteaftrek en geen goed alternatief op rechts.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat komt omdat, een voor mij onnavolgbare reden, mensen op die geschiedenisleraar en zijn kut partij blijven stemmen.
Er zijn nog zat goede Russen. Maar wat kun je doen in die totalitaire staat als burger?quote:
WTF hij was toch altijd verborgen aanhanger van poetin. is dat veranderd?quote:
Tjaaaaa, 90/70 jaar geleden was het extreemlinks die de Russische dictators geweldige luitjes vond.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
WTF hij was toch altijd verborgen aanhanger van poetin. is dat veranderd?
Nee? Hij is er trots op dat Wagner een district veroverd heeft.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
WTF hij was toch altijd verborgen aanhanger van poetin. is dat veranderd?
Het pro-Russische wappiekamp heeft niet zo veel op met nieuws en actualiteiten en heeft indertijd dan ook niets meegekregen van protesten tegen de Amerikaanse inval in Irak en het feit dat o.a. Frankrijk en Duitsland weigerden om samen met de Amerikanen op te trekken in Irak.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Er was toen heel veel kritiek op de inval in Irak. Zowel in de media, bevolking en de politiek er is later zelfs nog een kabinet over gevallen. Vind het apart dat sommige mensen zo kort van geheugen zijn of eerdere gezegd selectief van geheugen.
En bijvoorbeeld met Blackwater als tegenhanger van Wagner.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:52 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het pro-Russische wappiekamp heeft niet zo veel op met nieuws en actualiteiten en heeft indertijd dan ook niets meegekregen van protesten tegen de Amerikaanse inval in Irak en het feit dat o.a. Frankrijk en Duitsland weigerden om samen met de Amerikanen op te trekken in Irak.
Een Rus met helder verstand....ze bestaan dus toch.quote:
Dus Joost Niemoller is wel een fan van de Wagner nazi's.quote:
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:52 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het pro-Russische wappiekamp heeft niet zo veel op met nieuws en actualiteiten en heeft indertijd dan ook niets meegekregen van protesten tegen de Amerikaanse inval in Irak en het feit dat o.a. Frankrijk en Duitsland weigerden om samen met de Amerikanen op te trekken in Irak.
Het is gewoon willful ignorance.quote:Europe saw the biggest mobilization of protesters, including a rally of three million people in Rome, which is listed in the Guinness Book of Records as the largest ever anti-war rally.[3]
According to the French academic Dominique Reynié, between January 3 and April 12, 2003, 36 million people across the globe took part in almost 3,000 protests against the Iraq war.[1]
Voor zover ik weet is Blackwater niet ingezet tijdens gevechtshandelingen, dat heeft de US military niet nodig, maar zijn ze ingezet om olievelden te bewaken. Kan zijn dat ik er naast zit, maar Blackwater heeft niet deelgenomen aan het front.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:54 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En bijvoorbeeld met Blackwater als tegenhanger van Wagner.
Grappig hoeveel overeenkomsten er zijn maar hoe anders we ze behandelen.
Extreem links is tegenwoordig ook nog altijd pro-Russisch. 'Anti-westers' zou dan ook een betere term zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Tjaaaaa, 90/70 jaar geleden was het extreemlinks die de Russische dictators geweldige luitjes vond.
Nu is het extreemrechts.
Niemoller wil blijkbaar dat Poetin oostelijk oekraine annexeert , andere Oekrainers terroriseert en een satellietregering wegzet. Met geweld..
Ook op Blackwater is er veel kritiek geweest.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:54 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Grappig ook dat er meer dan genoeg westerse kritiek op blackwater is. (geweest)quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:54 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 16:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook op Blackwater is er veel kritiek geweest.
En terecht.quote:The Nisour Square massacre occurred on September 16, 2007, when employees of Blackwater Security Consulting (now Constellis), a private military company contracted by the US government to provide security services in Iraq, shot at Iraqi civilians, killing 17 and injuring 20 in Nisour Square, Baghdad, while escorting a U.S. embassy convoy.
Klopt hoor, ik doel ook met name op de oorlogsmisdaden die beide groeperingen hebben gepleegd.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is Blackwater niet ingezet tijdens gevechtshandelingen, dat heeft de US military niet nodig, maar zijn ze ingezet om olievelden te bewaken. Kan zijn dat ik er naast zit, maar Blackwater heeft niet deelgenomen aan het front.
De VS levert geen soldaten uit aan het ICC, soldaten zijn echter niet gevrijwaard van vervolging voor oorlogsmisdaden, die worden door de VS zelf vervolgd. Blackwater valt daar sowieso niet onder omdat het huurlingen zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 16:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Klopt hoor, ik doel ook met name op de oorlogsmisdaden die beide groeperingen hebben gepleegd.
Waarbij best opgemerkt mag worden dat iedere Amerikaan bescherming geniet van vervolging van oorlogsmisdaden. Tenzij ze zelf onderdeel zijn van het internationaal strafhof, wat in Den Haag dus bijvoorbeeld niet het geval is.
Daar is ie weer hoor.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 16:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De VS levert geen soldaten uit aan het ICC, soldaten zijn echter niet gevrijwaard van vervolging voor oorlogsmisdaden, die worden door de VS zelf vervolgd.
Blackwater valt daar sowieso niet onder omdat het huurlingen zijn.
Zo, zijn we nu klaar met je whataboutisme en kunnen we weer terug naar Oekraine?
quote:Poetin roept Russische veiligheidsdiensten op om grens beter te bewaken
https://nos.nl/liveblog/2(...)waking-te-versterken
In een toespraak bij de FSB, de Russische veiligheidsdienst, heeft de Russische president Poetin gezegd dat de FSB de grenscontroles moet gaan versterken. Volgens Poetin zijn de Westerse inlichtingendiensten altijd al actief geweest in Rusland, maar zetten ze nu veel meer personeel, middelen en geld in. De FSB moet voorkomen dat 'sabotagegroepen' Rusland binnenkomen en moet de infrastructuur beter beveiligen. Eigenlijk moet de FSB al zijn contraspionageactiviteiten gaan versterken, zei Poetin.
Dan is het nog steeds een lelijk staaltje afdralen van het onderwerp, ofnie?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 16:20 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Daar is ie weer hoor.
Ik kom niet met het onderwerp Amerika-Irak, ik haak gewoon aan.
De Irak-oorlog is de meest geprotesteerde oorlog in de geschiedenis van oorlogen. Staan pagina's vol over. Je hebt je hand verspeeld, nu ben je nooit meer serieus te nemen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik zit zo de discussie een beetje te volgen. Maar leugens en onzin worden ook slaafs geaccepteerd in onze maatschappij, hoor... Ik zal niet weer de lijst van leugens en misleidingen herhalen, maar ik noem er toch maar twee: Iran Contra, en WMD. Slaafs geaccepteerd. Ik heb geen enkele public outrage gezien.
Blijf bizar om te zien dat mensen een smerige groep als de Wagner groep toejuichen en actief tegen een land zijn dat wordt binnengevallen.quote:
ooo ? Ik ken die mensen niet . Heb je namen en linkjesquote:Op dinsdag 28 februari 2023 16:06 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Extreem links is tegenwoordig ook nog altijd pro-Russisch.
Valt wel mee toch? D'r zijn gewoon Amerikanen in de cel verdwenen wegens oorlogsmisdaden. Die ene gast die gevangen Iraki's afschoot ging voor heel lang de cel in. Zeker een paar jaar, tot Trump hem gratie verleende.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:54 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Hij heeft het slim geformuleerd, schrijft niet: " goed OM te zien" .quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee? Hij is er trots op dat Wagner een district veroverd heeft.
Niet om je tegen te spreken of in een hoek te drukken, maar ik lees gewoon een bericht dat Wagner een district hebben veroverd en dat het Oekraïense front wankelt.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
"Goed om te zien dat het Oekrainse front overal rond Bakhmut instort"quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Niet om je tegen te spreken of in een hoek te drukken, maar ik lees gewoon een bericht dat Wagner een district hebben veroverd en dat het Oekraïense front wankelt.
Waar haal jij vandaan dat hij er 'trots' op is???
Gewoon een vraagje, ik wil begrijpen wat ik precies mis in dat bericht.
Hij promoot een boek waar in beschreven wordt dat Rusland de oorlog gaat winnen en er een nieuwe conservatieve orde gaat ontstaan. Die vent heeft een strakke plasser bij elk bericht over dat Wagner aan de winnende hand is.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Niet om je tegen te spreken of in een hoek te drukken, maar ik lees gewoon een bericht dat Wagner een district hebben veroverd en dat het Oekraïense front wankelt.
Waar haal jij vandaan dat hij er 'trots' op is???
Gewoon een vraagje, ik wil begrijpen wat ik precies mis in dat bericht.
Ik dacht dat dat de Vietnam oorlog was.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:42 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
De Irak-oorlog is de meest geprotesteerde oorlog in de geschiedenis van oorlogen. Staan pagina's vol over. Je hebt je hand verspeeld, nu ben je nooit meer serieus te nemen.
Die Linke, opvolger van de SED en net als de AfD pro-Russisch.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 17:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ooo ? Ik ken die mensen niet . Heb je namen en linkjes
Je mening aanpassen? Je zat daarover mis, kans is groot dat je het nu weer mis hebt.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:10 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat de Vietnam oorlog was.
Maar ok. Je hebt me iets geleerd, ik heb jouw kennis overgenomen, maar je neemt me vervolgens nooit meer serieus. Als dat even kortsluit, dan zeg je dus dat je je eigen kennis niet serieus neemt.
Wat moet ik dan met zoiets???
Er staat: "Goed te zien dat het Oekrainse front overal rond Bakhmut instort"quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:05 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
"Goed om te zien dat het Oekrainse front overal rond Bakhmut instort"
Hoe moet je dat anders interpreteren dan, oh groot denker die geen drol wist over de Irak-oorlog.
Herinneren? Volgens mij ben je niet zo oud toch? Ik wel helaas. Here you go een aardige opsommingquote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:36 schreef RetepV het volgende:
Dat heb je helaas verkeerd. Dank je voor je opsomming.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
Herinneren? Volgens mij ben je niet zo oud toch? Ik wel helaas. Here you go een aardige opsomming
Je snap toch wel dat hij dat niet bedoelt hier. Dan zou hij zeggen in de geest van: Deze map laat duidelijk zien hoe Oekraine het moeilijk heeft.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
Er staat: "Goed te zien dat het Oekrainse front overal rond Bakhmut instort"
Dat betekent dat het goed op het kaartje te zien is hoe het Oekraïense front overal rond Bakhmut instort.
Oh grote dyslect die ervan overtuigd is dat hij goed kan lezen, er nooit iets zelf bij verzint en denkt dat hij immuun voor subjectiviteit is... Maar dat woordje 'om" had je er toch echt zelf bij verzonnen.
Kunnen we weer gewoon verder?
Dit is toch gewoon de bekende tactiek die we ter rechterzijde telkens zien? Laten we daar niet naïef in zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
Er staat: "Goed te zien dat het Oekrainse front overal rond Bakhmut instort"
Dat betekent dat het goed op het kaartje te zien is hoe het Oekraïense front overal rond Bakhmut instort.
Oh grote dyslect die ervan overtuigd is dat hij goed kan lezen, er nooit iets zelf bij verzint en denkt dat hij immuun voor subjectiviteit is... Maar dat woordje 'om" had je er toch echt zelf bij verzonnen.
Kunnen we weer gewoon verder?
Je had ook niet gelezen dat ik schreef dat ik jouw kennis had overgenomen.
Eens, het is niet echt journalistiek geformuleerd , en mss wilde hij hiermee wat uitlokken.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:13 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Toch zijn het niet woorden die je kiest als je er niet blij mee bent.
Joh.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:19 schreef kibo het volgende:
[..]
Eens, het is niet echt journalistiek geformuleerd , en mss wilde hij hiermee wat uitlokken.
Ik ken deze "onafhankelijke" journalist al langer dan vandaag ja.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:22 schreef kibo het volgende:
[..]
Het was jou meteen duidelijk natuurlijk
Er staat ammunition detonation, dus lijkt mij nietquote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:24 schreef kibo het volgende:
[..]
Nou nou, staat er een ergens een vat met olie in brand ofzo?
De Rost van Tonningen van 2023.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:21 schreef Starhopper het volgende:
Die Niemoller mag ook voor het Ruslandtribunaal verschijnen.
Eerder George Kettmann.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De Rost van Tonningen van 2023.
Die "orde" zal vast een weergaloos succes worden onder de bezielende leiding van de Russen; uit hun achterlijke volkscultuur is immers nog nooit iets voortgekomen dat ook maar enigszins positief aan de ontwikkeling van de mensheid heeft weten bij te dragen. Onze veruit superieure samenleving en cultuur inruilen tegen een uitzichtloos bestaan naar Russisch model tussen de modder, berken, dakloze alcoholisten en corrupte oligarchen, wat een grandioos idee.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:06 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hij promoot een boek waar in beschreven wordt dat Rusland de oorlog gaat winnen en er een nieuwe conservatieve orde gaat ontstaan. Die vent heeft een strakke plasser bij elk bericht over dat Wagner aan de winnende hand is.
So what? Zo belangrijk is die stad nou ook niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Bakhmut lijkt inmiddels wel echt een verloren zaak te zijn. Helaas.
https://www.bbc.com/news/world-europe-64802453quote:Drone crash near Moscow was failed attack, governor says
De stad an sich is niet belangrijk, echter, als er Oekraïnse troepen ingesloten raken en / of veel materieel moeten achterlaten kan het wel een probleem vormen. Maar verder zijn de verdedigingslinies verder naar het westen al ingericht.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
So what? Zo belangrijk is die stad nou ook niet.
Die trekken zich wel redelijk georganiseerd terug hoor. Ze zullen heus wat moeten achterlaten, maar ze weten wat ze aan het doen zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De stad an sich is niet belangrijk, echter, als er Oekraïnse troepen ingesloten raken en / of veel materieel moeten achterlaten kan het wel een probleem vormen. Maar verder zijn de verdedigingslinies verder naar het westen al ingericht.
de conservbatieve droom. iedereen arm, onderdrukt. maar wel duidelijkheid over welke groep je bij hoort.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:54 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Die "orde" zal vast een weergaloos succes worden onder de bezielende leiding van de Russen; uit hun achterlijke volkscultuur is immers nog nooit iets voortgekomen dat ook maar enigszins positief aan de ontwikkeling van de mensheid heeft weten bij te dragen. Onze veruit superieure samenleving en cultuur inruilen tegen een uitzichtloos bestaan naar Russisch model tussen de modder, berken, dakloze alcoholisten en corrupte oligarchen, wat een grandioos idee.
Ja ze hadden toch wat beter naar de us moeten luisterenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Bakhmut lijkt inmiddels wel echt een verloren zaak te zijn. Helaas.
En ook eindelijk de ultieme vrijheid van meningsuitingquote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:18 schreef Korenfok het volgende:
[..]
de conservbatieve droom. iedereen arm, onderdrukt. maar wel duidelijkheid over welke groep je bij hoort.
Nou, blijkbaar niet hoor. Afgelopen dagen gooiden ze er nog heel veel mensen tegen aan. En de VS had een aantal maand geleden al gezegd dat ze zich beter strategisch konden terugtrekken.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die trekken zich wel redelijk georganiseerd terug hoor. Ze zullen heus wat moeten achterlaten, maar ze weten wat ze aan het doen zijn.
toch lees ik dit nu al 2 maanden, en telkens blijkt het niet echt te kloppen..... en lijkt / leek oekraine juist te versterken.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja ze hadden toch wat beter naar de us moeten luisteren
Die stad was al een tijdje geleden tegen de vlakte geschoten door Wagner.quote:
Welke conclusie kun je dan trekken? Wat de VS zei, en niet nog jan en alleman er tegenaan gooien.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die stad was al een tijdje geleden tegen de vlakte geschoten door Wagner.
Wat heeft Rusland verloren voor die stad? Tweeduizend doden, gewonden en vermisten voor elke vijftig meter terreinwinst of zo was het toch? En het is niet dat Oekraïne die stad niet terugpakt in het voorjaar of de zomer.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:26 schreef Korenfok het volgende:
[..]
toch lees ik dit nu al 2 maanden, en telkens blijkt het niet echt te kloppen..... en lijkt / leek oekraine juist te versterken.
Maar goed geen idee dus.
En Wagner is flink afgeslacht. Dat is een goede winst voor Oekrainequote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat heeft Rusland verloren voor die stad? Tweeduizend doden, gewonden en vermisten voor elke vijftig meter terreinwinst of zo was het toch? En het is niet dat Oekraïne die stad niet terugpakt in het voorjaar of de zomer.
Probleempje is dat de betrouwbaarheid van deze cijfers ongeveer 0 is.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat heeft Rusland verloren voor die stad? Tweeduizend doden, gewonden en vermisten voor elke vijftig meter terreinwinst of zo was het toch? En het is niet dat Oekraïne die stad niet terugpakt in het voorjaar of de zomer.
Tsja, als zo'n Niemöller perse de onderdanige cuckold wil uithangen kan 'ie ook gewoon naar Rusland verhuizen ipv de rest van de samenleving lastig te vallen met zijn wens om als horige door het leven te gaan.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:18 schreef Korenfok het volgende:
[..]
de conservbatieve droom. iedereen arm, onderdrukt. maar wel duidelijkheid over welke groep je bij hoort.
Maar het is net zo goed een goede winst voor Rusland, want hetzelfde geldt ook voor Oekraïne natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En Wagner is flink afgeslacht. Dat is een goede winst voor Oekraine
Voor de mensheid als geheel, zelfs de russische bevolking.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En Wagner is flink afgeslacht. Dat is een goede winst voor Oekraine
Voor de mensheid zou het juist beter zijn wanneer de Russische samenleving overspoeld wordt met door Wagner gerecruteerde zware criminelen met een oorlogstrauma.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:42 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Voor de mensheid als geheel, zelfs de russische bevolking.
Het heeft de Russen enorm veel soldaten en materieel gekost om dit stadje te winnen. Veel meer dan Oekraïne heeft verloren, en hun verliezen waren ook niet mals.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar het is net zo goed een goede winst voor Rusland, want hetzelfde geldt ook voor Oekraïne natuurlijk.
Ja, uiteraard, tot vorige week konden ze zich nog prima terugtrekken. Er gaan geruchten dat er 10.000 Oekraïners nu vast zitten in Bagmoet.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar niet hoor. Afgelopen dagen gooiden ze er nog heel veel mensen tegen aan. En de VS had een aantal maand geleden al gezegd dat ze zich beter strategisch konden terugtrekken.
Of Snowdenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:52 schreef TLC het volgende:
Steven Seagal is tegenwoordig n Rus, waarom hoeft die vetklep niet mee te vechten ?
Als dit inderdaad zo blijkt te zijn verklaart dat waarom zelenski die bevelhebber heeft ontslagen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, uiteraard, tot vorige week konden ze zich nog prima terugtrekken. Er gaan geruchten dat er 10.000 Oekraïners nu vast zitten in Bagmoet.
De enige bruikbare wegen zijn momenteel nog zandpaden, dus dat is niet ideaal uiteraard. Mogelijkerwijs krijgen we een nieuwe Mariupol situatie.
Een volledig aan puin geschoten klein stadje is winst? Okquote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar het is net zo goed een goede winst voor Rusland, want hetzelfde geldt ook voor Oekraïne natuurlijk.
Omdat je daar, mochten de voedseltekorten in Rusland oplopen, nog altijd mooi buikspek van kunt snijden.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:52 schreef TLC het volgende:
Steven Seagal is tegenwoordig n Rus, waarom hoeft die vetklep niet mee te vechten ?
10.000 Oekrainers vast? Zoveel zitten er niet eens aan het front daarquote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, uiteraard, tot vorige week konden ze zich nog prima terugtrekken. Er gaan geruchten dat er 10.000 Oekraïners nu vast zitten in Bagmoet.
De enige bruikbare wegen zijn momenteel nog zandpaden, dus dat is niet ideaal uiteraard. Mogelijkerwijs krijgen we een nieuwe Mariupol situatie.
Dit is de enige bron die ik erover kon vinden, 10.000 lijkt me niet bijzonder onredelijk voor Bagmoet. Ik hou me aanbevolen voor andere bronnen uiteraard, aantallen troepen blijft lastig.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
10.000 Oekrainers vast? Zoveel zitten er niet eens aan het front daar
quote:Ukrainian strength at Bakhmut front estimated at 40-50k (15/2)
"Prigozhin about Bakhmut
"Bakhmut is needed to paralyze the Ukrainian army there, and it is paralyzed there. Everyday they are sending new battalions there and according to our intelligence service 40.000-50.000 soldiers are stationed in/around the outskirts of Bakhmut""
Gerard Diperdinges ook, de acteur die Astrix speeldequote:
Ah je bent er weer nu er wat vaag nieuws is dat Bakhmut misschien valtquote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is de enige bron die ik erover kon vinden, 10.000 lijkt me niet bijzonder onredelijk voor Bagmoet. Ik hou me aanbevolen voor andere bronnen uiteraard, aantallen troepen blijft lastig.
[..]
Bron is Wagner. Dat zegt genoeg.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is de enige bron die ik erover kon vinden, 10.000 lijkt me niet bijzonder onredelijk voor Bagmoet. Ik hou me aanbevolen voor andere bronnen uiteraard, aantallen troepen blijft lastig.
[..]
Obeliskquote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:59 schreef Barbusse het volgende:
Als Bakhmut valt is het niks meer dan een phyrrus overwinning. Duizenden man geofferd voor een rokende ruine.
Ik zit meestal in het andere topique. Het is hier wat teveel propagandistisch wat mij betreft. Ik volg enkel de frontlinie.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:00 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ah je bent er weer nu er wat vaag nieuws is dat Bakhmut misschien valtwe hebben je weken niet gezien
Of dit nieuwsbericht is dan onzin of die andere over omcirkeling. Ze kunnen niet beide waar zijn. Je gaat geen versterking sturen naar een hopeloze zaak.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:04 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Er wordt versterking gestuurd.
.welke andere?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik zit meestal in het andere topique. Het is hier wat teveel propagandistisch wat mij betreft. Ik volg enkel de frontlinie.
Je hebt gelijk, ik dacht gooi er ook een argument in voor de vorm maar wordt snel doorheen geprikt 😩🤪🐮🐮quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Graag daar blijvenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik zit meestal in het andere topique. Het is hier wat teveel propagandistisch wat mij betreft. Ik volg enkel de frontlinie.
Het is toch onvoorstelbaar dat een volk (Russische) dat zo veel te lijden heeft gehad onder de gulags, er trots over praat dat ze nog meer mensen zullen sturen naar de goelags.quote:
Men kan versterking sturen naar Chasiv Yar en bijvoorbeeld Novomarkove om daar de kanaallinie ten noorden van Chasiv Yar veilig te stellen. Ook bij Ivanivkse en ten zuiden van Chasiv Yar zijn er tegenaanvallen van Oekraïnse zijde geweest de afgelopen dagen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
Of dit nieuwsbericht is dan onzin of die andere over omcirkeling. Ze kunnen niet beide waar zijn. Je gaat geen versterking sturen naar een hopeloze zaak.
Bagmoet had voor de oorlog ~80.000 inwoners en heeft net als Mariupol een ondergronds gangenstelsel bij de metaalfabriek. Daar kun je zeker wel 10.000 man kwijt. Maar verder is het vrij onduidelijk hoeveel troepen er aan de frontlinie staan.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bron is Wagner. Dat zegt genoeg.
10.000 is juist heel onredelijk. Je weet hoe klein dat stadje is? Als je gezond verstand gebruikt weet je dat dit getal niet kan kloppen.
Om het beter te begrijpen denk ik dat je ook terug moet kijken naar een van de essentiële verschillen tussen West-Europa en Rusland: https://isgeschiedenis.nl(...)ische-lijfeigenschapquote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het is toch onvoorstelbaar dat een volk (Russische) dat zo veel te lijden heeft gehad onder de gulags, er trots over praat dat ze nog meer mensen zullen sturen naar de goelags.
Kan er met mijn hoofd niet bij, hoe fucked up die Russische cultuur is .
Ik vind het heel moeilijk voor te stellen dat deze figuren hun eigen onzin geloven.quote:
Daarom mijn vraag. Ik dacht dat hij nooit zo openlijk pro Rusland was maar meer in het vermoeiende ze moeten onderhandelen team zat.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is toch hetzelfde?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daarom mijn vraag. Ik dacht dat hij nooit zo openlijk pro Rusland was maar meer in het vermoeiende ze moeten onderhandelen team zat.
Sterker nog de VS heeft ze aangeklaagd en ze hebben hun naam moeten veranderen vanwege de rechtzaken en de protesten.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 16:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook op Blackwater is er veel kritiek geweest.
Nee de tweede groep zijn pro Rusland maar willen dat verhullen. Die staan nooit openlijk te juichen bij Russische winst. Ze willen alleen dat Oekraïne zijn verzet opgeeft.quote:
Niemoller niet openlijk pro Rusland?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daarom mijn vraag. Ik dacht dat hij nooit zo openlijk pro Rusland was maar meer in het vermoeiende ze moeten onderhandelen team zat.
Hier zit natuurlijk wel een probleempje. Het Westen heeft het altijd heel erg moeilijk met haar eigen wandaden te veroordelen. Zie bijvoorbeeld hier:quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Sterker nog de VS heeft ze aangeklaagd en ze hebben hun naam moeten veranderen vanwege de rechtzaken en de protesten.
Echt waarom komt men toch telkens met die onzin dat we allemaal voor de Irak oorlog en dergelijke waren en dat er geen protesten waren maar dat mensen gedwee volgden.
Maar bijvoorbeeld ook hoe we met een held als Poncke Princen, die heeft gezorgd dat er heel wat Orcs omkwamen zijn omgegaan.quote:Former Prime Minister Theresa May, announced in a public speech that she would not permit “activist, left-wing human rights lawyers” to “harass the bravest of the brave,” and her defense minister said, “we don’t need these ambulance-chasing British law firms.”
Het is natuurlijk een goede en terechte whataboutism. Kennelijk steunde de toenmalige Nederlandse regering de operatie. Kan me dat niet meer herinneren.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Echt waarom komt men toch telkens met die onzin dat we allemaal voor de Irak oorlog
Het zijn wel vaak wat oudere mannen. Stiekem verdenk ik ze ervan dat ze altijd al op de KGB-payroll stonden.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Niemoller niet openlijk pro Rusland?Goed opletten dan. Het is een Kremlin propagandist. Vorig jaar was hij spreker bij een symposium georganiseerd door FvD waar ook de Russische ambassadeur bij was
[ twitter ]
Nederland steunde wel politiek maar niet militair. Een compromis omdat de PvdA eigenlijk tegen was en het CDA voor.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een goede en terechte whataboutism. Kennelijk steunde de toenmalige Nederlandse regering de operatie. Kan me dat niet meer herinneren.
"Resolution 1441 was most prominent during the run-up to the war and formed the main backdrop for Secretary of State Colin Powell's address to the Security Council one month before the invasion.[117] According to an independent commission of inquiry set up by the government of the Netherlands, UN resolution 1441 "cannot reasonably be interpreted (as the Dutch government did) as authorising individual member states to use military force to compel Iraq to comply with the Security Council's resolutions." Accordingly, the Dutch commission concluded that the 2003 invasion violated international law."
https://en.wikipedia.org/wiki/2003_invasion_of_Iraq
Oh dat wist ik nog wel. Wel politiek maar niet militair en toen stond er opeens een NL kolonel bij de briefing van de coalition of the willing. Was ook nog een rel.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een goede en terechte whataboutism. Kennelijk steunde de toenmalige Nederlandse regering de operatie. Kan me dat niet meer herinneren.
"Resolution 1441 was most prominent during the run-up to the war and formed the main backdrop for Secretary of State Colin Powell's address to the Security Council one month before the invasion.[117] According to an independent commission of inquiry set up by the government of the Netherlands, UN resolution 1441 "cannot reasonably be interpreted (as the Dutch government did) as authorising individual member states to use military force to compel Iraq to comply with the Security Council's resolutions." Accordingly, the Dutch commission concluded that the 2003 invasion violated international law."
https://en.wikipedia.org/wiki/2003_invasion_of_Iraq
Dat heeft elk land. In dat opzicht is het westen overigens nog een voorbeeld voor bijna alle andere landen/culturen. Hier gebeurt het tenminste nog.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hier zit natuurlijk wel een probleempje. Het Westen heeft het altijd heel erg moeilijk met haar eigen wandaden te veroordelen. Zie bijvoorbeeld hier:
[..]
Maar bijvoorbeeld ook hoe we met een held als Poncke Princen, die heeft gezorgd dat er heel wat Orcs omkwamen zijn omgegaan.
NOSquote:Finland is begonnen met een project waarin hekken worden geplaatst op de grens met Rusland, meldt de Finse grenswacht. Vandaag werd begonnen met het ruimen van bomen op de grens, zodat komende maand hekken geplaatst kunnen worden. Het gaat om hekken met een lengte van 3 kilometer bij de grensovergang bij de stad Imatra. De verwachting is dat het project in juni is afgerond.
Uiteindelijk wil Finland over een afstand van 200 kilometer op de oostelijke grens van het land hekken plaatsen. Dat project kan volgens de Finse grenswacht drie tot vier jaar duren.
15/16 in die periode, dat vormt je wel natuurlijkquote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Oh dat wist ik nog wel. Wel politiek maar niet militair en toen stond er opeens een NL kolonel bij de briefing van de coalition of the willing. Was ook nog een rel.
Samen met dat beschamende bezoek van JP bij bush waarna de hoop scheffer opperhoofd van de Navo werd.
Heb die periode zeer goed gevolgd was toen iets van 15/16 en weet nu nog waar ik was toen het gebeurde (9/11). Werd ook driftig over gediscussieerd op school en onderdeel van lessen.
Wij waren toen bv net begonnen aan het hoofdstuk: De islam in de moderne wereld :p.
De Russische cultuur is dan ook een achterlijke en achtergebleven cultuur van hetzelfde kaliber als die van de Taliban of IS met hun kalifaat.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het is toch onvoorstelbaar dat een volk (Russische) dat zo veel te lijden heeft gehad onder de gulags, er trots over praat dat ze nog meer mensen zullen sturen naar de goelags.
Kan er met mijn hoofd niet bij, hoe fucked up die Russische cultuur is .
Dat was het inderdaad. Zon schizofrene houding had Nederland.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nederland steunde wel politiek maar niet militair.
Hier gebeurt dat nauwelijks, en zo wel dan heel schoorvoetend, altijd zorgvuldig afgebakend en nooit groots en ruimhartig. Deze oorlog (special operation) is ons politioneel optreden, is de Amerikaanse inval in Irak, is het Franse verzet tegen de Algerijnse onafhankelijkheid. Deze oorlog deugt niet, zoals onze bezettingen en oorlogen ook niet deugden.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat heeft elk land. In dat opzicht is het westen overigens nog een voorbeeld voor bijna alle andere landen/culturen. Hier gebeurt het tenminste nog.
En tegen al die oorlogen was verzet en was in het land ook wel duidelijk dat het niet helemaal klopte.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hier gebeurt dat nauwelijks, en zo wel dan heel schoorvoetend, altijd zorgvuldig afgebakend en nooit groots en ruimhartig. Deze oorlog (special operation) is ons politioneel optreden, is de Amerikaanse inval in Irak, is het Franse verzet tegen de Algerijnse onafhankelijkheid. Deze oorlog deugt niet, zoals onze bezettingen en oorlogen ook niet deugden.
Hey meneer Neil. Flapdrol. Als er een media blackout is. Misschien he. Moet je daar dan niet over tweeten. Zou bijna een twitter aanmaken om het hem te vertellenquote:
Hoeft niet hoor dat wordt hem duidelijk gemaakt in de comments.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hey meneer Neil. Flapdrol. Als er een media blackout is. Misschien he. Moet je daar dan niet over tweeten. Zou bijna een twitter aanmaken om het hem te vertellen
Waar kunnen we die beschrijvingen van de Franse campagne vinden? Mijn over over over over grootvader deed daar trouwens aan mee en is krijgsgevangen genomen door de Russen. Daarna heeft hij nog succesvol gevochten tegen de troepen van prins Diponegoro in de bloedige Java-oorlog van 1825-1830, maar ik dwaal af.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Om het beter te begrijpen denk ik dat je ook terug moet kijken naar een van de essentiële verschillen tussen West-Europa en Rusland: https://isgeschiedenis.nl(...)ische-lijfeigenschap
Daar zit honderden jaren tussen.
Ook interessant zijn de beschrijvingen van de Franse campagne in Rusland in deze, toen al sprak men over een heel andere volksaard.
Nauwelijks. Je werd zwaar verketterd als je de orcs niet steunde. "Support your troops!" Kritiek was nauwelijks mogelijk. Je werd er niet voor gevangengenomen omdat we beschaafdere en ontwikkelder structuren hebben dan in Rusland, maar je was wel een paria. De Azovstalvechters van nu zijn de laffe irakese aanslagplegers en de barbaarse pemoeda's van toen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En tegen al die oorlogen was verzet en was in het land ook wel duidelijk dat het niet helemaal klopte.
En zoals gezegd hier gebeurt het tenminste nog. Kan beter maar het is beter dan niets.
Napoleons fatale veldtocht naar Moskou van Zamoyski zou ik aanraden.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:44 schreef jakosi het volgende:
[..]
Waar kunnen we die beschrijvingen van de Franse campagne vinden? Mijn over over over over grootvader deed daar trouwens aan mee en is krijgsgevangen genomen door de Russen. Daarna heeft hij nog succesvol gevochten tegen de troepen van prins Diponegoro in de bloedige Java-oorlog van 1825-1830, maar ik dwaal af.
"Wij" zijn Irak en Afghanistan binnengevallen om de lokale bevolking uit te roeien?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nauwelijks. Je werd zwaar verketterd als je de orcs niet steunde. "Support your troops!" Kritiek was nauwelijks mogelijk. Je werd er niet voor gevangengenomen omdat we beschaafdere en ontwikkelder structuren hebben dan in Rusland, maar je was wel een paria. De Azovstalvechters van nu zijn de laffe irakese aanslagplegers en de barbaarse pemoeda's van toen.
We kunnen heel naief-hypocriet totaal verbaasd zijn dat die Russen in staat zijn tot zo iets schandelijks, maar we waren zelf tot voor heel kort niet beter. We kunnen dit met kennis van de geschiedenis als lichtbron begrijpen, zonder dat dat betekent dat je er in morele zin begrip voor zou hebben.
Nee, in die gevallen was dat de VS, waar ze in Afghanistan wel daadwerkelijk een valide reden hadden.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:55 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
"Wij" zijn Irak en Afghanistan binnengevallen om de lokale bevolking uit te roeien?
Dank!quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Napoleons fatale veldtocht naar Moskou van Zamoyski zou ik aanraden.
Dan is het een wonder dat hij het heeft overleeft overigens.
nee for teh lulz en grondstoffenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:55 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
"Wij" zijn Irak en Afghanistan binnengevallen om de lokale bevolking uit te roeien?
Ongelofelijk dat een hoop landen niet gewoon 18 stuks ofzo bestellen. Iedereen gaat ze nodig hebben en over x jaar toch bestellen. Doe dat dan gelijk nu!quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:57 schreef Ulx het volgende:
Over de mogelijkheid van KMW nieuwe Leopards te bouwen. Ze hebben de mogelijkheid die weer snel op te starten. Er is zelfs genoeg ruimte. Maar ze mogen niet beginnen zonder een vergunning. Die krijgen ze bij orders uiteraard probleemloos. Als het van landen komt die vroeger Leopards hadden maar ze daarna verkocht hebben en wat tanks moeten leasen bijvoorbeeld. Of van Duitsland zelf zelf natuurlijk. Dat geeft ruimte om de huidige actieve tanks weer te exporteren naar Oekraïne. Ook een optie voor de landen die nu nog met A4's zitten die men moet upgraden.
Dat roep ik ook al een tijdje. Als NL gewoon 36 of 54 A7V's (Wel de Leopard 2 versie, niet de andere) bestelt kunnen die 18 leasetanks zo naar Oekraïne. Met een paar maanden zijn de eerste nieuwe er wel.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:17 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ongelofelijk dat een hoop landen niet gewoon 18 stuks ofzo bestellen. Iedereen gaat ze nodig hebben en over x jaar toch bestellen. Doe dat dan gelijk nu!
Ik heb het boek er even bijgepakt en dat is terug te vinden op pagina 414 en daaropvolgend. Vooral interessant aan het werk van Zamoyski is dat het niet enkel een Frans perspectief geeft maar ook de Russische zijde behandeld.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:10 schreef jakosi het volgende:
[..]
Dank!
Hij behoorde tot de groep die zich overgaven op 28 november 1812 bij de Slag aan de Berenzina.
De achtervolgende Russische legers onder bevel van Koetoezov sloegen op 28 november in een sneeuwstorm toe om de op de noordoever achtergebleven troepen in te sluiten. Ondertussen trokken de troepen van Tsjitsjagov, die zijn vergissing ondertussen had ingezien, op naar het reeds overgestoken Franse leger onder bevel van Oudinot. Ze slaagden er echter niet in de Fransen terug te dringen. In de daaropvolgende slag wist een deel van de troepen, bestaande uit de nog overlevende Nederlandse pontonniers, de 123e en 124e (Nederlandse) regimenten infanterie, het 14e regiment kurassiers en de 'division de cavalerie du corps' van het 2e korps het te overleven. De Nederlandse troepen dekten twee dagen lang de aftocht. Twee derde van de soldaten werd gedood of gewond en het restant gaf zich op 28 november over.
Ja en dan over 2 jaar alsnog bestellen en dan gaan klagen dat het zo lang duurt omdat iedereen tegelijk tanks wil hebben.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat roep ik ook al een tijdje. Als NL gewoon 36 of 54 A7V's (Wel de Leopard 2 versie, niet de andere) bestelt kunnen die 18 leasetanks zo naar Oekraïne. Met een paar maanden zijn de eerste nieuwe er wel.
gewoon effe tanks bestellenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat roep ik ook al een tijdje. Als NL gewoon 36 of 54 A7V's (Wel de Leopard 2 versie, niet de andere) bestelt kunnen die 18 leasetanks zo naar Oekraïne. Met een paar maanden zijn de eerste nieuwe er wel.
Die 18 leasetanks mogen niet naar Oekraine van Scholzquote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Op de FP las ik vandaan berichten van lui die gewoon effe snel wat kerncentrales wilden neerploffen. Daarbij vergeleken is wat tanks -van het type dat we kennen- bijkopen niet echt zo raar.quote:
Omdat ze van Duitsland zijn. Wij mogen ook geen Amerikaanse Abrams van de US Army daarheen sturen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die 18 leasetanks mogen niet naar Oekraine van Scholz
Je valt in herhalingquote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:38 schreef Discombobulate het volgende:
Alle toevoerswegen naar Bachmoet zijn volledig afgesloten. Volgens mij duurt het geen dagen meer.
Hoelang heeft die strijd dan uiteindelijk geduurd? Dure zege !quote:Op dinsdag 28 februari 2023 22:38 schreef Discombobulate het volgende:
Alle toevoerswegen naar Bachmoet zijn volledig afgesloten. Volgens mij duurt het geen dagen meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |