De serie cold war armageddon is niet gratis te bekijken helaas.quote:
welke ?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:06 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Nog niet half zo zielig als lieden die het opnemen voor oorlogsmisdadigers.
Kan je deze nog altijd in 1 adem noemen ?quote:
Andere naam en ideologie maar zelfde strijd.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Kan je deze nog altijd in 1 adem noemen ?
quote:Op vrijdag 17 februari 2023 12:49 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Figuren uit Rusland die dit soort dingen doen o.a.:
Rusland zelf past deze zelfde tactiek toe.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:11 schreef Raw85 het volgende:
[..]
inb4 ''ja maar VS''
Volgens mij weten sommigen van gekkigheid niet meer wat nou de reden is van deze inval. Corruptie in Oekraïne, onderdrukking van (deels) Russen in het oosten van Oekraine, nazi-regime, Azov-nazi's in grote delen van het land, toe willen treden tot de EU, toe willen treden tot de NAVO, schuld van de VS, 'er is geen invasie'..
Tsja, ook al zou Putin het gebruik van een BUK raketsysteem in de Oekraine goedgekeurd hebben geloof ik niet dat het zijn bedoeling was er een passagiersvliegtuig mee neer te halen. Kleine nuance dus. Of het goedkeuren van het gebruik van dit systeem nou goed of fout is.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:12 schreef theguyver het volgende:
https://www.reuters.com/w(...)17-probe-2023-02-17/
Feb 17 (Reuters) - Russia said on Friday that it had summoned the Dutch ambassador over what it called "obsessive attempts" by the Dutch authorities to hold it responsible for the downing of Malaysian Airlines flight MH17 in Ukraine in 2014.
In a statement, the Russian Foreign Ministry accused the joint investigation team set up to establish who was responsible of being "politicised".
Prosecutors said last week at The Hague they had found "strong indications" that Russian President Vladimir Putin had approved the use in Ukraine of a Russian BUK missile system used to shoot down the plane over eastern Ukraine in 2014
Maar er wordt ook niet beweerd dat het toestel bewust is neergehaald.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:20 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Tsja, ook al zou Putin het gebruik van een BUK raketsysteem in de Oekraine goedgekeurd hebben geloof ik niet dat het zijn bedoeling was er een passagiersvliegtuig mee neer te halen. Kleine nuance dus. Of het goedkeuren van het gebruik van dit systeem nou goed of fout is.
En dat is ook niet wat ik beweer, maar als voorbeeld. Ik leen jou mijn auto uit, jij rijdt met 270km per uur op de Duitse autobahn een vader, moeder en 3 kinderen dood. Ben ik dan aansprakelijk voor jouw stupiditeit om zo hard te rijden?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar er wordt ook niet beweerd dat het toestel bewust is neergehaald.
quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:49 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En dat is ook niet wat ik beweer, maar als voorbeeld. Ik leen jou mijn auto uit, jij rijdt met 270km per uur op de Duitse autobahn een vader, moeder en 3 kinderen dood. Ben ik dan aansprakelijk voor jouw stupiditeit om zo hard te rijden?
Het gaat om degene achter het stuur, en of het dan een onwetende fout is of je kan niet met het materiaal omgaan daar staat degene die jou het voortuig geleend heeft toch buiten lijkt mij?
Tja, je schrijft dit:quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:49 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En dat is ook niet wat ik beweer, maar als voorbeeld. Ik leen jou mijn auto uit, jij rijdt met 270km per uur op de Duitse autobahn een vader, moeder en 3 kinderen dood. Ben ik dan aansprakelijk voor jouw stupiditeit om zo hard te rijden?
Het gaat om degene achter het stuur, en of het dan een onwetende fout is of je kan niet met het materiaal omgaan daar staat degene die jou het voortuig geleend heeft toch buiten lijkt mij?
Het was niemands bedoeling om mh17 neer te halen.quote:Tsja, ook al zou Putin het gebruik van een BUK raketsysteem in de Oekraine goedgekeurd hebben geloof ik niet dat het zijn bedoeling was er een passagiersvliegtuig mee neer te halen
Of je wil het punt niet zien, of je probeert er een draai aan te geven. Prima joh. So be it. Mijn punt is wel gemaakt hierboven denk ik. En dat is ook voldoende over wat ik erover wil zeggenquote:Op vrijdag 17 februari 2023 21:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Tja, je schrijft dit:
[..]
Het was niemands bedoeling om mh17 neer te halen.
Ook niet van degenen die het doelwit hebben uitgezocht en de raket hebben afgeschoten.
Wat MH 17 betreft, je kunt het neerhalen inderdaad zien als onkunde, waarbij onbedoeld een passagiersvliegtuig wordt neergeschoten.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 21:15 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Of je wil het punt niet zien, of je probeert er een draai aan te geven. Prima joh. So be it. Mijn punt is wel gemaakt hierboven denk ik. En dat is ook voldoende over wat ik erover wil zeggen![]()
Je vergeet namelijk ook mijn punt over onkunde...
Duidelijk weer dat je mijn punt niet snapt, of begrepen hebt. Amai. Let it bequote:Op vrijdag 17 februari 2023 21:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat MH 17 betreft, je kunt het neerhalen inderdaad zien als onkunde, waarbij onbedoeld een passagiersvliegtuig wordt neergeschoten.
Maar wat is daar verder mee?
Je analogie met het uitlenen van een auto gaat niet op
We hebben het hier over oorlogstuig dat gebruikt wordt om vliegtuigen mee neer te halen. Daarmee komt ook verantwoordelijkheid.
Probleem voor Rusland is dat ze op slinkse wijze betrokken waren in de oorlog in Oekraïne.
Met succes, want nog altijd denken veel mensen dat alle schuld van de oorlog bij Oekraïne ligt.
Toegeven dat de installatie door Rusland is geleverd betekent toegeven dat Rusland betrokken was. En dat wil Rusland niet.
Mh17 is niet het eerste passagiersvliegtuig dat onbedoeld is neergehaald.
Maar in andere situaties werd dat toegegeven en naar gehandeld. Rusland wil niets toegeven en geeft gewoon Oekraïne de schuld.
En duidelijk weer dat je je punt niet verduidelijkt als je merkt dat die niet wordt begrepen...quote:Op vrijdag 17 februari 2023 21:56 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Duidelijk weer dat je mijn punt niet snapt, of begrepen hebt. Amai. Let it be
quote:Op vrijdag 17 februari 2023 22:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
En duidelijk weer dat je je punt niet verduidelijkt als je merkt dat die niet wordt begrepen...
Maar dat is natuurlijk het doel van bnw.
Tja, jij loopt daarmee te schermen.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 22:28 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]En je hebt eindelijk je ware kant laten zien
Hoe "jij" aankijkt tegen BNW
Duurde even
Maar bedankt.
Geen verdediging nodig buddyquote:Op vrijdag 17 februari 2023 22:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, jij loopt daarmee te schermen.
Dus dan moet je niet raar op kijken als ik dat terug kaats.
Hij wist dat er een vliegtuig mee zou worden neergehaald, het was niet alsof er een overlast van kraaien uit de lucht moest worden geschoten.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:20 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Tsja, ook al zou Putin het gebruik van een BUK raketsysteem in de Oekraine goedgekeurd hebben geloof ik niet dat het zijn bedoeling was er een passagiersvliegtuig mee neer te halen. Kleine nuance dus. Of het goedkeuren van het gebruik van dit systeem nou goed of fout is.
Het heeft hier te maken met eindverantwoordelijkheid zoals dat in de politiek (en bedrijfsleven geldt) als voorbeeld: ministers in Nederland die op stappen als er ergens onder in de keten van hun bewind iets verkeerd is gegaan.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:49 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Waarom zit Rutte er dan nog?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 08:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het heeft hier te maken met eindverantwoordelijkheid zoals dat in de politiek (en bedrijfsleven geldt) als voorbeeld: ministers in Nederland die op stappen als er ergens onder in de keten van hun bewind iets verkeerd is gegaan.
Omdat we steeds weer hem in het zadel stemmen.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 09:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom zit Rutte er dan nog?
Hij gaat niet eens weg, enkel met de toeslagaffaire is hij opgestapt.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 09:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat we steeds weer hem in het zadel stemmen.
EN ondertussen verdedig je iemand die een passasiersvliegtuig uit de lucht heeft geschoten en nu voor 100k+ doden zorgt in de oekraine. Als je vindt dat Rutte op moet stappen, dan vind je vast en zeker ook dat Poetin moet opstappen - Knip-quote:Op zaterdag 18 februari 2023 09:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hij gaat niet eens weg, enkel met de toeslagaffaire is hij opgestapt.
Maar daarna stelt hij zichzelf gewoon weer verkiesbaar.
Ik verdedig Poetin niet.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 09:31 schreef The_End het volgende:
[..]
EN ondertussen verdedig je iemand die een passasiersvliegtuig uit de lucht heeft geschoten en nu voor 100k+ doden zorgt in de oekraine. Als je vindt dat Rutte op moet stappen, dan vind je vast en zeker ook dat Poetin moet opstappen - Knip-
Ja, dat mag gewoon. Daarnaast hebben we geen gekozen premier.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 09:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hij gaat niet eens weg, enkel met de toeslagaffaire is hij opgestapt.
Maar daarna stelt hij zichzelf gewoon weer verkiesbaar.
Dus hij mag wel blijven als hij verantwoordelijk is voor onschuldige doden?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 10:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat mag gewoon. Daarnaast hebben we geen gekozen premier.
Wat voor doden bedoel je?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 10:27 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus hij mag wel blijven als hij verantwoordelijk is voor onschuldige doden?
quote:
https://www.hpdetijd.nl/2(...)n-herinnering-faken/quote:De Kamer sprak opnieuw met premier Mark Rutte over de Nederlandse aanval op een IS-bommenfabriek. Daarbij vielen naar schatting 70 burgerdoden. Wat wist de premier daarvan? Zijn geheugen liet hem vrijwel permanent in de steek. Ton F. van Dijk, die ijverig meepende tijdens het debat, signaleert een politieke overlevingsstrategie.
Heeft de kamer hem toen weggestemd?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 10:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
[..]
https://www.hpdetijd.nl/2(...)n-herinnering-faken/
Dat geldt dus ook voor Putin.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 10:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heeft de kamer hem toen weggestemd?
Zo nee, dan mocht hij inderdaad blijven.
quote:Op zaterdag 18 februari 2023 10:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat geldt dus ook voor Putin.
Vanwege zijn slecht functionerend geheugenquote:Op zaterdag 18 februari 2023 09:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom zit Rutte er dan nog?
Dus het bombarderen van een fabriek voor munitie waarbij spijtig burgerslachtoffers vallen is gelijk aan een ander land binnen vallen met miljoenen op de vlucht duizenden en duizenden doden, een land volledig plunderen en in puin schieten, je politieke tegenstanders van de kaart vegen, al je buurlanden bedreigen met bombarderen en nuken.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 10:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
[..]
https://www.hpdetijd.nl/2(...)n-herinnering-faken/
Als je even terug leest zal je zien dat het over MH17 ging.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 20:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus het bombarderen van een fabriek voor munitie waarbij spijtig burgerslachtoffers vallen is gelijk aan een ander land binnen vallen met miljoenen op de vlucht duizenden en duizenden doden, een land volledig plunderen en in puin schieten, je politieke tegenstanders van de kaart vegen, al je buurlanden bedreigen met bombarderen en nuken.
En ga maar even door..
Oh en dictator for life.
Dat is de grote vraag, maar zelfs TOEN bestond de app flight tracker Al, dat niet alleen ook ander vlucht trackers bestaan al jaren er voor waarbij je duidelijk het verschil kan zien tussen een militair vliegtuig en een passagiers vliegtuig.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 20:20 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
De link gaat over het bombarderen van een munitie fabriek!quote:Op zaterdag 18 februari 2023 20:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als je even terug leest zal je zien dat het over MH17 ging.
Als reactie op de verantwoordelijkheid van MH17quote:Op zaterdag 18 februari 2023 20:26 schreef theguyver het volgende:
[..]
De link gaat over het bombarderen van een munitie fabriek!
Gezien de nuance van Guyver vraag ik me af of beide wel vergelijkbaar zijn.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 20:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als reactie op de verantwoordelijkheid van MH17
quote:Russia has committed ‘crimes against humanity’ in Ukraine, Harris declares
The vice president cited numerous occurrences since Russia’s invasion began, saying that the evidence points to such a finding
https://www.washingtonpos(...)s-russia-war-crimes/
quote:
Oorlogsmisdaden moeten veroordeeld worden, wie ze ook begaat, vandaag én dertig jaar geleden
https://www.dewereldmorge(...)dertig-jaar-geleden/
quote:Alleen een akkoord tussen Rusland en de NAVO kan voor duurzame vrede zorgen
De NAVO is al tenminste sinds 2008 partij in het conflict tussen Rusland en Oekraïne, schrijven Paul Aarts, politicoloog aan de Universiteit van Amsterdam, en Henk Overbeek, emeritus hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Vrije Universiteit in Amsterdam.
https://www.dewereldmorge(...)urzame-vrede-zorgen/
Euh lolquote:
-Knip-quote:
Zou je dit soort persoonlijke aanvallen achterwege willen laten, het draagt niets bij aan de discussie.quote:Op zondag 19 februari 2023 09:17 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Moeten we je nog uitleggen hoe je dit noemt? Het doet me een beetje denken aan mijn zoontje van 3z
Ja, maar boehoe
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |