Waarom tm 2025?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 15:53 schreef beantherio het volgende:
Als ze dat probleem bij Mercedes nu nog niet onder controle hebben dan wordt het wel heel lastig t/m 2025. Steeds maar weer tijd moeten besteden aan dat probleem of zelfs het concept om moeten gooien (als blijkt dat dit concept gewoon niet werkt) betekend veel achterstand.
Nieuw motorreglementquote:
Hij had het over porpoising dacht ikquote:
Komt dan ook wel weer grote regelwijziging waarschijnlijk, denk dat hij daar op doelt.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij had het over porpoising dacht ik
Nieuw auto ontwerp regelsquote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij had het over porpoising dacht ik
Kunnen we het Bouncer van Studiokillers weer van stal halen of Def Rhymz met Schuddenquote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:01 schreef tja77 het volgende:
Ik lach m’n lul uit m’n broek als dat gestuiter er nog steeds is.
Komt ook een nieuw reglement voor de auto's. Waarschijnlijk met een vorm van actieve ophanging.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij had het over porpoising dacht ik
Gewoon een paar setjes minder gebruikenquote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:04 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik voorzie wel wat problemen met het bandenreglement.
Klopt. Het is trouwens nog wel de vraag of de auto's dan zoveel gaan veranderen (in de eerste plaats worden de motoren gewijzigd) maar dan is er tenminste een bepaalde "reset" van regels die bepaalde verschillen weer wat teniet kan doen.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Komt dan ook wel weer grote regelwijziging waarschijnlijk, denk dat hij daar op doelt.
Kan me niet voorstellen dat de FIA dat gaat doen. Is namelijk erg duur en gaat het verschil tussen de rijke en minder rijke teams alleen maar groter maken.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Komt ook een nieuw reglement voor de auto's. Waarschijnlijk met een vorm van actieve ophanging.
Daar is met een budget cap dus geen sprake meer van en het past wel bij het steeds zuiniger moeten zijn met de brandstof. En dat zou dan de reden zijn om het in te voeren.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat de FIA dat gaat doen. Is namelijk erg duur en gaat het verschil tussen de rijke en minder rijke teams alleen maar groter maken.
Denk je dat werkelijk?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:06 schreef Starflyer het volgende:
Daar is met een budget cap dus geen sprake meer van
Hoe wordt een auto zuiniger met active suspension? Je kunt er harder mee rijden, dus wordt hij juist niet zuiniger, lijkt me.quote:en het past wel bij het steeds zuiniger moeten zijn met de brandstof.
De grote vraag is of ze eindelijk snappen waar de problemen van de auto van 2022 vandaan kwamen. Zolang de simulaties niet matchen met de realiteit, wordt het ontwerpen van een auto die werkt zoals je verwacht een moeilijk verhaal.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 15:53 schreef beantherio het volgende:
Als ze dat probleem bij Mercedes nu nog niet onder controle hebben dan wordt het wel heel lastig t/m 2025. Steeds maar weer tijd moeten besteden aan dat probleem of zelfs het concept om moeten gooien (als blijkt dat dit concept gewoon niet werkt) betekend veel achterstand.
Iedereen mag er maximaal het budget aan uitgeven, dus ja, in theorie welquote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Denk je dat werkelijk?
Omdat het veel efficiënter rijdtquote:[..]
Hoe wordt een auto zuiniger met active suspension? Je kunt er harder mee rijden, dus wordt hij juist niet zuiniger, lijkt me.
Ik vond hun uitleg om toch door te gaan op ingeslagen weg niet zo vreemd, ze vrezen met opnieuw beginnen nog verder achterop te liggen en dan blijft het ook maar de vraag hoe snel je weer aan kan haken.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
De grote vraag is of ze eindelijk snappen waar de problemen van de auto van 2022 vandaan kwamen. Zolang de simulaties niet matchen met de realiteit, wordt het ontwerpen van een auto die werkt zoals je verwacht een moeilijk verhaal.
Het probleem was vooral dat ze de auto niet zo laag konden rijden dan ze dachten, vanwege de hobbels en dergelijke, volgens mij. Dat kun je in een windtunnel niet simuleren.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
De grote vraag is of ze eindelijk snappen waar de problemen van de auto van 2022 vandaan kwamen. Zolang de simulaties niet matchen met de realiteit, wordt het ontwerpen van een auto die werkt zoals je verwacht een moeilijk verhaal.
Dat was het eerste waar ik aan dacht bij het zien van de beelden jaquote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:23 schreef Starflyer het volgende:
De filmdag van dit jaar was ook op een natte baan zag ik
https://www.motorsportwee(...)ical-statements-ban/quote:Situations where the FIA has asserted that drivers are permitted to make political and personal statements are;
• through their social media; or
during interviews with accredited media (such as any TV or print media interviews,
• during the FIA press conference, only in response to direct questions from accredited journalists.
Situations where the FIA has asserted that drivers are NOT permitted to make political and personal statements are;
• FIA press conferences (except in response to direct questions from accredited journalists);
• activities on the track (Course) area or equivalent (e.g., during the Drivers Parade and the national anthem); or
• pre-race / post-race procedures or equivalent (e.g., the podium ceremony, in the cool down room, or at the start- and end-of-season group photos).
Eng!quote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:51 schreef Sodemieters het volgende:
Ik ben een beetje aan het uitzoeken of ik wellicht de GP in Jeddah ga bezoeken. Tot mijn verbazing zijn er nog volop kaarten beschikbaar, terwijl het toch al over een maandje is.
Ik begrijp niet wat je daarmee bedoelt. Je hebt meer mechanische grip door active suspension en je kunt je rijhoogte continu optimaal houden waardoor je ground-effect meer downforce levert. Alles bij elkaar kun je dus harder rijden. Harder rijden betekent hoger verbruik.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |