quote:
Klopt, maar de persoon hier is de persoonlijke body guard. Het werd gebracht alsof er een grote fout was gemaakt waarbij Zelenskys body double was gefotografeerd. En als je ze op de foto vergelijkt lijken ze niet eens veel op elkaar.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Een body double is helemaal niet zo gek als je de vijand op het verkeerde been wil zetten. Net als dat er altijd een tig zwarte auto's uit het Witte Huis rijden waarvan je niet weet in welke auto de president zit.
Het idee dat een militaire nederlaag tot de val van een regering zou leiden is dan ook typisch westers. In een samenleving zoals de Russische - met horigen en lijfeigenen - komt de aan de macht zijnde despoot waarschijnlijk zelfs probleemloos weg met een miljoen gesneuvelde militairen of meer. Het gros van de bevolking interesseert het niet of is gewoonweg te dronken of achterlijk (of allebei) om te begrijpen wat er gaande is en morrende onderdanen gooi je uit het raam of deporteer je naar de Goelag.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik hoor dit vaker maar zet er toch mijn vraagtekens bij. Het wordt altijd aangenomen en nooit onderbouwd. Waarom zou zijn grip en macht niet zo sterk kunnen zijn dat hij een terugtrekking gewoon overleeft? Met de juiste mensen aan zijn kant en het juiste narratief in de media zie ik het niet als onmogelijk. Iedereen met een grote bek of die wat probeert kan gewoon in de cel of het raam uit.
Precies, het is niet alsof hij zich zorgen hoeft te maken over de volgende verkiezingen. De mensen om hem heen en de mensen die hij in bedwang moet houden moeten er warmpjes bij zitten en financieel niks te makken hebben n zij moeten weten wat de negatieve consequenties zijn als ze niet meewerken. Het wel of niet winnen van de oorlog staat hier mijn inziens los van.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het idee dat een militaire nederlaag tot de val van een regering zou leiden is dan ook typisch westers. In een samenleving zoals de Russische - met horigen en lijfeigenen - komt de aan de macht zijnde despoot waarschijnlijk zelfs probleemloos weg met een miljoen gesneuvelde militairen of meer. Het gros van de bevolking interesseert het niet of is gewoonweg te achterlijk om te begrijpen wat er gaande is en morrende onderdanen gooi je uit het raam of deporteer je naar de Goelag.
Mmmm. In de Russische samenleving is een sterke leider de basis van de macht. Als Putin moet toegeven dat hij zijn doelen niet heeft gehaald, en dat hij Ukraine moet opgeven (ondanks dat het bij het Russische Rijk hoort) dan is dat een verzwakking van zijn positie die hij niet overleeft, of in ieder geval koste wat het kost (tot aan zelfvernietiging) gaat voorkomen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het idee dat een militaire nederlaag tot de val van een regering zou leiden is dan ook typisch westers. In een samenleving zoals de Russische - met horigen en lijfeigenen - komt de aan de macht zijnde despoot waarschijnlijk zelfs probleemloos weg met een miljoen gesneuvelde militairen of meer. Het gros van de bevolking interesseert het niet of is gewoonweg te dronken of achterlijk (of allebei) om te begrijpen wat er gaande is en morrende onderdanen gooi je uit het raam of deporteer je naar de Goelag.
Het is natuurlijk mogelijk dat men in Rusland bij het verliezen van de oorlog, Poetin zo zat is, dat hij gewipt wordt. Vooral het verliezen van de Krim zal hard aankomen in Rusland.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Precies, het is niet alsof hij zich zorgen hoeft te maken over de volgende verkiezingen. De mensen om hem heen en de mensen die hij in bedwang moet houden moeten er warmpjes bij zitten en financieel niks te makken hebben n zij moeten weten wat de negatieve consequenties zijn als ze niet meewerken. Het wel of niet winnen van de oorlog staat hier mijn inziens los van.
Het verliezen van zowel de Russisch-Japanse oorlog als de eerste wereldoorlog, leidde in Rusland tot een revolutie.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:21 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het idee dat een militaire nederlaag tot de val van een regering zou leiden is dan ook typisch westers. In een samenleving zoals de Russische - met horigen en lijfeigenen - komt de aan de macht zijnde despoot waarschijnlijk zelfs probleemloos weg met een miljoen gesneuvelde militairen of meer. Het gros van de bevolking interesseert het niet of is gewoonweg te dronken of achterlijk (of allebei) om te begrijpen wat er gaande is en morrende onderdanen gooi je uit het raam of deporteer je naar de Goelag.
Hij zal natuurlijk nooit zeggen dat hij zijn doelen niet heeft gehaald of dat hij Oekrane moet opgeven. Hij kan wel zeggen dat de speciale militaire operatie succesvol is afgerond, x aantal nazi's gedood zijn, US bio-labs onschadelijk zijn gemaakt en de Donbas weer veilig is voor de pro-Russen aldaar. De doelen die niet zijn gehaald worden gewoon niet meer benoemd alsof ze nooit hebben bestaan.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:42 schreef zoost het volgende:
[..]
Mmmm. In de Russische samenleving is een sterke leider de basis van de macht. Als Putin moet toegeven dat hij zijn doelen niet heeft gehaald, en dat hij Ukraine moet opgeven (ondanks dat het bij het Russische Rijk hoort) dan is dat een verzwakking van zijn positie die hij niet overleeft, of in ieder geval koste wat het kost (tot aan zelfvernietiging) gaat voorkomen.
Uiteraard, het kan zeker. Het wordt alleen klakkeloos aangenomen als feit door velen en daar zet ik m'n vraagtekens bij. Misschien dat Poetin het zelf ook niet zeker weet en gewoonweg dat risico niet wil nemen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is natuurlijk mogelijk dat men in Rusland bij het verliezen van de oorlog, Poetin zo zat is, dat hij gewipt wordt. Vooral het verliezen van de Krim zal hard aankomen in Rusland.
De directe figuren om Poetin heen zullen dan een belangrijke rol spelen, oppositie en normale burgers zijn op zo'n manier behandeld en gevormd dat die niet de macht en structuren hebben om Poetin serieus te bedreigen.
Ik denk dat Poetin dit op lange termijn niet meer kan 'winnen'. Zelfs als het hem lukt grote delen van Oekrane in te nemen, ontstaat er een partizanenstrijd dit er toe leidt dat er Russen blijven sterven. Hij heeft zo veel kapot gemaakt in Oekrane dat ze de Russen tot het einde zullen blijven weerstaan.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:42 schreef zoost het volgende:
[..]
Mmmm. In de Russische samenleving is een sterke leider de basis van de macht. Als Putin moet toegeven dat hij zijn doelen niet heeft gehaald, en dat hij Ukraine moet opgeven (ondanks dat het bij het Russische Rijk hoort) dan is dat een verzwakking van zijn positie die hij niet overleeft, of in ieder geval koste wat het kost (tot aan zelfvernietiging) gaat voorkomen.
Dan had ie zich al teruggetrokken. Hij MOET door, hij heeft al lang verloren.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik hoor dit vaker maar zet er toch mijn vraagtekens bij. Het wordt altijd aangenomen en nooit onderbouwd. Waarom zou zijn grip en macht niet zo sterk kunnen zijn dat hij een terugtrekking gewoon overleeft? Met de juiste mensen aan zijn kant en het juiste narratief in de media zie ik het niet als onmogelijk. Iedereen met een grote bek of die wat probeert kan gewoon in de cel of het raam uit.
Dat denk ik ook. Alleen zijn er twee moeilijkheden, ook als Poetin de oorlog verliest, of in het drijfzand blijft zitten waarin hij nu zit, kan het nog wel een lange tijd duren voordat Poetin definitief vertrekt (dan heb ik het zo over 10 jaar). En het tweede is dat Poetin dan waarschijnlijk opgevolgd wordt door iemand met soortgelijke ideen, echte oppositie kan namelijk geen vuist maken in Rusland.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 12:00 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik denk dat Poetin dit op lange termijn niet meer kan 'winnen'. Zelfs als het hem lukt grote delen van Oekrane in te nemen, ontstaat er een partizanenstrijd dit er toe leidt dat er Russen blijven sterven. Hij heeft zo veel kapot gemaakt in Oekrane dat ze de Russen tot het einde zullen blijven weerstaan.
En de economie van Rusland heeft een groot probleem. Hij kan nog een tijdje teren op fossiele inkomsten maar op langere termijn loopt die ballon leeg en alle kennis en kunde weet niet hoe snel ze Rusland moeten verlaten. Bovendien gaan de sancties steeds meer pijn doen. Als de economie verder stagneert, zal zijn omgeving ook steeds meer problemen met hem krijgen en aansturen op verandering.
Dus het kan een paar jaar duren maar voor Poetin in de laatste rechte lijn naar de uitgang onvermijdelijk in mijn ogen.
Mee eens, als er een opvolger komt kan die zo maar nog gekker zijn dan Poetin.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 12:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Alleen zijn er twee moeilijkheden, ook als Poetin de oorlog verliest, of in het drijfzand blijft zitten waarin hij nu zit, kan het nog wel een lange tijd duren voordat Poetin definitief vertrekt (dan heb ik het zo over 10 jaar). En het tweede is dat Poetin dan waarschijnlijk opgevolgd wordt door iemand met soortgelijke ideen, echte oppositie kan namelijk geen vuist maken in Rusland.
Waarna de volgende despoot of totalitair regime op de troon gehesen werd en het spelletje weer van voren af aan begon. Zoals de Russen zelf zeggen: er kan in een dag iets veranderen in Rusland, maar in honderd jaar verandert er niets in het land.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het verliezen van zowel de Russisch-Japanse oorlog als de eerste wereldoorlog, leidde in Rusland tot een revolutie.
Awesome.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 12:35 schreef Frank1893 het volgende:
[ twitter ]
De AN-225 staat online voor flight simulator
CNNquote:German-made Leopard tanks have been spotted near Bakhmut, according to an advisor to the head of the self-declared pro-Russian Donetsk People’s Republic.
“There have been claims that Leopards have appeared near Artemovsk (the Russian name for Bakhmut),” Yan Gagin told state broadcaster Russia 1 on Tuesday.
Gagin went on to downplay the presence of the tanks near the frontline.
“There is no need to sensationalize this. Given the muddy weather now, it will make it difficult for heavy vehicles like the Leopard to move,” he said. “[It] is the same armored target as all the others.”
Kamikaze UAV?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 13:49 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
"Impact site of Ukrainian kamikaze UAV attack on the oil depot in Tuapse, Russia."
Er was toen heel veel kritiek op de inval in Irak. Zowel in de media, bevolking en de politiek er is later zelfs nog een kabinet over gevallen. Vind het apart dat sommige mensen zo kort van geheugen zijn of eerdere gezegd selectief van geheugen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vreemd, ik heb in 2003 met heeul veel mensen tegen de oorlog in Irak geprostesteerd.
Bespaar je de moeite, dat soort figuren ziet alleen wat ze willen zien.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:30 schreef Raw85 het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vredesdemonstratie_15_februari_2003
Een eigen Wiki zelfs
Ik kan me niet herinneren er iets van op TV of op Fok! terug hebben gezien. Een paar kleine demonstraties heb ik volgens mij gezien.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vreemd, ik heb in 2003 met heeul veel mensen tegen de oorlog in Irak geprostesteerd.
Ja, ik begrijp het wel. Maar onder de streep is de uitkomst van de verschillende 'berekeningen' eigenlijk exact hetzelfde: onze overheden kunnen net zo goed als Rusland dingen doen die oneerlijk en illegaal zijn, en niemand kan ze er van tegenhouden.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het verschil hier is, dat we vrij ongestraft kunnen zeggen wat we er van vinden. Dat houdt in dat het iedereen vrij staat onderzoek te verrichten naar zaken waar een luchtje aan zit en er een mening over te ventileren. In Rusland is het meer “my way of door het raam ermee”.
Je kunt iemand hier gewoon wegstemmenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp het wel. Maar onder de streep is de uitkomst van de verschillende 'berekeningen' eigenlijk exact hetzelfde: onze overheden kunnen net zo goed als Rusland dingen doen die oneerlijk en illegaal zijn, en niemand kan ze er van tegenhouden.
Ik probeer het al jaren met Rutte, maar toch lukt het niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:41 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je kunt iemand hier gewoon wegstemmen
Van de fok-frontpage:quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:36 schreef RetepV het volgende:
Ik kan me niet herinneren er iets van op TV of op Fok! terug hebben gezien. Een paar kleine demonstraties heb ik volgens mij gezien.
https://www.nu.nl/algemee(...)-oorlog-in-irak.htmlquote:Massaal protest tegen oorlog in Irak
AMSTERDAM - Bijna 70.000 mensen hebben zaterdag in Amsterdam gedemonstreerd tegen de oorlog in Irak. Vanuit het hele land kwamen betogers naar de hoofdstad om hun stem te laten horen. De demonstratie verliep ondanks de grote opkomst zonder problemen. Het was de grootste betoging in Amsterdam sinds het protest tegen kernwapens begin jaren tachtig.
Je hebt gezond verstand gebruikt. Da's gemeen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Van de fok-frontpage:
Wereldwijde demonstraties tegen oorlog
En van nu.nl:
[..]
https://www.nu.nl/algemee(...)-oorlog-in-irak.html
Nog vreemder, als ik er zo aan terug denk waren er nogal wat lui in mijn sociale omgevingen (werk, sport, familieleden) die stonden te juichen toen want hurdur kutmoslims dit dat en die zich afvroegen waarom ik in godsnaam tegen de inval was.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Anno 2023 zou ik juist van staan te kijken als dat niet zo wasquote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:50 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Nog vreemder, als ik er zo aan terug denk waren er nogal wat lui in mijn sociale omgevingen (werk, sport, familieleden) die stonden te juichen toen want hurdur kutmoslims dit dat en die zich afvroegen waarom ik in godsnaam tegen de inval was.
Diezelfde lui grijpen nu het "ja maar Amerika in Irak toen" aan. Bijzonder.
Onderaan de streep is het helemaal niet hetzelfde. Onderaan de streeep staat wat mij betreft de invloed en de vrijheid van de burger. Die is in Rusland in beide gevallen bijna 0. Er is daar een reele kans dat je opgepakt wordt als je daar anders denkt en dat ook daadwerkelijk uit. Dat maakt je invloed als burger nihil.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp het wel. Maar onder de streep is de uitkomst van de verschillende 'berekeningen' eigenlijk exact hetzelfde: onze overheden kunnen net zo goed als Rusland dingen doen die oneerlijk en illegaal zijn, en niemand kan ze er van tegenhouden.
ik vraag me bijna af of UA een truuk van Erwin Rommel kopieert en dat handjevol Poolse tanks ergens in de buurt parkeert terwijl de "tanks" bij Bakmut houten carrosserie zijn op een vrachtwagen onderstel zijn ( wat ze met die Himars ook een paar weken deden)quote:
Wat jij toen wel geboren? Want ik herinner mij nog de massademonstraties tegen die oorlogen overal in het Westen. Sterker nog Frankrijk heeft de betreffende VN resolutie om binnen te vallen nog gevetoed.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:16 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik zit zo de discussie een beetje te volgen. Maar leugens en onzin worden ook slaafs geaccepteerd in onze maatschappij, hoor... Ik zal niet weer de lijst van leugens en misleidingen herhalen, maar ik noem er toch maar twee: Iran Contra, en WMD. Slaafs geaccepteerd. Ik heb geen enkele public outrage gezien.
Dat ligt dan toch echt aan jouw geheugen. Daar is het prime time wel zeker een half jaar overgegaan.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren er iets van op TV of op Fok! terug hebben gezien. Een paar kleine demonstraties heb ik volgens mij gezien.
En Duitsland en China en ...quote:Toen bleek dat Colin Powell schaamteloos de VN aan het voorliegen was, had ik wereldwijde verontwaardiging en veroordeling van de VS verwacht. Maar ook dat is zo goed als uitgebleven. Alleen Frankrijk en Rusland hebben de VS er voor veroordeeld.
Daar heb je een punt en dat werd toen ook al aangedragen dat het tegen ze gebruikt zou gaan worden. Bush en met name Cheney waren ongelofelijke hufters.quote:Ah, en ook Kofi Anan zelf, de baas van de VN in die tijd. De VN heeft in 2004 al gezegd dat de tweede golfoorlog een illegale oorlog was. Maar de VS trok zich sowieso niets aan van de Internationale gemeenschap. Net zoals nu, 19 jaar later, Rusland zich ook niets aantrekt van de Internationale gemeenschap.
Wat George W. Bush de VN aangedaan heeft, zal nog jarenlang door blijven echoen in oorlogen over de hele wereld. Wat ik hier zeg kan elk land zeggen, en ze hebben gelijk.
De VS heeft er een precedent mee gezet waar zelfs nu Rusland gebruik van maakt. Hoe moet de wereld op deze manier ooit beter worden?
Dat komt omdat, een voor mij onnavolgbare reden, mensen op die geschiedenisleraar en zijn kut partij blijven stemmen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 14:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik probeer het al jaren met Rutte, maar toch lukt het niet.
De Russen proberen het al jaren met Poetin, en ook hen lukt het niet.
Hypotheekrenteaftrek en geen goed alternatief op rechts.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 15:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat komt omdat, een voor mij onnavolgbare reden, mensen op die geschiedenisleraar en zijn kut partij blijven stemmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |