abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208114069
Let's go!

Situatie 24 januari 2023

b626802ef920b6764964edc2b702df2d51f49ce1.jpg?1674580973

Actuele interactieve kaart van Oekraïne - Institute of War Studies

Actuele oorlogs map.
Deze map is samengesteld uit zowel Russische als Oekraïnse bronnen.

https://deepstatemap.live/en#8/49.424/37.776
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208114247
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 16:52 schreef capricia het volgende:
Ik weet dat het nogal BNW is, maar ik denk dat de beste oplossing is om de Russische Federatie op te delen in afzonderlijke republieken. Zonder dat de Russen er de baas over kunnen spelen.
Blijven hopen
Tegen die tijd is gans europa genuked tot parking voor navo oud ijzer
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208114265
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:13 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Blijven hopen
Tegen die tijd is gans europa genuked tot parking voor navo oud ijzer
Putin uit het raam zal al een stap zijn. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208114291
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 15:12 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Nee hoor
Rusland had deze oorlog niet moeten beginnen. Oorlog is nooit een oplossing.
Ik typ hier al een jaar dat er onderhandeld moet worden , de enige manier om dit te stoppen.
Maar dat wordt mij duidelijk niet in dank afgenomen ;(

Dus doen we maar verder met oorlog.
We zien wel wie er uiteindelijk ten onder zal gaan.
En al helemaal als China ook in the picture komt.
More popcorn needed
Oh, onderhandelingen zijn niet nodig, Rusland kan gewoon Oekraïne weer verlaten.

Verder doen we niet verder met oorlog.
Rusland en Oekraïne zijn in oorlog, wij niet.
Beide partijen moeten zelf bepalen of ze verder gaan of niet.
Daar hebben wij geen zeggenschap over.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_208114363
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Putin uit het raam zal al een stap zijn. :D
Let op met wat je wenst.
Velen in Rusland vinden hem nu al te soft
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Forum Admin donderdag 23 februari 2023 @ 17:34:08 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208114406
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:28 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Let op met wat je wenst.
Dat is inderdaad wel echt een dingetje. De opvolger van Poetin gaat, als hij een op een vervangen wordt zonder andere interne veranderingen een veel grotere warmonger zijn. Moet je eens zien wat een Medvedev allemaal zegt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208114491
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is inderdaad wel echt een dingetje. De opvolger van Poetin gaat, als hij een op een vervangen wordt zonder andere interne veranderingen een veel grotere warmonger zijn. Moet je eens zien wat een Medvedev allemaal zegt.
Medvedev heeft waarschijnlijk een alcohol-probleem. En is sws op een zijspoor gerangeerd door Poetin. Hij heeft nog maar weinig invloedrijke mensen achter zich staan.

We hebben nog die Navalny die met zijn 15-puntenplan zich geliefd probeert te maken in het westen als alternatief voor Poetin.

Maar Ja, het simpele feit dat hij dit soort manifesten zomaar kan publiceren, tweiwjl hij gevangen zit, moet de meeste BNWers een controled opposition gevoel geven.
Dit draadje:
https://twitter.com/naval(...)34G6tuT7vJh0LTw&s=19
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat als Poetin uit het raam valt, het chaos wordt. En iedereen de macht probeert te grijpen. Geen idee of hij een politiek testament heeft met daarin zijn benoemde opvolger. En geen idee of die persoon genoeg backing heeft.
Maar die chaos zal ook tot het front doordringen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin donderdag 23 februari 2023 @ 17:46:46 #8
pi_208114529
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Medvedev heeft waarschijnlijk een alcohol-probleem. En is sws op een zijspoor gerangeerd door Poetin. Hij heeft nog maar weinig invloedrijke mensen achter zich staan.

We hebben nog die Navalny die met zijn 15-puntenplan zich geliefd probeert te maken in het westen als alternatief voor Poetin.

Maar Ja, het simpele feit dat hij dit soort manifesten zomaar kan publiceren, tweiwjl hij gevangen zit, moet de meeste BNWers een controled opposition gevoel geven.
Dit draadje:
https://twitter.com/naval(...)34G6tuT7vJh0LTw&s=19
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Navalny is dan ook helemaal niet zo westers gezind als dat hij doet voorkomen. Hij presenteert zich zo, tevens als martelaar om goodwill te kweken.

Goed, het is geen Poetin of zo maar echt fris is ie ook niet.

En wat je zegt klopt ook, dat wordt een grote bende infighting.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208114543
De enige goede uitkomst is dan ook dat Oekraïne wint en Rusland werkelijk verslagen wordt, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208114545
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Navalny is dan ook helemaal niet zo westers gezind als dat hij doet voorkomen. Hij presenteert zich zo, tevens als martelaar om goodwill te kweken.

Goed, het is geen Poetin of zo maar echt fris is ie ook niet
Daar ben ik het helemaal mee eens.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208114548
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:47 schreef miss_sly het volgende:
De enige goede uitkomst is dan ook dat Oekraïne wint en Rusland werkelijk verslagen wordt, denk ik.
Denk je dat de positie van Poetin dan nog houdbaar is?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Overall beste user 2022 donderdag 23 februari 2023 @ 17:49:03 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208114555
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat zou die dan kunnen doen? Meer dienstplichtigen oproepen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208114558
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:48 schreef capricia het volgende:

[..]
0%
pi_208114567
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:47 schreef miss_sly het volgende:
Nuke fest ...
pi_208114573
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee, zeker niet. Maar er is dan geen leger meer, geen economie meer, geen mensen meer, geen materieel meer, of dat alles in dusdanige kleine aantallen dat Rusland niets meer kan uitvreten. Geen internationale betrekkingen meer. Uitgerangeerd.
pi_208114581
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Nuke fest ...
Uitdrukkelijk niet. Maar by all means, gooi er nog een oneliner tegenaan.
pi_208114585
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee, zeker niet. Maar er is dan geen leger meer, geen economie meer, geen mensen meer, geen materieel meer, of dat alles in dusdanige kleine aantallen dat Rusland niets meer kan uitvreten. Geen internationale betrekkingen meer. Uitgerangeerd.
Met kernraketten en een rode knop. Lijkt me geen fijn vooruitzicht.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208114589
quote:

[..]
Euh?
Nieuwe fantasy serie op Netflix?
pi_208114596
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Met kernraketten en een rode knop. Lijkt me geen fijn vooruitzicht.
Dat is al de gehele oorlog het geval.
pi_208114598
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Euh?
Nieuwe fantasy serie op Netflix?
/ignore
pi_208114610
quote:

[..]
Uitdrukkelijk niet. Maar by all means, gooi er nog een oneliner tegenaan.
Kzit in auto te wachten op zoon en dus op mobieltje.
Maar as usual, gooi er weer maar een persoonlijke sneer tussen.
Het siert je, alweer
pi_208114622
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is al de gehele oorlog het geval.
Maar Rusland heeft nu nog een leger, een economie en mensen. Als je dat alles wegvaagt, kan je best eens aan hun doctrine qua gebruik van dit soort wapens komen.
(Ja, die doctrine staat op schrift)

Sws wel leuk om die 'if then what' scenarios hier uit te denken. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208114645
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar Rusland heeft nu nog een leger, een economie en mensen. Als je dat alles wegvaagt, kan je best eens aan hun doctrine qua gebruik van dit soort wapens komen.
(Ja, die doctrine staat op schrift)
Dat kan. Ik weet niet of ik daar werkelijk in geloof. En hoe langer deze oorlog duurt, hoe meer scheurtjes er ook in de Russische samenleving komen, denk ik.

Er is natuurlijk gewoon helemaal geen ideaal scenario waarin alles in één klap weer pais en vree en kumbaya is, helaas.
pi_208114662
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat kan. Ik weet niet of ik daar werkelijk in geloof. En hoe langer deze oorlog duurt, hoe meer scheurtjes er ook in de Russische samenleving komen, denk ik.

Er is natuurlijk gewoon helemaal geen ideaal scenario waarin alles in één klap weer pais en vree en kumbaya is, helaas.
Wat zou jouw 'if then what' scenario zijn?
We verslaan het volledige Russische leger, en dan komt Poetin te val.. en wat nog meer? ^O^

Ik weet wel dat Rusland al een bevolkingskrimp heeft en er nu heel snel heel veel mannen doorheen jaagt.
Dat wordt een steeds leger land.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208114717
quote:
Zelensky: “Nog geen Chinees vredesplan gezien”

De Oekraïense president Volodymyr Zelensky “staat open” voor een gesprek met China, maar heeft “nog geen vredesvoorstel van dat land gezien”.

https://www.hln.be/buiten(...)lan-gezien~ad9d7060/
Oh die denkt ondertussen natuurlijk dat ganse wereld aan zn voeten ligt.

Spannend wel
pi_208114741
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat zou jouw 'if then what' scenario zijn?
We verslaan het volledige Russische leger, en dan komt Poetin te val.. en wat nog meer? ^O^

Ik weet wel dat Rusland al een bevolkingskrimp heeft en er nu heel snel heel veel mannen doorheen jaagt.
Dat wordt een steeds leger land.
In mijn ideale scenario (ideaal hè, niet per se realistisch :+ ) wordt de bevolking wakker en komt tot een revolutie. Er komt een regimechange en in samenwerking met andere democratieën wordt er een heel nieuwe samenleving opgetuigd.

Een mens mag dromen, toch?

Volgens mijn man moet ik een politieke partij oprichten, genaamd Idealisten ‘23
:')
pi_208114781
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
In mijn ideale scenario (ideaal hè, niet per se realistisch :+ ) wordt de bevolking wakker en komt tot een revolutie. Er komt een regimechange en in samenwerking met andere democratieën wordt er een heel nieuwe samenleving opgetuigd.

Een mens mag dromen, toch?

Volgens mijn man moet ik een politieke partij oprichten, genaamd Idealisten ‘23
:')
Ja, ik vind dat leuk. Is ook BNW...Scenarios bedenken. :)

Ik denk dat Rusland ook maar eens wat meer persvrijheid moet krijgen. Om te lezen en te zien wat hun land aanricht. Zou al heel wat zijn. Dan komt die onvrede vanzelf.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208114805
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja, ik vind dat leuk. Is ook BNW...Scenarios bedenken. :)

Ik denk dat Rusland ook maar eens wat meer persvrijheid moet krijgen. Om te lezen en te zien wat hun land aanricht. Zou al heel wat zijn. Dan komt die onvrede vanzelf.
Iets dergelijks moet natuurlijk ten grondslag liggen aan die onvrede inderdaad. Probleem is natuurlijk dat de infrastructuur helemaal niet doorheen heel Rusland dusdanig goed is, dat het alle mensen kan bereiken.
pi_208114822
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:10 schreef capricia het volgende:

Topidee
Want westerse media nu is gewoon pure promotie voor Putin
pi_208114837
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Iets dergelijks moet natuurlijk ten grondslag liggen aan die onvrede inderdaad. Probleem is natuurlijk dat de infrastructuur helemaal niet doorheen heel Rusland dusdanig goed is, dat het alle mensen kan bereiken.
Maar die arme gebieden leveren nu toch al het merendeel van de strijders. De ontvolking gaat daar sneller dan in dichtbewoonde gebieden alla Moskou en Sint Petersburg.

Ben benieuwd hoeveel Russen er straks nog over zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208114853
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Topidee
Wat zou jouw ideale scenario zijn?
Rusland wint. En iedereen leeft in vrede en voorspoed verder?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208114855
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:28 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Let op met wat je wenst.
Maar als je dat weet, hoezo valt er dan iets te onderhandelen met Rusland.
  Forum Admin donderdag 23 februari 2023 @ 18:18:36 #33
pi_208114881
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 17:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat zou die dan kunnen doen? Meer dienstplichtigen oproepen?
Bijvoorbeeld, of een volschalige oorlogseconomie, verdere (pogingen tot) destabilisatie van Europa of omringende landen.

Het hoeft niet eens logisch te zijn. Hell het hoeft niet eens naar wens te werken, maar de effecten kunnen evengoed desastreus zijn.
pi_208114894
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar die arme gebieden leveren nu toch al het merendeel van de strijders. De ontvolking gaat daar sneller dan in dichtbewoonde gebieden alla Moskou en Sint Petersburg.

Ben benieuwd hoeveel Russen er straks nog over zijn.
Die gebieden leveren nu de manschappen, maar zijn niet echt op de hoogte waarvoor ze die leveren. Wat er gebeurt, in Oekraïne en de rest van de wereld.

Er was al een sprake van een krimpende bevolking als ik me niet vergis (onder andere vandaar ook de ontvoerde kinderen deren) en dat zal alleen maar erger worden met al die dode mannen nu. Heel verdrietig wat daar nu aan leegtes valt binnen gezinnen, families, samenlevingen.
pi_208114912
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld, of een volschalige oorlogseconomie, verdere (pogingen tot) destabilisatie van Europa of omringende landen.

Het hoeft niet eens logisch te zijn. Hell het hoeft niet eens naar wens te werken, maar de effecten kunnen evengoed desastreus zijn.
Dat vind ik het grootste gevaar van Rusland en zijn machthebbers: logica, succes, onbelangrijk.
  Forum Admin donderdag 23 februari 2023 @ 18:24:47 #36
pi_208114951
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die gebieden leveren nu de manschappen, maar zijn niet echt op de hoogte waarvoor ze die leveren. Wat er gebeurt, in Oekraïne en de rest van de wereld.

Er was al een sprake van een krimpende bevolking als ik me niet vergis (onder andere vandaar ook de ontvoerde kinderen deren) en dat zal alleen maar erger worden met al die dode mannen nu. Heel verdrietig wat daar nu aan leegtes valt binnen gezinnen, families, samenlevingen.
Op macro niveau heb ik te doen met heel veel Russen. Tot op zekere hoogte zelfs de ongeinformeerde zielen die denken dat ze voor een of ander novorossiya vechten terwijl het Putins ego is waar ze voor vechten.

Wij kennen dat helemaal niet. Gros van die mensen zijn voor een dubbeltje geboren en krijgen daarnaast slecht of geen onderwijs. Er wordt dan vaak naar de rijke moskowieten of peterburgers gewezen en tot op zekere hoogte is dat terecht.. Maar het is een autoritair regime, je zegt iets verkeerds en in het gunstigste geval ben je je rijkdom kwijt en in het slechtste geval verdwijn je helemaal (of je eindigt op het front) en dat is wel een beetje waar ik moeite mee heb als "westerlingen" met een westerse bril naar Rusland en diens onderdanen kijken.
  Forum Admin donderdag 23 februari 2023 @ 18:26:07 #37
pi_208114970
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat vind ik het grootste gevaar van Rusland en zijn machthebbers: logica, succes, onbelangrijk.
Ironisch genoeg is die mentaliteit ook grondlegger geweest voor grootste zaken. Het is the long game spelen maar dan wel gokkend.
pi_208114984
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:24 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Op macro niveau heb ik te doen met heel veel Russen. Tot op zekere hoogte zelfs de ongeinformeerde zielen die denken dat ze voor een of ander novorossiya vechten terwijl het Putins ego is waar ze voor vechten.

Wij kennen dat helemaal niet. Gros van die mensen zijn voor een dubbeltje geboren en krijgen daarnaast slecht of geen onderwijs. Er wordt dan vaak naar de rijke moskowieten of peterburgers gewezen en tot op zekere hoogte is dat terecht.. Maar het is een autoritair regime, je zegt iets verkeerds en in het gunstigste geval ben je je rijkdom kwijt en in het slechtste geval verdwijn je helemaal (of je eindigt op het front) en dat is wel een beetje waar ik moeite mee heb als "westerlingen" met een westerse bril naar Rusland en diens onderdanen kijken.
Eens, dat gevoel heb ik er ook bij als mensen zo fanatiek haten op alle Russen, want ze houden het immers in stand. Zo simpel is het niet, alleen kunnen wij o s dat niet voorstellen.
  Forum Admin donderdag 23 februari 2023 @ 18:28:22 #39
pi_208115001
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eens, dat gevoel heb ik er ook bij als mensen zo fanatiek haten op alle Russen, want ze houden het immers in stand. Zo simpel is het niet, alleen kunnen wij o s dat niet voorstellen.
Ach welnee, ik kan nu naar het binnenhof rijden en protesteren voor(!) de oorlog en het enige waar ik me echt zorgen over moet maken is hoe vaak ik op dumpert kom als wappie.

Die situatie is in Rusland helemaal niet mogelijk.
pi_208115034
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ach welnee, ik kan nu naar het binnenhof rijden en protesteren voor(!) de oorlog en het enige waar ik me echt zorgen over moet maken is hoe vaak ik op dumpert kom als wappie.

Dat is precies de reden waarom ik zo’n moeite heb met mensen die a) Rusland en Poetin half vereren, en b) klagen over hoe slecht het in NL is en hoe we hier een dictatuur zijn en men niets meer mag zeggen.
pi_208115100
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Topidee
Best grappig hoe je de zaken altijd omdraait :s)
  Overall beste user 2022 donderdag 23 februari 2023 @ 18:45:46 #42
3928 Ulx
pi_208115184
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Maar daarmee los je de problemen voor de Russen zelf niet op. En dat wordt wel verwacht van een nieuwe leider. Ik denk dat die dan nog sneller zou worden gewipt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208115193
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Schrijnend voorbeeldje vandaag nog in het nieuws:
https://www.volkskrant.nl(...)olkinderen~bfd81917/
  Forum Admin donderdag 23 februari 2023 @ 18:58:33 #44
pi_208115382
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar daarmee los je de problemen voor de Russen zelf niet op. En dat wordt wel verwacht van een nieuwe leider. Ik denk dat die dan nog sneller zou worden gewipt.
Nee dat klopt, maar die figuren zitten daar ook niet om die reden. Macht, geld en aanzien. De gewone Rus zal ze aan hun reet roesten.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:47 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Schrijnend voorbeeldje vandaag nog in het nieuws:
https://www.volkskrant.nl(...)olkinderen~bfd81917/
Dat bedoel ik.

Succes om je daaraan te ontworstelen. Al vertrekken veel hoogopgeleide jonge Russen wel, nu dat nog kan. Diegene die die kans niet zien of niet aandurven, of erger nog voor galg en rad opgroeien door dit soort shit zijn bijna niet meer te redden. En helaas wel een probleem voor "ons"
pi_208115777
Kijk kijk de VS bereidt al een volgende speeltuin voor.

quote:
Washington gaat meer militairen naar Taiwan sturen om soldaten op te leiden

De Verenigde Staten gaan meer militairen naar Taiwan sturen om het Taiwanese leger op te leiden. Dat meldt de krant The Wall Street Journal op gezag van anonieme Amerikaanse verantwoordelijken.

https://www.hln.be/buiten(...)-te-leiden~a7eb4078/
Tegelijk duwen ze China zelf richting Rusland, en verkleinen ze de kans op voor oekr voordelige vredesvoorstellen vanuit China.
pi_208115862
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 18:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Best grappig hoe je de zaken altijd omdraait :s)
Is dat?
Hij hoeft de westerse media maar te citeren om zijn bevolking aan te tonen hoe het westen tegen hen is. Pure bevestiging van wat hij verkondigt.
Moesten er verkiezingen zijn, was dit gratis campagne. :P
pi_208116334
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Is dat?
Hij hoeft de westerse media maar te citeren om zijn bevolking aan te tonen hoe het westen tegen hen is. Pure bevestiging van wat hij verkondigt.
Moesten er verkiezingen zijn, was dit gratis campagne. :P
Ja, precies. Dat is de draai die je er aan gaf.

Verder best raar natuurlijk, je valt een land binnen, verkracht de vrouwen, invoert de kinderen, martelt en vermoordt de mannen, terwijl je land afpikt, leegrooft en platgooit.
Dan is het natuurlijk vreemd dat het westen daarop tegen is.

Je zou verwachten dat Rusland daardoor juist meer geliefd wo8.
  donderdag 23 februari 2023 @ 19:56:04 #48
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208116520
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:08 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Volgens mij gaat het vooral om munitie waarvan die leider zegt dat ze het te weinig krijgen. Niet over de wapens. wapens hebben ze wel. Zijn een stuk beter bepakt dan de opgeroepen russen.

Maar wapens zonder kogels heb je ook zo weinig aan :P En dan had die het vooral over artillery geloof ik. In nws van gister staat ergens nog wel het filmpje van wat hij allemaal zegt
Ah zal ff zoeken ik kwam een vertaling tegen waar het puur om wapens ging.

Vandaar dat ik het beetje raar vond.

Je stuurt toch geen duizenden huurlingen naar een Oekraïense front linie als slachtvee.
Zat beetje hier aan te denken.

The one with the rifle shoots!

One out of two gets rifle.

The one without, follows him! When the one with the rifle gets killed, the one who is following picks up the rifle and shoots!

Ik zal even opzoeken.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Overall beste user 2022 donderdag 23 februari 2023 @ 19:59:58 #49
3928 Ulx
pi_208116627
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 19:21 schreef UncleScorp het volgende:
Kijk kijk de VS bereidt al een volgende speeltuin voor.
[..]
Tegelijk duwen ze China zelf richting Rusland, en verkleinen ze de kans op voor oekr voordelige vredesvoorstellen vanuit China.
Het conflict in Oekraïne is toch gewoon een proxy-oorlog van Xi tegen het westen om de Chinese wapenindustrie te promoten? Eerst loopt Rusland zich helemaal te pletter met hun eigen rommel, en dan is het ineens Xi die ze de winnende wapens gaat leveren. Iedereen die voor zichzelf kan nadenken ziet dat.
  donderdag 23 februari 2023 @ 20:39:20 #50
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208117512
quote:

[..]
Ik voorzie een beursnotering van Russian brides.com
:P
Er staat nog een vraag voor u open!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')