ja dat begreep ik ook aan jullie. maar toch is dat nu niet hetzelfde als wat ik dus jaren hiervoor had met verslaving?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:01 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat had ik al wel begrepen en gezien aan hoe je post, jammer man.
Hoezo jullie?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:02 schreef kree het volgende:
[..]
ja dat begreep ik ook aan jullie. maar toch is dat nu niet hetzelfde als wat ik dus jaren hiervoor had met verslaving?
kan nl wel functioneren enzo nu. en dat was toen geen optie gemeens meer, zover heen.
nou mijn mening verschild daarvan? ik denk hangt maar af van hoe en wat. Maargoed de begeleiding is het wel met jou eens moet ik zeggen..... ik heb er andere mening over, want denk ze volgen teveel het standaard plaatje wel van geleerd enzo. Ik denk dat het wel kan, het hangt er vanaf nl. waarom je gaat drinken, niet of je zelf wil drinken, dat eerste oplossen is key.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:04 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Hoezo jullie?
Als je alcoholist bent kan je niet soms drinken . je was zo goed bezig en ik zie het aan de manier waarop je in diverse topics post , heel negatief en bozig. ik vind het jammer en zonde.
Ik lees vooral smoesjes om het maar even zo te zeggen , en in die zin is er altijd wel een excuus te vinden om te drinken . Het maakt het er niet beter op en wat ik echt heel erg jammer vind en wat mij de laatste ook is opgevallen is dat je overal wat achter zoekt, dingen verkeerd opvat , heel negatief een topic in komt en dat is niet nodig.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:06 schreef kree het volgende:
[..]
nou mijn mening verschild daarvan? ik denk hangt maar af van hoe en wat. Maargoed de begeleiding is het wel met jou eens moet ik zeggen..... ik heb er andere mening over, want denk ze volgen teveel het standaard plaatje wel van geleerd enzo. Ik denk dat het wel kan, het hangt er vanaf nl. waarom je gaat drinken, niet of je zelf wil drinken, dat eerste oplossen is key.
hmmms naaaaa zo negatief ben ik niet? post best veel en dan haal je er echt de slechte dingen uit, ik probeer vooral positief te zijn. Maarja sommige halen echt het slechte in me uit wel.....quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:10 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik lees vooral smoesjes om het maar even zo te zeggen , en in die zin is er altijd wel een excuus te vinden om te drinken . Het maakt het er niet beter op en wat ik echt heel erg jammer vind en wat mij de laatste ook is opgevallen is dat je overal wat achter zoekt, dingen verkeerd opvat , heel negatief een topic in komt en dat is niet nodig.
Ik hoop oprecht dat je de boel weer op de rails krijgt want dat gun ik jou
Nou,..... best wel.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:13 schreef kree het volgende:
[..]
hmmms naaaaa zo negatief ben ik niet? post best veel en dan haal je er echt de slechte dingen uit, ik probeer vooral positief te zijn. Maarja sommige halen echt het slechte in me uit wel.....
maar weet ik heb geleerd en ben echt niet meer hetzelfde als dat ik toen was, hahahaha. dramatisch was het toen nl. 4 jaar terug dus.
nou vind niet, want heb je hele stukken gemist die onwijs gezellig waren in dat topic en positief ook....?quote:
Als alcoholist gaat het je nooit meer lukken om normaal te drinken, end of story. Da's heel vervelend - en er zijn best wat manieren om mee om te gaan (zoals niet continu tegen jezelf vertellen dat je nooit meer mag drinken), maar het is wel een feit. Zelfs degenen die ik ken die na jaren weer gecontroleerd zijn gaan drinken - de Brijder is daar nog wel een redelijke promotor van - én die dat hebben gered (een fractie van degenen die het proberen), geven aan dat dat een nog grotere hel is dan niet-drinken, omdat je vanaf het moment van je laatste drankje alweer bezig bent met de volgende keer dat het mag. Dat is pure zelfkastijding.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 15:57 schreef kree het volgende:
toch wel weer wat drinken enzo....... enne over het algemeen geeft dat niet echt problemen, maarja ik wil ook eigenlijk geen leven zonder drank?
Vind het te leuk soms, hoewel ik wel aardige grenzen heb.
Er is geen pil voor je onderliggende psychische problemen nee, en die gaat er ook niet komen. Praten helpt in ieder geval. Met lotgenoten over je verslaving - en iedereen daar herkent jouw denkpatronen, want die zijn zo standaard voor een verslaafde als maar zijn kan; en vergeven je ook als je wél een keer toegeeft - als je maar wel echt wil stoppen en niet excuses zoekt om wel te mogen of jezelf speciaal vindt - en met professionele hulp voor je onderliggende problematiek. In je eentje ga je het niet redden.quote:Maar ook verleden komt wel eens terug en juist waardoor het eigenlijk allemaal kwam, je lult t er niet uit he met psych dat? Kan er nog jaar over praten, maar krijg ik zelfde verhaal.
ik snap je wel? en dit is precies het standaard verhaal, wat je krijgt in meer als alle mogelijke vormen dus.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Als alcoholist gaat het je nooit meer lukken om normaal te drinken, end of story. Da's heel vervelend - en er zijn best wat manieren om mee om te gaan (zoals niet continu tegen jezelf vertellen dat je nooit meer mag drinken), maar het is wel een feit. Zelfs degenen die ik ken die na jaren weer gecontroleerd zijn gaan drinken - de Brijder is daar nog wel een redelijke promotor van - én die dat hebben gered (een fractie van degenen die het proberen), geven aan dat dat een nog grotere hel is dan niet-drinken, omdat je vanaf het moment van je laatste drankje alweer bezig bent met de volgende keer dat het mag. Dat is pure zelfkastijding.
[..]
Er is geen pil voor je onderliggende psychische problemen nee, en die gaat er ook niet komen. Praten helpt in ieder geval. Met lotgenoten over je verslaving - en iedereen daar herkent jouw denkpatronen, want die zijn zo standaard voor een verslaafde als maar zijn kan; en vergeven je ook als je wél een keer toegeeft - als je maar wel echt wil stoppen en niet excuses zoekt om wel te mogen of jezelf speciaal vindt - en met professionele hulp voor je onderliggende problematiek. In je eentje ga je het niet redden.
Je post de godganse dag dronken nonsens maar verder functioneer je perfect! Neem nog een neutje vriend.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:21 schreef kree het volgende:
[..]
ik snap je wel? en dit is precies het standaard verhaal, wat je krijgt in meer als alle mogelijke vormen dus.
Ik ben het er alleen niet mee eens, mss ben ik een uitzondering wel.
Zie het toch anders.
hmmmms voor oordeeltje gemaaktquote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:22 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Je post de godganse dag dronken nonsens maar verder functioneer je perfect! Neem nog een neutje vriend.
Het is én én. Je moet werken aan je probleem waardoor je bent gaan verdoven én je moet leren met onverdoofd door het leven te gaan. Daar horen emoties als verdriet, boosheid, vermoeidheid, tegenslagen, allemaal bij. Maar eenmaal verslaafd kan je die niet meer loskoppelen van elkaar, verslaving is simpelweg ook een fysieke ziekte. Je dopamine-, serotonine-, GABA-huishouding steekt definitief anders in elkaar dan van een ander. Oók als je problemen zijn opgelost, want dan komen er wel weer nieuwe problemen, want niemand heeft een zorgeloos leventje waarin alles gaat zoals hij wil en er hooguit af en toe een hobbeltje op de weg is.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:23 schreef kree het volgende:
Maar ik ben helemaal niet oke met die hele methode en conclusie, ik ben meer voor pak het probleem aan waardoor drugs waardoor drank, dat is de oplossing. maaghoed praat tegen een muur aan dan vaak, zowaar gezegd.
Ik denk dat het goed is om te kijken naar je eigen vooroordelen die je over van alles en iedereen post.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:25 schreef kree het volgende:
[..]
hmmmms voor oordeeltje gemaakt. is dat zo?
Even voor mezelf sprekend: het doet me heelveel verdriet.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:27 schreef kree het volgende:
nee hoor, maar mss is het goed om ook dan eens het vervolg te laten zien? want normaal had ik gedacht van kap met dat posten hier en zoek het maar uit.
maar oke omdat ik het al jaren doe zal ik eerlijk doorposten. Jullie veroordelen me wel op bepaalde momenten he?
Waar was ik gister, of eergisteren. of aantal dagen ervoor?>
Niet hier iig. Jullie zien de stukjes dat ik hier ben.
waren het vooroordelen of gewoon open vragen in algemeen? denk het laatste he?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:30 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik denk dat het goed is om te kijken naar je eigen vooroordelen die je over van alles en iedereen post.
Tijd om in de spiegel te kijken kree.
Klinklare onzin, verslaving verdwijnt niet. Nooit. Ik geloof je wel hoor, dat je een keer normaal kan drinken. En vijf. En tien. Maar je gaat uiteindelijk voor gaas, echt.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 16:30 schreef kree het volgende:
Ik heb er soms moeite mee met niks drinken. het verschil is ik hoef het niet meer te doen nu als verslaving, dat is opgelost,.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |