Blijven hopenquote:Op donderdag 23 februari 2023 16:52 schreef capricia het volgende:
Ik weet dat het nogal BNW is, maar ik denk dat de beste oplossing is om de Russische Federatie op te delen in afzonderlijke republieken. Zonder dat de Russen er de baas over kunnen spelen.
Putin uit het raam zal al een stap zijn.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Blijven hopen
Tegen die tijd is gans europa genuked tot parking voor navo oud ijzer
Oh, onderhandelingen zijn niet nodig, Rusland kan gewoon Oekraïne weer verlaten.quote:Op donderdag 23 februari 2023 15:12 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nee hoor
Rusland had deze oorlog niet moeten beginnen. Oorlog is nooit een oplossing.
Ik typ hier al een jaar dat er onderhandeld moet worden , de enige manier om dit te stoppen.
Maar dat wordt mij duidelijk niet in dank afgenomen![]()
Dus doen we maar verder met oorlog.
We zien wel wie er uiteindelijk ten onder zal gaan.
En al helemaal als China ook in the picture komt.
More popcorn needed
Let op met wat je wenst.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Putin uit het raam zal al een stap zijn.
Dat is inderdaad wel echt een dingetje. De opvolger van Poetin gaat, als hij een op een vervangen wordt zonder andere interne veranderingen een veel grotere warmonger zijn. Moet je eens zien wat een Medvedev allemaal zegt.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:28 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Let op met wat je wenst.
Velen in Rusland vinden hem nu al te soft
Medvedev heeft waarschijnlijk een alcohol-probleem. En is sws op een zijspoor gerangeerd door Poetin. Hij heeft nog maar weinig invloedrijke mensen achter zich staan.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel echt een dingetje. De opvolger van Poetin gaat, als hij een op een vervangen wordt zonder andere interne veranderingen een veel grotere warmonger zijn. Moet je eens zien wat een Medvedev allemaal zegt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat als Poetin uit het raam valt, het chaos wordt. En iedereen de macht probeert te grijpen. Geen idee of hij een politiek testament heeft met daarin zijn benoemde opvolger. En geen idee of die persoon genoeg backing heeft.
Maar die chaos zal ook tot het front doordringen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Medvedev heeft waarschijnlijk een alcohol-probleem. En is sws op een zijspoor gerangeerd door Poetin. Hij heeft nog maar weinig invloedrijke mensen achter zich staan.
We hebben nog die Navalny die met zijn 15-puntenplan zich geliefd probeert te maken in het westen als alternatief voor Poetin.
Maar Ja, het simpele feit dat hij dit soort manifesten zomaar kan publiceren, tweiwjl hij gevangen zit, moet de meeste BNWers een controled opposition gevoel geven.
Dit draadje:
https://twitter.com/naval(...)34G6tuT7vJh0LTw&s=19Navalny is dan ook helemaal niet zo westers gezind als dat hij doet voorkomen. Hij presenteert zich zo, tevens als martelaar om goodwill te kweken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed, het is geen Poetin of zo maar echt fris is ie ook niet.
En wat je zegt klopt ook, dat wordt een grote bende infighting.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Navalny is dan ook helemaal niet zo westers gezind als dat hij doet voorkomen. Hij presenteert zich zo, tevens als martelaar om goodwill te kweken.
Goed, het is geen Poetin of zo maar echt fris is ie ook niet
Denk je dat de positie van Poetin dan nog houdbaar is?quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:47 schreef miss_sly het volgende:
De enige goede uitkomst is dan ook dat Oekraïne wint en Rusland werkelijk verslagen wordt, denk ik.
Wat zou die dan kunnen doen? Meer dienstplichtigen oproepen?quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel echt een dingetje. De opvolger van Poetin gaat, als hij een op een vervangen wordt zonder andere interne veranderingen een veel grotere warmonger zijn. Moet je eens zien wat een Medvedev allemaal zegt.
0%quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk je dat de positie van Poetin dan nog houdbaar is?
Nuke fest ...quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:47 schreef miss_sly het volgende:
De enige goede uitkomst is dan ook dat Oekraïne wint en Rusland werkelijk verslagen wordt, denk ik.
Nee, zeker niet. Maar er is dan geen leger meer, geen economie meer, geen mensen meer, geen materieel meer, of dat alles in dusdanige kleine aantallen dat Rusland niets meer kan uitvreten. Geen internationale betrekkingen meer. Uitgerangeerd.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk je dat de positie van Poetin dan nog houdbaar is?
Uitdrukkelijk niet. Maar by all means, gooi er nog een oneliner tegenaan.quote:
Met kernraketten en een rode knop. Lijkt me geen fijn vooruitzicht.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Maar er is dan geen leger meer, geen economie meer, geen mensen meer, geen materieel meer, of dat alles in dusdanige kleine aantallen dat Rusland niets meer kan uitvreten. Geen internationale betrekkingen meer. Uitgerangeerd.
Euh?quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Maar er is dan geen leger meer, geen economie meer, geen mensen meer, geen materieel meer, of dat alles in dusdanige kleine aantallen dat Rusland niets meer kan uitvreten. Geen internationale betrekkingen meer. Uitgerangeerd.
Dat is al de gehele oorlog het geval.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Met kernraketten en een rode knop. Lijkt me geen fijn vooruitzicht.
/ignorequote:Op donderdag 23 februari 2023 17:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Euh?
Nieuwe fantasy serie op Netflix?
Kzit in auto te wachten op zoon en dus op mobieltje.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uitdrukkelijk niet. Maar by all means, gooi er nog een oneliner tegenaan.
Maar Rusland heeft nu nog een leger, een economie en mensen. Als je dat alles wegvaagt, kan je best eens aan hun doctrine qua gebruik van dit soort wapens komen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is al de gehele oorlog het geval.
Dat kan. Ik weet niet of ik daar werkelijk in geloof. En hoe langer deze oorlog duurt, hoe meer scheurtjes er ook in de Russische samenleving komen, denk ik.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar Rusland heeft nu nog een leger, een economie en mensen. Als je dat alles wegvaagt, kan je best eens aan hun doctrine qua gebruik van dit soort wapens komen.
(Ja, die doctrine staat op schrift)
Wat zou jouw 'if then what' scenario zijn?quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan. Ik weet niet of ik daar werkelijk in geloof. En hoe langer deze oorlog duurt, hoe meer scheurtjes er ook in de Russische samenleving komen, denk ik.
Er is natuurlijk gewoon helemaal geen ideaal scenario waarin alles in één klap weer pais en vree en kumbaya is, helaas.
Oh die denkt ondertussen natuurlijk dat ganse wereld aan zn voeten ligt.quote:Zelensky: “Nog geen Chinees vredesplan gezien”
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky “staat open” voor een gesprek met China, maar heeft “nog geen vredesvoorstel van dat land gezien”.
https://www.hln.be/buiten(...)lan-gezien~ad9d7060/
In mijn ideale scenario (ideaal hè, niet per se realistischquote:Op donderdag 23 februari 2023 17:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat zou jouw 'if then what' scenario zijn?
We verslaan het volledige Russische leger, en dan komt Poetin te val.. en wat nog meer?
Ik weet wel dat Rusland al een bevolkingskrimp heeft en er nu heel snel heel veel mannen doorheen jaagt.
Dat wordt een steeds leger land.
Ja, ik vind dat leuk. Is ook BNW...Scenarios bedenken.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In mijn ideale scenario (ideaal hè, niet per se realistisch) wordt de bevolking wakker en komt tot een revolutie. Er komt een regimechange en in samenwerking met andere democratieën wordt er een heel nieuwe samenleving opgetuigd.
Een mens mag dromen, toch?
Volgens mijn man moet ik een politieke partij oprichten, genaamd Idealisten ‘23
Iets dergelijks moet natuurlijk ten grondslag liggen aan die onvrede inderdaad. Probleem is natuurlijk dat de infrastructuur helemaal niet doorheen heel Rusland dusdanig goed is, dat het alle mensen kan bereiken.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat leuk. Is ook BNW...Scenarios bedenken.![]()
Ik denk dat Rusland ook maar eens wat meer persvrijheid moet krijgen. Om te lezen en te zien wat hun land aanricht. Zou al heel wat zijn. Dan komt die onvrede vanzelf.
Topideequote:Op donderdag 23 februari 2023 18:10 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat Rusland ook maar eens wat meer persvrijheid moet krijgen. Om te lezen en te zien wat hun land aanricht. Zou al heel wat zijn. Dan komt die onvrede vanzelf.
Maar die arme gebieden leveren nu toch al het merendeel van de strijders. De ontvolking gaat daar sneller dan in dichtbewoonde gebieden alla Moskou en Sint Petersburg.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Iets dergelijks moet natuurlijk ten grondslag liggen aan die onvrede inderdaad. Probleem is natuurlijk dat de infrastructuur helemaal niet doorheen heel Rusland dusdanig goed is, dat het alle mensen kan bereiken.
Wat zou jouw ideale scenario zijn?quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Topidee
Want westerse media nu is gewoon pure promotie voor Putin
Maar als je dat weet, hoezo valt er dan iets te onderhandelen met Rusland.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:28 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Let op met wat je wenst.
Velen in Rusland vinden hem nu al te soft
Bijvoorbeeld, of een volschalige oorlogseconomie, verdere (pogingen tot) destabilisatie van Europa of omringende landen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat zou die dan kunnen doen? Meer dienstplichtigen oproepen?
Die gebieden leveren nu de manschappen, maar zijn niet echt op de hoogte waarvoor ze die leveren. Wat er gebeurt, in Oekraïne en de rest van de wereld.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar die arme gebieden leveren nu toch al het merendeel van de strijders. De ontvolking gaat daar sneller dan in dichtbewoonde gebieden alla Moskou en Sint Petersburg.
Ben benieuwd hoeveel Russen er straks nog over zijn.
Dat vind ik het grootste gevaar van Rusland en zijn machthebbers: logica, succes, onbelangrijk.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, of een volschalige oorlogseconomie, verdere (pogingen tot) destabilisatie van Europa of omringende landen.
Het hoeft niet eens logisch te zijn. Hell het hoeft niet eens naar wens te werken, maar de effecten kunnen evengoed desastreus zijn.
Op macro niveau heb ik te doen met heel veel Russen. Tot op zekere hoogte zelfs de ongeinformeerde zielen die denken dat ze voor een of ander novorossiya vechten terwijl het Putins ego is waar ze voor vechten.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die gebieden leveren nu de manschappen, maar zijn niet echt op de hoogte waarvoor ze die leveren. Wat er gebeurt, in Oekraïne en de rest van de wereld.
Er was al een sprake van een krimpende bevolking als ik me niet vergis (onder andere vandaar ook de ontvoerde kinderen deren) en dat zal alleen maar erger worden met al die dode mannen nu. Heel verdrietig wat daar nu aan leegtes valt binnen gezinnen, families, samenlevingen.
Ironisch genoeg is die mentaliteit ook grondlegger geweest voor grootste zaken. Het is the long game spelen maar dan wel gokkend.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik het grootste gevaar van Rusland en zijn machthebbers: logica, succes, onbelangrijk.
Eens, dat gevoel heb ik er ook bij als mensen zo fanatiek haten op alle Russen, want ze houden het immers in stand. Zo simpel is het niet, alleen kunnen wij o s dat niet voorstellen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Op macro niveau heb ik te doen met heel veel Russen. Tot op zekere hoogte zelfs de ongeinformeerde zielen die denken dat ze voor een of ander novorossiya vechten terwijl het Putins ego is waar ze voor vechten.
Wij kennen dat helemaal niet. Gros van die mensen zijn voor een dubbeltje geboren en krijgen daarnaast slecht of geen onderwijs. Er wordt dan vaak naar de rijke moskowieten of peterburgers gewezen en tot op zekere hoogte is dat terecht.. Maar het is een autoritair regime, je zegt iets verkeerds en in het gunstigste geval ben je je rijkdom kwijt en in het slechtste geval verdwijn je helemaal (of je eindigt op het front) en dat is wel een beetje waar ik moeite mee heb als "westerlingen" met een westerse bril naar Rusland en diens onderdanen kijken.
Ach welnee, ik kan nu naar het binnenhof rijden en protesteren voor(!) de oorlog en het enige waar ik me echt zorgen over moet maken is hoe vaak ik op dumpert kom als wappie.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens, dat gevoel heb ik er ook bij als mensen zo fanatiek haten op alle Russen, want ze houden het immers in stand. Zo simpel is het niet, alleen kunnen wij o s dat niet voorstellen.
Dat is precies de reden waarom ik zo’n moeite heb met mensen die a) Rusland en Poetin half vereren, en b) klagen over hoe slecht het in NL is en hoe we hier een dictatuur zijn en men niets meer mag zeggen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ach welnee, ik kan nu naar het binnenhof rijden en protesteren voor(!) de oorlog en het enige waar ik me echt zorgen over moet maken is hoe vaak ik op dumpert kom als wappie.
Die situatie is in Rusland helemaal niet mogelijk.
Best grappig hoe je de zaken altijd omdraaitquote:Op donderdag 23 februari 2023 18:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Topidee
Want westerse media nu is gewoon pure promotie voor Putin
Maar daarmee los je de problemen voor de Russen zelf niet op. En dat wordt wel verwacht van een nieuwe leider. Ik denk dat die dan nog sneller zou worden gewipt.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld, of een volschalige oorlogseconomie, verdere (pogingen tot) destabilisatie van Europa of omringende landen.
Het hoeft niet eens logisch te zijn. Hell het hoeft niet eens naar wens te werken, maar de effecten kunnen evengoed desastreus zijn.
Schrijnend voorbeeldje vandaag nog in het nieuws:quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ach welnee, ik kan nu naar het binnenhof rijden en protesteren voor(!) de oorlog en het enige waar ik me echt zorgen over moet maken is hoe vaak ik op dumpert kom als wappie.
Die situatie is in Rusland helemaal niet mogelijk.
Nee dat klopt, maar die figuren zitten daar ook niet om die reden. Macht, geld en aanzien. De gewone Rus zal ze aan hun reet roesten.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar daarmee los je de problemen voor de Russen zelf niet op. En dat wordt wel verwacht van een nieuwe leider. Ik denk dat die dan nog sneller zou worden gewipt.
Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:47 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Schrijnend voorbeeldje vandaag nog in het nieuws:
https://www.volkskrant.nl(...)olkinderen~bfd81917/
Tegelijk duwen ze China zelf richting Rusland, en verkleinen ze de kans op voor oekr voordelige vredesvoorstellen vanuit China.quote:Washington gaat meer militairen naar Taiwan sturen om soldaten op te leiden
De Verenigde Staten gaan meer militairen naar Taiwan sturen om het Taiwanese leger op te leiden. Dat meldt de krant The Wall Street Journal op gezag van anonieme Amerikaanse verantwoordelijken.
https://www.hln.be/buiten(...)-te-leiden~a7eb4078/
Is dat?quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Best grappig hoe je de zaken altijd omdraait
Ja, precies. Dat is de draai die je er aan gaf.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:25 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Is dat?
Hij hoeft de westerse media maar te citeren om zijn bevolking aan te tonen hoe het westen tegen hen is. Pure bevestiging van wat hij verkondigt.
Moesten er verkiezingen zijn, was dit gratis campagne.
Ah zal ff zoeken ik kwam een vertaling tegen waar het puur om wapens ging.quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:08 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het vooral om munitie waarvan die leider zegt dat ze het te weinig krijgen. Niet over de wapens. wapens hebben ze wel. Zijn een stuk beter bepakt dan de opgeroepen russen.
Maar wapens zonder kogels heb je ook zo weinig aanEn dan had die het vooral over artillery geloof ik. In nws van gister staat ergens nog wel het filmpje van wat hij allemaal zegt
Het conflict in Oekraïne is toch gewoon een proxy-oorlog van Xi tegen het westen om de Chinese wapenindustrie te promoten? Eerst loopt Rusland zich helemaal te pletter met hun eigen rommel, en dan is het ineens Xi die ze de winnende wapens gaat leveren. Iedereen die voor zichzelf kan nadenken ziet dat.quote:Op donderdag 23 februari 2023 19:21 schreef UncleScorp het volgende:
Kijk kijk de VS bereidt al een volgende speeltuin voor.
[..]
Tegelijk duwen ze China zelf richting Rusland, en verkleinen ze de kans op voor oekr voordelige vredesvoorstellen vanuit China.
Ik voorzie een beursnotering van Russian brides.comquote:Op donderdag 23 februari 2023 17:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar in het grotere plaatje valt dat natuurlijk wel mee...quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik las ook iets dat Russische studenten zouden worden opgeroepen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 18:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat klopt, maar die figuren zitten daar ook niet om die reden. Macht, geld en aanzien. De gewone Rus zal ze aan hun reet roesten.
[..]
Dat bedoel ik.
Succes om je daaraan te ontworstelen. Al vertrekken veel hoogopgeleide jonge Russen wel, nu dat nog kan. Diegene die die kans niet zien of niet aandurven, of erger nog voor galg en rad opgroeien door dit soort shit zijn bijna niet meer te redden. En helaas wel een probleem voor "ons"
In oekr zijn de 16-jarigen al aan de beurt.quote:Op donderdag 23 februari 2023 20:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik las ook iets dat Russische studenten zouden worden opgeroepen.
Als dat zo is dan gooit Rusland de laatste ruiten in wat ze nog hebben.
Studenten ontsnappen aan de draft omdat ze volgens de wet niet opgeroepen kunnen worden, een verandering in de wet, wat op 1 maart in zou kunnen gaan zou betekenen dat ook deze groep gemobiliseerd kan worden
https://www.ed.nl/buitenl(...)%2Fwww.google.com%2F
Dus de gene die nog niet gevlucht zijn kunnen dat straks echt niet meer want Rusland zal dan eventueel alles pot dicht gooien na hun voorgaande mobilisatie waarbij een miljoen man het land uit probeerde te komen.
Maar goed, als die mobilisatie komt en als de wet er door heen gedrukt wordt.
Ja, schiet aardig op.quote:Op donderdag 23 februari 2023 20:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
In oekr zijn de 16-jarigen al aan de beurt.
Gaat snel zo.
Ah ja the Truthmeter, the Ministry of Truth.quote:Op donderdag 23 februari 2023 20:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, schiet aardig op.
https://truthmeter.mk/it-(...)the-threshold-to-16/
Precies.quote:Op donderdag 23 februari 2023 21:00 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ah ja the Truthmeter, the Ministry of Truth.
Uhu
We hebben hier een mooie inhoudelijke discussie en dan kom jij met een oneliner "ja maar Oekraïne"quote:Op donderdag 23 februari 2023 20:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
In oekr zijn de 16-jarigen al aan de beurt.
Gaat snel zo.
Zuchtquote:Op donderdag 23 februari 2023 21:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We hebben hier een mooie inhoudelijke discussie en dan kom jij met een oneliner "ja maar Oekraïne"
Snap je een beetje waarom dat frustratie opwekt?
Niet om je publiekelijk aan te vallen oid, maar dit vond in een geschikt en niet zo'n aanvallend voorbeeld![]()
Kerel, ik steek m'n nek meerdere malen voor je uit. Ik spreek je hier nogmaals op een hele normale toon aan in de hoop dat je wat aan zelfreflectie doet en dit is je antwoord?quote:Op donderdag 23 februari 2023 21:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zucht
Daar is mn persoonlijke waakhond weer met zn 2 straatkatten er achteraan.
En steeds word ik geviseerd.quote:Op donderdag 23 februari 2023 21:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kerel, ik steek m'n nek meerdere malen voor je uit. Ik spreek je hier nogmaals op een hele normale toon aan in de hoop dat je wat aan zelfreflectie doet en dit is je antwoord?
Kansloos. Ik kan er niks anders van maken.
Omdat je ook steeds jezelf in de kijker speelt. En ik probeer ook hier weer de weg van dialoog te kiezen ipv te bannen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 21:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En steeds word ik geviseerd.
Komaan seg
Vertel heb je een goeie oplossing voor de situatie?quote:Op donderdag 23 februari 2023 21:19 schreef UncleScorp het volgende:
Sja ik ben bijna nog het enige tegengeluid hier.
Komaan...doorduwen jongens
Kga tv kijken nuquote:Op donderdag 23 februari 2023 21:31 schreef theguyver het volgende:
[..]
Vertel heb je een goeie oplossing voor de situatie?
Vredes voorstel ben ik ook wel voor, nadeel er van is dat Rusland zijn reet met elk voorstel afveegt.
Wat zou de beste oplossing zijn?
Waar beide kampen mee akkoord gaan?
Brand los.
Vredesvoorstel ben ik ook wel voor -weg-quote:Op donderdag 23 februari 2023 21:31 schreef theguyver het volgende:
[..]
Vertel heb je een goeie oplossing voor de situatie?
Vredes voorstel ben ik ook wel voor, nadeel er van is dat Rusland zijn reet met elk voorstel afveegt.
Wat zou de beste oplossing zijn?
Waar beide kampen mee akkoord gaan?
Brand los.
Neuh ik help je alleen even herinneren dat vorige verdragen je weet wel dingen die op papier staan gewoon als plee papier word gebruikt door Poetin en consorten.quote:Op donderdag 23 februari 2023 21:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Kga tv kijken nu
Ow en nog een 2e zinloos lijntje aan toevoegen zodat ik geen strafpunt voor one-liner krijg
quote:“Miljoenen vaten Russische olie worden gewisseld tussen tankers voor kust Griekenland, om Europese sancties te omzeilen”
Sinds begin dit jaar zijn al miljoenen vaten Russische ruwe olie en brandstoffen gewisseld tussen tankers, om de Europese sancties te omzeilen. Dat schrijft het financiële persagentschap Bloomberg op basis van tracering van de olietankers.
https://www.hln.be/buiten(...)e-omzeilen~a9d0f291/
Naar mijn inzicht doet China exact hetzelfde als men het afgelopen jaar als deed.quote:Op donderdag 23 februari 2023 22:25 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Vredesvoorstel ben ik ook wel voor -weg-
Beste oplossing is er dus voorlopig niet.
Vredesvoorstel van de vs en het westen is enkel meer en meer wapens.
Dus is het wachten wat China gaat doen.
Maar vermits de VS stilaan ook hommeles met China opzoekt, vrees ik dat China niet de zijde van VS/westen/oekr zal kiezen.
Er is nog voldoende andere afzetmarkt als ze vnl uitzijn op economische macht
Zoals gezegd ga ik mee in de oorlog nu.
Ofwel vernietiging van oekr ofwel vernietiging van Rusland (+ europa dan gelijk)
Ah ja zoals gewoonlijk is het weer.quote:Op donderdag 23 februari 2023 22:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
Neuh ik help je alleen even herinneren dat vorige verdragen je weet wel dingen die op papier staan gewoon als plee papier word gebruikt door Poetin en consorten.
Wie zie je zo los gaan dan?quote:Op donderdag 23 februari 2023 21:17 schreef UncleScorp het volgende:
Zoals andere user in fb zei: steeds dat gehijg in je nek. Terwijl anderen gerust loos mogen gaan.
Een one-liner én offtopic.quote:
Is er de afgelopen 15 a 20 jaar überhaupt nog iets boeiends op de buis behalve sport?quote:Op donderdag 23 februari 2023 22:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ah ja zoals gewoonlijk is het weer.Verus
![]()
Ach we wachten op de tanks.
Meer dood en verderf
Er is toch geen bal op de tv
Nl 1,2,3 keek ik altijd via npostart en Chromecast.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 07:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
Is er de afgelopen 15 a 20 jaar überhaupt nog iets boeiends op de buis behalve sport?
Oh en om in BNW te blijven vooral geen nieuws kijken.
Ik had ooit aan Ziggo gevraagd of ze gewoon niet de overige zenders er af konden halen en me alleen (toen) MTV discovery Channel en nl123 konden geven, dat waren de enige zenders waar ik ooit eens naar keek en ik wou niet betalen voor iets waar ik toch geen gebruik van maak..
Toen dat niet kon, stekker er maaar uit gehaald en mis er niks aan.
Btw we zijn nu exact een jaar verder.
Hieronder wat Nederland heeft gedaan voor Oekraïne.
https://www.rijksoverheid(...)zet-nederland-nieuws
Tegenwoordig is dat inderdaad een mogelijkheid.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 07:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nl 1,2,3 keek ik altijd via npostart en Chromecast.
Werkt ook prima.
quote:Van de "Geest van Kiev" tot de dure jas van Poetin: 6 opvallende momenten in de propagandaoorlog tussen Rusland en Oekraïne
Naast de strijd aan de frontlinie, wordt tussen Oekraïne en Rusland nog een andere oorlog uitgevochten: een propagandaoorlog. Sinds de Russische inval in Oekraïne draait de propagandamolen in beide landen op volle toeren. Hoe wordt (en werd) propaganda ingezet in de oorlog? En werpt het zijn vruchten af?
Beelden van gesneuvelde soldaten, Oekraïense burgers op de vlucht voor het geweld en kapotgeschoten woonwijken. Overal verschijnen beelden van de oorlog in Oekraïne. Maar zijn al die beelden wel waarheidsgetrouw? Of schuilen er politieke motieven achter de verspreiding van sommige "nieuwsverhalen"?
Sinds de start van de oorlog draait zowel de Russische als de Oekraïense propagandamolen op volle toeren. Het bepaalt de manier waarop burgers, zowel Oekraïeners als Russen, informatie over de oorlog te zien en te horen krijgen. Als ze het überhaupt al te zien krijgen.
Kort en bondig: wat is propaganda?
- Selectieve vorm van communicatie
- Vaak verspreid via massamedia, zoals televisie, radio, maar ook sociale media
- Ondersteunt iemands agenda: probeert het gedrag van mensen te beïnvloeden en hun opinies te veranderen
- Niet altijd negatief: kan ook dienen om de moraal op te krikken of om juist wél correcte informatie te verspreiden
- Taal is het belangrijkste propagandamiddel (de manier waarop bepaalde zaken verwoord worden)
6 voorbeelden :
1. Poetin en "het denazificeren van Oekraïne"
2. Oekraïne en "De geest van Kiev"?
3. Het groene shirt van Zelenski en de dure jas van Poetin
4. "Niet onze raket": hoe Oekraïne zichzelf in de voet schoot
5. Zijn het soldaten, slachtoffers of acteurs?
6. Een popnummer over... kernwapens
https://www.msn.com/nl-be(...)6b1d131496343e&ei=10
quote:Defensie hijst Oekraïense vlag
Precies een jaar na de Russische inval voert Defensie vandaag de Oekraïense vlag. Het blauw-gele doek prijkt niet alleen op het ministerie in Den Haag, maar ook op tal van militaire panden in het hele land, zoals hoofdkwartieren en kazernes.
Volgens Commandant der Strijdkrachten generaal Onno Eichelsheim en minister van Defensie Kajsa Ollongren is de oorlog aan de oostflank van het NAVO-grondgebied van wezenlijke invloed op de veiligheid van Nederland. Maar ook op dat van de bondgenoten en op Europa als geheel.
Nederland levert Oekraïne militaire steun voor de strijd tegen de Russische agressie. Vandaag wordt die steun ook symbolisch betuigd.
De Oekraïense vlag wordt gehesen tussen zonsopkomst en zonsondergang. Als er op een Defensielocatie slechts een vlaggenmast beschikbaar is, mag de Nederlandse vlag bij hoge uitzondering een dag wijken voor de Oekraïense.
Ook op andere overheidsgebouwen hangt de Oekraïense vlag in top.
Hele rapport is ook gewoon te lezen in het Nederlands, mocht je dat willen: https://www.defensie.nl/d(...)ie-aivd-en-mivd-24-2quote:
Als je echt lef hebt plak je een grote Z op je achteruit.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
Van de FOK! frontpage. Het blijft bijzonder om te zien hoe men zich in bepaalde kringen binnen een jaar tijd met het land Oekraïne heeft verweven, het wekt serieus het idee dat sommigen zich meer Oekraïner dan Nederlander voelen. En dan deze vlag voor nog geen 24-uur, het is weer virtue signaling van de hoogste orde. Toon dan lef en doe het minstens een maand.
[..]
Ik zou niet weten waarom mensen dat überhaupt zouden willen doen. Maar er zullen binnen Rusland vast en zeker aan propaganda ten prooi gevallen burgers zijn die dat doen. Alleen wat dit te maken heeft met het hijsen van een niet-Nederlandse vlag bij Nederlandse overheidsinstanties is mij een raadsel.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als je echt lef hebt plak je een grote Z op je achteruit.
Of iets in die geest.
Trust the violence!quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:08 schreef UncleScorp het volgende:
[..]![]()
Geen probleem joh
We gaan vol voor oorlog![]()
Eerst oekr naar de kloten , daarna zien we wel
Past wel goed bij het plaatje van de zero-emission agenda. "a narrow opportunity'.quote:
Geweldig hoe half Twitter daar weer overheen buiteltquote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:18 schreef Ali_boo het volgende:
Team Harry Potter , laat iets van je horen![]()
[ twitter ]
Ja het is de echte NATO account
Om de zoveel tijd zie je ook wel regenboog vlaggen op overheidsgebouwen, en daar vallen ook weer mensen over.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
Van de FOK! frontpage. Het blijft bijzonder om te zien hoe men zich in bepaalde kringen binnen een jaar tijd met het land Oekraïne heeft verweven, het wekt serieus het idee dat sommigen zich meer Oekraïner dan Nederlander voelen. En dan deze vlag voor nog geen 24-uur, het is weer virtue signaling van de hoogste orde. Toon dan lef en doe het minstens een maand.
[..]
Afgelopen jaar hingen overal en nergens de Nederlandse vlag op de kop ivm het voeren protest.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom mensen dat überhaupt zouden willen doen. Maar er zullen binnen Rusland vast en zeker aan propaganda ten prooi gevallen burgers zijn die dat doen. Alleen wat dit te maken heeft met het hijsen van een niet-Nederlandse vlag bij Nederlandse overheidsinstanties is mij een raadsel.
Lekker suggestiefquote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:03 schreef UncleScorp het volgende:
Nazi symbolen
https://images.app.goo.gl/UTvn8pzg5jLw9Jex7
Zoals het NATO gebouw bijv?
quote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:03 schreef UncleScorp het volgende:
Nazi symbolen
https://images.app.goo.gl/UTvn8pzg5jLw9Jex7
Zoals het NATO gebouw bijv?
In Duitsland is er regelmatig met een 'Z' rondgereden en is zelfs verboden in bepaalde steden.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom mensen dat überhaupt zouden willen doen. Maar er zullen binnen Rusland vast en zeker aan propaganda ten prooi gevallen burgers zijn die dat doen. Alleen wat dit te maken heeft met het hijsen van een niet-Nederlandse vlag bij Nederlandse overheidsinstanties is mij een raadsel.
Vrij kort na de invasie speelde ik war thunder, daar reed een dude rond met Z op z'n tank, die werd door friendlies en enemies tegelijk de zee in geduwt/geblokkeerdquote:
Plaats dan het hele Twitter draadje, te beginnen met..quote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:18 schreef Ali_boo het volgende:
Team Harry Potter , laat iets van je horen![]()
[ twitter ]
Ja het is de echte NATO account
Meteen naar de vergelijking met Nazi-Duitsland grijpen is dan ook iets helaas veel te snel wordt gedaan.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 16:14 schreef theguyver het volgende:
[..]
Afgelopen jaar hingen overal en nergens de Nederlandse vlag op de kop ivm het voeren protest.
Zo zijn er wel meer redenen om een bepaalde vlag te hijsen.
De Z wat Rusland gebruikt, werd dankzij de wandaden van Rusland zelf als nazi symbool vergeleken.
Zoiets had ik ook gelezen, maar volgens mij waren dat voornamelijk Russen die in Duitsland woonden. Op grote schaal heb ik het in elk geval nog niet gezien van niet-Russen.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:39 schreef Jippie het volgende:
[..]
In Duitsland is er regelmatig met een 'Z' rondgereden en is zelfs verboden in bepaalde steden.
Ja zelfde héquote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lekker suggestief
https://images.gutefrage.(...).jpg?v=1632722154000
Dit is het gebouw.
Btw...gezien hoeveel reacties ik kreeg op mijn uitgebreide inhoudelijke post van deze morgen?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lekker suggestief
https://images.gutefrage.(...).jpg?v=1632722154000
Dit is het gebouw.
Ik heb liever dat ze niets zeggen als ze niets aardigs of constructiefs kunnen zeggen, nietwaar?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:46 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Btw...gezien hoeveel reacties ik kreeg op mijn uitgebreide inhoudelijke post van deze morgen?
Nul,nul
"Men" komt hier duidelijk niet voor inhoudelijke discussies.
Ik wil er best op in gaan hoor maar dan ga je me waarschijnlijk weer verwijten dat ik aan het trollen ben en geen respect heb voor ‘het BNW-gedachtegoed’. Je stelt je echt enorm aan vind ik en hebt bovendien weinig respect voor anderen hier.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:46 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Btw...gezien hoeveel reacties ik kreeg op mijn uitgebreide inhoudelijke post van deze morgen?
Nul,nul
"Men" komt hier duidelijk niet voor inhoudelijke discussies.
Tru...maar toch.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze niets zeggen als ze niets aardigs of constructiefs kunnen zeggen, nietwaar?
Zie hier alweer.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:58 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik wil er best op in gaan hoor maar dan ga je me waarschijnlijk weer verwijten dat ik aan het trollen ben en geen respect heb voor ‘het BNW-gedachtegoed’. Je stelt je echt enorm aan vind ik en hebt bovendien weinig respect voor anderen hier.
Duur ritje Door Hamburg rijden met het "Z"-symbool: boete van 4.000 euroquote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Meteen naar de vergelijking met Nazi-Duitsland grijpen is dan ook iets helaas veel te snel wordt gedaan.
[..]
Zoiets had ik ook gelezen, maar volgens mij waren dat voornamelijk Russen die in Duitsland woonden. Op grote schaal heb ik het in elk geval nog niet gezien van niet-Russen.
Vandaag, op de eerste verjaardag van de Russische inval in Oekraïne, vroeg de Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken, Dmytro Kuleba tijdens een vergadering van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties om een minuut stilte ter nagedachtenis aan alle slachtoffers die het leven lieten door 'Russische agressie'.
De stilte werd onderbroken door de vertegenwoordiger van Rusland, VN-ambassadeur Vasily Nebenzya, die zijn hand opstak en zei: 'Alle levens zijn van onschatbare waarde... wij staan op ter nagedachtenis van de slachtoffers door Oekraïne vanaf 2014'.
Hoe verder dan iedereen ook blijft zitten. Heb gelijk zin om wat zooi terug te kijken, zoals die speech van Guy de Mafklapper Verhofstadt. Allemaal oh-zo-verbolgen over wat Rusland doet, en verder volledig vergeten wat er sinds 2014 gaande is. Het zou wat zijn als Rusland in het zelfde hoekje als een Noord Korea gepropt wordt door het alom machtige en superieure Westen. Zou dat uberhaupt economisch mogelijk zijn. Wij hebben Rusland nodig net zo als zij ons, maar ondertussen fikkie aanhouden en nog wat verder aanwakkeren met Leo's en andere miljarden knaken aan wapentuig. Zal in mn broek pissen van de lol als de ene na de andere op film vastgelegd wordt kapotgeschoten. Wat gaan ze dan sturen? Nog meer Leo's? Rusland is absoluut niet alles maar wij zijn m=mogelijk nog smeriger, zeker gezien de laatste paar decennia, en dan alleen op basis wat publiekelijk bekend is wat we hebben uitgespookt.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 22:22 schreef Jippie het volgende:
Kenmerkende situatie
[ code verwijderd ]
Hij vergeet uiteraard dat Rusland de aanstichter was en het gaande heeft gehouden...quote:Op vrijdag 24 februari 2023 22:22 schreef Jippie het volgende:
Kenmerkende situatie
[ code verwijderd ]
Toch moedig van je dat je toegeeft je achter de Russische diplomaat te scharen.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 02:52 schreef DeMolay het volgende:
Dat klopt dat zijn we allemaal vergeten ....sorry voor dat !
Rusland wist of had kunnen weten hoe het westen zou reageren als ze Oekraïne zouden binnenvallen en annexeren.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 23:33 schreef KNAK het volgende:
[..]
Hoe verder dan iedereen ook blijft zitten. Heb gelijk zin om wat zooi terug te kijken, zoals die speech van Guy de Mafklapper Verhofstadt. Allemaal oh-zo-verbolgen over wat Rusland doet, en verder volledig vergeten wat er sinds 2014 gaande is. Het zou wat zijn als Rusland in het zelfde hoekje als een Noord Korea gepropt wordt door het alom machtige en superieure Westen. Zou dat uberhaupt economisch mogelijk zijn. Wij hebben Rusland nodig net zo als zij ons, maar ondertussen fikkie aanhouden en nog wat verder aanwakkeren met Leo's en andere miljarden knaken aan wapentuig. Zal in mn broek pissen van de lol als de ene na de andere op film vastgelegd wordt kapotgeschoten. Wat gaan ze dan sturen? Nog meer Leo's? Rusland is absoluut niet alles maar wij zijn m=mogelijk nog smeriger, zeker gezien de laatste paar decennia, en dan alleen op basis wat publiekelijk bekend is wat we hebben uitgespookt.
Onzin allemaal...
Goh wat een schande…iemand die ingaat tegen de VS en haar schoothondjes NATO.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 03:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Rusland wist of had kunnen weten hoe het westen zou reageren als ze Oekraïne zouden binnenvallen en annexeren.
En toch deden ze het.
Slachtoferrol … kan best zijnquote:Verder speelt de Russische propaganda heel goed in op de zelfhaat die hier in het westen leeft en weten ze dat mooi te buigen tot een slachtofferrol.
Sja toont aan dat oekr nog in staat geweest is problemen op diplomatieke wijze op te lossen.quote:Maar Rusland is niet slachtoffer in deze en heeft zelf het conflict in Donbass veroorzaakt en tot begin vorig jaar in stand gehouden, en vervolgens geëscaleerd.
Wapenleveringen zorgen ervoor dat er honderdduizenden doden vallen, het land kapot geschoten wordt, en de economie keldert … waar blijven die tanks toch ?quote:Er klinkt veel kritiek op hoe het westen met wapenleveranties en dergelijke de oorlog in stand houdt, maar dat deed Rusland zelf ook tussen 2014 en 2021.
Oh en het wordt nog spannender nu de VS zelf China meer en meer in de armen van Rusland duwt (sorry zelenski but we gotta do this )quote:Op vrijdag 24 februari 2023 23:33 schreef KNAK het volgende:
[..]
Hoe verder dan iedereen ook blijft zitten. Heb gelijk zin om wat zooi terug te kijken, zoals die speech van Guy de Mafklapper Verhofstadt. Allemaal oh-zo-verbolgen over wat Rusland doet, en verder volledig vergeten wat er sinds 2014 gaande is. Het zou wat zijn als Rusland in het zelfde hoekje als een Noord Korea gepropt wordt door het alom machtige en superieure Westen. Zou dat uberhaupt economisch mogelijk zijn. Wij hebben Rusland nodig net zo als zij ons, maar ondertussen fikkie aanhouden en nog wat verder aanwakkeren met Leo's en andere miljarden knaken aan wapentuig. Zal in mn broek pissen van de lol als de ene na de andere op film vastgelegd wordt kapotgeschoten. Wat gaan ze dan sturen? Nog meer Leo's? Rusland is absoluut niet alles maar wij zijn m=mogelijk nog smeriger, zeker gezien de laatste paar decennia, en dan alleen op basis wat publiekelijk bekend is wat we hebben uitgespookt.
Onzin allemaal...
We hebben oorlogen af te werken. Laat ons Biden houdenquote:Biden (80) bevestigt dat hij zich opnieuw kandidaat wil stellen voor presidentsverkiezingen
Joe Biden heeft vrijdag bevestigd dat hij van plan is zich opnieuw kandidaat te stellen voor de presidentsverkiezingen van 2024, maar dat hij dat nog niet onmiddellijk zal doen.
https://www.hln.be/buiten(...)rkiezingen~a394c1e2/
“We sturen hem (Z) wat ons leger denkt dat hij nodig heeft”quote:Biden: (nog) geen F-16's, wel nieuwe militaire steun voor Oekraïne
UPDATEDe Amerikaanse president Joe Biden zegt uit te sluiten dat Oekraïne op dit moment F-16's krijgt. “Zij hebben deze nu niet nodig”, zegt Biden in een interview met ‘ABC News’. “Daarom sluit ik het op dit moment uit.”
https://www.hln.be/nieuws(...)r-oekraine~ac151c41/
Er worden globaal belangrijke toekomstige allianties gevormd, en het westen stond erbij en keek ernaar, zij zien enkel oekr en wachten op schouderklopjes van de VS, die europa uitlacht met haar slaafse houding en hoe het zichzelf uitschakelt als economische mogendheid.quote:Wit-Russische president Loekasjenko brengt volgende week bezoek aan China
De Wit-Russische president Aleksandr Loekasjenko, een uitgesproken bondgenoot van de Russische president Vladimir Poetin, zal van dinsdag tot donderdag een officieel bezoek brengen aan China. Dat heeft het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken zaterdag aangekondigd.
https://www.hln.be/buiten(...)-aan-china~a036bf08/
Wat een ongezonde berg zelfhaat joh.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 23:33 schreef KNAK het volgende:
[..]
Onzin allemaal...
Dus een burgeroorlog starten in Oekraïne is bedoeld om tegen de VS in te gaan, en dat magquote:Op zaterdag 25 februari 2023 08:28 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Goh wat een schande…iemand die ingaat tegen de VS en haar schoothondjes NATO.
Deal with it … het gaat nog gebeuren.
Precies, Oekraïene is natuurlijk geen soeverein land, en dat geeft Rusland het recht om Oekraïense burgers te vermoorden als Oekraïne niet doet wat Rusland wil.quote:En de VS wist ook maar al te goed hoe Rusland zou reageren als oekr zo verder bleef doen.
Oh, dus dat erken je wel.quote:[..]
Slachtoferrol … kan best zijn
Maar oekr is nu letterlijk het slachtoffer
[
Net zei je dat Oekraïne slachtoffer is, en nu weer dader...quote:..]
Sja toont aan dat oekr nog in staat geweest is problemen op diplomatieke wijze op te lossen.
Dus oorlog is wat ze kozen, en nu ook gekregen hebben
[..]
Dus je erkent dat dankzij de wapenleveranties van Rusland er onnodig veel slachtoffers zijn gevallen...quote:Wapenleveringen zorgen ervoor dat er honderdduizenden doden vallen, het land kapot geschoten wordt, en de economie keldert … waar blijven die tanks toch ?
quote:Op zaterdag 25 februari 2023 09:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat een ongezonde berg zelfhaat joh.
quote:Op donderdag 23 februari 2023 21:04 schreef Straatcommando. het volgende:
We hebben hier een mooie inhoudelijke discussie en dan kom jij met een oneliner
Snap je een beetje waarom dat frustratie opwekt?
Het zou wel heel dom van Duitsland zijn om nog Russisch gas te willen afnemen, nu Rusland heeft laten zien dat als een wapen te gebruiken om de eu te verzwakken, waarmee ze in 2021 zijn begonnen als opmaat voor deze oorlog.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 09:21 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Oh en het wordt nog spannender nu de VS zelf China meer en meer in de armen van Rusland duwt (sorry zelenski but we gotta do this )
Wat gaan we doen? Binnenkort alles verbieden waar “made in china” opstaat?
Zullen we onszelf terug naar de mideleeuwen katapulteren om de VS te pleasen?
De VS heeft Nordstream zodat (vooral) Duitsland niet (makkelijk) de energielevering met Rusland terug zou kunnen opnemen. De VS offert na oekr, dus ook doodleuk Duitsland op, zij het eerder economisch hier, om hun eigen grieven tegen Rusland te blijven uitwerken.
Ben heel mijn leven zelf ook USA voorstander geweest, dat zat in onze opvoeding, wij zagen niets anders dan heroische USA movies op tv….wij wisten niet beter.
Maar ze zijn te ver gegaan in hun hegemonische arrogantie…en ze verdienen een pak slaag. En dat zit er nu aan te komen.
En het enige dat hun nog rest is hun militair apparaat. En spijtig genoeg zullen ze dat tenvolle gebruiken om hun hefemonie te proberen beschermen. Gelukkig kunnen ze altijd de schuld op een ander steken als ze het willen gebruiken, maar dat is onbelangrijk uiteindelijk. Oorlog is oorlog
Rusland gebruikt gas als wapen om de eu te verzwakken? Indien ja is dat 1 dingquote:Op zaterdag 25 februari 2023 09:52 schreef Wantie het volgende:
Het zou wel heel dom van Duitsland zijn om nog Russisch gas te willen afnemen, nu Rusland heeft laten zien dat als een wapen te gebruiken om de eu te verzwakken, waarmee ze in 2021 zijn begonnen als opmaat voor deze oorlog.
Helaas duurde de oorlog langer dan verwacht en wist de eu zich te herstellen en met tegenmaatregelen te komen.
Wow je google translator staat ingesteld op een foute taal.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 09:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus een burgeroorlog starten in Oekraïne is bedoeld om tegen de VS in te gaan, en dat mag
Helder!
[..]
Precies, Oekraïene is natuurlijk geen soeverein land, en dat geeft Rusland het recht om Oekraïense burgers te vermoorden als Oekraïne niet doet wat Rusland wil.
[..]
Oh, dus dat erken je wel.
[..]
Net zei je dat Oekraïne slachtoffer is, en nu weer dader...
[..]
Dus je erkent dat dankzij de wapenleveranties van Rusland er onnodig veel slachtoffers zijn gevallen...
Dus jij vindt het geen probleem dat Rusland gas als wapen tegen de Eu gebruikt om het mogelijk te maken oorlog te voeren.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 10:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Rusland gebruikt gas als wapen om de eu te verzwakken? Indien ja is dat 1 ding
Ja, bedoelt om te verhinderen dat Rusland oorlog tegen een ander land kan voeren.quote:Hoeveel gebruikt de eu (lees papa VS) als wapen om te proberen Rusland te verzwakken. Ze blijven proberen….hoeveel is het ondertussen? 10e pakket?
![]()
Ja, jij lacht hierom.quote:Eu herstelde zich? Grote mond omdat ze voor de winter hun gasvoorraden nog redelijk gevuld kregen. We zullen zien winter 2023,
En tegenmaatregelen?
Lol waar merendeel van lidstaten weggetjes zoekt om ze individueel te omzeilen. Ik moet lachen.
Ik pas jouw techniek toe.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 10:08 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wow je google translator staat ingesteld op een foute taal.
Je draait alles wat ik zeg gewoon letterlijk om
Waarom?
Dit is zinloos.quote:
Klopt, maar dat hebben anderen al vaak tegen je gezegd.quote:
Prima. Ik laat jou vanaf nu dan ook links liggen.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 10:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar dat hebben anderen al vaak tegen je gezegd.
Nu ervaar je zelf hoe dat is.
Ik accepteer je verliesquote:Op zaterdag 25 februari 2023 10:41 schreef UncleScorp het volgende:
Onbegrijpelijk toch dat jij hier zo lang gebanned was
Een kinderhand is snel gevuld.quote:
Ik doe dat al jaren.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 10:36 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Prima. Ik laat jou vanaf nu dan ook links liggen.
Zou fijn zijn moesten die "anderen" dat ook doen
Er leven nog enkele oekrsquote:
Kiek, daar draai je het weer omquote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Er leven nog enkele oekrs
Snel! Stuur wat Leopards
Vond het ook wel grappig hoe ze tijdens het secret visit van Biden (enkel Rusland was op de hoogtequote:
Ook geweldig was dat moment dat Poetin de Donbass bezocht om de annexatie van het gebied met zijn bevrijde volk te vieren...quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Vond het ook wel grappig hoe ze tijdens het secret visit van Biden (enkel Rusland was op de hoogte ;') ) speciaal het luchtalarm in kiev lieten afgaan, om hem heroisch gevoel te geven
Geld kruipt waar het niet gaan kan…quote:Gesanctioneerde Russische banken verhandelen gewoon digitale valuta op cryptobeurzen
Russen en enkele Russische banken waarvoor sancties gelden kunnen via de cryptobeurzen Huobi en KuCoin gewoon handelen in digitale valuta. Dat stelt de in cryptomunten gespecialiseerde data-analist Inca Digital in een rapport. Volgens directeur Adam Zarazinski overtreden de beurzen daarmee mogelijk Amerikaanse en Europese sancties.
https://www.hln.be/nieuws(...)ptobeurzen~ae18c859/
très charmant, monsieur Macronquote:Franse president Macron brengt in april bezoek aan China
De Franse president Emmanuel Macron heeft zaterdag in Parijs aangekondigd dat hij “begin april” een bezoek brengt aan China. Hij roept Peking op om “te helpen druk uit te oefenen op Rusland” om “de agressie te stoppen” en “vrede op te bouwen”.
https://www.hln.be/buiten(...)-aan-china~ae2668dc/
Denk niet dat Macron zich iets van jou aantrektquote:Op zaterdag 25 februari 2023 13:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
très charmant, monsieur Macron
Maar China heeft haar mening over de VS/navo al uitgesproken.
Typisch weer dat ze vooral Iran & China viseren.quote:
G7 waarschuwt landen die Russen helpen sancties te ontlopen
De G7-landen hebben in een verklaring uitgehaald naar landen die Rusland helpen om sancties te ontlopen. De Groep van Zeven waarschuwt die landen dat ze "een hoge prijs" zullen betalen als ze niet ophouden met de steun aan Moskou. Daarnaast zijn de G7 ook akkoord om een proces te starten om ruwe en gepolijste diamant uit Rusland uit markten van G7 landen te weren.
https://www.hln.be/buiten(...)e-ontlopen~a21188d1/
quote:
“Miljoenen vaten Russische olie worden gewisseld tussen tankers voor kust Griekenland, om Europese sancties te omzeilen”
Sinds begin dit jaar zijn al miljoenen vaten Russische ruwe olie en brandstoffen gewisseld tussen tankers, om de Europese sancties te omzeilen. Dat schrijft het financiële persagentschap Bloomberg op basis van tracering van de olietankers.
https://www.hln.be/buiten(...)e-omzeilen~a9d0f291
Off topicquote:Op zaterdag 25 februari 2023 15:13 schreef UncleScorp het volgende:
En ondertussen stuurt de VS haar regime-change specialist Soros weer op pad.
Ditmaal richt hij zijn pijlen op India.
Zoals eerder gezegd, de arrogantie van de VS begint de spuigaten uit te lopen. Hun militair apparaat, hoe immens het ook mag zijn, zal hen niet redden. Ze graven hun eigen ondergang, en zij zullen niet twijfelen om hun nukes te gebruiken, als ze als een vieze rat door iedereen in een hoekje geduwd worden.
quote:Op zaterdag 25 februari 2023 15:13 schreef UncleScorp het volgende:
En ondertussen stuurt de VS haar regime-change specialist Soros weer op pad.
Ditmaal richt hij zijn pijlen op India.
Zoals eerder gezegd, de arrogantie van de VS begint de spuigaten uit te lopen. Hun militair apparaat, hoe immens het ook mag zijn, zal hen niet redden. Ze graven hun eigen ondergang, en zij zullen niet twijfelen om hun nukes te gebruiken, als ze als een vieze rat door iedereen in een hoekje geduwd worden.
quote:“We are grateful to the Washington Post, the New York Times, Time Magazine and other great publications whose directors have attended our meetings and respected their promises of discretion for almost 40 years......It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subjected to the lights of publicity during those years. But, the world is more sophisticated and prepared to march towards a world government. The supernational sovereignty of an intellectual elite (WEF?) and world bankers is surely preferable to the national autodetermination practiced in past centuries.”
― David Rockefeller
“For more than a century ideological extremists at either end of the political spectrum have seized upon well-publicized incidents such as my encounter with Castro to attack the Rockefeller family for the inordinate influence they claim we wield over American political and economic institutions. Some even believe we are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as 'internationalists' and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure--one world, if you will. If that's the charge, I stand guilty, and I am proud of it.”
― David Rockefeller, Memoirs
“The supranational sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the national auto-determination practiced in past centuries.”
― David Rockefeller
“...we are part of a secret cabal working against the best interests of the United States... If that's the charge, I stand guilty, and I am proud of it.”
― David Rockefeller
https://www.goodreads.com/author/quotes/9951.David_Rockefeller
Ja zij verspillen tenminste hun eigen bloed. De VS offeren anderen op.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 15:45 schreef Raw85 het volgende:
Regimechange in Oekraïne door het land binnen te vallen en plat te schieten daarentegen
Kan ook op democratische wijze, zoals in afghanistan en irak, je hoeft alleen het democratisch proces te beinvloeden.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 15:45 schreef Raw85 het volgende:
Regimechange in Oekraïne door het land binnen te vallen en plat te schieten daarentegen
Zijn er tijdens zowel WO 1 en WO 2 niet heel wat Amerikanen gesneuveld voor jouw vrijheid daar in België?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 15:48 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja zij verspillen tenminste hun eigen bloed. De VS offeren anderen op.
Proud...
quote:Op zaterdag 25 februari 2023 15:56 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Zijn er tijdens zowel WO 1 en WO 2 niet heel wat Amerikanen gesneuveld voor jouw vrijheid daar in België?
In vergelijking met wat de russen opgeofferd hebben voor de bevrijding van europa?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 15:56 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Zijn er tijdens zowel WO 1 en WO 2 niet heel wat Amerikanen gesneuveld voor jouw vrijheid daar in België?
Mooie quote, spijtig dat ie van Stalin komt...éen van de grootste massamoordenaars ooitquote:Op zaterdag 25 februari 2023 15:56 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Kan ook op democratische wijze, zoals in afghanistan en irak, je hoeft alleen het democratisch proces te beinvloeden.
[ afbeelding ]
Je bedoelt hoe Stalin in een Pact met Hitler eerst Europa had opgedeeld, wat vooral Polen duur is komen te staan?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 16:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
In vergelijking met wat de russen opgeofferd hebben voor de bevrijding van europa?
Haat verblindt.quote:En eerder gezegd dat ik heel mn leven pro USA was, maar hun hegemonische arrogantie gaat erover tegenwoordig, en ze verdienen een dik pak slaag.
Rusland was helemaal niet uit op het bevrijden van Europa en zonder alle steun van de VS was het ze niet eens gelukt om een tegenoffensief te starten.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 16:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
In vergelijking met wat de russen opgeofferd hebben voor de bevrijding van europa?
En eerder gezegd dat ik heel mn leven pro USA was, maar hun hegemonische arrogantie gaat erover tegenwoordig, en ze verdienen een dik pak slaag.
Ok danquote:Op zaterdag 25 februari 2023 17:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Rusland was helemaal niet uit op het bevrijden van Europa en zonder alle steun van de VS was het ze niet eens gelukt om een tegenoffensief te starten.
Wel een beetje correct blijven he.
De Russen hadden al zo'n 50% van Europa naar de klote geholpen met hun ijzeren gordijn, de reden waarom polen de Baltische staten Tsjechen en andere landen nu meer dan andere landen Oekraïne steunen is omdat men daar een schurft hekel heeft aan Rusland.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 17:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ok dan
Het feit dat ze Europa gered hebben geeft ze het recht om het nu naar de kloten te helpen.
I stand corrected...
Nee, dat recht heeft Rusland niet, verder is het maf dat Rusland dus wel een lend-lease mocht hebben, maar Oekraïne niet.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 17:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ok dan
Het feit dat ze Europa gered hebben geeft ze het recht om het nu naar de kloten te helpen.
I stand corrected...
Dat natuurlijk weer nietquote:Op zaterdag 25 februari 2023 17:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ok dan
I stand corrected...
Tevens hoop ik dat de huidige russen niet meer de fucking bolsjewieken van WW2 zijn.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 17:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat natuurlijk weer niet
Gezien het verloop van de oorlog: alles platgooien, burgers martelen, verkrachten, vermoorden, kinderen ontvoeren, eigen land omvormen tot een totalitaire staat....quote:Op zaterdag 25 februari 2023 17:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tevens hoop ik dat de huidige russen niet meer de fucking bolsjewieken van WW2 zijn.
Ook in nws geplaatst, analyse van de gevolgen van de oorlog op Rusland zelf..quote:Op zaterdag 25 februari 2023 18:47 schreef theguyver het volgende:
The battle of Kiev, zo'n beetje de eerste week die cruciaal was voor het verzet.
En hoe Oekraïne alsnog voor elkaar kreeg op bepaalde fronten het overwicht te halen.
Van 3 dagen plan naar een jaar.
Ik snap alleen niet hoe die Russische instelling er zo ingeslopen is.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 17:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gezien het verloop van de oorlog: alles platgooien, burgers martelen, verkrachten, vermoorden, kinderen ontvoeren, eigen land omvormen tot een totalitaire staat....
Is er dan reden om aan te nemen dat de huidige generatie anders is?
Thx ga m even opslaan ga straks kijken nu eerst verjaardag.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 18:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ook in nws geplaatst, analyse van de gevolgen van de oorlog op Rusland zelf..
Gewoon jarenlange propaganda.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 18:51 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik snap alleen niet hoe die Russische instelling er zo ingeslopen is.
Als we even een decennia terug kijken was die instelling bij mij niet bekend.
Ineens is men weer totaal anti westerse en groot voorstander voor deze oorlog.
Misschien dat het te maken heeft met de woke hype van tegenwoordig en de behoorlijke faal oorlog van de Verenigde Staten na 9/11.
Deze toevallig?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 18:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gewoon jarenlange propaganda.
Als je de media onder controle hebt is het ombuigen van de mentaliteit van de bevolking niet zo moeite.
En de Russische overheid is een meester in propaganda.
Vlad Vexler heeft op youtube daar een video over, waarin hij het verschil uitlegt tussen Sovjet propaganda en Russische propaganda, en hoe bijvoorbeeld die eerste eerst faalde in Belarus en Loekasjenko bijna de kop kostte, wat de Russen vervolgens met Russische propaganda technieken wisten om te buigen.
stasimuseum in Berlijn is wel een aanrader om een beeld te krijgen van hoe ze vroeger te werk gingenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 18:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gewoon jarenlange propaganda.
Als je de media onder controle hebt is het ombuigen van de mentaliteit van de bevolking niet zo moeite.
En de Russische overheid is een meester in propaganda.
Vlad Vexler heeft op youtube daar een video over, waarin hij het verschil uitlegt tussen Sovjet propaganda en Russische propaganda, en hoe bijvoorbeeld die eerste eerst faalde in Belarus en Loekasjenko bijna de kop kostte, wat de Russen vervolgens met Russische propaganda technieken wisten om te buigen.
Die ja.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Deze toevallig?
Want ik had die al eens gezien poosje terug
Soms hebben mensen/users geen Russische propaganda nodig om het Westerse narratief in twijfel te trekken. Misschien zijn er mensen/users hier niet eens zo zeer pro-Rus, maar is de 'Wij brengen democratie daar waar wij het nodig achten'-agressie vanuit het Westen juist wat een probleem is. We zitten tot aan onze Westerse elleboogjes te roeren in o.a. dit conflict, zoals dat bij zoveel andere landen ook is gedaan en nergens zijn ze er beter van geworden. Begrijpelijk dat een flink deel met een EU vlaggetje zwiept en zwaait en Putin een Nazi vindt, want dat willen ze namelijk dat je dat doetquote:Op zaterdag 25 februari 2023 22:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die ja.
Mooie eye opener. Je ziet daarna mooi hoe die propaganda door bloedt naar het westen toe, tot in dit forum.
Komt ook door ons koningshuis, hun naaste familie is vermoord door Lenin.quote:Op zondag 26 februari 2023 00:02 schreef KNAK het volgende:
[..]
Soms hebben mensen/users geen Russische propaganda nodig om het Westerse narratief in twijfel te trekken. Misschien zijn er mensen/users hier niet eens zo zeer pro-Rus, maar is de 'Wij brengen democratie daar waar wij het nodig achten'-agressie vanuit het Westen juist wat een probleem is. We zitten tot aan onze Westerse elleboogjes te roeren in o.a. dit conflict, zoals dat bij zoveel andere landen ook is gedaan en nergens zijn ze er beter van geworden. Begrijpelijk dat een flink deel met een EU vlaggetje zwiept en zwaait en Putin een Nazi vindt, want dat willen ze namelijk dat je dat doetSinds je eerste geschiedenisles hier komt het Rode Gevaar uit het oosten al voorbij.
https://www.theguardian.c(...)an-controlled-citiesquote:The historian Anne Applebaum said the Russian government’s methods in Ukraine were darkly familiar. Today’s Moscow is replicating what Soviet forces did in occupied Poland, the Baltic states and the rest of central Europe in 1939, as well as at the end of the second world war. It was an “eerily precise repeat of the NKVD [Soviet secret police] and Red Army’s behaviour,” she said.
She added: “They have lists of people to arrest – mayors, museum directors, local leaders of all kinds. They systematically rape and murder civilians, in order to create terror. They deport other people en masse to Russia, to enhance their own depleted population. They eradicate local symbols – statues, flags, monuments – and put up their own.”
Applebaum said there was “one new twist” in Russia’s takeover of southern and eastern Ukraine, now the scene of a brutal battle for the Donbas. “Because modern Russia stands for nothing except corruption, nihilism, and Putin’s personal power, they have brought back Soviet flags as well as Lenin statues to symbolise Russian victory,” she said.
Oeh ja Stasi die lui hadden echt een enorm netwerk om informatie te vergaren, zelfs de Russen waren daar jaloers op en daarom werden KGB-ers zoals Poetin er heen gestuurd om te leren hoe effectief ze informatie konden inwinnen over hun bevolking.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 21:43 schreef aTypisch het volgende:
[..]
stasimuseum in Berlijn is wel een aanrader om een beeld te krijgen van hoe ze vroeger te werk gingen
je kunt je fantasie wel loslaten op wat er nu allemaal gebeurd
Nee dat kunnen ze hier niet vatten héquote:Op zondag 26 februari 2023 00:02 schreef KNAK het volgende:
[..]
Soms hebben mensen/users geen Russische propaganda nodig om het Westerse narratief in twijfel te trekken. Misschien zijn er mensen/users hier niet eens zo zeer pro-Rus,
Hier mag je dan ook weer niet over spreken of ze komen aanwaaien met een leuke engelse term …quote:maar is de 'Wij brengen democratie daar waar wij het nodig achten'-agressie vanuit het Westen juist wat een probleem is.
Ja kijk maar naar het rijtje landen in het midden-oosten waar ze de arabische lentes gehad hebben. Je zou nog gaan denken dat ze het expres gedaan hebben om europa op te zadelen met een niet te verteren migrantenstroom.quote:We zitten tot aan onze Westerse elleboogjes te roeren in o.a. dit conflict, zoals dat bij zoveel andere landen ook is gedaan en nergens zijn ze er beter van geworden.
Bij deze nog een klein tegengeluidquote:Begrijpelijk dat een flink deel met een EU vlaggetje zwiept en zwaait en Putin een Nazi vindt, want dat willen ze namelijk dat je dat doetSinds je eerste geschiedenisles hier komt het Rode Gevaar uit het oosten al voorbij.
Tjs, kijk naar de geschiedenis, kijk naar de ambities van Stalin voor Europa, kijk wat hij met zijn volk heeft gedaan, kijk hoe Rusland tijdens en in de jaren na Stalin om ging met de satelietstaten...quote:Op zondag 26 februari 2023 00:02 schreef KNAK het volgende:
[..]
Soms hebben mensen/users geen Russische propaganda nodig om het Westerse narratief in twijfel te trekken. Misschien zijn er mensen/users hier niet eens zo zeer pro-Rus, maar is de 'Wij brengen democratie daar waar wij het nodig achten'-agressie vanuit het Westen juist wat een probleem is. We zitten tot aan onze Westerse elleboogjes te roeren in o.a. dit conflict, zoals dat bij zoveel andere landen ook is gedaan en nergens zijn ze er beter van geworden. Begrijpelijk dat een flink deel met een EU vlaggetje zwiept en zwaait en Putin een Nazi vindt, want dat willen ze namelijk dat je dat doetSinds je eerste geschiedenisles hier komt het Rode Gevaar uit het oosten al voorbij.
Geen Russische propaganda voorbij zien komen? Dat meen je toch niet? Leugen na leugen na leugen slingeren ze de wereld in om deze bagger te rechtvaardigen. Waarom vallen ze Oekraïne ook alweer binnen? Denazificatie? Biolabs? Nazi-regime? Genocide in Oost-Oekraïne? Weet jij het nog? Ik kan alle leugens niet meer bijhouden.quote:Op zondag 26 februari 2023 08:17 schreef UncleScorp het volgende:
Ik heb nooit russische propaganda gezien, integendeel, mn hele leven gebrainwashed door Hollywood.
Ow leuk een recent voorbeeld.quote:Op zondag 26 februari 2023 08:37 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Geen Russische propaganda voorbij zien komen? Dat meen je toch niet? Leugen na leugen na leugen slingeren ze de wereld in om deze bagger te rechtvaardigen. Waarom vallen ze Oekraïne ook alweer binnen? Denazificatie? Biolabs? Nazi-regime? Genocide in Oost-Oekraïne? Weet jij het nog? Ik kan alle leugens niet meer bijhouden.
En dat werkt verblindend.quote:Op zondag 26 februari 2023 08:40 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ow leuk een recent voorbeeld.
Is geen referentie voor de rest van mn leven![]()
En hun “propaganda” maakt mij niet pro-russisch.
De hegemonische arrogantie van de VS maakt mij anti-VS
Russische propaganda kan heel geraffineerd zijn.quote:Op zondag 26 februari 2023 08:37 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Geen Russische propaganda voorbij zien komen? Dat meen je toch niet? Leugen na leugen na leugen slingeren ze de wereld in om deze bagger te rechtvaardigen. Waarom vallen ze Oekraïne ook alweer binnen? Denazificatie? Biolabs? Nazi-regime? Genocide in Oost-Oekraïne? Weet jij het nog? Ik kan alle leugens niet meer bijhouden.
In 2014 had de vs en eu al een aantal sancties tegen Rusland, maar dat richte niet zoveel uit.quote:Op zondag 26 februari 2023 08:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tjs, kijk naar de geschiedenis, kijk naar de ambities van Stalin voor Europa, kijk wat hij met zijn volk heeft gedaan, kijk hoe Rusland tijdens en in de jaren na Stalin om ging met de satelietstaten...
Op zich niet vreemd dat we hier niet zaten te wachten op een dergelijk regime.
En vervolgens klapt het Sovjet systeem in elkaar, komt de koude oorlog ten einde en normaliseren de betrekkingen met Rusland.
En daarin zijn we naïef gebleken en hebben we onszelf te afhankelijk gemaakt van Rusland.
Want Rusland heeft dat gebruikt om een flinke oorlogskas op te bouwen en gebruikt onze afhankelijkheid van Russische energie als wapen. Daarmee zijn ze al in 2021 heel slinks begonnen.
Ik lees op BNW veel kritiek op de westerse sancties tegen Rusland, maar die zijn bedoeld om het Rusland moeilijker te maken oorlog te voeren.
En ik lees geen enkele kritiek op de Russische sancties tegen de EU, die bedoeld zijn om de EU te destabiliseren en het zo mogelijk maken om oorlog te kunnen voeren.
En die sancties zijn al in 2021 begonnen, wat voor torenhoge energieprijzen in de winter van 2021 heeft gezorgd en bijhorende destabilisatie.
Je zit al ik weet niet hoelang in deze topics en je hebt geen Russische propaganda gezien? Echt waar? Dan ben je er echt heel hard ingetrapt...quote:Op zondag 26 februari 2023 08:17 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nee dat kunnen ze hier niet vatten hé
Hier is het de ultieme VS mentaliteit : either you are with us, or you are against us.
Ik heb nooit russische propaganda gezien, integendeel, mn hele leven gebrainwashed door Hollywood. En mn legerdienst vervuld in de Duitsland, de navo linie om Europa te beschermen tegen het rode gevaar. Man heb ik daar actie gezien :’)
[..]
Hier mag je dan ook weer niet over spreken of ze komen aanwaaien met een leuke engelse term …
Maar dit dus. En het brengen van democratie is uiteindelijk ook maar een verbloeming van het uitbreiden van macht. Wat kunnen hun die andere landen schelen.
Maar nu is het een gevecht om behoud van hegemonie en het proberen uitschakelen van de concurrentie. Mooi meegenomen dat velen denken dat het om oerkr zou gaan, idd ook mooi staaltje van propaganda.
Maar voor mij zijn ze deze keer te ver gegaan. Ze hebben een heuse oorlog uitgelokt in onze achtertuin, en wij zijn zo dom om er achteraan te lopen waarbij we onze eigen opgebouwde maatschappijen op het spel zetten. En voor wat
Dus ja ze verdienen een goed pak slaag. En ze weten van geen ophouden. Rusland, China, Iran, N-Korea, India …. … ze voelen zich veilig en oppermachtig met hun groot militair apparaat, maar ze zullen extreem gevaarlijk worden als ze op het punt staan het onderspit te delven.
[..]
Ja kijk maar naar het rijtje landen in het midden-oosten waar ze de arabische lentes gehad hebben. Je zou nog gaan denken dat ze het expres gedaan hebben om europa op te zadelen met een niet te verteren migrantenstroom.
[..]
Bij deze nog een klein tegengeluid
Denk je dat dat voor Westerse propaganda niet geldt?quote:Op zondag 26 februari 2023 09:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Russische propaganda kan heel geraffineerd zijn.
Sommige mensen hebben daardoor niet door dat ze er door beïnvloed worden.
Vooral mensen die tegen de VS zijn, zijn daar vatbaar voor.
Niet dat de VS heilig is, maar mensen moeten Rusland niet onderschatten.
Niet in die mate. Sowieso hebben wij geen autoritaire regimes.quote:Op zondag 26 februari 2023 13:06 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Denk je dat dat voor Westerse propaganda niet geldt?
Nee, hier hebben we vrije nieuwsgaring.quote:Op zondag 26 februari 2023 13:06 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat zeggen ze in elk land. Propaganda werkt omdat mensen denken dat het in hun eigen land niet voorkomt.quote:Op zondag 26 februari 2023 13:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, hier hebben we vrije nieuwsgaring.
We kunnen hier niet zo makkelijk Russische propaganda volgen, bijvoorbeeld als je de Russische zender RT wil volgen is dat erg lastig, dit kan eventueel via vpn of je kan de RT app apart op je telefoon zetten dit geld ook voor andere Russische zenders dit is om ons westerlingen van Russische propaganda te ontzien.quote:Op zondag 26 februari 2023 14:06 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat zeggen ze in elk land. Propaganda werkt omdat mensen denken dat het in hun eigen land niet voorkomt.
Ook niet helemaal in het westen worden verschillende sites vanuit verschillende landen geblokkeerd.quote:Op zondag 26 februari 2023 13:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, hier hebben we vrije nieuwsgaring.
Maar dat is te omzeilen, en die omzeiling is niet illegaal.quote:Op zondag 26 februari 2023 14:12 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ook niet helemaal in het westen worden verschillende sites vanuit verschillende landen geblokkeerd.
Maar je mist er niet zoveel aan.
Het valt inderdaad wel te omzeilen en je hebt er inderdaad wat aan als je Russisch kan, gelukkig word er geregeld wat vertaald als er weer hilarische stukjes propaganda naar voren komen.quote:Op zondag 26 februari 2023 14:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dat is te omzeilen, en die omzeiling is niet illegaal.
Verder gaat het om propagandasites, dus we missen er inderdaad niets aan.
Niemand hier beweert dat.quote:Op zondag 26 februari 2023 14:06 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat zeggen ze in elk land. Propaganda werkt omdat mensen denken dat het in hun eigen land niet voorkomt.
Je snijdt een interessant punt aan, maar propaganda is het niet. Gekleurd? Dat vaak wel.quote:Op zondag 26 februari 2023 13:06 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
quote:Frontline Ukrainian soldiers’ life expectancy just ‘four hours,’ US Marine claims
The average life expectancy for a soldier fighting on the front lines in the eastern Ukrainian city of Bakhmut is just four hours, according to an American who is fighting against Russian forces in the Donbas.
Former US Marine Troy Offenbecker detailed the intense fighting, some of the deadliest since Russia launched its invasion a year ago, in an interview with ABC News.
Fighting in the war-torn city of Bakhmut has gotten so gory that it’s been dubbed “the meat grinder,” Offenbecker told the outlet.
“It’s been pretty bad on the ground,” he said.
“A lot of casualties. The life expectancy is around four hours on the front line.”
…
https://nypost.com/2023/0(...)ine-4-hours-soldier/
quote:Van de "Geest van Kiev" tot de dure jas van Poetin: 6 opvallende momenten in de propagandaoorlog tussen Rusland en Oekraïne
Naast de strijd aan de frontlinie, wordt tussen Oekraïne en Rusland nog een andere oorlog uitgevochten: een propagandaoorlog. Sinds de Russische inval in Oekraïne draait de propagandamolen in beide landen op volle toeren. Hoe wordt (en werd) propaganda ingezet in de oorlog? En werpt het zijn vruchten af?
Beelden van gesneuvelde soldaten, Oekraïense burgers op de vlucht voor het geweld en kapotgeschoten woonwijken. Overal verschijnen beelden van de oorlog in Oekraïne. Maar zijn al die beelden wel waarheidsgetrouw? Of schuilen er politieke motieven achter de verspreiding van sommige "nieuwsverhalen"?
Sinds de start van de oorlog draait zowel de Russische als de Oekraïense propagandamolen op volle toeren. Het bepaalt de manier waarop burgers, zowel Oekraïeners als Russen, informatie over de oorlog te zien en te horen krijgen. Als ze het überhaupt al te zien krijgen.
Kort en bondig: wat is propaganda?
- Selectieve vorm van communicatie
- Vaak verspreid via massamedia, zoals televisie, radio, maar ook sociale media
- Ondersteunt iemands agenda: probeert het gedrag van mensen te beïnvloeden en hun opinies te veranderen
- Niet altijd negatief: kan ook dienen om de moraal op te krikken of om juist wél correcte informatie te verspreiden
- Taal is het belangrijkste propagandamiddel (de manier waarop bepaalde zaken verwoord worden)
6 voorbeelden :
1. Poetin en "het denazificeren van Oekraïne"
2. Oekraïne en "De geest van Kiev"?
3. Het groene shirt van Zelenski en de dure jas van Poetin
4. "Niet onze raket": hoe Oekraïne zichzelf in de voet schoot
5. Zijn het soldaten, slachtoffers of acteurs?
6. Een popnummer over... kernwapens
https://www.msn.com/nl-be(...)6b1d131496343e&ei=10
Grappig dat je het weer hebt over de kleding van Poetin en zelensky.quote:
Propaganda met als doel om te winnen.quote:
Als je het artikel nog maar es zou opendoen, laat staan lezen, zou je merken dat ik die voorbeelden niet geef. Ik citeer gewoon media, westerse media.quote:Op maandag 27 februari 2023 05:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Grappig dat je het weer hebt over de kleding van Poetin en zelensky.
I want to believe…quote:Ik denk dat er nu ondertussen wel een piloot aan Oekraïnse zijde is die die score heeft gehaald.
Zie hierboven …..quote:Propaganda heb je altijd, maar dit zijn nou niet zulke goeie voorbeelden.
Je bedoelt Ruslandquote:Jezelf plante hier betere propaganda door constant te zeggen dat Oekraïne aan het winnen was..
Niemand haalde dit aan maar jij zelf dikte het op!
Wees blij dat je de exacte cijfers niet weetquote:Ook het aantal slachtoffers aan Oekraïene zijn kant is niet duidelijk maar men heeft het wel constant over de Russische verliezen.
EU Justice Commissioner Didier Reynders said in an interview published in France's La Mondequote:US, EU Cannot Locate Part Of $200 Bn ‘frozen’ Russian Assets; 'do Not Know Where It Is...'
“They do not know where exactly they [the frozen funds] are,” Charles Lichfield, a senior finance expert at the Atlantic Council told Estonian media.
Dus eigenlijk vind je dat het westen veel eerder zwaardere wapens richting Oekraïne had moeten sturen.quote:Op maandag 27 februari 2023 07:41 schreef UncleScorp het volgende:
Ok klinkt allemaal weer zeer belovend, net zoals al het vorige. Grappig toch dat ze dat dan al niet eerder gestuurd hebben? Nee, eerst 100duizenden doden laten vallen![]()
Of is het sturen van deze "oppermachtige" wapens een teken dat oekr zwaar aan het verliezen is ?
En ? kan je al een inschatting makken tegen wanneer ze hiermee de rus gaan verslaan ?
En hopen jullie dat ze de Krim gaan aanvallen ?
Iedereen benieuwd wat de rus dan gaat doen ?
Hopen we op totale escalatie ?
De VS zal alleszins benieuwd zijn wat Rusland boven zal halen uit zijn arsenaal, dat is duidelijk.
En het wordt gedopt op oekr, so care
Jij niet?quote:Op maandag 27 februari 2023 08:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk vind je dat het westen veel eerder zwaardere wapens richting Oekraïne had moeten sturen.
Gekleurd nieuws is propaganda? Althans het gevolg is hetzelfde; de bevolking heeft een vertekend beeld van de werkelijkheid.quote:Op zondag 26 februari 2023 21:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je snijdt een interessant punt aan, maar propaganda is het niet. Gekleurd? Dat vaak wel.
misschien vooral een vorm van een nieusbericht heel erg opkloppen door de suggestie van iets enorm spannend te geven... maar eigenlijk is het hooguit een bewijs van bureaucratische werkwijzes binnen de compliciteit van europese overheidsstructuren...quote:Op maandag 27 februari 2023 07:55 schreef UncleScorp het volgende:
Dit is wsl propaganda, maar als het waar is ...
[..]
EU Justice Commissioner Didier Reynders said in an interview published in France's La Monde
Lol ... Didier Reynders ? Een belgische ex-politicus die in eigen land ten schande gemaakt werd omdat ie overheidsgeld gebruikte om zn vakantiehuisjes te "renoveren" ...
https://commission.europa(...)ice-and-consumers_enquote:This Commission department is responsible for EU policy on justice, consumer rights and gender equality.
The Directorate-General for Justice and Consumers develops and carries out the Commission's policies on:
Justice and fundamental rights
Consumers
The European Commission’s priorities include the European Green deal, a digital future, an economy that works for people, promoting and strengthening European democracy.
Hoe zou jij de TS uit dit topic beoordelen?quote:Op zondag 26 februari 2023 08:17 schreef UncleScorp het volgende:
Ik heb nooit russische propaganda gezien, integendeel, mn hele leven gebrainwashed door Hollywood.
Kan jij de toekomst voorspellen?quote:Op maandag 27 februari 2023 07:41 schreef UncleScorp het volgende:
Ok klinkt allemaal weer zeer belovend, net zoals al het vorige. Grappig toch dat ze dat dan al niet eerder gestuurd hebben? Nee, eerst 100duizenden doden laten vallen![]()
Of is het sturen van deze "oppermachtige" wapens een teken dat oekr zwaar aan het verliezen is ?
En ? kan je al een inschatting makken tegen wanneer ze hiermee de rus gaan verslaan ?
En hopen jullie dat ze de Krim gaan aanvallen ?
Iedereen benieuwd wat de rus dan gaat doen ?
Hopen we op totale escalatie ?
De VS zal alleszins benieuwd zijn wat Rusland boven zal halen uit zijn arsenaal, dat is duidelijk.
En het wordt gedopt op oekr, so care
Och aan de vele "volwassen" reacties te zien, zou ik zeggen "verder onderzoeken"quote:Op maandag 27 februari 2023 10:09 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Hoe zou jij de TS uit dit topic beoordelen?
GC / Topjournalisten komen erachter: Amerikaans bombardement op Nord Stream
Waarom wordt dit niet verder onderzocht ?quote:Seymour Myron (Sy) Hersh (Chicago, 8 april 1937) is een Amerikaans onderzoeksjournalist en publicist die regelmatig schrijft in The New Yorker over militaire en veiligheidszaken. Zijn werk kreeg wereldwijde bekendheid en erkenning in 1969 toen hij het bloedbad van Mỹ Lai en de daaropvolgende doofpotaffaire tijdens de Vietnamoorlog onthulde. Hiervoor ontving hij de Pulitzer-prijs voor internationale journalistiek. In 2004 kregen zijn rapportages over de mishandeling van gevangenen door het Amerikaanse leger in de Abu Ghraibgevangenis veel aandacht. In 2013 noemde hij het officiële rapport dat de dood van Osama bin Laden beschrijft "een grote leugen. Geen enkel woord is waar". Hierop kreeg hij veel kritiek maar hij bleef bij zijn standpunt, hoewel hij niet ontkende dat Bin Laden door de Amerikanen is gedood. Gebaseerd op een anonieme bron onthulde Seymour in februari 2023 dat de ontploffing van de Nordstream-pijpleiding een geheime operatie van de Verenigde Staten was.
En nog een ander nieuw account:quote:Op maandag 27 februari 2023 10:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Och aan de vele "volwassen" reacties te zien, zou ik zeggen "verder onderzoeken"
Maar ja, iemand die iets negatiefs over de VS schrijft ...![]()
Ik zie daar zelfs commentaar gebaseerd op zijn leeftijd![]()
Maar wat dan met Biden ?
Ik denk dat er wel andere "journalisten" rondlopen als ik de mens zijn wikipedia bekijk ?
[..]
Waarom wordt dit niet verder onderzocht ?
Heeft de VS diplomatieke onschendbaarheid in alles ofzo ?
Ze hebben geprobeerd de schuld op Rusland te schuiven, maar zelfs dat is niet gelukt ?
En dan blijft het maar stil ?
Oh en hier is een apart topic voor btw
Maar wat bedoel je nou ?
Is dit russische propaganda door een amerikaanse journalist die jarenlang voor New York Times geschreven heeft ?
Ik begrijp het niet goed ?
Tuurlijk niet, maar ik voel dat dit slecht gaat aflopen.quote:Op maandag 27 februari 2023 10:20 schreef theguyver het volgende:
[..]
Kan jij de toekomst voorspellen?
quote:Op maandag 27 februari 2023 10:51 schreef Raw85 het volgende:
[..]
En nog een ander nieuw account:
POL / Topjournalisten komen erachter: Amerikaans bombardement op Nord Stream
Tuurlijk.quote:Op maandag 27 februari 2023 10:54 schreef over_hedge het volgende:
Oekraïne moet vooral zelf beslissen hoe ver ze willen gaan. Want gaat om hun land. Hebben "wij" als het westen weinig over te vinden. En zolang Oekraïne zelf wilt vechten vind ik dat we wapens moet leveren omdat ze het recht hebben om zichzelf te verdedigen.
Ok fairquote:En de krim hoort bij Oekraïne. Dus ja dat willen ze ook terug.
Of dien ik dit te lezen als "dat alles goed gaat in de gevechten in Donbas?quote:Zelensky stuurt Oekraïense commandant in Donbas de laan uit
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky heeft een hooggeplaatste legercommandant in de oostelijke Donbas de laan uitgestuurd. Daarvoor heeft Zelensky een decreet uitgevaardigd, zonder een reden voor het ontslag te vermelden.
https://www.hln.be/buiten(...)e-laan-uit~a1d6f3f5/
De man was al tijden geen 'topjournalist' meer, zoals je ook wel weet.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:31 schreef weetjewel5 het volgende:
Topjournalist kan van de 1 op andere dag tot complotdenker gemaakt worden als hij de ‘verkeerde mening’ heeft 😂
Feit dat ze de persoon zelf aanvallen ipv de inhoud te weerleggen, zegt al genoegquote:Op maandag 27 februari 2023 11:31 schreef weetjewel5 het volgende:
Topjournalist kan van de 1 op andere dag tot complotdenker gemaakt worden als hij de ‘verkeerde mening’ heeft 😂
Er moet echter wel inhoud zijn om te weerleggen. En die is er niet.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Feit dat ze de persoon zelf aanvallen ipv de inhoud te weerleggen, zegt al genoeg
Goh waar heb ik dat nog gemerkt ?
Er valt weinig aan de inhoud te weerleggen omdat er geen onderbouwing aan ten grondslag ligt. Een anonieme bron is niet voldoende. Dat de VS erachter zit valt zeker niet uit te sluiten en is wellicht zelfs de hoofdverdachte. Maar dat wordt totaal niet bewezen met dit artikel.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Feit dat ze de persoon zelf aanvallen ipv de inhoud te weerleggen, zegt al genoeg
Goh waar heb ik dat nog gemerkt ?
Allemaal goed en wel.quote:Op maandag 27 februari 2023 12:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er valt weinig de inhoud te weerleggen omdat er geen onderbouwing aan ten grondslag ligt. Een anonieme bron is niet voldoende. Dat de VS erachter zit valt zeker niet uit te sluiten en is wellicht zelfs de hoofdverdachte. Maar dat wordt totaal niet bewezen met dit artikel.
Het is een zaak voor Rusland en Duitsland om dit uit te zoeken, Duitsland kan daarbij eventueel de NAVO inschakelen als blijkt dat dit een aanslag tegen Duitsland betrof.quote:Op maandag 27 februari 2023 12:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Allemaal goed en wel.
Maar ik vind toch dat dit voor Navo, en zeker voor Duitsland, reden zou moeten zijn om het grondiger te onderzoeken.
Dat ze het in de VS lachend van de baan schuiven is logisch.
Maar hier werd wel met de (economische) toekomst van Duitsland gespeeld.
Dit is een terroristische daad.
Die topjournalist wordt ook gezien als een shill als hij het officiële narratief onderschrijft.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:31 schreef weetjewel5 het volgende:
bron?quote:Op maandag 27 februari 2023 12:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die topjournalist wordt ook gezien als een shill als hij het officiële narratief onderschrijft.
Wat is het verschil?
Die willen we van Hersh ook wel eens zien ja.quote:
Krim is gewoon onderdeel van Oekraïne dus ja.quote:Op maandag 27 februari 2023 10:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, maar ik voel dat dit slecht gaat aflopen.
Alleszins voor oekr, en in slechtste geval voor ons allen.
En het andere ... hoop jij bijv dat oekr de Krim gaat aanvallen?
Als ze hun nieuwe wapens krijgen ?
Vind jij dat er tot het uiterste moet gegaan worden om Rusland te verslaan ?
Gewoon uit nieuwsgierigheid
Waarom?quote:Op maandag 27 februari 2023 12:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Allemaal goed en wel.
Maar ik vind toch dat dit voor Navo, en zeker voor Duitsland, reden zou moeten zijn om het grondiger te onderzoeken.
Dat ze het in de VS lachend van de baan schuiven is logisch.
Maar hier werd wel met de (economische) toekomst van Duitsland gespeeld.
Dit is een terroristische daad.
ja die persoon wordt dan gelijk omgelegd door de CIA.quote:Op maandag 27 februari 2023 12:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die willen we van Hersh ook wel eens zien ja.
Als het echte leven een verhaal van Tom Clancy zou zijn wel ja.quote:Op maandag 27 februari 2023 13:09 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ja die persoon wordt dan gelijk omgelegd door de CIA.
oh wacht dat gebeurt alleen buiten het Westen zeker? is dat die rules based order waar over gesproken wordt?quote:Op maandag 27 februari 2023 13:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als het echte leven een verhaal van Tom Clancy zou zijn wel ja.
Toon zelf maar een keer wat aan. Tot nu toe zit je maar een eind weg te fantaseren.quote:Op maandag 27 februari 2023 13:24 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
oh wacht dat gebeurt alleen buiten het Westen zeker?
Julian Assage is zo goed als dood.quote:Op maandag 27 februari 2023 13:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toon zelf maar een keer wat aan. Tot nu toe zit je maar een eind weg te fantaseren.
ah juistquote:Op maandag 27 februari 2023 12:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
Krim is gewoon onderdeel van Oekraïne dus ja.
Wat noem je tot het uiterste?
Oekraïne is al in oorlog, dus dat is al het maximale wat ze kunnen doen.
En het slechtste voor ons allen is inderdaad dat Rusland zoals we al aangeven dus een steekje los heeft en nukes gebruikt om.... Geen idee want een doel behaald je er niet mee. Nukes gebruiken is gewoon klaar afgelopen.
Als niet de complete planeet naar de vaantjes is, dan is Rusland ... Althans de grote steden bestaan dan niet meer daar.
Nee hoor. Maar, Play stupid games, win stupid prices.quote:Op maandag 27 februari 2023 13:49 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Julian Assage is zo goed als dood.
Probleem is je weet het niet, het is Rusland ja is nee en nee is ja en misschien wel of niet.quote:Op maandag 27 februari 2023 13:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ah juist
Rusland zegt dat het indien nodig nukes zal gebruiken
VS zei dat Rusland toch nooit zn nukes zal gebruiken.
En Macron zei dat Navo niet met nukes zal terug reageren als Rusland het toch zou doen.
Wat doen we ?
Gerust een gokje waard ?
Ik zet 20¤ in op rood
Tsssquote:Op maandag 27 februari 2023 15:06 schreef theguyver het volgende:
En dan nog ik verwacht dan eerder dat ze andere maatregelen nemen bijvoorbeeld gifgas en fosfor grootschalig.
quote:"Verarmd uranium op duizenden plekken in Irak"
Op duizenden plekken in Irak staat militair schroot dat vervuild is met verarmd uranium. Ook dichtbevolkte gebieden zijn met het kankerverwekkende materiaal vervuild, zo blijkt uit onderzoek van Pax voor Vrede.
Het zijn vooral tanks en pantservoertuigen die tijdens de Golfoorlogen kapotschoten zijn met munitie dat bestaat uit het radioactieve spul. ,"De internationale bezettingsmacht heeft destijds weinig gedaan om het afval op te ruimen", aldus onderzoeker Wim Zwijnenburg. "De Irakese overheid had de middelen niet."
Via de Wet openbaarheid van bestuur probeert Pax te achterhalen welke doelwitten de geallieerde strijdkrachten hadden, zodat het daar opgeruimd kan worden. Zwijnenburg heeft al een overzicht van de Amerikaanse doelwitcoördinaten in het gebied waar de Nederlanders gelegerd waren. ,"Het is een begin, maar slechts het topje van de ijsberg.''
https://www.hln.be/irak/v(...)en-in-irak~a677f291/
Heb je het over Zelensky? Alleen laat hij zn bevolking er voor opdraaien.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar, Play stupid games, win stupid prices.
Waar slaat dit op?quote:Op maandag 27 februari 2023 15:49 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Heb je het over Zelensky? Alleen laat hij zn bevolking er voor opdraaien.
quote:
Volgens mij? Ik weet het ook niet exact.quote:Op maandag 27 februari 2023 18:05 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Kun je samenvatten wat dit alles ongeveer inhoudt volgens jou?
Was dat niet altijd al het plan om de wereld in 4 of 5 blokken te verdelen? Zou me niks verbazen dat iedereen gewoon het spel meespeelt, zogenaamd elkaars vijanden.quote:
Het zou mij wel verbazen.quote:Op maandag 27 februari 2023 18:34 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Was dat niet altijd al het plan om de wereld in 4 of 5 blokken te verdelen? Zou me niks verbazen dat iedereen gewoon het spel meespeelt, zogenaamd elkaars vijanden.
Dus hij leeft nog?quote:Op maandag 27 februari 2023 13:49 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Julian Assage is zo goed als dood.
Het verzetten van doelpalenquote:Op maandag 27 februari 2023 18:05 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Kun je samenvatten wat dit alles ongeveer inhoudt volgens jou?
Nee, dat doet Poetin.quote:Op maandag 27 februari 2023 15:49 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Heb je het over Zelensky? Alleen laat hij zn bevolking er voor opdraaien.
Moet ik mijn post nogmaals herhalen over hoe ik het NIET eens was over de Afghanistan oorlog en Irak oorlog?quote:Op maandag 27 februari 2023 15:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tsss![]()
Of amerikaanse munitie met verarmd uranium ?
Al es foto's opgezocht wat dat met baby's gedaan heeft in Irak ?
[..]
Tja, in Laos die effectief niks met de oorlog had te doen zijn ze nog steeds meuk aan het opruimen (Ho Chi Minh Trail)...quote:Op maandag 27 februari 2023 23:07 schreef theguyver het volgende:
En dat laatste heeft de VS zelf ook gebruikt in de Vietnam oorlog.
Terechte rant, maar op zich is het ook een beetje de schuld van Europa.quote:Op maandag 27 februari 2023 23:19 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Tja, in Laos die effectief niks met de oorlog had te doen zijn ze nog steeds meuk aan het opruimen (Ho Chi Minh Trail)...
De CIA die Frankrijk na de terugtrekking een paar kernbommen beloofden als ze die op Noord Vietnam zouden gooien. Wat Frankrijk gelukkig geweigerd heeft.
Cambodja dat nu helpt mijnen te ruimen zelfs in de Oekraine vanwege de ervaring ermee.
Rusland en Amerika kunnen beiden wat mij betreft inpakken als we kijken naar de conflicten sinds WO2. Ze doen het er beiden om en schuwen geen doden. Misschien zie ik het verkeerd, maar ze betrekken hun "bondgenoten" in wedstrijdjes ver pissen.
Wat mij betreft zijn ze beiden gewoon af met hun gedoe over en weer. En de Oekraine is het zoveelste gedoe tussen die 2, en nee. Rusland heeft er niks te zoeken.. Maar die 2 kutlanden zoeken constant de confrontatie met elkaar en kijken hoe ver ze kunnen gaan.
End of rant. was even beetje boos.
Binnenrijden met de Leopards hé.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 06:57 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Gaat Oekraïne China bombarderen?
Heb jij niet door dat het Twitter bericht niet overeen komt met wat hij zegt?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 06:57 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Gaat Oekraïne China bombarderen?
Deze oorlog draait om Rusland én de VSquote:Op maandag 27 februari 2023 23:55 schreef theguyver het volgende:
Maar goed in dit geval gaat het om Rusland niet de VS.
Kan de VS of Rusland deze oorlog stoppen?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Deze oorlog draait om Rusland én de VS
Ja Rusland kan de oorlog stoppenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:58 schreef The_End het volgende:
[..]
Kan de VS of Rusland deze oorlog stoppen?
Van welk land zijn de legers aan het vechten in Oekraïne?
Welk land is de Oekraïne binnengevallen?
De geldwolven liggen al op de loer ...quote:Wall Street heeft een goede reden om Oekraïne in de gaten te houden
Zelensky staat helemaal open voor westers geld. Ook in de privésector houden spelers het verloop van de oorlog goed in de gaten. Zo schrijft Charles Gasparino in The New York Post.
Oekraïne heeft heel wat kapitaal nodig om hun natie herop te bouwen. Voor Zelensky kan het geld niet snel genoeg komen.
Volgens Gasparino zijn zowel BlackRock en JPMorgan, twee grote financiële instellingen, al even met Oekraïne in gesprek. Al is er tot nu toe nog niet veel geld in het laatje beland.
Het is namelijk helemaal niet duidelijk hoe lang deze oorlog nog zal duren. Investeerders worden er evident door afgeschrikt.
Daarnaast zijn ze er ook niet van overtuigd dat Zelensky erin kan slagen om de corruptie binnen zijn land aan te pakken tot op een comfortabel niveau om zaken te doen.
“Deze bezoekjes krijgen niet zoveel aandacht als die van president Biden vorige week. Ze zijn meestal privé en zonder veel fanfare wanneer ze doorgaan. Maar ze zijn wel veelzeggend”, schrijft Gasparino.
Oligarchie
“Het gevaarlijke van onze voortdurende betrokkenheid met dit land is niet gewoon een mogelijke kernoorlog met Rusland, maar ook een economisch zinkgat als we niet opletten.”
Bovendien is ook de corruptie in het land nog steeds een pijnpunt. Bankiers of investeerders hebben “geen garanties” dat de middelen op de juiste plaats terechtkomen.
Gasparino stelt dat de economische systemen in Oekraïne ook oligarchisch werken. “Het is een alliantie tussen de overheid en grote bedrijven die de vrije marktwerking en de concurrentie ondermijnen. Omkoping is deel van het systeem, en dat is altijd een doodlopende weg voor aanzienlijk privaat kapitaal.”
Blanco cheque
Bovendien vrezen bankiers dat Zelensky de indruk krijgt een blanco cheque te krijgen. President Biden is gul, terwijl de Amerikaanse overheid toch heel wat schulden heeft nu.
Het lijkt er dus op dat het leeuwendeel investeerders zal wachten met investeren tot na de oorlog. “Maar er hangt veel af van de bereidheid van Zelensky om compromissen te sluiten met een gezworen vijand, in combinatie met de bereidheid om zich te verdiepen in de grondbeginselen van een vrijemarkteconomie”, sluit Gasparino af.
https://www.msn.com/nl-be(...)8fdc372e33f5b2&ei=10
quote:Rusland beschuldigt VS “provocatie” voor te bereiden in Oekraïne “met giftige stoffen die psychoses veroorzaken”
Het Russische ministerie van Defensie beschuldigt de Verenigde Staten nog maar eens van een zogenaamde ‘false flag’-operatie. Deze keer zouden de VS een “provocatie” voorbereiden met giftige chemicaliën in Oekraïne “om die nadien in de schoenen van Rusland te schuiven”.
De chemische stof, “die acute psychose en hallucinaties veroorzaakt”, werd volgens de Russen op 10 februari met een treinwagon afgeleverd in Kramatorsk, in het oosten van Oekraïne. Dat zou gebeurd onder begeleiding van “buitenlandse burgers” en onder het toezicht van de Oekraïense geheime dienst en het Oekraïense leger.
Metalen kisten
De betrokkenen zouden zestien verzegelde metalen kisten naar de lokale metallurgische fabriek gesleept hebben. “De helft droeg een gevaarteken voor chemische stoffen, het opschrift BZ en een markering met twee rode lijnen, die duidt op een klasse van giftige stoffen”, klinkt het. Het Russische ministerie van Defensie zei ook dat de NAVO voorbereidingen treft om Oekraïne zelf te voorzien van 600.000 doses tegengif.
Volgens Kirillov hield een invloedrijke Amerikaanse niet-gouvernementele organisatie op 22 februari een bijeenkomst over de gebeurtenissen in Oekraïne. Tijdens dat evenement legde de voormalige Amerikaanse ambassadeur in Rusland, John Sullivan , een verklaring af waarin hij zei dat “Russische troepen van plan zijn chemische wapens te gebruiken in de speciale militaire operatiezone”.
“We beschouwen deze informatie als de intentie van de VS en hun handlangers om een provocatie uit te voeren in Oekraïne met behulp van giftige chemicaliën”, zei Kirillov.
https://www.hln.be/buiten(...)eroorzaken~a5d6eced/
Je bedoelt deze ?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:28 schreef theguyver het volgende:
Merk net op dat Rusland net boven Bakhmut een breed heeft geslagen, maar niet zo tactisch aangezien er een kans bestaat dat Oekraïne die brede kan insluiten en zo een grote groep kunnen omcirkelen.
Geen idee of het de bedoeling was om zo tactisch te werk te gaan maar dit kan goed uitpakken en zodoende een grote slag toebrengen.
Zie deelstaten map in de OP.
En ja deze is up to date door beide kampen.
Dus Rusland omsingelt bijna volledig Bahkmut, er is nog 1 toegangsweg (of uitweg voor oekr) en die gaat oekr gebruiken om dan alle russen te omsingelen die eigenlijk Bahkmut aan het omsingelen zijn ?quote:Situatie bij belegerd Bachmoet “extreem gespannen”: Russen hebben stad bijna omsingeld, slagveld één grote modderpoel
De commandant van de Oekraïense grondtroepen noemt de situatie rond het belegerde Bachmoet “extreem gespannen”. Zijn leger verzet zich hevig tegen de Russische strijdkrachten, die proberen door de verdedigingslinie te breken en de stad grotendeels te omsingelen.
Alleen vanuit het westen kunnen de troepen in Bachmoet nog voorzien worden van voorraden en munitie. Ten noorden, oosten en zuiden van de stad zitten Russen, die proberen de omsingeling compleet te maken en tegelijkertijd de stad te belegeren. Ze zouden al zeker een deel in handen hebben.
https://www.hln.be/buiten(...)modderpoel~a1f38019/
Dat staat nergens.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Je bedoelt deze ?
[..]
Dus Rusland omsingelt bijna volledig Bahkmut, er is nog 1 toegangsweg (of uitweg voor oekr) en die gaat oekr gebruiken om dan alle russen te omsingelen die eigenlijk Bahkmut aan het omsingelen zijn ?
Oh ik dacht Rusland en Oekraïne.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Deze oorlog draait om Rusland én de VS
Zo is de situatie al 3 maand sinds de val van Soledar, en ik heb het over ten noorden van bakhmut.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 09:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Je bedoelt deze ?
[..]
Dus Rusland omsingelt bijna volledig Bahkmut, er is nog 1 toegangsweg (of uitweg voor oekr) en die gaat oekr gebruiken om dan alle russen te omsingelen die eigenlijk Bahkmut aan het omsingelen zijn ?
Dus is het ook geen probleem als China massaal wapens en munitie zou leveren aan Rusland ?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oh ik dacht Rusland en Oekraïne.
Aangezien het hun grondgebied is en de VS verder niet mee doet.
Juist en als je alle buitenlandse vechters mee telt is de oorlog gewoon een WW1 formaat.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dus is het ook geen probleem als China massaal wapens en munitie zou leveren aan Rusland ?
Dan doen die ook niet mee maar verdienen er dan ook gewoon een centje aan mee
Je snapt toch wel dat er een verschil zit in het steunen van een land dat een aanvalsoorlog begint (in strijd met internationaal recht) en het steunen van een land dat zich verdedigt (niet in strijd met internationaal recht)?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dus is het ook geen probleem als China massaal wapens en munitie zou leveren aan Rusland ?
Het is een vredesvoorstel als een ander.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:31 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat er een verschil zit in het steunen van een land dat een aanvalsoorlog begint (in strijd met internationaal recht) en het steunen van een land dat zich verdedigt (niet in strijd met internationaal recht)?
Dat verlengt de oorlog toch alleen maar?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Heb je hier gelezen? benieuwd wie zei dat 1 leopard of abrams tegen 70 tanks kunnen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 07:05 schreef UncleScorp het volgende:
Heb hier ook gelezen dat die 1 van die Abrahams en Leopards wel 50-70 andere aankunnen, en dan minstens 100 van die tanks krijgen.
Nogmaals, wie gaat hen nog tegenhoude
Ah ja. Vandaar dat de US adviseerde bakhmut te verlaten. En Oekraïne dat niet gedaan heeft.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:16 schreef UncleScorp het volgende:
Er vechten oekr soldaten onder bevel van de VS
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Heb je hier gelezen? benieuwd wie zei dat 1 leopard of abrams tegen 70 tanks kunnen.
quote:Op maandag 27 februari 2023 07:17 schreef theguyver het volgende:
Of de tanks een verschil maken kan ik heel makkelijk zijn.
Ik zei dat de VS tanks 1 op 50 a 70 Russische tanks ratio hebben is geen grap de meeste verliezen aan de zijde van Amerikaanse tanks was door eigen vuur.
Dus een beetje leopard of Abrahams zou in Oekraïne 1 tegen 10 kunnen zijn.. en nogmaals als deze goed worden gebruikt en tactisch worden ingezet.
Troepen doen ze idd zelf mee wat ze willenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:54 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ah ja. Vandaar dat de US adviseerde bakhmut te verlaten. En Oekraïne dat niet gedaan heeft.
Er vecht helemaal niemand onder het bevel van de Us. Us adviseert en geeft data door. Wat ze met de data doen is toch echt aan Oekraïne zelf. Hoezo denk je dat Oekraïne onder het bevel van de US vecht?
Ah oke. Dat antwoord ligt wel iets genuanceerder dan hoe jij het nu brengt.quote:
Lijkt me vrij logisch.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 08:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De geldwolven liggen al op de loer ...
Die willen natuurlijk rendement op hun investeringen
$$$ $$$ $$$
Het leveren van wapens brengt vrede en veiligheid heb ik begrepen dus volgens die logica moeten we hopen dat China zich er snel mee gaat bemoeien.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Okquote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:00 schreef over_hedge het volgende:
Maar zoals jij het nu zei kwam het over of je 1 tank het veld in kan sturen en dan even wint tegen 50/70 tanks en dat is onzin.
Vrede is ondertussen compleet van tafel geveegdquote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:07 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het leveren van wapens brengt vrede en veiligheid heb ik begrepen dus volgens die logica moeten we hopen dat China zich er snel mee gaat bemoeien.
Ze zitten aan tafel met de hoge heren bij WEF, ze moeten dus niet zeuren.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:56 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je snapt dat een bedrijf als Air France-KLM de sancties niet zelf heeft ingesteld?
Heb jij daar geen vragen bij?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:07 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het leveren van wapens brengt vrede en veiligheid heb ik begrepen dus volgens die logica moeten we hopen dat China zich er snel mee gaat bemoeien.
Rusland hoeft niet vernietigd te worden. Die moeten alleen oprotten uit Oekraïne.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:12 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Vrede is ondertussen compleet van tafel geveegd
Enige wat nog rest is totale vernietiging van de tegenstander... so be it
Dus als China wapens en munitie levert (wat het in voervloed heeft en/of kan produceren) zou dit de oorlog in een versnelling brengen en leiden tot een eindpunt ... vernietiging van 1 der partijen, en daar draait het dus om.
En dan komen we aan op het punt waar geen van betrokken partijen, Rusland en jaja ... de VS, geen verlies zal willen accepteren ... en dan wordt het spannend.
Dan heb je het verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:07 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Hoezo heeft WEF de sancties ingesteld?quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:19 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ze zitten aan tafel met de hoge heren bij WEF, ze moeten dus niet zeuren.
Ook zoiets gelezen, maar dat betrof wel de oude meuk van Rusland, waarbij Oekraïne de tanks dan wél op de juiste manier inzet, itt Rusland.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Heb je hier gelezen? benieuwd wie zei dat 1 leopard of abrams tegen 70 tanks kunnen.
mja lijkt niet echt te vlotten , integendeel zelfs.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 12:06 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Rusland hoeft niet vernietigd te worden. Die moeten alleen oprotten uit Oekraïne.
Het is ook naïef om te denken dat zoiets in een paar maand kan.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 12:20 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
mja lijkt niet echt te vlotten , integendeel zelfs.
Mss tijd om es iets anders proberen ?
Hun puppets ja dus je kan zeggen dat het WEF de sancties heeft ingesteld.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 12:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoezo heeft WEF de sancties ingesteld?
Ik vind het erg om te tellen in mensenlevens, maar ok, in maanden kan ook.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 12:24 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het is ook naïef om te denken dat zoiets in een paar maand kan.
Ik let op ik gaf wel aan dat ze op een correcte manier moeten worden ingezet.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
In de eerste Golfoorlog was het Abrahams en lichtere voertuigen tegen T62 en T72 tanks.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 11:00 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ah oke. Dat antwoord ligt wel iets genuanceerder dan hoe jij het nu brengt.
De kill ratio is wat anders dan 1 vs 70. Het kan prima dat de kill ratio zo hoog ligt. Omdat je het dan dus gewoon over combined arms hebt. Die gevechten uitvoeren waar de tank onderdeel van is. En dus goed beschermd wordt door infantry, en bradleys etc etc.
En als je dan naar desert storm kijkt. En het totaal aantal uitgeschakelde tanks gedeeld door de hoeveelheid die ingezet zijn zal je vast op dit cijfer uitkomen.
Maar zoals jij het nu zei kwam het over of je 1 tank het veld in kan sturen en dan even wint tegen 50/70 tanks en dat is onzin.
Ja dan heb je het dus over kill ratio. En dat klopt. Dat is wat anders dan stuur 1 abram een veld in tegen 70 t62. Dan winnen de t62 gewoon. Puur door nummers. Een abram heeft niet eens genoeg ammo om ze allemaal uit te schakelenquote:Op dinsdag 28 februari 2023 12:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
In de eerste Golfoorlog was het Abrahams en lichtere voertuigen tegen T62 en T72 tanks.
Bij de slag om 73 easting verloor Irak 160 tanks 12 stuks artillerie en 80 andere voertuigen.
De VS en consorten verloren 1 Bradley en dat is geen eens een tank.
Dus dat zijn nogal cijfers.
Nou, de Abrahams heeft maar een paar zwakke plekken de rest heeft een armor waarbij een normale T62 alleen met een zeer lucky schot een zou kunnen uitschakelen en waarschijnlijk veel meer dan 1 schot.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 13:00 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja dan heb je het dus over kill ratio. En dat klopt. Dat is wat anders dan stuur 1 abram een veld in tegen 70 t62. Dan winnen de t62 gewoon. Puur door nummers. Een abram heeft niet eens genoeg ammo om ze allemaal uit te schakelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |