abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208030786
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2023 18:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waar?
De serie cold war armageddon is niet gratis te bekijken helaas.
Maar ik heb een andere video voor je gevonden over de ellende in Nicaragua die Rusland en de VS veroorzaakt hebben.
Helaas geen ondertiteling dus ik hoop dat je Engels verstaat.
En Nicaragua is maar 1 voorbeeld.
Er zijn nog veel meer landen slachtoffer geworden van de strijd tussen bolsjewieken/USSR/Rusland en de VS.
Nu is helaas Oekraïne het slachtoffer.
pi_208031064
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:06 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Nog niet half zo zielig als lieden die het opnemen voor oorlogsmisdadigers.
welke ?
russische of oekr ?
:P
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208031113
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:22 schreef Candymannetje het volgende:
bolsjewieken/USSR/Rusland
Kan je deze nog altijd in 1 adem noemen ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_208031188
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:54 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Kan je deze nog altijd in 1 adem noemen ?
Andere naam en ideologie maar zelfde strijd.
pi_208031707
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:48 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
welke ?
russische of oekr ?
Figuren uit Rusland die dit soort dingen doen o.a.:
pi_208031804
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 12:49 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Figuren uit Rusland die dit soort dingen doen o.a.:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208033438
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:48 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
welke ?
russische of oekr ?
Niet gelachen
  vrijdag 17 februari 2023 @ 15:32:23 #258
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208033688
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:11 schreef Raw85 het volgende:

[..]
inb4 ''ja maar VS''

Volgens mij weten sommigen van gekkigheid niet meer wat nou de reden is van deze inval. Corruptie in Oekraïne, onderdrukking van (deels) Russen in het oosten van Oekraine, nazi-regime, Azov-nazi's in grote delen van het land, toe willen treden tot de EU, toe willen treden tot de NAVO, schuld van de VS, 'er is geen invasie'..
Rusland zelf past deze zelfde tactiek toe.

De burgers in Rusland zelf weten het van gekkigheid ook niet meer, alleen dat het westen tegen hun is en dat is absoluut niet de schuld van Rusland of Poetin.

Nou jah, als je wel zegt dat het de schuld is van Poetin of Rusland verdwijn je in de nor.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 17 februari 2023 @ 20:12:44 #259
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208037228
https://www.reuters.com/w(...)17-probe-2023-02-17/

Feb 17 (Reuters) - Russia said on Friday that it had summoned the Dutch ambassador over what it called "obsessive attempts" by the Dutch authorities to hold it responsible for the downing of Malaysian Airlines flight MH17 in Ukraine in 2014.

In a statement, the Russian Foreign Ministry accused the joint investigation team set up to establish who was responsible of being "politicised".

Prosecutors said last week at The Hague they had found "strong indications" that Russian President Vladimir Putin had approved the use in Ukraine of a Russian BUK missile system used to shoot down the plane over eastern Ukraine in 2014
pi_208037356
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 20:12 schreef theguyver het volgende:
https://www.reuters.com/w(...)17-probe-2023-02-17/

Feb 17 (Reuters) - Russia said on Friday that it had summoned the Dutch ambassador over what it called "obsessive attempts" by the Dutch authorities to hold it responsible for the downing of Malaysian Airlines flight MH17 in Ukraine in 2014.

In a statement, the Russian Foreign Ministry accused the joint investigation team set up to establish who was responsible of being "politicised".

Prosecutors said last week at The Hague they had found "strong indications" that Russian President Vladimir Putin had approved the use in Ukraine of a Russian BUK missile system used to shoot down the plane over eastern Ukraine in 2014

Tsja, ook al zou Putin het gebruik van een BUK raketsysteem in de Oekraine goedgekeurd hebben geloof ik niet dat het zijn bedoeling was er een passagiersvliegtuig mee neer te halen. Kleine nuance dus. Of het goedkeuren van het gebruik van dit systeem nou goed of fout is.
Lach met een schone bips
pi_208037715
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 20:20 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Tsja, ook al zou Putin het gebruik van een BUK raketsysteem in de Oekraine goedgekeurd hebben geloof ik niet dat het zijn bedoeling was er een passagiersvliegtuig mee neer te halen. Kleine nuance dus. Of het goedkeuren van het gebruik van dit systeem nou goed of fout is.
Maar er wordt ook niet beweerd dat het toestel bewust is neergehaald.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_208037779
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 20:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar er wordt ook niet beweerd dat het toestel bewust is neergehaald.
En dat is ook niet wat ik beweer, maar als voorbeeld. Ik leen jou mijn auto uit, jij rijdt met 270km per uur op de Duitse autobahn een vader, moeder en 3 kinderen dood. Ben ik dan aansprakelijk voor jouw stupiditeit om zo hard te rijden?

Het gaat om degene achter het stuur, en of het dan een onwetende fout is of je kan niet met het materiaal omgaan daar staat degene die jou het voortuig geleend heeft toch buiten lijkt mij?
Lach met een schone bips
pi_208038165
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 20:49 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
En dat is ook niet wat ik beweer, maar als voorbeeld. Ik leen jou mijn auto uit, jij rijdt met 270km per uur op de Duitse autobahn een vader, moeder en 3 kinderen dood. Ben ik dan aansprakelijk voor jouw stupiditeit om zo hard te rijden?

Het gaat om degene achter het stuur, en of het dan een onwetende fout is of je kan niet met het materiaal omgaan daar staat degene die jou het voortuig geleend heeft toch buiten lijkt mij?
quote:

[..]

Tja, je schrijft dit:
quote:
Tsja, ook al zou Putin het gebruik van een BUK raketsysteem in de Oekraine goedgekeurd hebben geloof ik niet dat het zijn bedoeling was er een passagiersvliegtuig mee neer te halen
Het was niemands bedoeling om mh17 neer te halen.
Ook niet van degenen die het doelwit hebben uitgezocht en de raket hebben afgeschoten.
pi_208038225
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 21:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]
Tja, je schrijft dit:
[..]
Het was niemands bedoeling om mh17 neer te halen.
Ook niet van degenen die het doelwit hebben uitgezocht en de raket hebben afgeschoten.
Of je wil het punt niet zien, of je probeert er een draai aan te geven. Prima joh. So be it. Mijn punt is wel gemaakt hierboven denk ik. En dat is ook voldoende over wat ik erover wil zeggen :)

Je vergeet namelijk ook mijn punt over onkunde...
Lach met een schone bips
pi_208038797
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 21:15 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Of je wil het punt niet zien, of je probeert er een draai aan te geven. Prima joh. So be it. Mijn punt is wel gemaakt hierboven denk ik. En dat is ook voldoende over wat ik erover wil zeggen :)

Je vergeet namelijk ook mijn punt over onkunde...
Wat MH 17 betreft, je kunt het neerhalen inderdaad zien als onkunde, waarbij onbedoeld een passagiersvliegtuig wordt neergeschoten.

Maar wat is daar verder mee?
Je analogie met het uitlenen van een auto gaat niet op
We hebben het hier over oorlogstuig dat gebruikt wordt om vliegtuigen mee neer te halen. Daarmee komt ook verantwoordelijkheid.

Probleem voor Rusland is dat ze op slinkse wijze betrokken waren in de oorlog in Oekraïne.
Met succes, want nog altijd denken veel mensen dat alle schuld van de oorlog bij Oekraïne ligt.
Toegeven dat de installatie door Rusland is geleverd betekent toegeven dat Rusland betrokken was. En dat wil Rusland niet.

Mh17 is niet het eerste passagiersvliegtuig dat onbedoeld is neergehaald.
Maar in andere situaties werd dat toegegeven en naar gehandeld. Rusland wil niets toegeven en geeft gewoon Oekraïne de schuld.
pi_208038861
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 21:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat MH 17 betreft, je kunt het neerhalen inderdaad zien als onkunde, waarbij onbedoeld een passagiersvliegtuig wordt neergeschoten.

Maar wat is daar verder mee?
Je analogie met het uitlenen van een auto gaat niet op
We hebben het hier over oorlogstuig dat gebruikt wordt om vliegtuigen mee neer te halen. Daarmee komt ook verantwoordelijkheid.

Probleem voor Rusland is dat ze op slinkse wijze betrokken waren in de oorlog in Oekraïne.
Met succes, want nog altijd denken veel mensen dat alle schuld van de oorlog bij Oekraïne ligt.
Toegeven dat de installatie door Rusland is geleverd betekent toegeven dat Rusland betrokken was. En dat wil Rusland niet.

Mh17 is niet het eerste passagiersvliegtuig dat onbedoeld is neergehaald.
Maar in andere situaties werd dat toegegeven en naar gehandeld. Rusland wil niets toegeven en geeft gewoon Oekraïne de schuld.
Duidelijk weer dat je mijn punt niet snapt, of begrepen hebt. Amai. Let it be :)
Lach met een schone bips
pi_208039143
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 21:56 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Duidelijk weer dat je mijn punt niet snapt, of begrepen hebt. Amai. Let it be :)
En duidelijk weer dat je je punt niet verduidelijkt als je merkt dat die niet wordt begrepen...

Maar dat is natuurlijk het doel van bnw.
pi_208039357
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 22:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
En duidelijk weer dat je je punt niet verduidelijkt als je merkt dat die niet wordt begrepen...

Maar dat is natuurlijk het doel van bnw.
_O_ En je hebt eindelijk je ware kant laten zien :) Hoe "jij" aankijkt tegen BNW :) Duurde even :) Maar bedankt.
Lach met een schone bips
pi_208039427
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 22:28 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
_O_ En je hebt eindelijk je ware kant laten zien :) Hoe "jij" aankijkt tegen BNW :) Duurde even :) Maar bedankt.
Tja, jij loopt daarmee te schermen.
Dus dan moet je niet raar op kijken als ik dat terug kaats.
pi_208039464
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 22:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, jij loopt daarmee te schermen.
Dus dan moet je niet raar op kijken als ik dat terug kaats.
Geen verdediging nodig buddy :) We good.
Lach met een schone bips
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 18 februari 2023 @ 08:12:19 #271
485843 crew  Jippie
pi_208041757
quote:

[..]
Hij wist dat er een vliegtuig mee zou worden neergehaald, het was niet alsof er een overlast van kraaien uit de lucht moest worden geschoten.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 18 februari 2023 @ 08:22:00 #272
485843 crew  Jippie
pi_208041794
quote:

[..]

Het heeft hier te maken met eindverantwoordelijkheid zoals dat in de politiek (en bedrijfsleven geldt) als voorbeeld: ministers in Nederland die op stappen als er ergens onder in de keten van hun bewind iets verkeerd is gegaan.
pi_208042131
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 08:22 schreef Jippie het volgende:

[..]
Het heeft hier te maken met eindverantwoordelijkheid zoals dat in de politiek (en bedrijfsleven geldt) als voorbeeld: ministers in Nederland die op stappen als er ergens onder in de keten van hun bewind iets verkeerd is gegaan.
Waarom zit Rutte er dan nog?
pi_208042220
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 09:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Omdat we steeds weer hem in het zadel stemmen.
pi_208042248
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 09:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Omdat we steeds weer hem in het zadel stemmen.
Hij gaat niet eens weg, enkel met de toeslagaffaire is hij opgestapt.
Maar daarna stelt hij zichzelf gewoon weer verkiesbaar.
pi_208042267
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 09:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
EN ondertussen verdedig je iemand die een passasiersvliegtuig uit de lucht heeft geschoten en nu voor 100k+ doden zorgt in de oekraine. Als je vindt dat Rutte op moet stappen, dan vind je vast en zeker ook dat Poetin moet opstappen - Knip-

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 18-02-2023 21:53:54 ]
pi_208042311
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 09:31 schreef The_End het volgende:

[..]
EN ondertussen verdedig je iemand die een passasiersvliegtuig uit de lucht heeft geschoten en nu voor 100k+ doden zorgt in de oekraine. Als je vindt dat Rutte op moet stappen, dan vind je vast en zeker ook dat Poetin moet opstappen - Knip-
Ik verdedig Poetin niet.
Van mij mogen ze samen vertrekken en ik ken er nog wel een paar die mee mogen.
Ze hoeven niet dood maar de waarheid moet boven tafel komen en ze moeten berecht worden, niks geen immuniteit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 18-02-2023 21:54:31 ]
pi_208042954
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 09:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja, dat mag gewoon. Daarnaast hebben we geen gekozen premier.
pi_208043024
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 10:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dat mag gewoon. Daarnaast hebben we geen gekozen premier.
Dus hij mag wel blijven als hij verantwoordelijk is voor onschuldige doden?
pi_208043147
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 10:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus hij mag wel blijven als hij verantwoordelijk is voor onschuldige doden?
Wat voor doden bedoel je?
pi_208043176
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 10:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat voor doden bedoel je?
quote:
De Kamer sprak opnieuw met premier Mark Rutte over de Nederlandse aanval op een IS-bommenfabriek. Daarbij vielen naar schatting 70 burgerdoden. Wat wist de premier daarvan? Zijn geheugen liet hem vrijwel permanent in de steek. Ton F. van Dijk, die ijverig meepende tijdens het debat, signaleert een politieke overlevingsstrategie.
https://www.hpdetijd.nl/2(...)n-herinnering-faken/
pi_208043212
quote:
Heeft de kamer hem toen weggestemd?
Zo nee, dan mocht hij inderdaad blijven.
pi_208043226
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 10:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Heeft de kamer hem toen weggestemd?
Zo nee, dan mocht hij inderdaad blijven.
Dat geldt dus ook voor Putin.
pi_208043779
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 10:46 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat geldt dus ook voor Putin.
_O- Het is een dictatuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2023 11:30:24 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 18 februari 2023 @ 13:40:50 #285
485843 crew  Jippie
pi_208045233
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 09:13 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Vanwege zijn slecht functionerend geheugen :P
  zaterdag 18 februari 2023 @ 20:10:53 #286
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208049588
quote:
Dus het bombarderen van een fabriek voor munitie waarbij spijtig burgerslachtoffers vallen is gelijk aan een ander land binnen vallen met miljoenen op de vlucht duizenden en duizenden doden, een land volledig plunderen en in puin schieten, je politieke tegenstanders van de kaart vegen, al je buurlanden bedreigen met bombarderen en nuken.
En ga maar even door..
Oh en dictator for life.
pi_208049822
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:10 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dus het bombarderen van een fabriek voor munitie waarbij spijtig burgerslachtoffers vallen is gelijk aan een ander land binnen vallen met miljoenen op de vlucht duizenden en duizenden doden, een land volledig plunderen en in puin schieten, je politieke tegenstanders van de kaart vegen, al je buurlanden bedreigen met bombarderen en nuken.
En ga maar even door..
Oh en dictator for life.
Als je even terug leest zal je zien dat het over MH17 ging.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 20:20:37 #288
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208049841
quote:

[..]
Dat is de grote vraag, maar zelfs TOEN bestond de app flight tracker Al, dat niet alleen ook ander vlucht trackers bestaan al jaren er voor waarbij je duidelijk het verschil kan zien tussen een militair vliegtuig en een passagiers vliegtuig.
En als je luchtafweergeschut hanteert lijkt me toch echt wel een vereiste om het verschil te kunnen zien toch?
Er is een grote kans dat Poetin alsnog toestemming heeft verleend om alles neer te knallen wat boven Oekraïne vloog aangezien hij niet wou dat het buitenland ook maar enig besef had dat zijn leger al in Oekraïne opereerde.

Ik zeg niet het is zo, maar er bestaat wel een grote mogelijkheid.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 20:26:26 #289
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_208049991
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:19 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als je even terug leest zal je zien dat het over MH17 ging.
De link gaat over het bombarderen van een munitie fabriek!
pi_208050140
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:26 schreef theguyver het volgende:

[..]
De link gaat over het bombarderen van een munitie fabriek!
Als reactie op de verantwoordelijkheid van MH17
pi_208050259
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 20:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als reactie op de verantwoordelijkheid van MH17
Gezien de nuance van Guyver vraag ik me af of beide wel vergelijkbaar zijn.
pi_208057035
quote:
Russia has committed ‘crimes against humanity’ in Ukraine, Harris declares

The vice president cited numerous occurrences since Russia’s invasion began, saying that the evidence points to such a finding

https://www.washingtonpos(...)s-russia-war-crimes/
quote:

Oorlogsmisdaden moeten veroordeeld worden, wie ze ook begaat, vandaag én dertig jaar geleden

https://www.dewereldmorge(...)dertig-jaar-geleden/
pi_208057072
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 08:48 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]

Vind je het goed wat er door de VS is gedaan in Irak?
pi_208057171
Nog n interessant opiniestukje

quote:
Alleen een akkoord tussen Rusland en de NAVO kan voor duurzame vrede zorgen

De NAVO is al tenminste sinds 2008 partij in het conflict tussen Rusland en Oekraïne, schrijven Paul Aarts, politicoloog aan de Universiteit van Amsterdam, en Henk Overbeek, emeritus hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Vrije Universiteit in Amsterdam.

https://www.dewereldmorge(...)urzame-vrede-zorgen/
pi_208057208
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:17 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[...] -Knip-
Euh lol
Voor mijn part mag Rusland veroordeeld worden daarvoor.
Alleen ben ik niet zo kortzichtig om te zeggen : Rusland wel maar VS niet hoor - Knip-

[ Bericht 11% gewijzigd door Jippie op 19-02-2023 12:35:24 ]
pi_208057414
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:26 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
-Knip-
-Knip-

En dat kinderachtig gescherm met whataboutism kan ik nog begrijpen als er verwezen wordt naar een totaal onschuldige partij.

Voor sommigen is de VS hier wel een major player en mogen ze gerust gewezen worden op hun eigen gedrag.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jippie op 19-02-2023 12:38:45 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 19 februari 2023 @ 12:33:27 #297
485843 crew  Jippie
pi_208059566
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:17 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Moeten we je nog uitleggen hoe je dit noemt? Het doet me een beetje denken aan mijn zoontje van 3z

Ja, maar boehoe :'(

Zou je dit soort persoonlijke aanvallen achterwege willen laten, het draagt niets bij aan de discussie.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 19 februari 2023 @ 12:41:40 #298
485843 crew  Jippie
pi_208059718
Nu weer ontopic verder, verdraag een andere mening en ga niet over tot persoonlijke aanvallen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')