SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Red Bull RB18SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aston Martin AMR22SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.McLaren MCL36SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AlphaTauri AT03SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Williams FW44SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ferrari F1-75 (17 februari)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mercedes W13 (18 februari)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alpine 522 (21 februari)
Alfa Romeo C42 (27 februari)![]()
Na Alfa Romeo en Red Bull Racing is vandaag ook de nieuwe Haas de baan opgegaan.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
De auto’s in de OP kloppen niet 🧐 is nog van 2022Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦![]()
Er had meer aangepast moeten worden zeker?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 11:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
De auto’s in de OP kloppen niet 🧐 is nog van 2022![]()
Er moet gewoon een keer een 2023-OP gemaakt worden. Maar om dat te verplichten aan iemand die per toeval het topic sluit lijkt me wat ver gaan.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 11:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Er had meer aangepast moeten worden zeker?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Klopt. Althans, dat mag. Weet alleen even niet wie die kalender maaktequote:Op zaterdag 11 februari 2023 11:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Er had meer aangepast moeten worden zeker?Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Tja die toeval overviel inderdaad. Anders had ik het gelaten voor 1 die zoiets graag doet.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 12:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er moet gewoon een keer een 2023-OP gemaakt worden. Maar om dat te verplichten aan iemand die per toeval het topic sluit lijkt me wat ver gaan.
De 2022 uit de titel is wel matig !![]()
Misschien wil @3Rror wel een nieuwe OP maken?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
@3rr0r bedoel je?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 12:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Misschien wil @:3rror wel een nieuwe OP maken?![]()
@shiz deed deze meen ikquote:Op zaterdag 11 februari 2023 12:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Misschien wil @:3rror wel een nieuwe OP maken?![]()
Sure thing. 👌
(vorige keer gewacht tot ik fotos van alle drivers in nieuwe teamoutfit had)The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
De RB19 heeft iig een andere voorvleugel zo blijkt uit het beschikbare beeldmateriaalAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Was even teleurgesteld.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 13:23 schreef shiz het volgende:
Sure thing. 👌
(vorige keer gewacht tot ik fotos van alle drivers in nieuwe teamoutfit had)
Bovengenoemde post is een goede reden.👍🏼![]()
Groot gelijk ! En dat heb ik met terugwerkende kracht dus ook met dat rappe openen.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 13:23 schreef shiz het volgende:
Sure thing. 👌
(vorige keer gewacht tot ik fotos van alle drivers in nieuwe teamoutfit had)![]()
De nieuwe AlphaTauriNo Dyson Barrier is going to stop me!
Hm. Jammer dat rood. Maar ja, wie betaalt (Orlen) bepaalt
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
BREAKING NYCK DE VRIES NAAR RED BULL!!!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
quote:Op zondag 12 februari 2023 14:03 schreef raptorix het volgende:
BREAKING NYCK DE VRIES NAAR RED BULL!!!!!Dit gaat over Nick.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
BREAKING NYCK DE VRIES NAAR RED BULL!!!!!Ze staan ook beide als Red Bull rijders ingeschreven toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please sir. When moon? When Mustang?![]()
Niet bij de FIA. Daar staan ze als AlphaTauri coureurs ingeschreven. Maar ze zullen beide wel een RB contract hebben, ja.quote:Op maandag 13 februari 2023 15:02 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ze staan ook beide als Red Bull rijders ingeschreven toch?
No Dyson Barrier is going to stop me!
BREAKING NYCK DE VRIES NAAR RED BULL!!!!!Ahww kijk die bromance.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De ogen van Nyck zeggen mij iets anders: ik ga jou helemaal inmaken, broquote:
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"![]()
Ik vind de AlphaTauri wel vet.
Qua vorm en kleurstellingN/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
Wel mooi dat de Italianen totaal zijn gefocust op de auto en het merk.quote:
Helemaal anders F1- beleving dan in Engeland en Nederland of de rest van de wereld.Wie dit leest is gek![]()
Niet bepaald voor het eerst dat Aston Martin een winnende auto kopieert om daar vervolgens kansloos mee achteraan te rijden.quote:Op maandag 13 februari 2023 20:34 schreef beantherio het volgende:
En de volgende RB18-kopie:
[ twitter ]
[ twitter ]![]()
Kansloos is een groot woord maar ik denk dat 1 podium voor Alonso al knap zou zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet bepaald voor het eerst dat Aston Martin een winnende auto kopieert om daar vervolgens kansloos mee achteraan te rijden.![]()
Ik verwacht wel wat van ze, niet dat ze meedoen om de prijzen maar wel dat ze het McLaren en Alpine moeilijk gaan maken voor die 4e plek.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet bepaald voor het eerst dat Aston Martin een winnende auto kopieert om daar vervolgens kansloos mee achteraan te rijden.
Mclaren dat zelf overigens al zegt dat de auto nog niet is wat ze willen maar dat pas in Baku verwachten.![]()
quote:Op maandag 13 februari 2023 20:34 schreef beantherio het volgende:
En de volgende RB18-kopie:
[ twitter ]
[ twitter ]
Aero analyse van KYLE.ENGINEERS is vrij positief en stelt dat AM concepten van meerdere partijen hebben gecombineerd en hun eigen twist aan hebben gegeven in wat hij een "really neat solution" noemt. Ik ben benieuwd. Het meeste van wat hij zegt moet ik hem natuurlijk maar op zijn blauwe ogen geloven want van Aero heb ik 0.0 verstand. Maar het klinkt alsof AM wel met een eigen "twist" komt, dus wie weet...![]()
Volgens mij won Perez (erkend prutser) in dat ding.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet bepaald voor het eerst dat Aston Martin een winnende auto kopieert om daar vervolgens kansloos mee achteraan te rijden.Feyenoord!!! * Barça![]()
Prutser?! Die won vorig jaar anders wel de echt moeilijke wedstrijden !quote:Op woensdag 15 februari 2023 01:11 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Volgens mij won Perez (erkend prutser) in dat ding.![]()
Vond hem vorig jaar mooier. Verder maar weinig verandering dit jaar.quote:Op maandag 13 februari 2023 22:08 schreef nils7 het volgende:
Ik vind de AlphaTauri wel vet.
Qua vorm en kleurstelling![]()
Stukken mooier ! Ik vind dat zilver met dat groene niet zo wat.quote:Op woensdag 15 februari 2023 10:31 schreef Nattekat het volgende:
Goffel, weer zwart
Alsof Ferrari plots geel is, het klopt niet.
Ik neem aan dat ze het doen om gewicht te besparen?![]()
Plaats dan ook de plaatjes
Wel afgestapt van het zero-sidepodconcept, zo te zien.No Dyson Barrier is going to stop me!
Vreemd om zwart-zwart-zilver-zwart te gaan. Auto is wel een beetje aangepast aan de zijkant zo te zien, maar niet radicaal andersGerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Het is ongeschilderd carbon. Auto heeft nog behoorlijk overgewicht blijkbaar.quote:Op woensdag 15 februari 2023 11:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vreemd om zwart-zwart-zilver-zwart te gaan. Auto is wel een beetje aangepast aan de zijkant zo te zien, maar niet radicaal anders
McLaren overigens ook.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Ik vraag me altijd af hoeveel je nou echt aan de buitenkant kan zien als het gaat om performance. Alles wat er echt toe doet zit aan de binnen- en onderkant toch?![]()
ik vind het toch wel vrij anders maar het is ook nog maar het showmodel dus even afwachten hoe het er op de baan uitziet.quote:Op woensdag 15 februari 2023 11:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vreemd om zwart-zwart-zilver-zwart te gaan. Auto is wel een beetje aangepast aan de zijkant zo te zien, maar niet radicaal anders
Wel mooi op zich alleen Mercedes hoort zilver te zijn, dit is meer des Saubers.![]()
![]()
Wat dat betreft zouden er veel meer auto’s helemaal zwart moeten zijn toch? Ik vind dit een beetje armoedigquote:Op woensdag 15 februari 2023 11:23 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Het is ongeschilderd carbon. Auto heeft nog behoorlijk overgewicht blijkbaar.
McLaren overigens ook.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Sauber motorsport begon als officieel mercedes team in Le Mans en was zilver.quote:Op woensdag 15 februari 2023 11:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het toch wel vrij anders maar het is ook nog maar het showmodel dus even afwachten hoe het er op de baan uitziet.
Wel mooi op zich alleen Mercedes hoort zilver te zijn, dit is meer des Saubers.
[ afbeelding ]A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Gegeven dat het budget ieder jaar kleiner wordt, is het voor het merendeel van de teams ook een luxe die ze zich niet kunnen veroorloven.quote:Op woensdag 15 februari 2023 11:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat dat betreft zouden er veel meer auto’s helemaal zwart moeten zijn toch? Ik vind dit een beetje armoedig
Zolang je niet wint kan je het geld beter ergens anders voor gebruiken.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
En de originele Mercedes kleur was natuurlijk wit voor wie zich die fantastische race met jubileum livery kan herinneren op Hockenheim in 2019.
Dus wat betreft is het een Mercedes traditie om de auto niet schilderen
quote:In 1958, Alfred Neubauer described the origin of the Silver Arrows as being accidental. In 1934 the international governing body of motor sport prescribed a maximum weight limit of 750 kilograms (1,650 lb) for Grand Prix racing cars, excluding tyres and fuel. Neubauer said that when in spring 1934, the Mercedes-Benz team placed its new Mercedes-Benz W25 on the scrutineering scales prior to the Eifelrennen at the Nürburgring, it allegedly recorded 751 kg (1,656 lb). Racing manager Alfred Neubauer and his driver Manfred von Brauchitsch, who both later published their memoirs, claimed that they had the idea of removing all the white lead-based paint from the bodywork.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Wat is de luxe precies?quote:Op woensdag 15 februari 2023 11:32 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Gegeven dat het budget ieder jaar kleiner wordt, is het voor het merendeel van de teams ook een luxe die ze zich niet kunnen veroorloven.
Zolang je niet wint kan je het geld beter ergens anders voor gebruiken.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
‘EVENTUALLY’ A FRONTRUNNER? MERCEDES ‘STARTING BEHIND’ WITH W14quote:Mercedes Formula 1 boss Toto Wolff hopes the new W14 will “eventually” be able to fight at the front of the grid as the team acknowledges it is “starting behind” in 2023.
https://the-race.com/form(...)-behind-f1-2023-car/![]()
Elk jaar, elke race, elk weekend hetzelfde liedjequote:Op woensdag 15 februari 2023 11:58 schreef Tarado het volgende:
‘EVENTUALLY’ A FRONTRUNNER? MERCEDES ‘STARTING BEHIND’ WITH W14
[..]
[ afbeelding ]
https://the-race.com/form(...)-behind-f1-2023-car/![]()
Alleen het sandbaggen is sinds 22 geen sandbaggen meer.quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Elk jaar, elke race, elk weekend hetzelfde liedje![]()
Hopelijk geldt dit voor 2023 ook. Even afwachten want een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn strekenquote:Op woensdag 15 februari 2023 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alleen het sandbaggen is sinds 22 geen sandbaggen meer.![]()
Ik denk dat het dit keer geen sandbaggen is, teveel vertrouwen in de engineers, wat natuurlijk niet zo heel vreemd is als je 8 jaar de beste auto hebt gehad maar ze zaten vorig jaar dermate fout dat je dat met een evolutie niet op kan lossen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hopelijk geldt dit voor 2023 ook. Even afwachten want een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken
De auto zal echt wel beter zijn dan de vorige maar Red Bull en Ferrari staan ook niet stil.![]()
Mercedes eindigde redelijk goed en ze hebben toch aangegeven dat een grote fout in de simulator ervoor gezorgd had dat ze 2022 verkeerd waren begonnen, dat zou toch wel (makkelijk) op te lossen zijn?quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat het dit keer geen sandbaggen is, teveel vertrouwen in de engineers, wat natuurlijk niet zo heel vreemd is als je 8 jaar de beste auto hebt gehad maar ze zaten vorig jaar dermate fout dat je dat met een evolutie niet op kan lossen.
De auto zal echt wel beter zijn dan de vorige maar Red Bull en Ferrari staan ook niet stil.![]()
Die fout was niet in de simulator maar verkeerde berekeningen op basis van de windtunnel resultaten dacht ik.quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mercedes eindigde redelijk goed en ze hebben toch aangegeven dat een grote fout in de simulator ervoor gezorgd had dat ze 2022 verkeerd waren begonnen, dat zou toch wel (makkelijk) op te lossen zijn?
Ze hebben met meer geluk dan wijsheid een GP gewonnen, in AD was het weer back to reality met ruim een halve seconde achterstand.
We gaan het zien, toen ik meen in Hongarije George tijdens een interview/persconferentie hoorde zeggen dat zij wel eerlijk waren, maw Red Bull en Ferrari spelen vals dacht ik al dat heeft hij niet van zichzelf maar van de technische mensen die naar verkeerde excuses zoeken waarom ze te langzaam zijn en dat is geen goed teken.![]()
En toen de FIA kwam met nieuwe regels in Spa werd het gat alleen maar groter
Kunnen we hier eindelijk eens objectief praten.quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
Voor alle fans:
Er is nu een speciaal VER-forum
Zie de forum-index
Moderator DIG
Of in plaats van de gebruikelijke grote mond proberen McLaren en Mercedes het dit jaar anders: "wij gaan niet winnen" maar straks in Bahrein rijden ze iedereen zoek. Kortom, ik geloof niks van die PR-praatjes, al helemaal van Mercedes niet.![]()
McLaren gaat echt niemand zoek rijden, daar is de achterstand te groot voor en voor Mercedes eigenlijk ook, het enige voordeel van die regelwijziging is dat iedereen wat teruggeworpen is.quote:Op woensdag 15 februari 2023 13:00 schreef DjVero het volgende:
Of in plaats van de gebruikelijke grote mond proberen McLaren en Mercedes het dit jaar anders: "wij gaan niet winnen" maar straks in Bahrein rijden ze iedereen zoek. Kortom, ik geloof niks van die PR-praatjes, al helemaal van Mercedes niet.![]()
quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kunnen we hier eindelijk eens objectief praten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Ze waren allebei in de quali in Abu Dhabi 0.7 seconde langzamer dan Max en George finishte 36 seconden achter Max en dat noem jij 'redelijk goed'.quote:![]()
Als het andersom was geweest hadden the usual suspects geroepen 'Red Bull werd helemaal tot snot gereden door Mercedes'."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Er is meer dan een race.... Brazilië of Mexico bijvoorbeeld of Russell die na een dramatische seizoensstart toch bij twee races verwachtte dat mercedes de snelste zou zijn.quote:Op woensdag 15 februari 2023 13:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze waren allebei in de quali in Abu Dhabi 0.7 seconde langzamer dan Max en George finishte 36 seconden achter Max en dat noem jij 'redelijk goed'.![]()
Ik heb alleen geen enkele behoefte hier met jou verder over te praten als jij zo infantiel doet![]()
Dat waren beide hoogtebanen, daar deed Mercedes het goed omdat er dan minder drag is door de ijle lucht, al kwam de winst in Brazilië mede door een off weekend van Red Bull, die hebben dat wel vaker als er ook een sprintrace is.quote:Op woensdag 15 februari 2023 13:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is meer dan een race.... Brazilië of Mexico bijvoorbeeld of Russell die na een dramatische seizoensstart toch bij twee races verwachtte dat mercedes de snelste zou zijn.
Ik heb alleen geen enkele behoefte hier met jou verder over te praten als jij zo infantiel doet![]()
Ooooh, teentjes!quote:Op woensdag 15 februari 2023 13:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is meer dan een race.... Brazilië of Mexico bijvoorbeeld of Russell die na een dramatische seizoensstart toch bij twee races verwachtte dat mercedes de snelste zou zijn.
Jij zegt letterlijk....en dat is gewoon niet waar.quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mercedes eindigde redelijk goed
Als je had gezegd 'Ze eindigden minder slecht dan waar ze begonnen' had je een punt gehad."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Vooraf was Russell wel te spreken over Zandvoort, Austin en Singapore. Er was naar mijn idee in het jaar zichtbaar progressie, ik zal het wel verkeerd onthouden hebbenquote:Op woensdag 15 februari 2023 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat waren beide hoogtebanen, daar deed Mercedes het goed omdat er dan minder drag is door de ijle lucht, al kwam de winst in Brazilië mede door een off weekend van Red Bull, die hebben dat wel vaker als er ook een sprintrace is.![]()
Kan het wat minder aanvallend? Je kan ook op een respectvolle manier je argumenten kenbaar maken.quote:Op woensdag 15 februari 2023 13:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ooooh, teentjes!![]()
Jij zegt letterlijk
[..]
....en dat is gewoon niet waar.
Als je had gezegd 'Ze eindigden minder slecht dan waar ze begonnen' had je een punt gehad.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Hij noemt mij infantiel en dan ben ik aanvallend?quote:
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Ze zullen best wel vooruitgang hebben geboekt maar anderen ook uiteraard, als je dan kijkt naar de eerste race, daar zaten ze 7 tienden achter in Q3 en de laatste race idem ditto, uiteraard zullen er wat circuits zijn geweest die wat beter voor de auto waren, vooral die hoogtebanen, maar om echt dichtbij of zelfs er voor te komen moeten ze dus grotere stappen zetten.quote:Op woensdag 15 februari 2023 13:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vooraf was Russell wel te spreken over Zandvoort, Austin en Singapore. Er was naar mijn idee in het jaar zichtbaar progressie, ik zal het wel verkeerd onthouden hebben![]()
Was dat nodig?quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
Voor alle fans:
Er is nu een speciaal VER-forum
Zie de forum-indexN/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen![]()
Hoe bedoel je dat?quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dat geen verf om gewicht te besparen is er wel 1 in de categorie rondere wielen,![]()
Red Bull beweerde een paar jaar terug dat een switch van gloss naar matte livery hen 600 gram gewicht scheelde, dus je vraagt je af of het echt helpt of tussen de oren zit"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"![]()
Elke gram helpt volgens TotoNo Dyson Barrier is going to stop me!
Gelukkig zit Toto niet zelf in een wagen, want zijn ego zou de wagen danig vertragen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Het zal wel wat schelen maar het gaat vooral om het gewichtstarget, daar wil je op of nog liever onder zitten, als je eronder zit kan je een beetje schuiven met ballast om de auto mooier in balans te krijgen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 15:17 schreef Sabata het volgende:
Red Bull beweerde een paar jaar terug dat een switch van gloss naar matte livery hen 600 gram gewicht scheelde, dus je vraagt je af of het echt helpt of tussen de oren zit![]()
Precies en dan is 600 gram, of meer bij geen verf, nog best wel wat om mee te werken. Zeker met de huidige marges kan dat zomaar een paar honderdste zijn en dat heeft al regelmatig het verschil kunnen maken tussen posities tijdens de kwalificatie.quote:Op woensdag 15 februari 2023 15:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het zal wel wat schelen maar het gaat vooral om het gewichtstarget, daar wil je op of nog liever onder zitten, als je eronder zit kan je een beetje schuiven met ballast om de auto mooier in balans te krijgen.![]()
Ik gun het hemquote:Op woensdag 15 februari 2023 14:18 schreef DeeBee het volgende:
De winnaar is gekend. Feliciteer hier Lulu met titel nummer 8.
Moderator DIG
Wat nou als het tussen de oren zit en daardoor écht helpt?quote:Op woensdag 15 februari 2023 15:17 schreef Sabata het volgende:
Red Bull beweerde een paar jaar terug dat een switch van gloss naar matte livery hen 600 gram gewicht scheelde, dus je vraagt je af of het echt helpt of tussen de oren zit![]()
Ik vind dat matte niet echt mooi, maar ja ik vind de hele livery van Red Bull eigenlijk maar matig. Mercedes vind ik wel een mooie nieuwe livery en die auto ziet er ook een stuk mooier uit dan die hobbel-stomp-stofzuiger-ufo van vorig jaar.
Ferrari blijft weer de mooiste.![]()
![]()
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!![]()
In zijn neus?quote:"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"![]()
Ik maar denken dat die steuntjes voor de vloer afgeschaft waren voor 2023quote:Op woensdag 15 februari 2023 11:58 schreef Tarado het volgende:
‘EVENTUALLY’ A FRONTRUNNER? MERCEDES ‘STARTING BEHIND’ WITH W14
[..]
[ afbeelding ]
https://the-race.com/form(...)-behind-f1-2023-car/
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Alles voor die extra gram minder, maar wat is de wagen lelijk in het zwart. Zilver is echt veel mooier.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:19 schreef ZaZoe het volgende:
[ afbeelding ]
Mercedes logo is off-centreSOONY![]()
Al dat gelul over een paar gram meer of minder
Als de auto fundamenteel niet goed is maakt het allemaal geen reet uit.![]()
We gaan het allemaal zien tijdens de eerste race. Ergens verwacht ik wel dat Mercedes zal gaan verrassen, en Ferrari ook.quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als de auto fundamenteel niet goed is maakt het allemaal geen reet uit."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Nee, de auto staat niet recht, en de fotograaf was dronken,lijkt ook op een digitale renderquote:Op woensdag 15 februari 2023 20:19 schreef ZaZoe het volgende:
[ afbeelding ]
Mercedes logo is off-centreFeyenoord!!! * Barça![]()
Beide achteraan bedoel je?quote:Op woensdag 15 februari 2023 22:11 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
We gaan het allemaal zien tijdens de eerste race. Ergens verwacht ik wel dat Mercedes zal gaan verrassen, en Ferrari ook.![]()
Bij Ferrari ook de vraag of ze de ontwikkelingsrace kunnen bijhouden, dat was vorig jaar toch wel een probleem.quote:Op woensdag 15 februari 2023 22:11 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
We gaan het allemaal zien tijdens de eerste race. Ergens verwacht ik wel dat Mercedes zal gaan verrassen, en Ferrari ook.![]()
Dat spreekt voor zich. Je mag er echter wel vanuit gaan dat Mercedes niet twee jaar op rij aan de start verschijnt met een auto die fundamenteel niet goed is.quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als de auto fundamenteel niet goed is maakt het allemaal geen reet uit.
Die doen gewoon weer mee dit jaar, maak je geen illusies. Daarbij kunnen ze straks bij de echte tests zomaar weer eens met een totaal andere auto op de proppen komen als tijdens deze presentatie. Deden ze vorig jaar ook.![]()
Ik vind de Mercedes van dit jaar oprecht de mooiste samen met de Ferrari.quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:22 schreef DKUp het volgende:
[..]
Alles voor die extra gram minder, maar wat is de wagen lelijk in het zwart. Zilver is echt veel mooier.![]()
Ik vind hem ook mooi. Ik vind het alleen jammer dat ze de accenten niet allemaal in dezelfde kleur hebben gedaan. Het rijders nummer in de kleur van de streep op de zijkant, bijvoorbeeld. Ik vind de accentkleuren niet mooi bij elkaar op één auto. Voor mij vloekt het wat met elkaar. Je hebt nu zwart en drie verschillende tinten groen/geel. Dat maakt het wat rommeliger dan nodig.quote:Op donderdag 16 februari 2023 10:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik vind de Mercedes van dit jaar oprecht de mooiste samen met de Ferrari.
Maar die streep op de zijkant vind ik heel mooi geplaatst. Met name van de zijkant vind ik deze wagen echt prachtig.![]()
![]()
Je bent zelf niets.quote:Op donderdag 16 februari 2023 10:32 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind dat zwarte dus echt niets.![]()
Ik vind het een beauty. Voor de plaatjesquote:Op donderdag 16 februari 2023 10:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind hem ook mooi. Ik vind het alleen jammer dat ze de accenten niet allemaal in dezelfde kleur hebben gedaan. Het rijders nummer in de kleur van de streep op de zijkant, bijvoorbeeld. Ik vind de accentkleuren niet mooi bij elkaar op één auto. Voor mij vloekt het wat met elkaar. Je hebt nu zwart en drie verschillende tinten groen/geel. Dat maakt het wat rommeliger dan nodig.
Maar die streep op de zijkant vind ik heel mooi geplaatst. Met name van de zijkant vind ik deze wagen echt prachtig.
[ afbeelding ]
Alleen op het circuit als er geracet wordt dan moet een auto kleur hebben, dan moet het opvallen. Wat dat betreft was het een paar decennia geleden toch echt stukken beter
Het is zoals voetbalstadions. De moderne met verlichting in alle kleuren aan de buitenkant, alles glad en strak met sluitende daken is tof en comfortabel. Alleen niks is mooier dan een Engels afstands stadion midden in een woonwijk waar de bakstenen door 60 lagen verf nog net te herkennen zijn![]()
Wel mee eens hoor. Ze hebben geprobeerd dat met accenten nog wat te bereiken. Aan de andere kant vind ik dat zilver ook niks als het zo half mat is, dan is het ook net alsof je naar asfalt zit te kijken. Dan liever dit op de Mercedes.quote:Op donderdag 16 februari 2023 10:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind het een beauty. Voor de plaatjes
Alleen op het circuit als er geracet wordt dan moet een auto kleur hebben, dan moet het opvallen. Wat dat betreft was het een paar decennia geleden toch echt stukken beter
Het is zoals voetbalstadions. De moderne met verlichting in alle kleuren aan de buitenkant, alles glad en strak met sluitende daken is tof en comfortabel. Alleen niks is mooier dan een Engels afstands stadion midden in een woonwijk waar de bakstenen door 60 lagen verf nog net te herkennen zijn
En over stadions: Olympisch Stadion Berlijn. Best of both worlds wat mij betreft.
[ Bericht 0% gewijzigd door BehoorlijkKritisch op 16-02-2023 11:28:46 ]![]()
Ach pak de statistiek erbij voor abu dhabi. Het verschil tussen Max en Charles was 0.4% in de kwalificatie en 0.15% in de race. Als je alleen naar gewicht zou kijken is dat 3.1kg voor de kwalificatie en 1.1 kg voor de race.quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als de auto fundamenteel niet goed is maakt het allemaal geen reet uit.
Vanuit dat perspectief is iedere gram het in een keer waard, zeker wanneer ook nog eens niet hoeft te betalen voor dat gewichtsverlies. Geen verf gebruiken betekent minder kosten.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Dat is nou juist het punt, het gaat helemaal niet alleen om gewicht maar om allerlei factoren die veel belangrijker zijn dan die paar gram verf.quote:Op donderdag 16 februari 2023 11:00 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ach pak de statistiek erbij voor abu dhabi. Het verschil tussen Max en Charles was 0.4% in de kwalificatie en 0.15% in de race. Als je alleen naar gewicht zou kijken is dat 3.1kg voor de kwalificatie en 1.1 kg voor de race.
Vanuit dat perspectief is iedere gram het in een keer waard, zeker wanneer ook nog eens niet hoeft te betalen voor dat gewichtsverlies. Geen verf gebruiken betekent minder kosten.![]()
Juist omdat het meerdere factoren zijn, is iedere gram zo belangrijk.quote:Op donderdag 16 februari 2023 11:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is nou juist het punt, het gaat helemaal niet alleen om gewicht maar om allerlei factoren die veel belangrijker zijn dan die paar gram verf.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
De verdeling van het gewicht over de auto - en daarmee de balans - is veel belangrijker dan evt een paar gram extra.quote:Op donderdag 16 februari 2023 11:13 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Juist omdat het meerdere factoren zijn, is iedere gram zo belangrijk.![]()
Maar dat gaat ook niet over kilo's. En juist door het algehele gewicht naar beneden te brengen kun je meer en makkelijker schuiven met de verdeling.quote:Op donderdag 16 februari 2023 11:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De verdeling van het gewicht over de auto - en daarmee de balans - is veel belangrijker dan evt een paar gram extra.
En net op die plek waar sowieso het meeste gewicht zit en waar je zou willen schuiven, zit ook de meeste verf.
Natuurlijk gaat het niet over seconden, maar daar gaat het in de hele sport niet over.![]()
Over natuurkunde gesproken: hoe zit het eigenlijk met de kleur van de verf? Maakt donker of licht nog verschil ivm temperatuur en koeling?quote:Op donderdag 16 februari 2023 11:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar dat gaat ook niet over kilo's. En juist door het algehele gewicht naar beneden te brengen kun je meer en makkelijker schuiven met de verdeling.
En net op die plek waar sowieso het meeste gewicht zit en waar je zou willen schuiven, zit ook de meeste verf.
Natuurlijk gaat het niet over seconden, maar daar gaat het in de hele sport niet over.![]()
Sainz WDC confirmed!Carlos doet een Bottasje.quote:"Tijdens de winter heb ik daar hard aan gewerkt, om zo goed mogelijk voorbereid aan dit jaar te beginnen en ik ben er van overtuigd dat me dat gaat lukken en dat ik een betere coureur ben."
https://www.racefans.net/(...)run-hotter-mercedes/quote:Op donderdag 16 februari 2023 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Over natuurkunde gesproken: hoe zit het eigenlijk met de kleur van de verf? Maakt donker of licht nog verschil ivm temperatuur en koeling?Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Hij is wel een andere categorie dan Bottas, kwam ook wel dichterbij later in het seizoen (al kan dat ook misschien aan dat TD liggen), over 1 rondje is Leclerc moeilijk te verslaan maar over een race afstand ligt dat toch anders.quote:Op donderdag 16 februari 2023 12:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Sainz WDC confirmed!
[..]
Carlos doet een Bottasje.![]()
Ben ik wel met je eens, hoor. Heb hem echt hoger zitten dan Bottas. Maar het zinnetjequote:Op donderdag 16 februari 2023 12:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij is wel een andere categorie dan Bottas, kwam ook wel dichterbij later in het seizoen (al kan dat ook misschien aan dat TD liggen), over 1 rondje is Leclerc moeilijk te verslaan maar over een race afstand ligt dat toch anders.had voor mij wel een hoog deja-vu-gehalte.quote:en dat ik een betere coureur ben
TheStigsDutchCousin
![]()
Brabo Bastard![]()
Moet nog F1TV regelenVolgende week eens doen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
3 daagjes op een circuit waar ze een week later racen...quote:Op donderdag 16 februari 2023 12:44 schreef beantherio het volgende:
Nog een weekje en dan pre-season testing!
Vanavond nog alleen Alpine presentatie.
Van mij mag het echte pre-season testen wel weer terugkomen.![]()
Gewoon lekker in Jerez. Of Estoril. Of een ander circuit waar ze gedurende het seizoen niet rijden. Al snap ik aan de andere kant wel dat ze het in Bahrein doen om kosten te besparen. Scheelt toch weer 1x vliegen met alle spullen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
3 daagjes op een circuit waar ze een week later racen...
Van mij mag het echte pre-season testen wel weer terugkomen.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Als ze nou niet naar New York vliegen voor de teampresentatie, maar dat gewoon op het circuit doen,zie ik geen probleemquote:Op donderdag 16 februari 2023 14:41 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Gewoon lekker in Jerez. Of Estoril. Of een ander circuit waar ze gedurende het seizoen niet rijden. Al snap ik aan de andere kant wel dat ze het in Bahrein doen om kosten te besparen. Scheelt toch weer 1x vliegen met alle spullen.
Hopelijk doet Ferrari's goede voorbeeld volgen, was wel de leukste presentatie met die shakedown.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als ze nou niet naar New York vliegen voor de teampresentatie, maar dat gewoon op het circuit doen,zie ik geen probleem![]()
Was het niet zo cringe show als vorig jaar?quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hopelijk doet Ferrari's goede voorbeeld volgen, was wel de leukste presentatie met die shakedown.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Die van vorig jaar kan ik me niet herinneren dus geen idee, je zag de auto en je zag de auto rijden, dat is al meer dan we van Red Bull hebben gezien.quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Was het niet zo cringe show als vorig jaar?![]()
Als ze echt kosten willen besparen moeten ze de kalender terugbrengen tot 18-20 races.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:41 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Gewoon lekker in Jerez. Of Estoril. Of een ander circuit waar ze gedurende het seizoen niet rijden. Al snap ik aan de andere kant wel dat ze het in Bahrein doen om kosten te besparen. Scheelt toch weer 1x vliegen met alle spullen.![]()
Red Bull is weer lekker geheimzinnig, die komen dadelijk met een auto met 6 wielen ofzo.quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die van vorig jaar kan ik me niet herinneren dus geen idee, je zag de auto en je zag de auto rijden, dat is al meer dan we van Red Bull hebben gezien."Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem![]()
Zou ik voor zijn. Gewoon wat zandbakraces schrappen. Heb ik ook wat meer tijd voor andere dingen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als ze echt kosten willen besparen moeten ze de kalender terugbrengen tot 18-20 races.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
![]()
Ben benieuwd, season 4 heb ik maar voor de helft (of minder) kunnen aanzien gezien de 'Hollywood-factor'![]()
Ik kijk dat helemaal niet, ga ik nu ook niet doen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 17:23 schreef gbm het volgende:
Ben benieuwd, season 4 heb ik maar voor de helft (of minder) kunnen aanzien gezien de 'Hollywood-factor'~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Ik probeer het elk jaar weer, hopend op een stukje inside information... maar het voelt meestal niet de moeite waard...quote:Op donderdag 16 februari 2023 17:28 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik kijk dat helemaal niet, ga ik nu ook niet doen.![]()
![]()
Dat haf ik halverwege seizoen 1, daarna ben ik er maar mee gekaptquote:Op donderdag 16 februari 2023 17:32 schreef gbm het volgende:
[..]
Ik probeer het elk jaar weer, hopend op een stukje inside information... maar het voelt meestal niet de moeite waard...
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Ik ga dit jaar sowieso minimaal 1 race missenquote:Op donderdag 16 februari 2023 16:42 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zou ik voor zijn. Gewoon wat zandbakraces schrappen. Heb ik ook wat meer tijd voor andere dingen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Budgetcap is wel een dingetje omdat ze vorig jaar wel belachelijk veel updates meebrachten ten opzichte van de rest van het veldquote:Op donderdag 16 februari 2023 10:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat spreekt voor zich. Je mag er echter wel vanuit gaan dat Mercedes niet twee jaar op rij aan de start verschijnt met een auto die fundamenteel niet goed is.
Die doen gewoon weer mee dit jaar, maak je geen illusies. Daarbij kunnen ze straks bij de echte tests zomaar weer eens met een totaal andere auto op de proppen komen als tijdens deze presentatie. Deden ze vorig jaar ook.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ah leuk, volgende week al, zin in 🏎quote:Op donderdag 16 februari 2023 17:23 schreef gbm het volgende:
Ben benieuwd, season 4 heb ik maar voor de helft (of minder) kunnen aanzien gezien de 'Hollywood-factor'Who the fuck can sleep with all this shit going on?![]()
Moderator DIG
Is wel enge waggieGerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Ik kwam er gisteren pas achter dat we al begin Maart beginnenquote:Op vrijdag 17 februari 2023 10:33 schreef DjVero het volgende:
Nog twee weken.Het begint nu eindelijk weer te kriebelen. Vanmiddag maar eens F1TV regelen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Gohquote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kwam er gisteren pas achter dat we al begin Maart beginnenGerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
quote:Has the nightmare of Mercedes engineers called porpoising returned? This may be indicated by the recordings from the W14 cockpit shared by the team after yesterday's film day:![]()
Las ook al het gerucht dat ze motorproblemen hadden tijdens die test.No Dyson Barrier is going to stop me!
Tyrrell P34quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:57 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Red Bull is weer lekker geheimzinnig, die komen dadelijk met een auto met 6 wielen ofzo.
We weten het snel genoeg.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 15:37 schreef beantherio het volgende:
[..]
Een beetje schudden is nog geen porpoising.![]()
Als ze dat probleem bij Mercedes nu nog niet onder controle hebben dan wordt het wel heel lastig t/m 2025. Steeds maar weer tijd moeten besteden aan dat probleem of zelfs het concept om moeten gooien (als blijkt dat dit concept gewoon niet werkt) betekend veel achterstand.![]()
Of zo eenquote:Op vrijdag 17 februari 2023 15:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tyrrell P34
[ afbeelding ]
Waarom tm 2025?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 15:53 schreef beantherio het volgende:
Als ze dat probleem bij Mercedes nu nog niet onder controle hebben dan wordt het wel heel lastig t/m 2025. Steeds maar weer tijd moeten besteden aan dat probleem of zelfs het concept om moeten gooien (als blijkt dat dit concept gewoon niet werkt) betekend veel achterstand.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Nieuw motorreglementquote:Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Hij had het over porpoising dacht ikquote:Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Komt dan ook wel weer grote regelwijziging waarschijnlijk, denk dat hij daar op doelt.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij had het over porpoising dacht ik![]()
Nieuw auto ontwerp regelsquote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij had het over porpoising dacht ikFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Kunnen we het Bouncer van Studiokillers weer van stal halen of Def Rhymz met Schuddenquote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:01 schreef tja77 het volgende:
Ik lach m’n lul uit m’n broek als dat gestuiter er nog steeds is.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Komt ook een nieuw reglement voor de auto's. Waarschijnlijk met een vorm van actieve ophanging.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij had het over porpoising dacht ikNo Dyson Barrier is going to stop me!
Gewoon een paar setjes minder gebruikenquote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:04 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik voorzie wel wat problemen met het bandenreglement.
Maar het reglement is toen (in 1981 meen ik) speciaal voor deze wagen aangepast. Toen werden zeswielers verboden.No Dyson Barrier is going to stop me!
Klopt. Het is trouwens nog wel de vraag of de auto's dan zoveel gaan veranderen (in de eerste plaats worden de motoren gewijzigd) maar dan is er tenminste een bepaalde "reset" van regels die bepaalde verschillen weer wat teniet kan doen.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Komt dan ook wel weer grote regelwijziging waarschijnlijk, denk dat hij daar op doelt.![]()
Kan me niet voorstellen dat de FIA dat gaat doen. Is namelijk erg duur en gaat het verschil tussen de rijke en minder rijke teams alleen maar groter maken.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Komt ook een nieuw reglement voor de auto's. Waarschijnlijk met een vorm van actieve ophanging."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Eerste helft vorig jaar was actieve vering even in het nieuws toen porpoising bij relatief veel teams een probleem was. Ik meen dat Russell er ook iets over riep. Maar ik heb niet meegekregen dat er serieuze plannen waren.
Ik herinner me trouwens ook dat bepaalde experts zeiden dat het sowieso geen oplossing was voor porpoising.![]()
Daar is met een budget cap dus geen sprake meer van en het past wel bij het steeds zuiniger moeten zijn met de brandstof. En dat zou dan de reden zijn om het in te voeren.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat de FIA dat gaat doen. Is namelijk erg duur en gaat het verschil tussen de rijke en minder rijke teams alleen maar groter maken.No Dyson Barrier is going to stop me!
Denk je dat werkelijk?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:06 schreef Starflyer het volgende:
Daar is met een budget cap dus geen sprake meer van
Hoe wordt een auto zuiniger met active suspension? Je kunt er harder mee rijden, dus wordt hij juist niet zuiniger, lijkt me.quote:en het past wel bij het steeds zuiniger moeten zijn met de brandstof."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
De grote vraag is of ze eindelijk snappen waar de problemen van de auto van 2022 vandaan kwamen. Zolang de simulaties niet matchen met de realiteit, wordt het ontwerpen van een auto die werkt zoals je verwacht een moeilijk verhaal.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 15:53 schreef beantherio het volgende:
Als ze dat probleem bij Mercedes nu nog niet onder controle hebben dan wordt het wel heel lastig t/m 2025. Steeds maar weer tijd moeten besteden aan dat probleem of zelfs het concept om moeten gooien (als blijkt dat dit concept gewoon niet werkt) betekend veel achterstand.![]()
Iedereen mag er maximaal het budget aan uitgeven, dus ja, in theorie welquote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Denk je dat werkelijk?Omdat het veel efficiënter rijdtquote:[..]
Hoe wordt een auto zuiniger met active suspension? Je kunt er harder mee rijden, dus wordt hij juist niet zuiniger, lijkt me.
Maar na even zoeken lijkt het nu vooral een tussenoplossing te worden. Actieve aero (bewegende vleugels) met een passieve ophanging met gasveren in plaats van de huidige klassieke veren als ik het zo snel zie.No Dyson Barrier is going to stop me!
Ik vond hun uitleg om toch door te gaan op ingeslagen weg niet zo vreemd, ze vrezen met opnieuw beginnen nog verder achterop te liggen en dan blijft het ook maar de vraag hoe snel je weer aan kan haken.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
De grote vraag is of ze eindelijk snappen waar de problemen van de auto van 2022 vandaan kwamen. Zolang de simulaties niet matchen met de realiteit, wordt het ontwerpen van een auto die werkt zoals je verwacht een moeilijk verhaal.![]()
Het probleem was vooral dat ze de auto niet zo laag konden rijden dan ze dachten, vanwege de hobbels en dergelijke, volgens mij. Dat kun je in een windtunnel niet simuleren.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
De grote vraag is of ze eindelijk snappen waar de problemen van de auto van 2022 vandaan kwamen. Zolang de simulaties niet matchen met de realiteit, wordt het ontwerpen van een auto die werkt zoals je verwacht een moeilijk verhaal.
En ze kwamen er pas bij de testen achter omdat hun test/filmdag ervoor letterlijk in het water viel, waardoor ze de hoge snelheden niet konden halen waarbij het probleem optrad.
De filmdag van dit jaar was ook op een natte baan zag ik
Dat was het eerste waar ik aan dacht bij het zien van de beelden jaquote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:23 schreef Starflyer het volgende:
De filmdag van dit jaar was ook op een natte baan zag ik
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ik ben een beetje aan het uitzoeken of ik wellicht de GP in Jeddah ga bezoeken. Tot mijn verbazing zijn er nog volop kaarten beschikbaar, terwijl het toch al over een maandje is.![]()
De FIA herft het standpunt met betrekking tot politieke statements verduidelijkt:https://www.motorsportwee(...)ical-statements-ban/quote:Situations where the FIA has asserted that drivers are permitted to make political and personal statements are;
• through their social media; or
during interviews with accredited media (such as any TV or print media interviews,
• during the FIA press conference, only in response to direct questions from accredited journalists.
Situations where the FIA has asserted that drivers are NOT permitted to make political and personal statements are;
• FIA press conferences (except in response to direct questions from accredited journalists);
• activities on the track (Course) area or equivalent (e.g., during the Drivers Parade and the national anthem); or
• pre-race / post-race procedures or equivalent (e.g., the podium ceremony, in the cool down room, or at the start- and end-of-season group photos).No Dyson Barrier is going to stop me!
Eng!quote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:51 schreef Sodemieters het volgende:
Ik ben een beetje aan het uitzoeken of ik wellicht de GP in Jeddah ga bezoeken. Tot mijn verbazing zijn er nog volop kaarten beschikbaar, terwijl het toch al over een maandje is.
Is goede GP denk ik.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Ik begrijp niet wat je daarmee bedoelt. Je hebt meer mechanische grip door active suspension en je kunt je rijhoogte continu optimaal houden waardoor je ground-effect meer downforce levert. Alles bij elkaar kun je dus harder rijden. Harder rijden betekent hoger verbruik.quote:"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Dat laatste is dus niet per se waar. Je weerstand is ook minder waardoor je weer minder energie nodig hebt en dus zuiniger kunt zijn.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 18:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je daarmee bedoelt. Je hebt meer mechanische grip door active suspension en je kunt je rijhoogte continu optimaal houden waardoor je ground-effect meer downforce levert. Alles bij elkaar kun je dus harder rijden. Harder rijden betekent hoger verbruik.No Dyson Barrier is going to stop me!
eng=coolquote:Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Waarom is je weerstand minder? Het frontale oppervlakte van de auto wordt niet minder.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 18:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat laatste is dus niet per se waar. Je weerstand is ook minder waardoor je weer minder energie nodig hebt en dus zuiniger kunt zijn."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Wel als je bijvoorbeeld de achterkant verlaagt op het rechte stuk, waardoor je minder drag hebt.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 19:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarom is je weerstand minder? Het frontale oppervlakte van de auto wordt niet minder.No Dyson Barrier is going to stop me!
Maar dat doe je niet, want dan krijg je porpoising. Er is geen voordeel om de rest van het circuit met een hogere achterkant te rijden, want dan wordt de downforce door je groundeffect minder.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 19:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wel als je bijvoorbeeld de achterkant verlaagt op het rechte stuk, waardoor je minder drag hebt."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Teams proberen dat nu al voor elkaar te krijgenquote:Op vrijdag 17 februari 2023 19:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar dat doe je niet, want dan krijg je porpoising. Er is geen voordeel om de rest van het circuit met een hogere achterkant te rijden, want dan wordt de downforce door je groundeffect minder.
[ Bericht 0% gewijzigd door Starflyer op 17-02-2023 20:25:37 ]No Dyson Barrier is going to stop me!
Vandaar het porpoising.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:11 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Teama proberen dat nu al voor elkaar te krijgen
Niet zo vreemd.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:51 schreef Sodemieters het volgende:
Ik ben een beetje aan het uitzoeken of ik wellicht de GP in Jeddah ga bezoeken. Tot mijn verbazing zijn er nog volop kaarten beschikbaar, terwijl het toch al over een maandje is.
Wie wil er nou naar een dictatuur waar je vermoord kan worden door de staat?A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Het team dat het zou gebruiken heeft het minste last van porpoisingquote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vandaar het porpoising.
https://www.auto-motor-un(...)mnis-f1-saison-2022/
[ Bericht 14% gewijzigd door Starflyer op 18-02-2023 11:29:42 ]No Dyson Barrier is going to stop me!
Was vorig jaar toch ook al zo?quote:
Toen moesten ze racen.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
mooizo !!quote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:51 schreef Starflyer het volgende:
De FIA herft het standpunt met betrekking tot politieke statements verduidelijkt:
[..]
https://www.motorsportwee(...)ical-statements-ban/
duidelijk gericht op Hamilton/Mercedes dit trouwenswoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Dat lijkt bij andere races ook geen bezwaar.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 09:20 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Niet zo vreemd.
Wie wil er nou naar een dictatuur waar je vermoord kan worden door de staat?![]()
Wel hoor.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 11:09 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat lijkt bij andere races ook geen bezwaar.
Tribunes in het midden oosten, china, malaysië en rusland waren altijd zeer leeg.
In Bahrain zaten er 35.000 mensen op de tribune
Het is nog nooit een goede uitstraling geweest voor F1.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Wat is hier 'mooi zo' aan? Heb jij er last van als Hamilton met een regenboog op zijn helm rijdt? Vond je het vervelend toen Vettel een truitje aan had waarin hij de bijen steunde?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 10:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mooizo !!
duidelijk gericht op Hamilton/Mercedes dit trouwens
Mag een voetballer van jou voor de wedstrijd ook geen kruisje slaan? Of god danken voor zijn talent tijdens de persconferentie?
Heb je moeite met een vrouw die met hoofddoek op sport? Een voetballer met een tatoeage van Jezus aan het kruis op zijn dijbeen?
Waar ligt de grens? Al dat gelul dat sport en politiek gescheiden moeten zijn is al sinds het ontstaan van sport totale kul.![]()
Geen moeite met al deze dingen, maar het moet de sport niet gaan domineren.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 12:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat is hier 'mooi zo' aan? Heb jij er last van als Hamilton met een regenboog op zijn helm rijdt? Vond je het vervelend toen Vettel een truitje aan had waarin hij de bijen steunde?
Mag een voetballer van jou voor de wedstrijd ook geen kruisje slaan? Of god danken voor zijn talent tijdens de persconferentie?
Heb je moeite met een vrouw die met hoofddoek op sport? Een voetballer met een tatoeage van Jezus aan het kruis op zijn dijbeen?
Waar ligt de grens? Al dat gelul dat sport en politiek gescheiden moeten zijn is al sinds het ontstaan van sport totale kul."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
volgens mij de reden waarom Vettel gestopt is, die had het er niet meer voor over.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 09:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Was vorig jaar toch ook al zo?
Toen moesten ze racen.![]()
![]()
Working on the '23 OP.
Weet iemand dat... https://www.formula1.com/en/drivers.html bijv. Nyck, wordt daar aangegeven met '45', is dat niet '21'? https://www.formula1.com/(...)bM9EF6zjgoZvBRh.html en dus Piastri met '81' en Sarge met '2'?
Hadden we nu alle car launches?
(En weet iemand een goede gratis en aanpasbare (1x posten, daarna nieuwe timer kunnen instellen zonder plaatje te hoeven aanpassen in de OP) countdown (email) timer (ik ken alleen goede betaalde)?)
[ Bericht 5% gewijzigd door shiz op 18-02-2023 23:12:14 ]The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Is dat op enig moment dan zo geweest? Of kwam het zelfs maar in de buurt?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 21:53 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Geen moeite met al deze dingen, maar het moet de sport niet gaan domineren.![]()
45 was Nycks tijdelijke nummer afgelopen seizoen. Zijn permanente nummer is 21. En die van Piastri en Sargeant kloppen.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 22:47 schreef shiz het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Working on the '23 OP.
Weet iemand dat... https://www.formula1.com/en/drivers.html bijv. Nyck, wordt daar aangegeven met '45', is dat niet '21'? https://www.formula1.com/(...)bM9EF6zjgoZvBRh.html en dus Piastri met '81' en Sarge met '2'?Jaquote:Hadden we nu alle car launches?Not me!quote:(En weet iemand een goede gratis en aanpasbare (1x posten, daarna nieuwe timer kunnen instellen zonder plaatje te hoeven aanpassen in de OP) countdown (email) timer (ik ken alleen goede betaalde)?)No Dyson Barrier is going to stop me!
Ik vond dat de BLM wel erg prominent en dominant aanwezig was.quote:Op zondag 19 februari 2023 00:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Is dat op enig moment dan zo geweest? Of kwam het zelfs maar in de buurt?"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
O ja 4 weken pauze tussen race 3 en 4quote:Op zaterdag 18 februari 2023 22:47 schreef shiz het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Working on the '23 OP.
Weet iemand dat... https://www.formula1.com/en/drivers.html bijv. Nyck, wordt daar aangegeven met '45', is dat niet '21'? https://www.formula1.com/(...)bM9EF6zjgoZvBRh.html en dus Piastri met '81' en Sarge met '2'?
Hadden we nu alle car launches?
(En weet iemand een goede gratis en aanpasbare (1x posten, daarna nieuwe timer kunnen instellen zonder plaatje te hoeven aanpassen in de OP) countdown (email) timer (ik ken alleen goede betaalde)?)![]()
![]()
En alles bij elkaar kreeg het nog niet 1% van de aandacht die de mensenrechtensituatie in Qatar kreeg tijdens het WK voetbal.quote:Op zondag 19 februari 2023 08:49 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik vond dat de BLM wel erg prominent en dominant aanwezig was.
Nee, het wordt bepaalde figuren vooral "mooizo !!" gevonden omdat het "duidelijk gericht op Hamilton/Mercedes" is.Wie dit leest is gek![]()
Zullen veel upgrades komen in Baku.quote:Op zondag 19 februari 2023 10:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
O ja 4 weken pauze tussen race 3 en 4![]()
Wordt gelijk goedgemaakt met een sprintrace...quote:Op zondag 19 februari 2023 10:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
O ja 4 weken pauze tussen race 3 en 4![]()
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Sprintracesquote:Op zondag 19 februari 2023 11:12 schreef shiz het volgende:
[..]
Wordt gelijk goedgemaakt met een sprintrace...![]()
![]()
![]()
Ik heb vorig jaar al gemerkt dat sprintraces skippen simpel is en dat je niet echt iets mist, dus ik heb mezelf al voorgenomen om er niet meer speciaal voor thuis te blijven. Zelfs kwalificaties hebben meer waarde.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ik heb er nauwelijks wat van gemerkt eerlijk gezegd.quote:Op zondag 19 februari 2023 08:49 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik vond dat de BLM wel erg prominent en dominant aanwezig was.![]()
quote:Op zondag 19 februari 2023 08:49 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
![]()
Dat rijders "moeten" knielen voor een race om een drugsdealende, vrouwen mishandelende crimineel te eren is misschien niet domineren van de sport maar wel meer invloed als het zou moeten hebben imo. Het heeft geen zak met F1 te maken.quote:You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
We gaan van een situatie waarin je niet hoefde te knielen, naar een situatie waarin je niet mag knielen.quote:Op zondag 19 februari 2023 13:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat rijders "moeten" knielen voor een race om een drugsdealende, vrouwen mishandelende crimineel te eren is misschien niet domineren van de sport maar wel meer invloed als het zou moeten hebben imo. Het heeft geen zak met F1 te maken.![]()
Duidelijk dat jij een echte fan van de sport bent.quote:Op zondag 19 februari 2023 11:24 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb vorig jaar al gemerkt dat sprintraces skippen simpel is en dat je niet echt iets mist, dus ik heb mezelf al voorgenomen om er niet meer speciaal voor thuis te blijven. Zelfs kwalificaties hebben meer waarde.![]()
![]()
Deze fokkerquote:Op zondag 19 februari 2023 13:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat rijders "moeten" knielen voor een race om een drugsdealende, vrouwen mishandelende crimineel te eren is misschien niet domineren van de sport maar wel meer invloed als het zou moeten hebben imo. Het heeft geen zak met F1 te maken.![]()
![]()
quote:Op zondag 19 februari 2023 13:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat rijders "moeten" knielen voor een race om een drugsdealende, vrouwen mishandelende crimineel te eren is misschien niet domineren van de sport maar wel meer invloed als het zou moeten hebben imo. Het heeft geen zak met F1 te maken.lees je nog even in zou ik zeggen want als je dat vindt dan hebben ze nog niet genoeg geknield.
![]()
Jep. Fan van de sport en niet van de show.quote:Op zondag 19 februari 2023 13:41 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Duidelijk dat jij een echte fan van de sport bent.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Er is geen verschil.quote:Op zondag 19 februari 2023 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jep. Fan van de sport en niet van de show.![]()
Sprintraces voegen dan ook helemaal niets toe.No Dyson Barrier is going to stop me!
Er is zeker wel een verschil.quote:
Het hele circus om de F1 heen boeit me niet (pre-race shows, aanwezige celebs, politiek/spotlight-geneuzel), de sport zelf des te meer.Niet mee eens, ze voegen namelijk extra races toe.quote:Op zondag 19 februari 2023 14:02 schreef Starflyer het volgende:
Sprintraces voegen dan ook helemaal niets toe.![]()
Dat was een algemeen statement tegen racisme.quote:Op zondag 19 februari 2023 13:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat rijders "moeten" knielen voor een race om een drugsdealende, vrouwen mishandelende crimineel te eren is misschien niet domineren van de sport maar wel meer invloed als het zou moeten hebben imo. Het heeft geen zak met F1 te maken.Цой жив![]()
In BLM bedoel je? Want die zijn tamelijk wars van feiten. Maar nogmaals, dat heeft niks met F1 te maken.quote:Op zondag 19 februari 2023 13:46 schreef Tarado het volgende:
[..]lees je nog even in zou ik zeggen want als je dat vindt dan hebben ze nog niet genoeg geknield.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Dat heeft geen zak met de F1 te maken.quote:Op zondag 19 februari 2023 14:33 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat was een algemeen statement tegen racisme.![]()
De sprintrace zelf vind ik niet zo vervelend. Wat wel jammer is, is dat het hele weekend hierdoor in de war wordt geschopt. In een normaal weekend is elke sessie waardevol en logisch. In een sprintweekend is er een kwalificatie waarvoor nauwelijks getraind kon worden en een vrije training waarin je niks meer mag veranderen. Vooral dat laatste is echt stom. Het is sowieso raar om nog een training te doen nadat er al een sessie is gereden die ergens om gaat.quote:Op zondag 19 februari 2023 14:02 schreef Starflyer het volgende:
Sprintraces voegen dan ook helemaal niets toe.
Ik zou het denk ik nog beter vinden als ze een van de vrije trainingen zouden omdopen tot sprintrace, bijvoorbeeld FP2 op vrijdag. Start met een (al dan niet reversed) grid op basis van de tussenstand of een willekeurig grid, zoiets. Probeer je setup uit, kijk hoe de baan erbij ligt, rij een paar rondjes die echt ergens om gaan, pak een paar punten op het eind en klaar is kees. Vervolgens kun je dan op zaterdag de rest van het weekend uitvoeren volgens het normale format, waarin je mag doen wat je wil tijdens de training en de kwalificatie gewoon voor de hoofdrace op zondag geldt.![]()
Waar heb je het in godsnaam over?quote:Op zondag 19 februari 2023 13:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
quote:Op zondag 19 februari 2023 14:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Waar heb je het in godsnaam over?
Dat is niet het verschil dat Nattekat bedoelt. Hij kijkt niet naar de sprintraces omdat het (zogenaamd) alleen voor de show is.quote:Op zondag 19 februari 2023 14:26 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Er is zeker wel een verschil.
Het hele circus om de F1 heen boeit me niet (pre-race shows, aanwezige celebs, politiek/spotlight-geneuzel), de sport zelf des te meer.![]()
Gelukkig is die hype ook alweer voorbij.quote:Op zondag 19 februari 2023 08:49 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Wat hij bedoelt laat ik aan hem over.quote:Op zondag 19 februari 2023 16:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is niet het verschil dat Nattekat bedoelt. Hij kijkt niet naar de sprintraces omdat het (zogenaamd) alleen voor de show is.![]()
Ik vind het niets toevoegen. De races zijn over het algemeen niet echt spannend, omdat niemand echt risico wil nemen (uitzonderingen dankzij een natte kwalificatie daargelaten).quote:Op zondag 19 februari 2023 14:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
De sprintrace zelf vind ik niet zo vervelend. Wat wel jammer is, is dat het hele weekend hierdoor in de war wordt geschopt. In een normaal weekend is elke sessie waardevol en logisch. In een sprintweekend is er een kwalificatie waarvoor nauwelijks getraind kon worden en een vrije training waarin je niks meer mag veranderen. Vooral dat laatste is echt stom. Het is sowieso raar om nog een training te doen nadat er al een sessie is gereden die ergens om gaat.
Ik zou het denk ik nog beter vinden als ze een van de vrije trainingen zouden omdopen tot sprintrace, bijvoorbeeld FP2 op vrijdag. Start met een (al dan niet reversed) grid op basis van de tussenstand of een willekeurig grid, zoiets. Probeer je setup uit, kijk hoe de baan erbij ligt, rij een paar rondjes die echt ergens om gaan, pak een paar punten op het eind en klaar is kees. Vervolgens kun je dan op zaterdag de rest van het weekend uitvoeren volgens het normale format, waarin je mag doen wat je wil tijdens de training en de kwalificatie gewoon voor de hoofdrace op zondag geldt.
Het is puur geïntroduceerd om, door de kwalificatie naar de vrijdag te verschuiven, meer kijkers op die vrijdag te trekken, zodat ze meer tv/sponsorgeld kunnen vragen en dus meer winst kunnen maken.No Dyson Barrier is going to stop me!
Tuurlijk, dat is een gegeven. Maar áls je dan per se een interessantere sessie op vrijdag wil toevoegen, kun je imho beter eerst de sprint rijden. Met het huidige format is elke sessie minder interessant dan normaalquote:Op zondag 19 februari 2023 17:15 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik vind het niets toevoegen. De races zijn over het algemeen niet echt spannend, omdat niemand echt risico wil nemen (uitzonderingen dankzij een natte kwalificatie daargelaten).
Het is puur geïntroduceerd om, door de kwalificatie naar de vrijdag te verschuiven, meer kijkers op die vrijdag te trekken, zodat ze meer tv/sponsorgeld kunnen vragen en dus meer winst kunnen maken.![]()
![]()
Het is dan ook een vrij domme vraag.quote:Op zondag 19 februari 2023 16:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
[ Bericht 0% gewijzigd door TearsoftheKingdom op 20-02-2023 07:29:26 ]![]()
Ze rijden voor mijn idee helemaal niet op eieren tijdens die sprint. Racen=racen. Startpositie is belangrijk dus ze doen echt wel gewoon hun best. En schade wil je sowieso nooit, tijdens de hoofdrace niet en tijdens sprint ook niet.Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
TIJDSCHEMA FORMULE 1 WINTERTEST BAHREIN 2023
Sessie Datum Nederlandse tijd
Ochtendsessie dag 1 donderdag 23 februari 08:00 - 12:15 uur
Middagsessie dag 1 donderdag 23 februari 13:15 - 17:30 uur
Ochtendsessie dag 2 vrijdag 24 februari 08:00 - 12:15 uur
Middagsessie dag 2 vrijdag 24 februari 13:15 - 17:30 uur
Ochtendsessie dag 3 zaterdag 25 februari 08:00 - 12:15 uur
Middagsessie dag 3 zaterdag 25 februari 13:15 - 17:30 uur![]()
Het enige pluspunt aan een Heineken-biertje is dat er alcohol in zit.
Maak je je product ook nog eens alcoholvrij... dan kan men ook meteen Amsterdam's grachtenwater waar spaced out touristen in pissen gaan drinken.
Maar hey, geld groeit niet aan een boom, hij moet wel kunnen rondkomen natuurlijk. Á la Coulthard.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Bijzondere is trouwens wel, dat Heineken nu voor het eerst een actieve(!) sporter sponsort, dit hebben ze nog nooit eerder gedaan."Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"![]()
Goed alternatief voor Jumboquote:Op maandag 20 februari 2023 09:37 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Bier en Red Bull, gezond hoor!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
wordt het nog ergens uitgezonden?quote:Op maandag 20 februari 2023 09:02 schreef Tarado het volgende:
TIJDSCHEMA FORMULE 1 WINTERTEST BAHREIN 2023
Sessie Datum Nederlandse tijd
Ochtendsessie dag 1 donderdag 23 februari 08:00 - 12:15 uur
Middagsessie dag 1 donderdag 23 februari 13:15 - 17:30 uur
Ochtendsessie dag 2 vrijdag 24 februari 08:00 - 12:15 uur
Middagsessie dag 2 vrijdag 24 februari 13:15 - 17:30 uur
Ochtendsessie dag 3 zaterdag 25 februari 08:00 - 12:15 uur
Middagsessie dag 3 zaterdag 25 februari 13:15 - 17:30 uur![]()
juist, en dat deed het welquote:Op zaterdag 18 februari 2023 21:53 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Geen moeite met al deze dingen, maar het moet de sport niet gaan domineren.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Nu alleen nog een Chromecast. Tips?"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
F1TVquote:"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Ga eens kijken, thanks!quote:Op maandag 20 februari 2023 13:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb gewoon dat standaardmodel van 40 euro ofzo. Werkt prima.Geen 4K hier.quote:Op maandag 20 februari 2023 13:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
of een firestick p1080HD, als je tv 4K is kan je ook de 4K versie nemen, natuurlijk."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Dit, dus. Als ze de normale volgorde van trainingen zouden afwerken en dan op zaterdag misschien een iets vroegere kwali gevolgd door een sprint-race in de namiddag, zou ik het al een stuk beter vinden. Het huidige format vind ik onzin.quote:Op zondag 19 februari 2023 14:51 schreef Tijn het volgende:
De sprintrace zelf vind ik niet zo vervelend. Wat wel jammer is, is dat het hele weekend hierdoor in de war wordt geschopt. In een normaal weekend is elke sessie waardevol en logisch. In een sprintweekend is er een kwalificatie waarvoor nauwelijks getraind kon worden en een vrije training waarin je niks meer mag veranderen. Vooral dat laatste is echt stom. Het is sowieso raar om nog een training te doen nadat er al een sessie is gereden die ergens om gaat."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Wel grappig dat het nu pas opvalt want sinds de kleur onthulling stond het al op z'n helm.quote:Op maandag 20 februari 2023 09:37 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Bier en Red Bull, gezond hoor!N/A
Stroll haakt af voor pre-season testing:quote:Lance Stroll to miss pre-season Bahrain testing
Aston Martin Aramco Cognizant Formula One™ Team driver injured in minor training accident.
Whilst pre-season training on a bicycle in Spain, Lance Stroll was involved in a minor accident and sustained injuries which will result in him sitting out the pre-season test in Bahrain.
Lance is however expecting a quick recovery and return to driving duties. His fitness to return to the cockpit will be assessed daily and the team will issue an update ahead of the Bahrain Grand Prix.
The team wishes Lance a speedy recovery and looks forward to his usual energy and commitment within the team.
Lance Stroll said: "I've had an unfortunate accident whilst training on my bike in preparation for the season. I am determined to get back in the car and I am excited about the season ahead with the team. I am motivated to bounce back from this setback as quickly as possible."![]()
Kans voor Drugovich om zich te laten zien.quote:Op maandag 20 februari 2023 16:36 schreef beantherio het volgende:
Stroll haakt af voor pre-season testing:
[..]No Dyson Barrier is going to stop me!
Of Vandoorne toch? McLaren deed net een bericht uitgaan dat die ook beschikbaar is.quote:Op maandag 20 februari 2023 16:41 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Kans voor Drugovich om zich te laten zien.quote:Vandoorne and Drugovich have already been announced as test and reserve drivers for Aston Martin.![]()
quote:Op maandag 20 februari 2023 16:41 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Kans voor Drugovich om zich te laten zien.![]()
![]()
Die heeft aankomend weekend een Formule E race.quote:Op maandag 20 februari 2023 16:52 schreef beantherio het volgende:
[..]
Of Vandoorne toch? McLaren deed net een bericht uitgaan dat die ook beschikbaar is.
[..]No Dyson Barrier is going to stop me!
Ik heb ook geen moeite met sponsoring door een biermerk. Maar Heineken? Dat is toch wel echt zo'n beetje het smerigste pils wat er bestaat.quote:Op maandag 20 februari 2023 10:00 schreef shiz het volgende:
Het enige pluspunt aan een Heineken-biertje is dat er alcohol in zit.
Maak je je product ook nog eens alcoholvrij... dan kan men ook meteen Amsterdam's grachtenwater waar spaced out touristen in pissen gaan drinken.
Maar hey, geld groeit niet aan een boom, hij moet wel kunnen rondkomen natuurlijk. Á la Coulthard.![]()
Einde tijdperk Aston Martin.quote:Op maandag 20 februari 2023 16:36 schreef beantherio het volgende:
[..]![]()
Zal ook wat van de situatie van Lance afhangen, als hij een race moet gaan missen is het wel handig een reserve coureur te laten rijden deze week, zo niet dan zie ik het Alonso wel alleen doen.quote:Op maandag 20 februari 2023 17:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die heeft aankomend weekend een Formule E race.![]()
Het aparte is dat Alonso twee jaar geleden ook een fietsongeluk had, vlak voor de start van het nieuwe seizoen.quote:![]()
Ja en Lance is gaan fietsen op advies van Fernandoquote:Op maandag 20 februari 2023 18:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het aparte is dat Alonso twee jaar geleden ook een fietsongeluk had, vlak voor de start van het nieuwe seizoen.![]()
![]()
Ik blijf het een klein griezeltje vinden.quote:Yuki daarentegen
De enige echte.![]()
Bij Alonso weet je nooit wat er achter kan zitten!quote:Op maandag 20 februari 2023 18:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja en Lance is gaan fietsen op advies van Fernando
[ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 20-02-2023 23:06:34 ]![]()
El Plan is al voor de seizoenstart in werkingquote:Op maandag 20 februari 2023 18:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja en Lance is gaan fietsen op advies van Fernando![]()
![]()
Hij heeft niet echt een sympathieke uitstraling inderdaad, maar als je hard rijdt, boeit dat ook niet.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik blijf het een klein griezeltje vinden.Yuki daarentegen
![]()
![]()
Ja, Verstappen is het levende voorbeeld.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij heeft niet echt een sympathieke uitstraling inderdaad, maar als je hard rijdt, boeit dat ook niet.![]()
Vind je die onsympathiek ja?quote:Op maandag 20 februari 2023 18:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, Verstappen is het levende voorbeeld.![]()
RPM is back
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN![]()
Ja, ik vind Verstappen een behoorlijke hork. Weinig charisma. Doet verder niks af aan z'n kwaliteiten als coureur, maar als persoon? Nee, dan liever Norris of zo.quote:Op maandag 20 februari 2023 20:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vind je die onsympathiek ja?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2023 23:09:06 ]![]()
Altijd open, Goed lachs, recht door zee, in voor een dolletje, een feestje en een biertje.quote:Op maandag 20 februari 2023 23:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, ik vind Verstappen een behoorlijke hork. Weinig charisma. Doet verder niks af aan z'n kwaliteiten als coureur, maar als persoon? Nee, dan liever Norris of zo.
Goede vrienden met Norris.
Wat is het probleem?A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Je quote de post met mijn antwoord.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 00:40 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Altijd open, Goed lachs, recht door zee, in voor een dolletje, een feestje en een biertje.
Wat is het probleem?![]()
Beetje de doorsnee Nederlander dus.quote:Op maandag 20 februari 2023 23:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, ik vind Verstappen een behoorlijke hork. Weinig charisma."Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem![]()
Ik vind 'm ook erg gemaakt.quote:Op maandag 20 februari 2023 20:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Vind je die onsympathiek ja?
Zijn reacties op beeld zijn niet hem.
Maar wat ie moet zeggen om een imago te bouwen.
Terwijl die docu van hem wel een beter beeld geeft.N/A
Als je die docu kijkt, of zijn langere interviews dan is hij in elk geval niet onsympathiek. Het is qua motoriek en voorkomen een beetje een boer, maar qua karakter vind ik hem niet onsympathiek.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 07:16 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik vind 'm ook erg gemaakt.
Zijn reacties op beeld zijn niet hem.
Maar wat ie moet zeggen om een imago te bouwen.
Terwijl die docu van hem wel een beter beeld geeft.![]()
Hij is vooral erg snel en geeft geen cadeautjes, de rest is niet zo relevant, laat een ander maar de sympathie prijs krijgen.![]()
Ach dat soort dingen riepen ze ook over Vettel in zijn RB jarenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:13 schreef Tarado het volgende:
Hij is vooral erg snel en geeft geen cadeautjes, de rest is niet zo relevant, laat een ander maar de sympathie prijs krijgen.
N/A
Daarom en over Schumacher, Alonso, het is gewoon moeilijk voor een niet Brit om ook nog eens populair te zijn, ze vinden het leuk als je meedoet aan "hun" sporten maar winnen gaat dan weer te ver en opent de beerput.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ach dat soort dingen riepen ze ook over Vettel in zijn RB jaren![]()
en dat is inderdaad het grote verschil. Max vindt het prima om wereldkampioen te zijn, maar alles er omheen kan hem niets schelen. hij wil de wereld niet verbeteren, hij wil ook geen lichtend voorbeeld van generatie weetikveel zijn. hij wil gewoon kunnen racen, meer is niet nodig. de meeste van die stekeligheden glijden van hem af of hij doet alsof hij het niet merkt. het antwoord volgt vaak op de baan (een meervoudig wk die heel erg van strijd houdt en zo goed met druk kan omgaan kan er over mee praten...)"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"![]()
Dit is ook Max. Terwijl net bekend is, dat Heineken een stuk of 40(?) nieuwe projecten in Rusland is gestart.![]()
![]()
Wat moet Max daar mee dan?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:32 schreef AnneX het volgende:
Dit is ook Max. Terwijl net bekend is, dat Heineken een stuk of 40(?) nieuwe projecten in Rusland is gestart.![]()
[ twitter ]
Je kan je beter afvragen hoe het kan dat Heineken sancties mijdt.N/A
gewoon niet reageren/happen......quote:Op dinsdag 21 februari 2023 00:40 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Altijd open, Goed lachs, recht door zee, in voor een dolletje, een feestje en een biertje.
Wat is het probleem?woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
En waarom Heineken niet wordt vervolgd.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:58 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat moet Max daar mee dan?
Je kan je beter afvragen hoe het kan dat Heineken sancties mijdt.
Ministerie van Buitenlandse Zaken heeft zelfs mogelijkheden om Heineken aan te pakken bij misstanden in het buitenland.
Alhoewel Hoekstra durft met een strak gezicht te zeggen dat Nederland ontwikkelingsgeld via Mauritius weg te laten sluizen, omdat Mauritius zo dicht bij Afrika ligt (Nederland ligt dichterbij Afrika dan Mauritius)
De politieke wil ontbreekt om iets aan misstanden te doen.A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P![]()
Ook dat.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:58 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat moet Max daar mee dan?
Je kan je beter afvragen hoe het kan dat Heineken sancties mijdt.![]()
![]()
Joh.quote:Op maandag 20 februari 2023 23:08 schreef Sodemieters het volgende:
Ja, ik vind Verstappen een behoorlijke hork.![]()
Leuke vent. Zelfvertrouwen. Laat zich niks aanleunen. Vakman. Wordt gedragen door de mensen die hem echt kennen. Prima gozer, wat mij betreft.
Beetje zelfde als Michael Schumacher, eigenlijk.
Het karakter van mensen een stempel opdrukken op basis van wat je ziet/hoort in de media![]()
Tis een vakman, strever en perfectionist en dat zeg op basis van wat hij neerzet in z’n bolide. Voor de rest is het gespeculeer.![]()
Ik denk dat Heineken met zijn producten in Rusland geen sancties omzeild. Levensmiddelen zijn niet gesanctioneerd / uitgesloten. Unilever en anderen bedrijven zitten ook gewoon nog in Rusland
Een McDonald's bijvoorbeeld is uit eigen beweegredenen weggegaan, het was niet nodig![]()
Schumacher was als broekie ook wel redelijk arrogant maar werd op latere leeftijd wel sympathieker. Wat meer levenswijsheid, zeg maar. Waarschijnlijk ook door vaderschap etc.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Joh.![]()
Leuke vent. Zelfvertrouwen. Laat zich niks aanleunen. Vakman. Wordt gedragen door de mensen die hem echt kennen. Prima gozer, wat mij betreft.
Beetje zelfde als Michael Schumacher, eigenlijk.![]()
![]()
Onderschat niet het moeten omgaan met de media en het spotlicht waar je ineens in leeft. Schumacher had daar in het begin echt last van (volgens zijn echtgenote).quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Schumacher was als broekie ook wel redelijk arrogant maar werd op latere leeftijd wel sympathieker. Wat meer levenswijsheid, zeg maar. Waarschijnlijk ook door vaderschap etc."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Bij Montoya zeiden ze ooit dat hij een tennisongeluk had gehad terwijl kwade tongen beweerden dat hij met een quad aan het stunten was geweestquote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ondertussen zijn de heftige beelden van het fietsongeluk van Stroll naar buiten gekomen.![]()
![]()
Ja, dat weet ik nog wel ja.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij Montoya zeiden ze ooit dat hij een tennisongeluk had gehad terwijl kwade tongen beweerden dat hij met een quad aan het stunten was geweestIs dat overigens in de jaren sindsdien ook niet min of meer bevestigd?
![]()
Ja, volgens jou wel, volgens mij niet. Dat heb je wel eens met meningen. Net zoals de meningen over Nyck de Vries dus kunnen verschillen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Joh.![]()
Leuke vent. Zelfvertrouwen. Laat zich niks aanleunen. Vakman. Wordt gedragen door de mensen die hem echt kennen. Prima gozer, wat mij betreft.![]()
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ondertussen zijn de heftige beelden van het fietsongeluk van Stroll naar buiten gekomen.
Nick de wie?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, volgens jou wel, volgens mij niet. Dat heb je wel eens met meningen. Net zoals de meningen over Nyck de Vries dus kunnen verschillen."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
quote:Op dinsdag 21 februari 2023 11:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ondertussen zijn de heftige beelden van het fietsongeluk van Stroll naar buiten gekomen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Oh, really? Hoe zijn we dan bij Max terecht gekomen, als het over Nyck ging....quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:10 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nyck de Vries, waarmee deze discussie begon.
Gaan we elkaar hier nou echt proberen te overtuigen of Max wel of niet sympathiek is?![]()
Dat is voor iedereen anders, zullen we het daar gewoon op houden?That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Het ging eigenlijk over Nyck, maar 'iemand' moest per se Max erbij slepen. Toen heb ik Schumacher er ook maar bij gehaald.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:23 schreef 4-elements het volgende:
Gaan we elkaar hier nou echt proberen te overtuigen of Max wel of niet sympathiek is?![]()
Nog niet gekeken, heeft Tedje het al meteen weer gehad over de 2021 titel die "gerobbed" was, of zit z'n Hammie pyjama nog in de was?quote:"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem![]()
Niet echt, hij zei alleen dat Red Bull met Verstappen de beste coureur heeft en dat hij dat niveau van Hamilton niet meer heeft gezien sinds AD21 maar dat dit mede door de auto komt.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 14:25 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Nog niet gekeken, heeft Tedje het al meteen weer gehad over de 2021 titel die "gerobbed" was, of zit z'n Hammie pyjama nog in de was?![]()
Je kunt vast zelf wel even terugscrollen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, really? Hoe zijn we dan bij Max terecht gekomen, als het over Nyck ging....
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2023 16:57:03 ]![]()
Wielrennersquote:Op maandag 20 februari 2023 16:36 schreef beantherio het volgende:
[..]
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: