De update:quote:Kree valt in november 2020 en breekt zijn schouder. Dit is erg vervelend, maar blijkt uiteindelijk een zegen. Kree heeft dan al een tijd problemen met zijn overmatige alcoholconsumptie. De val betekent de start van een leven zonder drank. Een verhaal van vallen en opstaan.
Bij een ondoordachte actie in februari 2020 verplaatst kree zijn bedrijfswagen op het parkeerterrein bij zijn huis, wordt betrapt op rijden onder invloed en raakt zijn rijbewijs en rijbevoegdheid kwijt. Bij het begin van de coronapandemie verliest hij ook zijn baan. In november 2020 struikelt hij dronken over een drempel en belandt met een gebroken schouder in het ziekenhuis. Dit wordt de ommekeer. Na het ziekenhuis vangt zijn moeder hem op en die wil niet dat hij drinkt. En dat doet kree ook niet. Zo is de jaarwisseling 20/21 de eerste in jaren die hij nuchter doorkomt. Hij werkt verder aan zijn lichamelijke herstel en er zijn goede gesprekken met hulpverlening. In januari 2021 verhuist hij naar een plek bij een instelling waar hij kan gaan werken aan zijn alcoholprobleem. Het semi-begeleid wonen biedt hem structuur en hij vult zijn tijd met therapie en dagbesteding. Ook in het gitaarspelen krijgt hij weer veel plezier, met gitaarlessen.
Kree’s doel is nuchter blijven, een nieuwe woning vinden via de woningbouwstichting, een nieuwe baan en zijn rijbewijs terug. Herstel van zijn schouder gaat langzaam maar gestaag. In april/mei 2021 start hij in een kringloopcentrum met het vervullen van de taakstraf waartoe hij i.v.m. rijden onder invloed is veroordeeld. Hij heeft zijn rijbewijs nog altijd niet terug, maar mag wel scooterrijden en met de aanschaf van een scooter kan hij er weer eens op uit.
In juli 2021 zit de taakstraf erop, heeft kree al heel wat actie ondernomen om een woning te vinden (nog niet gelukt), gaat hij bij een christelijk bandje spelen en is hij ook voorzichtig bezig met solliciteren. Nog altijd nuchter. Eind augustus is het eindelijk raak: een woning gevonden! Een beetje een uitgeleefde bende, maar er valt zeker iets van te maken. Voor- en achtertuin, wat wil je nog meer. Na wat gesteggel krijgt kree ook een normaal huurcontract en niet een met een bepaling dat hij er bij overlast makkelijker uitgezet zou kunnen worden. Eind oktober contract tekenen. Er wordt via de WMO geregeld dat hij af en toe ondersteuning thuis krijgt en ambulant gaan de gesprekken met de psycholoog door.
Ook is er in oktober een serieus gesprek met een potentiële werkgever, aan wie kree eerlijk vertelt hoe de gaten in zijn cv zijn gekomen. Vindt de werkgever geen belemmering om hem aan te nemen. Er is vertrouwen in hem, ondanks zijn verslavingsprobleem en dat hij geen rijbewijs heeft. Toch ketst deze baan af omdat de hulpverlening ook aangeeft dat dit allemaal te veel en te snel is voor kree.
Kree logeert inmiddels bij zijn moeder en klust hard door aan zijn huis. Het traject bij het CBR gaat hopelijk snel leiden tot terugkrijgen van zijn rijbewijs. Hij komt begin 2022 paginagroot in een plaatselijke krant met zijn verhaal in het kader van Dry January. Half januari verhuist hij eindelijk naar zijn eigen woning. Het langverwachte bericht komt dat hij weer een rijbewijs mag gaan ophalen: eerst voor een jaar geldig. En in maart is er weer goed nieuws: een werkgever heeft vertrouwen in kree en biedt hem een baan aan. De benodigde VOG blijkt geen probleem. 1 april start hij met zijn baan. Hij heeft het er onwijs naar zijn zin. Komt de proeftijd met gemak door en krijgt een jaarcontract. Hij mag opleidingen doen en hij noemt het de leukste (en best betaalde) baan die hij ooit heeft gehad.
In januari 2023 komt er een gunstig rapport van CBR: rijbewijs kan verlengd worden, nu voor drie jaar. En in februari meldt kree dat zijn contract is omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd.
Kree houdt ons op FOK! sinds zijn val op de hoogte met updates die hij altijd afsluit met ‘wordt vervolgd’. Hij wil daarmee aan anderen, die misschien in de zelfde shit zitten, laten zien wat er goed gaat en wat soms niet. Dat de weg voor iedereen anders zal zijn, maar dat de lichtpunten en mogelijkheden wel zijn te vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 46% gewijzigd door SwJ op 27-02-2023 21:47:43 ]Do what you love, love what you do!
plannen wel wmb, maar moet het nog even uitwerken allemaal.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 18:27 schreef Viesdik het volgende:
Dus wij gaan voorlopig niet op vakantie?
Maily denkt dat het nog 2020 isquote:Op zaterdag 25 februari 2023 18:40 schreef maily het volgende:
Alweer gevallen?!
Edit, vervolg op oud topic
@:kree je liet me lelijk schrikken![]()
vraag chatgpt om de samenvatting te makenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 18:28 schreef kree het volgende:
weet niet iemand moet maar ff een samenvatting schrijven die daar goed in is.
Ik niet echt nl. Maargoed nieuw deel omdat het hele verhaal nog steeds vervolgd wordt.
OP leeghalen en die laatste update erin kopiëren. Dat is een prima verhaal, toch?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 18:28 schreef kree het volgende:
weet niet iemand moet maar ff een samenvatting schrijven die daar goed in is.
Ik niet echt nl. Maargoed nieuw deel omdat het hele verhaal nog steeds vervolgd wordt.
met quotes uit 2020quote:
dat moeten we dan maar geloven op je blauwe vinkjequote:
Heb een wit vinkjequote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat moeten we dan maar geloven op je blauwe vinkje
Een albino?quote:
Zie een van zijn posts aan het eind van het vorige deel.quote:Op zondag 26 februari 2023 09:27 schreef SwJ het volgende:
Samenvatting/update iemand? Dan plak ik m in de OP.
quote:Op zondag 26 februari 2023 11:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zie een van zijn posts aan het eind van het vorige deel.
Denk dat dat voldoende is voor nu?
@kreequote:Op zondag 26 februari 2023 09:27 schreef SwJ het volgende:
Samenvatting/update iemand? Dan plak ik m in de OP.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
quote:Op zondag 26 februari 2023 12:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
@:kree
Ik heb een samenvatting.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[..]
Ik heb een samenvatting.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Er zaten er nog wat tussen met name toen net mijn rijbewijs ingevorderd werd, maar die werden uiteindelijk gesloten waarna ik een ban kreeg. Niet echt mijn beste periode.quote:Op zondag 26 februari 2023 08:47 schreef Dotteke het volgende:
Er is nog een topic, zie ik
Hier begon het
ONZ / Beterschap voor Kree
[..]
Ik heb een samenvatting.ja dat is een hele mooie beschrijving, thanks voor het maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plak die maar in de OP dan, dat omvat het hele verhaal wel min of meerDo what you love, love what you do!
Moet je even aan @Paul of @SwJ vragen kreequote:Op maandag 27 februari 2023 21:06 schreef kree het volgende:
[..]
ja dat is een hele mooie beschrijving, thanks voor het maken.
Plak die maar in de OP dan, dat omvat het hele verhaal wel min of meer
heb het even in het FB topic gezet of ze het willen aanpassenquote:Op maandag 27 februari 2023 21:09 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Moet je even aan @:Paul of @:SwJ vragen kree
Soms heeft iemand een helpende hand nodig, of een schop onder zijn kontquote:Op maandag 27 februari 2023 21:12 schreef kree het volgende:
Het is trouwens soms best wel confronterend voor mezelf om alle harde waarheid te posten.
Maar moet wel zeggen, toch was fok! wel een hulp ermee, tenminste toen ik zelf de goede weg insloeg.
Jullie posts en bemoedigingen hebben (en helpen) wel met de motivatie ervoor.
Ben het soms nog steeds niet eens met reacties als ik rijbewijsbelang bekritiseer (naar mijn mening terecht trouwens, en de dooddoener van het is toch je eigen schuld, houdt maar deels stand he als je weet dat je het wel ok doet en toch daardoor dan tegengewerkt wordt. Maar laten we die maar even in het midden laten, na dikke vertraging is het nu nl nog ok, iig voor 3 jaar)
Dank daarvoor iedereen die dit volgt
Ja klopt wel, of tot een dieptepunt zijn totdat je geen andere optie meer hebt was het ook wel een beetje in mijn geval.quote:Op maandag 27 februari 2023 21:18 schreef maily het volgende:
[..]
Soms heeft iemand een helpende hand nodig, of een schop onder zijn kont
Allemaal goed bedoeld!![]()
En zie eens waar je nu bent!!!!
Nou ben ook niet op alles trots wat ik toen poste hoor, en dat is met name denk het stukje voor ik echt aan de gang ging met hulpverlening.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 19:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
OP leeghalen en die laatste update erin kopiëren. Dat is een prima verhaal, toch?
Ik lees al enige tijd mee en heb in je donkere dagen ook weleens met je in de clinch gelegen als je dronken hoofd weer eens onlogische dingen deed.
Maar nuvoor je herstel en groei!
Volgens mij begint het ook in te dalen dat die rijontzegging echt meer was dan pesterij en overtrokken gedrag van de instanties. En natuurlijk mag je dan terecht mopperen op de instanties als ze in de afhandeling iets verkloten.
Ben je nu mooi drie jaar vanaf, ga zo door
Klinkt allemaal heel goed Kreequote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:16 schreef kree het volgende:
Even om het topic up to date te houden
eindelijk eindelijk eindelijk, na de hele keuring door rijbewijsbelang en goedkeuring van het CBR, heb ik eindelijk weer een geldig rijbewijs in handen.
Tot 2026 nu, dus ben er nog niet van af, maar nu iig langer als een jaar.
Uiteindelijk duurde dit vanaf het aanvragen tot het rond hebben 5 maanden, dus mocht iemand dit lezen die met hetzelfde zit. Let er op dat dat hele traject met rijbewijsbelang aardig lang kan duren.
Vraag het dus op tijd aan al.
Verder nieuws, nog steeds naar mijn zin op het werk. Opleiding erbij loopt nog tot de zomer, wat wat tijd kost trouwens. Maar al met al is het wel leuk en hebben we het moeilijkste stuk ervan gehad.
Mogelijkheden trouwens om een functie schaal door te groeien zijn in aantocht, want er gaat iemand weg en ik heb de papieren ervoor wel. Zou gewoon kunnen.
Mijn twijfel erover wil ik dat gelijk zo snel, want er zitten weer wat certificering dingen aan wat ook weer opleiding en cursussen zijn.
Om eerlijk te zijn, ben er nu wel beetje klaar mee.
Maargoed, het is ook zonde om de kans te laten schieten en te blijven waar ik ben. Want dan gaan ze extern zoeken wss.
Dus ok, hoef die keuze nu nog niet te maken direct want intern is de vacature er nog niet. Maar zie dat wel aankomen.
Overig nieuws
Nog steeds leuk bezig met bandje en muziek maken, dat loopt allemaal wel, niet te druk ermee en dat is maar goed ook.
Gitaar spelen update:
Tja weinig meer mee gedaan
Wordt vervolgd weer
Het gaat best wel goed eigenlijk. Nu voor het moment iig zijn ook wel een beetje alle hangende punten opgelost.quote:
Het is fijn te lezen Kree dat je van zi diep zo ver bent gekomen. Die val is je redding geweest. Je hebt de kans gegrepen om je leven een andere draai te geven, `superknap hoe snel je het allemaal gedaan hebt.quote:Op maandag 20 maart 2023 20:42 schreef kree het volgende:
[..]
Het gaat best wel goed eigenlijk. Nu voor het moment iig zijn ook wel een beetje alle hangende punten opgelost.
Heb een vast contract inmiddels. Gedoe met rijbewijs is opgelost voor de komende 3 jaar iig.
Is het nog vrij druk allemaal met die baan en opleidingen erbij. Maar krijg nu voor het eerst sinds jaren het idee dat iig alle hete hangijzers zijn opgelost. Ben er toch wel trots op eigenlijk voor mezelf. Want er is best veel heel snel gegaan en achter elkaar door voor mijn gevoel iig.
Nu heb ik nog steeds gesprekjes met de hulpverlening hoor. Maar we gaan ze iets minder frequent doen nu. Omdat ik ook niet echt meer probleem punten te melden heb.
Het gaat eigenlijk gewoon wel goed nu. Heb ook niet echt meer iets te klagen, of waar ik me zorgen over maak direct iig.
Naja al met al de moeite loont het nu een beetje. Heb ik me wel echt 2 jaar vol voor moeten inzetten trouwens. Want helemaal vanzelf ging het ook niet.
Maar al met al. Ben er wel tevreden over nu.
Hoop ook echt dat mensen dit hele verhaal vinden en lezen en inzien dat er allemaal een weg eruit is. Hoe lastig het soms lijkt trouwens.
Ik begrijp het maar al te goed. Heb het best soms niet meer zien zitten gewoon ook allemaal.
Maar heej. Het kan toch.
Dat was idd het omkeerpunt wel.quote:Op maandag 20 maart 2023 20:46 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Het is fijn te lezen Kree dat je van zi diep zo ver bent gekomen. Die val is je redding geweest. Je hebt de kans gegrepen om je leven een andere draai te geven, `superknap hoe snel je het allemaal gedaan hebt.
Je mag met recht super trots![]()
op je zelf zijn. En hopelijk ben je sterk genoeg om niet met een tegenval terug te zakken.
Maakt niet meer uit Kree je hebt het nu gedaan en wat geweest is kan je niet terug draaien. Kijk maar vooruit de toekomst lacht je tegemoetquote:Op maandag 20 maart 2023 20:50 schreef kree het volgende:
[..]
Dat was idd het omkeerpunt wel.
Nu ik zo achteraf erop terug kijk trouwens had ik dat allemaal veel eerder moeten doen. Het voelt eigenlijk toch als een beetje verspilde jaren nu nl.
Maarja tijd maakt wijs. Mss doen anderen het beter als ze het lezen zo. Haha leer van mijn fouten zou ik zeggen.
Dat weet ik wel en doe het ook gewoon goed, maar weet dus niet hoeveel ik moet bewijzen naar de mensen die me het meest aan het hart gaan.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 19:02 schreef mascara-klodder het volgende:
Och kree toch![]()
Je bent nu al zolang goed bezig, laat die mensen je er niet onder krijgen
Je bent echt zoveel sterker!
Ik ken je al een tijdje sinds je 03run[g3wrB5 post en je moet vreselijk trots op jezelf zijn. Het is je moeder maar dat is het, familie kan je niet kiezen. Wel je vrienden. Je kan het gesprek aangaan of kappen. Dat is aan jou ik zou het niet pikken maar je hebt nog een broer en zusquote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:58 schreef kree het volgende:
Update:
Ok het zat er aan te komen beetje al, maar er is een nieuwe vacature intern voor volgende loonschaal.
Nu ben ik ervoor gekwalificeerd en uit de groep loonschaal er onder de meest aangewezen persoon.
Met manager over gesproken die over beide gaat trouwens, maar moet dus intern een sollicitatie ervoor doen.
Kat in het bakje haast wss. Maar moet wel een hele motivatie etc weer schrijven (= bs gelul want ze kennen me nu wel onderhand, maar procedure)
Nu is dat best snel als ik bedenk van waar ik kwam en een jaar in dienst en net vast contract. Maar al met al schat ik mijn n hoog in
Goed nieuws dus en ga daar ook zeker achter aan nog.
Maar nu het mooie, ik deelde dit dus he met mijn familie. en gelijk negatief vooral van mn ma...
Van laat de drankfles staan en kan wel wat naar mijn bankrekening. Heb me in moeten houden beetje. Want ok denk waarom verpest je mijn moment enzo terwijl ik iets positiefs deel en dan het gelijk in het negatieve trekken, verleden aanhalen enzo....
Dit is dus app met mn ma broertje en zusje en aanhang en mn ma.
Die opzich dus alles weten.
Maar dam'n waarom??? ik snap dat niet, wss door alle drukte niet genoeg bij mn ma op bezoek geweest ofzo?? Ik weet het niet.
Ellende is, ik wil dan mijn hart luchten bij iemand anders, maar ga dan ff mijn whatsapp na, en zie daar niet zo iemand waarmee ik daarover kan praten.
Dus vlucht naar fok dan maar?
Nou snap die gedachte wel en eigenlijk denk ik dan hetzelfde. Maar de band tussen mijn ma en mij is sterker als een dingetje als dit. Ze was er nl wel altijd voor mij als ik echt in problemen zat (hoewel ze me ook keihard op straat heeft gegooid gewoon) en zoek het maar uit, hotel gedaan etc. Maar dat is een tijd terug al. Voor ik op mezelf ging wonen.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 19:08 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ken je al een tijdje sinds je 03run[g3wrB5 post en je moet vreselijk trots op jezelf zijn. Het is je moeder maar dat is het, familie kan je niet kiezen. Wel je vrienden. Je kan het gesprek aangaan of kappen. Dat is aan jou ik zou het niet pikken maar je hebt nog een broer en zus
Nee helemaal niet je beste vriend ben je zelfquote:Op vrijdag 31 maart 2023 19:11 schreef kree het volgende:
[..]
Nou snap die gedachte wel en eigenlijk denk ik dan hetzelfde. Maar de band tussen mijn ma en mij is sterker als een dingetje als dit. Ze was er nl wel altijd voor mij als ik echt in problemen zat (hoewel ze me ook keihard op straat heeft gegooid gewoon) en zoek het maar uit, hotel gedaan etc. Maar dat is een tijd terug al. Voor ik op mezelf ging wonen.
Ik wil die band niet verbreken.
Ik weet dat ik mijn vrienden kan kiezen, maar ok de harde waarheid is, is dat ik geen goeie vrienden heb nu gewoon.
Genoeg kennissen enzo hoor in muziek enzo, of andere dingen. Maar niemand die ik ken die ik "een echte vriend of vriendin" kan noemen.
is dat onwijs raar denk?
ja dat is ook zo en ik heb geen twijfels over hoe ik nu bezig ben. Maar mis dan iemand waarmee ik er dus gewoon over kan praten enzo. Zonder gelijk het wijzende vingertje van je deed dit en dat en zou je wel dat of etc.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 19:15 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee helemaal niet je beste vriend ben je zelf
Je hoeft het contact ook niet te verbreken hoor.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 19:11 schreef kree het volgende:
[..]
Nou snap die gedachte wel en eigenlijk denk ik dan hetzelfde. Maar de band tussen mijn ma en mij is sterker als een dingetje als dit. Ze was er nl wel altijd voor mij als ik echt in problemen zat (hoewel ze me ook keihard op straat heeft gegooid gewoon) en zoek het maar uit, hotel gedaan etc. Maar dat is een tijd terug al. Voor ik op mezelf ging wonen.
Ik wil die band niet verbreken.
Ik weet dat ik mijn vrienden kan kiezen, maar ok de harde waarheid is, is dat ik geen goeie vrienden heb nu gewoon.
Genoeg kennissen enzo hoor in muziek enzo, of andere dingen. Maar niemand die ik ken die ik "een echte vriend of vriendin" kan noemen.
is dat onwijs raar denk?
Ik deed dat wel ook dusquote:Op vrijdag 31 maart 2023 19:20 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Je hoeft het contact ook niet te verbreken hoor.
Maar kom voor jezelf op!
Ik ben al tering oud en ik heb pas het afgelopen jaar voor mezelf leren opkomen tegen mijn vader.
Deel het maar met ons hoor!! Wij weten van hoever je gekomen bent en welke grote stappen je gezet hebt!quote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:58 schreef kree het volgende:
Update:
Ok het zat er aan te komen beetje al, maar er is een nieuwe vacature intern voor volgende loonschaal.
Nu ben ik ervoor gekwalificeerd en uit de groep loonschaal er onder de meest aangewezen persoon.
Met manager over gesproken die over beide gaat trouwens, maar moet dus intern een sollicitatie ervoor doen.
Kat in het bakje haast wss. Maar moet wel een hele motivatie etc weer schrijven (= bs gelul want ze kennen me nu wel onderhand, maar procedure)
Nu is dat best snel als ik bedenk van waar ik kwam en een jaar in dienst en net vast contract. Maar al met al schat ik mijn n hoog in
Goed nieuws dus en ga daar ook zeker achter aan nog.
Maar nu het mooie, ik deelde dit dus he met mijn familie. en gelijk negatief vooral van mn ma...
Van laat de drankfles staan en kan wel wat naar mijn bankrekening. Heb me in moeten houden beetje. Want ok denk waarom verpest je mijn moment enzo terwijl ik iets positiefs deel en dan het gelijk in het negatieve trekken, verleden aanhalen enzo....
Dit is dus app met mn ma broertje en zusje en aanhang en mn ma.
Die opzich dus alles weten.
Maar dam'n waarom??? ik snap dat niet, wss door alle drukte niet genoeg bij mn ma op bezoek geweest ofzo?? Ik weet het niet.
Ellende is, ik wil dan mijn hart luchten bij iemand anders, maar ga dan ff mijn whatsapp na, en zie daar niet zo iemand waarmee ik daarover kan praten.
Dus vlucht naar fok dan maar?
daarom doe ik het ook, wellicht heb ik hier meer verteld nog wel als wat ik aan mn ma gedeeld heb.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 19:27 schreef maily het volgende:
[..]
Deel het maar met ons hoor!! Wij weten van hoever je gekomen bent en welke grote stappen je gezet hebt!
Zonder dat kleine ding was je nu niet op het punt waar je nu bent!!!quote:Op vrijdag 31 maart 2023 22:16 schreef kree het volgende:
Het is nog steeds, niet zo zeer meer vallen en opstaan nu, maar meer hoe krijg je het vooroordeel dan weg toch... Dat is nu de uitdaging, justitieel ben ik fucked daarin de komende jaren. of meer nog RDW en CBR. voor justitie is het eigenlijk afgedaan maar staat in dossier.
Voor zo klein ding eigenlijk, wat het was. Maar er was natuurlijk een groter probleem eigenlijk al, dat zie ik wel in.
Maargoed harde straf wel als je het feitelijk bekijkt.
ja idd, in die zin is het goed geweest wel.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 22:18 schreef maily het volgende:
[..]
Zonder dat kleine ding was je nu niet op het punt waar je nu bent!!!
Succesquote:
Tof, break a legquote:
Goed welquote:
quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:35 schreef kree het volgende:
[..]
Goed wel![]()
Nu is dit intern en bij lange na niet zo lastig als je in een nieuw bedrijf binnen te lullen.
Maar er was afgezien van mijn manager natuurlijk ook iemand van HRM bij en dan krijg je die vragen weer van vertel eens wat over jezelf je positieve punten je negatieve etc etc. HRM gelul.
Maar maakt niet uit qua functie kan ik het wel aan en dat weten ze ook en voor zover ik kon achterhalen was ik intern ook de enige kandidaat.
Schat mijn kansen toch wel vrij goed in. En mocht het onverhoopt niks worden dan vind ik het ook nog best. Want de functie die ik nu heb is prima ook.
Solliciteerde erop omdat ie toevallig vrij kwam en het wel in mijn straatje zit qua opleiding.
Blijf verder in hetzelfde team alleen een salaris schaal hoger en wat meer gespecialiseerd.
Hou ik er niet van om mezelf schouderklopjes te geven, maar dacht hmmmmmm doe ik dan toch nog wel weer redelijk snel
Gaat allemaal wel lekker met mij nu al zeg ik het zelf.
quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:35 schreef kree het volgende:
[..]
Goed wel![]()
Nu is dit intern en bij lange na niet zo lastig als je in een nieuw bedrijf binnen te lullen.
Maar er was afgezien van mijn manager natuurlijk ook iemand van HRM bij en dan krijg je die vragen weer van vertel eens wat over jezelf je positieve punten je negatieve etc etc. HRM gelul.
Maar maakt niet uit qua functie kan ik het wel aan en dat weten ze ook en voor zover ik kon achterhalen was ik intern ook de enige kandidaat.
Schat mijn kansen toch wel vrij goed in. En mocht het onverhoopt niks worden dan vind ik het ook nog best. Want de functie die ik nu heb is prima ook.
Solliciteerde erop omdat ie toevallig vrij kwam en het wel in mijn straatje zit qua opleiding.
Blijf verder in hetzelfde team alleen een salaris schaal hoger en wat meer gespecialiseerd.
Hou ik er niet van om mezelf schouderklopjes te geven, maar dacht hmmmmmm doe ik dan toch nog wel weer redelijk snel
Fijn om te lezen Kree'tje. En ik schat je kansen ook best goed in. Zou het echt leuk voor je vinden. Ennuhh, je mag jezelf wel meer als een schouderklopje geven. Ik geef er een heleboel bij want die heb je echt zo hard verdient. Je bent een supertopper, je hebt jezelf zo goed op de rails gekregen. Je hebt er niets aan maar ik ben supertrots op jequote:Op vrijdag 14 april 2023 16:35 schreef kree het volgende:
[..]
Goed wel![]()
Grappig werd net gebeld door m'n manager, het is al rondquote:Op vrijdag 14 april 2023 17:13 schreef praadje het volgende:
[..]
Fijn om te lezen Kree'tje. En ik schat je kansen ook best goed in. Zou het echt leuk voor je vinden. Ennuhh, je mag jezelf wel meer als een schouderklopje geven. Ik geef er een heleboel bij want die heb je echt zo hard verdient. Je bent een supertopper, je hebt jezelf zo goed op de rails gekregen. Je hebt er niets aan maar ik ben supertrots op je![]()
![]()
Wow kree tochquote:Op vrijdag 14 april 2023 17:18 schreef kree het volgende:
[..]
Grappig werd net gebeld door m'n manager, het is al rond
Per volgende maand of de maand erna schaal hoger. Hangt meer af van het administratieve etc verhaal.
lachen toch
Jullie bemoedigend / aanmoedigingen hebben wel geholpen om me te motiveren trouwens, onderschat dat niet. Weet ik het is maar een forum, maar toch wel waar ik mijn verhaal kwijt kon.
Dank daarvoor vooral.
Haha ja dat ging ff snel idd, nouja ze hebben iig vertrouwen in mequote:
Ja dank je praadjequote:Op vrijdag 14 april 2023 17:49 schreef praadje het volgende:
Well done KreeZo, zo ontzettend verdiend. En ik onderschat de steun die je hier van velen kreeg niet hoor. Maar je hebt het uiteindelijk helemaal zelf gedaan
Iedereen maakt fouten. Dat moet je niet meeslepen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:54 schreef kree het volgende:
[..]
Ja dank je praadje
Weet je soms hebben mensen denk ook een positieve invalshoek nodig. En dan moet je het uiteindelijk nog zelf doen idd.
Maar ik weet je kunt zo in verval raken erdoor en ok je krijgt alleen maar gezeik en negatief commentaar.
En moet zeggen er zijn veel mensen goed erin om dat vooral te doen.
"stop je toch gewoon". "tis je eigen schuld" " je verpest het zelf" " ga wat doen met je leven"
als ik sommige opmerkingen hier meetel op fok! zelf trouwens die waren nog veel erger, dus zal ze maar niet herhalen (ander topic andere situatie toen), maar je helpt mensen er niet mee dan zeg ik maar
Heb ze allemaal gehoord, maar dat zijn echt dus niet de dingen die meehelpen.
En snap ze wel voor iemand die dat zo denkt van buitenaf kijkend op het hele geheel, maar uiteindelijk is dat niet de manier.
Daarom vervolg ik dit topic ook steeds, want zie dat het dus wel kan zeg ik dan. Niet zonder eigen inzet. Maar met motivatie en hulp kom je dan toch best ver lijkt me.
Klopt wel en ben er wel aardig overheen ook daarmee.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:01 schreef Soury het volgende:
[..]
Iedereen maakt fouten. Dat moet je niet meeslepen.
Het is jou ding in het verleden. JOH je hebt niemand lichamelijk iets aangedaan. Het gaat ook niemand wat aan verder.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:08 schreef kree het volgende:
[..]
Klopt wel en ben er wel aardig overheen ook daarmee.
Maar tja hoe zeg je dat, als je het dan zelf ook niet meer ziet zitten en vervalt in klagen (wat terecht was deels denk ik nog steeds)
Daar kom je er niet mee dus, als je zover heen was als ik was iig niet. En dan is het toch een knop omzetten, of met name ook de juiste hulp vinden vooral.
Ik weet niet mss heb ik nu onwijze geluk gehad met alles wat er gebeurde (geluk bij een ongeluk) of aan je diepste punt zitten.
Al met al, want ben hier nu mee bezig denk ik 3 jaar ofzo. Iig met hulp. En als ik eerder denk met op straat gezet worden (daartussen zat nog een heel stuk van dat ik niet gelukkig was iig. maar overleefde en met werk hebben)
Naja daarna zoals beschreven door @:Lienekien iig in de OP dat is het verhaal erna pas.
Maar durf nu te zeggen, ben ok met mezelf en wel gelukkig eigenlijk. Nog zat uitdagingen verder, maar qua weer normaal leven gaat het nu goed iig.
Nee klopt, het gaat ook niemand wat aan. Maar ik beschrijf dit meer dus in deze topics al tijden, juist voor mensen ook die het mss herkennen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:17 schreef Soury het volgende:
[..]
Het is jou ding in het verleden. JOH je hebt niemand lichamelijk iets aangedaan. Het gaat ook niemand wat aan verder.
Ik denk serieus dat een boel fokkers die fout hebben gemaakt, ja ik ook maar niet gepakt. Wel geschrokken en dat was wel rijden met een paar biertjes op. Het was bijna een ongeluk. Nooit meer We zijn allemaal jong en dom geweestquote:Op vrijdag 14 april 2023 18:39 schreef kree het volgende:
[..]
Nee klopt, het gaat ook niemand wat aan. Maar ik beschrijf dit meer dus in deze topics al tijden, juist voor mensen ook die het mss herkennen.
Want ok als je eenmaal zover in de shit zit, dan is het lastig om denk ik te zien hoe je er weer boven op komt.
Een extra borrel ofzo of andere drug, is mss de makkelijke optie.
En daarom vertel ik het ook echt best wel persoonlijk want denk dat spreekt dan anderen meer aan.
Dat is ook de reden hoor van dat ik het hier update. En ok sommigen vinden wellicht via google alleen het laatste stukje ervan.
Maar ok lees het allemaal eens terug zou ik tegen die mensen zeggen... En zie er is een mogelijkheid altijd. Dat is mijn motto over dit topic over het algemeen toch wel en nu ook uit ervaring. ipv het gewoon maar te roepen.
Nou nadat ik nu weet hoeveel ellende het kan gaan worden, ik rij sowieso nooit meer met ook maar 1 biertje op.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:45 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat een boel fokkers die fout hebben gemaakt, ja ik ook maar niet gepakt. Wel geschrokken en dat was wel rijden met een paar biertjes op. Het was bijna een ongeluk. Nooit meer We zijn allemaal jong en dom geweest
Nou precies het is nogal watquote:Op vrijdag 14 april 2023 19:10 schreef kree het volgende:
[..]
Nou nadat ik nu weet hoeveel ellende het kan gaan worden, ik rij sowieso nooit meer met ook maar 1 biertje op.
Vroeger had ik nog 2 mss als richtlijn.
maarja joh, beter is het gewoon maar helemaal niet te doen, die twee biertjes hebben ook niet zoveel nut ook denk ik dan.
De hele situatie is wel anders nu hoor, want dit speelt zeker bv met vrijdag middag borrel op, van 15 jaar terug. Min of meer was het nog redelijk normaal dat er mensen gewoon terug gingen rijden met teveel op.
Ik ben daar helemaal op terug gekomen. Voor mij is het als ik moet rijden echt geen druppel drank meer. Het is het niet waard gewoon.
Het is zo een ontzettend stomme fout van me geweest toen....quote:
Wees blij, ik ken iemand die een kind heeft doodgereden met een slok op. Jij heb een kras gemaakt.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:20 schreef kree het volgende:
[..]
Het is zo een ontzettend stomme fout van me geweest toen....
Maargoed daar werd ik op gepakt toen natuurlijk. En hoewel vond dat nog steeds eigenlijk onterecht hoor hoe zwaar ik ervoor gestraft ben.
het is ook een ommekeer geweest.... Maargoed op dat moment zag ik dat niet in natuurlijk...
Kweet niet hoor weten jullie nu nog wat ik voor straf kreeg? Ik wel nl en staat bijna gelijk aan iemand neersteken ofzo. En ondanks niemand het geloofd heb nog geen 100m gereden denk?
Naja. Maakt niet uit dat is verleden tijd, het ging toen al niet lekker met mezelf natuurlijk psychisch ook niet depressief de hele handel.
echt een week in het ziekenhuis was de ommekeer denk ik.
Hoi Kree, wat voor straf heb je toen gekregen dan? Ik kan dit verhaal namelijk nog goed herinneren.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:20 schreef kree het volgende:
[..]
Het is zo een ontzettend stomme fout van me geweest toen....
Maargoed daar werd ik op gepakt toen natuurlijk. En hoewel vond dat nog steeds eigenlijk onterecht hoor hoe zwaar ik ervoor gestraft ben.
het is ook een ommekeer geweest.... Maargoed op dat moment zag ik dat niet in natuurlijk...
Kweet niet hoor weten jullie nu nog wat ik voor straf kreeg? Ik wel nl en staat bijna gelijk aan iemand neersteken ofzo. En ondanks niemand het geloofd heb nog geen 100m gereden denk?
Naja. Maakt niet uit dat is verleden tijd, het ging toen al niet lekker met mezelf natuurlijk psychisch ook niet depressief de hele handel.
echt een week in het ziekenhuis was de ommekeer denk ik.
Nou als je het goed kunt herinneren dan hoef ik het denk niet uit te leggen?quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:37 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Hoi Kree, wat voor straf heb je toen gekregen dan? Ik kan dit verhaal namelijk nog goed herinneren.
Het incident bedoelde ik de straf niet...Maar bedankt voor de uitleg, uiteindelijk wel een harde les maar misschien ook wel mooi dat je hierdoor misschien wel van je verslaving bent afgekomen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:59 schreef kree het volgende:
[..]
Nou als je het goed kunt herinneren dan hoef ik het denk niet uit te leggen?
Heel in het kort.
Na het gebeuren gelijk rijbewijs ingevorderd. Test op bureau etc, was te hoog.
Kreeg rijbewijs niet terug was gelijk doorgestuurd naar CBR
Door corona duurde die rechtszaak, lang want moest voorkomen voor de politie rechter.
Het vonnis was toen 12 maanden ontzegging met 8 voorwaardelijk.
Let wel, toen die rechtszaak speelde waren die 8 maanden al voorbij dat ik hem niet had.
Van justitie uit straf: 80 uur taakstraf
Dat was tot daar aan toe, maar dan het CBR, moest gekeurd worden jaar erna later, faalde dat dus omdat ik eerlijk was over mijn achtergrond en drank. en bloedproef was niet helemaal ok, omdat ik onwijs in een dip zat.
Ok moet je een jaar wachten voordat het opnieuw kan voor het CBR, hulpverlening was allang al gestart toen.
Jaar erna dus nog een keer keuring van het CBR toen kwam ik er wel door. en rijbewijs terug voor een jaar, toen werk gezocht en gevonden dat is sinds jaar dus....
En nu net begin dit jaar weer herkeuring van CBR en voor 3 jaar rijbewijs terug.
Ik ben slecht in uitleggen btw, dus vraag als je iets niet snapt
Ik wel, uiteindelijk trouwens, maar met alle hulp erbij, je moet nog aardig sterk in je schoenen staan wel met dit alles.quote:Op zaterdag 15 april 2023 12:18 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Het incident bedoelde ik de straf niet...Maar bedankt voor de uitleg, uiteindelijk wel een harde les maar misschien ook wel mooi dat je hierdoor misschien wel van je verslaving bent afgekomen.
jawel, maar als ik eerlijk ben..... Hmmm door dat alles wat ik meemaakte twijfel ik best wel eens aan mijn zelf.quote:
hmmms want kwam uit diep dal he, maar weet en ook voor anderen nooit onmogelijk is het.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 15:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb alleen de OP gelezen:![]()
![]()
Diep, diep, diep respect voor jou! Kunnen veel mensen, waaronder ik, veel van leren! Je komt echt uit zo'n dal en kijk eens wat je bereikt hebt. Echt super knap en een diepe buiging voor jou
thanks hoewel eerlijk gezegd heb wat strubbelingen hoor af en toe?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 15:44 schreef nostra het volgende:
Goed om te horen dat het nog steeds goed met je gaat kerel, proficiat!
Strubbelingen als in uitglijders, terugvallen, depressie(ve gevoelens), zucht? Bezoek je praatgroepen of andere vormen van hulpverlening?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 15:51 schreef kree het volgende:
[..]
thanks hoewel eerlijk gezegd heb wat strubbelingen hoor af en toe?
toch wel weer wat drinken enzo....... enne over het algemeen geeft dat niet echt problemen, maarja ik wil ook eigenlijk geen leven zonder drank?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 15:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Strubbelingen als in uitglijders, terugvallen, depressie(ve gevoelens), zucht? Bezoek je praatgroepen of andere vormen van hulpverlening?
Dat had ik al wel begrepen en gezien aan de manier hoe je post, jammer man.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 15:51 schreef kree het volgende:
[..]
thanks hoewel eerlijk gezegd heb wat strubbelingen hoor af en toe?
ja dat begreep ik ook aan jullie. maar toch is dat nu niet hetzelfde als wat ik dus jaren hiervoor had met verslaving?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:01 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat had ik al wel begrepen en gezien aan hoe je post, jammer man.
Hoezo jullie?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:02 schreef kree het volgende:
[..]
ja dat begreep ik ook aan jullie. maar toch is dat nu niet hetzelfde als wat ik dus jaren hiervoor had met verslaving?
kan nl wel functioneren enzo nu. en dat was toen geen optie gemeens meer, zover heen.
nou mijn mening verschild daarvan? ik denk hangt maar af van hoe en wat. Maargoed de begeleiding is het wel met jou eens moet ik zeggen..... ik heb er andere mening over, want denk ze volgen teveel het standaard plaatje wel van geleerd enzo. Ik denk dat het wel kan, het hangt er vanaf nl. waarom je gaat drinken, niet of je zelf wil drinken, dat eerste oplossen is key.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:04 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Hoezo jullie?
Als je alcoholist bent kan je niet soms drinken . je was zo goed bezig en ik zie het aan de manier waarop je in diverse topics post , heel negatief en bozig. ik vind het jammer en zonde.
Ik lees vooral smoesjes om het maar even zo te zeggen , en in die zin is er altijd wel een excuus te vinden om te drinken . Het maakt het er niet beter op en wat ik echt heel erg jammer vind en wat mij de laatste ook is opgevallen is dat je overal wat achter zoekt, dingen verkeerd opvat , heel negatief een topic in komt en dat is niet nodig.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:06 schreef kree het volgende:
[..]
nou mijn mening verschild daarvan? ik denk hangt maar af van hoe en wat. Maargoed de begeleiding is het wel met jou eens moet ik zeggen..... ik heb er andere mening over, want denk ze volgen teveel het standaard plaatje wel van geleerd enzo. Ik denk dat het wel kan, het hangt er vanaf nl. waarom je gaat drinken, niet of je zelf wil drinken, dat eerste oplossen is key.
hmmms naaaaa zo negatief ben ik niet? post best veel en dan haal je er echt de slechte dingen uit, ik probeer vooral positief te zijn. Maarja sommige halen echt het slechte in me uit wel.....quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:10 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik lees vooral smoesjes om het maar even zo te zeggen , en in die zin is er altijd wel een excuus te vinden om te drinken . Het maakt het er niet beter op en wat ik echt heel erg jammer vind en wat mij de laatste ook is opgevallen is dat je overal wat achter zoekt, dingen verkeerd opvat , heel negatief een topic in komt en dat is niet nodig.
Ik hoop oprecht dat je de boel weer op de rails krijgt want dat gun ik jou
Nou,..... best wel.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:13 schreef kree het volgende:
[..]
hmmms naaaaa zo negatief ben ik niet? post best veel en dan haal je er echt de slechte dingen uit, ik probeer vooral positief te zijn. Maarja sommige halen echt het slechte in me uit wel.....
maar weet ik heb geleerd en ben echt niet meer hetzelfde als dat ik toen was, hahahaha. dramatisch was het toen nl. 4 jaar terug dus.
nou vind niet, want heb je hele stukken gemist die onwijs gezellig waren in dat topic en positief ook....?quote:
Als alcoholist gaat het je nooit meer lukken om normaal te drinken, end of story. Da's heel vervelend - en er zijn best wat manieren om mee om te gaan (zoals niet continu tegen jezelf vertellen dat je nooit meer mag drinken), maar het is wel een feit. Zelfs degenen die ik ken die na jaren weer gecontroleerd zijn gaan drinken - de Brijder is daar nog wel een redelijke promotor van - én die dat hebben gered (een fractie van degenen die het proberen), geven aan dat dat een nog grotere hel is dan niet-drinken, omdat je vanaf het moment van je laatste drankje alweer bezig bent met de volgende keer dat het mag. Dat is pure zelfkastijding.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 15:57 schreef kree het volgende:
toch wel weer wat drinken enzo....... enne over het algemeen geeft dat niet echt problemen, maarja ik wil ook eigenlijk geen leven zonder drank?
Vind het te leuk soms, hoewel ik wel aardige grenzen heb.
Er is geen pil voor je onderliggende psychische problemen nee, en die gaat er ook niet komen. Praten helpt in ieder geval. Met lotgenoten over je verslaving - en iedereen daar herkent jouw denkpatronen, want die zijn zo standaard voor een verslaafde als maar zijn kan; en vergeven je ook als je wél een keer toegeeft - als je maar wel echt wil stoppen en niet excuses zoekt om wel te mogen of jezelf speciaal vindt - en met professionele hulp voor je onderliggende problematiek. In je eentje ga je het niet redden.quote:Maar ook verleden komt wel eens terug en juist waardoor het eigenlijk allemaal kwam, je lult t er niet uit he met psych dat? Kan er nog jaar over praten, maar krijg ik zelfde verhaal.
ik snap je wel? en dit is precies het standaard verhaal, wat je krijgt in meer als alle mogelijke vormen dus.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Als alcoholist gaat het je nooit meer lukken om normaal te drinken, end of story. Da's heel vervelend - en er zijn best wat manieren om mee om te gaan (zoals niet continu tegen jezelf vertellen dat je nooit meer mag drinken), maar het is wel een feit. Zelfs degenen die ik ken die na jaren weer gecontroleerd zijn gaan drinken - de Brijder is daar nog wel een redelijke promotor van - én die dat hebben gered (een fractie van degenen die het proberen), geven aan dat dat een nog grotere hel is dan niet-drinken, omdat je vanaf het moment van je laatste drankje alweer bezig bent met de volgende keer dat het mag. Dat is pure zelfkastijding.
[..]
Er is geen pil voor je onderliggende psychische problemen nee, en die gaat er ook niet komen. Praten helpt in ieder geval. Met lotgenoten over je verslaving - en iedereen daar herkent jouw denkpatronen, want die zijn zo standaard voor een verslaafde als maar zijn kan; en vergeven je ook als je wél een keer toegeeft - als je maar wel echt wil stoppen en niet excuses zoekt om wel te mogen of jezelf speciaal vindt - en met professionele hulp voor je onderliggende problematiek. In je eentje ga je het niet redden.
Je post de godganse dag dronken nonsens maar verder functioneer je perfect! Neem nog een neutje vriend.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:21 schreef kree het volgende:
[..]
ik snap je wel? en dit is precies het standaard verhaal, wat je krijgt in meer als alle mogelijke vormen dus.
Ik ben het er alleen niet mee eens, mss ben ik een uitzondering wel.
Zie het toch anders.
hmmmms voor oordeeltje gemaaktquote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:22 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Je post de godganse dag dronken nonsens maar verder functioneer je perfect! Neem nog een neutje vriend.
Het is én én. Je moet werken aan je probleem waardoor je bent gaan verdoven én je moet leren met onverdoofd door het leven te gaan. Daar horen emoties als verdriet, boosheid, vermoeidheid, tegenslagen, allemaal bij. Maar eenmaal verslaafd kan je die niet meer loskoppelen van elkaar, verslaving is simpelweg ook een fysieke ziekte. Je dopamine-, serotonine-, GABA-huishouding steekt definitief anders in elkaar dan van een ander. Oók als je problemen zijn opgelost, want dan komen er wel weer nieuwe problemen, want niemand heeft een zorgeloos leventje waarin alles gaat zoals hij wil en er hooguit af en toe een hobbeltje op de weg is.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:23 schreef kree het volgende:
Maar ik ben helemaal niet oke met die hele methode en conclusie, ik ben meer voor pak het probleem aan waardoor drugs waardoor drank, dat is de oplossing. maaghoed praat tegen een muur aan dan vaak, zowaar gezegd.
Ik denk dat het goed is om te kijken naar je eigen vooroordelen die je over van alles en iedereen post.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:25 schreef kree het volgende:
[..]
hmmmms voor oordeeltje gemaakt. is dat zo?
Even voor mezelf sprekend: het doet me heelveel verdriet.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:27 schreef kree het volgende:
nee hoor, maar mss is het goed om ook dan eens het vervolg te laten zien? want normaal had ik gedacht van kap met dat posten hier en zoek het maar uit.
maar oke omdat ik het al jaren doe zal ik eerlijk doorposten. Jullie veroordelen me wel op bepaalde momenten he?
Waar was ik gister, of eergisteren. of aantal dagen ervoor?>
Niet hier iig. Jullie zien de stukjes dat ik hier ben.
waren het vooroordelen of gewoon open vragen in algemeen? denk het laatste he?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:30 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik denk dat het goed is om te kijken naar je eigen vooroordelen die je over van alles en iedereen post.
Tijd om in de spiegel te kijken kree.
Klinklare onzin, verslaving verdwijnt niet. Nooit. Ik geloof je wel hoor, dat je een keer normaal kan drinken. En vijf. En tien. Maar je gaat uiteindelijk voor gaas, echt.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:30 schreef kree het volgende:
Ik heb er soms moeite mee met niks drinken. het verschil is ik hoef het niet meer te doen nu als verslaving, dat is opgelost,.
Ik reageerde op wat jij zei.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:31 schreef kree het volgende:
[..]
waren het vooroordelen of gewoon open vragen in algemeen? denk het laatste he?
thanks en tuurlijk mss post ik te fel, maar het is toch echt niet aanvallend op persoon wmb?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:31 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Even voor mezelf sprekend: het doet me heelveel verdriet.
Wil gewoon het beste van heel de wereld voor je
wie zegt dat dan? of wie heeft dat bepaalt?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Klinklare onzin, verslaving verdwijnt niet. Nooit. Ik geloof je wel hoor, dat je een keer normaal kan drinken. En vijf. En tien. Maar je gaat uiteindelijk voor gaas, echt.
ja en ik op de rest?quote:
Ik vind het echt zonde en jammer want dit gedrag laat iets zien , en is niet goed voor je.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:35 schreef kree het volgende:
[..]
ja en ik op de rest?
nou geen probleem toch? totdat het ervan gemaakt werd weer?
Zo'n beetje heel de wereld zegt dat.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:34 schreef kree het volgende:
[..]
wie zegt dat dan? of wie heeft dat bepaalt?
Ik denk dat dat iedere een keuze voor zichzelf is? hoe of wat je er mee omgaat?
Topic heeft volgens mij altijd in ONZ gestaan, ws. omdat je daar het meeste postte toen het eerste deel werd geopend.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:40 schreef kree het volgende:
laat maar ik zal dit topic niet laten gaan want zal jullie wel op de hoogte houden.
Maar ben het ff niet eens met iedereen nu en heb ook geen zin meer in hele discussie erover....
vind het vervelend trouwens dat ie naar ONZ ging trouwens onderhand, maarja zo staat ie al tijdje dus laat maar gaan.
Ik post gewoon door, volgende update hier ergens volgende week,
Met dat laatste ben ik het ook eens: er zijn wel wat mensen met pestgedrag daar.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Topic heeft volgens mij altijd in ONZ gestaan, ws. omdat je daar het meeste postte toen het eerste deel werd geopend.
Ik moet zeggen dat ik me ook wel wat zorgen maak, ook over dat je je kennelijk nogal eens uit de tent laat lokken door vrij pesterige users in dat DTS.
nou nee hoor de vorige tien delen stonden daar niet en en deel in R&P. maargoed die zijn tactisch verwijderd omdat ik onder hand vermoord zou worden. of letterlijk zou je ophangen en afschieten heb ik zelfs gehoord. Om wat ik had gedaanquote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Topic heeft volgens mij altijd in ONZ gestaan, ws. omdat je daar het meeste postte toen het eerste deel werd geopend.
Ik moet zeggen dat ik me ook wel wat zorgen maak, ook over dat je je kennelijk nogal eens uit de tent laat lokken door vrij pesterige users in dat DTS.
10 delen? Huh?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:12 schreef kree het volgende:
[..]
nou nee hoor de vorige tien delen stonden daar niet en en deel in R&P. maargoed die zijn tactisch verwijderd omdat ik onder hand vermoord zou worden. of letterlijk zou je ophangen en afschieten heb ik zelfs gehoord. Om wat ik had gedaan. dat ter info.
dus vandaar en dat ik er nog ben, geeft maar aan dat ik nou niet meer heel erg wakker lig van paar harde comments op iets van mij.
Moet zeggen toen wel he...... maar heb er nooit drama van gemaakt, is niet door mij gesloten of weggehaald, maar het ontspoorde als een malle wel.
En tja, hoe zeer ik er tegen kan dan, soms greep me dat dan toch aan zeker als je dus al in die ellende zit.
empathie is hier soms ver te zoeken helaas.
Dit heeft altijd in ONZ gestaanquote:
veel meer joh, die er nu staan reeks is echt het laatste stukje. vanaf 2020. het speelde vanaf 2018 dus al.quote:
Deze reeks loopt vanaf je gebroken schouder.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:17 schreef kree het volgende:
[..]
veel meer joh, die er nu staan reeks is echt het laatste stukje. vanaf 2020. het speelde vanaf 2018 dus al.
ik snap je wel en rest ook, maar ok als ik kritiek uit is het niet gelijk dat er met mij drama is he enzo?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:17 schreef mascara-klodder het volgende:
Lieve kree, we maken ons allemaal gewoon een beetje zorgen om je.
Ookal zijn wij maar mensen van het www, we geven wel om je.
naja als jij ze nog kunt vinden, post ze maar want ben voor open zijn met alles. hoewel die eerste was ik niet in al te beste staat wss.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:16 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dit heeft altijd in ONZ gestaan![]()
Er was ook idd een topic in R&P.
Waarom zou ik dat moeten zoeken? Dit is het nu en dit topic is in ONZ begonnenquote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:21 schreef kree het volgende:
[..]
naja als jij ze nog kunt vinden, post ze maar want ben voor open zijn met alles. hoewel die eerste was ik niet in al te beste staat wss.
Maar ok weet dus dat er nog een stuk vooraf staat, deze was beetje samenvatting natuurlijk met name laatste stuk, alle drama die ik toen poste en hoe ik helemaal compleet over de zeik ging enzo op fok staat er niet in. Tja. hahaha
hoeft niet? ik heb er ook geen zin in, maar om maar te zeggen dat dit stukje niet het hele verhaal is, sowieso niet deze #4 topics, want daar ging al stuk aan vooraf.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:24 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat moeten zoeken? Dit is het nu en dit topic is in ONZ begonnen
Waarom sleep je dat er allemaal bij? Mensen reageren op hoe het nu met je gaat.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:21 schreef kree het volgende:
[..]
naja als jij ze nog kunt vinden, post ze maar want ben voor open zijn met alles. hoewel die eerste was ik niet in al te beste staat wss.
Maar ok weet dus dat er nog een stuk vooraf staat, deze was beetje samenvatting natuurlijk met name laatste stuk, alle drama die ik toen poste en hoe ik helemaal compleet over de zeik ging enzo op fok staat er niet in. Tja. hahaha
vind ik het nog triest hoor want als jullie het nu hebben over wat ik zeg ( wat ik niet eens doe persoonlijk). wat er toen echt tegen mij gezegd werd. Euhm op uitzonderingen na, maar het was meer slachtpartij van kree wel enzo daar toen. mss is ie daarom ook weg. enne het erge is dat het me toch wat aandeed want daarom weet ik het nu nog.
Je bent vrij onsamenhangend, kree. Dit doet me helaas erg denken aan de tijd van voor je gebroken schouder. Toen was er ook heel lastig een samenhangend gesprek met je te voeren.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:27 schreef kree het volgende:
ik weet niet hoor, jullie kunnen alles van me zeggen en best, maar ok ik heb dat echt eerlijk opgeschreven en tot nu toe nog trouwens. over zowat 6 jaar nu.
das ok, maar vind het net zo goed ok dat ze ook het stuk ervoor weten, hoewel dat niet meer te vinden is.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom sleep je dat er allemaal bij? Mensen reageren op hoe het nu met je gaat.
Dit topic heeft iemand aangemaakt om jou sterkte te wensen en dat was nav alle ellende die je jezelf had aangedaan met een auto en alcohol , en dat speelde in R&P .quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:26 schreef kree het volgende:
[..]
hoeft niet? ik heb er ook geen zin in, maar om maar te zeggen dat dit stukje niet het hele verhaal is, sowieso niet deze #4 topics, want daar ging al stuk aan vooraf.
Maar zelfs nog jaren daarvoor was het verhaal ervan waardoor dit uiteindelijk kwam.
Dus weet voor iedereen die het niet kent, je leest laatste stukje.
toch is het anders nu, maar ok mss vandaag ff niet he, want nu ben ik dus al beetje pissed of terwijl ik het niet hoef te zijn, dus laat me maar ff.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je bent vrij onsamenhangend, kree. Dit doet me helaas erg denken aan de tijd van voor je gebroken schouder. Toen was er ook heel lastig een samenhangend gesprek met je te voeren.
Maar ff niet posten lijkt me beter.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:30 schreef kree het volgende:
[..]
toch is het anders nu, maar ok mss vandaag ff niet he, want nu ben ik dus al beetje pissed of terwijl ik het niet hoef te zijn, dus laat me maar ff.
Maar wees eens eerlijk, het gaat nu kut met je en je hebt hulp nodig.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:27 schreef kree het volgende:
ik weet niet hoor, jullie kunnen alles van me zeggen en best, maar ok ik heb dat echt eerlijk opgeschreven en tot nu toe nog trouwens. over zowat 6 jaar nu.
klopt en nog wat dingen? is allemaal prima, maar voor mensen die dit dus voor het eerst lezen, weet is niet complete verhaal nog. samenvatting heeft lienekien toen maar gemaakt omdat ik ook zei, en slecht in, van hoe de fuck omschrijf ik dat. en heeft ze heel ok gedaan,quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:30 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dit topic heeft iemand aangemaakt om jou sterkte te wensen en dat was nav alle ellende die je jezelf had aangedaan met een auto en alcohol , en dat speelde in R&P .
Tijd om dus wat te gaan doen aan jezelf kree!! Want pissig worden om wat mensen zeggen die eigenlijk met je meedenken en/of zien dat het ergens niet goed met je gaat en daar op reageren is wel een teken aan de wand.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:30 schreef kree het volgende:
[..]
toch is het anders nu, maar ok mss vandaag ff niet he, want nu ben ik dus al beetje pissed of terwijl ik het niet hoef te zijn, dus laat me maar ff.
Dit is al een paar maanden aan de gang. Heb je zelfs een dm gestuurd of ik je kon helpen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:30 schreef kree het volgende:
[..]
Nee kree hier ga ik niet in mee want je bent nu aan het zoeken naar van alles wat daar los van staat.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:32 schreef kree het volgende:
[..]
klopt en nog wat dingen? is allemaal prima, maar voor mensen die dit dus voor het eerst lezen, weet is niet complete verhaal nog. samenvatting heeft lienekien toen maar gemaakt omdat ik ook zei, en slecht in, van hoe de fuck omschrijf ik dat. en heeft ze heel ok gedaan, en vanaf daar klopt t weer,. maar er zat best heel stuk discussie ervoor he. ter info dus he, want eigenlijk boeit t niet voor nu.
De enige die stempels zet ben je zelf . Klinkt makkelijk maar dat is wel de realiteit.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:39 schreef kree het volgende:
je kunt je voorstellen dat dit niet altijd makkelijk praten is IRL he? want stempel op me gedrukt enzo.
nou dat zou het in het meest simpele gezegd zo moeten zijn, maar dat is het dus niet. en nog ben ik hier niet vanaf dus.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:45 schreef Puzzie het volgende:
[..]
De enige die stempels zet ben je zelf . Klinkt makkelijk maar dat is wel de realiteit.
Heb dat ook eea meegemaakt en alleen ik kon die stempel van mijn voorhoofd halen. Dat kost tijd en energie en frustraties, maar het is wel de moeite waard.
Ik heb wel een beetje moeite met dat 'slachtoffer gedrag' wat je nu laat zien.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:46 schreef kree het volgende:
[..]
nou dat zou het in het meest simpele gezegd zo moeten zijn, maar dat is het dus niet. en nog ben ik hier niet vanaf dus.
weet ik wel jij bedoelt t niet slecht.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:51 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik heb wel een beetje moeite met dat 'slachtoffer gedrag' wat je nu laat zien.
ik zeg je net dat dingen die ingewikkeld zijn , psychische problemen, verslaving etc los je niet zomaar op .
Daar moet je wat voor doen , en het begint met zelfbewustzijn, zelfreflectie en jezelf de moeite waard vinden om iets te willen veranderen.
Maar dat is waarom wij allemaal zo trots op je zijn, want je hebt het leven de andere wang toegekeerd. Zo sterk!quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:51 schreef kree het volgende:
en dan nog he. en neem van mij aan dat het lastig is om daar dan uit te komen....... dat wil ik maar zeggen. toch kan het.
hmmms is wel lief..... nu gaat het niet verkeerde kant op eigenlijk. Maarre ja heb soms van die dipjes enzo. maar hoort er wel bij denk, naja thanks dan iig.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Maar dat is waarom wij allemaal zo trots op je zijn, want je hebt het leven de andere wang toegekeerd. Zo sterk!
Maar nu zien we dat het weer mis met je gaat.
Alles wat we willen is dat het goed gaat met je
ik heb heel makkelijk contact he nog met die me toen hielpen. maar ik zie er het nut niet van in om dan weer te gaan praten terwijl eigenlijk alles verder ok gaat. tis niet dat, tis gewoon zo dip moment wat ik af en toe gewoon heb.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:00 schreef Molo het volgende:
Ga hulp zoeken kerel. Je hoeft het ook deze terugval niet alleen te doen, als je maar hulp zoekt.
Ook hier kom je weer doorheen en dan is het leven weer makkelijker voor jou
Het heeft je eerder toch wel flink geholpen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:04 schreef kree het volgende:
het vervelende is na 1000 gesprekken erover, dat ik nu al weet wat ze gaan zeggen of aanraden........ helpt niet, weet ik al.
kan bijna zelf wel gaan doen. LOL. naja Elektro monteur betaald meer.
Volgens mij ziet hij het duidelijk inquote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het heeft je eerder toch wel flink geholpen.
Ik denk dat je het gesprek vermijdt omdat je nu jezelf wijsmaakt dat je je drankgebruik wel onder controle hebt, terwijl je eigenlijk wel weet dat het niet goed gaat. En die waarheid wil je niet onder ogen zien.
Kree , je mag trots zijn op hoe je uit de shit bent gekomen , want ik weet dat je heel diep hebt gezeten. je hebt hulp gevraagd , gekregen en je bent ervoor gegaan. Nogmaals: Petje af!!quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:53 schreef kree het volgende:
[..]
weet ik wel jij bedoelt t niet slecht.
Maar het is niet slachtoffer spelen, helemaal niet, want kwam er heel eind uit. maar ben er nog niet mee klaar.
En hele doel van dit topic van mij was om gewoon het complete verhaal te vertellen. en niet alleen leuke dingen maar ook de minder leuke. en helaas speelt dit nog.
tuurlijk eerste keer helpt je het? zonder meer he en ontken ik echt niet.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het heeft je eerder toch wel flink geholpen.
Ik denk dat je het gesprek vermijdt omdat je nu jezelf wijsmaakt dat je je drankgebruik wel onder controle hebt, terwijl je eigenlijk wel weet dat het niet goed gaat. En die waarheid wil je niet onder ogen zien.
aaawh liefquote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:07 schreef mascara-klodder het volgende:
Wij zijn er om je elke moeilijke dag doorheen te juichen.
Op het moment dat je weer in gebruik zit is dat ook erg moeilijk. Zoek. Vooral. Hulp. De AA bellen is inderdaad een uitstekende, ook katlam kan je daar je verhaal kwijt, ze hebben daar genoeg meegemaakt.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Volgens mij ziet hij het duidelijk in
Maar het probleem aanpakken is te moeilijk.
ben ook geweest he. en hoewel gezellige gesprekken enzo, t sprak me (toen) iig niet aan.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Op het moment dat je weer in gebruik zit is dat ook erg moeilijk. Zoek. Vooral. Hulp. De AA bellen is inderdaad een uitstekende, ook katlam kan je daar je verhaal kwijt, ze hebben daar genoeg meegemaakt.
Dat waardoor is de AA ook niet voor, omdat de rode draad voor iedere alcoholist hetzelfde is, wat de reden voor gebruik ook is. Het is precies het gedrag dat je hier nu laat zien: het vergoeilijken, het bagatelliseren, boos zijn of worden op anderen, een gebrek aan nederigheid over jezelf en je tekortkomingen, schuld, schaamte, zelfmedelijden, jezelf een speciaal geval vinden voor wie niet alles van een alcoholist van toepassing is, het gemis van de rush, het ontbreken van het gevoel wat je ermee kapotmaakt(e). Pas als je daar oprecht en open over kunt spreken, heb je ook wat aan zulke meetings. En het is een feest van herkenning, want letterlijk iedereen is door datzelfde schuitje gegaan en ook letterlijk niemand is daar in één keer, en ook niet in vier keer, met vlag en wimpel doorheen gegaan.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:21 schreef kree het volgende:
ben ook geweest he. en hoewel gezellige gesprekken enzo, t sprak me (toen) iig niet aan.
teveel op alleen alcohol gericht en niet eigenlijk waardoor.
ik snap je en weet, maar dit is tekstboek die ik ook op kan opnoemen, toch niet voor iedereen werkt dat zo toch?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat waardoor is de AA ook niet voor, omdat de rode draad voor iedere alcoholist hetzelfde is, wat de reden voor gebruik ook is. Het is precies het gedrag dat je hier nu laat zien: het vergoeilijken, het bagatelliseren, boos zijn of worden op anderen, een gebrek aan nederigheid over jezelf en je tekortkomingen, schuld, schaamte, zelfmedelijden, jezelf een speciaal geval vinden voor wie niet alles van een alcoholist van toepassing is, het gemis van de rush, het ontbreken van het gevoel wat je ermee kapotmaakt(e). Pas als je daar oprecht en open over kunt spreken, heb je ook wat aan zulke meetings. En het is een feest van herkenning, want letterlijk iedereen is door datzelfde schuitje gegaan en ook letterlijk niemand is daar in één keer, en ook niet in vier keer, met vlag en wimpel doorheen gegaan.
Nee Kree, jij bent niet de Special One voor wie andere wetten gelden en geen Hank Moody. Je alcoholprobleem is ook niets om je voor te schamen, er niet aan willen werken en niet achter een alcoholloos leven staan zijn wél dingen waar je zelf iets aan kan doen en moet doen voordat je jezelf definitief de vernieling in helpt.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:34 schreef kree het volgende:
[..]
ik snap je en weet, maar dit is tekstboek die ik ook op kan opnoemen, toch niet voor iedereen werkt dat zo toch?
weet ik wel want lul niet uit de verte weg he? ben er geweest. maar zag die toen niet als de oplossing, andere hulp wel om de oorzaak ervan iig eens op te lossen. dat was toen het nuttige. Ik weet niet ik sluit AA niet uit he. maar heb er toch beetje moeite mee. hoewel ik ze zo kan bellen en weet kan ik zo komen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee Kree, jij bent niet de Special One voor wie andere wetten gelden en geen Hank Moody. Je alcoholprobleem is ook niets om je voor te schamen, er niet aan willen werken en niet achter een alcoholloos leven staan zijn wél dingen waar je zelf iets aan kan doen en moet doen voordat je jezelf definitief de vernieling in helpt.
ff voor de duidelijkheid die kwam niet van mij, geen idee wat er stond trouwens.quote:
Een dramageval is nooit leuk maar hoeft ook niet altijd aangehaald te worden alsof het op anderen, zoals kree, van toepassing is. Drama creëren is ook wel een vak apart hierquote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:53 schreef mascara-klodder het volgende:
Moet een beetje huilen nu @:nostra
@:kree laat dit op je inwerken.
Als je een beetje wat van verslaving afweet, dan weet je ook dat je meer hebt aan het advies van een ervaringsdeskundige dan van vrienden, niet-verslaafden of zelfs professionele hulpverlening. Wat hij daarmee doet, moet hij zelf weten. En dit (kree) is niet niveautje 'keer teveel gezopen, wat een kater heb ik nu', dit is niveau jarenlang misbruk, inname rijbewijs, gebroken schouders en een begeleid wonen traject, inclusief UC's etc. Dan draai je dus wel mee bij de mensen met een zeer serieus probleem en niet de 'flesje wijn per dag' Bloemendalers.quote:Op zondag 26 mei 2024 02:36 schreef Masberum het volgende:
En dat gedrang van 'zoek hulp nu' is ook wel ziekelijk. Als je zelf hulp nodig had dan is dat prima maar het is juist raar dat je als patient tegen een ander gaat zeggen wat die persoon moet doen.
Weinig baas aan hoor, ik had die hele zooi zelf liever nooit meegemaakt en ben er meer door verloren dan me lief is, al valt de schade relatief mee als ik om me heen kijk naar anderen.quote:
Baas omdat je je eigen probleem onderkend hebt en bewust hulp gezocht hebt. Dan ben je gewoon een echte.quote:Op zondag 26 mei 2024 07:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Weinig baas aan hoor, ik had die hele zooi zelf liever nooit meegemaakt en ben er meer door verloren dan me lief is, al valt de schade relatief mee als ik om me heen kijk naar anderen.
Ik ben er wél uitgekomen, maar de belangrijkste les daarbij is wel dat je het niet zelf kan. En ja, dat veralgemeniseer ik bewust naar 'je' en niet 'ik', want dat geldt echt voor iedereen die zover is afgegleden.
Waar 'ik' om de hoek komt kijken, is de eigenwijsheid, het niet willen stoppen wat ik nu weer teruglees en denken dat je het hoofdstuk kan afsluiten als het een tijd goed is gegaan (wat ik hier ook weer teruglees). Dát is wat je zelf moet doen, en hoogstwaarschijnlijk met vallen en opstaan. Accepteer dat dat erbij hoort, maar weet ook dat elke terugval (terugval, niet uitglijder) zwaarder is dan de vorige. En gebruik het ook niet a priori al als excuus ('ik mag wel drinken, want terugvallen hoort erbij').
Fijn dat je zo eerlijk naar Kree bent en goed advies geeft.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:47 schreef nostra het volgende:
Een goede vergelijking die ik in de kliniek kreeg was die van een poppetje, die zo liep:
[ afbeelding ]
Op het eerste punt ben je rock bottom, daarna begint je herstel en ga klim je weer wat omhoog. Ná je (fysieke) herstel kijk je terug en zie je nog duidelijk de diepe kuil waar je vandaan komt en wees je wel honderd keer op je hoede om daar naar terug te keren. Nog wat verder in de tijd, alles gaat goed, en dan kijk je terug en zie je alleen nog maar de situatie vóórdat je in de echte shit belandde. Laat je niet belazeren door dat spul en denk terug aan wat er allemaal mis is gegaan en of het je dat écht waard is om weer op het spel te zetten.
Eén keer goed de boot in gaan en je verpest weer een hele hoop. Bij mijn laatste terugval, gelukkig alweer tijden geleden, werd ik zo wakker (foto gaat zo weer weg). Na 1 dag drinken, zonder een idee wat er gebeurd was. Wil je dat? Nogmaals: zoek hulp, nu.
Ik hou die in gedachte, hoewel moet zeggen het gaat onderhand wel weer stuk beter hoorquote:Op zondag 26 mei 2024 07:43 schreef nostra het volgende:
@:kree , je mag ook een keer bellen als je daar behoefte aan hebt, DM dan maar even.
nou dan denk ik redelijk goed?quote:
Dat ik er nu nog last van heb en nog daar dik voor moet betalen met bullshit onderzoek en etc. daar baal ik wel van en ben ik het niet mee eens.quote:
quote:Op donderdag 20 februari 2025 23:37 schreef kree het volgende:
[..]
Dat ik er nu nog last van heb en nog daar dik voor moet betalen met bullshit onderzoek en etc. daar baal ik wel van en ben ik het niet mee eens.
Tja dat is de echte straf. en als ik eerlijk ben, ik weet dat ik dingen fout heb gedaan. Maar zo ernstig was het niet toen?
Ga nou niet weer dit doen, je was fout punt. Je maakt je niet echt populair met dit soort shit. Wees fucking blij dat je een onwijs leuke baan hebt nu en je verdient ook leuk. Wees trots daarop en ga niet weer lopen zeiken dat het een kleinigheidje was.
Plus zet je baan niet op het spel met je nog steeds aardig ongecontroleerd zuip gedrag.
Hele nacht weer op fok en dus niet in staat om je werk te doen. Zonde
Wat ik aanhaalde was toch echt jou tekst. Ik snap niet wat je wel wil, lijkt me duidelijk dat mensen daar commentaar op gaan geven. Je wil gewoon horen dat het allemaal overtrokken is.quote:weet ik en begrepen, en doe ik ook hoor?
Maar vroeg er ook niet om om nog eens kritiek erop te geben hier? Van mij mag het in het andere topic wel en ga ik er ook nog wel op over in.
Maar bebrijp wel dat dit een moeilijk punt is, zeker omdat ik zonder meer wet heb overtreden, en ik heb daar meer problemen mee als jullie zeggen straf was goed of niet goed of te mild zelfs? Maar wil het er hier niet over hebben.
Tis dat het ter sprake komt. en dat is niet erg, maar wil het wel ff scheiden anders krijgen we gezeik weer met mods en moderatie en etc wat hier kan en daar etc.
jawel tuurlijk wel, maar had dit beetje achter rme gelaten, maar nog steeds vind ik dit een ok verhaal. en is niet hoe het moet of zal gaan, maar puur hoe ik het meemaakte. en niet alleen dit laatste stuykje topic want toen het niet goed ging vooral/quote:Op donderdag 20 februari 2025 23:48 schreef Soury het volgende:
[..]
[..]
Wat ik aanhaalde was toch echt jou tekst. Ik snap niet wat je wel wil, lijkt me duidelijk dat mensen daar commentaar op gaan geven. Je wil gewoon horen dat het allemaal overtrokken is.
Ik had dit topic maar met rust gelaten eik. Door alles weer te bagatelliseren krijg je weer een berg ellendequote:Op donderdag 20 februari 2025 23:55 schreef kree het volgende:
[..]
jawel tuurlijk wel, maar had dit beetje achter rme gelaten, maar nog steeds vind ik dit een ok verhaal. en is niet hoe het moet of zal gaan, maar puur hoe ik het meemaakte. en niet alleen dit laatste stuykje topic want toen het niet goed ging vooral/
Dat is doel van dit, en ja Soury ik snap je wel, maar begrijp ook mijn twijfels onderhand over alles enzo?
ik zie het niet zozeer als ellende he? want kan daar wel tegen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 23:58 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik had dit topic maar met rust gelaten eik. Door alles weer te bagatelliseren krijg je weer een berg ellende
Centraalquote:Op donderdag 20 februari 2025 20:26 schreef kree het volgende:
Het CBR uit zich als een instantie om straffen op te leggen (buiten een justitie om en etc en rechter) [
Ze hebben soort alleenrecht op rijbewijzen.
Het punt is dat je er blijkbaar niets van heb geleerd, het is allemaal overtrokken van het CBR en je drinkt ook nog steeds veel, dat moet je zelf weten maar wel als het kan. Maandag heb je door je drankgebruik niet kunnen werken. Daar had je een tijdje volgens mij wel controle over. Ga niet verzieken wat je nu hebt.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 00:13 schreef kree het volgende:
[..]
ik zie het niet zozeer als ellende he? want kan daar wel tegen.
Maar is meer nouja weet niet eens is het waarschuwing of kijk uit. of mss blijf trouw aan dingen dat alles goed kan komen?
Dat is de vraag denik die ik openbaar hier zet. ?
niet te snel conclusies daarover trekken he???quote:Op vrijdag 21 februari 2025 00:21 schreef Soury het volgende:
[..]
Het punt is dat je er blijkbaar niets van heb geleerd, het is allemaal overtrokken van het CBR en je drinkt ook nog steeds veel, dat moet je zelf weten maar wel als het kan. Maandag heb je door je drankgebruik niet kunnen werken. Daar had je een tijdje volgens mij wel controle over. Ga niet verzieken wat je nu hebt.
Nou ja ik zat er bij en keek er naar.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 00:44 schreef kree het volgende:
[..]
niet te snel conclusies daarover trekken he???
veel eigenlijk wel?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 00:16 schreef Sally het volgende:
[..]
Centraal
Bureau
Rijvaardigheid
Goh. Daar kan best méér bij komen kijken dan alleen de vaardigheidsproeven voor je 1e rijbewijs, toch?
En de medische keuringen voor mensen die uiteindelijk... gekeurd moeten worden óf ze nog een rijbewijs mogen hebben.
En wat is dan... 'medische' keuring? Wat valt eronder...?
Jij ook al?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 00:45 schreef Soury het volgende:
[..]
Nou ja ik zat er bij en keek er naar.
Jaquote:
Mijn ervaring met het CBR is dat ik 3 keer ben gezakt voor mijn theorie examen op 1 puntjequote:Op vrijdag 21 februari 2025 01:32 schreef kree het volgende:
en feedback mag hoor, maar er is geen reden om dit topic te sluiten opzich. afgezien van elkaar niet met elkaar eens zijn, maar heeft er verder niks mee te maken. En dat spreken we wel uit in FB anders?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. want als er iets is wat ik jou gewoon gun is het een fijn gezond leven met leuk werk, leuke mensen om je heen, gezellige gesprekken op FOK! Een leuke auto/vrijheid om overal heen te kunnen crossen. En ik gun je niet deze shitload aan ellende, alleen jammer genoeg beste man is die shitload aan ellende door jouzelf gecreëerd en word nu ook door jouzelf in stand gehouden.
De enige die hier wat aan kan doen, en ook oprecht snel iets aan MOET doen (je bent begin 40 man, kom op....) ben JIJ. Neem verantwoordelijkheid. Ga weer in gesprek met een instantie, ga van de drank af proberen te komen en ga weer genieten
Well, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about
Om ergens boven op te komen moet je eerst rock bottom raken.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 01:58 schreef Droopie het volgende:
Waarom staat bovenstaand niet in dit topic?
Drankprobleem hebben kan, mensen postief laten reageren op succesjes, graag zelf.
Maar dan ook de struggles.
Want (bijna) geen enkele grote probleemdrinker is zonder vallen uit de goot gekomen.
Wat op zichzelf vrij normaal is, wat echter niet wil zeggen dat je hem daarom met fluwelen handschoenen aan moet pakken.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 02:24 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Om ergens boven op te komen moet je eerst rock bottom raken.
Alleen Kree heeft dat schijnbaar al geraakt en is nu gewoon weer hard op weg om voor de 2e keer in dat dal te kruipen.
Zelfs dan kan je nog gewoon normaal doenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 02:24 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Om ergens boven op te komen moet je eerst rock bottom raken.
Alleen Kree heeft dat schijnbaar al geraakt en is nu gewoon weer hard op weg om voor de 2e keer in dat dal te kruipen.
Nee hoor, dit topic is nog steeds open.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 07:58 schreef mario390 het volgende:
wat hebben julie weer gemakt vannacht? nu is op slot![]()
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 01:41 schreef Grotetijd het volgende:
Je mist m.i het punt dat er een verschil is tussen wat jij DENKT wat fout was, en wat er DAADWERKELIJK fout was.
Jij vond het geen probleem dat je 300 Meter met drank op achter het stuur ging zitten en schade reed want "het was maar een klein stukje" en "er was geen schade" maar globaal gezien heb je
- Met drank op achter het stuur gezeten.
- 300 Meter gereden MET DRANK OP.
- Schade gereden
- Schade gereden MET DRANK OP.
Waarom? Omdat je inschatte dat jij zelf wel even dat stukje met de bus kon doen. Maar hey Kree, als je hebt gezopen moet je geen inschattingen maken maar lekker thuis blijven achter je computertje. Want je ziet wat voor klerezooi het je heeft gebracht. En wat het je schijnbaar Maandag ook heeft gebracht (een zieke kater waardoor je niet kon werken) én een (DRONKEN) mail naar je werkgever. En nu zijn we eh.. 4 jaar verder en het dringt (wilde drinkt typen, maar dat juist WEL) NIET tot je door dat wat JIJ hebt gedaan geheel JOUW verantwoordelijkheid is, en dat acties consequenties hebben en dat jij ten allen tijden aansprakelijk bent voor jouw fouten/acties/noem het op.
Ik hoop van harte dat je hier gewoon weer boven op komt, dat het je niet je baan gaat kosten of erger... Je leven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. want als er iets is wat ik jou gewoon gun is het een fijn gezond leven met leuk werk, leuke mensen om je heen, gezellige gesprekken op FOK! Een leuke auto/vrijheid om overal heen te kunnen crossen. En ik gun je niet deze shitload aan ellende, alleen jammer genoeg beste man is die shitload aan ellende door jouzelf gecreëerd en word nu ook door jouzelf in stand gehouden.
De enige die hier wat aan kan doen, en ook oprecht snel iets aan MOET doen (je bent begin 40 man, kom op....) ben JIJ. Neem verantwoordelijkheid. Ga weer in gesprek met een instantie, ga van de drank af proberen te komen en ga weer genieten
“Waar taal verdampt, noteer ik het residu.”
het was zuquote:Op vrijdag 21 februari 2025 08:08 schreef notturna het volgende:
[..]
Nee hoor, dit topic is nog steeds open.
Dit iddquote:Op vrijdag 21 februari 2025 06:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat op zichzelf vrij normaal is, wat echter niet wil zeggen dat je hem daarom met fluwelen handschoenen aan moet pakken.
Verslaving zal je altijd aan moeten blijven werken, hoe precies is iets persoonlijks, maar de verslaving verdwijnt niet door niet-gebruiken. Dus doe daar iets mee @:kree en nederigheid is dan les 1.
Ik snap je frustratie over het CBR ook, en ja die schieten ook erg ver door, maar met een reden: juist omdat mensen vaak terugvallen. Accepteren en mee dealen en niet in zelfmedelijden gaan zwelgen.
En accepteer nu eens dat je nooit meer normaal zal kunnen drinken. Ja, misschien een maand, misschien een halfjaar, maar er komt altijd weer een terugval of op zijn minst een continue zucht voor terug. Ver van wegblijven.
Snap ik, maar dat verandert de situatie niet. Je hebt te dealen met wat je hebt en daarbij drinken gaat je niet verder helpen. Dus zoek hulp en laat de alcohol achter je, want dit gaat je geen stap verder brengen.quote:Op zondag 23 februari 2025 06:18 schreef kree het volgende:
ik weet dat allemaal, maar heb er nog aardige mening over ook wel. en hoe nier eerlijk die dingen gaan tov veel erger
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |