Die "orde" zal vast een weergaloos succes worden onder de bezielende leiding van de Russen; uit hun achterlijke volkscultuur is immers nog nooit iets voortgekomen dat ook maar enigszins positief aan de ontwikkeling van de mensheid heeft weten bij te dragen. Onze veruit superieure samenleving en cultuur inruilen tegen een uitzichtloos bestaan naar Russisch model tussen de modder, berken, dakloze alcoholisten en corrupte oligarchen, wat een grandioos idee.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:06 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hij promoot een boek waar in beschreven wordt dat Rusland de oorlog gaat winnen en er een nieuwe conservatieve orde gaat ontstaan. Die vent heeft een strakke plasser bij elk bericht over dat Wagner aan de winnende hand is.
So what? Zo belangrijk is die stad nou ook niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Bakhmut lijkt inmiddels wel echt een verloren zaak te zijn. Helaas.
https://www.bbc.com/news/world-europe-64802453quote:Drone crash near Moscow was failed attack, governor says
De stad an sich is niet belangrijk, echter, als er Oekranse troepen ingesloten raken en / of veel materieel moeten achterlaten kan het wel een probleem vormen. Maar verder zijn de verdedigingslinies verder naar het westen al ingericht.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
So what? Zo belangrijk is die stad nou ook niet.
Die trekken zich wel redelijk georganiseerd terug hoor. Ze zullen heus wat moeten achterlaten, maar ze weten wat ze aan het doen zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De stad an sich is niet belangrijk, echter, als er Oekranse troepen ingesloten raken en / of veel materieel moeten achterlaten kan het wel een probleem vormen. Maar verder zijn de verdedigingslinies verder naar het westen al ingericht.
de conservbatieve droom. iedereen arm, onderdrukt. maar wel duidelijkheid over welke groep je bij hoort.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:54 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Die "orde" zal vast een weergaloos succes worden onder de bezielende leiding van de Russen; uit hun achterlijke volkscultuur is immers nog nooit iets voortgekomen dat ook maar enigszins positief aan de ontwikkeling van de mensheid heeft weten bij te dragen. Onze veruit superieure samenleving en cultuur inruilen tegen een uitzichtloos bestaan naar Russisch model tussen de modder, berken, dakloze alcoholisten en corrupte oligarchen, wat een grandioos idee.
Ja ze hadden toch wat beter naar de us moeten luisterenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 18:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Bakhmut lijkt inmiddels wel echt een verloren zaak te zijn. Helaas.
En ook eindelijk de ultieme vrijheid van meningsuitingquote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:18 schreef Korenfok het volgende:
[..]
de conservbatieve droom. iedereen arm, onderdrukt. maar wel duidelijkheid over welke groep je bij hoort.
Nou, blijkbaar niet hoor. Afgelopen dagen gooiden ze er nog heel veel mensen tegen aan. En de VS had een aantal maand geleden al gezegd dat ze zich beter strategisch konden terugtrekken.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die trekken zich wel redelijk georganiseerd terug hoor. Ze zullen heus wat moeten achterlaten, maar ze weten wat ze aan het doen zijn.
toch lees ik dit nu al 2 maanden, en telkens blijkt het niet echt te kloppen..... en lijkt / leek oekraine juist te versterken.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja ze hadden toch wat beter naar de us moeten luisteren
Welke conclusie kun je dan trekken? Wat de VS zei, en niet nog jan en alleman er tegenaan gooien.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die stad was al een tijdje geleden tegen de vlakte geschoten door Wagner.
Wat heeft Rusland verloren voor die stad? Tweeduizend doden, gewonden en vermisten voor elke vijftig meter terreinwinst of zo was het toch? En het is niet dat Oekrane die stad niet terugpakt in het voorjaar of de zomer.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:26 schreef Korenfok het volgende:
[..]
toch lees ik dit nu al 2 maanden, en telkens blijkt het niet echt te kloppen..... en lijkt / leek oekraine juist te versterken.
Maar goed geen idee dus.
En Wagner is flink afgeslacht. Dat is een goede winst voor Oekrainequote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat heeft Rusland verloren voor die stad? Tweeduizend doden, gewonden en vermisten voor elke vijftig meter terreinwinst of zo was het toch? En het is niet dat Oekrane die stad niet terugpakt in het voorjaar of de zomer.
Probleempje is dat de betrouwbaarheid van deze cijfers ongeveer 0 is.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat heeft Rusland verloren voor die stad? Tweeduizend doden, gewonden en vermisten voor elke vijftig meter terreinwinst of zo was het toch? En het is niet dat Oekrane die stad niet terugpakt in het voorjaar of de zomer.
Tsja, als zo'n Niemller perse de onderdanige cuckold wil uithangen kan 'ie ook gewoon naar Rusland verhuizen ipv de rest van de samenleving lastig te vallen met zijn wens om als horige door het leven te gaan.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:18 schreef Korenfok het volgende:
[..]
de conservbatieve droom. iedereen arm, onderdrukt. maar wel duidelijkheid over welke groep je bij hoort.
Maar het is net zo goed een goede winst voor Rusland, want hetzelfde geldt ook voor Oekrane natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En Wagner is flink afgeslacht. Dat is een goede winst voor Oekraine
Voor de mensheid als geheel, zelfs de russische bevolking.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En Wagner is flink afgeslacht. Dat is een goede winst voor Oekraine
Voor de mensheid zou het juist beter zijn wanneer de Russische samenleving overspoeld wordt met door Wagner gerecruteerde zware criminelen met een oorlogstrauma.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:42 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Voor de mensheid als geheel, zelfs de russische bevolking.
Het heeft de Russen enorm veel soldaten en materieel gekost om dit stadje te winnen. Veel meer dan Oekrane heeft verloren, en hun verliezen waren ook niet mals.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar het is net zo goed een goede winst voor Rusland, want hetzelfde geldt ook voor Oekrane natuurlijk.
Ja, uiteraard, tot vorige week konden ze zich nog prima terugtrekken. Er gaan geruchten dat er 10.000 Oekraners nu vast zitten in Bagmoet.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar niet hoor. Afgelopen dagen gooiden ze er nog heel veel mensen tegen aan. En de VS had een aantal maand geleden al gezegd dat ze zich beter strategisch konden terugtrekken.
Of Snowdenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:52 schreef TLC het volgende:
Steven Seagal is tegenwoordig n Rus, waarom hoeft die vetklep niet mee te vechten ?
Als dit inderdaad zo blijkt te zijn verklaart dat waarom zelenski die bevelhebber heeft ontslagen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, uiteraard, tot vorige week konden ze zich nog prima terugtrekken. Er gaan geruchten dat er 10.000 Oekraners nu vast zitten in Bagmoet.
De enige bruikbare wegen zijn momenteel nog zandpaden, dus dat is niet ideaal uiteraard. Mogelijkerwijs krijgen we een nieuwe Mariupol situatie.
Een volledig aan puin geschoten klein stadje is winst? Okquote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar het is net zo goed een goede winst voor Rusland, want hetzelfde geldt ook voor Oekrane natuurlijk.
Omdat je daar, mochten de voedseltekorten in Rusland oplopen, nog altijd mooi buikspek van kunt snijden.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:52 schreef TLC het volgende:
Steven Seagal is tegenwoordig n Rus, waarom hoeft die vetklep niet mee te vechten ?
10.000 Oekrainers vast? Zoveel zitten er niet eens aan het front daarquote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, uiteraard, tot vorige week konden ze zich nog prima terugtrekken. Er gaan geruchten dat er 10.000 Oekraners nu vast zitten in Bagmoet.
De enige bruikbare wegen zijn momenteel nog zandpaden, dus dat is niet ideaal uiteraard. Mogelijkerwijs krijgen we een nieuwe Mariupol situatie.
Dit is de enige bron die ik erover kon vinden, 10.000 lijkt me niet bijzonder onredelijk voor Bagmoet. Ik hou me aanbevolen voor andere bronnen uiteraard, aantallen troepen blijft lastig.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
10.000 Oekrainers vast? Zoveel zitten er niet eens aan het front daar
quote:Ukrainian strength at Bakhmut front estimated at 40-50k (15/2)
"Prigozhin about Bakhmut
"Bakhmut is needed to paralyze the Ukrainian army there, and it is paralyzed there. Everyday they are sending new battalions there and according to our intelligence service 40.000-50.000 soldiers are stationed in/around the outskirts of Bakhmut""
Gerard Diperdinges ook, de acteur die Astrix speeldequote:
Ah je bent er weer nu er wat vaag nieuws is dat Bakhmut misschien valtquote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is de enige bron die ik erover kon vinden, 10.000 lijkt me niet bijzonder onredelijk voor Bagmoet. Ik hou me aanbevolen voor andere bronnen uiteraard, aantallen troepen blijft lastig.
[..]
Bron is Wagner. Dat zegt genoeg.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is de enige bron die ik erover kon vinden, 10.000 lijkt me niet bijzonder onredelijk voor Bagmoet. Ik hou me aanbevolen voor andere bronnen uiteraard, aantallen troepen blijft lastig.
[..]
Obeliskquote:Op dinsdag 28 februari 2023 19:59 schreef Barbusse het volgende:
Als Bakhmut valt is het niks meer dan een phyrrus overwinning. Duizenden man geofferd voor een rokende ruine.
Ik zit meestal in het andere topique. Het is hier wat teveel propagandistisch wat mij betreft. Ik volg enkel de frontlinie.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:00 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ah je bent er weer nu er wat vaag nieuws is dat Bakhmut misschien valtwe hebben je weken niet gezien
Of dit nieuwsbericht is dan onzin of die andere over omcirkeling. Ze kunnen niet beide waar zijn. Je gaat geen versterking sturen naar een hopeloze zaak.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:04 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Er wordt versterking gestuurd.
.welke andere?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik zit meestal in het andere topique. Het is hier wat teveel propagandistisch wat mij betreft. Ik volg enkel de frontlinie.
Je hebt gelijk, ik dacht gooi er ook een argument in voor de vorm maar wordt snel doorheen geprikt 😩🤪🐮🐮quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik hoor dit vaker maar zet er toch mijn vraagtekens bij. Het wordt altijd aangenomen en nooit onderbouwd. Waarom zou zijn grip en macht niet zo sterk kunnen zijn dat hij een terugtrekking gewoon overleeft? Met de juiste mensen aan zijn kant en het juiste narratief in de media zie ik het niet als onmogelijk. Iedereen met een grote bek of die wat probeert kan gewoon in de cel of het raam uit.
Graag daar blijvenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 20:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik zit meestal in het andere topique. Het is hier wat teveel propagandistisch wat mij betreft. Ik volg enkel de frontlinie.
Het is toch onvoorstelbaar dat een volk (Russische) dat zo veel te lijden heeft gehad onder de gulags, er trots over praat dat ze nog meer mensen zullen sturen naar de goelags.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |