Waarom tm 2025?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 15:53 schreef beantherio het volgende:
Als ze dat probleem bij Mercedes nu nog niet onder controle hebben dan wordt het wel heel lastig t/m 2025. Steeds maar weer tijd moeten besteden aan dat probleem of zelfs het concept om moeten gooien (als blijkt dat dit concept gewoon niet werkt) betekend veel achterstand.
Nieuw motorreglementquote:
Hij had het over porpoising dacht ikquote:
Komt dan ook wel weer grote regelwijziging waarschijnlijk, denk dat hij daar op doelt.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij had het over porpoising dacht ik
Nieuw auto ontwerp regelsquote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij had het over porpoising dacht ik
Kunnen we het Bouncer van Studiokillers weer van stal halen of Def Rhymz met Schuddenquote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:01 schreef tja77 het volgende:
Ik lach m’n lul uit m’n broek als dat gestuiter er nog steeds is.
Komt ook een nieuw reglement voor de auto's. Waarschijnlijk met een vorm van actieve ophanging.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij had het over porpoising dacht ik
Gewoon een paar setjes minder gebruikenquote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:04 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik voorzie wel wat problemen met het bandenreglement.
Klopt. Het is trouwens nog wel de vraag of de auto's dan zoveel gaan veranderen (in de eerste plaats worden de motoren gewijzigd) maar dan is er tenminste een bepaalde "reset" van regels die bepaalde verschillen weer wat teniet kan doen.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Komt dan ook wel weer grote regelwijziging waarschijnlijk, denk dat hij daar op doelt.
Kan me niet voorstellen dat de FIA dat gaat doen. Is namelijk erg duur en gaat het verschil tussen de rijke en minder rijke teams alleen maar groter maken.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Komt ook een nieuw reglement voor de auto's. Waarschijnlijk met een vorm van actieve ophanging.
Daar is met een budget cap dus geen sprake meer van en het past wel bij het steeds zuiniger moeten zijn met de brandstof. En dat zou dan de reden zijn om het in te voeren.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 16:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat de FIA dat gaat doen. Is namelijk erg duur en gaat het verschil tussen de rijke en minder rijke teams alleen maar groter maken.
Denk je dat werkelijk?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:06 schreef Starflyer het volgende:
Daar is met een budget cap dus geen sprake meer van
Hoe wordt een auto zuiniger met active suspension? Je kunt er harder mee rijden, dus wordt hij juist niet zuiniger, lijkt me.quote:en het past wel bij het steeds zuiniger moeten zijn met de brandstof.
De grote vraag is of ze eindelijk snappen waar de problemen van de auto van 2022 vandaan kwamen. Zolang de simulaties niet matchen met de realiteit, wordt het ontwerpen van een auto die werkt zoals je verwacht een moeilijk verhaal.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 15:53 schreef beantherio het volgende:
Als ze dat probleem bij Mercedes nu nog niet onder controle hebben dan wordt het wel heel lastig t/m 2025. Steeds maar weer tijd moeten besteden aan dat probleem of zelfs het concept om moeten gooien (als blijkt dat dit concept gewoon niet werkt) betekend veel achterstand.
Iedereen mag er maximaal het budget aan uitgeven, dus ja, in theorie welquote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Denk je dat werkelijk?
Omdat het veel efficiënter rijdtquote:[..]
Hoe wordt een auto zuiniger met active suspension? Je kunt er harder mee rijden, dus wordt hij juist niet zuiniger, lijkt me.
Ik vond hun uitleg om toch door te gaan op ingeslagen weg niet zo vreemd, ze vrezen met opnieuw beginnen nog verder achterop te liggen en dan blijft het ook maar de vraag hoe snel je weer aan kan haken.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
De grote vraag is of ze eindelijk snappen waar de problemen van de auto van 2022 vandaan kwamen. Zolang de simulaties niet matchen met de realiteit, wordt het ontwerpen van een auto die werkt zoals je verwacht een moeilijk verhaal.
Het probleem was vooral dat ze de auto niet zo laag konden rijden dan ze dachten, vanwege de hobbels en dergelijke, volgens mij. Dat kun je in een windtunnel niet simuleren.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
De grote vraag is of ze eindelijk snappen waar de problemen van de auto van 2022 vandaan kwamen. Zolang de simulaties niet matchen met de realiteit, wordt het ontwerpen van een auto die werkt zoals je verwacht een moeilijk verhaal.
Dat was het eerste waar ik aan dacht bij het zien van de beelden jaquote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:23 schreef Starflyer het volgende:
De filmdag van dit jaar was ook op een natte baan zag ik
https://www.motorsportwee(...)ical-statements-ban/quote:Situations where the FIA has asserted that drivers are permitted to make political and personal statements are;
• through their social media; or
during interviews with accredited media (such as any TV or print media interviews,
• during the FIA press conference, only in response to direct questions from accredited journalists.
Situations where the FIA has asserted that drivers are NOT permitted to make political and personal statements are;
• FIA press conferences (except in response to direct questions from accredited journalists);
• activities on the track (Course) area or equivalent (e.g., during the Drivers Parade and the national anthem); or
• pre-race / post-race procedures or equivalent (e.g., the podium ceremony, in the cool down room, or at the start- and end-of-season group photos).
Eng!quote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:51 schreef Sodemieters het volgende:
Ik ben een beetje aan het uitzoeken of ik wellicht de GP in Jeddah ga bezoeken. Tot mijn verbazing zijn er nog volop kaarten beschikbaar, terwijl het toch al over een maandje is.
Ik begrijp niet wat je daarmee bedoelt. Je hebt meer mechanische grip door active suspension en je kunt je rijhoogte continu optimaal houden waardoor je ground-effect meer downforce levert. Alles bij elkaar kun je dus harder rijden. Harder rijden betekent hoger verbruik.quote:
Dat laatste is dus niet per se waar. Je weerstand is ook minder waardoor je weer minder energie nodig hebt en dus zuiniger kunt zijn.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 18:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je daarmee bedoelt. Je hebt meer mechanische grip door active suspension en je kunt je rijhoogte continu optimaal houden waardoor je ground-effect meer downforce levert. Alles bij elkaar kun je dus harder rijden. Harder rijden betekent hoger verbruik.
eng=coolquote:
Waarom is je weerstand minder? Het frontale oppervlakte van de auto wordt niet minder.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 18:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat laatste is dus niet per se waar. Je weerstand is ook minder waardoor je weer minder energie nodig hebt en dus zuiniger kunt zijn.
Wel als je bijvoorbeeld de achterkant verlaagt op het rechte stuk, waardoor je minder drag hebt.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 19:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarom is je weerstand minder? Het frontale oppervlakte van de auto wordt niet minder.
Maar dat doe je niet, want dan krijg je porpoising. Er is geen voordeel om de rest van het circuit met een hogere achterkant te rijden, want dan wordt de downforce door je groundeffect minder.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 19:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wel als je bijvoorbeeld de achterkant verlaagt op het rechte stuk, waardoor je minder drag hebt.
Teams proberen dat nu al voor elkaar te krijgenquote:Op vrijdag 17 februari 2023 19:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar dat doe je niet, want dan krijg je porpoising. Er is geen voordeel om de rest van het circuit met een hogere achterkant te rijden, want dan wordt de downforce door je groundeffect minder.
Vandaar het porpoising.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:11 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Teama proberen dat nu al voor elkaar te krijgen
Niet zo vreemd.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:51 schreef Sodemieters het volgende:
Ik ben een beetje aan het uitzoeken of ik wellicht de GP in Jeddah ga bezoeken. Tot mijn verbazing zijn er nog volop kaarten beschikbaar, terwijl het toch al over een maandje is.
Het team dat het zou gebruiken heeft het minste last van porpoisingquote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vandaar het porpoising.
Was vorig jaar toch ook al zo?quote:
mooizo !!quote:Op vrijdag 17 februari 2023 17:51 schreef Starflyer het volgende:
De FIA herft het standpunt met betrekking tot politieke statements verduidelijkt:
[..]
https://www.motorsportwee(...)ical-statements-ban/
Dat lijkt bij andere races ook geen bezwaar.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 09:20 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Niet zo vreemd.
Wie wil er nou naar een dictatuur waar je vermoord kan worden door de staat?
Wel hoor.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 11:09 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat lijkt bij andere races ook geen bezwaar.
Wat is hier 'mooi zo' aan? Heb jij er last van als Hamilton met een regenboog op zijn helm rijdt? Vond je het vervelend toen Vettel een truitje aan had waarin hij de bijen steunde?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 10:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mooizo !!
duidelijk gericht op Hamilton/Mercedes dit trouwens
Geen moeite met al deze dingen, maar het moet de sport niet gaan domineren.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 12:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat is hier 'mooi zo' aan? Heb jij er last van als Hamilton met een regenboog op zijn helm rijdt? Vond je het vervelend toen Vettel een truitje aan had waarin hij de bijen steunde?
Mag een voetballer van jou voor de wedstrijd ook geen kruisje slaan? Of god danken voor zijn talent tijdens de persconferentie?
Heb je moeite met een vrouw die met hoofddoek op sport? Een voetballer met een tatoeage van Jezus aan het kruis op zijn dijbeen?
Waar ligt de grens? Al dat gelul dat sport en politiek gescheiden moeten zijn is al sinds het ontstaan van sport totale kul.
volgens mij de reden waarom Vettel gestopt is, die had het er niet meer voor over.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 09:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Was vorig jaar toch ook al zo?
Toen moesten ze racen.
Is dat op enig moment dan zo geweest? Of kwam het zelfs maar in de buurt?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 21:53 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Geen moeite met al deze dingen, maar het moet de sport niet gaan domineren.
45 was Nycks tijdelijke nummer afgelopen seizoen. Zijn permanente nummer is 21. En die van Piastri en Sargeant kloppen.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 22:47 schreef shiz het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Working on the '23 OP.
Weet iemand dat... https://www.formula1.com/en/drivers.html bijv. Nyck, wordt daar aangegeven met '45', is dat niet '21'? https://www.formula1.com/(...)bM9EF6zjgoZvBRh.html en dus Piastri met '81' en Sarge met '2'?
Jaquote:Hadden we nu alle car launches?
Not me!quote:(En weet iemand een goede gratis en aanpasbare (1x posten, daarna nieuwe timer kunnen instellen zonder plaatje te hoeven aanpassen in de OP) countdown (email) timer (ik ken alleen goede betaalde)?)
Ik vond dat de BLM wel erg prominent en dominant aanwezig was.quote:Op zondag 19 februari 2023 00:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Is dat op enig moment dan zo geweest? Of kwam het zelfs maar in de buurt?
O ja 4 weken pauze tussen race 3 en 4quote:Op zaterdag 18 februari 2023 22:47 schreef shiz het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Working on the '23 OP.
Weet iemand dat... https://www.formula1.com/en/drivers.html bijv. Nyck, wordt daar aangegeven met '45', is dat niet '21'? https://www.formula1.com/(...)bM9EF6zjgoZvBRh.html en dus Piastri met '81' en Sarge met '2'?
Hadden we nu alle car launches?
(En weet iemand een goede gratis en aanpasbare (1x posten, daarna nieuwe timer kunnen instellen zonder plaatje te hoeven aanpassen in de OP) countdown (email) timer (ik ken alleen goede betaalde)?)
En alles bij elkaar kreeg het nog niet 1% van de aandacht die de mensenrechtensituatie in Qatar kreeg tijdens het WK voetbal.quote:Op zondag 19 februari 2023 08:49 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik vond dat de BLM wel erg prominent en dominant aanwezig was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |