De update:quote:Kree valt in november 2020 en breekt zijn schouder. Dit is erg vervelend, maar blijkt uiteindelijk een zegen. Kree heeft dan al een tijd problemen met zijn overmatige alcoholconsumptie. De val betekent de start van een leven zonder drank. Een verhaal van vallen en opstaan.
Bij een ondoordachte actie in februari 2020 verplaatst kree zijn bedrijfswagen op het parkeerterrein bij zijn huis, wordt betrapt op rijden onder invloed en raakt zijn rijbewijs en rijbevoegdheid kwijt. Bij het begin van de coronapandemie verliest hij ook zijn baan. In november 2020 struikelt hij dronken over een drempel en belandt met een gebroken schouder in het ziekenhuis. Dit wordt de ommekeer. Na het ziekenhuis vangt zijn moeder hem op en die wil niet dat hij drinkt. En dat doet kree ook niet. Zo is de jaarwisseling 20/21 de eerste in jaren die hij nuchter doorkomt. Hij werkt verder aan zijn lichamelijke herstel en er zijn goede gesprekken met hulpverlening. In januari 2021 verhuist hij naar een plek bij een instelling waar hij kan gaan werken aan zijn alcoholprobleem. Het semi-begeleid wonen biedt hem structuur en hij vult zijn tijd met therapie en dagbesteding. Ook in het gitaarspelen krijgt hij weer veel plezier, met gitaarlessen.
Kree’s doel is nuchter blijven, een nieuwe woning vinden via de woningbouwstichting, een nieuwe baan en zijn rijbewijs terug. Herstel van zijn schouder gaat langzaam maar gestaag. In april/mei 2021 start hij in een kringloopcentrum met het vervullen van de taakstraf waartoe hij i.v.m. rijden onder invloed is veroordeeld. Hij heeft zijn rijbewijs nog altijd niet terug, maar mag wel scooterrijden en met de aanschaf van een scooter kan hij er weer eens op uit.
In juli 2021 zit de taakstraf erop, heeft kree al heel wat actie ondernomen om een woning te vinden (nog niet gelukt), gaat hij bij een christelijk bandje spelen en is hij ook voorzichtig bezig met solliciteren. Nog altijd nuchter. Eind augustus is het eindelijk raak: een woning gevonden! Een beetje een uitgeleefde bende, maar er valt zeker iets van te maken. Voor- en achtertuin, wat wil je nog meer. Na wat gesteggel krijgt kree ook een normaal huurcontract en niet een met een bepaling dat hij er bij overlast makkelijker uitgezet zou kunnen worden. Eind oktober contract tekenen. Er wordt via de WMO geregeld dat hij af en toe ondersteuning thuis krijgt en ambulant gaan de gesprekken met de psycholoog door.
Ook is er in oktober een serieus gesprek met een potentiële werkgever, aan wie kree eerlijk vertelt hoe de gaten in zijn cv zijn gekomen. Vindt de werkgever geen belemmering om hem aan te nemen. Er is vertrouwen in hem, ondanks zijn verslavingsprobleem en dat hij geen rijbewijs heeft. Toch ketst deze baan af omdat de hulpverlening ook aangeeft dat dit allemaal te veel en te snel is voor kree.
Kree logeert inmiddels bij zijn moeder en klust hard door aan zijn huis. Het traject bij het CBR gaat hopelijk snel leiden tot terugkrijgen van zijn rijbewijs. Hij komt begin 2022 paginagroot in een plaatselijke krant met zijn verhaal in het kader van Dry January. Half januari verhuist hij eindelijk naar zijn eigen woning. Het langverwachte bericht komt dat hij weer een rijbewijs mag gaan ophalen: eerst voor een jaar geldig. En in maart is er weer goed nieuws: een werkgever heeft vertrouwen in kree en biedt hem een baan aan. De benodigde VOG blijkt geen probleem. 1 april start hij met zijn baan. Hij heeft het er onwijs naar zijn zin. Komt de proeftijd met gemak door en krijgt een jaarcontract. Hij mag opleidingen doen en hij noemt het de leukste (en best betaalde) baan die hij ooit heeft gehad.
In januari 2023 komt er een gunstig rapport van CBR: rijbewijs kan verlengd worden, nu voor drie jaar. En in februari meldt kree dat zijn contract is omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd.
Kree houdt ons op FOK! sinds zijn val op de hoogte met updates die hij altijd afsluit met ‘wordt vervolgd’. Hij wil daarmee aan anderen, die misschien in de zelfde shit zitten, laten zien wat er goed gaat en wat soms niet. Dat de weg voor iedereen anders zal zijn, maar dat de lichtpunten en mogelijkheden wel zijn te vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 46% gewijzigd door SwJ op 27-02-2023 21:47:43 ]Do what you love, love what you do!
plannen wel wmb, maar moet het nog even uitwerken allemaal.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 18:27 schreef Viesdik het volgende:
Dus wij gaan voorlopig niet op vakantie?
Maily denkt dat het nog 2020 isquote:Op zaterdag 25 februari 2023 18:40 schreef maily het volgende:
Alweer gevallen?!
Edit, vervolg op oud topic
@:kree je liet me lelijk schrikken![]()
vraag chatgpt om de samenvatting te makenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 18:28 schreef kree het volgende:
weet niet iemand moet maar ff een samenvatting schrijven die daar goed in is.
Ik niet echt nl. Maargoed nieuw deel omdat het hele verhaal nog steeds vervolgd wordt.
OP leeghalen en die laatste update erin kopiëren. Dat is een prima verhaal, toch?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 18:28 schreef kree het volgende:
weet niet iemand moet maar ff een samenvatting schrijven die daar goed in is.
Ik niet echt nl. Maargoed nieuw deel omdat het hele verhaal nog steeds vervolgd wordt.
met quotes uit 2020quote:
dat moeten we dan maar geloven op je blauwe vinkjequote:
Heb een wit vinkjequote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat moeten we dan maar geloven op je blauwe vinkje
Een albino?quote:
Zie een van zijn posts aan het eind van het vorige deel.quote:Op zondag 26 februari 2023 09:27 schreef SwJ het volgende:
Samenvatting/update iemand? Dan plak ik m in de OP.
quote:Op zondag 26 februari 2023 11:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zie een van zijn posts aan het eind van het vorige deel.
Denk dat dat voldoende is voor nu?
@kreequote:Op zondag 26 februari 2023 09:27 schreef SwJ het volgende:
Samenvatting/update iemand? Dan plak ik m in de OP.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
quote:Op zondag 26 februari 2023 12:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
@:kree
Ik heb een samenvatting.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[..]
Ik heb een samenvatting.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Er zaten er nog wat tussen met name toen net mijn rijbewijs ingevorderd werd, maar die werden uiteindelijk gesloten waarna ik een ban kreeg. Niet echt mijn beste periode.quote:Op zondag 26 februari 2023 08:47 schreef Dotteke het volgende:
Er is nog een topic, zie ik
Hier begon het
ONZ / Beterschap voor Kree
[..]
Ik heb een samenvatting.ja dat is een hele mooie beschrijving, thanks voor het maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plak die maar in de OP dan, dat omvat het hele verhaal wel min of meerDo what you love, love what you do!
Moet je even aan @Paul of @SwJ vragen kreequote:Op maandag 27 februari 2023 21:06 schreef kree het volgende:
[..]
ja dat is een hele mooie beschrijving, thanks voor het maken.
Plak die maar in de OP dan, dat omvat het hele verhaal wel min of meer
heb het even in het FB topic gezet of ze het willen aanpassenquote:Op maandag 27 februari 2023 21:09 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Moet je even aan @:Paul of @:SwJ vragen kree
Soms heeft iemand een helpende hand nodig, of een schop onder zijn kontquote:Op maandag 27 februari 2023 21:12 schreef kree het volgende:
Het is trouwens soms best wel confronterend voor mezelf om alle harde waarheid te posten.
Maar moet wel zeggen, toch was fok! wel een hulp ermee, tenminste toen ik zelf de goede weg insloeg.
Jullie posts en bemoedigingen hebben (en helpen) wel met de motivatie ervoor.
Ben het soms nog steeds niet eens met reacties als ik rijbewijsbelang bekritiseer (naar mijn mening terecht trouwens, en de dooddoener van het is toch je eigen schuld, houdt maar deels stand he als je weet dat je het wel ok doet en toch daardoor dan tegengewerkt wordt. Maar laten we die maar even in het midden laten, na dikke vertraging is het nu nl nog ok, iig voor 3 jaar)
Dank daarvoor iedereen die dit volgt
Ja klopt wel, of tot een dieptepunt zijn totdat je geen andere optie meer hebt was het ook wel een beetje in mijn geval.quote:Op maandag 27 februari 2023 21:18 schreef maily het volgende:
[..]
Soms heeft iemand een helpende hand nodig, of een schop onder zijn kont
Allemaal goed bedoeld!![]()
En zie eens waar je nu bent!!!!
Nou ben ook niet op alles trots wat ik toen poste hoor, en dat is met name denk het stukje voor ik echt aan de gang ging met hulpverlening.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 19:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
OP leeghalen en die laatste update erin kopiëren. Dat is een prima verhaal, toch?
Ik lees al enige tijd mee en heb in je donkere dagen ook weleens met je in de clinch gelegen als je dronken hoofd weer eens onlogische dingen deed.
Maar nuvoor je herstel en groei!
Volgens mij begint het ook in te dalen dat die rijontzegging echt meer was dan pesterij en overtrokken gedrag van de instanties. En natuurlijk mag je dan terecht mopperen op de instanties als ze in de afhandeling iets verkloten.
Ben je nu mooi drie jaar vanaf, ga zo door
Klinkt allemaal heel goed Kreequote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:16 schreef kree het volgende:
Even om het topic up to date te houden
eindelijk eindelijk eindelijk, na de hele keuring door rijbewijsbelang en goedkeuring van het CBR, heb ik eindelijk weer een geldig rijbewijs in handen.
Tot 2026 nu, dus ben er nog niet van af, maar nu iig langer als een jaar.
Uiteindelijk duurde dit vanaf het aanvragen tot het rond hebben 5 maanden, dus mocht iemand dit lezen die met hetzelfde zit. Let er op dat dat hele traject met rijbewijsbelang aardig lang kan duren.
Vraag het dus op tijd aan al.
Verder nieuws, nog steeds naar mijn zin op het werk. Opleiding erbij loopt nog tot de zomer, wat wat tijd kost trouwens. Maar al met al is het wel leuk en hebben we het moeilijkste stuk ervan gehad.
Mogelijkheden trouwens om een functie schaal door te groeien zijn in aantocht, want er gaat iemand weg en ik heb de papieren ervoor wel. Zou gewoon kunnen.
Mijn twijfel erover wil ik dat gelijk zo snel, want er zitten weer wat certificering dingen aan wat ook weer opleiding en cursussen zijn.
Om eerlijk te zijn, ben er nu wel beetje klaar mee.
Maargoed, het is ook zonde om de kans te laten schieten en te blijven waar ik ben. Want dan gaan ze extern zoeken wss.
Dus ok, hoef die keuze nu nog niet te maken direct want intern is de vacature er nog niet. Maar zie dat wel aankomen.
Overig nieuws
Nog steeds leuk bezig met bandje en muziek maken, dat loopt allemaal wel, niet te druk ermee en dat is maar goed ook.
Gitaar spelen update:
Tja weinig meer mee gedaan
Wordt vervolgd weer
Het gaat best wel goed eigenlijk. Nu voor het moment iig zijn ook wel een beetje alle hangende punten opgelost.quote:
Het is fijn te lezen Kree dat je van zi diep zo ver bent gekomen. Die val is je redding geweest. Je hebt de kans gegrepen om je leven een andere draai te geven, `superknap hoe snel je het allemaal gedaan hebt.quote:Op maandag 20 maart 2023 20:42 schreef kree het volgende:
[..]
Het gaat best wel goed eigenlijk. Nu voor het moment iig zijn ook wel een beetje alle hangende punten opgelost.
Heb een vast contract inmiddels. Gedoe met rijbewijs is opgelost voor de komende 3 jaar iig.
Is het nog vrij druk allemaal met die baan en opleidingen erbij. Maar krijg nu voor het eerst sinds jaren het idee dat iig alle hete hangijzers zijn opgelost. Ben er toch wel trots op eigenlijk voor mezelf. Want er is best veel heel snel gegaan en achter elkaar door voor mijn gevoel iig.
Nu heb ik nog steeds gesprekjes met de hulpverlening hoor. Maar we gaan ze iets minder frequent doen nu. Omdat ik ook niet echt meer probleem punten te melden heb.
Het gaat eigenlijk gewoon wel goed nu. Heb ook niet echt meer iets te klagen, of waar ik me zorgen over maak direct iig.
Naja al met al de moeite loont het nu een beetje. Heb ik me wel echt 2 jaar vol voor moeten inzetten trouwens. Want helemaal vanzelf ging het ook niet.
Maar al met al. Ben er wel tevreden over nu.
Hoop ook echt dat mensen dit hele verhaal vinden en lezen en inzien dat er allemaal een weg eruit is. Hoe lastig het soms lijkt trouwens.
Ik begrijp het maar al te goed. Heb het best soms niet meer zien zitten gewoon ook allemaal.
Maar heej. Het kan toch.
Dat was idd het omkeerpunt wel.quote:Op maandag 20 maart 2023 20:46 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Het is fijn te lezen Kree dat je van zi diep zo ver bent gekomen. Die val is je redding geweest. Je hebt de kans gegrepen om je leven een andere draai te geven, `superknap hoe snel je het allemaal gedaan hebt.
Je mag met recht super trots![]()
op je zelf zijn. En hopelijk ben je sterk genoeg om niet met een tegenval terug te zakken.
Maakt niet meer uit Kree je hebt het nu gedaan en wat geweest is kan je niet terug draaien. Kijk maar vooruit de toekomst lacht je tegemoetquote:Op maandag 20 maart 2023 20:50 schreef kree het volgende:
[..]
Dat was idd het omkeerpunt wel.
Nu ik zo achteraf erop terug kijk trouwens had ik dat allemaal veel eerder moeten doen. Het voelt eigenlijk toch als een beetje verspilde jaren nu nl.
Maarja tijd maakt wijs. Mss doen anderen het beter als ze het lezen zo. Haha leer van mijn fouten zou ik zeggen.
Dat weet ik wel en doe het ook gewoon goed, maar weet dus niet hoeveel ik moet bewijzen naar de mensen die me het meest aan het hart gaan.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 19:02 schreef mascara-klodder het volgende:
Och kree toch![]()
Je bent nu al zolang goed bezig, laat die mensen je er niet onder krijgen
Je bent echt zoveel sterker!
Ik ken je al een tijdje sinds je 03run[g3wrB5 post en je moet vreselijk trots op jezelf zijn. Het is je moeder maar dat is het, familie kan je niet kiezen. Wel je vrienden. Je kan het gesprek aangaan of kappen. Dat is aan jou ik zou het niet pikken maar je hebt nog een broer en zusquote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:58 schreef kree het volgende:
Update:
Ok het zat er aan te komen beetje al, maar er is een nieuwe vacature intern voor volgende loonschaal.
Nu ben ik ervoor gekwalificeerd en uit de groep loonschaal er onder de meest aangewezen persoon.
Met manager over gesproken die over beide gaat trouwens, maar moet dus intern een sollicitatie ervoor doen.
Kat in het bakje haast wss. Maar moet wel een hele motivatie etc weer schrijven (= bs gelul want ze kennen me nu wel onderhand, maar procedure)
Nu is dat best snel als ik bedenk van waar ik kwam en een jaar in dienst en net vast contract. Maar al met al schat ik mijn n hoog in
Goed nieuws dus en ga daar ook zeker achter aan nog.
Maar nu het mooie, ik deelde dit dus he met mijn familie. en gelijk negatief vooral van mn ma...
Van laat de drankfles staan en kan wel wat naar mijn bankrekening. Heb me in moeten houden beetje. Want ok denk waarom verpest je mijn moment enzo terwijl ik iets positiefs deel en dan het gelijk in het negatieve trekken, verleden aanhalen enzo....
Dit is dus app met mn ma broertje en zusje en aanhang en mn ma.
Die opzich dus alles weten.
Maar dam'n waarom??? ik snap dat niet, wss door alle drukte niet genoeg bij mn ma op bezoek geweest ofzo?? Ik weet het niet.
Ellende is, ik wil dan mijn hart luchten bij iemand anders, maar ga dan ff mijn whatsapp na, en zie daar niet zo iemand waarmee ik daarover kan praten.
Dus vlucht naar fok dan maar?
Nou snap die gedachte wel en eigenlijk denk ik dan hetzelfde. Maar de band tussen mijn ma en mij is sterker als een dingetje als dit. Ze was er nl wel altijd voor mij als ik echt in problemen zat (hoewel ze me ook keihard op straat heeft gegooid gewoon) en zoek het maar uit, hotel gedaan etc. Maar dat is een tijd terug al. Voor ik op mezelf ging wonen.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 19:08 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ken je al een tijdje sinds je 03run[g3wrB5 post en je moet vreselijk trots op jezelf zijn. Het is je moeder maar dat is het, familie kan je niet kiezen. Wel je vrienden. Je kan het gesprek aangaan of kappen. Dat is aan jou ik zou het niet pikken maar je hebt nog een broer en zus
Nee helemaal niet je beste vriend ben je zelfquote:Op vrijdag 31 maart 2023 19:11 schreef kree het volgende:
[..]
Nou snap die gedachte wel en eigenlijk denk ik dan hetzelfde. Maar de band tussen mijn ma en mij is sterker als een dingetje als dit. Ze was er nl wel altijd voor mij als ik echt in problemen zat (hoewel ze me ook keihard op straat heeft gegooid gewoon) en zoek het maar uit, hotel gedaan etc. Maar dat is een tijd terug al. Voor ik op mezelf ging wonen.
Ik wil die band niet verbreken.
Ik weet dat ik mijn vrienden kan kiezen, maar ok de harde waarheid is, is dat ik geen goeie vrienden heb nu gewoon.
Genoeg kennissen enzo hoor in muziek enzo, of andere dingen. Maar niemand die ik ken die ik "een echte vriend of vriendin" kan noemen.
is dat onwijs raar denk?
ja dat is ook zo en ik heb geen twijfels over hoe ik nu bezig ben. Maar mis dan iemand waarmee ik er dus gewoon over kan praten enzo. Zonder gelijk het wijzende vingertje van je deed dit en dat en zou je wel dat of etc.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 19:15 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee helemaal niet je beste vriend ben je zelf
Je hoeft het contact ook niet te verbreken hoor.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 19:11 schreef kree het volgende:
[..]
Nou snap die gedachte wel en eigenlijk denk ik dan hetzelfde. Maar de band tussen mijn ma en mij is sterker als een dingetje als dit. Ze was er nl wel altijd voor mij als ik echt in problemen zat (hoewel ze me ook keihard op straat heeft gegooid gewoon) en zoek het maar uit, hotel gedaan etc. Maar dat is een tijd terug al. Voor ik op mezelf ging wonen.
Ik wil die band niet verbreken.
Ik weet dat ik mijn vrienden kan kiezen, maar ok de harde waarheid is, is dat ik geen goeie vrienden heb nu gewoon.
Genoeg kennissen enzo hoor in muziek enzo, of andere dingen. Maar niemand die ik ken die ik "een echte vriend of vriendin" kan noemen.
is dat onwijs raar denk?
Ik deed dat wel ook dusquote:Op vrijdag 31 maart 2023 19:20 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Je hoeft het contact ook niet te verbreken hoor.
Maar kom voor jezelf op!
Ik ben al tering oud en ik heb pas het afgelopen jaar voor mezelf leren opkomen tegen mijn vader.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |