Tegenwoordig is dat inderdaad een mogelijkheid.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 07:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nl 1,2,3 keek ik altijd via npostart en Chromecast.
Werkt ook prima.
quote:Van de "Geest van Kiev" tot de dure jas van Poetin: 6 opvallende momenten in de propagandaoorlog tussen Rusland en Oekrane
Naast de strijd aan de frontlinie, wordt tussen Oekrane en Rusland nog een andere oorlog uitgevochten: een propagandaoorlog. Sinds de Russische inval in Oekrane draait de propagandamolen in beide landen op volle toeren. Hoe wordt (en werd) propaganda ingezet in de oorlog? En werpt het zijn vruchten af?
Beelden van gesneuvelde soldaten, Oekraense burgers op de vlucht voor het geweld en kapotgeschoten woonwijken. Overal verschijnen beelden van de oorlog in Oekrane. Maar zijn al die beelden wel waarheidsgetrouw? Of schuilen er politieke motieven achter de verspreiding van sommige "nieuwsverhalen"?
Sinds de start van de oorlog draait zowel de Russische als de Oekraense propagandamolen op volle toeren. Het bepaalt de manier waarop burgers, zowel Oekraeners als Russen, informatie over de oorlog te zien en te horen krijgen. Als ze het berhaupt al te zien krijgen.
Kort en bondig: wat is propaganda?
- Selectieve vorm van communicatie
- Vaak verspreid via massamedia, zoals televisie, radio, maar ook sociale media
- Ondersteunt iemands agenda: probeert het gedrag van mensen te benvloeden en hun opinies te veranderen
- Niet altijd negatief: kan ook dienen om de moraal op te krikken of om juist wl correcte informatie te verspreiden
- Taal is het belangrijkste propagandamiddel (de manier waarop bepaalde zaken verwoord worden)
6 voorbeelden :
1. Poetin en "het denazificeren van Oekrane"
2. Oekrane en "De geest van Kiev"?
3. Het groene shirt van Zelenski en de dure jas van Poetin
4. "Niet onze raket": hoe Oekrane zichzelf in de voet schoot
5. Zijn het soldaten, slachtoffers of acteurs?
6. Een popnummer over... kernwapens
https://www.msn.com/nl-be(...)6b1d131496343e&ei=10
quote:Defensie hijst Oekraense vlag
Precies een jaar na de Russische inval voert Defensie vandaag de Oekraense vlag. Het blauw-gele doek prijkt niet alleen op het ministerie in Den Haag, maar ook op tal van militaire panden in het hele land, zoals hoofdkwartieren en kazernes.
Volgens Commandant der Strijdkrachten generaal Onno Eichelsheim en minister van Defensie Kajsa Ollongren is de oorlog aan de oostflank van het NAVO-grondgebied van wezenlijke invloed op de veiligheid van Nederland. Maar ook op dat van de bondgenoten en op Europa als geheel.
Nederland levert Oekrane militaire steun voor de strijd tegen de Russische agressie. Vandaag wordt die steun ook symbolisch betuigd.
De Oekraense vlag wordt gehesen tussen zonsopkomst en zonsondergang. Als er op een Defensielocatie slechts een vlaggenmast beschikbaar is, mag de Nederlandse vlag bij hoge uitzondering een dag wijken voor de Oekraense.
Ook op andere overheidsgebouwen hangt de Oekraense vlag in top.
Hele rapport is ook gewoon te lezen in het Nederlands, mocht je dat willen: https://www.defensie.nl/d(...)ie-aivd-en-mivd-24-2quote:
Als je echt lef hebt plak je een grote Z op je achteruit.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
Van de FOK! frontpage. Het blijft bijzonder om te zien hoe men zich in bepaalde kringen binnen een jaar tijd met het land Oekrane heeft verweven, het wekt serieus het idee dat sommigen zich meer Oekraner dan Nederlander voelen. En dan deze vlag voor nog geen 24-uur, het is weer virtue signaling van de hoogste orde. Toon dan lef en doe het minstens een maand.
[..]
Ik zou niet weten waarom mensen dat berhaupt zouden willen doen. Maar er zullen binnen Rusland vast en zeker aan propaganda ten prooi gevallen burgers zijn die dat doen. Alleen wat dit te maken heeft met het hijsen van een niet-Nederlandse vlag bij Nederlandse overheidsinstanties is mij een raadsel.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als je echt lef hebt plak je een grote Z op je achteruit.
Of iets in die geest.
Trust the violence!quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:08 schreef UncleScorp het volgende:
[..]![]()
Geen probleem joh
We gaan vol voor oorlog![]()
Eerst oekr naar de kloten , daarna zien we wel
Past wel goed bij het plaatje van de zero-emission agenda. "a narrow opportunity'.quote:
Geweldig hoe half Twitter daar weer overheen buiteltquote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:18 schreef Ali_boo het volgende:
Team Harry Potter , laat iets van je horen![]()
[ twitter ]
Ja het is de echte NATO account
Om de zoveel tijd zie je ook wel regenboog vlaggen op overheidsgebouwen, en daar vallen ook weer mensen over.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
Van de FOK! frontpage. Het blijft bijzonder om te zien hoe men zich in bepaalde kringen binnen een jaar tijd met het land Oekrane heeft verweven, het wekt serieus het idee dat sommigen zich meer Oekraner dan Nederlander voelen. En dan deze vlag voor nog geen 24-uur, het is weer virtue signaling van de hoogste orde. Toon dan lef en doe het minstens een maand.
[..]
Afgelopen jaar hingen overal en nergens de Nederlandse vlag op de kop ivm het voeren protest.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom mensen dat berhaupt zouden willen doen. Maar er zullen binnen Rusland vast en zeker aan propaganda ten prooi gevallen burgers zijn die dat doen. Alleen wat dit te maken heeft met het hijsen van een niet-Nederlandse vlag bij Nederlandse overheidsinstanties is mij een raadsel.
Lekker suggestiefquote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:03 schreef UncleScorp het volgende:
Nazi symbolen
https://images.app.goo.gl/UTvn8pzg5jLw9Jex7
Zoals het NATO gebouw bijv?
quote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:03 schreef UncleScorp het volgende:
Nazi symbolen
https://images.app.goo.gl/UTvn8pzg5jLw9Jex7
Zoals het NATO gebouw bijv?
In Duitsland is er regelmatig met een 'Z' rondgereden en is zelfs verboden in bepaalde steden.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 13:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom mensen dat berhaupt zouden willen doen. Maar er zullen binnen Rusland vast en zeker aan propaganda ten prooi gevallen burgers zijn die dat doen. Alleen wat dit te maken heeft met het hijsen van een niet-Nederlandse vlag bij Nederlandse overheidsinstanties is mij een raadsel.
Vrij kort na de invasie speelde ik war thunder, daar reed een dude rond met Z op z'n tank, die werd door friendlies en enemies tegelijk de zee in geduwt/geblokkeerdquote:
Plaats dan het hele Twitter draadje, te beginnen met..quote:Op vrijdag 24 februari 2023 12:18 schreef Ali_boo het volgende:
Team Harry Potter , laat iets van je horen![]()
[ twitter ]
Ja het is de echte NATO account
Meteen naar de vergelijking met Nazi-Duitsland grijpen is dan ook iets helaas veel te snel wordt gedaan.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 16:14 schreef theguyver het volgende:
[..]
Afgelopen jaar hingen overal en nergens de Nederlandse vlag op de kop ivm het voeren protest.
Zo zijn er wel meer redenen om een bepaalde vlag te hijsen.
De Z wat Rusland gebruikt, werd dankzij de wandaden van Rusland zelf als nazi symbool vergeleken.
Zoiets had ik ook gelezen, maar volgens mij waren dat voornamelijk Russen die in Duitsland woonden. Op grote schaal heb ik het in elk geval nog niet gezien van niet-Russen.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:39 schreef Jippie het volgende:
[..]
In Duitsland is er regelmatig met een 'Z' rondgereden en is zelfs verboden in bepaalde steden.
Ja zelfde hquote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lekker suggestief
https://images.gutefrage.(...).jpg?v=1632722154000
Dit is het gebouw.
Btw...gezien hoeveel reacties ik kreeg op mijn uitgebreide inhoudelijke post van deze morgen?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 17:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lekker suggestief
https://images.gutefrage.(...).jpg?v=1632722154000
Dit is het gebouw.
Ik heb liever dat ze niets zeggen als ze niets aardigs of constructiefs kunnen zeggen, nietwaar?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:46 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Btw...gezien hoeveel reacties ik kreeg op mijn uitgebreide inhoudelijke post van deze morgen?
Nul,nul
"Men" komt hier duidelijk niet voor inhoudelijke discussies.
Ik wil er best op in gaan hoor maar dan ga je me waarschijnlijk weer verwijten dat ik aan het trollen ben en geen respect heb voor ‘het BNW-gedachtegoed’. Je stelt je echt enorm aan vind ik en hebt bovendien weinig respect voor anderen hier.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:46 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Btw...gezien hoeveel reacties ik kreeg op mijn uitgebreide inhoudelijke post van deze morgen?
Nul,nul
"Men" komt hier duidelijk niet voor inhoudelijke discussies.
Tru...maar toch.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze niets zeggen als ze niets aardigs of constructiefs kunnen zeggen, nietwaar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |