abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213681634
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 18:51 schreef mascara-klodder het volgende:
Weg op verzoek.
ff voor de duidelijkheid die kwam niet van mij, geen idee wat er stond trouwens.

Maar ok snap jullie allemaal, en lees het echt en neem het mee erin. Maarja nu ff geen zin om weer hele diepe verhalen uit te spitten.

Kom er op terug. OK?
Do what you love, love what you do!
pi_213686327
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 18:53 schreef mascara-klodder het volgende:
Moet een beetje huilen nu @:nostra
@:kree laat dit op je inwerken.
Een dramageval is nooit leuk maar hoeft ook niet altijd aangehaald te worden alsof het op anderen, zoals kree, van toepassing is. Drama creëren is ook wel een vak apart hier

En dat gedrang van 'zoek hulp nu' is ook wel ziekelijk. Als je zelf hulp nodig had dan is dat prima maar het is juist raar dat je als patient tegen een ander gaat zeggen wat die persoon moet doen.

Ik vind het trouwens heel ongepast dat dit uberhaupt hier in ONZ staat.
pi_213686574
Baas @nostra
  zondag 26 mei 2024 @ 07:24:52 #204
13309 nostra
ask why
pi_213686868
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 02:36 schreef Masberum het volgende:
En dat gedrang van 'zoek hulp nu' is ook wel ziekelijk. Als je zelf hulp nodig had dan is dat prima maar het is juist raar dat je als patient tegen een ander gaat zeggen wat die persoon moet doen.
Als je een beetje wat van verslaving afweet, dan weet je ook dat je meer hebt aan het advies van een ervaringsdeskundige dan van vrienden, niet-verslaafden of zelfs professionele hulpverlening. Wat hij daarmee doet, moet hij zelf weten. En dit (kree) is niet niveautje 'keer teveel gezopen, wat een kater heb ik nu', dit is niveau jarenlang misbruk, inname rijbewijs, gebroken schouders en een begeleid wonen traject, inclusief UC's etc. Dan draai je dus wel mee bij de mensen met een zeer serieus probleem en niet de 'flesje wijn per dag' Bloemendalers.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zondag 26 mei 2024 @ 07:37:58 #205
13309 nostra
ask why
pi_213686907
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2024 04:16 schreef AardappelSchotel het volgende:
Baas @:nostra
Weinig baas aan hoor, ik had die hele zooi zelf liever nooit meegemaakt en ben er meer door verloren dan me lief is, al valt de schade relatief mee als ik om me heen kijk naar anderen.

Ik ben er wél uitgekomen, maar de belangrijkste les daarbij is wel dat je het niet zelf kan. En ja, dat veralgemeniseer ik bewust naar 'je' en niet 'ik', want dat geldt echt voor iedereen die zover is afgegleden.

Waar 'ik' om de hoek komt kijken, is de eigenwijsheid, het niet willen stoppen wat ik nu weer teruglees en denken dat je het hoofdstuk kan afsluiten als het een tijd goed is gegaan (wat ik hier ook weer teruglees). Dát is wat je zelf moet doen, en hoogstwaarschijnlijk met vallen en opstaan. Accepteer dat dat erbij hoort, maar weet ook dat elke terugval (terugval, niet uitglijder) zwaarder is dan de vorige. En gebruik het ook niet a priori al als excuus ('ik mag wel drinken, want terugvallen hoort erbij').

[ Bericht 2% gewijzigd door nostra op 26-05-2024 07:44:53 ]
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zondag 26 mei 2024 @ 07:43:54 #206
13309 nostra
ask why
pi_213686926
@kree , je mag ook een keer bellen als je daar behoefte aan hebt, DM dan maar even.
Friedman on Donahue
pi_213687409
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2024 07:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Weinig baas aan hoor, ik had die hele zooi zelf liever nooit meegemaakt en ben er meer door verloren dan me lief is, al valt de schade relatief mee als ik om me heen kijk naar anderen.

Ik ben er wél uitgekomen, maar de belangrijkste les daarbij is wel dat je het niet zelf kan. En ja, dat veralgemeniseer ik bewust naar 'je' en niet 'ik', want dat geldt echt voor iedereen die zover is afgegleden.

Waar 'ik' om de hoek komt kijken, is de eigenwijsheid, het niet willen stoppen wat ik nu weer teruglees en denken dat je het hoofdstuk kan afsluiten als het een tijd goed is gegaan (wat ik hier ook weer teruglees). Dát is wat je zelf moet doen, en hoogstwaarschijnlijk met vallen en opstaan. Accepteer dat dat erbij hoort, maar weet ook dat elke terugval (terugval, niet uitglijder) zwaarder is dan de vorige. En gebruik het ook niet a priori al als excuus ('ik mag wel drinken, want terugvallen hoort erbij').
Baas omdat je je eigen probleem onderkend hebt en bewust hulp gezocht hebt. Dan ben je gewoon een echte.
pi_213688227
@kree, ik vind het zo jammer dat je weer drinkt. :'(
  Moderator zondag 26 mei 2024 @ 10:29:54 #209
388664 crew  Dotteke
pi_213688242
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 18:47 schreef nostra het volgende:
Een goede vergelijking die ik in de kliniek kreeg was die van een poppetje, die zo liep:

[ afbeelding ]

Op het eerste punt ben je rock bottom, daarna begint je herstel en ga klim je weer wat omhoog. Ná je (fysieke) herstel kijk je terug en zie je nog duidelijk de diepe kuil waar je vandaan komt en wees je wel honderd keer op je hoede om daar naar terug te keren. Nog wat verder in de tijd, alles gaat goed, en dan kijk je terug en zie je alleen nog maar de situatie vóórdat je in de echte shit belandde. Laat je niet belazeren door dat spul en denk terug aan wat er allemaal mis is gegaan en of het je dat écht waard is om weer op het spel te zetten.

Eén keer goed de boot in gaan en je verpest weer een hele hoop. Bij mijn laatste terugval, gelukkig alweer tijden geleden, werd ik zo wakker (foto gaat zo weer weg). Na 1 dag drinken, zonder een idee wat er gebeurd was. Wil je dat? Nogmaals: zoek hulp, nu.

Fijn dat je zo eerlijk naar Kree bent en goed advies geeft. ^O^ Ik hoop dat hij snel weer hulp zoekt en de juiste hulp krijgt.
.
@kree neem het advies van Nostra maar aan.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_213714466
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2024 07:43 schreef nostra het volgende:
@:kree , je mag ook een keer bellen als je daar behoefte aan hebt, DM dan maar even.
Ik hou die in gedachte, hoewel moet zeggen het gaat onderhand wel weer stuk beter hoor :P

Heb zo die momenten, maar zal herkenbaar zijn, Maar altijd goed om te weten.
bij deze genoteerd
pi_216769010
Bump maar even, omdat het ter sprake kwam.

Ik vraag me af, zijn er mensen die zich in dat hele verhaal van mij zich herkennen?
  donderdag 20 februari 2025 @ 20:22:29 #212
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_216769328
Hoe gaat het nu? :@
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_216769333
mag ook nog over vragen over CBR en hoe liep het af met je rijbewijs.
Wat heeft justitie je aan straf opgelegd etc etc.

Ik ben niet te beroerd om er even toelichting op te geven, mits serieuze vragen enzo. :)
pi_216769418
quote:
2s.gif Op donderdag 20 februari 2025 20:22 schreef Moeraskat het volgende:
Hoe gaat het nu? :@
nou dan denk ik redelijk goed?
Ik heb inmiddels op 2 maand na 3 jaar een vast contract, bij leuke werkgever met leuk werk.
En nog steeds naar mijn zin daar,

(andere vraag kan nog zijn, hoe kreeg je dat dan voor elkaar met sollicitaties enzo?) naja gewoon door opzich eerlijk te zijn.
Maargoed ik ging vanuit hulpverlening heeeeeeeel snel door in die dingen. CBR en rijbewijs was nog wel een drama. vooral dat.
Mensen denken nl krijg je boete en straf van justitie. die ik al aardig heftig vond voor wat ik nu gedaan had eigenlijk. (als je het gaat vergelijken met andere dingen)

Maar ok dan nog. CBR is een steen aan je been wel terwijl je in het diepe wordt gegooid. En het irriteerd me mateloos dat ik er nog neit vanaf ben.

Justitie straf was tot daar aan toe. en mss terrecht. Dat gezeik met CBR en wat dat kost,,,, dat is het ergste ervan

Dat ik er nu nog last van heb en nog daar dik voor moet betalen met bullshit onderzoek en etc. daar baal ik wel van en ben ik het niet mee eens.

Wat ik met name wil zeggen erover. Het CBR uit zich als een instantie om straffen op te leggen (buiten een justitie om en etc en rechter)
Ze hebben soort alleenrecht op rijbewijzen. Tuurlijk je kunt zeggen ben het er niet mee eens. En dan is het prima en afgedaan. Maar heb je geen rijbewijs meer.

Tja dat is de echte straf. en als ik eerlijk ben, ik weet dat ik dingen fout heb gedaan. Maar zo ernstig was het niet toen?
En ga me er ook niet meer over verdedigen want zinloos. Maar er is een verschil tussen slingerend over wegen rijden elke dag, en een parkeerschade maken omdat je 300m verder je onwijze grote bus wil parkeren.
  donderdag 20 februari 2025 @ 20:58:12 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216770168
De oorzaak, dat je als notoire zatlap, achter het stuur kroop/kruipt zonder enige twijfel. Dat is waarom het CBR je rijbewijs afgenomen heeft
Je was een gevaar voor jezelf en voor anderen en daarmee kan je geen auto onder je hoede hebben

Fijn dat het beter gaat, en knap hoe je je weet staande te houden in werk en privé ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 20 februari 2025 @ 23:07:45 #216
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_216773362
Nou. De straf is wat mij betreft terecht.

Maar ik ben ook wat dat betreft écht niet de juiste persoon bij wie je moet zijn om je te verdedigen op dit vlak.
Zeker niet met die houding en hoe je er tegenaan kijkt.

Ik lees in elk geval dat het toch niet doordringt tot je. Jammer.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_216773940
Dat ik er nu nog last van heb en nog daar dik voor moet betalen met bullshit onderzoek en etc. daar baal ik wel van en ben ik het niet mee eens.

Tja dat is de echte straf. en als ik eerlijk ben, ik weet dat ik dingen fout heb gedaan. Maar zo ernstig was het niet toen?

Ga nou niet weer dit doen, je was fout punt. Je maakt je niet echt populair met dit soort shit. Wees fucking blij dat je een onwijs leuke baan hebt nu en je verdient ook leuk. Wees trots daarop en ga niet weer lopen zeiken dat het een kleinigheidje was.
Plus zet je baan niet op het spel met je nog steeds aardig ongecontroleerd zuip gedrag.
Hele nacht weer op fok en dus niet in staat om je werk te doen. Zonde
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_216774025
quote:
85s.gif Op donderdag 20 februari 2025 23:33 schreef Soury het volgende:

Ga nou niet weer dit doen, je was fout punt. Je maakt je niet echt populair met dit soort shit. Wees fucking blij dat je een onwijs leuke baan hebt nu en je verdient ook leuk. Wees trots daarop en ga niet weer lopen zeiken dat het een kleinigheidje was.
Plus zet je baan niet op het spel met je nog steeds aardig ongecontroleerd zuip gedrag.
[/quote]

weet ik en begrepen, en doe ik ook hoor?

Maar vroeg er ook niet om om nog eens kritiek erop te geben hier? Van mij mag het in het andere topic wel en ga ik er ook nog wel op over in.

Maar bebrijp wel dat dit een moeilijk punt is, zeker omdat ik zonder meer wet heb overtreden, en ik heb daar meer problemen mee als jullie zeggen straf was goed of niet goed of te mild zelfs? Maar wil het er hier niet over hebben.

Tis dat het ter sprake komt. en dat is niet erg, maar wil het wel ff scheiden anders krijgen we gezeik weer met mods en moderatie en etc wat hier kan en daar etc. :P
pi_216774335
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 23:37 schreef kree het volgende:

[..]

quote:
weet ik en begrepen, en doe ik ook hoor?

Maar vroeg er ook niet om om nog eens kritiek erop te geben hier? Van mij mag het in het andere topic wel en ga ik er ook nog wel op over in.

Maar bebrijp wel dat dit een moeilijk punt is, zeker omdat ik zonder meer wet heb overtreden, en ik heb daar meer problemen mee als jullie zeggen straf was goed of niet goed of te mild zelfs? Maar wil het er hier niet over hebben.

Tis dat het ter sprake komt. en dat is niet erg, maar wil het wel ff scheiden anders krijgen we gezeik weer met mods en moderatie en etc wat hier kan en daar etc. :P
Wat ik aanhaalde was toch echt jou tekst. Ik snap niet wat je wel wil, lijkt me duidelijk dat mensen daar commentaar op gaan geven. Je wil gewoon horen dat het allemaal overtrokken is.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_216774411
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 23:48 schreef Soury het volgende:

[..]
[..]
Wat ik aanhaalde was toch echt jou tekst. Ik snap niet wat je wel wil, lijkt me duidelijk dat mensen daar commentaar op gaan geven. Je wil gewoon horen dat het allemaal overtrokken is.
jawel tuurlijk wel, maar had dit beetje achter rme gelaten, maar nog steeds vind ik dit een ok verhaal. en is niet hoe het moet of zal gaan, maar puur hoe ik het meemaakte. en niet alleen dit laatste stuykje topic want toen het niet goed ging vooral/

Dat is doel van dit, en ja Soury ik snap je wel, maar begrijp ook mijn twijfels onderhand over alles enzo?
pi_216774446
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 23:55 schreef kree het volgende:

[..]
jawel tuurlijk wel, maar had dit beetje achter rme gelaten, maar nog steeds vind ik dit een ok verhaal. en is niet hoe het moet of zal gaan, maar puur hoe ik het meemaakte. en niet alleen dit laatste stuykje topic want toen het niet goed ging vooral/

Dat is doel van dit, en ja Soury ik snap je wel, maar begrijp ook mijn twijfels onderhand over alles enzo?
Ik had dit topic maar met rust gelaten eik. Door alles weer te bagatelliseren krijg je weer een berg ellende
pi_216774512
@kree

Zie PM
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_216774545
P.S. als deze feedback al niet kan in dit topic (in welk topic had je het dan 'liever' gehad, @kree ? ) - dan is dit topic echt een wassen neus.

Het CBR heeft nu eenmaal regels om zich aan te houden. En jij hebt je aan die regels te houden.
Simpel.

Kan je hoog of laag om springen, en het gi-gan-tisch niet-leuk vinden (of erger nog... het er dus niet mee eens zijn...:
het is nu eenmaal de voorgeschreven wet.

Simpel.
pi_216774547
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 23:58 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik had dit topic maar met rust gelaten eik. Door alles weer te bagatelliseren krijg je weer een berg ellende
ik zie het niet zozeer als ellende he? want kan daar wel tegen.

Maar is meer nouja weet niet eens is het waarschuwing of kijk uit. of mss blijf trouw aan dingen dat alles goed kan komen?

Dat is de vraag denik die ik openbaar hier zet. ?
pi_216774557
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 20:26 schreef kree het volgende:
Het CBR uit zich als een instantie om straffen op te leggen (buiten een justitie om en etc en rechter) [
Ze hebben soort alleenrecht op rijbewijzen.
Centraal

Bureau

Rijvaardigheid

Goh. Daar kan best méér bij komen kijken dan alleen de vaardigheidsproeven voor je 1e rijbewijs, toch?
En de medische keuringen voor mensen die uiteindelijk... gekeurd moeten worden óf ze nog een rijbewijs mogen hebben.

En wat is dan... 'medische' keuring? Wat valt eronder...?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')