abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207932425
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207932434
twitter
pi_207932819
quote:
84s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 07:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat een lieve puppy O+ O+ O+
Het eerste dat ze zeggen als ze die hond zien: “It is probably boobytrapped for us.”
Verder zijn ze nogal nonchalant aan het rondwandelen, niet echt bevreesd voor draadjes in het gras en andere mijnen.
pi_207932905
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:11 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Vanuit Moldavië over NAVO grondgebied. Ratten.
pi_207933003
quote:
[ twitter ]
Ah, Transnistrië mengt zich ook.
pi_207933159
twitter

twitter

twitter
pi_207933627

Verrassend weer. Als zelfs Wibra van Haga al voorstemd... :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207933640
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 10:12 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Vanuit Moldavië over NAVO grondgebied. Ratten.
Dat lijkt mij sterk. Die dingen worden voornamelijk afgeschoten door schepen. Transnistrie is geen zee.
pi_207933739
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:02 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Dat lijkt mij sterk. Die dingen worden voornamelijk afgeschoten door schepen. Transnistrie is geen zee.
Er zijn al vaker van uit dat gebied aanvallen geweest op Oekraïne. Dus kan zeker.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:11:07 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207933768
quote:
[ twitter ]
Zal wel weer geen artikel 5 zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207933784
quote:

[..]
Dan zal die raket wel de route zee-Oekraïne-Moldavië-Oekraïne hebben afgelegd.
pi_207933795
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:01 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een stelletje NSB'ers zijn het ook.
pi_207933804
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als het klopt dat deze raketten door het Roemeense luchtruim vlogen is het op zijn minst wel opmerkelijk dat ze niet onderschept zijn. Of zou dat ook escalatie zijn?
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:12:59 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207933807
quote:

[..]
Ook niet voor het eerst
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207933817
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:12 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Als het klopt dat deze raketten door het Roemeense luchtruim vlogen is het op zijn minst wel opmerkelijk dat ze niet onderschept zijn. Of zou dat ook escalatie zijn?
Ik weet er het fijne ook niet van :)
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:15:58 #18
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207933848
quote:
[ afbeelding ]

Ik vraag mij wel eens af he zouden andere landen ook een Baudet en FvD hebben? Meeste landen hebben wel een PVV waar vooral alles de schuld is van buitenlanders en moslims. En een Wilders houdt zich ook nog semi neutraal wat betreft Rusland-Oekraine, (geen maatregelen want ons gas mag niet te duur worden). Maar hebben andere landen ook echt een Baudet die zo duidelijk pro Rusland is?
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:16:47 #19
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207933857
quote:

[..]
Heeft Roemenië een air defensie systeem aan staan op alle plekken langs de grens met Oekraïne of Moldavië?
pi_207933869
quote:

[..]
Het kan ook niet waar zijn. Andere optie is dat er geen luchtverdediging in die sector actief was.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207933877
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Heeft Roemenië een air defensie systeem aan staan op alle plekken langs de grens met Oekraïne of Moldavië?
Geen idee, maar ik dacht dat er ondertussen ook veel NAVO activiteit is. Dat je dan niet eens een raket kan onderscheppen is best een blamage dan.
pi_207933916
Ik vind het ook lastig te geloven dat die raket dwars door het luchtruim van Roemenië is gegaan. Er vliegt namelijk ook gewoon nog commerciële luchtvaart daar.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:21:24 #23
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_207933931
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:16 schreef Momo het volgende:

[..]
Een patriot batterij. Lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze deze niet zagen - als het waar is.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_207933951
quote:

[..]
Deze route lijkt het meest logisch.

twitter
  vrijdag 10 februari 2023 @ 11:24:27 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207933972
quote:

[..]
.... Transnistrie is geen zee.
Nog niet }:|
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207933978
twitter
pi_207934057
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:21 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Een patriot batterij. Lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze deze niet zagen - als het waar is.
En heeft, mits het waar is, ook een heel stuk over Moldavie heen gevlogen.
Ik geloof dan niet dat het onopgemerkt is gebleven maar iedereen wist toch wel dat het naar Oekraiene vloog, in dat geval, waarom zou je het dan onderscheppen en gaan "escaleren"? :N
pi_207934096
NOS heeft het overigens ook opgepikt nu:

11:15

'Russische raketten doorkruisten NAVO-luchtruim'
Oekraïne beweert dat twee Russische raketten in het luchtruim van Moldavië en Roemenië zijn geweest voordat deze in Oekraïne terechtkwamen. Dat schrijft de opperbevelhebber van het Oekraïense leger, Valeri Zaloezjny, op Twitter. Roemenië is lid van de NAVO. Daarvoor geldt artikel 5 uit het NAVO-verdrag dat een aanval op één lidstaat een aanval op alle lidstaten is.

De raketten zouden zijn afgevuurd vanaf de Zwarte Zee. Oekraïne had de raketten uit de lucht kunnen halen, maar heeft dat niet gedaan omdat het geen burgers in andere landen in gevaar wilde brengen, zei de opperbevelhebber volgens persbureau Reuters in de krant Oekrajinska Pravda.

Persbureau Reuters kon de bewering niet verifiëren. Rusland heeft niet gereageerd.
pi_207934118
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:31 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik geloof dan niet dat het onopgemerkt is gebleven maar iedereen wist toch wel dat het naar Oekraiene vloog, in dat geval, waarom zou je het dan onderscheppen en gaan "escaleren"? :N
Moldavië heeft vorige maand nog aangeven dat ze begrijpen dat Oekraïne voorrang krijgt, maar dat ze graag ook luchtverdediging krijgen. Ik denk dat ze dus niets hebben om de raket uit de lucht te schieten. Roemenië en de NAVO hebben dat wel, maar hebben dus besloten het niet te onderscheppen. Terwijl ze weten dat er dan een doel in Oekraïne wordt getroffen.
pi_207934178
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:21 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Moeten ze hem wel kunnen raken met dat ding. Ze hebben die verdediging vast niet in dat uiterste hoekje van hun land staan.
pi_207934227
Moldavië heeft het bericht ondertussen bevestigd.

twitter
pi_207934243
quote:
[ afbeelding ]

Wat is grijs? Bij1
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207934252
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:43 schreef Slayage het volgende:

[..]
Wat is grijs? Bij1
Afwezig, niet gestemd.
pi_207934264
Er zijn zelfs als Russische raketten neergestort in Moldavië. Ze vliegen dus vaker over dat land.
Waarom deze keer de raketten niet zijn neergeschoten moeten we maar afwachten.
Sowieso moeten we afwachten of de claim dat ze over Roemenië zijn gegaan wel klopt. Oekraïne beweerde eerder ook dat Rusland Polen had bestookt, dat bleken uiteindelijk een Oekraïnse raket te zijn geweest.

En al zou er een rakket iver Roemenië zijn gegaan, dan is dat een klein stukje geweest en moet je je afvragen in hoeverre die vanuit Roemenië neergeschoten had kunnen worden.

Het kan wel een reden voor de Navo zijn om daar een extra batterij luchtafweer neer te zetten natuurlijk.
A mind with a heart of it's own
pi_207934278
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:35 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Moldavië heeft vorige maand nog aangeven dat ze begrijpen dat Oekraïne voorrang krijgt, maar dat ze graag ook luchtverdediging krijgen. Ik denk dat ze dus niets hebben om de raket uit de lucht te schieten. Roemenië en de NAVO hebben dat wel, maar hebben dus besloten het niet te onderscheppen. Terwijl ze weten dat er dan een doel in Oekraïne wordt getroffen.
Wat mij betreft dan ook echt een totaal verkeerd signaal wat je daarmee afgeeft. Doet me ook denken aan dat verhaal met Polen, was denk ik ook gewoon een Russische raket (maar onder het tapijt geschoven, oh nee escalatie). Rusland blijft maar uitvogelen tot hoe ver ze kunnen gaan.
pi_207934314
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:46 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Wat mij betreft dan ook echt een totaal verkeerd signaal wat je daarmee afgeeft. Doet me ook denken aan dat verhaal met Polen, was denk ik ook gewoon een Russische raket (maar onder het tapijt geschoven, oh nee escalatie). Rusland blijft maar uitvogelen tot hoe ver ze kunnen gaan.
Eens ja.
Zo geef je de Russen wel een signaal af dat ze ongestraft raketten over NAVO gebied mogen schieten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207934320
Het hoeft niet altijd van 1 kant te komen, gewoon wat raketjes naar Rusland en het liefst op het Kremlin schieten ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_207934338
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:45 schreef DrMarten het volgende:
Oekraïne beweerde eerder ook dat Rusland Polen had bestookt, dat bleken uiteindelijk een Oekraïnse raket te zijn geweest.
Tja dat blijft vaag. Oekraine schreeuwde al snel dat het een Russische raket was en Amerika schreeuwde tevens gelijk dat dat niet zo is.

Oekraiene vind het, lijkt mij, ook belangrijk geen onzin uit te kramen en daarbij het risico te nemen niet meer serieus te worden genomen. Daarbij zoeken ze natuurlijk ook een stok om mee te slaan, en zullen vergissing of niet alles aangrijpen wat in haar voordeel kan uitpakken.
pi_207934345
quote:

[..]
Ja, ik denk ook dat ze die raket in Polen onder het tapijt hebben geschoven, omdat ze beseffen dat het niet met opzet was gedaan. Maar dit zou een nieuwe provocatie zijn.

Als de raket niet op het doel neerstort, dan stort hij natuurlijk ergens anders neer. Dat maakt de beslissing misschien ook lastig.
pi_207934456
Volgens Roemenië ging hij er net langsheen.

twitter
pi_207934646
Toch moet je dit zien als een aanval op een NAVO land.
pi_207934662
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:15 schreef quirina het volgende:
Want?
pi_207934674
Kijk die Russen gaan steeds verder. Eerst die verdwaalde raket in Polen en nou weer net langs of net in Roemenië die galbakken gaan steeds verder!
pi_207934691
Tijd voor wat “verdwaalde” Raketten op Moskou!
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:21:48 #45
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_207934750
quote:
Nee? Moldavië zit niet bij de NAVO en die raket is niet over Roemenië gekomen. Dit is primair een zaak tussen Moldavië en Rusland.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_207934753
quote:
Uhm nee.
Raket ging niet over Roemenië, niet over een ander NAVO land, niet onderweg naar een NAVO land.
pi_207934764
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:16 schreef quirina het volgende:
Kijk die Russen gaan steeds verder. Eerst die verdwaalde raket in Polen en nou weer net langs of net in Roemenië die galbakken gaan steeds verder!
Hou irritant het ook is, wanneer de raket net langs de Roemeense grens is gegaan dan is er in principe niets aan de hand. Ze zoeken de grenzen op, maar dat doet de NAVO natuurlijk ook.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:24:14 #48
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207934829
Het vergroot wel de kans dat Moldavië luchtafweer van het Westen krijgt. Iets waar ze al eerder om gevraagd hebben.
pi_207934838
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Van de F-16 is er een single seat en two seat variant. Waarom zou je als land ooit voor de single seat gaan? Om brandstof te besparen ofzo :?

https://en.wikipedia.org/(...)ting_Falcon_variants
Two seat is voor opleiding. Dan zit er een instructeur achterin.
De reguliere versie is de single seat.
pi_207934864
quote:
Wat een kolder.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:36:44 #52
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207934950
twitter

Nou lekker dan in Moldavië...
pi_207935023
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:36 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Nou lekker dan in Moldavië...
Dat klinkt alsof de Moldaviërs liever de pro-Kremlinpartij willen?
  vrijdag 10 februari 2023 @ 12:45:12 #54
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207935069
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
quote:
The poll found that Moldovan support for joining the EU is high. Sixty-three percent of Moldovans support EU membership, while 33% oppose it. Currently, 82% of Moldovans believe current relations with the EU are either very good or somewhat good and 67% believe it is one of the country’s most important economic partners.
Er zijn wel veel Pro-Kremlin protesten geweest sinds begin van de oorlog daar. Natuurlijk met Kremlin in charge daarachter.
pi_207935207
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De president is pro-Westers en haar partij heeft een meerderheid in het parlement. Waarschijnlijk is het een reshuffle. De beoogde nieuwe premier is volgens Twitter Dorin Recean, de huidige adviseur van de president op het gebied van defensie en nationale veiligheid. Misschien dat ze het aantal bedreigingen zien toenemen en de regering daarop aanpast. Een soort oorlogskabinet. Bovendien is Moldavië kandidaat-lid van de EU en zijn ingrijpende hervormingen nodig.
pi_207935228
quote:
Van de F-16 is er een single seat en two seat variant. Waarom zou je als land ooit voor de single seat gaan? Om brandstof te besparen ofzo :?

Waarom zijn vrijwel alle straaljagers standaard single seat dan?
pi_207935288

Jammer dat Kremlintrekpop-Baudet niet harder aangepakt wordt.

Hij noemt de Russische aanval op Oekraïne zelfverdediging.

Alsof Oekraïne ooit een bedreiging voor Rusland geweest is...
Alsof Rusland voor zelfverdediging Oekraïne moet bezetten, en alsof Kiev belegeren zelfverdediging is.

Baudet zegt nog, waarom geven we niet de Donbas en de Krim aan Rusland zodat er vrede is?
Omdat Oekraïne soeverein is, Oekraïne voor haar land wil vechten en omdat Poetin al meermaals een onbetrouwbare zak gebleken is.
pi_207935321
Verklaar die idioot ontoerekeningsvatbaar of handelingsonbekwaam of zo en gooi hem de Kamer uit.
Onbegrijpelijk dat dit sujet zoveel belastinggeld verspilt.
A murky, forgotten land.
pi_207935399
quote:

Two seater jets stammen nog uit de tijd dat er nog een aparte piloot en schutter/boordwerktuigkundige nodig was.

Moderne fighters hebben dat niet meer nodig, en worden two seaters puur voor opleiding gebruikt.

De F35 heeft niet eens meer two seaters voor de opleiding, omdat de opleidings simulators zo geavanceerd zijn dat dat niet meer nodig is.
A murky, forgotten land.
pi_207935521
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:04 schreef StateOfMind het volgende:
Verklaar die idioot ontoerekeningsvatbaar of handelingsonbekwaam of zo en gooi hem de Kamer uit.
Onbegrijpelijk dat dit sujet zoveel belastinggeld verspilt.
Wat Baudet vertelt komt rechtstreeks uit de Russische propaganda. Ik zou wel eens een FIOD-onderzoek bij hem willen zien. Doet hij dit vrijwillig? Of krijgt hij er betaald voor? Het lijkt me dat de kiezer recht heeft op die informatie.
pi_207935583
https://wnl.tv/2023/02/09(...)-niet-naar-oekraine/

quote:
De achttien Leopard 2A6-gevechtstanks die Nederland van Duitsland leaset, gaan niet naar Oekraïne. Deze tanks zijn “niet in beeld om geleverd te worden”, zei minister Kajsa Ollongren (Defensie) in de Tweede Kamer.

De Duitse regering heeft gekozen om deze tanks niet aan de regering in Kiev te geven, zei Ollongren. “Dat is een militaire afweging geweest.” Als Berlijn ervoor had gekozen om deze tanks toch te sturen “waren wij er niet voor gaan liggen”.
Wat is dit opeens voor irritante politieke schulziaanse draai? Deze zouden toch juist gegeven worden?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:26:04 #62
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_207935599
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat Baudet vertelt komt rechtstreeks uit de Russische propaganda. Ik zou wel eens een FIOD-onderzoek bij hem willen zien. Doet hij dit vrijwillig? Of krijgt hij er betaald voor? Het lijkt me dat de kiezer recht heeft op die informatie.
100% betaald. Baudet is een broodpoliticus, die verkoopt zijn ziel aan de duivel voor wat grijpstuivers. 0 moreel.
pi_207935601
Het vechten in Bakhmut gaat door. BTR-4 + infanterie. En RPG vanaf de 1e etage.

Eerste wat ik vanmorgen vroeg zag voorbij komen was die russische tank die in paniek over de eigen troepen reed. Maar die zal ik hier maar niet posten. -O-
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 13:26:46 #64
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207935607
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat is dit opeens voor irritante politieke schulziaanse draai? Deze zouden toch juist gegeven worden?
Ze zullen ze zelf nodig hebben. Het zijn leasebakken. Dan had Nederland ze moeten kopen. Maar wel kut.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207935616
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:26 schreef oheng het volgende:

Eerste wat ik vanmorgen vroeg zag voorbij komen was die russische tank die in paniek over de eigen troepen reed. Maar die zal ik hier maar niet posten. -O-
Wel kostenbesparend :Y
Zo passen er 5 Russen in 1 lijkkist *O*

#duurzaam
A murky, forgotten land.
pi_207935632
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze zullen ze zelf nodig hebben. Het zijn leasebakken. Dan had Nederland ze moeten kopen. Maar wel kut.
Dit zijn er dus 18 minder dan dat er beloofd is. Nog al een slok op een borrel. Typisch gedraai weer en typisch politici. Voor de bühne beloven maar achter je rug om smoezen verzinnen om het vooral niet te doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:29:18 #67
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207935636
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 19:46 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Het is een lastig geval en er zal misschien teveel betaald worden. Maar helaas lijkt het de enige manier om aan genoeg van die oude Sovjetmeuk te komen.
Dit soort handelaren zorgt er wel voor dat Oekraïne munitie uit landen als Pakistan en zelfs Iran kan gebruiken.

Wel debiel dat Bulgarije zelf niet gewoon rechtstreeks levert. Die schijnen nog een flinke productiecapaciteit voor Sovjetmunitie te hebben.
Dat gebeurt inmiddels wel. Voorheen niet, omdat in het vorige kabinet een partij zat die dreigde op te stappen als Bulgarije aan Oekraïne zou leveren. Desondanks was ook toentertijd al een groot gedeelte van de minutie uit Bulgarije afkomstig.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:30:57 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207935653
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
100% betaald. Baudet is een broodpoliticus, die verkoopt zijn ziel aan de duivel voor wat grijpstuivers. 0 moreel.
Nog enger als je ziet hoe "dedicated" zijn fanbase is.
pi_207935659
quote:
[..]
"Ja maar Ostpolitik". De Duitsers en de verkeerde kant van de geschiedenis, het begint een treurig verhaal te worden.
zie email 27 oktober
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 13:32:09 #70
3928 Ulx
pi_207935664
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit zijn er dus 18 minder dan dat er beloofd is. Nog al een slok op een borrel. Typisch gedraai weer en typisch politici. Voor de bühne beloven maar achter je rug om smoezen verzinnen om het vooral niet te doen.
Tja. Nederland beloofde ze. Laten we nu maar iets anders sturen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207935699
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:01 schreef luxerobots het volgende:

Jammer dat Kremlintrekpop-Baudet niet harder aangepakt wordt.

Hij noemt de Russische aanval op Oekraïne zelfverdediging.

Alsof Oekraïne ooit een bedreiging voor Rusland geweest is...
Alsof Rusland voor zelfverdediging Oekraïne moet bezetten, en alsof Kiev belegeren zelfverdediging is.

Baudet zegt nog, waarom geven we niet de Donbas en de Krim aan Rusland zodat er vrede is?
Omdat Oekraïne soeverein is, Oekraïne voor haar land wil vechten en omdat Poetin al meermaals een onbetrouwbare zak gebleken is.
Ik denk dat de beste strategie is om gewoon helemaal niet meer op die onzin te reageren. Het leidt alleen maar af van het inhoudelijke debat. Laat ondertussen de opsporingsinstanties die toko binnenstebuiten keren en als hij het te bont maakt die hele partij oprollen.
pi_207935722
quote:
[..]
Voor zover ik weet niet. Er zijn er 14 beloofd, welke 14 dat precies zouden worden is niks over gezegd.
pi_207935744
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Two seater jets stammen nog uit de tijd dat er nog een aparte piloot en schutter/boordwerktuigkundige nodig was.

Moderne fighters hebben dat niet meer nodig, en worden two seaters puur voor opleiding gebruikt.

De F35 heeft niet eens meer two seaters voor de opleiding, omdat de opleidings simulators zo geavanceerd zijn dat dat niet meer nodig is.
En de recce kisten waren ook vaak dual seaters.

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 10-02-2023 13:53:46 ]
pi_207935787
quote:
[..]
Dit is niet ‘opeens’. Rutte trok een dag na de uitspraak van Ollongren de keutel al in door te zeggen dat er nog niets besloten was en dat de tanks misschien ook op een andere manier ingezet konden worden. Of dat het zelfs alleen om een financiële bijdrage kon gaan. Afhankelijk van wat er met Duitsland afgesproken kan worden
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_207935812
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Probleem voor Baudet is dat als hij één keer Russisch geld aangenomen heeft, de Russen kompromat hebben, dan maakt het ook niet uit of het bij die ene keer gebleven is, of dat hij nog veel meer geld aangenomen heeft.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:36 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk dat de beste strategie is om gewoon helemaal niet meer op die onzin te reageren. Het leidt alleen maar af van het inhoudelijke debat. Laat ondertussen de opsporingsinstanties die toko binnenstebuiten keren en als hij het te bont maakt die hele partij oprollen.
Ik denk dat de overheid ook wel uitkijkt, Baudet heeft zetels en is door de kiezer gekozen. Dan kun je het niet meer zo makkelijk onderzoeken.
pi_207935840
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
En de recce kisten waren altijd dual seaters.
De U-2 en de A12 niet ;)
pi_207935860
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De U-2 en de A12 niet ;)
Vorige week nog op de A12 geweest, in een 5-seater 8-)
A murky, forgotten land.
pi_207935861
quote:

Die waren al deaud toch? ;)
  vrijdag 10 februari 2023 @ 13:51:47 #79
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207935875
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:45 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dit is niet ‘opeens’. Rutte trok een dag na de uitspraak van Ollongren de keutel al in door te zeggen dat er nog niets besloten was en dat de tanks misschien ook op een andere manier ingezet konden worden. Of dat het zelfs alleen om een financiële bijdrage kon gaan. Afhankelijk van wat er met Duitsland afgesproken kan worden
Dat is wel het ergste van de politiek in de laatste jaren. Die joekels beloven op eigen conto allerlei prachtige zaken die ze niet kunnen/mogen beloven. Enorm onprofessioneel. Zou je in het bedrijfsleven een keer moeten proberen. Dan sta je binnen een uur buiten :N . En het is niet alsof 1 partij of 1 politicus het doet. Ze doen het allemaal zodra ze een beetje "macht" krijgen.
pi_207935900
twitter

Benieuwd wat hij nu weer gaat aankondigen :')
zie email 27 oktober
pi_207935938
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De speciale operatie loopt voorspoedig en het Westen is kut! Nasderovja
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_207935945
quote:
[ twitter ]
Misschien gaat ie wel live een Praljakje doen *O*
A murky, forgotten land.
pi_207935953
quote:
[ twitter ]
Hij heeft toch maar 1 plaatje :')
pi_207935966
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:31 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik denk bewust niet niet uit de lucht geschoten. Door het wel te doen geef je toch info vrij over je luchtverdedigingscapaciteiten. Ik geloof er overigens niets van dat het niet opgemerkt zou zijn.

Zelfde idee dat Japan nooit die Noord-Koreaanse raketoefeningen uit de lucht schiet als ze over Japan vliegen.
pi_207935979
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 11:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik vraag mij wel eens af he zouden andere landen ook een Baudet en FvD hebben? Meeste landen hebben wel een PVV waar vooral alles de schuld is van buitenlanders en moslims. En een Wilders houdt zich ook nog semi neutraal wat betreft Rusland-Oekraine, (geen maatregelen want ons gas mag niet te duur worden). Maar hebben andere landen ook echt een Baudet die zo duidelijk pro Rusland is?
In Duitsland is nu een AfD politcus in het nieuws die tijdens een tripje naar Vilnius even de grens naar Wit-Rusland overhopte, voor ......

https://www.faz.net/aktue(...)elarus-18662590.html
  vrijdag 10 februari 2023 @ 14:09:43 #87
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207936096
quote:
Von März bis September 2017 wurde er vom Bayerischen Verfassungsschutz gerichtlich bestätigt beobachtet, weil er „Anhaltspunkte für verfassungsfeindliche Bestrebungen aufzeige“.[2][3] Grund für die Einstellung der Beobachtung war die Wahl Bystrons als Abgeordneter in den Bundestag.
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Petr_Bystron

Is een Duitse Tsjech. Van de week ook al een Russisch AfD-kamerlid.
pi_207936177
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:59 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ik denk bewust niet niet uit de lucht geschoten. Door het wel te doen geef je toch info vrij over je luchtverdedigingscapaciteiten. Ik geloof er overigens niets van dat het niet opgemerkt zou zijn.

Zelfde idee dat Japan nooit die Noord-Koreaanse raketoefeningen uit de lucht schiet als ze over Japan vliegen.
Moldavië heeft gewoon de middelen niet om het uit de lucht te schieten. Anders zouden ze het misschien wel doen.
pi_207936185
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:15 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Moldavië heeft gewoon de middelen niet om het uit de lucht te schieten. Anders zouden ze het misschien wel doen.
Was Roemenië toch, of ben ik nou abuis?
pi_207936249
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:56 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
De speciale operatie loopt voorspoedig en het Westen is kut! Nasderovja
We vechten tegen de duivel en alle doelen worden behaald.
pi_207936255
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:15 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Was Roemenië toch, of ben ik nou abuis?
Ze zijn niet bovem Roemenië geweest, dus Roemenië heeft daar niet uit de lucht te schieten, tenzij op verzoek van Moldavië.
pi_207936286
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 13:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Probleem voor Baudet is dat als hij één keer Russisch geld aangenomen heeft, de Russen kompromat hebben, dan maakt het ook niet uit of het bij die ene keer gebleven is, of dat hij nog veel meer geld aangenomen heeft.
[..]
Ik denk dat de overheid ook wel uitkijkt, Baudet heeft zetels en is door de kiezer gekozen. Dan kun je het niet meer zo makkelijk onderzoeken.
Ik denk dat de kiezers met meer dan 1 hersencel de volgende keer niet meer op dit gedrocht stemmen. Sjerrie heeft vermoedelijk zijn eigen glazen al ingegooid, wat in zijn kielzog overblijft is waarschijnlijk nog een klein clubje verstandslozen.
Desalniettemin erg zat dat deze wanstaltigheid een hoop geld kost, en het nodige afgrijzen veroorzaakt.
Baudet begint ook iets engs uit te stralen, erger als voorheen. Er is erg veel mis met die gast.
pi_207936304
Deze zijn wel goud voor grapjes. Je hoeft slechts een photoshop ertussen te maken met beeld van Putin in z'n string en hij is klaar.

pi_207936341
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:24 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik denk dat de kiezers met meer dan 1 hersencel de volgende keer niet meer op dit gedrocht stemmen. Sjerrie heeft vermoedelijk zijn eigen glazen al ingegooid, wat in zijn kielzog overblijft is waarschijnlijk nog een klein clubje verstandslozen.
Desalniettemin erg zat dat deze wanstaltigheid een hoop geld kost, en het nodige afgrijzen veroorzaakt.
Baudet begint ook iets engs uit te stralen, erger als voorheen. Er is erg veel mis met die gast.
Er zijn veel met 1 hersencel. Laatste peilingen:

twitter
pi_207936354
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:30 schreef vosss het volgende:

[..]
Wat een kolder.
Nee hoor, als je raketten lanceert die over ander grondgebied vliegen dan het jouwe is dat gewoon een oorlogshandeling, er is bovendien een kans aanwezig dat er burgerluchtvaart getroffen word.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_207936394
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:29 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Er zijn veel met 1 hersencel. Laatste peilingen:

[ twitter ]
Kwalijk.
Maar we gaan het zien.
pi_207936418
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 12:30 schreef vosss het volgende:

[..]
Wat een kolder.
Rusland heeft vele landgenoten vermoord, heeft meerdere moorden gepleegd binnen de EU, Europese munitiedepots opgeblazen met doden als gevolg en schiet nu raketten af over de grens. Is er iets wat ze kunnen doen waarvan jij zou zeggen: dit gaat te ver?
pi_207936438
De communistische partij in Nederland haalde tijdens de koude oorlog ook gewoon rustig 4 a 5 zetels? Zullen altijd mensen met de vijand blijven heulen.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 14:37:08 #101
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207936459
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:36 schreef Simmertje het volgende:
De communistische partij in Nederland haalde tijdens de koude oorlog ook gewoon rustig 4 a 5 zetels? Zullen altijd mensen met de vijand blijven heulen.
FvD onverklaarbaar veel stemmen in Oost-Groningen? :')
pi_207936470
quote:

Kunnen Oekraïners ook, maar dan zonder paniek.
twitter
pi_207936477
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:36 schreef Simmertje het volgende:
Kijk eens hoeveel bijval Baudet krijgt met zijn recente uitspraken, lees de reacties eronder op Youtube en je schrikt je een ongeluk, in de jaren 40 van de vorige eeuw zouden dat allemaal NSB' ers zijn geweest.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_207936531
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:38 schreef Hathor het volgende:

[..]
Kijk eens hoeveel bijval Baudet krijgt met zijn recente uitspraken, lees de reacties eronder op Youtube en je schrikt je een ongeluk, in de jaren 40 van de vorige eeuw zouden dat allemaal NSB' ers zijn geweest.
"Op een bevolkingsaantal van bijna 9 miljoen waren NSB-leden slechts een kleine, maar gehate minderheid. Al vóór de oorlog werden ze met de nek aangekeken, maar tijdens de bezetting zou de afkeer jegens hen alleen maar toenemen. NSB'ers werden algemeen beschouwd als landverraders."
pi_207936548
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:29 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nee hoor, als je raketten lanceert die over ander grondgebied vliegen dan het jouwe is dat gewoon een oorlogshandeling, er is bovendien een kans aanwezig dat er burgerluchtvaart getroffen word.
Dit ging over een aanval op de NAVO. Moldavië is geen lid van de NAVO. De stelling dat dit een aanval op de NAVO is, is dus wel degelijk kolder.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 14:46:21 #106
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207936576
Als je nou uit pacifistische waanideeën tegen de oorlog bent, is er dan nog een andere partij dan Baudet?
pi_207936604
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:37 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Kunnen Oekraïners ook, maar dan zonder paniek.
[ twitter ]
Denk dat hij dit filmpje bedoelde.
twitter
pi_207936608
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:46 schreef Hyperdude het volgende:
Als je nou uit pacifistische waanideeën tegen de oorlog bent, is er dan nog een andere partij dan Baudet?
Tja pacifist, uiteindelijk is elk weldenkend mens dat. Helaas bestaat de ideale wereld niet.
pi_207936623
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Rusland heeft vele landgenoten vermoord, heeft meerdere moorden gepleegd binnen de EU, Europese munitiedepots opgeblazen met doden als gevolg en schiet nu raketten af over de grens. Is er iets wat ze kunnen doen waarvan jij zou zeggen: dit gaat te ver?
Daadwerkelijk direct een NAVO lidstaat aanvallen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_207936675
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:49 schreef vosss het volgende:

[..]
Nee dat is veel te logisch.

NEXT!
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_207936677
quote:
Simons? Wellicht de dierenpartij?
  vrijdag 10 februari 2023 @ 14:56:18 #112
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_207936690
quote:

[..]
Social media is een open riool. Niet te serieus nemen. Uiteindelijk zitten er een heleboel nietsnutters op de socials die de hele dag alleen maar bezig zijn met wat er allemaal wel niet mis is.

Het gross van de mensen haalt een netje sinasappels bij de supermarkt en laat zijn hondje uit en weet nauwelijks wat dit conflict inhoudt en dat er op het internet zoveel te ronde gaat.
pi_207936748
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]Gehackt denk ik, want hij krijgt wel het bericht “rot op Russisch nazi-zwijn” te lezen.
Deze man is toch pure entertainment :')
pi_207936752
quote:

[..]
Ik vraag me altijd af hoeveel van die aanhangers reageren op 3 of 4 verschillende accounts, en hoe vaak Dirk Fokezel zelf onder verschillende aliassen meepraat.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 15:03:02 #117
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207936791
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:01 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Deze man is toch pure entertainment :')
Die man is puur vergif. Beetje lui vanuit de studio zeggen dat anderen mogen sneuvelen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_207936841
quote:
German MoD speaker says there was no official request by NL about buying Leopard 2 A6 for Ukraine. "I know of no request was rejected by the federal goverment."

Source: dpa BERLIN (dpa-AFX) - The Ministry of Defense in Berlin has countered the impression that Germany is blocking Dutch participation in tank deliveries to Ukraine. "I am not aware that there was an official request that would then have been rejected by the federal government," said a spokeswoman for the German Press Agency in Berlin on Friday.

https://app.handelsblatt.(...)ekannt/28975202.html
quote:
Leopard-2

De levering van de Leopard-1A5 staat los van het initiatief om Oekraïne ook de moderne Leopard-2A6 gevechtstanks te geven. De gesprekken hierover zijn nog gaande. De defensieministers van de landen die Oekraïne militair steunen, komen 14 februari weer in Brussel bij elkaar, voorafgaand aan de bijeenkomst van de ministers van Defensie van de NAVO. Dan praten ze verder over de levering van de Leopard-2.

https://www.rijksoverheid(...)-tanks-voor-oekraine
pi_207936890
oorlog is de overtreffende trap van concurrentie
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207936944
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:09 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[..]

Zelenski die 14 feb.:

Love me hard, stahl hard !
pi_207936954
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:03 schreef slashdotter3 het volgende:
De Russen gaan dit jaar de voedselproductie verstoren met wereldwijd ernstige gevolgen
Dure eieren komt niet door Rusland, eieren zijn al lang een onderwerp, als sinds het associatiaverdrag jaar. Zou eerder denken dat het komt door duur oekraiens graan en door rampen als de fipronil afaire en achter elkaar stalbranden, laatst een stal met 100k kippen uitgebrand in Servië.
Bill Gatsu tweette dat hij naar een alternatief voor eieren zoekt. :')
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_207936956
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:49 schreef vosss het volgende:

[..]
Mensen vermoorden en militaire doelwitten saboteren zijn geen aanval?
pi_207936988
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:19 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Dure eieren komt niet door Rusland, eieren zijn al lang een onderwerp, als sinds het associatiaverdrag jaar. Zou eerder denken dat het komt door duur oekraiens graan en door rampen als de fipronil afaire en achter elkaar stalbranden, laatst een stal met 100k kippen uitgebrand in Servië.
Bill Gatsu tweette dat hij naar een alternatief voor eieren zoekt. :')
Als het komt door duur graan dan komt het dus door Rusland.
pi_207937000
quote:
[ twitter ]
Er zal wel weer reclame gemaakt gaan worden voor Gouda
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_207937001
De zogenaamde experts/kenners hier beweren al maanden dat Rusland geen raketten meer heeft, nou het is te zien.
pi_207937007
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:24 schreef etuiedelapiel het volgende:
De zogenaamde experts/kenners hier beweren al maanden dat Rusland geen raketten meer heeft, nou het is te zien.
Namen en rugnummers?
pi_207937116
quote:

[..]
Ze vliegen al jaren met bommenwerpers tot onze grens of zelfs erover, actie nee.
pi_207937152
quote:
Ik ben ook pacifist en tegen de oorlog, maar ik ben wel realistisch genoeg om in te zien dat de oorlog en het bijbehorende lijden structureel alleen maar gestopt kan worden door die fascistische Russen terug hun hok in te schoppen. De pacifistische reactie na de Russische agressie in Georgië, Transnistrië, de Krim en de Donbass heeft tenslotte ook niks dan ellende opgeleverd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2023 15:37:41 ]
pi_207937227
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Namen en rugnummers?
Die berichten komen hier vaak zat voorbij. De berichten dat deze berichten niet alles zeggen ook.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 februari 2023 @ 15:45:39 #133
3928 Ulx
pi_207937289
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:24 schreef etuiedelapiel het volgende:
Hoeveel hebben het doel bereikt? Iets van 90% is onderschept volgens mij. Echt shock-and-awe is het niet meer. Rusland is vooral erg lastig met die shit. Nu gaan ze weer een maand sparen voor de volgende barrage.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 15:47:46 #134
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207937311
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 23:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Mijn quote liet slechts zien dat Rusland er ook belang bij had om de Nord-Stream op te blazen.

Minder gas, is hogere prijs.
Dat klopt niet
minder gas is geen sprake van

wel gas aangevoerd via een andere route

quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 23:57 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
Orbán heeft ook wat dictator neigingen af en toe.
Poetin neemt hij serieus, de EU niet.
Orban is ook een rechtse bal

quote:
2s.gif Op donderdag 9 februari 2023 23:38 schreef NoCigar het volgende:
[ twitter ]Verder in de draad meer ontluisterends over de Russische invloed op de Conservatives:
rechtse parijen zijn sowieso erg corrupt

hier en in de UK en in de USA
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 10 februari 2023 @ 15:48:55 #135
323876 michaelmoore
pi_207937319
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:37 schreef J.B. het volgende:

[..]
Ik ben ook pacifist en tegen de oorlog, maar ik ben wel realistisch genoeg om in te zien dat de oorlog en het bijbehorende lijden structureel alleen maar gestopt kan worden door die fascistische Russen terug hun hok in te schoppen. De pacifistische reactie na de Russische agressie in Georgië, Transnistrië, de Krim en de Donbass heeft tenslotte ook niks dan ellende opgeleverd.
al voegt Putin Oekraine toe aan zijn landverover lijstje

Hij zal niet stoppen na een volgend succes vrees ik
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207937328
Update uit Moldavië: de president heeft een nieuwe premier naar voren geschoven die aan de slag gaat met de vorming van een nieuw kabinet. Hij is een pro-westerse politicus gespecialiseerd in veiligheidskwesties en hervormingen.

twitter
  vrijdag 10 februari 2023 @ 15:52:42 #137
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_207937360
quote:

[..]
Dan ben je geen pacifist ;)
  vrijdag 10 februari 2023 @ 15:58:11 #138
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_207937420
WUT, Shoigu heeft ook een PMC?

twitter
pi_207937453
twitter
pi_207937460
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:58 schreef Tokamak het volgende:

[ twitter ]
Ik vermoed dat iedereen met een beetje centen zijn eigen PMC op aan het richten is. Ze zien het kaartenhuis instorten en willen natuurlijk hun eigen belangen kunnen verdedigen
pi_207937462
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoeveel hebben het doel bereikt? Iets van 90% is onderschept volgens mij. Echt shock-and-awe is het niet meer. Rusland is vooral erg lastig met die shit. Nu gaan ze weer een maand sparen voor de volgende barrage.
"Stronk Roesja" is afgezakt tot het niveau van die andere terroristische organisatie: Hamas.
pi_207937601
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:01 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Rusland zat overigens vanochtend nog te zeiken over Moldavië.

twitter
pi_207937653
twitter

Deze heeft nogal pittig gegeten.
pi_207937683
quote:
Vroeger noemde we Raisa een moffenmeid.
pi_207937716
twitter

Een twitterdraadje over een aanval van de Russen die afgeslagen is maar eigenlijk amper tot niet het nieuws haalde.
pi_207937720
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:20 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Het begint wel op te vallen dat veel van dit soort figuren in Leiden hebben gestudeerd. Er hangt daar een onfris luchtje.
pi_207937771
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:12 schreef Jojoke het volgende:

[..]

[ twitter ]
Die laatste zin in die tweet is toch een zuivere bedreiging of niet?
pi_207937787
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:22 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Een twitterdraadje over een aanval van de Russen die afgeslagen is maar eigenlijk amper tot niet het nieuws haalde.
Er viel uit de grote hoeveelheid dronefilmpjes van de afgelopen dagen wel af te leiden dat er weer iets groots bezig is en dat daar nogal wat Ruzzische slachtoffers bij vallen.
pi_207937805
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:22 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Het begint wel op te vallen dat veel van dit soort figuren in Leiden hebben gestudeerd. Er hangt daar een onfris luchtje.
Rondom Paul Cliteur ja.
pi_207937972
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:22 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Eng clubje mensen. Zag ook dat Willem Engel zit te slijmen op elke post van haar.

Toch wel benieuwd naar hun agenda. Zou mij niets verbazen als zij op een één of andere manier allemaal support krijgen vanuit het buitenland (lees: Rusland).
pi_207938131
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:50:27 #152
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207938156
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 14:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Simons? Wellicht de dierenpartij?
Mijn hont zegt dierenpartij. :')

pi_207938200
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:20 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Tegenwoordig gewoon een lekker ding.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_207938211
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Rondom Paul Cliteur ja.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:37 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Eng clubje mensen. Zag ook dat Willem Engel zit te slijmen op elke post van haar.

Toch wel benieuwd naar hun agenda. Zou mij niets verbazen als zij op een één of andere manier allemaal support krijgen vanuit het buitenland (lees: Rusland).
Cliteur heeft wel de leeftijd om ooit geronseld te zijn door de KGB :P
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:54:01 #155
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207938213
Kan me vaag een tweet herinneren dat Sergei Shoigu gewond naar een meeting kwam en dat hij daar niet over praten. Die zal ondanks dat hij minister van defense is ook wel in elkaar gemept zijn door de FSB.

twitter

twitter
  vrijdag 10 februari 2023 @ 16:56:31 #156
323876 michaelmoore
pi_207938242
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:03 schreef slashdotter3 het volgende:
De Russen gaan dit jaar de voedselproductie verstoren met wereldwijd ernstige gevolgen
Als de prijs maar hoog genoeg wordt dan zal daar snel een alternatief voor komen

Er is in Europa enorm veel zeer vruchtbare grond en pioniers ,
https://www.debetsschalke(...)je-36-000-m2-tomaten
Kijk eens in Hongarije , Bulgarije en Roemenie

zon rondom
pi_207938337
Hier nog iemand die toegang heeft tot het archief?

https://www.telegraaf.nl/(...)ief-nu-echt-begonnen
pi_207938371
twitter
pi_207938425
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:04 schreef LethalNinja het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207938431
A group of Ukrainian military arrived in Belgium as part of a training mission of the European Union. Soldiers will learn how to operate underwater drones, the transfer of which Belgium announced in November.

twitter
pi_207938436
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207938460
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:04 schreef LethalNinja het volgende:

Gewoon copy pasten bij deze http://archive.today/ of deze https://12ft.io/

Bij de meeste sites werkt het wel
-Rabia Al-Basri
pi_207938648
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:01 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Ik vermoed dat iedereen met een beetje centen zijn eigen PMC op aan het richten is. Ze zien het kaartenhuis instorten en willen natuurlijk hun eigen belangen kunnen verdedigen
Maar dan laat je je gloednieuwe PMC niet afslachten in Oekraïne.
pi_207938822
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:12 schreef Jojoke het volgende:

[..]

[ twitter ]
Gelukkig respecteert Rusland de soevereiniteit van andere landen /s
pi_207938873
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:58 schreef Tokamak het volgende:

[ twitter ]
Zonder eigen PMC tel je niet meer mee *O*

*richt State Division op :7
A murky, forgotten land.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 17:56:14 #166
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207938909
quote:
Dit is pure propaganda.
pi_207938935
quote:
84s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:56 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dit is pure propaganda.
Weet niet. Iedereenziet het anders.

Dan is dit ook propaganda
  vrijdag 10 februari 2023 @ 18:01:08 #168
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_207938959
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:53 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Toch begrijp ik dit niet.
De driehoek Poet, Shoigu, Gerasimov heeft toch al de ultimate PMC, nl AFRF?
Waarom daarbovenop nog een eigen knokploeg?
pi_207938998
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:01 schreef kibo het volgende:

[..]
Meer om de eigen belangen na het tijdperk veilig te stellen.
En je schijnt minder risico te lopen om uit een raam te vallen met je eigen privelegertje.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 18:05:12 #170
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207939031
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:01 schreef kibo het volgende:

[..]
Riem en bretels, wel zo veilig. :)
  vrijdag 10 februari 2023 @ 18:05:22 #171
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207939036
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:58 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Weet niet. Iedereenziet het anders.

Dan is dit ook propaganda
Hij wil het Russische leven en de Russische cultuur ontdekken zegt hij aan het begin van de video. En dat doe je dan op Oekraïens grondgebied :') Verder zegt hij dat vier regio's zich aangesloten hebben bij Rusland. Dat Poetin dit gewoon geannexeerd heeft zegt hij er niet bij.... Ooh en dan heb je nog dat kaartje waar De Krim bij Rusland hoort.

Die eerste minuut zegt mij genoeg.

Edit:

Deze nog vergeten: Een Z in Russische kleuren op de achtergrond.

[ Bericht 3% gewijzigd door Starhopper op 10-02-2023 18:16:33 ]
pi_207939218
quote:
84s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:05 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hij wil het Russische leven en de Russische cultuur ontdekken zegt hij aan het begin van de video. En dat doe je dan op Oekraïens grondgebied :') Verder zegt hij dat vier regio's zich aangesloten hebben bij Rusland. Dat Poetin dit gewoon geannexeerd heeft zegt hij er niet bij.... Ooh en dan heb je nog dat kaartje waar De Krim bij Rusland hoort.

Die eerste minuut zegt mij genoeg.

Edit:

Deze nog vergeten: Een Z in Russische kleuren op de achtergrond.

[ afbeelding ]
Dat aan het begin is als grap bedoeld :) ('north-korean pop music')
Just to be clear, this vid is about the Russian lifeand culture rather than the subject of the war itself and I will be giving the Russian perspective on the conflict ... i don't want this to be taken as some kind of glorification.

Dat zijn souvenirs, in een andere videos heeft hij ook propaganda prul.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 18:30:07 #173
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207939284
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:24 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Just to be clear, this vid is about the Russian lifeand culture rather than the subject of the war itself and I will be giving the Russian perspective on the conflict ... i don't want this to be taken as some kind of glorification.
Hij maakt deze video op Oekraïens grondgebied. Dikgedrukt spreekt elkaar lekker tegen.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 18:33:39 #174
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207939321
quote:
Pentagon looks to restart top-secret programs in Ukraine

If approved, the move would authorize U.S. Special Operations troops to employ Ukrainian operatives to observe Russian movements and counter disinformation
https://www.washingtonpos(...)3995E0530100007F2956
pi_207939331
quote:

[..]

De info bij het filmpje: "Traveling around modern Russia including Luhansk in Donbass."
Dit is gewoon een vieze smerige Russische fascist.
pi_207939359
quote:

[..]

Niet gezien, maar klinkt ongepast.

gezien het lijden wat men daar momenteel doet is het een beetje als verslag geven van de Duitsers in Nederland tijdens de hongerwinter.
Met hakenkruisprullaria op de achtergrond.
pi_207939430
De ene aanbidt de Z met streep en de andere zonder streep.
fijn.
Het is een boeiende expeditie, niks meer, niks minder, zonder kremlin en titter propaganda.
Ik ga weer eens 1984 herlezen.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 18:45:52 #178
6484 ExTec
pi_207939454
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 17:53 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen, iedereen heeft toch zijn eigen PMC? :?
  vrijdag 10 februari 2023 @ 18:49:22 #179
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207939487
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:44 schreef Alarmonoff het volgende:
De ene aanbidt de Z met streep en de andere zonder streep.
fijn.
Het is een boeiende expeditie, niks meer, niks minder, zonder kremlin en titter propaganda.
Ik ga weer eens 1984 herlezen.
Wedden dat die video vol Kremlinpropaganda zit?

Ik ga de video van een uur kijken en als ik Kremlinpropaganda tegenkom, dan hef jij je account op. Als ik het niet tegenkom, dan hef ik mijn account op. Deal?
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 18:58:15 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207939602
quote:
84s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ik ga de video van een uur kijken en als ik Kremlinpropaganda tegenkom, dan hef jij je account op. Als ik het niet tegenkom, dan hef ik mijn account op. Deal?
Doe niet zo kinderachtig joh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 19:01:01 #181
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207939633
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:58 schreef sp3c het volgende:

[..]
Doe niet zo kinderachtig joh
Ja baas.
  FOK!fotograaf vrijdag 10 februari 2023 @ 19:05:21 #182
364681 over_hedge
pi_207939680
quote:

[..]

ik heb net gekeken. het was 50/50 dus alle 2 jullie account opheffen aub
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207939735
Ik heb altijd een beetje moeite met die vloggertjes die interessant gaan lopen doen in een oorlogsgebied. Net zoals die Nieuw-Zeelander die naar Bucha of Mariupol ging (weet niet precies meer) een paar dagen na die slachtpartij.

Wat een eigenpijperij man. Laat de oorlogsjournalistiek gewoon aan de professionals over.

Die baardmans van dat filmpje hierboven is de Leni Riefenstahl van 2023. Met z’n als objectieve journalistiek verklede propaganda :')
pi_207939739
  vrijdag 10 februari 2023 @ 19:11:30 #185
6484 ExTec
pi_207939749
quote:

Overigens weet je dat zeker, anders mag jij niet in rus bezette gebieden rond hobbelen.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 19:16:43 #186
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207939813
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Overigens weet je dat zeker, anders mag jij niet in rus bezette gebieden rond hobbelen.
Daarom durf ik de weddenschap ook aan te gaan :T
pi_207939912
quote:
_O- ^O^
A murky, forgotten land.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 19:26:09 #188
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_207939934
twitter
  FOK!fotograaf vrijdag 10 februari 2023 @ 19:40:09 #190
364681 over_hedge
pi_207940227
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:26 schreef Tokamak het volgende:
[ twitter ]
mag toch hopen dat dit gepost is na dat ze daar niet meer te vinden zijn
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207940242
De achterkant van een varken is nog intelligenter dan Raisa, sorry ik besef me net dat ik varkens hiermee beledig :@
pi_207940256
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 16:37 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Neuh, die zijn er gewoon achter gekomen dat je dingen die wappies op twitter zeggen kan naroepen voor steun van al die wappies. Makkelijk aandacht en geld verdienen.
pi_207940403
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:40 schreef TLC het volgende:
De achterkant van een varken is nog intelligenter dan Raisa, sorry ik besef me net dat ik varkens hiermee beledig :@
Varkens zijn intelligente dieren :(
A murky, forgotten land.
pi_207940539
quote:

[..]

Hhet bevat propaganda en oorlogsliedjes, maar nu in context.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 19:53:08 #196
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_207940570
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:40 schreef over_hedge het volgende:

[..]
mag toch hopen dat dit gepost is na dat ze daar niet meer te vinden zijn
Dat hoop ik ook ja
  vrijdag 10 februari 2023 @ 20:01:16 #197
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 10 februari 2023 @ 20:27:11 #199
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_207941314
quote:

[..]
Het is wel belangrijk in ogenschouw te houden dat het bij deze gebieden gaat om voormalige autonome gebieden binnen de USSR, die daarna binnen transitie van SSR naar soevereine natiestaat, een eigen sovereine staat wilden worden.
De Tsjetsjeense en Nagorno-Karabakh conflicten vallen ook binnen dit type.

In het geval van Abchazië is het bijvoorbeeld interessant dat het van SSR naar autonome republieke binnen de Georgische SSR werd verplaatst door Stalin (een Georgiër).

Het ware probleem is naar mijn mening dat deze conflicten, die allemaal sinds het uiteenvallen van de Soviet Unie bestaan, niet eerder internationaal zijn opgelost.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_207941529
quote:
En als Spanje in oorlog komt leveren ze ook geen munitie meer omdat foei?

Beetje raar voor een exporterend land.
pi_207941559
quote:
Op dezelfde manier is het Westen dan verantwoordelijk voor de Bosnische genocide. Bosnië kreeg immers een wapenembargo opgelegd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207941611
quote:
Wat een onzin.

Zwitserland zou pas een partner zijn als ze wapens of geld of erkenning aan Rusland zouden geven. Zwitserland is altijd al consequent geweest. Altijd al neutraal. Nu en tijdens de tweede wereld oorlog. Gezien dat het omringd is met bergen en stiekem een best leuk leger heeft komen ze er nog mee weg ook. :)
  vrijdag 10 februari 2023 @ 20:50:21 #204
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_207941648
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:26 schreef Tokamak het volgende:
[ twitter ]
Hebben ze nog steeds YPRs in dienst?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_207941674
twitter

Interessant twitterdraadje over hoezo sommige zich ineens compleet randdebiel gedragen. Ben je een voice of reason dan wilt Poetin van je af ben je een gekkie ben je niet meer gevaarlijk voor hem.
pi_207941679
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 20:47 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Wat een onzin.

Zwitserland zou pas een partner zijn als ze wapens of geld of erkenning aan Rusland zouden geven. Zwitserland is altijd al consequent geweest. Altijd al neutraal. Nu en tijdens de tweede wereld oorlog. Gezien dat het omringd is met bergen en stiekem een best leuk leger heeft komen ze er nog mee weg ook. :)
Voor de Zwitserse defensie-industrie lijkt dat ermee wegkomen anders wel voorbij te zijn:
twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2023 20:53:17 ]
  vrijdag 10 februari 2023 @ 20:54:19 #207
pi_207941705
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 20:27 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is wel belangrijk in ogenschouw te houden dat het bij deze gebieden gaat om voormalige autonome gebieden binnen de USSR, die daarna binnen transitie van SSR naar soevereine natiestaat, een eigen sovereine staat wilden worden.
De Tsjetsjeense en Nagorno-Karabakh conflicten vallen ook binnen dit type.

In het geval van Abchazië is het bijvoorbeeld interessant dat het van SSR naar autonome republieke binnen de Georgische SSR werd verplaatst door Stalin (een Georgiër).

Het ware probleem is naar mijn mening dat deze conflicten, die allemaal sinds het uiteenvallen van de Soviet Unie bestaan, niet eerder internationaal zijn opgelost.
We waren bang voor een volledige desintegratie van USSR. We hebben het in de lucht gehouden en nu spuit de etter alle kanten op.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_207941707
Rusland wil ook Alaska terug blijkbaar

https://nos.nl/artikel/24(...)schoten-boven-alaska

o|O
pi_207941734
"Zeer onprofessioneel gedrag van het russische leger"

Dit is ook niet de 1e keer dat ze dit flikken he??? o|O
pi_207941737
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 20:52 schreef J.B. het volgende:

[..]
Voor de Zwitserse defensie-industrie lijkt dat ermee wegkomen anders wel voorbij te zijn: [ twitter ]

Leuke documentaire van de neutrale status :)
  vrijdag 10 februari 2023 @ 21:04:28 #211
56749 BlaZ
pi_207941906
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 20:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
We waren bang voor een volledige desintegratie van USSR. We hebben het in de lucht gehouden en nu spuit de etter alle kanten op.
Een volledige desintegratie zou ook geen oplossing geweest zijn. We kennen het resultaat van de opsplitsingen na de 1e wereldoorlog.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 21:06:28 #212
pi_207941937
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 20:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Op dezelfde manier is het Westen dan verantwoordelijk voor de Bosnische genocide. Bosnië kreeg immers een wapenembargo opgelegd.
Je hebt echt geen idee, hè?

De VN is rechtstreeks verantwoordelijk voor de oorlog in Bosnië.

Het conflict beperkte zich eerst tot 4 sectoren in Kroatie. Maar het hoofdkwartier van UNPROFOR zat in Zagreb, Kroatie. Dus niet op neutraal terrein. Gelukkig was daar een mooie stad in de buurt met geschiedenis, dus de VN wilde het HQ in Sarajevo.

Bosnië had geen positie ingenomen dus hoorde bij default aan de kant van het oude Joegoslavië (Servië). De VN vroeg Izetbegović om Bosnië onafhankelijk te verklaren zodat ze daar hun HQ konden bouwen. Izetbegović wilde dat niet want beide partijen zaten (ook) in Bosnië en hij was bang voor burgeroorlog. De VN zei: stel je niet aan. Wij zijn er nu toch, hoe kan er dan een oorlog uitbreken?

Dus Izetbegović verklaarde Bosnië onafhankelijk en de volgende dag was het oorlog.

Daar hebben jouw wapenembargo's geen drol mee te maken.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 21:07:51 #213
pi_207941967
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 21:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Een volledige desintegratie zou ook geen oplossing geweest zijn. We kennen het resultaat van de opsplitsingen na de 1e wereldoorlog.
Nou,. bedenk jij dan een oplossing voordat Rusland kapot is.
pi_207942078
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 21:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Je hebt echt geen idee, hè?

De VN is rechtstreeks verantwoordelijk voor de oorlog in Bosnië.

Het conflict beperkte zich eerst tot 4 sectoren in Kroatie. Maar het hoofdkwartier van UNPROFOR zat in Zagreb, Kroatie. Dus niet op neutraal terrein. Gelukkig was daar een mooie stad in de buurt met geschiedenis, dus de VN wilde het HQ in Sarajevo.

Bosnië had geen positie ingenomen dus hoorde bij default aan de kant van het oude Joegoslavië (Servië). De VN vroeg Izetbegović om Bosnië onafhankelijk te verklaren zodat ze daar hun HQ konden bouwen. Izetbegović wilde dat niet want beide partijen zaten (ook) in Bosnië en hij was bang voor burgeroorlog. De VN zei: stel je niet aan. Wij zijn er nu toch, hoe kan er dan een oorlog uitbreken?

Dus Izetbegović verklaarde Bosnië onafhankelijk en de volgende dag was het oorlog.

Daar hebben jouw wapenembargo's geen drol mee te maken.
VN, het Westen, whatever. Naja, zelfde logica.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 21:14:11 #215
pi_207942109
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 21:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
VN, het Westen, whatever. Naja, zelfde logica.
Het heeft niks te maken met jouw wapenembargo.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 21:23:41 #216
56749 BlaZ
pi_207942281
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 21:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nou,. bedenk jij dan een oplossing voordat Rusland kapot is.
Ach, we moeten niet te dramatisch over het huidige conflict denken. Een land als Rusland heeft de Napoleontische oorlogen en beide wereldoorlogen overleeft, daarbij vergeleken is dit een kleine oorlog.
pi_207942527
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 21:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ach, we moeten niet te dramatisch over het huidige conflict denken. Een land als Rusland heeft de Napoleontische oorlogen en beide wereldoorlogen overleeft, daarbij vergeleken is dit een kleine oorlog.
Afghanistan ook.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 21:40:46 #218
56749 BlaZ
pi_207942541
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 21:39 schreef havanagila het volgende:

[..]
Afghanistan ook.
Precies.
pi_207942680
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207942705
quote:

[..]
Ze hebben nu hun eigen Vietnam.
pi_207942720
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 21:49 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
pi_207942741
quote:
Hij spreekt tegen Simon Pegov van Wargonzo volgens mij. Die heeft ergens dichtbij het front zijn voet verloren.
pi_207942875
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 22:03 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]

HIMARS O'clock
We zullen morgen wel lezen wat er aan flarden is geschoten.
pi_207942955
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 22:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We zullen morgen wel lezen wat er aan flarden is geschoten.
Vliegbasis bij Melitopol waarschijnlijk.
twitter
pi_207943101
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 21:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het heeft niks te maken met jouw wapenembargo.
Nee maar we bedoelen precies hetzelfde. 1 foutje nou, ok.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 22:20:59 #227
pi_207943116
quote:
Ach, we moeten niet te dramatisch over het huidige conflict denken.
_O- oO/
  vrijdag 10 februari 2023 @ 22:22:32 #228
pi_207943148
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 22:19 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nee maar we bedoelen precies hetzelfde. 1 foutje nou, ok.
Nee, niks ok. En we bedoelen helemaal niet hetzelfde.
pi_207943217
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207943225
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 22:03 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]

HIMARS O'clock
Ze hebben op 8 februari ook iets groots greraakt in nabij Beryansk. Schijnbaar 100 russen gedood, en de explosie was groot genoeg om opgemerkt te worden door NASA FIRMS.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 21:49 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
YPR-765 spotted.
pi_207943338
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 22:28 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Rusland had die vorig jaar al eens geraakt meen ik.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 22:39:32 #232
56749 BlaZ
pi_207943410
quote:
Je neemt een zin uit de context hier natuurlijk. Voor Rusland bedreigt dit niet het bestaan van de staat an sich zoals de overige conflicten dat wel deden, in die zin is het voor Rusland niet dramatisch.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 22:42:10 #233
323876 michaelmoore
pi_207943458
quote:

[..]
Maar dit is niet te winnen voor Rusland

De regering van Oekraine blijft vechten ook al is alles door rusland veroverd, duit is inderdaad het Vietam van Ruisland , of het Afghanistan van de USA

Rusland heeft de olie , maar Oekraine heeft de tijd

Mooi zou zijn als ze Wit Rusland mee krijgen dan heeft Poetin een echt probleeem

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 10-02-2023 22:51:04 ]
pi_207943474
Nou goed gedaan hoor. Je lanceert een nieuwe aanval, verliest o.a. meer dan 30 voertuigen waarmee bijna de belangrijkste eenheid bij Vuhledar is vernietigd.

Nog steeds gebruiken ze dezelfde kansloze tactieken als altijd.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_207943584
twitter
  vrijdag 10 februari 2023 @ 22:51:16 #236
56749 BlaZ
pi_207943586
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 22:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar dit is niet te winnen voor Rusland

De regering van Oekraine blijft vechten ook al is alles door rusland veroverd, duit is inderdaad het Vietam van Ruisland , of het Afghanistan van de USA

Rusland heeft de olie , maar Oekraine heeft de tijd
Rusland gaat sowieso niet heel Oekraïne veroveren. Het is wel een heel andere oorlog dan Vietnam aangezien Rusland hier vecht om gebieden die historisch gezien bij het Russische keizerrijk behoorden, dat was in Vietnam natuurlijk niet van toepassing.

Wie er de langste adem heeft is nog te bezien. De zwakte voor Oekraïne is de externe afhankelijkheid. Rusland lijkt het gezien de recente ramingen van het IMF economisch gezien goed vol te kunnen houden. Ik denk dat het vooral afhangt van de bereidheid van de bevolking om door te willen vechten.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 22:53:38 #237
323876 michaelmoore
pi_207943616
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 22:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Rusland gaat sowieso niet heel Oekraïne veroveren. Het is wel een heel andere oorlog dan Vietnam aangezien Rusland hier vecht om gebieden die historisch gezien bij het Russische keizerrijk behoorden, dat was in Vietnam natuurlijk niet van toepassing.

Wie er de langste adem heeft is nog te bezien. De zwakte voor Oekraïne is de externe afhankelijkheid. Rusland lijkt het gezien de recente ramingen van het IMF economisch gezien goed vol te kunnen houden. Ik denk dat het vooral afhangt van de bereidheid van de bevolking om door te willen vechten.
ALs Rusland niet heel Oekraine en de onvoorwaardelijke overgave heeft , dan blijft de oorlog duren en misschien gaat Wit Rusland mee

Historisch hoort Belgie ook bij Nederland

Rusland krijgt het heel erg moeilijk door de jonge werkzame bevolking die dood of gevlucht is
pi_207943662
Het zijn vooral de bejaarden uit de Sovjetunie die deze oorlog willen. Dus als deze oorlog echt lang duurt, dan heeft Rusland zijn tijd niet mee.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 22:59:17 #239
56749 BlaZ
pi_207943672
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 22:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ALs Rusland niet heel Oekraine en de onvoorwaardelijke overgave heeft , dan blijft de oorlog duren en misschien gaat Wit Rusland mee

Historisch hoort Belgie ook bij Nederland

Rusland krijgt het heel erg moeilijk door de jonge werkzame bevolking die dood of gevlucht is
Ja, precies. Echter zou de Nederlandse overheid een dergelijke historische casus belli verwerpen. Voor Rusland is de afsplitsing wat recenter en is de permanente afsplitsing vanuit hun perspectief nog geen feit.

Ik hoop dat er wel een permanente oplossing gevonden kan worden op termijn. Een dooretterend conflict is voor beide partijen, ongeacht de grenzen waarop men uitkomt, de slechtste oplossing.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 23:00:12 #240
323876 michaelmoore
pi_207943683
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 22:59 schreef BlaZ het volgende:

Ik hoop dat er wel een permanente oplossing gevonden kan worden op termijn.
De enigste oplossing is Dood van Putin en Russische troepen terug
pi_207943781
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 22:51 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
En anders maar boycotten die handel. Je gaat toch niet vrolijk sporten tegen lui die een totaal achterlijke oorlog waar dagelijks burgers tot doelwit gemaakt worden(passief) steunen, kom nou zeg.
zie email 27 oktober
  vrijdag 10 februari 2023 @ 23:11:06 #242
56749 BlaZ
pi_207943819
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dergelijke opmerkingen zijn makkelijk voor degenen die niet zelf naar het front hoeven te gaan.

Het doet me denken aan een aforisme van Paul Valery: Oorlog: een slachting van mensen die elkaar niet kennen ten behoeve van mensen die elkaar kennen maar elkaar niet vermoorden.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 23:12:45 #243
323876 michaelmoore
pi_207943847
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dergelijke opmerkingen zijn makkelijk voor degenen die niet zelf naar het front hoeven te gaan.

Het doet me denken aan een aforisme van Paul Valery: Oorlog: een slachting van mensen die elkaar niet kennen ten behoeve van mensen die elkaar kennen maar elkaar niet vermoorden.
NATO zal nooit stoppen met Oekraine te steunen , Oekraine zal zich nooit overgeven
Sancties zullen nooit verlicht worden , EU zal nooit meer Russische olie en gas kopen
Russen zullen nooit meer naar Europa kunnen reizen
De jonge russen zullen nooit meer terugkeren en nieuwe dienstplichtigen zullen ook vluchten
Rusland moet nu het goedkope gas uncompressed met hele dure LNG schepen vervoeren om de zuid , om India heen.

Alle landen rondom Rusland zullen zich tot de tanden blijven bewapenen , Polen heeft al 1000 K2 tanks besteld in zuid Korea
https://www.outono.net/el(...)self-against-russia/

Deze oorlog zal alleen stoppen met de dood van Poetin
https://www.euractiv.com/(...)re-like-north-korea/
quote:
The K2 has a 120 mm cannon with a capacity for 40 projectiles, a maximum speed of 70 km/h, a range of 450 km and a weight of 55 tons

https://finance.yahoo.com(...)y-war-160000925.html

quote:
Andurand: Putin Has Lost The Energy War

Top energy trader Pierre Andurand has closed out all his positions in the natural gas market because last year's high prices probably won't be repeated, with Russia losing the gas war as Europe seems to have moved past the worst of the power crisis.

According to Andurand, Russian President Vladimir Putin failed to achieve his objectives--Europe has indeed found alternate natural gas supplies, with European benchmark natural gas prices now high, but well below the 300 euro per MW hour price that it achieved in August.

"I think Putin lost the energy war," Andurand told the Financial Times, adding that there was "no more fear of an energy crisis."

"Now that Europe is getting used to living without Russian gas, why would they ever go back?" he said, before going on to explain how Putin had made a costly mistake in cutting gas exports to Europe, forcing the latter to find alternative suppliers.

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 10-02-2023 23:41:42 ]
  vrijdag 10 februari 2023 @ 23:14:35 #244
56749 BlaZ
pi_207943870
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
NATO zal nooit stoppen met Oekraine te steunen , Oekraine zal zich nooit overgeven
Deze oorlog zal alleen stoppen met de dood van Poetin
Maar dan is het uitgangspunt dat een andere leider niet achter deze oorlog zou staan. Zelfs de oppositieleiders zouden een teruggave van de Krim niet steunen.
pi_207943884
quote:

[..]
Ja, precies. Echter zou de Nederlandse overheid een dergelijke historische casus belli verwerpen. Voor Rusland is de afsplitsing wat recenter en is de permanente afsplitsing vanuit hun perspectief nog geen feit.

Ik hoop dat er wel een permanente oplossing gevonden kan worden op termijn. Een dooretterend conflict is voor beide partijen, ongeacht de grenzen waarop men uitkomt, de slechtste oplossing.
Sudetenland werd ook weggegeven om vrede te bewaren, maar het heeft geen zak geholpen. Op een of andere manier rollen we in Europa vroeg of laat altijd een oorlog binnen. De EU is niet perfect, maar ik denk wel dat het de reden is waarom we al zo lang in vrede kunnen leven. Sommigen schijnen te denken dat dit voor eeuwig is en dat we ook voor eeuwig ons geen zorgen hoeven te maken over voedsel, maar als je naar onze geschiedenis kijkt is dat ongelofelijk naïef.
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 23:23:28 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207944009
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En anders maar boycotten die handel. Je gaat toch niet vrolijk sporten tegen lui die een totaal achterlijke oorlog waar dagelijks burgers tot doelwit gemaakt worden(passief) steunen, kom nou zeg.
Ik heb meer problemen met dat doping programma wat de overheid had lopen

Als daar geen sprake van is zou ik ze gewoon weer lekker laten meedoen tbh
  vrijdag 10 februari 2023 @ 23:25:41 #247
56749 BlaZ
pi_207944040
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:15 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Sudetenland werd ook weggegeven om vrede te bewaren, maar het heeft geen zak geholpen. Op een of andere manier rollen we in Europa vroeg of laat altijd een oorlog binnen. De EU is niet perfect, maar ik denk wel dat het de reden is waarom we al zo lang in vrede kunnen leven. Sommigen schijnen te denken dat dit voor eeuwig is en dat we ook voor eeuwig ons geen zorgen hoeven te maken over voedsel, maar als je naar onze geschiedenis kijkt is dat ongelofelijk naïef.
De teruggave van land aan Duitsland was ook het rechtzetten van historische fouten gemaakt na de 1e wereldoorlog.
In het Sudetenland woonde een ruime meerderheid Duitsers en deze werden gediscrimineerd door de Tsjechen. Ik denk dat de teruggave van dit gebied daarom ook gerechtvaardigd was.
Het zelfde geld voor de Duitse claim op Danzig, een stad met 95% Duitsers en een nazi burgemeester.
  vrijdag 10 februari 2023 @ 23:26:19 #248
56749 BlaZ
pi_207944052
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat doen we met Russische sporters die de oorlog afkeuren en onder neutrale vlag wensen mee te doen?
  vrijdag 10 februari 2023 @ 23:26:48 #249
pi_207944063
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 22:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Je neemt een zin uit de context hier natuurlijk. Voor Rusland bedreigt dit niet het bestaan van de staat an sich zoals de overige conflicten dat wel deden, in die zin is het voor Rusland niet dramatisch.
Ukraine is het einde van de Russische Federatie.
pi_207944113
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wat doen we met Russische sporters die de oorlog afkeuren en onder neutrale vlag wensen mee te doen?
Hebben pech, dat gedoe met die OAR was ook zo'n belachelijk groot succes. :')
zie email 27 oktober
  vrijdag 10 februari 2023 @ 23:30:49 #251
323876 michaelmoore
pi_207944133
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat gaat niet gebeuren , anders zien de gewone russen hun sporters meedoen tegen europa, en denken dat het vergeven en vergeten is, nee dat niet
  Forum Admin vrijdag 10 februari 2023 @ 23:33:06 #252
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207944184
Sport en politiek zouden niets met elkaar te maken moeten hebben. Desondanks snap ik het sentiment, maar snap ik ook dat topsporters misschien wel het hele gebeuren naast zich neer leggen en puur voor de winst willen gaan.

Als je je daar tegen het regime uitspreekt is het einde van je carriere wel het minste waar je je zorgen over moet maken. Zeker iemand die zo in de spotlights staat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207944221
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Sport en politiek zouden niets met elkaar te maken moeten hebben. Desondanks snap ik het sentiment, maar snap ik ook dat topsporters misschien wel het hele gebeuren naast zich neer leggen en puur voor de winst willen gaan.

Als je je daar tegen het regime uitspreekt is het einde van je carriere wel het minste waar je je zorgen over moet maken. Zeker iemand die zo in de spotlights staat.
Alleen de ellende is dat juist dat soort dictatoriale kutregimes sport altijd politiek maken. Op vele vlakken, intern en extern. Dat is gewoon de realiteit waar we mee moeten dealen. Dus geen Russen en anders boycot wat mij betreft.

En normaal ben ik het met je eens, maar in dit exceptionele geval durf ik zelfs wel te stellen dat iedere atleet die uitkomt tegen een Rus een verrader van de vrije westerse waarden is.
zie email 27 oktober
  Forum Admin vrijdag 10 februari 2023 @ 23:42:45 #254
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207944316
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Alleen de ellende is dat juist dat soort dictatoriale kutregimes sport altijd politiek maken. Op vele vlakken, intern en extern. Dat is gewoon de realiteit waar we mee moeten dealen. Dus geen Russen en anders boycot wat mij betreft.

En normaal ben ik het met je eens, maar in dit exceptionele geval durf ik zelfs wel te stellen dat iedere atleet die uitkomt tegen een Rus een verrader van de vrije westerse waarden is.
Dat klopt en ik zie dit ook als de minst slechte optie, maar het gaat nog steeds in tegen wat sport zou moeten zijn. Het is gewoon ontzettend naar dat er een partij is die werkelijk alle moraliteit aan de kant heeft geschoven.

Dat neemt niet weg dat wellicht het overgrote deel van Rusland zombievolk lijkt te zijn dat Putin steunt of in ieder geval weg kijkt, maar er ook heel veel mensen zijn die dat niet doen. Het regime en overheidsapparaat zijn echter zo ingericht dat die geluiden niet te horen zijn. Zo'n topatleet weet wel beter. Of eigenlijk ook weer helemaal niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207944318
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Varkens zijn intelligente dieren :(
In tegenstelling tot pro-Russische forummers als Raisa verschillen varkens in sommige opzichten amper van ons, mensen.
pi_207944333
twitter

twitter
  vrijdag 10 februari 2023 @ 23:46:55 #257
323876 michaelmoore
pi_207944359
HaHa Ha Ha knettergek zijn ze die russen

We are not in war with the Baltics yet 8)7 _O_ _O- _O- , O en Bulgaria moet uit de Nato 8)7 :W ^p^
Polen worden afgesloten van zee _O- _O-

twitter

Solovyev maakt zich alleen zorgen om zijn Villa aan Lake Como _O- _O- _O-
https://www.thedailybeast(...)ched-in-arson-attack
quote:
Two of Solovyov's three properties--worth an estimated ¤8 million--which were damaged are sequestered in accordance with sanctions against Russian oligarchs.
The third, which is said to be in the name of a family member, has not yet been held by Italy's financial police. Solovyov, 58, was critical of Italy joining the rest of Europe in sanctioning oligarchs in a broadcast of his evening news show in early March.

"For every transaction I brought documents that proved my official salary, income, I did everything," he whined when it became clear his villas would be sequestered.
"I bought them and paid a crazy amount of taxes, I did everything. And suddenly someone decides that I, this journalist, are now on the sanctions list. And immediately they hit my property."

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 11-02-2023 00:01:40 ]
pi_207944385
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De teruggave van land aan Duitsland was ook het rechtzetten van historische fouten gemaakt na de 1e wereldoorlog.
In het Sudetenland woonde een ruime meerderheid Duitsers en deze werden gediscrimineerd door de Tsjechen. Ik denk dat de teruggave van dit gebied daarom ook gerechtvaardigd was.
Het zelfde geld voor de Duitse claim op Danzig, een stad met 95% Duitsers en een nazi burgemeester.
Dat leest alsof je het prima vindt dat Putler massaal Oekraïne binnenviel om delen van het oude rijk te claimen. Als alle volkeren in Europa dat gingen doen, dan zouden we in een enorme rotzooi leven, dat besef je?
pi_207944401
quote:

[..]
Die opsplitsingen zijn niet de oorzaak van WO II, het Molotov-Ribbentropverdrag en de daaruit resulterende Duits/Russische inval in Polen echter wel.
pi_207944430
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 22:51 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig maar; Russen hebben immers niets in de beschaafde wereld te zoeken.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 00:04:09 #261
56749 BlaZ
pi_207944515
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:51 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Die opsplitsingen zijn niet de oorzaak van WO II, het Molotov-Ribbentropverdrag en de daaruit resulterende Duits/Russische inval in Polen echter wel.
Dat is allemaal het resultaat van, maar inderdaad de directe oorzaak is het Molotov-Ribbentroppact en de vraag om de teruggave van Danzig.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 00:05:59 #262
56749 BlaZ
pi_207944539
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:49 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dat leest alsof je het prima vindt dat Putler massaal Oekraïne binnenviel om delen van het oude rijk te claimen. Als alle volkeren in Europa dat gingen doen, dan zouden we in een enorme rotzooi leven, dat besef je?
Nee, ik zie ook niet in hoe je mijn woorden op die manier interpreteert. Ik denk dat de inval van Rusland ongerechtvaardigd is. Een teruggave van de Krim aan Rusland zou ik wel voor zijn.
De Donbas zou simpelweg een autonome oblast kunnen zijn als de bevolking dat zou willen.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 00:08:45 #263
323876 michaelmoore
pi_207944564
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 00:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, ik zie ook niet in hoe je mijn woorden op die manier interpreteert. Ik denk dat de inval van Rusland ongerechtvaardigd is. Een teruggave van de Krim aan Rusland zou ik wel voor zijn.
De Donbas zou simpelweg een autonome oblast kunnen zijn als de bevolking dat zou willen.
nee rusland moet de troepen terug trekken en de wonden gaan likken

Krim hoort bij Oekraine en ook marioepol
  zaterdag 11 februari 2023 @ 00:11:54 #264
56749 BlaZ
pi_207944589
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

We zouden juist het goede voorbeeld moeten geven door sport en politiek gescheiden te houden. Het mengen leidt op termijn enkel tot dubbele standaarden. Wanneer zou een land precies uitgesloten moeten worden?

China vanwege de concentratiekampen, Afganistan vanwege de vrouwendiscriminiatie, of enkel bij een offensieve oorlog?

Dat je Rusland uitsluit kan ik me voorstellen, dat je echter sporters niet onder neutrale vlag laat deelnemen is denk ik een mensenrechtenschending.

Bij het geval Belarus wordt het lastig denk ik, dit land is namelijk geen deelnemer aan de oorlog maar heeft een buurland gebruik laten maken van zijn grondgebied.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 00:14:54 #265
323876 michaelmoore
pi_207944622
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 00:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
We zouden juist het goede voorbeeld moeten geven door sport en politiek gescheiden te houden. Het mengen leidt op termijn enkel tot dubbele standaarden. Wanneer zou een land precies uitgesloten moeten worden?

China vanwege de concentratiekampen, Afganistan vanwege de vrouwendiscriminiatie, of enkel bij een offensieve oorlog?

Dat je Rusland uitsluit kan ik me voorstellen, dat je echter sporters niet onder neutrale vlag laat deelnemen is denk ik een mensenrechtenschending.

Bij het geval Belarus wordt het lastig denk ik, dit land is namelijk geen deelnemer aan de oorlog maar heeft een buurland gebruik laten maken van zijn grondgebied.

Dan kan er weer gepraat worden
  zaterdag 11 februari 2023 @ 00:16:58 #266
56749 BlaZ
pi_207944647
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 00:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan kan er weer gepraat worden
Je standpunten zijn duidelijk Michael, je hoeft ze niet keer op keer te herhalen.
pi_207944650
quote:

[..]

Je kunt het sporten onder een neutrale vlag blijven noemen tot je paars ziet maar dat blijft nogal lastig overeind staan als ze een paar maanden later lekker in een Z-jacket (al dan niet gedwongen) het regime lopen te verheerlijken:

zaterdag 11 februari 2023 @ 00:19:43 #268
56749 BlaZ
pi_207944681
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 00:17 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Je kunt het sporten onder een neutrale vlag blijven noemen tot je paars ziet maar dat blijft nogal lastig overeind staan als ze een paar maanden later lekker in een Z-jacket (al dan niet gedwongen) het regime lopen te verheerlijken:

[ afbeelding ]
Je kunt voorwaarden stellen voor het deelnemen onder neutrale vlag. Dat lijkt me eerlijker dan iedereen op basis van nationaliteit simpelweg uitsluiten.
pi_207944693
En de Russen zullen zich uiteraard ook netjes houden aan die voorwaarden :')...
  zaterdag 11 februari 2023 @ 00:21:21 #270
323876 michaelmoore
pi_207944704
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 00:20 schreef Tocadisco het volgende:
Tuurlijk niet die gaan weer oefenen met doping
pi_207944721
quote:

[..]

De oplossing was er al en dat waren gewoon de verdragen in 1991. Er is een referendum geweest in Oekraïne waar ze gewoon zich wouden afsplitsen van Rusland. Op zich ook niet vreemd na wat de Russen al tijdens en voor de Sovjet-Unie in Oekraïne hebben geflikt. Alleen in de Krim was het 55% voor onafhankelijkheid van Oekraïne in de rest was het 80% of meer. Dat Rusland er nog steeds moeite mee heeft dat ze gebieden hebben verloren is hun probleem niet het probleem van de rest van de wereld want heel veel landen hebben in hun geschiedenis grondgebieden verloren. De zogenaamde etnische russen die er wonen worden ook alleen maar misbruikt voor geopolitieke doeleinde want als ze terug willen naar Rusland worden ze gewoon geweigerd. Zijn ook al voorbeelden genoeg van in Oekraïne.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 00:23:05 #272
56749 BlaZ
pi_207944725
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 00:20 schreef Tocadisco het volgende:
Ze hebben de keuze, en men kan ook altijd voor een ander land uitkomen. Zie bijvoorbeeld Tinkov, die heeft afstand genomen van Rusland door zijn nationaliteit op te zeggen.
Of Sivakov, die heeft de Franse nationaliteit aangenomen.
pi_207944739
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 00:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee rusland moet de troepen terug trekken en de wonden gaan likken

Krim hoort bij Oekraine en ook marioepol
Maar stel nu dat er in de toekomst een voorstel komt dat Oekraïne de Krim gaat erkennen als Russisch in ruil voor volledige terugtrekking van Rusland uit de rest van Oekraïne, zal hier mee te leven zijn? Het is iig absoluut geen overwinning voor Rusland.
Цой жив
pi_207944785
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 00:24 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Maar stel nu dat er in de toekomst een voorstel komt dat Oekraïne de Krim gaat erkennen als Russisch in ruil voor volledige terugtrekking van Rusland uit de rest van Oekraïne, zal hier mee te leven zijn? Het is iig absoluut geen overwinning voor Rusland.
Daar zal Rusland niet mee akkoord gaan omdat ze een landverbinding nodig hebben. Voor de oorlog was de Krim vooral een duur project om het draaiende te houden vanwege aanvoer problemen enzovoort. Alles moet en ging via die brug en daarvoor met boten.
pi_207944831
quote:

[..]

Mensenrechtenschending nog wel :D
Waar in het UVRM/EVRM staat precies het onvervreemdbare recht op deelname aan de spelen?
zie email 27 oktober
pi_207944877
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 00:28 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Daar zal Rusland niet mee akkoord gaan omdat ze een landverbinding nodig hebben. Voor de oorlog was de Krim vooral een duur project om het draaiende te houden vanwege aanvoer problemen enzovoort. Alles moet en ging via die brug en daarvoor met boten.
OK, voordat dat Rusland bereid zou zijn tot zo'n voorstel, zijn ze waarschijnlijk militair al dusdanig verzwakt dat Oekraïne net zo goed door kan drukken om ook de Krim terug te veroveren.
Цой жив
  zaterdag 11 februari 2023 @ 00:41:19 #277
56749 BlaZ
pi_207944887
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 00:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Mensenrechtenschending nog wel :D
Waar in het UVRM/EVRM staat precies het onvervreemdbare recht op deelname aan de spelen?
– vrijwaring van discriminatie op grond van ras, taal, huidskleur, afkomst, geslacht
pi_207944919
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207944934
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 00:39 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
OK, voordat dat Rusland bereid zou zijn tot zo'n voorstel, zijn ze waarschijnlijk militair al dusdanig verzwakt dat Oekraïne net zo goed door kan drukken om ook de Krim terug te veroveren.
Ik denk dat als Rusland die landverbinding niet voor elkaar krijgen de Krim liever opgeven. Doordat er geen zoet water is, want dat is afgesneden door Oekraïne is het land daarzo ook niet echt bruikbaar had ik begrepen. Dus echt alles moet worden aangevoerd via toch wel een kwetsbare lijn. Dan is het behoorlijk duur om dat in stand te houden voor 1 marinebasis die je ook ergens anders neer kan zetten. In 2014 hebben de 'rebellen'' al geprobeerd om die landverbinding te krijgen maar ze zijn toen terug gedrongen door het Oekraïense leger. Wat toen in een veel slechtere staat was dan dat het nu is.
pi_207944937
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 00:41 schreef BlaZ het volgende:

[..]
– vrijwaring van discriminatie op grond van ras, taal, huidskleur, afkomst, geslacht
Ik mis nationaliteit in je rijtje...
  Moderator zaterdag 11 februari 2023 @ 01:00:10 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207944963
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 00:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ze hebben de keuze, en men kan ook altijd voor een ander land uitkomen. Zie bijvoorbeeld Tinkov, die heeft afstand genomen van Rusland door zijn nationaliteit op te zeggen.
Of Sivakov, die heeft de Franse nationaliteit aangenomen.
En dan gaan al die sportbonden op zoek naar bruikbare Russen en komen de eigen atleten op de tweede rij zeker

Grote kans dat er dan meer Russen meedoen dan nu ... IJshockey allen al :P
  zaterdag 11 februari 2023 @ 01:00:22 #282
56749 BlaZ
pi_207944965
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 00:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik mis nationaliteit in je rijtje...
Ah, het ging om een VN resolutie, mijn fout.

quote:
The IOC has opened the door for Russian and Belarusian athletes to compete as neutrals.

It has said a boycott will violate the Olympic Charter and that its inclusion of Russians and Belarusians is based on a UN resolution against discrimination within the Olympic movement.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 01:01:43 #283
56749 BlaZ
pi_207944966
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 01:00 schreef sp3c het volgende:

[..]
En dan gaan al die sportbonden op zoek naar bruikbare Russen en komen de eigen atleten op de tweede rij zeker

Grote kans dat er dan meer Russen meedoen dan nu ... IJshockey allen al :P
Ja, precies. Het is wel de vraag voor welk land Russen makkelijk kunnen uitkomen. Wellicht Armenië, Kazachstan?
pi_207944970
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 00:52 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik denk dat als Rusland die landverbinding niet voor elkaar krijgen de Krim liever opgeven. Doordat er geen zoet water is, want dat is afgesneden door Oekraïne is het land daarzo ook niet echt bruikbaar had ik begrepen. Dus echt alles moet worden aangevoerd via toch wel een kwetsbare lijn. Dan is het behoorlijk duur om dat in stand te houden voor 1 marinebasis die je ook ergens anders neer kan zetten. In 2014 hebben de 'rebellen'' al geprobeerd om die landverbinding te krijgen maar ze zijn toen terug gedrongen door het Oekraïense leger. Wat toen in een veel slechtere staat was dan dat het nu is.
Duidelijk. Het is dus gewoon een blok aan het been. Symbolisch heeft het nog wel heel veel waarde denk ik. Ik zie niet hoe Poetin het aan het Russische volk kan verkopen om de Krim op te geven. Het zou een blamage en nederlaag van jewelste zijn.
Цой жив
  Moderator zaterdag 11 februari 2023 @ 01:04:31 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207944976
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 01:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, precies. Het is wel de vraag voor welk land Russen makkelijk kunnen uitkomen. Wellicht Armenië, Kazachstan?
Zal vooral Oostblok zijn

Polen, Roemenië, de Baltic etc
pi_207944983
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 22:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Mmmm nou als je kijkt hoe Oekraine stemde over de onafhankelijkheid in 1991, dan zou ik daar niet zo zeker van zijn.

Verder heeft rusland heel, heel, HEEL erg veel goodwill vernietigd in Oekraine. Zelfs bij het pro russische gedeelte van de bevolking. En economisch gezien is rusland op een strategische achterstand gezet. rusland was zelfs in de USSR tijd compleet afhankelijk van handel met het Westen. Die is weg.
pi_207945017
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 01:02 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Duidelijk. Het is dus gewoon een blok aan het been. Symbolisch heeft het nog wel heel veel waarde denk ik. Ik zie niet hoe Poetin het aan het Russische volk kan verkopen om de Krim op te geven. Het zou een blamage en nederlaag van jewelste zijn.
Dat klopt het zou een zware nederlaag zijn. Maar ik denk persoonlijk dat Poetin deze oorlog ook niet gaat overleven als president van Rusland. Het is nog weinig maar her en der lees je toch wel kritiek en onvrede in Rusland. Het kan lang goed gaan voor Poetin maar ook kan er ineens toch de vlam in de pan slaan.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 01:23:42 #288
56749 BlaZ
pi_207945061
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 01:07 schreef oheng het volgende:

[..]
Mmmm nou als je kijkt hoe Oekraine stemde over de onafhankelijkheid in 1991, dan zou ik daar niet zo zeker van zijn.

Verder heeft rusland heel, heel, HEEL erg veel goodwill vernietigd in Oekraine. Zelfs bij het pro russische gedeelte van de bevolking. En economisch gezien is rusland op een strategische achterstand gezet. rusland was zelfs in de USSR tijd compleet afhankelijk van handel met het Westen. Die is weg.
Ergens toebehoren betekent niet dat men er ook daadwerkelijk bij wil horen. De wens voor Oekraïnse onafhankelijkheid was al duidelijk na de eerste wereldoorlog en toen de kop ingedrukt door de Polen en Russen.

Vooralsnog lijkt de Russische economie goed te herstellen, zie recente cijfers IMF.

Ik denk dat de Russen eigenlijk enkel relevant blijven als grondstoffenproducent. Het grondgebied is dermate enorm dat het ideaal is voor China en India om leeg te plukken.
pi_207945257
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 01:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ergens toebehoren betekent niet dat men er ook daadwerkelijk bij wil horen. De wens voor Oekraïnse onafhankelijkheid was al duidelijk na de eerste wereldoorlog en toen de kop ingedrukt door de Polen en Russen.

Vooralsnog lijkt de Russische economie goed te herstellen, zie recente cijfers IMF.

Ik denk dat de Russen eigenlijk enkel relevant blijven als grondstoffenproducent. Het grondgebied is dermate enorm dat het ideaal is voor China en India om leeg te plukken.
Ik heb de recente cijfers van de russische regering gezien (niet het IMF), en die zijn ronduit dramatisch. De economie drijft op reserves, en die raken snel op. Ik weet alleen nu nog niet precies wanneer.
Bedenk ook dat ze uitgesloten zijn van leningen he. En dat een flink deel van hun leger alleen vecht voor het geld, dat is immers hun modus operandi: goedkope achterlijke minderheden die hun oorlogen voeren, omdat ze te arm zijn om iets anders met hun leven te doen..
pi_207945262
quote:

[..]
Lijkt mij anders een prima oplossing. In West en Centraal-Europa is het na het uiteenvallen van de Britse, Franse en Duitse imperia gedurende de afgelopen 75 jaar ook relatief rustig, nogal een contrast met de honderden jaren aan oorlog die eraan vooraf zijn gegaan. Het is ook geen toeval dat Rusland, het enige Europese imperium dat tot op zekere hoogte nog over is, een imperialistische oorlog is beginnen voeren tegen Oekraïne.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2023 03:38:18 ]
pi_207945301
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 15:09 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[..]

NL weet dat die Duitse faxmachines niet met e-mails overweg kunnen?
pi_207945303
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:46 schreef michaelmoore het volgende:
HaHa Ha Ha knettergek zijn ze die russen

We are not in war with the Baltics yet 8)7 _O_ _O- _O- , O en Bulgaria moet uit de Nato 8)7 :W ^p^
Polen worden afgesloten van zee _O- _O-

[ twitter ]
Solovyev maakt zich alleen zorgen om zijn Villa aan Lake Como _O- _O- _O-
https://www.thedailybeast(...)ched-in-arson-attack
[..]

Het zullen wel mooie oude villa's zijn. Anders zou ik zeggen op live tv de sloopkogel ertegen en de inboedel in een soort Storage Wars format voor wat grijpstuivers verkopen.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 05:38:00 #293
56749 BlaZ
pi_207945375
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 03:37 schreef J.B. het volgende:

[..]
Lijkt mij anders een prima oplossing. In West en Centraal-Europa is het na het uiteenvallen van de Britse, Franse en Duitse imperia gedurende de afgelopen 75 jaar ook relatief rustig, nogal een contrast met de honderden jaren aan oorlog die eraan vooraf zijn gegaan. Het is ook geen toeval dat Rusland, het enige Europese imperium dat tot op zekere hoogte nog over is, een imperialistische oorlog is beginnen voeren tegen Oekraïne.
Dat het in een geval goed is gegaan betekent niet dat het in elke situatie een dergelijk positief beeld geeft. De val van het Romeinse Rijk kan als een wat negatiever voorbeeld dienen.
pi_207945398
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:33 schreef Straatcommando. het volgende:

Zolang die evenementen een medaillespiegel voor de landen bijhouden, vlaggetjes bij namen hebben staan en de sporters per land introduceren, heeft het wel degelijk met politiek te maken.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_207945478
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 11 februari 2023 @ 07:30:54 #296
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207945485
En vergeet niet dat er Oekraïense topsporters zijn die niet naar de spelen kunnen omdat ze doodgeschoten zijn tijdens het verdedigen van hun land. Deze recent nog:
Medal-Winning Figure Skater Killed Fighting in Ukraine

Dat vind ik triester dan wat Poetinhoeren die niet welkom zijn.
pi_207945543
Ach ze zijn weer iets in elkaar aan het draaien.

https://ria.ru/20230211/nato-1851350935.html
pi_207945576
quote:
84s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 07:30 schreef Starhopper het volgende:
En vergeet niet dat er Oekraïense topsporters zijn die niet naar de spelen kunnen omdat ze doodgeschoten zijn tijdens het verdedigen van hun land. Deze recent nog:

Bovendien denk ik niet dat er veel Oekraïense topsporters als ze al niet aan het vechten zijn, nu in een dusdanige situatie leven dat ze voldoende kunnen trainen om op hun top te zijn voor de Olympische Spelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 11 februari 2023 @ 08:18:40 #299
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207945582
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 04:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Het zullen wel mooie oude villa's zijn. ....

zaterdag 11 februari 2023 @ 08:20:14 #300
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207945587
quote:
84s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 07:30 schreef Starhopper het volgende:

Oorlogsdoden mogen niet in de weg staan van geld verdienen. :P
pi_207945621
quote:
De fik erin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')