Je bent vrij onsamenhangend, kree. Dit doet me helaas erg denken aan de tijd van voor je gebroken schouder. Toen was er ook heel lastig een samenhangend gesprek met je te voeren.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:27 schreef kree het volgende:
ik weet niet hoor, jullie kunnen alles van me zeggen en best, maar ok ik heb dat echt eerlijk opgeschreven en tot nu toe nog trouwens. over zowat 6 jaar nu.
das ok, maar vind het net zo goed ok dat ze ook het stuk ervoor weten, hoewel dat niet meer te vinden is.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom sleep je dat er allemaal bij? Mensen reageren op hoe het nu met je gaat.
Dit topic heeft iemand aangemaakt om jou sterkte te wensen en dat was nav alle ellende die je jezelf had aangedaan met een auto en alcohol , en dat speelde in R&P .quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:26 schreef kree het volgende:
[..]
hoeft niet? ik heb er ook geen zin in, maar om maar te zeggen dat dit stukje niet het hele verhaal is, sowieso niet deze #4 topics, want daar ging al stuk aan vooraf.
Maar zelfs nog jaren daarvoor was het verhaal ervan waardoor dit uiteindelijk kwam.
Dus weet voor iedereen die het niet kent, je leest laatste stukje.
toch is het anders nu, maar ok mss vandaag ff niet he, want nu ben ik dus al beetje pissed of terwijl ik het niet hoef te zijn, dus laat me maar ff.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je bent vrij onsamenhangend, kree. Dit doet me helaas erg denken aan de tijd van voor je gebroken schouder. Toen was er ook heel lastig een samenhangend gesprek met je te voeren.
Maar ff niet posten lijkt me beter.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:30 schreef kree het volgende:
[..]
toch is het anders nu, maar ok mss vandaag ff niet he, want nu ben ik dus al beetje pissed of terwijl ik het niet hoef te zijn, dus laat me maar ff.
Maar wees eens eerlijk, het gaat nu kut met je en je hebt hulp nodig.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:27 schreef kree het volgende:
ik weet niet hoor, jullie kunnen alles van me zeggen en best, maar ok ik heb dat echt eerlijk opgeschreven en tot nu toe nog trouwens. over zowat 6 jaar nu.
klopt en nog wat dingen? is allemaal prima, maar voor mensen die dit dus voor het eerst lezen, weet is niet complete verhaal nog. samenvatting heeft lienekien toen maar gemaakt omdat ik ook zei, en slecht in, van hoe de fuck omschrijf ik dat. en heeft ze heel ok gedaan,quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:30 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dit topic heeft iemand aangemaakt om jou sterkte te wensen en dat was nav alle ellende die je jezelf had aangedaan met een auto en alcohol , en dat speelde in R&P .
Tijd om dus wat te gaan doen aan jezelf kree!! Want pissig worden om wat mensen zeggen die eigenlijk met je meedenken en/of zien dat het ergens niet goed met je gaat en daar op reageren is wel een teken aan de wand.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:30 schreef kree het volgende:
[..]
toch is het anders nu, maar ok mss vandaag ff niet he, want nu ben ik dus al beetje pissed of terwijl ik het niet hoef te zijn, dus laat me maar ff.
Dit is al een paar maanden aan de gang. Heb je zelfs een dm gestuurd of ik je kon helpen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:30 schreef kree het volgende:
[..]
Nee kree hier ga ik niet in mee want je bent nu aan het zoeken naar van alles wat daar los van staat.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:32 schreef kree het volgende:
[..]
klopt en nog wat dingen? is allemaal prima, maar voor mensen die dit dus voor het eerst lezen, weet is niet complete verhaal nog. samenvatting heeft lienekien toen maar gemaakt omdat ik ook zei, en slecht in, van hoe de fuck omschrijf ik dat. en heeft ze heel ok gedaan, en vanaf daar klopt t weer,. maar er zat best heel stuk discussie ervoor he. ter info dus he, want eigenlijk boeit t niet voor nu.
De enige die stempels zet ben je zelf . Klinkt makkelijk maar dat is wel de realiteit.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:39 schreef kree het volgende:
je kunt je voorstellen dat dit niet altijd makkelijk praten is IRL he? want stempel op me gedrukt enzo.
nou dat zou het in het meest simpele gezegd zo moeten zijn, maar dat is het dus niet. en nog ben ik hier niet vanaf dus.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:45 schreef Puzzie het volgende:
[..]
De enige die stempels zet ben je zelf . Klinkt makkelijk maar dat is wel de realiteit.
Heb dat ook eea meegemaakt en alleen ik kon die stempel van mijn voorhoofd halen. Dat kost tijd en energie en frustraties, maar het is wel de moeite waard.
Ik heb wel een beetje moeite met dat 'slachtoffer gedrag' wat je nu laat zien.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:46 schreef kree het volgende:
[..]
nou dat zou het in het meest simpele gezegd zo moeten zijn, maar dat is het dus niet. en nog ben ik hier niet vanaf dus.
weet ik wel jij bedoelt t niet slecht.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:51 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik heb wel een beetje moeite met dat 'slachtoffer gedrag' wat je nu laat zien.
ik zeg je net dat dingen die ingewikkeld zijn , psychische problemen, verslaving etc los je niet zomaar op .
Daar moet je wat voor doen , en het begint met zelfbewustzijn, zelfreflectie en jezelf de moeite waard vinden om iets te willen veranderen.
Maar dat is waarom wij allemaal zo trots op je zijn, want je hebt het leven de andere wang toegekeerd. Zo sterk!quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:51 schreef kree het volgende:
en dan nog he. en neem van mij aan dat het lastig is om daar dan uit te komen....... dat wil ik maar zeggen. toch kan het.
hmmms is wel lief..... nu gaat het niet verkeerde kant op eigenlijk. Maarre ja heb soms van die dipjes enzo. maar hoort er wel bij denk, naja thanks dan iig.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Maar dat is waarom wij allemaal zo trots op je zijn, want je hebt het leven de andere wang toegekeerd. Zo sterk!
Maar nu zien we dat het weer mis met je gaat.
Alles wat we willen is dat het goed gaat met je
ik heb heel makkelijk contact he nog met die me toen hielpen. maar ik zie er het nut niet van in om dan weer te gaan praten terwijl eigenlijk alles verder ok gaat. tis niet dat, tis gewoon zo dip moment wat ik af en toe gewoon heb.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:00 schreef Molo het volgende:
Ga hulp zoeken kerel. Je hoeft het ook deze terugval niet alleen te doen, als je maar hulp zoekt.
Ook hier kom je weer doorheen en dan is het leven weer makkelijker voor jou
Het heeft je eerder toch wel flink geholpen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:04 schreef kree het volgende:
het vervelende is na 1000 gesprekken erover, dat ik nu al weet wat ze gaan zeggen of aanraden........ helpt niet, weet ik al.
kan bijna zelf wel gaan doen. LOL. naja Elektro monteur betaald meer.
Volgens mij ziet hij het duidelijk inquote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het heeft je eerder toch wel flink geholpen.
Ik denk dat je het gesprek vermijdt omdat je nu jezelf wijsmaakt dat je je drankgebruik wel onder controle hebt, terwijl je eigenlijk wel weet dat het niet goed gaat. En die waarheid wil je niet onder ogen zien.
Kree , je mag trots zijn op hoe je uit de shit bent gekomen , want ik weet dat je heel diep hebt gezeten. je hebt hulp gevraagd , gekregen en je bent ervoor gegaan. Nogmaals: Petje af!!quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:53 schreef kree het volgende:
[..]
weet ik wel jij bedoelt t niet slecht.
Maar het is niet slachtoffer spelen, helemaal niet, want kwam er heel eind uit. maar ben er nog niet mee klaar.
En hele doel van dit topic van mij was om gewoon het complete verhaal te vertellen. en niet alleen leuke dingen maar ook de minder leuke. en helaas speelt dit nog.
tuurlijk eerste keer helpt je het? zonder meer he en ontken ik echt niet.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het heeft je eerder toch wel flink geholpen.
Ik denk dat je het gesprek vermijdt omdat je nu jezelf wijsmaakt dat je je drankgebruik wel onder controle hebt, terwijl je eigenlijk wel weet dat het niet goed gaat. En die waarheid wil je niet onder ogen zien.
aaawh liefquote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:07 schreef mascara-klodder het volgende:
Wij zijn er om je elke moeilijke dag doorheen te juichen.
Op het moment dat je weer in gebruik zit is dat ook erg moeilijk. Zoek. Vooral. Hulp. De AA bellen is inderdaad een uitstekende, ook katlam kan je daar je verhaal kwijt, ze hebben daar genoeg meegemaakt.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Volgens mij ziet hij het duidelijk in
Maar het probleem aanpakken is te moeilijk.
ben ook geweest he. en hoewel gezellige gesprekken enzo, t sprak me (toen) iig niet aan.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Op het moment dat je weer in gebruik zit is dat ook erg moeilijk. Zoek. Vooral. Hulp. De AA bellen is inderdaad een uitstekende, ook katlam kan je daar je verhaal kwijt, ze hebben daar genoeg meegemaakt.
Dat waardoor is de AA ook niet voor, omdat de rode draad voor iedere alcoholist hetzelfde is, wat de reden voor gebruik ook is. Het is precies het gedrag dat je hier nu laat zien: het vergoeilijken, het bagatelliseren, boos zijn of worden op anderen, een gebrek aan nederigheid over jezelf en je tekortkomingen, schuld, schaamte, zelfmedelijden, jezelf een speciaal geval vinden voor wie niet alles van een alcoholist van toepassing is, het gemis van de rush, het ontbreken van het gevoel wat je ermee kapotmaakt(e). Pas als je daar oprecht en open over kunt spreken, heb je ook wat aan zulke meetings. En het is een feest van herkenning, want letterlijk iedereen is door datzelfde schuitje gegaan en ook letterlijk niemand is daar in één keer, en ook niet in vier keer, met vlag en wimpel doorheen gegaan.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:21 schreef kree het volgende:
ben ook geweest he. en hoewel gezellige gesprekken enzo, t sprak me (toen) iig niet aan.
teveel op alleen alcohol gericht en niet eigenlijk waardoor.
ik snap je en weet, maar dit is tekstboek die ik ook op kan opnoemen, toch niet voor iedereen werkt dat zo toch?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat waardoor is de AA ook niet voor, omdat de rode draad voor iedere alcoholist hetzelfde is, wat de reden voor gebruik ook is. Het is precies het gedrag dat je hier nu laat zien: het vergoeilijken, het bagatelliseren, boos zijn of worden op anderen, een gebrek aan nederigheid over jezelf en je tekortkomingen, schuld, schaamte, zelfmedelijden, jezelf een speciaal geval vinden voor wie niet alles van een alcoholist van toepassing is, het gemis van de rush, het ontbreken van het gevoel wat je ermee kapotmaakt(e). Pas als je daar oprecht en open over kunt spreken, heb je ook wat aan zulke meetings. En het is een feest van herkenning, want letterlijk iedereen is door datzelfde schuitje gegaan en ook letterlijk niemand is daar in één keer, en ook niet in vier keer, met vlag en wimpel doorheen gegaan.
Nee Kree, jij bent niet de Special One voor wie andere wetten gelden en geen Hank Moody. Je alcoholprobleem is ook niets om je voor te schamen, er niet aan willen werken en niet achter een alcoholloos leven staan zijn wél dingen waar je zelf iets aan kan doen en moet doen voordat je jezelf definitief de vernieling in helpt.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:34 schreef kree het volgende:
[..]
ik snap je en weet, maar dit is tekstboek die ik ook op kan opnoemen, toch niet voor iedereen werkt dat zo toch?
weet ik wel want lul niet uit de verte weg he? ben er geweest. maar zag die toen niet als de oplossing, andere hulp wel om de oorzaak ervan iig eens op te lossen. dat was toen het nuttige. Ik weet niet ik sluit AA niet uit he. maar heb er toch beetje moeite mee. hoewel ik ze zo kan bellen en weet kan ik zo komen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee Kree, jij bent niet de Special One voor wie andere wetten gelden en geen Hank Moody. Je alcoholprobleem is ook niets om je voor te schamen, er niet aan willen werken en niet achter een alcoholloos leven staan zijn wél dingen waar je zelf iets aan kan doen en moet doen voordat je jezelf definitief de vernieling in helpt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |