abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 februari 2023 @ 20:12:12 #251
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208182581
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 18:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Eerder George Kettmann.
Willem Sassen
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 20:13:06 #252
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_208182615
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 20:13:32 #253
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 28 februari 2023 @ 20:13:42 #254
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208182640
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 28 februari 2023 @ 20:17:25 #255
56749 BlaZ
pi_208182748
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:06 schreef Slayage het volgende:

[..]
Of dit nieuwsbericht is dan onzin of die andere over omcirkeling. Ze kunnen niet beide waar zijn. Je gaat geen versterking sturen naar een hopeloze zaak.
Men kan versterking sturen naar Chasiv Yar en bijvoorbeeld Novomarkove om daar de kanaallinie ten noorden van Chasiv Yar veilig te stellen. Ook bij Ivanivkse en ten zuiden van Chasiv Yar zijn er tegenaanvallen van Oekraïnse zijde geweest de afgelopen dagen.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 20:19:42 #256
56749 BlaZ
pi_208182810
quote:
84s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:02 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Bron is Wagner. Dat zegt genoeg.

10.000 is juist heel onredelijk. Je weet hoe klein dat stadje is? Als je gezond verstand gebruikt weet je dat dit getal niet kan kloppen.
Bagmoet had voor de oorlog ~80.000 inwoners en heeft net als Mariupol een ondergronds gangenstelsel bij de metaalfabriek. Daar kun je zeker wel 10.000 man kwijt. Maar verder is het vrij onduidelijk hoeveel troepen er aan de frontlinie staan.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 20:23:26 #257
56749 BlaZ
pi_208182883
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:10 schreef Slayage het volgende:

[..]
Het is toch onvoorstelbaar dat een volk (Russische) dat zo veel te lijden heeft gehad onder de gulags, er trots over praat dat ze nog meer mensen zullen sturen naar de goelags.

Kan er met mijn hoofd niet bij, hoe fucked up die Russische cultuur is .
Om het beter te begrijpen denk ik dat je ook terug moet kijken naar een van de essentiële verschillen tussen West-Europa en Rusland: https://isgeschiedenis.nl(...)ische-lijfeigenschap
Daar zit honderden jaren tussen.

Ook interessant zijn de beschrijvingen van de Franse campagne in Rusland in deze, toen al sprak men over een heel andere volksaard.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 20:28:30 #258
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208182960
quote:
Ik vind het heel moeilijk voor te stellen dat deze figuren hun eigen onzin geloven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208183003
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 15:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee? Hij is er trots op dat Wagner een district veroverd heeft.
Daarom mijn vraag. Ik dacht dat hij nooit zo openlijk pro Rusland was maar meer in het vermoeiende ze moeten onderhandelen team zat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208183019
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Daarom mijn vraag. Ik dacht dat hij nooit zo openlijk pro Rusland was maar meer in het vermoeiende ze moeten onderhandelen team zat.
Dat is toch hetzelfde?
pi_208183118
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 16:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ook op Blackwater is er veel kritiek geweest.
Sterker nog de VS heeft ze aangeklaagd en ze hebben hun naam moeten veranderen vanwege de rechtzaken en de protesten.

Echt waarom komt men toch telkens met die onzin dat we allemaal voor de Irak oorlog en dergelijke waren en dat er geen protesten waren maar dat mensen gedwee volgden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_208183147
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is toch hetzelfde?
Nee de tweede groep zijn pro Rusland maar willen dat verhullen. Die staan nooit openlijk te juichen bij Russische winst. Ze willen alleen dat Oekraïne zijn verzet opgeeft.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 20:42:17 #263
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208183240
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Niemoller niet openlijk pro Rusland? :D Goed opletten dan. Het is een Kremlin propagandist. Vorig jaar was hij spreker bij een symposium georganiseerd door FvD waar ook de Russische ambassadeur bij was

twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 28 februari 2023 @ 20:45:27 #264
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208183294
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Sterker nog de VS heeft ze aangeklaagd en ze hebben hun naam moeten veranderen vanwege de rechtzaken en de protesten.

Echt waarom komt men toch telkens met die onzin dat we allemaal voor de Irak oorlog en dergelijke waren en dat er geen protesten waren maar dat mensen gedwee volgden.
Hier zit natuurlijk wel een probleempje. Het Westen heeft het altijd heel erg moeilijk met haar eigen wandaden te veroordelen. Zie bijvoorbeeld hier:

quote:
Former Prime Minister Theresa May, announced in a public speech that she would not permit “activist, left-wing human rights lawyers” to “harass the bravest of the brave,” and her defense minister said, “we don’t need these ambulance-chasing British law firms.
Maar bijvoorbeeld ook hoe we met een held als Poncke Princen, die heeft gezorgd dat er heel wat Orcs omkwamen zijn omgegaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208183324
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Echt waarom komt men toch telkens met die onzin dat we allemaal voor de Irak oorlog
Het is natuurlijk een goede en terechte whataboutism. Kennelijk steunde de toenmalige Nederlandse regering de operatie. Kan me dat niet meer herinneren.

"Resolution 1441 was most prominent during the run-up to the war and formed the main backdrop for Secretary of State Colin Powell's address to the Security Council one month before the invasion.[117] According to an independent commission of inquiry set up by the government of the Netherlands, UN resolution 1441 "cannot reasonably be interpreted (as the Dutch government did) as authorising individual member states to use military force to compel Iraq to comply with the Security Council's resolutions." Accordingly, the Dutch commission concluded that the 2003 invasion violated international law."

https://en.wikipedia.org/wiki/2003_invasion_of_Iraq
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208183382
quote:
84s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Niemoller niet openlijk pro Rusland? :D Goed opletten dan. Het is een Kremlin propagandist. Vorig jaar was hij spreker bij een symposium georganiseerd door FvD waar ook de Russische ambassadeur bij was

[ twitter ]
Het zijn wel vaak wat oudere mannen. Stiekem verdenk ik ze ervan dat ze altijd al op de KGB-payroll stonden. :@
  dinsdag 28 februari 2023 @ 20:52:55 #267
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208183397
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:47 schreef Slayage het volgende:

[..]
Het is natuurlijk een goede en terechte whataboutism. Kennelijk steunde de toenmalige Nederlandse regering de operatie. Kan me dat niet meer herinneren.

"Resolution 1441 was most prominent during the run-up to the war and formed the main backdrop for Secretary of State Colin Powell's address to the Security Council one month before the invasion.[117] According to an independent commission of inquiry set up by the government of the Netherlands, UN resolution 1441 "cannot reasonably be interpreted (as the Dutch government did) as authorising individual member states to use military force to compel Iraq to comply with the Security Council's resolutions." Accordingly, the Dutch commission concluded that the 2003 invasion violated international law."

Nederland steunde wel politiek maar niet militair. Een compromis omdat de PvdA eigenlijk tegen was en het CDA voor.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208183446
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

Oh dat wist ik nog wel. Wel politiek maar niet militair en toen stond er opeens een NL kolonel bij de briefing van de coalition of the willing. Was ook nog een rel.

Samen met dat beschamende bezoek van JP bij bush waarna de hoop scheffer opperhoofd van de Navo werd.

Heb die periode zeer goed gevolgd was toen iets van 15/16 en weet nu nog waar ik was toen het gebeurde (9/11). Werd ook driftig over gediscussieerd op school en onderdeel van lessen.

Wij waren toen bv net begonnen aan het hoofdstuk: De islam in de moderne wereld :p.
pi_208183469
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hier zit natuurlijk wel een probleempje. Het Westen heeft het altijd heel erg moeilijk met haar eigen wandaden te veroordelen. Zie bijvoorbeeld hier:
[..]
Maar bijvoorbeeld ook hoe we met een held als Poncke Princen, die heeft gezorgd dat er heel wat Orcs omkwamen zijn omgegaan.
Dat heeft elk land. In dat opzicht is het westen overigens nog een voorbeeld voor bijna alle andere landen/culturen. Hier gebeurt het tenminste nog.
pi_208183567
quote:
Finland is begonnen met een project waarin hekken worden geplaatst op de grens met Rusland, meldt de Finse grenswacht. Vandaag werd begonnen met het ruimen van bomen op de grens, zodat komende maand hekken geplaatst kunnen worden. Het gaat om hekken met een lengte van 3 kilometer bij de grensovergang bij de stad Imatra. De verwachting is dat het project in juni is afgerond.

Uiteindelijk wil Finland over een afstand van 200 kilometer op de oostelijke grens van het land hekken plaatsen. Dat project kan volgens de Finse grenswacht drie tot vier jaar duren.
NOS
pi_208183586
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Oh dat wist ik nog wel. Wel politiek maar niet militair en toen stond er opeens een NL kolonel bij de briefing van de coalition of the willing. Was ook nog een rel.

Samen met dat beschamende bezoek van JP bij bush waarna de hoop scheffer opperhoofd van de Navo werd.

Heb die periode zeer goed gevolgd was toen iets van 15/16 en weet nu nog waar ik was toen het gebeurde (9/11). Werd ook driftig over gediscussieerd op school en onderdeel van lessen.

Wij waren toen bv net begonnen aan het hoofdstuk: De islam in de moderne wereld :p.
15/16 in die periode, dat vormt je wel natuurlijk
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 28 februari 2023 @ 21:07:50 #272
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208183607
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:10 schreef Slayage het volgende:

[..]
Het is toch onvoorstelbaar dat een volk (Russische) dat zo veel te lijden heeft gehad onder de gulags, er trots over praat dat ze nog meer mensen zullen sturen naar de goelags.

Kan er met mijn hoofd niet bij, hoe fucked up die Russische cultuur is .
De Russische cultuur is dan ook een achterlijke en achtergebleven cultuur van hetzelfde kaliber als die van de Taliban of IS met hun kalifaat.
pi_208183609
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nederland steunde wel politiek maar niet militair.
Dat was het inderdaad. Zon schizofrene houding had Nederland.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 28 februari 2023 @ 21:08:31 #275
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208183623
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat heeft elk land. In dat opzicht is het westen overigens nog een voorbeeld voor bijna alle andere landen/culturen. Hier gebeurt het tenminste nog.
Hier gebeurt dat nauwelijks, en zo wel dan heel schoorvoetend, altijd zorgvuldig afgebakend en nooit groots en ruimhartig. Deze oorlog (special operation) is ons politioneel optreden, is de Amerikaanse inval in Irak, is het Franse verzet tegen de Algerijnse onafhankelijkheid. Deze oorlog deugt niet, zoals onze bezettingen en oorlogen ook niet deugden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 28 februari 2023 @ 21:08:52 #276
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208183673
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hier gebeurt dat nauwelijks, en zo wel dan heel schoorvoetend, altijd zorgvuldig afgebakend en nooit groots en ruimhartig. Deze oorlog (special operation) is ons politioneel optreden, is de Amerikaanse inval in Irak, is het Franse verzet tegen de Algerijnse onafhankelijkheid. Deze oorlog deugt niet, zoals onze bezettingen en oorlogen ook niet deugden.
En tegen al die oorlogen was verzet en was in het land ook wel duidelijk dat het niet helemaal klopte.

En zoals gezegd hier gebeurt het tenminste nog. Kan beter maar het is beter dan niets.
  FOK!Fotograaf dinsdag 28 februari 2023 @ 21:11:23 #278
364681 over_hedge
pi_208183676
quote:
Hey meneer Neil. Flapdrol. Als er een media blackout is. Misschien he. Moet je daar dan niet over tweeten. Zou bijna een twitter aanmaken om het hem te vertellen :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_208183846
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:11 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Hey meneer Neil. Flapdrol. Als er een media blackout is. Misschien he. Moet je daar dan niet over tweeten. Zou bijna een twitter aanmaken om het hem te vertellen :P
Hoeft niet hoor dat wordt hem duidelijk gemaakt in de comments.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 28 februari 2023 @ 21:39:37 #280
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_208184355
Vast al langs gekomen hier, maar de Russen claimen dat de VS een false flag gaat doen met een gif dat psychoses gaat opwekken etc.. maw kunnen we nu eerdaags een smerige bom van de Russen verwachten?
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_208184472
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 20:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Om het beter te begrijpen denk ik dat je ook terug moet kijken naar een van de essentiële verschillen tussen West-Europa en Rusland: https://isgeschiedenis.nl(...)ische-lijfeigenschap
Daar zit honderden jaren tussen.

Ook interessant zijn de beschrijvingen van de Franse campagne in Rusland in deze, toen al sprak men over een heel andere volksaard.
Waar kunnen we die beschrijvingen van de Franse campagne vinden? Mijn over over over over grootvader deed daar trouwens aan mee en is krijgsgevangen genomen door de Russen. Daarna heeft hij nog succesvol gevochten tegen de troepen van prins Diponegoro in de bloedige Java-oorlog van 1825-1830, maar ik dwaal af.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 21:44:55 #282
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208184474
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En tegen al die oorlogen was verzet en was in het land ook wel duidelijk dat het niet helemaal klopte.

En zoals gezegd hier gebeurt het tenminste nog. Kan beter maar het is beter dan niets.
Nauwelijks. Je werd zwaar verketterd als je de orcs niet steunde. "Support your troops!" Kritiek was nauwelijks mogelijk. Je werd er niet voor gevangengenomen omdat we beschaafdere en ontwikkelder structuren hebben dan in Rusland, maar je was wel een paria. De Azovstalvechters van nu zijn de laffe irakese aanslagplegers en de barbaarse pemoeda's van toen.

We kunnen heel naief-hypocriet totaal verbaasd zijn dat die Russen in staat zijn tot zo iets schandelijks, maar we waren zelf tot voor heel kort niet beter. We kunnen dit met kennis van de geschiedenis als lichtbron begrijpen, zonder dat dat betekent dat je er in morele zin begrip voor zou hebben.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 28 februari 2023 @ 21:53:23 #283
56749 BlaZ
pi_208184613
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:44 schreef jakosi het volgende:

[..]
Waar kunnen we die beschrijvingen van de Franse campagne vinden? Mijn over over over over grootvader deed daar trouwens aan mee en is krijgsgevangen genomen door de Russen. Daarna heeft hij nog succesvol gevochten tegen de troepen van prins Diponegoro in de bloedige Java-oorlog van 1825-1830, maar ik dwaal af.
Napoleons fatale veldtocht naar Moskou van Zamoyski zou ik aanraden.
Dan is het een wonder dat hij het heeft overleeft overigens.
pi_208184642
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nauwelijks. Je werd zwaar verketterd als je de orcs niet steunde. "Support your troops!" Kritiek was nauwelijks mogelijk. Je werd er niet voor gevangengenomen omdat we beschaafdere en ontwikkelder structuren hebben dan in Rusland, maar je was wel een paria. De Azovstalvechters van nu zijn de laffe irakese aanslagplegers en de barbaarse pemoeda's van toen.

We kunnen heel naief-hypocriet totaal verbaasd zijn dat die Russen in staat zijn tot zo iets schandelijks, maar we waren zelf tot voor heel kort niet beter. We kunnen dit met kennis van de geschiedenis als lichtbron begrijpen, zonder dat dat betekent dat je er in morele zin begrip voor zou hebben.
"Wij" zijn Irak en Afghanistan binnengevallen om de lokale bevolking uit te roeien?
pi_208184670

Over de mogelijkheid van KMW nieuwe Leopards te bouwen. Ze hebben de mogelijkheid die weer snel op te starten. Er is zelfs genoeg ruimte. Maar ze mogen niet beginnen zonder een vergunning. Die krijgen ze bij orders uiteraard probleemloos. Als het van landen komt die vroeger Leopards hadden maar ze daarna verkocht hebben en wat tanks moeten leasen bijvoorbeeld. Of van Duitsland zelf zelf natuurlijk. Dat geeft ruimte om de huidige actieve tanks weer te exporteren naar Oekraïne. Ook een optie voor de landen die nu nog met A4's zitten die men moet upgraden.
  dinsdag 28 februari 2023 @ 21:59:48 #286
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208184721
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:55 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
"Wij" zijn Irak en Afghanistan binnengevallen om de lokale bevolking uit te roeien?
Nee, in die gevallen was dat de VS, waar ze in Afghanistan wel daadwerkelijk een valide reden hadden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208184918
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:53 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Napoleons fatale veldtocht naar Moskou van Zamoyski zou ik aanraden.
Dan is het een wonder dat hij het heeft overleeft overigens.
Dank!

Hij behoorde tot de groep die zich overgaven op 28 november 1812 bij de Slag aan de Berenzina.

De achtervolgende Russische legers onder bevel van Koetoezov sloegen op 28 november in een sneeuwstorm toe om de op de noordoever achtergebleven troepen in te sluiten. Ondertussen trokken de troepen van Tsjitsjagov, die zijn vergissing ondertussen had ingezien, op naar het reeds overgestoken Franse leger onder bevel van Oudinot. Ze slaagden er echter niet in de Fransen terug te dringen. In de daaropvolgende slag wist een deel van de troepen, bestaande uit de nog overlevende Nederlandse pontonniers, de 123e en 124e (Nederlandse) regimenten infanterie, het 14e regiment kurassiers en de 'division de cavalerie du corps' van het 2e korps het te overleven. De Nederlandse troepen dekten twee dagen lang de aftocht. Twee derde van de soldaten werd gedood of gewond en het restant gaf zich op 28 november over.
pi_208184964
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:55 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
nee for teh lulz en grondstoffen

aanrader:

Listen to Blowback on Spotify. A podcast about American Empire.
pi_208185016
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 21:57 schreef Ulx het volgende:

Over de mogelijkheid van KMW nieuwe Leopards te bouwen. Ze hebben de mogelijkheid die weer snel op te starten. Er is zelfs genoeg ruimte. Maar ze mogen niet beginnen zonder een vergunning. Die krijgen ze bij orders uiteraard probleemloos. Als het van landen komt die vroeger Leopards hadden maar ze daarna verkocht hebben en wat tanks moeten leasen bijvoorbeeld. Of van Duitsland zelf zelf natuurlijk. Dat geeft ruimte om de huidige actieve tanks weer te exporteren naar Oekraïne. Ook een optie voor de landen die nu nog met A4's zitten die men moet upgraden.
Ongelofelijk dat een hoop landen niet gewoon 18 stuks ofzo bestellen. Iedereen gaat ze nodig hebben en over x jaar toch bestellen. Doe dat dan gelijk nu!
pi_208185065
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:17 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ongelofelijk dat een hoop landen niet gewoon 18 stuks ofzo bestellen. Iedereen gaat ze nodig hebben en over x jaar toch bestellen. Doe dat dan gelijk nu!
Dat roep ik ook al een tijdje. Als NL gewoon 36 of 54 A7V's (Wel de Leopard 2 versie, niet de andere) bestelt kunnen die 18 leasetanks zo naar Oekraïne. Met een paar maanden zijn de eerste nieuwe er wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2023 22:24:36 ]
  dinsdag 28 februari 2023 @ 22:29:25 #291
56749 BlaZ
pi_208185154
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:10 schreef jakosi het volgende:

[..]
Dank!

Hij behoorde tot de groep die zich overgaven op 28 november 1812 bij de Slag aan de Berenzina.

De achtervolgende Russische legers onder bevel van Koetoezov sloegen op 28 november in een sneeuwstorm toe om de op de noordoever achtergebleven troepen in te sluiten. Ondertussen trokken de troepen van Tsjitsjagov, die zijn vergissing ondertussen had ingezien, op naar het reeds overgestoken Franse leger onder bevel van Oudinot. Ze slaagden er echter niet in de Fransen terug te dringen. In de daaropvolgende slag wist een deel van de troepen, bestaande uit de nog overlevende Nederlandse pontonniers, de 123e en 124e (Nederlandse) regimenten infanterie, het 14e regiment kurassiers en de 'division de cavalerie du corps' van het 2e korps het te overleven. De Nederlandse troepen dekten twee dagen lang de aftocht. Twee derde van de soldaten werd gedood of gewond en het restant gaf zich op 28 november over.
Ik heb het boek er even bijgepakt en dat is terug te vinden op pagina 414 en daaropvolgend. Vooral interessant aan het werk van Zamoyski is dat het niet enkel een Frans perspectief geeft maar ook de Russische zijde behandeld.
pi_208185197
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat roep ik ook al een tijdje. Als NL gewoon 36 of 54 A7V's (Wel de Leopard 2 versie, niet de andere) bestelt kunnen die 18 leasetanks zo naar Oekraïne. Met een paar maanden zijn de eerste nieuwe er wel.
Ja en dan over 2 jaar alsnog bestellen en dan gaan klagen dat het zo lang duurt omdat iedereen tegelijk tanks wil hebben.
pi_208185204
quote:

[..]
gewoon effe tanks bestellen
  dinsdag 28 februari 2023 @ 22:36:59 #294
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208185237
quote:

[..]
Die 18 leasetanks mogen niet naar Oekraine van Scholz
pi_208185241
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:33 schreef aTypisch het volgende:

[..]
gewoon effe tanks bestellen
Op de FP las ik vandaan berichten van lui die gewoon effe snel wat kerncentrales wilden neerploffen. Daarbij vergeleken is wat tanks -van het type dat we kennen- bijkopen niet echt zo raar.
pi_208185259
quote:
84s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Die 18 leasetanks mogen niet naar Oekraine van Scholz
Omdat ze van Duitsland zijn. Wij mogen ook geen Amerikaanse Abrams van de US Army daarheen sturen.
pi_208185261
Alle toevoerswegen naar Bachmoet zijn volledig afgesloten. Volgens mij duurt het geen dagen meer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208185374
twitter
  dinsdag 28 februari 2023 @ 22:53:24 #299
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208185430
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:38 schreef Discombobulate het volgende:
Alle toevoerswegen naar Bachmoet zijn volledig afgesloten. Volgens mij duurt het geen dagen meer.
Je valt in herhaling
pi_208185451
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 22:38 schreef Discombobulate het volgende:
Hoelang heeft die strijd dan uiteindelijk geduurd? Dure zege !

Iemand enig idee waar de Oekraïners de volgende versterkingen hebben liggen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')