Nouja; corruptie kan verdwijnen hé. Is niet zo dat er corruptie is, of niet, en als het er wel is, het ook nooit meer weg kan.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:38 schreef madeleine-b het volgende:
Met je eens dat ik ook mijn bedenkingen heb bij de Oekraïne in relatie tot de EU, de corruptie is niet weg, hoogstens staat het op een laag pitje.
Ja ik hoop ook dat het niet gebeurt. Enige wat het doet is nog meer doden. Maar die 10k die ze hebben gaat het niet opeens wel lukken om kiev in te nemen. Die verdediging bij de grens is nu een stuk beter dan het was een jaar geleden. En toen lukte het het Russische leger al niet. Laat staan nu die paar duizend van een bellarus.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Naja het veranderd zodanig dat er een nieuwe speler op het toneel komt die actief gaat mee doen.
En dat wil je toch eigenlijk voorkomen. Levert alleen maar meer mogelijkheden tot escalatie op.
Friet uit de koeling + airfryer!quote:Op maandag 27 februari 2023 14:40 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Steun de wereldvrede: koop een frituur.
(wel k** dat de zonnebloemolie zo duur is geworden).
Gaan leuke geruchten. Dat een flinke hap dus omsingeld gaat worden.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:39 schreef capricia het volgende:
Iemand al wat meer vernomen over de zgn. Bakhmut counter attack?
Ja, daar doel ik op. Ik denk dat er iets aan het gebeuren is daar. Veel te stil qua officiële berichten, en veel te veel geruchten.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gaan leuke geruchten. Dat een flinke hap dus omsingeld gaat worden.
[ afbeelding ]
Dat heb ik nooit gezegd. Maar Rusland en China hebben een andere ideologie dan het westen. Rusland vindt dat Oekraine binnen haar sfeer van invloed zit. Net zoals China vindt dat Taiwan binnen haar sfeer van invloed zit. Rusland zal niet zo snel iets zeggen of vinden over Spanje of Duitsland, want deze zitten volgens hen dan weer in de westerse sfeer van invloed. Een user hier heeft dit een tijdje geleden mooi uitgelegd.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[..]
Als de populariteit van Poetin daalt, wil hij snel iets veroveren om de stemming op te krikken. En dan liefst iets dat hij kan overlopen. Met wat Oekraïne (net iets te graag) wilde, had het weinig van doen.
Sowieso: de bevolking van een land wil iets, buurland is daar tegen, dus maar gewapenderhand binnenvallen? En dan als kapotgebombardeerd land met gemartelde burgers en verkrachte kinderen ook nog vernemen dat je het er zelf eigenlijk wel een beetje naar gemaakt hebt?
Dat is echt een gedachtegang die ik niet kan volgen.
Als ze niets zeggen is er juist iets gaandequote:Op maandag 27 februari 2023 15:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, daar doel ik op. Ik denk dat er iets aan het gebeuren is daar. Veel te stil qua officiële berichten, en veel te veel geruchten.
Vlaanderen zit ook binnen de Nederlandse invloed, ik zou zeggen, nationaliseer de haven van antwerpen en haal de brusselse zenders uit de luchtquote:Op maandag 27 februari 2023 15:01 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit gezegd. Maar Rusland en China hebben een andere ideologie dan het westen. Rusland vindt dat Oekraine binnen haar sfeer van invloed zit. Net zoals China vindt dat Taiwan binnen haar sfeer van invloed zit. Rusland zal niet zo snel iets zeggen of vinden over Spanje of Duitsland, want deze zitten volgens hen dan weer in de westerse sfeer van invloed. Een user hier heeft dit een tijdje geleden mooi uitgelegd.
De oorlog gaat dus niet per se over Oekraine tegen Rusland maar veel verder dan dit.
En zoals ik al zei, wat mij betreft doen we nog veel meer dan we nu doen, maar zo makkelijk is het niet.
gaan weer een hele boel dode russen van komenquote:Op maandag 27 februari 2023 14:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En heeeel Africaquote:Op maandag 27 februari 2023 15:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Welnee. Zuid Amerika is pas corrupt.
Proeft wel een beetje als “to good to be true”.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik denk dat actief meedoen van belarus wel eens meer gevolgen kan hebben dan alleen die 10k manschappen.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja ik hoop ook dat het niet gebeurt. Enige wat het doet is nog meer doden. Maar die 10k die ze hebben gaat het niet opeens wel lukken om kiev in te nemen. Die verdediging bij de grens is nu een stuk beter dan het was een jaar geleden. En toen lukte het het Russische leger al niet. Laat staan nu die paar duizend van een bellarus.
dat bedoel ik met dat het de uitkomst van de oorlog niet echt zou beïnvloeden. Maar het aantal doden wel. Dus doe idd maar niet
En dan lees je dit weer:quote:Op maandag 27 februari 2023 14:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is er enig beeld om hoeveel troepen dat zou gaan?quote:Op maandag 27 februari 2023 14:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geloof me als ik zeg dat Russische haat naar Duitsland niet gering is.quote:Op maandag 27 februari 2023 15:01 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit gezegd. Maar Rusland en China hebben een andere ideologie dan het westen. Rusland vindt dat Oekraine binnen haar sfeer van invloed zit. Net zoals China vindt dat Taiwan binnen haar sfeer van invloed zit. Rusland zal niet zo snel iets zeggen of vinden over Spanje of Duitsland, want deze zitten volgens hen dan weer in de westerse sfeer van invloed. Een user hier heeft dit een tijdje geleden mooi uitgelegd.
De oorlog gaat dus niet per se over Oekraine tegen Rusland maar veel verder dan dit.
En zoals ik al zei, wat mij betreft doen we nog veel meer dan we nu doen, maar zo makkelijk is het niet.
Ze kunnen het aan de Russen geven, want die hebben toch geen behoorlijke winterkleding en gaan dood aan de kou.quote:Op maandag 27 februari 2023 16:15 schreef slashdotter3 het volgende:
video: https://www.nu.nl/298401/(...)zamelde-kleding.html
Waarom Oekraïners niet zitten te wachten op onze ingezamelde kleding
In de Oekraïense stad Uman ligt een magazijn vol met ingezamelde kleding uit andere landen. Sommige kledingstukken liggen er al maanden, omdat de Oekraïners er helemaal geen behoefte aan hebben. Sterker nog: ze noemen het tijd- en vooral geldverspilling.
Ik denk dat we hier van uit moeten gaan. De kanalen die zoiets vrij snel melden doen dat in deze niet.quote:Op maandag 27 februari 2023 16:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
En dan lees je dit weer:
[ twitter ]
Kan ook weer expres zijn om te desinformeren. Of valt dat stukje niet onder "northern Bakhmut" misschien?
Ook wat ze hier in Nederland inzamelen voor vluchtelingen. Allemaal spul wat rijp is voor het vuilnis. En daar moeten ze ook nog dankbaar voor zijnquote:Op maandag 27 februari 2023 16:15 schreef slashdotter3 het volgende:
In de Oekraïense stad Uman ligt een magazijn vol met ingezamelde kleding uit andere landen. Sommige kledingstukken liggen er al maanden, omdat de Oekraïners er helemaal geen behoefte aan hebben. Sterker nog: ze noemen het tijd- en vooral geldverspilling.
Was tevens meteen zijn doodvonnis.quote:
1 extra tatoo op zijn nek kan er ook nog wel bijquote:
quote:
quote:
quote:EC en Polen gaan Russische deportaties van Oekraïense kinderen in kaart brengen
https://nos.nl/liveblog/2(...)chietingen-marioepol
De Europese Commissie en Polen komen met een gezamenlijk initiatief om de door Rusland ontvoerde Oekraïense kinderen in kaart te brengen. Het is de bedoeling om de kinderen te traceren en de verantwoordelijken voor de deportaties te bestraffen, heeft de Poolse minister voor Europese Zaken Szynkowski bekendgemaakt.
quote:Reeks explosies in Marioepol: weet Oekraïne een gevoelige tik uit te delen?
https://nos.nl/artikel/24(...)ige-tik-uit-te-delen
Oekraïne weet naar eigen zeggen al dagenlang succesvolle aanvallen uit te voeren op Russische doelen in Marioepol. In de Oekraïense havenstad, die door Rusland wordt bezet, zijn volgens het Britse ministerie van Defensie in een week tijd zeker veertien explosies geweest. De aanvallen leiden tot onrust bij de Russische bezettingsautoriteiten en de lokale bevolking.
Volgens het Oekraïense bestuur van de stad, dat in ballingschap zit, zijn de afgelopen dagen onder meer munitiedepots, gevechtsvoertuigen en de luchthaven aangevallen. Ook zouden zeker vijftig Russen zijn uitgeschakeld. Met de aanvallen op Marioepol kan de toevoer van nieuwe wapens naar het front worden gefrustreerd, aldus Kyiv.
Rusland heeft de aanvallen niet bevestigd. Volgens het lokale bezettingsbestuur zijn twee Oekraïense drones boven Marioepol uitgeschakeld. De door Rusland aangestelde leider van de regio Donetsk sluit echter niet uit dat Oekraïne de stad kan aanvallen.
[…]
Koppen met vragen zijn sturend en passen niet bepaald bij serieuze journalistiek. Bijvoorbeeld een Sucker Carlson doet ook niet anders.quote:Op maandag 27 februari 2023 18:52 schreef slashdotter3 het volgende:
tldr: topcommandant is een prutser die de levens van z'n manschappen verspilt terwijl die hard nodig zijn voor het toekomstige offensief. Bijvoorbeeld in Bakhmut waar de VS een maand geleden al zei dat ze zich moesten terugtrekken en waar nu 10k man (bijna) omsingeld is.
https://www.telegraaf.nl/(...)groter-dan-we-denken
Zelenski ontslaat topcommandant: zijn de verliezen aan Oekraïense kant groter dan we denken?
Daar kun je zeker van uit gaan ja. Zal ook wel in de 150k lopen.quote:Op maandag 27 februari 2023 18:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Zelenski ontslaat topcommandant: zijn de verliezen aan Oekraïense kant groter dan we denken?
Koppige bmp tjequote:
Bron: natte vingerquote:Op maandag 27 februari 2023 18:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daar kun je zeker van uit gaan ja. Zal ook wel in de 150k lopen.
Mensen doen ook alsof Oekraine een soort Somalie is.quote:Op maandag 27 februari 2023 16:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Had hij het niet over Russische verliezen?quote:Op maandag 27 februari 2023 19:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mark Milley is natte vinger, sure.
Alleen op 1 mei.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:22 schreef TLC het volgende:
Als China wapens gaat leveren aan Rusland moeten we alle Chinese restaurants gaan boycotten![]()
Nee, nu alweer tijden terug, op CNN dacht ik, zei Milley: rus 100.000, oekraine "waarschijnlijk net zo iets".quote:Op maandag 27 februari 2023 19:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Had hij het niet over Russische verliezen?
En manier van aanvallenquote:Op maandag 27 februari 2023 19:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, nu alweer tijden terug, op CNN dacht ik, zei Milley: rus 100.000, oekraine "waarschijnlijk net zo iets".
Ook deze discussie komt vaak weer hier langs,
Als je stelt dat het 1 op 1 opgaat, stel je dus dat motivatie er niet toe doet, dat opleiding er niet toe doet, en dat kwaliteit van materiel er niet toe doet.
Maar ik denk dat weinigen dat geloven. Kwaliteit van opleiding, materiel en motivatie doen er wel toe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |