Het eerste dat ze zeggen als ze die hond zien: “It is probably boobytrapped for us.”quote:
Ah, Transnistrië mengt zich ook.quote:
Dat lijkt mij sterk. Die dingen worden voornamelijk afgeschoten door schepen. Transnistrie is geen zee.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:12 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vanuit Moldavië over NAVO grondgebied. Ratten.
Er zijn al vaker van uit dat gebied aanvallen geweest op Oekraïne. Dus kan zeker.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:02 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sterk. Die dingen worden voornamelijk afgeschoten door schepen. Transnistrie is geen zee.
Zal wel weer geen artikel 5 zijn.quote:
Dan zal die raket wel de route zee-Oekraïne-Moldavië-Oekraïne hebben afgelegd.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:02 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sterk. Die dingen worden voornamelijk afgeschoten door schepen. Transnistrie is geen zee.
Wat een stelletje NSB'ers zijn het ook.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:01 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Verrassend weer. Als zelfs Wibra van Haga al voorstemd...
Als het klopt dat deze raketten door het Roemeense luchtruim vlogen is het op zijn minst wel opmerkelijk dat ze niet onderschept zijn. Of zou dat ook escalatie zijn?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan zal die raket wel de route zee-Oekraïne-Moldavië-Oekraïne hebben afgelegd.
Ook niet voor het eerstquote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik weet er het fijne ook niet vanquote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:12 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als het klopt dat deze raketten door het Roemeense luchtruim vlogen is het op zijn minst wel opmerkelijk dat ze niet onderschept zijn. Of zou dat ook escalatie zijn?
Ik vraag mij wel eens af he zouden andere landen ook een Baudet en FvD hebben? Meeste landen hebben wel een PVV waar vooral alles de schuld is van buitenlanders en moslims. En een Wilders houdt zich ook nog semi neutraal wat betreft Rusland-Oekraine, (geen maatregelen want ons gas mag niet te duur worden). Maar hebben andere landen ook echt een Baudet die zo duidelijk pro Rusland is?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:01 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft Roemenië een air defensie systeem aan staan op alle plekken langs de grens met Oekraïne of Moldavië?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:12 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als het klopt dat deze raketten door het Roemeense luchtruim vlogen is het op zijn minst wel opmerkelijk dat ze niet onderschept zijn. Of zou dat ook escalatie zijn?
Het kan ook niet waar zijn. Andere optie is dat er geen luchtverdediging in die sector actief was.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:12 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik dacht dat er ondertussen ook veel NAVO activiteit is. Dat je dan niet eens een raket kan onderscheppen is best een blamage dan.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Heeft Roemenië een air defensie systeem aan staan op alle plekken langs de grens met Oekraïne of Moldavië?
Een patriot batterij. Lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze deze niet zagen - als het waar is.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Heeft Roemenië een air defensie systeem aan staan op alle plekken langs de grens met Oekraïne of Moldavië?
Deze route lijkt het meest logisch.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En heeft, mits het waar is, ook een heel stuk over Moldavie heen gevlogen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:21 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Een patriot batterij. Lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze deze niet zagen - als het waar is.
Moldavië heeft vorige maand nog aangeven dat ze begrijpen dat Oekraïne voorrang krijgt, maar dat ze graag ook luchtverdediging krijgen. Ik denk dat ze dus niets hebben om de raket uit de lucht te schieten. Roemenië en de NAVO hebben dat wel, maar hebben dus besloten het niet te onderscheppen. Terwijl ze weten dat er dan een doel in Oekraïne wordt getroffen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:31 schreef Joppiez het volgende:
[..]
En heeft, mits het waar is, ook een heel stuk over Moldavie heen gevlogen.
Ik geloof dan niet dat het onopgemerkt is gebleven maar iedereen wist toch wel dat het naar Oekraiene vloog, in dat geval, waarom zou je het dan onderscheppen en gaan "escaleren"?
Moeten ze hem wel kunnen raken met dat ding. Ze hebben die verdediging vast niet in dat uiterste hoekje van hun land staan.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:21 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Een patriot batterij. Lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze deze niet zagen - als het waar is.
Wat is grijs? Bij1quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:01 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Wat mij betreft dan ook echt een totaal verkeerd signaal wat je daarmee afgeeft. Doet me ook denken aan dat verhaal met Polen, was denk ik ook gewoon een Russische raket (maar onder het tapijt geschoven, oh nee escalatie). Rusland blijft maar uitvogelen tot hoe ver ze kunnen gaan.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:35 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Moldavië heeft vorige maand nog aangeven dat ze begrijpen dat Oekraïne voorrang krijgt, maar dat ze graag ook luchtverdediging krijgen. Ik denk dat ze dus niets hebben om de raket uit de lucht te schieten. Roemenië en de NAVO hebben dat wel, maar hebben dus besloten het niet te onderscheppen. Terwijl ze weten dat er dan een doel in Oekraïne wordt getroffen.
Eens ja.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:46 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat mij betreft dan ook echt een totaal verkeerd signaal wat je daarmee afgeeft. Doet me ook denken aan dat verhaal met Polen, was denk ik ook gewoon een Russische raket (maar onder het tapijt geschoven, oh nee escalatie). Rusland blijft maar uitvogelen tot hoe ver ze kunnen gaan.
Tja dat blijft vaag. Oekraine schreeuwde al snel dat het een Russische raket was en Amerika schreeuwde tevens gelijk dat dat niet zo is.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:45 schreef DrMarten het volgende:
Oekraïne beweerde eerder ook dat Rusland Polen had bestookt, dat bleken uiteindelijk een Oekraïnse raket te zijn geweest.
Ja, ik denk ook dat ze die raket in Polen onder het tapijt hebben geschoven, omdat ze beseffen dat het niet met opzet was gedaan. Maar dit zou een nieuwe provocatie zijn.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:46 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Wat mij betreft dan ook echt een totaal verkeerd signaal wat je daarmee afgeeft. Doet me ook denken aan dat verhaal met Polen, was denk ik ook gewoon een Russische raket (maar onder het tapijt geschoven, oh nee escalatie). Rusland blijft maar uitvogelen tot hoe ver ze kunnen gaan.
Want?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:15 schreef quirina het volgende:
Toch moet je dit zien als een aanval op een NAVO land.
Nee? Moldavië zit niet bij de NAVO en die raket is niet over Roemenië gekomen. Dit is primair een zaak tussen Moldavië en Rusland.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:15 schreef quirina het volgende:
Uhm nee.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:15 schreef quirina het volgende:
Hou irritant het ook is, wanneer de raket net langs de Roemeense grens is gegaan dan is er in principe niets aan de hand. Ze zoeken de grenzen op, maar dat doet de NAVO natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:16 schreef quirina het volgende:
Kijk die Russen gaan steeds verder. Eerst die verdwaalde raket in Polen en nou weer net langs of net in Roemenië die galbakken gaan steeds verder!
Two seat is voor opleiding. Dan zit er een instructeur achterin.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Van de F-16 is er een single seat en two seat variant. Waarom zou je als land ooit voor de single seat gaan? Om brandstof te besparen ofzo
https://en.wikipedia.org/(...)ting_Falcon_variants
Wat een kolder.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:15 schreef quirina het volgende:
Dat klinkt alsof de Moldaviërs liever de pro-Kremlinpartij willen?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:36 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Nou lekker dan in Moldavië...
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof de Moldaviërs liever de pro-Kremlinpartij willen?
Er zijn wel veel Pro-Kremlin protesten geweest sinds begin van de oorlog daar. Natuurlijk met Kremlin in charge daarachter.quote:The poll found that Moldovan support for joining the EU is high. Sixty-three percent of Moldovans support EU membership, while 33% oppose it. Currently, 82% of Moldovans believe current relations with the EU are either very good or somewhat good and 67% believe it is one of the country’s most important economic partners.
De president is pro-Westers en haar partij heeft een meerderheid in het parlement. Waarschijnlijk is het een reshuffle. De beoogde nieuwe premier is volgens Twitter Dorin Recean, de huidige adviseur van de president op het gebied van defensie en nationale veiligheid. Misschien dat ze het aantal bedreigingen zien toenemen en de regering daarop aanpast. Een soort oorlogskabinet. Bovendien is Moldavië kandidaat-lid van de EU en zijn ingrijpende hervormingen nodig.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof de Moldaviërs liever de pro-Kremlinpartij willen?
Waarom zijn vrijwel alle straaljagers standaard single seat dan?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Van de F-16 is er een single seat en two seat variant. Waarom zou je als land ooit voor de single seat gaan? Om brandstof te besparen ofzo
Two seater jets stammen nog uit de tijd dat er nog een aparte piloot en schutter/boordwerktuigkundige nodig was.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat Baudet vertelt komt rechtstreeks uit de Russische propaganda. Ik zou wel eens een FIOD-onderzoek bij hem willen zien. Doet hij dit vrijwillig? Of krijgt hij er betaald voor? Het lijkt me dat de kiezer recht heeft op die informatie.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:04 schreef StateOfMind het volgende:
Verklaar die idioot ontoerekeningsvatbaar of handelingsonbekwaam of zo en gooi hem de Kamer uit.
Onbegrijpelijk dat dit sujet zoveel belastinggeld verspilt.
Wat is dit opeens voor irritante politieke schulziaanse draai? Deze zouden toch juist gegeven worden?quote:De achttien Leopard 2A6-gevechtstanks die Nederland van Duitsland leaset, gaan niet naar Oekraïne. Deze tanks zijn “niet in beeld om geleverd te worden”, zei minister Kajsa Ollongren (Defensie) in de Tweede Kamer.
De Duitse regering heeft gekozen om deze tanks niet aan de regering in Kiev te geven, zei Ollongren. “Dat is een militaire afweging geweest.” Als Berlijn ervoor had gekozen om deze tanks toch te sturen “waren wij er niet voor gaan liggen”.
100% betaald. Baudet is een broodpoliticus, die verkoopt zijn ziel aan de duivel voor wat grijpstuivers. 0 moreel.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat Baudet vertelt komt rechtstreeks uit de Russische propaganda. Ik zou wel eens een FIOD-onderzoek bij hem willen zien. Doet hij dit vrijwillig? Of krijgt hij er betaald voor? Het lijkt me dat de kiezer recht heeft op die informatie.
Ze zullen ze zelf nodig hebben. Het zijn leasebakken. Dan had Nederland ze moeten kopen. Maar wel kut.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:25 schreef Red_85 het volgende:
https://wnl.tv/2023/02/09(...)-niet-naar-oekraine/
[..]
Wat is dit opeens voor irritante politieke schulziaanse draai? Deze zouden toch juist gegeven worden?
Wel kostenbesparendquote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:26 schreef oheng het volgende:
Het vechten in Bakhmut gaat door. BTR-4 + infanterie. En RPG vanaf de 1e etage.
Eerste wat ik vanmorgen vroeg zag voorbij komen was die russische tank die in paniek over de eigen troepen reed. Maar die zal ik hier maar niet posten.
Dit zijn er dus 18 minder dan dat er beloofd is. Nog al een slok op een borrel. Typisch gedraai weer en typisch politici. Voor de bühne beloven maar achter je rug om smoezen verzinnen om het vooral niet te doen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zullen ze zelf nodig hebben. Het zijn leasebakken. Dan had Nederland ze moeten kopen. Maar wel kut.
Dat gebeurt inmiddels wel. Voorheen niet, omdat in het vorige kabinet een partij zat die dreigde op te stappen als Bulgarije aan Oekraïne zou leveren. Desondanks was ook toentertijd al een groot gedeelte van de minutie uit Bulgarije afkomstig.quote:Op woensdag 8 februari 2023 19:46 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Het is een lastig geval en er zal misschien teveel betaald worden. Maar helaas lijkt het de enige manier om aan genoeg van die oude Sovjetmeuk te komen.
Dit soort handelaren zorgt er wel voor dat Oekraïne munitie uit landen als Pakistan en zelfs Iran kan gebruiken.
Wel debiel dat Bulgarije zelf niet gewoon rechtstreeks levert. Die schijnen nog een flinke productiecapaciteit voor Sovjetmunitie te hebben.
Nog enger als je ziet hoe "dedicated" zijn fanbase is.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
100% betaald. Baudet is een broodpoliticus, die verkoopt zijn ziel aan de duivel voor wat grijpstuivers. 0 moreel.
"Ja maar Ostpolitik". De Duitsers en de verkeerde kant van de geschiedenis, het begint een treurig verhaal te worden.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat is dit opeens voor irritante politieke schulziaanse draai? Deze zouden toch juist gegeven worden?
Tja. Nederland beloofde ze. Laten we nu maar iets anders sturen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit zijn er dus 18 minder dan dat er beloofd is. Nog al een slok op een borrel. Typisch gedraai weer en typisch politici. Voor de bühne beloven maar achter je rug om smoezen verzinnen om het vooral niet te doen.
Ik denk dat de beste strategie is om gewoon helemaal niet meer op die onzin te reageren. Het leidt alleen maar af van het inhoudelijke debat. Laat ondertussen de opsporingsinstanties die toko binnenstebuiten keren en als hij het te bont maakt die hele partij oprollen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:01 schreef luxerobots het volgende:
Jammer dat Kremlintrekpop-Baudet niet harder aangepakt wordt.
Hij noemt de Russische aanval op Oekraïne zelfverdediging.
Alsof Oekraïne ooit een bedreiging voor Rusland geweest is...
Alsof Rusland voor zelfverdediging Oekraïne moet bezetten, en alsof Kiev belegeren zelfverdediging is.
Baudet zegt nog, waarom geven we niet de Donbas en de Krim aan Rusland zodat er vrede is?
Omdat Oekraïne soeverein is, Oekraïne voor haar land wil vechten en omdat Poetin al meermaals een onbetrouwbare zak gebleken is.
Voor zover ik weet niet. Er zijn er 14 beloofd, welke 14 dat precies zouden worden is niks over gezegd.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En de recce kisten waren ook vaak dual seaters.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Two seater jets stammen nog uit de tijd dat er nog een aparte piloot en schutter/boordwerktuigkundige nodig was.
Moderne fighters hebben dat niet meer nodig, en worden two seaters puur voor opleiding gebruikt.
De F35 heeft niet eens meer two seaters voor de opleiding, omdat de opleidings simulators zo geavanceerd zijn dat dat niet meer nodig is.
Dit is niet ‘opeens’. Rutte trok een dag na de uitspraak van Ollongren de keutel al in door te zeggen dat er nog niets besloten was en dat de tanks misschien ook op een andere manier ingezet konden worden. Of dat het zelfs alleen om een financiële bijdrage kon gaan. Afhankelijk van wat er met Duitsland afgesproken kan wordenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Probleem voor Baudet is dat als hij één keer Russisch geld aangenomen heeft, de Russen kompromat hebben, dan maakt het ook niet uit of het bij die ene keer gebleven is, of dat hij nog veel meer geld aangenomen heeft.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
100% betaald. Baudet is een broodpoliticus, die verkoopt zijn ziel aan de duivel voor wat grijpstuivers. 0 moreel.
Ik denk dat de overheid ook wel uitkijkt, Baudet heeft zetels en is door de kiezer gekozen. Dan kun je het niet meer zo makkelijk onderzoeken.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat de beste strategie is om gewoon helemaal niet meer op die onzin te reageren. Het leidt alleen maar af van het inhoudelijke debat. Laat ondertussen de opsporingsinstanties die toko binnenstebuiten keren en als hij het te bont maakt die hele partij oprollen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |