Jij had verwacht dat China hetzelfde morele kompas zou gebruiken voor beslissingen in de wereldpolitiek als jij?quote:Op zondag 26 februari 2023 18:21 schreef Seeburg54 het volgende:
Putin probeert zijn grote faal oorlog nog wat te verantwoorden door te liegen dat het westen Rusland wil liquideren. Dat hele Russische regime kan alleen handhaven door angst te zaaien en leugens te verspreiden. Ook nu weer. Heel erg eigenlijk dat China dit gewoon tolereert en het niet gaat veroordelen. Wat een wereld.
Als je uit een stad als bijvoorbeeld Mariupol komt kan ik mij wel voorstellen dat je niet terug wil. De hele stad ligt in puin en tienduizenden stadsgenoten zijn vermoord....... En dan moet jij daar weer gezellig gaan wonenquote:Op zondag 26 februari 2023 17:33 schreef Aether het volgende:
Video Het dilemma voor gevluchte Oekraners: blijven of teruggaan?
https://nos.nl/l/2465325
Precies!quote:Op zondag 26 februari 2023 18:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hier geld verdienen en daar investeren in de wederopbouw
Ukraine heeft soldaten als geld nodig. Het is maar waar je affiniteit ligt, denk ik.quote:Op zondag 26 februari 2023 18:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Precies!
Dat meisje in het begin wilt teruggaan zodat ze volgend jaar het leger in kan gaan
Het is veeeeeel nuttiger als ze de NLse taal leert en contacten, kennis en vaardigheden in NL opdoet waarmee ze zometeen UA beter kan helpen bij de wederopbouw.
China staat sinds het begin aan de zijlijn.quote:Op zondag 26 februari 2023 18:21 schreef Seeburg54 het volgende:
Putin probeert zijn grote faal oorlog nog wat te verantwoorden door te liegen dat het westen Rusland wil liquideren. Dat hele Russische regime kan alleen handhaven door angst te zaaien en leugens te verspreiden. Ook nu weer. Heel erg eigenlijk dat China dit gewoon tolereert en het niet gaat veroordelen. Wat een wereld.
Dat mag ze lekker zelf bepalenquote:Op zondag 26 februari 2023 18:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Precies!
Dat meisje in het begin wilt teruggaan zodat ze volgend jaar het leger in kan gaan
Het is veeeeeel nuttiger als ze de NLse taal leert en contacten, kennis en vaardigheden in NL opdoet waarmee ze zometeen UA beter kan helpen bij de wederopbouw.
Nee, ik verwacht dat mensen het verschil zien tussen goed en kwaad. Dat hoopte ik tenminste.quote:Op zondag 26 februari 2023 18:24 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Jij had verwacht dat China hetzelfde morele kompas zou gebruiken voor beslissingen in de wereldpolitiek als jij?
Ja, als je zo een grootschalige oorlog probeert te duiden voor jezelf wordt het wel lastig. De strijd tussen goed en kwaad zal in de ogen van China iets anders in elkaar zitten dan vanuit ons perspectief.quote:Op zondag 26 februari 2023 18:49 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Nee, ik verwacht dat mensen het verschil zien tussen goed en kwaad. Dat hoopte ik tenminste.
Veel van hen voelen zich niet (meer) welkom. Speelt ook in andere Europese landen. Veel mensen hebben tegenwoordig last van het "wij hebben het kut syndroom".quote:Op zondag 26 februari 2023 18:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hier geld verdienen en daar investeren in de wederopbouw
quote:Op zondag 26 februari 2023 18:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Het bezoek van Saudi Arabie kan heel significant zijn qua levering van voertuigen.
Ze hebben echt een shitload aan tanks (960 waarvan 450 Abrams), ifv's en artillery.
https://en.wikipedia.org/(...)e_Saudi_Arabian_Army
Jij met je "quote:Op zondag 26 februari 2023 18:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Precies!
Iedereen met ook maar een greintje historisch besef wil geen banden aanhalen met Moskou om de simpele reden dat het de Russen niet om synergie te doen is, maar om hun partner in een situatie te dwingen waarin deze door hen gechanteerd en geintimideerd kan worden. De misdadige Russische volksaard en cultuur maken samenwerking onmogelijk.quote:Op zondag 26 februari 2023 15:16 schreef aTypisch het volgende:
[..]
de murikanen zijn al eeuwen niet zo'n fan van goede banden tussen europa (met name duitsland, beetje frankrijk) en moskou
maar dat heeft hier helemaal niks mee te maken, dat soort motieven bestaan niet meer
gaat echt alleen om de soevereiniteit van oekraine
daar zijn we in europa ook altijd heel principieel in geweest, staat al erg lang vast al die landsgrenzen enzo
Zo moeilijk is het niet lijkt mij. Rusland valt Oekrane binnen en moordt onschuldigen uit. Dat kan verdomme nooit ergens goed voor zijn. Hoe je het ook bekijkt. En iedereen die daar aan meewerkt of dit nuanceert mag van mij de tyfus krijgen.quote:Op zondag 26 februari 2023 18:50 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ja, als je zo een grootschalige oorlog probeert te duiden voor jezelf wordt het wel lastig. De strijd tussen goed en kwaad zal in de ogen van China iets anders in elkaar zitten dan vanuit ons perspectief.
Ik ben helemaal niet pro-russisch maar die Amerikanen zijn geen haar beter.quote:Op zondag 26 februari 2023 19:07 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Iedereen met ook maar een greintje historisch besef wil geen banden aanhalen met Moskou om de simpele reden dat het de Russen niet om synergie te doen is, maar om hun partner in een situatie te dwingen waarin deze door hen gechanteerd en geintimideerd kan worden. De misdadige Russische volksaard en cultuur maken samenwerking onmogelijk.
Zeker, maar hetgeen hier omschreven is wat ze zo’n beetje hebben aangenomen nadat wagner successen behaalde.quote:Op zondag 26 februari 2023 18:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat hele BTG concept zijn ze vorig jaar al vanaf gestapt.
Welke landen zijn de Amerikanen dan binnengevallen met het uitroeien van de plaatselijke bevolking als doel? Genocide en misdaden tegen de mensheid zijn al meer dan een eeuw lang integraal onderdeel van de Russische buitenlandpolitiek.quote:Op zondag 26 februari 2023 19:15 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet pro-russisch maar die Amerikanen zijn geen haar beter.
Diesel van maken voor de tanks straks.quote:Op zondag 26 februari 2023 18:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ twitter ]
Veel olie(producten) en wat humanitaire hulp, waarschijnlijk.
Maar eerlijk is eerlijk, alle beetjes helpen
Migratie is niet voor iedereen weggelegd. Komt een shit load aan ellende bij kijken. Tuurlijk kan je goed euros cashen, maar dat gaat ten koste van andere dingen.quote:Op zondag 26 februari 2023 18:54 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Veel van hen voelen zich niet (meer) welkom. Speelt ook in andere Europese landen. Veel mensen hebben tegenwoordig last van het "wij hebben het kut syndroom".
Alleen zo werkt de wereld helaas niet. Zolang de mens bestaat zal er oorlog zijn. Wij, het westen, leven sinds WWII met de gedachte dat oorlog in een moderne samenleving niet meer zou bestaan. Maar eigenlijk geeft deze oorlog meer aan dat we het de afgelopen 80 jaar net iets te goed hebben gehad. Wij vinden oorlog iets verschrikkelijks omdat onze welvaart dermate hoog is dat we ons niet meer voor kunnen stellen dat je je medemens om iets nutteloos zou vermoorden. Helaas zijn er in deze wereld heel wat grote partijen die daar echt letterlijk schijt aan hebben.quote:Op zondag 26 februari 2023 19:10 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet lijkt mij. Rusland valt Oekrane binnen en moordt onschuldigen uit. Dat kan verdomme nooit ergens goed voor zijn. Hoe je het ook bekijkt. En iedereen die daar aan meewerkt of dit nuanceert mag van mij de tyfus krijgen.
teruggaan als het veilig is , maar eerst geld verdienenquote:Op zondag 26 februari 2023 17:33 schreef Aether het volgende:
Video Het dilemma voor gevluchte Oekraners: blijven of teruggaan?
https://nos.nl/l/2465325
Ik ben zelf ook niet pro Amerika maar om ze te omschrijven als "geen haar beter" is zwaar overdreven.quote:Op zondag 26 februari 2023 19:15 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet pro-russisch maar die Amerikanen zijn geen haar beter.
Je kunt het de Oekraiense leiding tot op zekere hoogte wel kwalijk nemen. Ze wilde net wat te graag bij de EU en de NAVO. Dat is naar onze normen en waarden hun volledige recht maar ze wisten ook wel dondersgoed wat de risico's waren. Geen excuus voor Rusland om Oekraine binnen te vallen, maar als je naast een gestoorde buurman woont heb je daar wel mee te dealen.quote:Op zondag 26 februari 2023 19:10 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet lijkt mij. Rusland valt Oekrane binnen en moordt onschuldigen uit. Dat kan verdomme nooit ergens goed voor zijn. Hoe je het ook bekijkt. En iedereen die daar aan meewerkt of dit nuanceert mag van mij de tyfus krijgen.
Duur geintje wel ditquote:Op zondag 26 februari 2023 19:28 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische AWACS vernietigd 🤭
[ twitter ]
“No matter what.” - Joe Bidenquote:Op zondag 26 februari 2023 19:34 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je kunt het de Oekraiense leiding tot op zekere hoogte wel kwalijk nemen. Ze wilde net wat te graag bij de EU en de NAVO. Dat is naar onze normen en waarden hun volledige recht maar ze wisten ook wel dondersgoed wat de risico's waren. Geen excuus voor Rusland om Oekraine binnen te vallen, maar als je naast een gestoorde buurman woont heb je daar wel mee te dealen.
Ik was voor de oorlog trouwens fel tegenstander van Oekraine en het westen haar houding. Maar nu ben ik dan net zo goed fel tegenstander van de oorlog en vind dat we er met gestrekte been in moeten.
FTFYquote:Op maandag 27 februari 2023 14:22 schreef TLC het volgende:
Als China wapens gaat leveren aan Rusland moeten we alle Chinese restaurants snackbars gaan boycotten![]()
En cafetaria'squote:Op maandag 27 februari 2023 14:22 schreef TLC het volgende:
Als China wapens gaat leveren aan Rusland moeten we alle Chinese restaurants gaan boycotten![]()
Nou als je alles uit China wil gaan boycotten is dat nogal veel hoor!quote:Op maandag 27 februari 2023 14:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En cafetaria's
kut: spuitelffruts
Vast niet. Maar blijkbaar kosten die dingen 300 000 000. Aardig prijskaartje welquote:Op maandag 27 februari 2023 14:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Is dit de False Flag die Belarus nodig heeft?
Als je daarmee Wit Rusland de oorlog in kunt zuigen is het dat vast waardquote:Op maandag 27 februari 2023 14:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Vast niet. Maar blijkbaar kosten die dingen 300 000 000. Aardig prijskaartje wel
of wit rusland wel of niet mee doet veranderd weinig aan de uitkomst. Zo groot leger hebben die niet.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als je daarmee Wit Rusland de oorlog in kunt zuigen is het dat vast waard
Als buurland van de grote maffiabaas kom je vroeg of laat aan de beurt...quote:Op zondag 26 februari 2023 19:34 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je kunt het de Oekraiense leiding tot op zekere hoogte wel kwalijk nemen. Ze wilde net wat te graag bij de EU en de NAVO. Dat is naar onze normen en waarden hun volledige recht maar ze wisten ook wel dondersgoed wat de risico's waren. Geen excuus voor Rusland om Oekraine binnen te vallen, maar als je naast een gestoorde buurman woont heb je daar wel mee te dealen.
Ik was voor de oorlog trouwens fel tegenstander van Oekraine en het westen haar houding. Maar nu ben ik dan net zo goed fel tegenstander van de oorlog en vind dat we er met gestrekte been in moeten.
Steun de wereldvrede: koop een frituur.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En cafetaria's
kut: spuitelffruts
Waar ik altijd friet haal staan nog boerenzonen en boerendochters in de zaak.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:40 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Steun de wereldvrede: koop een frituur.
(wel k** dat de zonnebloemolie zo duur is geworden).
Naja het veranderd zodanig dat er een nieuwe speler op het toneel komt die actief gaat mee doen.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:35 schreef over_hedge het volgende:
[..]
of wit rusland wel of niet mee doet veranderd weinig aan de uitkomst. Zo groot leger hebben die niet.
Zie het niet gebeuren. En al helemaal niet omdat er 1 vliegtuig beschadigd is
Maar wist niet dat die dingen zo bizar duur zijn.
quote:Two killed in drone strike: Two rescue workers responding to a drone attack in Ukraine's Khmelnytskyi region were killed when Russian forces struck the same site for a second time, according to Ukraine's minister of internal affairs. Three more people were injured.
quote:Op zondag 26 februari 2023 19:34 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als de populariteit van Poetin daalt, wil hij snel iets veroveren om de stemming op te krikken. En dan liefst iets dat hij kan overlopen. Met wat Oekrane (net iets te graag) wilde, had het weinig van doen.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:38 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Als buurland van de grote maffiabaas kom je vroeg of laat aan de beurt...
https://www.dutchmultimed(...)oorlogen-sinds-1991/
Heeft niets met ratio te maken, Putin kan maar n ding: de macht steeds meer zijn kant optrekken door steeds verder te escaleren, raakt hij die grip kwijt dan is hij dood.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |