Zekere autonomie voor de Donbass overeenkomenquote:
quote:Military > Army > Main battle tanks: Countries Compared
1 Russia 22,710
2 China 9,000
3 United States 8,725
4 India 5,978
5 Egypt 4,145
6 Pakistan 4,000
7 Ukraine 3,784
8 Turkey 3,763
=9 North Korea 3,500
=9 Syria 3,500
11 Iran 2,895
https://www.nationmaster.(...)my/Main-battle-tanks
Dus Rusland verliest tanks en masse. (natuurlijkquote:Oryx baseert zich uitsluitend op openbare en verifieerbare bronnen. Ze verzamelt visueel bewijs van de verliezen van beide kampen sinds de Russische invasie begon. De groep zei deze week dat al 1.000 Russische tanks zijn vernietigd, 544 tanks werden buitgemaakt door Oekraïens troepen, 79 tanks werden beschadigd en 65 werden achtergelaten. Het totaal zou echter kunnen oplopen tot 2.000 tankverliezen als ook niet-visueel bevestigde meldingen zouden worden meegenomen. '
Oekraïne verloor tot nu toe 459 tanks, maar dat verlies is grotendeels goedgemaakt door de buitgemaakte Russische tanks.
https://www.hln.be/buiten(...)gouverneur~ae0c5ce6/
Oekraine heeft oude rommel. Moderne tanks zijn veel effectiever.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 08:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
Dus Rusland verliest tanks en masse. (natuurlijk)
Oekr had er 3784 - 459 = 3325 tanks + 544 buitgemaakt = 3869 tanks + 65 achtergelaten = 3934 tanks
lol waarom komt die eigenlijk achter tanks vragen![]()
Zou hij een koper gevonden hebben ?
Dus de 'diplomatieke oplossing' is gewoon zo'n beetje alles doen wat Rusland wil? Omdat ze anders platgebombardeerd/kapotgeschoten worden? Een 'zekere autonomie' voor de Donbass lijkt mij ook totaal onhaalbaar. Nog los van of het redelijk is.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 08:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zekere autonomie voor de Donbass overeenkomen
Geen toetreding tot NATO
Rusland behoudt de Krim
... perfect mogelijk zonder bloedvergieten.
Ik denk dat oekr er nu veel slechter zal uitkomen, met duizenden doden en kapotgeschoten land.
Dus oekr blijft daar zelf liever verder vechten, zelfs na 8 jaar?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 08:45 schreef Raw85 het volgende:
Een 'zekere autonomie' voor de Donbass lijkt mij ook totaal onhaalbaar. Nog los van of het redelijk is.
Geen totale vernietiging van oekrquote:Welk water doet Rusland precies bij de wijn in deze oplossing?
Oh en ik lees continu dat Ruslands leger ook maar brak is en met oude rommel vecht ?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 08:44 schreef The_End het volgende:
[..]
Oekraine heeft oude rommel. Moderne tanks zijn veel effectiever.
Sja, de niet-diplomatieke oplossing (oorlog) is gewoon zo'n beetje alles doen wat de VS wilquote:Op vrijdag 10 februari 2023 08:45 schreef Raw85 het volgende:
Dus de 'diplomatieke oplossing' is gewoon zo'n beetje alles doen wat Rusland wil?
Je bent zoals gebruikelijk weer in de war met Rusland.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Sja, de niet-diplomatieke oplossing (oorlog) is gewoon zo'n beetje alles doen wat de VS wil
nee hoorquote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je bent zoals gebruikelijk weer in de war met Rusland.![]()
Wat moeten ze doen van de VS dan?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Sja, de niet-diplomatieke oplossing (oorlog) is gewoon zo'n beetje alles doen wat de VS wil
Idd de ene oorlog is nog niet voorbij of het volk wordt al warm gemaakt voor de volgende.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:23 schreef Raw85 het volgende:
Die zouden hun tijd/geld/moeite liever aan China besteden hoor.
Nee, de VS wil ook geen ooprlog met China.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:27 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Idd de ene oorlog is nog niet voorbij of het volk wordt al warm gemaakt voor de volgende.
Juist nog een reden zoeken om het op China te kunnen steken
Maar hoezo is de VS nou precies schuldig dan? Wat moet Oekraïne doen van ze? Ben wel benieuwd. Het zou kunnen natuurlijk, het klinkt in ieder geval geloofwaardiger dan de vorige keer, toen je de Joden verkapt aanwees als veroorzakers van deze oorlog.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:27 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Idd de ene oorlog is nog niet voorbij of het volk wordt al warm gemaakt voor de volgende.
Juist nog een reden zoeken om het op China te kunnen steken
Ik zou me ook liever doodvechten dan slaaf van Putin zijn.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 08:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dus oekr blijft daar zelf liever verder vechten, zelfs na 8 jaar?
[..]
Geen totale vernietiging van oekr
Dan geeft Rusland de Cherson en Zaporizja oblasten, en daarmee de landbrug naar de Krim, op. Autonomie voor de Donbas republieken betekent ook dat Rusland die dus weer moet inleveren. Dit gaat Poetin nooit accepteren nadat er vorig jaar van de daken werd geschreeuwd dat deze gebieden voor altijd Russisch zouden blijven.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 08:45 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Welk water doet Rusland precies bij de wijn in deze oplossing?
Ik heb zo het idee dat bijna bij al je posts over algemeen alleen logisch zijn als ik het woord VS of USA met Rusland omwissel.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
sure geen probleemquote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:25 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat bijna bij al je posts over algemeen alleen logisch zijn als ik het woord VS of USA met Rusland omwissel.
WTF 200k+ doden en jij hebt het over fair fight?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:03 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Oh en ik lees continu dat Ruslands leger ook maar brak is en met oude rommel vecht ?
Dus ... fair fight ?
Aanamesquote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:39 schreef The_End het volgende:
Talloze burgers vermoord, verkracht en gemarteld
Waarmee?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
sure geen probleem
En wie moet er dan winnen ... VS of Rusland ?
Wil je er foto's van zien?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Aanames
De nieuwe dooddoener hier
Als dat waar blijkt te zijn zet dat een compromis van Ukraine waarbij ze land opgeven gelijk in een ander daglicht, denk je ook niet?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Aanames
De nieuwe dooddoener hier
Ruilen voor videos van oekr oorlogsmisdaden?quote:
Really?quote:
Als als als …quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Als dat waar blijkt te zijn zet dat een compromis van Ukraine waarbij ze land opgeven gelijk in een ander daglicht, denk je ook niet?
quote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Als het waar blijkt te zijn dat oekr al 14000 burgers gedood heeft in Donbass sinds 2014, zet dat een compromis van Ukraine waarbij ze land opgeven gelijk in een ander daglicht, denk je ook niet?
Aanamesquote:Op vrijdag 10 februari 2023 13:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ruilen voor videos van oekr oorlogsmisdaden?
Ja als. Is toch waar? Geeft ook een stuk meer redenen om verder te vechten dan.quote:
Klopt. Goeie zaak dat we Oekraine steunen in de strijd tegen domme jonge mannen onder leiding van een verbitterde oude dwerg.quote:
https://halturnerradiosho(...)ting-nuke-washingtonquote:Folks in the United States and Europe seem oblivious to how deeply our arming Ukraine to kill Russian soldiers is affecting Russians. Here's a small glimpse into reality: Video below shows protesters in Moscow tonight walking the streets chanting "Nuke Washington."
Het is wel wat ze echt zeggen. Maar het is een beetje vreemd om de lieden in dit sneue geregistreerde toneelstuk, 'protesters' te noemen.quote:Op zondag 12 februari 2023 13:52 schreef Candymannetje het volgende:
Geen idee of ze dat echt zeggen want ik spreek geen Russisch.
[..]
https://halturnerradiosho(...)ting-nuke-washington
Ja dat ben ik wel met je eens maar ik denk dat het vrij vaak gebeurd dat "demonstranten" betaald worden.quote:Op zondag 12 februari 2023 13:57 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het is wel wat ze echt zeggen. Maar het is een beetje vreemd om de lieden in dit sneue geregistreerde toneelstuk, 'protesters' te noemen.
Iig slaat deze laatste zin nergens op:quote:Op zondag 12 februari 2023 14:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja dat ben ik wel met je eens maar ik denk dat het vrij vaak gebeurd dat "demonstranten" betaald worden.
Daarom blijf ik het maar gewoon demonstranten noemen.
Tenzij jij een betere benaming hebt
quote:Things have now gotten so bad, average Russian citizens are marching on the streets telling their government to NUKE us!
Met Google translate kun je dat achterhalen. Als je een Google Nest hebt. Die kan gesproken tekst vertalen.quote:Op zondag 12 februari 2023 13:52 schreef Candymannetje het volgende:
Geen idee of ze dat echt zeggen want ik spreek geen Russisch.
[..]
https://halturnerradiosho(...)ting-nuke-washington
Bedankt voor de tip maar ik gebruik geen producten van Google en Facebook.quote:Op zondag 12 februari 2023 21:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Met Google translate kun je dat achterhalen. Als je een Google Nest hebt. Die kan gesproken tekst vertalen.
Get out ... now !quote:
quote:Oekraïne kondigt droneaanvallen aan in het Russische binnenland
Kyrylo Boedanov zegt dat aanvallen meer inlands zullen zijn
De leider van de militaire inlichtingendienst van Oekraïne, Kyrylo Boedanov, verklaarde tegen journalisten van ABC News dat de wereld rekening moet houden met nieuwe aanvallen op Rusland. Deze zullen nieuwe afstanden afleggen en inlands gelegen gebieden van Rusland bereiken.
Boedanov weigerde tegen ABC News te verklaren of en welke Russische doelen al door Oekraïne waren geraakt, maar hij zei wel dat nieuwe aanvallen 'steeds dieper' in Russisch gebied zouden doordringen.
https://www.msn.com/nl-be(...)493db3561a16b472e3b4
Something is in the airquote:
Wanhoopsdaden...quote:Op maandag 13 februari 2023 14:54 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Something is in the air![]()
Zag gisteren een kamer vol met drones die ze willen gebruiken om Russen aan te vallen
Zal kijken of ik het nog terug kan vinden
Nee hoor. Gewoon technologische ontwikkelingen die altijd al wat sneller gaan tijdens een oorlog.quote:Op maandag 13 februari 2023 15:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wanhoopsdaden...
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Mss daarmee dat Putin de aanvoerlijnen in oekr gewoon gerust laat. Laat dat NATO materiaal maar komen, op is op.quote:NAVO-baas waarschuwt: “Oekraïens leger verbruikt meer munitie dan NAVO-landen produceren”
Het gevreesde nieuwe Russische voorjaarsoffensief tegen Oekraïne is al begonnen, zegt NAVO-baas Jens Stoltenberg. De bondgenoten van Oekraïne moeten snel meer munitie maken, want het land heeft meer nodig dan er nu kan worden aangevoerd, waarschuwt hij.
…
https://www.hln.be/buiten(...)produceren~adea4f79/
Ze gebruiken al heel lang drones.quote:Op maandag 13 februari 2023 14:54 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Something is in the air![]()
Zag gisteren een kamer vol met drones die ze willen gebruiken om Russen aan te vallen
Het westen zou nooit een artellerie oorlog hoeven te voeren, zoals Rusland nu doet.quote:Op maandag 13 februari 2023 19:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mss daarmee dat Putin de aanvoerlijnen in oekr gewoon gerust laat. Laat dat NATO materiaal maar komen, op is op.![]()
Het westen is duidelijk niet klaar voor een productie-oorlog.
Yes!quote:
Dat klinkt als heel weinig.quote:Zag gisteren een kamer vol met drones die ze willen gebruiken om Russen aan te vallen
Gelukkig maar want daar zijn ze duidelijk niet klaar voor.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 07:59 schreef The_End het volgende:
[..]
Het westen zou nooit een artellerie oorlog hoeven te voeren, zoals Rusland nu doet.
More missiles ?quote:
sja ... het gaat al lang niet meer over enkel oekr ...quote:Dat klinkt als heel weinig.
Anyway, Rusland kan de oorlog gewoon vandaag stoppen.
quote:Ipv daarvan bestookt Rusland dag in dag uit de Oekraïense bevolking met raketten en drones.
Z heeft een strak leibandjequote:Oekraïne heeft dat tot nog toe niet gedaan, en ondanks die ene kamer met drones zijn er geen signalen dat Oekraïne dat gaat doen.
Flink bataljon dan, kloppen die cijfers wel?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 10:06 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Behalve bij Voehledar dan.. een bataljon van 5000 man foetsie
Brigade moet dat denk ik zijn jaquote:Op dinsdag 14 februari 2023 10:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Flink bataljon dan, kloppen die cijfers wel?
De Russen ja. Die verslikken zich al in Oekraine. Denk je nou daadwerkelijk dat Rusland zoveel sterker is dan de NAVO?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 08:25 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Gelukkig maar want daar zijn ze duidelijk niet klaar voor.
Eh jawel, daarom heeft NATO een geavanceerde luchtmacht, Rusland heeft dit ook wel maar die schittert in afwezigheid.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 08:25 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Gelukkig maar want daar zijn ze duidelijk niet klaar voor.
Begin Jaren 80 kon men zich behoorlijk meten met NATO daarna maakte de NATO enorme sprongen kwa technologie het effect kon je prima zien in de eerste Golfoorlog.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 11:16 schreef The_End het volgende:
[..]
De Russen ja. Die verslikken zich al in Oekraine. Denk je nou daadwerkelijk dat Rusland zoveel sterker is dan de NAVO?
Logisch dat Rusland zijn luchtmacht nu niet massaal inzet, dan worden ze gelijk uit de lucht geknald.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:39 schreef theguyver het volgende:
[..]
Eh jawel, daarom heeft NATO een geavanceerde luchtmacht, Rusland heeft dit ook wel maar die schittert in afwezigheid.
Tenzij je drones mee telt.
Rusland zijn tactiek heeft al 100+ jaar te maken met zijn artillerie.
NATO ook wel maar op iets andere manier kijk naar de himars terwijl er maar 24 in Oekraïne zijn heeft Rusland er nog geen vernietigd.
Daarom heeft polen er gelijk maar even 400+ besteld.
Toen bleek hoe effectief die dingen wel niet zijn.
Er is natuurlijk geen complete brigade uitgemoord, maar het is niet meer strijdvaardig. Dat is wat anders.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
Bataljon +-1000 man brigade 3000 tot 5000 man.
Maar eigenlijk zit de meeste technologie toch in de USA.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:42 schreef theguyver het volgende:
[..]
Begin Jaren 80 kon men zich behoorlijk meten met NATO daarna maakte de NATO enorme sprongen kwa technologie het effect kon je prima zien in de eerste Golfoorlog.
En Rusland een geavanceerde luchtafweer.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:39 schreef theguyver het volgende:
[..]
Eh jawel, daarom heeft NATO een geavanceerde luchtmacht,
Ze zijn niet achterlijk héquote:Rusland heeft dit ook wel maar die schittert in afwezigheid.
Zolang je niet alleen met nukes schiet, is dit best nog efficient.quote:Rusland zijn tactiek heeft al 100+ jaar te maken met zijn artillerie.
"Geen enkele vernietigd" is nog alt niet bewezenquote:NATO ook wel maar op iets andere manier kijk naar de himars terwijl er maar 24 in Oekraïne zijn heeft Rusland er nog geen vernietigd.
Kijk es aan seg ... alweer $$$$$$$$$$$$$$$$$quote:Daarom heeft polen er gelijk maar even 400+ besteld.
Toen bleek hoe effectief die dingen wel niet zijn.
Het waren zeker game changers. Waarom denk je van niet?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
"Geen enkele vernietigd" is nog alt niet bewezen
Daarom noem ik geen getal van het aantal dat wel vernietigd zou zijn.
En waar zijn ze nu ? De fameuze Himars ... de grote stilte?
Waren dan toch niet echt de game changers ...
Leg eens uit waarom jouw hekel aan de Nederlandse media maakt dat het je niet kan boeien dat Rusland burgers bombardeert.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 08:28 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
More missiles ?
[..]
sja ... het gaat al lang niet meer over enkel oekr ...
[..]![]()
Zitten die al niet maanden zonder raketten ? Volgens onze betrouwbare media ?
[..]
Z heeft een strak leibandje
quote:Turkish minister tells US ambassador ‘Take your dirty hands off Turkey’ as sanctions sparks fly
https://www.intellinews.c(...)s-sparks-fly-269042/
Nu niet en voor de levering van een bulk afweergeschut ook niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Logisch dat Rusland zijn luchtmacht nu niet massaal inzet, dan worden ze gelijk uit de lucht geknald.
Beste bestelling van Polen zeg.
Nogal kortzichtige video me dunkt.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom jouw hekel aan de Nederlandse media maakt dat het je niet kan boeien dat Rusland burgers bombardeert.
Laat maar zien.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nogal kortzichtige video me dunkt.
Doet me denken aan eerder in de oorlog waar er door russen geschoten werd op een zorgcentrum.
Bleek naderhand dat oekr militairen zich daar verschanst hadden en van daaruit schoten, terwijl er burgers in het gebouw waren.
Ow zijn ze aan het winnen dan ?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:30 schreef The_End het volgende:
[..]
Het waren zeker game changers. Waarom denk je van niet?
Dat is niet wat gamechanger betekent. Mede hoor HIMARS is de opmars van de Russen gestaakt.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ow zijn ze aan het winnen dan ?
Oeps gemist
Niet makkelijk (meer) gezien de westerse censuur filterquote:
Laat maar zien danquote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:58 schreef The_End het volgende:
Mede hoor HIMARS is de opmars van de Russen gestaakt.
En Polen en groot Brittannië en Duitsland en verscheidene andere landen zoals Zweden en Finland hebben hun eigen vliegtuigen en technologie tanks etc vergis je er niet in.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar eigenlijk zit de meeste technologie toch in de USA.
Zonder de USA kan de NAVO bijzonder weinig.
Al zijn landen als Frankrijk en Turkije ook wel sterk.
owquote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:59 schreef UncleScorp het volgende:
U.N. Says Ukraine Bears Share of Blame for Nursing Home Attack
https://www.pbs.org/wgbh/(...)nursing-home-attack/
Lees je de rest van het rapport ook of ga je alleen quoten wat jou goed uitkomt? Best bijzonder dat je zo enorm aan het cherrypicken bent. Denk je dat deze dame objectief is?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:02 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ow
Victoria Serdyukova, the human rights commissioner for the Luhansk People’s Republic, said in a March 23 statement that the Ukrainian troops were responsible for casualties at the nursing home. The nursing home’s residents had been taken hostage by Ukrainian “militants” and many of them were “burned alive” in a fire started by the Ukrainian forces as they were retreating, she said.
Als je niet kan aantonen dat er 1 stuk is dan is er geen stuk.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En Rusland een geavanceerde luchtafweer.
[..]
Ze zijn niet achterlijk hé
[..]
Zolang je niet alleen met nukes schiet, is dit best nog efficient.
[..]
"Geen enkele vernietigd" is nog alt niet bewezen
Daarom noem ik geen getal van het aantal dat wel vernietigd zou zijn.
En waar zijn ze nu ? De fameuze Himars ... de grote stilte?
Waren dan toch niet echt de game changers ...
[..]
Kijk es aan seg ... alweer $$$$$$$$$$$$$$$$$
Die mannen verdienen nogal es geld zeg aan deze oorlog![]()
Laat maar komen die bestellingen.
Beste investering ooit. Zonde van oekr maar ach ...
Technisch wondertje ben je hoor. 11 maanden oude video volgens YouTube : is deze van de start?????quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:52 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nogal kortzichtige video me dunkt.
Doet me denken aan eerder in de oorlog waar er door russen geschoten werd op een zorgcentrum.
Bleek naderhand dat oekr militairen zich daar verschanst hadden en van daaruit schoten, terwijl er burgers in het gebouw waren.
Dus ik doe moeite om mijn post te onderbouwen en jij geeft ditquote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:06 schreef The_End het volgende:
[..]
Nee, de oekrainers hebben magie gebruikt om de Russen tot stilstand te brengen.
Je mag je persoonlijke opmerkingen achterwege laten.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Technisch wondertje ben je hoor. 11 maanden oude video volgens YouTube : is deze van de start?????
Ik had hem eronder gezet omdat het van angst gillende kind mij al bijna een jaar bijblijft. Ik kan mij gewoon niet voorstellen hoe het is om een volwassen kerel te zijn en dat te negeren omdat je impotente rage tegen nu.nl hebt.
quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Je mag je persoonlijke opmerkingen achterwege laten.
Kom je mss iets serieuzer over.
En dit noem jij serieus?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dus ik doe moeite om mijn post te onderbouwen en jij geeft dit![]()
![]()
oekr secret weapon :
[ afbeelding ]
Wat is dit voor logica dan?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:05 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als je niet kan aantonen dat er 1 stuk is dan is er geen stuk.
sja kerel ... kinderachtige reacties krijgen zulke responsquote:
ja lol oekr of de VS gaan het niet zeggen hoor.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:05 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als je niet kan aantonen dat er 1 stuk is dan is er geen stuk.
Ja lol het westen mag dat zeggen, desperate op zoek naar nieuwe energie leveranciersquote:Oh en Rusland niet achterlijk, meh, men valt een land binnen heeft amper nog zaken partners
en decimeert het oekr leger en de NATO wapenvoorradenquote:heeft groot gedeelte van zijn leger gereduceerd.
Er worden volop nieuwe globale handelsovereenkomsten en allianties gesmeed.quote:Land word letterlijk overal uitgekotst.
wishful thinking, vooral weer uit de mond van het westen dat een heuse crisis tegemoet gaatquote:En financieel gaat men weer terug naar val Sovjet Unie.
We hebben zelf duidelijk gemaakt dat het west tegen oost is, en niet alleen maar oekr.quote:Het volk gelooft dat men vecht tegen Nazis satanisten en NATO.
vooral wapens blijven sturen om dit achterlijke gedoe in stand te houdenquote:Ik vind dat behoorlijk achterlijk.
Jij onderbouwt helemaal niks. Je komt met een rapport wat je stelling tegenspreekt. De UN houdt de Russen verantwoordelijk voor de doden in het verzorgingstehuis.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dus ik doe moeite om mijn post te onderbouwen en jij geeft dit![]()
![]()
oekr secret weapon :
[ afbeelding ]
goh wsl had een russicshe tovenaar er een vuurbol op afgeschoten ?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:26 schreef The_End het volgende:
[..]
Jij onderbouwt helemaal niks. Je komt met een rapport wat je stelling tegenspreekt. De UN houdt de Russen verantwoordelijk voor de doden in het verzorgingstehuis.
Hoe denk jij dat de Russische opmars is gestopt?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:28 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
goh wsl had een russicshe tovenaar er een vuurbol op afgeschoten ?
Hadden ze maar magisch schild moeten activeren
Ik had je lief gevraagd om eens te onderbouwen waarom je iets vond en jij kwam met een ontwijkend non antwoord waarin je zelf geen antwoord geeft, maar wel een vraag stelt die al sinds de start van youtube (geen obscure site) duidelijk onder iedere video staat.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:14 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Je mag je persoonlijke opmerkingen achterwege laten.
Kom je mss iets serieuzer over.
Er is geen aantoonbaar bewijs van een vernietigde Himars.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:25 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ja lol oekr of de VS gaan het niet zeggen hoor.
En als de rus het zegt is het propaganda
[..]
Ja lol het westen mag dat zeggen, desperate op zoek naar nieuwe energie leveranciers
[..]
en decimeert het oekr leger en de NATO wapenvoorraden
[..]
Er worden volop nieuwe globale handelsovereenkomsten en allianties gesmeed.
Toekomst van petrodollar en dus ook de VS staat te wankelen.
[..]
wishful thinking, vooral weer uit de mond van het westen dat een heuse crisis tegemoet gaat
[..]
We hebben zelf duidelijk gemaakt dat het west tegen oost is, en niet alleen maar oekr.
En de russen hebben dat maar al te goed begrepen.
[..]
vooral wapens blijven sturen om dit achterlijke gedoe in stand te houden
Simpel als een Himars kaput is, zou dit een enorme moraal boost zijn voor Rusland elke pro rus zal dit overal en nergens meer plempen, aangezien die dingen al maanden aan het front zijn en gewoon veel heel veel schade aanrichten tegen de Russen.quote:
Aller mooiste was nog dat die generaal even zat te vertellen dat ze al bradleys kapot gemaakt hadden voordat ze überhaupt geleverd zijnquote:Op dinsdag 14 februari 2023 18:24 schreef theguyver het volgende:
[..]
Simpel als een Himars kaput is, zou dit een enorme moraal boost zijn voor Rusland elke pro rus zal dit overal en nergens meer plempen, aangezien die dingen al maanden aan het front zijn en gewoon veel heel veel schade aanrichten tegen de Russen.
Elke buitenlandse militair die gesneuveld is in Oekraïne word als Russische propaganda gebruikt door pro Russen met tig fotos achtergrond info etc.
Het zelfde gold voor westers wapen materiaal wat WEL kapot geschoten is door Rusland, maar de Himars is echt de grootste doorn in hun oog, dus als er ook maar 1 een vernietigd is zou dit breed zijn uitgemeten in pro Russische media.
En die is er niks..
Zelfde straks de leopard tanks en de Abraham tanks.
Drones toch?quote:
Dat probeert Rusland ons wijs te maken, omdat ze niet kunnen winnen van Oekraïne.quote:sja ... het gaat al lang niet meer over enkel oekr ...
[..]
Waar staat dat dan?quote:![]()
[..]
Nee, Oekraïne houdt het bij het verdedigen van het eigen grondgebied, ipv oog om oog, tand om tand.quote:Z heeft een strak leibandje
Dat wordt in stand gehouden door alleen Rusland.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:25 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ja lol oekr of de VS gaan het niet zeggen hoor.
En als de rus het zegt is het propaganda
[..]
Ja lol het westen mag dat zeggen, desperate op zoek naar nieuwe energie leveranciers
[..]
en decimeert het oekr leger en de NATO wapenvoorraden
[..]
Er worden volop nieuwe globale handelsovereenkomsten en allianties gesmeed.
Toekomst van petrodollar en dus ook de VS staat te wankelen.
[..]
wishful thinking, vooral weer uit de mond van het westen dat een heuse crisis tegemoet gaat
[..]
We hebben zelf duidelijk gemaakt dat het west tegen oost is, en niet alleen maar oekr.
En de russen hebben dat maar al te goed begrepen.
[..]
vooral wapens blijven sturen om dit achterlijke gedoe in stand te houden
Joh, vrijwel alles wat er nu uit Rusland komt is aangedikt of simpelweg niet waar. Zeker als het aankomt op het westen en haar spullen/acties/intenties.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 20:08 schreef over_hedge het volgende:
Deze bedoel ikdie eerste 20 sec. Rest van filmpje niet gekeken
Ja klopt. Maar zeggen dat je spul gesloopt hebt wat er niet eens is. Is toch wel erg domquote:Op dinsdag 14 februari 2023 20:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Joh, vrijwel alles wat er nu uit Rusland komt is aangedikt of simpelweg niet waar. Zeker als het aankomt op het westen en haar spullen/acties/intenties.
Het is geniaal, voor ons omdat het grappig is en voor zijn aanhangers omdat ze het geloven.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 20:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar zeggen dat je spul gesloopt hebt wat er niet eens is. Is toch wel erg dom
Simpel, is heel Oekraïene in Russische handen?quote:
Met alle respect, heb de kaarten niet gevolgd de afgelopen maanden? Dat is natuurlijk niet alleen het werk van HIMARS, maar waar het wel goed in is is area of denial en mede daardoor is het Russische offensief veranderd in een defensieve terugtrekking. Waarbij ze terugtrekken en elke keer weer geannexeerd terrein opgeven.quote:
Wat ik lees is dat Rusland zo'n 70-100 raketten per maand zou kunnen produceren. Wat ik ook zie is dat Rusland eens in de paar weken een aanval doet met zo'n 70-100 raketten.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 08:28 schreef UncleScorp het volgende:
Is het ook niet een beetje verontrustend dat wij als westen onze voorraden uitputten en China misschien wel achterover ligt af te wachten? Maar hey wie ben ik die dat denkt?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat ik lees is dat Rusland zo'n 70-100 raketten per maand zou kunnen produceren. Wat ik ook zie is dat Rusland eens in de paar weken een aanval doet met zo'n 70-100 raketten.
Dus zeg het maar. Toeval?
Wij als in de VS?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 22:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Is het ook niet een beetje verontrustend dat wij als westen onze voorraden uitputten en China misschien wel achterover ligt af te wachten? Maar hey wie ben ik die dat denkt?
Een paar maand geleden was dit dagelijks dus het heeft wel degelijk zijn effect.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat ik lees is dat Rusland zo'n 70-100 raketten per maand zou kunnen produceren. Wat ik ook zie is dat Rusland eens in de paar weken een aanval doet met zo'n 70-100 raketten.
Dus zeg het maar. Toeval?
Hoe kan het Chinese leger Europa binnenvallen? Het is best een eind.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 22:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Is het ook niet een beetje verontrustend dat wij als westen onze voorraden uitputten en China misschien wel achterover ligt af te wachten? Maar hey wie ben ik die dat denkt?
Met een beetje fantasie kan alles.quote:Op woensdag 15 februari 2023 05:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe kan het Chinese leger Europa binnenvallen? Het is best een eind.
China is veel slimmer, die kopen zich overal in en maken andere landen afhankelijk van hun zodat ze geen nee meer kunnen zeggen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 05:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe kan het Chinese leger Europa binnenvallen? Het is best een eind.
Als de USA nog zat heeft waarom halen ze het dan weg uit Israël?quote:Op woensdag 15 februari 2023 00:16 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wij als in de VS?
Btw productie is gestart van munitie tot dusver is men nog bezig met voorraden, maar men is nu bezig met productie van munitie.
https://www.defensenews.c(...)to-boost-production/
De eu heeft gewoon de mogelijkheid om hun huidige voorraad weer bij te vullen en te leveren aan Oekraïne.
De VS heeft zelf nog zat en verhoogt zijn productie niet.
Vergeet niet dat de Mongolen ook tot aan Europa kwamen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 06:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Met een beetje fantasie kan alles.
Dichterbij.quote:Op woensdag 15 februari 2023 08:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als de USA nog zat heeft waarom halen ze het dan weg uit Israël?
Israel krijgt ook 4 billion dollar in US military aid per jaar, dus die krijgen wat nieuwe leuke speelgoed.quote:Op woensdag 15 februari 2023 08:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als de USA nog zat heeft waarom halen ze het dan weg uit Israël?
Oh nee. Net alsof er nog geen onderzeeërs met kernwapens daar lagen. Net zoals er op elk moment kernonderzeeers in de buurt van Rusland liggen in geval van MAD.quote:Op woensdag 15 februari 2023 15:18 schreef Ali_boo het volgende:
Best wel het vermelden waard dacht ik zo![]()
[ twitter ]
Het zou bovendien bijzonder raar zijn als het westen nu ineens in elkaar krimpt, alle steun aan Oekraïne intrekt en ze verder geluk wenst onder Russische overheersing.quote:Op woensdag 15 februari 2023 15:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Oh nee. Net alsof er nog geen onderzeeërs met kernwapens daar lagen. Net zoals er op elk moment kernonderzeeers in de buurt van Rusland liggen in geval van MAD.
Nee, dit is de eerste keer sinds de Koude Oorlogquote:Op woensdag 15 februari 2023 15:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Oh nee. Net alsof er nog geen onderzeeërs met kernwapens daar lagen. Net zoals er op elk moment kernonderzeeers in de buurt van Rusland liggen in geval van MAD.
Nee hoor. Bijna jaarlijks wordt er wel een ontdekt in die zee.quote:Op woensdag 15 februari 2023 17:00 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Nee, dit is de eerste keer sinds de Koude Oorlog
[ twitter ]
quote:KIEV, 15 februari (Reuters) – Zes Russische ballonnen zijn gesignaleerd boven Kiev en de meeste zijn neergeschoten nadat ze door luchtafweer werden aangevallen, aldus het militaire bestuur van de Oekraïense hoofdstad op woensdag.
Het is ook geheel in de lijn van de doctrine omtrent subs. Zeker met slbms die nucleaire payload dragenquote:Op woensdag 15 februari 2023 17:10 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee hoor. Bijna jaarlijks wordt er wel een ontdekt in die zee.
Zie bijvoorbeeld https://estonianworld.com(...)ring-the-baltic-sea/
Ik begreep elders op dit forum dat dat satellieten zijn...quote:Op woensdag 15 februari 2023 17:12 schreef Candymannetje het volgende:
Nu zijn er ook Russische ballonnen boven Oekraïne neergehaald.
https://tpo.nl/2023/02/15(...)-meeste-neergehaald/
[..]
Daar kan ik verder weinig meequote:Op woensdag 15 februari 2023 21:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik begreep elders op dit forum dat dat satellieten zijn...
Denk het ook niet. Satellieten schiet je niet zomaar uit de luchtquote:Op woensdag 15 februari 2023 21:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Daar kan ik verder weinig mee
Donau syndrome?quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de Mongolen ook tot aan Europa kwamen.
Tot de Donau en toe waren ze moe en gingen weer naar huis.
Er wonen nogal wat joodse rijke stinkers in de VS.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:34 schreef Tingo het volgende:
[..]
Israel krijgt ook 4 billion dollar in US military aid per jaar, dus die krijgen wat nieuwe leuke speelgoed.
Europa bestond toen nogal uit bosrijk gebied plus het klimaat was totaal anders als in veel regen etc.quote:
Kirov reporting!quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is ook geheel in de lijn van de doctrine omtrent subs. Zeker met slbms die nucleaire payload dragen
Eh ja, Rusland vereerd nog steeds hun communistische leiders en niet zo'n beetje.quote:Op donderdag 16 februari 2023 10:53 schreef UncleScorp het volgende:
Ach de tegenpartij gebruikt al decennia lang de term "commies".
Voor elk een geldig excuus om actie te ondernemen.
Lekker belangrijk.
Weet je al hoe de Russische opmars is gestopt?quote:Op donderdag 16 februari 2023 10:53 schreef UncleScorp het volgende:
Ach de tegenpartij gebruikt al decennia lang de term "commies".
Voor elk een geldig excuus om actie te ondernemen.
Lekker belangrijk.
Sure, laat ons hopen dat het het uiteindelijk waard was...quote:Op donderdag 16 februari 2023 11:23 schreef theguyver het volgende:
Btw om even terug te komen op mijn voorgaande vraag, mag een land zichzelf verdedigen?
De oorspronkelijke diplomatieke oplossing?quote:Op donderdag 16 februari 2023 12:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Sure, laat ons hopen dat het het uiteindelijk waard was...
Voor oekr bedoel ik, voor de VS is het al mission accomplished.
Voor tzelfde geld zijn ze nu meer land kwijt dan bij een oorspronkelijke diplomatieke oplossing.
Plus 100duizenden doden, kapot geschoten land, gekelderde economie en een eindeloze schuld enz
Wij geven wat niet van ons is terug aan de eigenaarquote:Op donderdag 16 februari 2023 13:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
De oorspronkelijke diplomatieke oplossing?
Ah die ene van wij geven Rusland nukes en Rusland valt ons land niet binnen.
Ja helemaal eens!
Voor mij geen probleem dat jullie dit rampscenario prefereren.quote:Op donderdag 16 februari 2023 13:23 schreef theguyver het volgende:
De oorspronkelijke diplomatieke oplossing?
Elk stukje Oekrainiens land waar nu nog Russen op staan terug naar Oekraïne dus.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wij geven wat niet van ons is terug aan de eigenaar
Yep de VS kan al in z'n handjes wrijven.quote:Op donderdag 16 februari 2023 12:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Sure, laat ons hopen dat het het uiteindelijk waard was...
Voor oekr bedoel ik, voor de VS is het al mission accomplished.
Voor tzelfde geld zijn ze nu meer land kwijt dan bij een oorspronkelijke diplomatieke oplossing.
Plus 100duizenden doden, kapot geschoten land, gekelderde economie en een eindeloze schuld enz
Want je woont in een villa met drie chickita's en millies op de bank op de maan ofzo?quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:32 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Voor mij geen probleem dat jullie dit rampscenario prefereren.
Jaja, Rusland investeerde in welvaart?quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Yep de VS kan al in z'n handjes wrijven.
Die hebben de kloof tussen de EU en Rusland vergroot.
De EU afhankelijker gemaakt van de VS.
Rusland moet nu meer gaan investeren in z'n defensie dus kan minder investeren in de welvaart van z'n land.
Om er dan weer jarenlang op te gaan schieten ?quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Elk stukje Oekrainiens land waar nu nog Russen op staan terug naar Oekraïne dus.
Boven het andere rampscenario. Ben jij een groot voorstander van onderdrukking dat je deze variant zo graag wilt?quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:32 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Voor mij geen probleem dat jullie dit rampscenario prefereren.
Net zoals zelenski en zn oligarchenquote:Op donderdag 16 februari 2023 14:57 schreef The_End het volgende:
[..]
Jaja, Rusland investeerde in welvaart?Van Poetin en zijn vriendjes ja.
Hebben we in WOII ook gedaan 6 jaar lang.. Jij vond zeker dat de Nazi's aan de macht hadden moeten komen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Om er dan weer jarenlang op te gaan schieten ?
In feite heeft Rusland de kloof zelf teruggebracht en meteen enorm vergroot.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Rusland moet nu meer gaan investeren in z'n defensie dus kan minder investeren in de welvaart van z'n land.
Dat hoeft dan niet meer natuurlijk, want de Russen zijn dan opgerot.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Om er dan weer jarenlang op te gaan schieten ?
Als je wel eens in Rusland bent geweest had je kunnen weten dat daar toch al amper aan werd uitgegeven.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja maar/whataboutism is geen goede manier van discussiëren beste Uncle..quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Net zoals zelenski en zn oligarchen
Ik ben er inderdaad nog nooit geweest maar ik ken wel mensen die er wonen en gewoond hebben.quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je wel eens in Rusland bent geweest had je kunnen weten dat daar toch al amper aan werd uitgegeven.
Nederland is voor zn grondstoffen sowieso afhankelijk van anderen. Als je dan moet kiezen tussen Nazi-Rusland of de VS, dan is die keuze niet zo moeilijk.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En die handel was een doorn in het oog van de USA.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In feite heeft Rusland de kloof zelf teruggebracht en meteen enorm vergroot.
Er was apeasement, er waren relaties, er werd handel gedreven, het ging allemaal redelijk. En toen besloot Rusland om Oekraïene binnen te vallen, en konden ze al die toenadering zo door de plee spoelen. Waren ze doorgegaan op de ingeslagen weg. zou er vast nog meer mogelijk zijn geweest. Nu is dat de komende decennia niet aan de orde, vrees ik.
Dus? Als Rusland deze oorlog niet was gestart, had het de VS wel tien doornen in het oog kunnen zijn, maar was er echt niet zomaar mee gestopt. Door het starten van de oorlog heeft Rusland zijn eigen glazen ingegooid en de EU teruggedreven in de armen van de VS.quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En die handel was een doorn in het oog van de USA.
Als die handel te groot was geworden was dat ten koste gegaan van de USA.
Daarom waren ze ook zo tegen de nord stream leidingen.
Als de kennis uit west Europa gekoppeld zou gaan worden aan de grote hoeveelheid goedkope grondstoffen uit Rusland zouden we een enorm machtig economisch blok worden.
En een grote bedreiging voor de VS/dollar.
Dan was de USA zijn invloed gaan vergroten in Oekraïne wat dus een bedreiging was voor Rusland.quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus? Als Rusland deze oorlog niet was gestart, had het de VS wel tien doornen in het oog kunnen zijn, maar was er echt niet zomaar mee gestopt. Door het starten van de oorlog heeft Rusland zijn eigen glazen ingegooid en de EU teruggedreven in de armen van de VS.
Ben ik het niet mee eens. Zeker niet als ze normale (handels)relaties met de EU onderhielden, er geen problemen waren, geen dreiging met geweldig. De problemen die ze nu hebben komen door het starten van de oorlog door Rusland zelf.quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dan was de USA zijn invloed gaan vergroten in Oekraïne wat dus een bedreiging was voor Rusland.
Rusland zou hoe dan ook problemen krijgen.
Dat wij verschillend denken over dit onderwerp was al een tijdje duidelijkquote:Op donderdag 16 februari 2023 15:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Zeker niet als ze normale (handels)relaties met de EU onderhielden, er geen problemen waren, geen dreiging met geweldig. De problemen die ze nu hebben komen door het starten van de oorlog door Rusland zelf.
Leg eens uit waarom die landen een bedreiging vormen voor Rusland? Welk land heeft Rusland aangevallen of bedreigd?quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat wij verschillend denken over dit onderwerp was al een tijdje duidelijk
Heb ik al een paar keer gedaan.quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:23 schreef The_End het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom die landen een bedreiging vormen voor Rusland? Welk land heeft Rusland aangevallen of bedreigd?
En andersom; welke landen heeft Rusland bedreigd en/of aangevallen?
Ok, geen argumenten dus.quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Heb ik al een paar keer gedaan.
Ik ga niet ieder deel dezelfde discussie voeren.
Idd totaal zinloosquote:Op donderdag 16 februari 2023 15:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Heb ik al een paar keer gedaan.
Ik ga niet ieder deel dezelfde discussie voeren.
Zwaktebod om valabel argument te willen weerhoudenquote:Op donderdag 16 februari 2023 15:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja maar/whataboutism is geen goede manier van discussiëren beste Uncle..
Euh wat hebben we de laatste decennia gedaan ?quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:08 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Nederland is voor zn grondstoffen sowieso afhankelijk van anderen. Als je dan moet kiezen tussen Nazi-Rusland of de VS, dan is die keuze niet zo moeilijk.
En het zal oekr nog veel slechter vergaan nu ze zich laten pushen hebben tot oorlog.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In feite heeft Rusland de kloof zelf teruggebracht en meteen enorm vergroot.
Er was apeasement, er waren relaties, er werd handel gedreven, het ging allemaal redelijk. En toen besloot Rusland om Oekraïene binnen te vallen, en konden ze al die toenadering zo door de plee spoelen. Waren ze doorgegaan op de ingeslagen weg. zou er vast nog meer mogelijk zijn geweest. Nu is dat de komende decennia niet aan de orde, vrees ik.
Wat is dit voor een hallucinante post? Zoals je weet(?) ligt de schuld voor deze oorlog bij Rusland, en nergens anders.quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En het zal oekr nog veel slechter vergaan nu ze zich laten pushen hebben tot oorlog.
Had hij maar niet naar Boris moeten luisteren...
Je weet dat dit BNW is?quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat is dit voor een hallucinante post? Zoals je weet(?) ligt de schuld voor deze oorlog bij Rusland, en nergens anders.
BNW / [BELANGRIJK] De grenzen van BNWquote:Welkom in a Brave New World. De wereld van samenzwering en propaganda, van kunstmatige terreur en geheime agenda’s, van schaduwregeringen en hun verborgen geschiedenis, van geheime technologie en obscure experimenten, van vragen waarom oorlogen worden gevochten en allianties worden gesloten. Kortom, de zoektocht naar de wereld die achter de façade van alledag ligt.
En zijn mening is dan toch net zo goed als de anderen?quote:Op donderdag 16 februari 2023 16:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je weet dat dit BNW is?
[..]
BNW / [BELANGRIJK] De grenzen van BNW
Dus wat probeer je nou te bereiken met je post?
Natuurlijk, maar niet echt gepast in dit topic.quote:Op donderdag 16 februari 2023 16:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En zijn mening is dan toch net zo goed als de anderen?
Zo verblind door russenhaat dat ze niet beseffen dat oekr van de onderhandelingstafel weg gehouden is door Boris.quote:Op donderdag 16 februari 2023 16:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je weet dat dit BNW is?
[..]
BNW / [BELANGRIJK] De grenzen van BNW
Dus wat probeer je nou te bereiken met je post?
Natuurlijk wel. ALLE meningen mogen hier, toch?quote:Op donderdag 16 februari 2023 16:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar niet echt gepast in dit topic.
Jep net zoals onze mening niet gepast is in “forum verderop”quote:Op donderdag 16 februari 2023 16:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar niet echt gepast in dit topic.
Schijnbaar niet want er zijn users geband.quote:Op donderdag 16 februari 2023 16:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. ALLE meningen mogen hier, toch?
Nee het begint me echt zwaar te storen..quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zwaktebod om valabel argument te willen weerhouden
En dit ook, heb je nu al meerdere malen gevraagd dit niet te doen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 16:28 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jep net zoals onze mening niet gepast is in “forum verderop”
Dan krijgen ze hier nog vriendelijke repliek.
Bijna allequote:Op donderdag 16 februari 2023 16:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. ALLE meningen mogen hier, toch?
Ach niets zo plezant als wat komen trollen in BNW.quote:Op donderdag 16 februari 2023 16:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Schijnbaar niet want er zijn users geband.
En hier hebben we het over achtergronden en complotten.
Als je dan een theorie hallucinant noemt.
En de schuld bij Rusland legt en bij niemand anders dan sta je dus niet open voor achtergrondinformatie en afwijkende meningen.
Prima als dat je mening is maar niet gepast in BNW.
Oekraïne was onderdeel van de Sovjet Unie toch?quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja, oké, er zijn grenzen natuurlijkquote:
Users zijn geband voor breken van regels en gedrag.quote:Op donderdag 16 februari 2023 16:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Schijnbaar niet want er zijn users geband.
En hier hebben we het over achtergronden en complotten.
Als je dan een theorie hallucinant noemt.
En de schuld bij Rusland legt en bij niemand anders dan sta je dus niet open voor achtergrondinformatie en afwijkende meningen.
Prima als dat je mening is maar niet gepast in BNW.
Er stoort mij hier zoveel en daar wordt ook geen kloten mee rekening gehouden.quote:Op donderdag 16 februari 2023 16:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee het begint me echt zwaar te storen..
Lees en je zal zien dat het over de nukes ging?quote:
Hiermee zeg je alles. Je bent hier helemaal niet om te discussiëren of inzichten op te doen, je hebt voor jezelf besloten dat de VS the bad guy is en je redeneert daar naar toe in plaats van andersom. Je bent totaal niet ontvankelijk voor argumentatie, want dat wuif je weg of "ja maar zelensky dan" en dat is absoluut niet bnw maar gewoon ouderwets stammengedrag.quote:Op donderdag 16 februari 2023 16:47 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hier in BNW vinden wij de VS de grote schuldige en willen we dat ook kunnen uitspreken.
Wow lekker gaat iequote:Op donderdag 16 februari 2023 16:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hiermee zeg je alles. Je bent hier helemaal niet om te discussiëren of inzichten op te doen, je hebt voor jezelf besloten dat de VS the bad guy is en je redeneert daar naar toe in plaats van andersom. Je bent totaal niet ontvankelijk voor argumentatie, want dat wuif je weg of "ja maar zelensky dan" en dat is absoluut niet bnw maar gewoon ouderwets stammengedrag.
Ik ben klaar met je slachtofferrol en rare gevolgtrekkingen, er valt geen land te bezeilen met je.quote:Op donderdag 16 februari 2023 17:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wow lekker gaat ie
Ja en voor jou is Putin de enige bad guy en jij redeneert daar ook naartoe in plaats van andersom.
Ook totaal niet ontvankelijk voor argumentatie.
Nu pak je mij weer omdat ik iets zeg over de heilige zelenski. Al mijn andere posts terzijde geschoven, maar owee als iets over hem gezegd wordt. Dan steigeren alle paarden hier.
En gewoon ouderwets stammengedrag ...![]()
Zal ik over de kudde schapen beginnen?
Beetje respect graag
Vind je dat gek nadat jij me eerst onterecht in een hokje propt ?quote:Op donderdag 16 februari 2023 17:12 schreef Straatcommando. het volgende: En dan terloops ook even invullen wat ik denk.
Och de tegenpartij doet het niet veel beter hoorquote:Vind je het gek dat je het hier lastig hebt, dit is toch geen manier van discussiëren joh.
Ik stop je juist - niet - in een hokje. Ik merk alleen op dat je er nogal een rare manier van redeneren op na houdt.quote:Op donderdag 16 februari 2023 17:16 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Vind je dat gek nadat jij me eerst onterecht in een hokje propt ?
[..]
Och de tegenpartij doet het niet veel beter hoor
De ouwe belgen hé.quote:Op donderdag 16 februari 2023 17:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik stop je juist - niet - in een hokje. Ik merk alleen op dat je er nogal een rare manier van redeneren op na houdt.
Het is niet wat je denkt. Of meent te denken. Dat is hier niet probleem..quote:
Rusland oogde betrouwbaar, maar ze hebben aangetoond dat niet te zijn.quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Euh wat hebben we de laatste decennia gedaan ?
Gelukkig hadden we de VS om ons daarop attent te makenquote:Op donderdag 16 februari 2023 17:25 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Rusland oogde betrouwbaar, maar ze hebben aangetoond dat niet te zijn.
https://www.telegraaf.nl/(...)ent-stopt-leveringenquote:MOSKOU - De zoveelste harde klap voor Rusland: farmagigant Viatris stopt het leveren van Viagra aan Rusland vanwege de oorlog in Oekraïne.
Dat meldt het Russische ministerie van Industrie en Handel. In de hoop alle Russische gebruikers van het erectiemiddel rustig te houden, doet de regering direct een belofte. „We gaan zorgen voor binnenlandse productie van medicijnen met hetzelfde ’actieve’ ingrediënt.”
Nee, kijk naar de betrekkingen tussen Duitsland en Rusland, die was heel goed, ondanks dat Duitsland middenin de EU zit en Navo.quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dan was de USA zijn invloed gaan vergroten in Oekraïne wat dus een bedreiging was voor Rusland.
Rusland zou hoe dan ook problemen krijgen.
Omdat Duitsland niet aan Rusland grenst en Oekraïne wel.quote:Op donderdag 16 februari 2023 17:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, kijk naar de betrekkingen tussen Duitsland en Rusland, die was heel goed, ondanks dat Duitsland middenin de EU zit en Navo.
Waarom zou het dat niet bij Rusland en Oekraïne kunnen?
Dat strategisch nadeel ontgaat me, aangezien de NAVO ter verdediging is van het NAVO grondgebied.quote:Op donderdag 16 februari 2023 17:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat Duitsland niet aan Rusland grenst en Oekraïne wel.
Als Oekraïne bij de NAVO komt dan is de kans groot dat de VS daar een basis gaat bouwen en dan is Rusland strategisch behoorlijk benadeeld.
Sowieso de controle over de zwarte zee en de zwarte zee vloot.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat strategisch nadeel ontgaat me, aangezien de NAVO ter verdediging is van het NAVO grondgebied.
Maar zou het dan begrijpelijk zijn als de VS in Midden-Amerika een inval doet in een land?quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Sowieso de controle over de zwarte zee en de zwarte zee vloot.
En de NAVO is inderdaad ter verdediging maar de USA is de aartsvijand van Rusland en die willen ze dus niet aan hun landsgrenzen hebben.
En het is niet alleen de USA die dat doet/probeert.
Rusland doet hetzelfde in midden Amerika.
Ja in mijn ogen wel en dat hebben ze ook gedaan.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar zou het dan begrijpelijk zijn als de VS in Midden-Amerika een inval doet in een land?
Waarom zijn ze benadeeld? omdat Oekraine zich dan kan verdedigen tegen een inval met hulp van bondgenoten?quote:Op donderdag 16 februari 2023 17:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat Duitsland niet aan Rusland grenst en Oekraïne wel.
Als Oekraïne bij de NAVO komt dan is de kans groot dat de VS daar een basis gaat bouwen en dan is Rusland strategisch behoorlijk benadeeld.
quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waarom zijn ze benadeeld? omdat Oekraine zich dan kan verdedigen tegen een inval met hulp van bondgenoten?
quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En de NAVO is inderdaad ter verdediging maar de USA is de aartsvijand van Rusland en die willen ze dus niet aan hun landsgrenzen hebben.
Verklaar dan eens waarom Finland niet naar de middeleeuwen wordt gebombardeerd om te voorkomen dat de Oostzee een binnenzee van de NAVO wordt.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waar?quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja in mijn ogen wel en dat hebben ze ook gedaan.
1. Omdat Finland strategisch minder belangrijk is dan Oekraine.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Verklaar dan eens waarom Finland niet naar de middeleeuwen wordt gebombardeerd om te voorkomen dat de Oostzee een binnenzee van de NAVO wordt.
In Nicaragua bijvoorbeeld.quote:
Ik vraag nogmaals hoe Rusland daarmee benadeeld wordt?quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De Oostzee is best belangrijk voor Rusland, en straks omgeven door de NAVO. Dat is de zwarte zee niet, ook niet na toetreding van Oekraïne.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
1. Omdat Finland strategisch minder belangrijk is dan Oekraine.
2. Omdat Finland in de EU zit dus als ze Finland aanvallen dan vallen ze de EU aan.
Het zit ze echt wel dwars maar ze kunnen er niks tegen doen dus doen ze maar alsof het ze niet interesseert.
Ze hebben al geen zeggenschap over de Oostzee omdat Finland bij de EU zit en geen vazalstaat is van Rusland.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Oostzee is best belangrijk voor Rusland, en straks omgeven door de NAVO. Dat is de zwarte zee niet, ook niet na toetreding van Oekraïne.
We vinden dat helemaal niet. Jij vindt dat. Heel apart dat iedereen in BNW hetzelfde zou denken.quote:Op donderdag 16 februari 2023 16:47 schreef UncleScorp het volgende:
Hier in BNW vinden wij de VS de grote schuldige en willen we dat ook kunnen uitspreken.
Mijn reactie hierop is niet toegestaan dusquote:Op donderdag 16 februari 2023 18:58 schreef The_End het volgende:
[..]
We vinden dat helemaal niet. Jij vindt dat. Heel apart dat iedereen in BNW hetzelfde zou denken.
Volgens mij ontgaat jou het feit dat er een akkoord was daarover wat door Rusland is geschonden.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Beide kanten (USA en Rusland) lopen de boel te besodemieteren.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij ontgaat jou het feit dat er een akkoord was daarover wat door Rusland is geschonden.
Hetzelfde akkoord waarbij Oekraine kernwapens opgaf.
Ze waren van Rusland sowiesoquote:Op donderdag 16 februari 2023 19:07 schreef Candymannetje het volgende:
En wat kon Oekraine met die kernwapens?
Het is natuurlijk niet belangrijk wat Oekraïne met die wapens kon. De garanties die zijn gedaan betreffende hun veiligheid is waar het om draait. Als ze er niets mee konden, had Rusland die toezegging niet hoeven doen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Beide kanten (USA en Rusland) lopen de boel te besodemieteren.
Volgens mij, misschien het ik het gemist, valt USA Rusland niet binnen. Maar wellicht heb je ergens een bron?quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nu verschuif jij de doelpalen. Alleen Rusland heeft dat verdrag geschonden.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De VS legde Nicaragua sancties op wegens oneerlijke verkiezingen en het opsluiten van oppositieleiders. Daarna is Rusland daar militairen gaan stallen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In Nicaragua bijvoorbeeld.
De USA en Rusland bevechten elkaar al decennia met proxy oorlogen en deze is toevallig in Europa.
Als ik je een kleine tip mag geven.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De VS legde Nicaragua sancties op wegens oneerlijke verkiezingen en het opsluiten van oppositieleiders. Daarna is Rusland daar militairen gaan stallen.
Maar goed, ik begrijp uit jouw posts dat wat Rusland ook doet, het altijd is omdat de VS ze heeft geprovoceerd. Rusland is een goede goedzak, tot iemand iets doet waardoor ze zich moeten verdedigen?
Welk verdrag was dat?quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu verschuif jij de doelpalen. Alleen Rusland heeft dat verdrag geschonden.
En dat verdrag erkende de grenzen van Oekraine en Rusland behield Sevastopol voor de Zwarte Zee vloot
Alleen gaat dit topic niet over de Koude Oorlog maar over de openlijke oorlog die Rusland is begonnen met Oekraine.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als ik je een kleine tip mag geven.
De serie Cold War Armageddon is erg interessant en laat zien wat beide landen hebben uitgevreten.
Het is niet bij sancties gebleven.
En je begrijpt me verkeerd, Rusland provoceert de USA en de USA provoceert Rusland.
Het zijn beide geen goedzakken.
Dit is een gevolg op de koude oorlog, de rivaliteit tussen beide landen is er nog altijd.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen gaat dit topic niet over de Koude Oorlog maar over de openlijke oorlog die Rusland is begonnen met Oekraine.
En je hele betoog na mijn post is een groot whataboutisme zonder enig relevant feit voor dit conflict.
Ze ontkennen ten stelligste zoiets gezegd te hebben, maar weten wel hoe belangrijk Rusland dit vond/vindt, dus weet je wel wat je teweeg gaat brengen.quote:https://nsarchive.gwu.edu(...)estern-leaders-early
Declassified documents show security assurances against NATO expansion to Soviet leaders from Baker, Bush, Genscher, Kohl, Gates, Mitterrand, Thatcher, Hurd, Major, and Woerner
Slavic Studies Panel Addresses “Who Promised What to Whom on NATO Expansion?”
Ik kan niet voor @Tijger_m spreken natuurlijk maar ik gok dat hij hier op doelt:quote:
Rusland is niet de USSR.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ze ontkennen ten stelligste zoiets gezegd te hebben, maar weten wel hoe belangrijk Rusland dit vond/vindt, dus weet je wel wat je teweeg gaat brengen.
Zelfs al zou het gezegd zijn, lekker boeiend?quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ze ontkennen ten stelligste zoiets gezegd te hebben, maar weten wel hoe belangrijk Rusland dit vond/vindt, dus weet je wel wat je teweeg gaat brengen.
Zelfs al zou USA heel oekraine vol zetten met luchtafweer geschut, artilerie en elke burger tot op de tand bewapenen geeft het Rusland dat recht niet eens maar schijnbaar is de haat richting USA dermate groot dat het niet eens relevant is.quote:Op donderdag 16 februari 2023 20:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zelfs al zou het gezegd zijn, lekker boeiend?
Waarom halen Poetin lovers nog altijd dat aan?
Dus omdat een land mogelijk NAVO lid zou willen worden (is niet eens iets wat zo was) zou dat een bezetting en volkerenmoord veroorloven?
Wat een redenatie van niets
Van de Sovjet Unie.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ze waren van Rusland sowieso
Had Rusland de raketten?quote:Had oekr zelfs de codes enzo?
Waren de raketten blijven staan in Cuba, hadden we hier nu niet meer gezeten.quote:Op donderdag 16 februari 2023 20:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zelfs al zou USA heel oekraine vol zetten met luchtafweer geschut, artilerie en elke burger tot op de tand bewapenen geeft het Rusland dat recht niet eens maar schijnbaar is de haat richting USA dermate groot dat het niet eens relevant is.
Dus niet van oekrquote:
Maar Rusland is/was onbetrouwbaar?quote:Op donderdag 16 februari 2023 20:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zelfs al zou het gezegd zijn, lekker boeiend?
Grappig iddquote:
in ruil voor veiligheidgaranties. Het blijkt dat de Amerikanen hun woord beter waar maken dan de Russen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 21:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Grappig idd
Oekr heeft "haar" kernwapens afgegeven in ruil voor...
Njet dus
En niet van Rusland.quote:
In ruil voor respecteren van hun soevereiniteit en landsgrenzen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 21:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Grappig idd
Oekr heeft "haar" kernwapens afgegeven in ruil voor...
Njet dus
1 pion zetten is al schaakmat. Grappige jongens die NL’ersquote:Op donderdag 16 februari 2023 21:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
En niet van Rusland.
Wel op Oekraïens grondgebied na het uiteenvallen van de Sovjet Unie.
Jij suggereert dat de codes van Rusland waren omdat die zich op hun grondgebied bevonden, dus daarmee geef je toe dat de raketten zelf van Oekraïne waren.
Schaakmat.
WMD’s anyone ?quote:
Codes. Ga toch weg johquote:Op donderdag 16 februari 2023 21:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
1 pion zetten is al schaakmat. Grappige jongens die NL’ers
Jij gelooft dus dat die codes daar gewoon naast lagen en dus van oekr waren ?
Blijf nog even?quote:
-Zullen we persoonlijke aanvallen weg laten?-quote:Op donderdag 16 februari 2023 21:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
1 pion zetten is al schaakmat. Grappige jongens die NL’ers
Jij gelooft dus dat die codes daar gewoon naast lagen en dus van oekr waren ?
Persoonlijke aanvallen betekenen het einde van argumentenquote:
Ja en Oekraïne was onderdeel van de Sovjet Unie.quote:Op donderdag 16 februari 2023 16:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Lees en je zal zien dat het over de nukes ging?
Victoria Nuland … de fuck-the-EU woman.quote:Verenigde Staten en bondgenoten bereiden nieuw sanctiepakket tegen Rusland voor
De Verenigde Staten en hun bondgenoten werken aan een nieuw sanctiepakket tegen Rusland. Dat heeft de Amerikaanse ondersecretaris voor politieke zaken, Victoria Nuland, donderdag verklaard. Het nieuwe sanctiepakket zou klaar moeten zijn omstreeks 24 februari, dag op dag een jaar na de Russische inval van Oekraïne.
https://www.hln.be/buiten(...)sland-voor~a7937755/
Whats next?quote:Op donderdag 16 februari 2023 22:13 schreef theguyver het volgende:
Ik zal even uitleggen wat voor een groot gedeelte communisme inhoud.
En ik citeer.
Ze is gebaseerd op gemeenschappelijke eigendom van de productiemiddelen met openbare instellingen waarbij iedereen produceert naar vermogen en neemt naar behoefte.
Dus die nukes waren wel degelijk EIGENDOM van Oekraïne.
Wij leven in een indirecte democratie.quote:Op donderdag 16 februari 2023 22:17 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Whats next?
Ga je nu democratie uitleggen en toeschrijven aan onze landen ?
Aangezien Rusland zijn plan nog niet heeft kunnen realiseren is dit wel het geval.quote:Op donderdag 16 februari 2023 22:15 schreef UncleScorp het volgende:
Het wordt een beetje zielig
[..]
Victoria Nuland … de fuck-the-EU woman.![]()
Zou alles volgens plan verlopen? Of ergert ze zich rot?
Grappig, wat ik daar lees is vooral financiele maatregelen om de eigen bevolking hier bij te staanquote:Op donderdag 16 februari 2023 23:31 schreef theguyver het volgende:
Ik denk dat je het beste je overige issues over de sancties hier terecht kan.
https://www.vlaanderen.be(...)cties-en-maatregelen
Rusland heeft in 2021 de gaskraan al dichtgedraaid, met als gevolg record prijzen in december 2021..quote:Op vrijdag 17 februari 2023 06:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Grappig, wat ik daar lees is vooral financiele maatregelen om de eigen bevolking hier bij te staan
Enkele maatregelen daarvan zijn:
Toekennen van premies voor verwarming
Tijdelijke btw-verlaging voor elektriciteit en gas
Toekenning van energiecheques
Tijdelijke verlaging van de accijns op diesel en benzine
Uitbreiding van het sociaal tarief
Voor de rest
Het is op dit ogenblik nog te vroeg om de impact daarvan correct in te schatten. Het is desalniettemin wel duidelijk dat deze crisis en de ermee samenhangende maatregelen invloed zullen hebben op de handel met Rusland en Oekraïne
Nog te vroeg…
Zullen hebben…
Hoop doet leven, en nu zeker met, na 1 jaar, het 10e (of is het al 11e ?) pakket
Dat moet Rusland hier nodig doen ja...quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
inb4 ''ja maar VS''quote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:06 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Nog niet half zo zielig als lieden die het opnemen voor oorlogsmisdadigers.
De serie cold war armageddon is niet gratis te bekijken helaas.quote:
welke ?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:06 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Nog niet half zo zielig als lieden die het opnemen voor oorlogsmisdadigers.
Kan je deze nog altijd in 1 adem noemen ?quote:
Andere naam en ideologie maar zelfde strijd.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Kan je deze nog altijd in 1 adem noemen ?
quote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:49 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Figuren uit Rusland die dit soort dingen doen o.a.:
Rusland zelf past deze zelfde tactiek toe.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:11 schreef Raw85 het volgende:
[..]
inb4 ''ja maar VS''
Volgens mij weten sommigen van gekkigheid niet meer wat nou de reden is van deze inval. Corruptie in Oekraïne, onderdrukking van (deels) Russen in het oosten van Oekraine, nazi-regime, Azov-nazi's in grote delen van het land, toe willen treden tot de EU, toe willen treden tot de NAVO, schuld van de VS, 'er is geen invasie'..
Tsja, ook al zou Putin het gebruik van een BUK raketsysteem in de Oekraine goedgekeurd hebben geloof ik niet dat het zijn bedoeling was er een passagiersvliegtuig mee neer te halen. Kleine nuance dus. Of het goedkeuren van het gebruik van dit systeem nou goed of fout is.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:12 schreef theguyver het volgende:
https://www.reuters.com/w(...)17-probe-2023-02-17/
Feb 17 (Reuters) - Russia said on Friday that it had summoned the Dutch ambassador over what it called "obsessive attempts" by the Dutch authorities to hold it responsible for the downing of Malaysian Airlines flight MH17 in Ukraine in 2014.
In a statement, the Russian Foreign Ministry accused the joint investigation team set up to establish who was responsible of being "politicised".
Prosecutors said last week at The Hague they had found "strong indications" that Russian President Vladimir Putin had approved the use in Ukraine of a Russian BUK missile system used to shoot down the plane over eastern Ukraine in 2014
Maar er wordt ook niet beweerd dat het toestel bewust is neergehaald.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:20 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Tsja, ook al zou Putin het gebruik van een BUK raketsysteem in de Oekraine goedgekeurd hebben geloof ik niet dat het zijn bedoeling was er een passagiersvliegtuig mee neer te halen. Kleine nuance dus. Of het goedkeuren van het gebruik van dit systeem nou goed of fout is.
En dat is ook niet wat ik beweer, maar als voorbeeld. Ik leen jou mijn auto uit, jij rijdt met 270km per uur op de Duitse autobahn een vader, moeder en 3 kinderen dood. Ben ik dan aansprakelijk voor jouw stupiditeit om zo hard te rijden?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar er wordt ook niet beweerd dat het toestel bewust is neergehaald.
quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:49 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En dat is ook niet wat ik beweer, maar als voorbeeld. Ik leen jou mijn auto uit, jij rijdt met 270km per uur op de Duitse autobahn een vader, moeder en 3 kinderen dood. Ben ik dan aansprakelijk voor jouw stupiditeit om zo hard te rijden?
Het gaat om degene achter het stuur, en of het dan een onwetende fout is of je kan niet met het materiaal omgaan daar staat degene die jou het voortuig geleend heeft toch buiten lijkt mij?
Tja, je schrijft dit:quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:49 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En dat is ook niet wat ik beweer, maar als voorbeeld. Ik leen jou mijn auto uit, jij rijdt met 270km per uur op de Duitse autobahn een vader, moeder en 3 kinderen dood. Ben ik dan aansprakelijk voor jouw stupiditeit om zo hard te rijden?
Het gaat om degene achter het stuur, en of het dan een onwetende fout is of je kan niet met het materiaal omgaan daar staat degene die jou het voortuig geleend heeft toch buiten lijkt mij?
Het was niemands bedoeling om mh17 neer te halen.quote:Tsja, ook al zou Putin het gebruik van een BUK raketsysteem in de Oekraine goedgekeurd hebben geloof ik niet dat het zijn bedoeling was er een passagiersvliegtuig mee neer te halen
Of je wil het punt niet zien, of je probeert er een draai aan te geven. Prima joh. So be it. Mijn punt is wel gemaakt hierboven denk ik. En dat is ook voldoende over wat ik erover wil zeggenquote:Op vrijdag 17 februari 2023 21:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Tja, je schrijft dit:
[..]
Het was niemands bedoeling om mh17 neer te halen.
Ook niet van degenen die het doelwit hebben uitgezocht en de raket hebben afgeschoten.
Wat MH 17 betreft, je kunt het neerhalen inderdaad zien als onkunde, waarbij onbedoeld een passagiersvliegtuig wordt neergeschoten.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 21:15 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Of je wil het punt niet zien, of je probeert er een draai aan te geven. Prima joh. So be it. Mijn punt is wel gemaakt hierboven denk ik. En dat is ook voldoende over wat ik erover wil zeggen![]()
Je vergeet namelijk ook mijn punt over onkunde...
Duidelijk weer dat je mijn punt niet snapt, of begrepen hebt. Amai. Let it bequote:Op vrijdag 17 februari 2023 21:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat MH 17 betreft, je kunt het neerhalen inderdaad zien als onkunde, waarbij onbedoeld een passagiersvliegtuig wordt neergeschoten.
Maar wat is daar verder mee?
Je analogie met het uitlenen van een auto gaat niet op
We hebben het hier over oorlogstuig dat gebruikt wordt om vliegtuigen mee neer te halen. Daarmee komt ook verantwoordelijkheid.
Probleem voor Rusland is dat ze op slinkse wijze betrokken waren in de oorlog in Oekraïne.
Met succes, want nog altijd denken veel mensen dat alle schuld van de oorlog bij Oekraïne ligt.
Toegeven dat de installatie door Rusland is geleverd betekent toegeven dat Rusland betrokken was. En dat wil Rusland niet.
Mh17 is niet het eerste passagiersvliegtuig dat onbedoeld is neergehaald.
Maar in andere situaties werd dat toegegeven en naar gehandeld. Rusland wil niets toegeven en geeft gewoon Oekraïne de schuld.
En duidelijk weer dat je je punt niet verduidelijkt als je merkt dat die niet wordt begrepen...quote:Op vrijdag 17 februari 2023 21:56 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Duidelijk weer dat je mijn punt niet snapt, of begrepen hebt. Amai. Let it be
quote:Op vrijdag 17 februari 2023 22:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
En duidelijk weer dat je je punt niet verduidelijkt als je merkt dat die niet wordt begrepen...
Maar dat is natuurlijk het doel van bnw.
Tja, jij loopt daarmee te schermen.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 22:28 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]En je hebt eindelijk je ware kant laten zien
Hoe "jij" aankijkt tegen BNW
Duurde even
Maar bedankt.
Geen verdediging nodig buddyquote:Op vrijdag 17 februari 2023 22:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, jij loopt daarmee te schermen.
Dus dan moet je niet raar op kijken als ik dat terug kaats.
Hij wist dat er een vliegtuig mee zou worden neergehaald, het was niet alsof er een overlast van kraaien uit de lucht moest worden geschoten.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:20 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Tsja, ook al zou Putin het gebruik van een BUK raketsysteem in de Oekraine goedgekeurd hebben geloof ik niet dat het zijn bedoeling was er een passagiersvliegtuig mee neer te halen. Kleine nuance dus. Of het goedkeuren van het gebruik van dit systeem nou goed of fout is.
Het heeft hier te maken met eindverantwoordelijkheid zoals dat in de politiek (en bedrijfsleven geldt) als voorbeeld: ministers in Nederland die op stappen als er ergens onder in de keten van hun bewind iets verkeerd is gegaan.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:49 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Waarom zit Rutte er dan nog?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 08:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het heeft hier te maken met eindverantwoordelijkheid zoals dat in de politiek (en bedrijfsleven geldt) als voorbeeld: ministers in Nederland die op stappen als er ergens onder in de keten van hun bewind iets verkeerd is gegaan.
Omdat we steeds weer hem in het zadel stemmen.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 09:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom zit Rutte er dan nog?
Hij gaat niet eens weg, enkel met de toeslagaffaire is hij opgestapt.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 09:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat we steeds weer hem in het zadel stemmen.
EN ondertussen verdedig je iemand die een passasiersvliegtuig uit de lucht heeft geschoten en nu voor 100k+ doden zorgt in de oekraine. Als je vindt dat Rutte op moet stappen, dan vind je vast en zeker ook dat Poetin moet opstappen - Knip-quote:Op zaterdag 18 februari 2023 09:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hij gaat niet eens weg, enkel met de toeslagaffaire is hij opgestapt.
Maar daarna stelt hij zichzelf gewoon weer verkiesbaar.
Ik verdedig Poetin niet.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 09:31 schreef The_End het volgende:
[..]
EN ondertussen verdedig je iemand die een passasiersvliegtuig uit de lucht heeft geschoten en nu voor 100k+ doden zorgt in de oekraine. Als je vindt dat Rutte op moet stappen, dan vind je vast en zeker ook dat Poetin moet opstappen - Knip-
Ja, dat mag gewoon. Daarnaast hebben we geen gekozen premier.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 09:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hij gaat niet eens weg, enkel met de toeslagaffaire is hij opgestapt.
Maar daarna stelt hij zichzelf gewoon weer verkiesbaar.
Dus hij mag wel blijven als hij verantwoordelijk is voor onschuldige doden?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 10:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat mag gewoon. Daarnaast hebben we geen gekozen premier.
Wat voor doden bedoel je?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 10:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus hij mag wel blijven als hij verantwoordelijk is voor onschuldige doden?
quote:
https://www.hpdetijd.nl/2(...)n-herinnering-faken/quote:De Kamer sprak opnieuw met premier Mark Rutte over de Nederlandse aanval op een IS-bommenfabriek. Daarbij vielen naar schatting 70 burgerdoden. Wat wist de premier daarvan? Zijn geheugen liet hem vrijwel permanent in de steek. Ton F. van Dijk, die ijverig meepende tijdens het debat, signaleert een politieke overlevingsstrategie.
Heeft de kamer hem toen weggestemd?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 10:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
[..]
https://www.hpdetijd.nl/2(...)n-herinnering-faken/
Dat geldt dus ook voor Putin.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 10:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heeft de kamer hem toen weggestemd?
Zo nee, dan mocht hij inderdaad blijven.
quote:Op zaterdag 18 februari 2023 10:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat geldt dus ook voor Putin.
Vanwege zijn slecht functionerend geheugenquote:Op zaterdag 18 februari 2023 09:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom zit Rutte er dan nog?
Dus het bombarderen van een fabriek voor munitie waarbij spijtig burgerslachtoffers vallen is gelijk aan een ander land binnen vallen met miljoenen op de vlucht duizenden en duizenden doden, een land volledig plunderen en in puin schieten, je politieke tegenstanders van de kaart vegen, al je buurlanden bedreigen met bombarderen en nuken.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 10:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
[..]
https://www.hpdetijd.nl/2(...)n-herinnering-faken/
Als je even terug leest zal je zien dat het over MH17 ging.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 20:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus het bombarderen van een fabriek voor munitie waarbij spijtig burgerslachtoffers vallen is gelijk aan een ander land binnen vallen met miljoenen op de vlucht duizenden en duizenden doden, een land volledig plunderen en in puin schieten, je politieke tegenstanders van de kaart vegen, al je buurlanden bedreigen met bombarderen en nuken.
En ga maar even door..
Oh en dictator for life.
Dat is de grote vraag, maar zelfs TOEN bestond de app flight tracker Al, dat niet alleen ook ander vlucht trackers bestaan al jaren er voor waarbij je duidelijk het verschil kan zien tussen een militair vliegtuig en een passagiers vliegtuig.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:20 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
De link gaat over het bombarderen van een munitie fabriek!quote:Op zaterdag 18 februari 2023 20:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als je even terug leest zal je zien dat het over MH17 ging.
Als reactie op de verantwoordelijkheid van MH17quote:Op zaterdag 18 februari 2023 20:26 schreef theguyver het volgende:
[..]
De link gaat over het bombarderen van een munitie fabriek!
Gezien de nuance van Guyver vraag ik me af of beide wel vergelijkbaar zijn.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 20:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als reactie op de verantwoordelijkheid van MH17
quote:Russia has committed ‘crimes against humanity’ in Ukraine, Harris declares
The vice president cited numerous occurrences since Russia’s invasion began, saying that the evidence points to such a finding
https://www.washingtonpos(...)s-russia-war-crimes/
quote:
Oorlogsmisdaden moeten veroordeeld worden, wie ze ook begaat, vandaag én dertig jaar geleden
https://www.dewereldmorge(...)dertig-jaar-geleden/
quote:Alleen een akkoord tussen Rusland en de NAVO kan voor duurzame vrede zorgen
De NAVO is al tenminste sinds 2008 partij in het conflict tussen Rusland en Oekraïne, schrijven Paul Aarts, politicoloog aan de Universiteit van Amsterdam, en Henk Overbeek, emeritus hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Vrije Universiteit in Amsterdam.
https://www.dewereldmorge(...)urzame-vrede-zorgen/
Euh lolquote:
-Knip-quote:
Zou je dit soort persoonlijke aanvallen achterwege willen laten, het draagt niets bij aan de discussie.quote:Op zondag 19 februari 2023 09:17 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Moeten we je nog uitleggen hoe je dit noemt? Het doet me een beetje denken aan mijn zoontje van 3z
Ja, maar boehoe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |