In Nicaragua bijvoorbeeld.quote:
Ik vraag nogmaals hoe Rusland daarmee benadeeld wordt?quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Sowieso de controle over de zwarte zee en de zwarte zee vloot.
En de NAVO is inderdaad ter verdediging maar de USA is de aartsvijand van Rusland en die willen ze dus niet aan hun landsgrenzen hebben.
En het is niet alleen de USA die dat doet/probeert.
Rusland doet hetzelfde in midden Amerika.
De Oostzee is best belangrijk voor Rusland, en straks omgeven door de NAVO. Dat is de zwarte zee niet, ook niet na toetreding van Oekraïne.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
1. Omdat Finland strategisch minder belangrijk is dan Oekraine.
2. Omdat Finland in de EU zit dus als ze Finland aanvallen dan vallen ze de EU aan.
Het zit ze echt wel dwars maar ze kunnen er niks tegen doen dus doen ze maar alsof het ze niet interesseert.
Ze hebben al geen zeggenschap over de Oostzee omdat Finland bij de EU zit en geen vazalstaat is van Rusland.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
De Oostzee is best belangrijk voor Rusland, en straks omgeven door de NAVO. Dat is de zwarte zee niet, ook niet na toetreding van Oekraïne.
We vinden dat helemaal niet. Jij vindt dat. Heel apart dat iedereen in BNW hetzelfde zou denken.quote:Op donderdag 16 februari 2023 16:47 schreef UncleScorp het volgende:
Hier in BNW vinden wij de VS de grote schuldige en willen we dat ook kunnen uitspreken.
Mijn reactie hierop is niet toegestaan dusquote:Op donderdag 16 februari 2023 18:58 schreef The_End het volgende:
[..]
We vinden dat helemaal niet. Jij vindt dat. Heel apart dat iedereen in BNW hetzelfde zou denken.
Volgens mij ontgaat jou het feit dat er een akkoord was daarover wat door Rusland is geschonden.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Sowieso de controle over de zwarte zee en de zwarte zee vloot.
En de NAVO is inderdaad ter verdediging maar de USA is de aartsvijand van Rusland en die willen ze dus niet aan hun landsgrenzen hebben.
En het is niet alleen de USA die dat doet/probeert.
Rusland doet hetzelfde in midden Amerika.
Beide kanten (USA en Rusland) lopen de boel te besodemieteren.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij ontgaat jou het feit dat er een akkoord was daarover wat door Rusland is geschonden.
Hetzelfde akkoord waarbij Oekraine kernwapens opgaf.
Ze waren van Rusland sowiesoquote:Op donderdag 16 februari 2023 19:07 schreef Candymannetje het volgende:
En wat kon Oekraine met die kernwapens?
Het is natuurlijk niet belangrijk wat Oekraïne met die wapens kon. De garanties die zijn gedaan betreffende hun veiligheid is waar het om draait. Als ze er niets mee konden, had Rusland die toezegging niet hoeven doen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Beide kanten (USA en Rusland) lopen de boel te besodemieteren.
Volgens mij, misschien het ik het gemist, valt USA Rusland niet binnen. Maar wellicht heb je ergens een bron?quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nu verschuif jij de doelpalen. Alleen Rusland heeft dat verdrag geschonden.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De VS legde Nicaragua sancties op wegens oneerlijke verkiezingen en het opsluiten van oppositieleiders. Daarna is Rusland daar militairen gaan stallen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In Nicaragua bijvoorbeeld.
De USA en Rusland bevechten elkaar al decennia met proxy oorlogen en deze is toevallig in Europa.
Als ik je een kleine tip mag geven.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De VS legde Nicaragua sancties op wegens oneerlijke verkiezingen en het opsluiten van oppositieleiders. Daarna is Rusland daar militairen gaan stallen.
Maar goed, ik begrijp uit jouw posts dat wat Rusland ook doet, het altijd is omdat de VS ze heeft geprovoceerd. Rusland is een goede goedzak, tot iemand iets doet waardoor ze zich moeten verdedigen?
Welk verdrag was dat?quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu verschuif jij de doelpalen. Alleen Rusland heeft dat verdrag geschonden.
En dat verdrag erkende de grenzen van Oekraine en Rusland behield Sevastopol voor de Zwarte Zee vloot
Alleen gaat dit topic niet over de Koude Oorlog maar over de openlijke oorlog die Rusland is begonnen met Oekraine.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als ik je een kleine tip mag geven.
De serie Cold War Armageddon is erg interessant en laat zien wat beide landen hebben uitgevreten.
Het is niet bij sancties gebleven.
En je begrijpt me verkeerd, Rusland provoceert de USA en de USA provoceert Rusland.
Het zijn beide geen goedzakken.
Dit is een gevolg op de koude oorlog, de rivaliteit tussen beide landen is er nog altijd.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen gaat dit topic niet over de Koude Oorlog maar over de openlijke oorlog die Rusland is begonnen met Oekraine.
En je hele betoog na mijn post is een groot whataboutisme zonder enig relevant feit voor dit conflict.
Ze ontkennen ten stelligste zoiets gezegd te hebben, maar weten wel hoe belangrijk Rusland dit vond/vindt, dus weet je wel wat je teweeg gaat brengen.quote:https://nsarchive.gwu.edu(...)estern-leaders-early
Declassified documents show security assurances against NATO expansion to Soviet leaders from Baker, Bush, Genscher, Kohl, Gates, Mitterrand, Thatcher, Hurd, Major, and Woerner
Slavic Studies Panel Addresses “Who Promised What to Whom on NATO Expansion?”
Ik kan niet voor @Tijger_m spreken natuurlijk maar ik gok dat hij hier op doelt:quote:
Rusland is niet de USSR.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ze ontkennen ten stelligste zoiets gezegd te hebben, maar weten wel hoe belangrijk Rusland dit vond/vindt, dus weet je wel wat je teweeg gaat brengen.
Zelfs al zou het gezegd zijn, lekker boeiend?quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ze ontkennen ten stelligste zoiets gezegd te hebben, maar weten wel hoe belangrijk Rusland dit vond/vindt, dus weet je wel wat je teweeg gaat brengen.
Zelfs al zou USA heel oekraine vol zetten met luchtafweer geschut, artilerie en elke burger tot op de tand bewapenen geeft het Rusland dat recht niet eens maar schijnbaar is de haat richting USA dermate groot dat het niet eens relevant is.quote:Op donderdag 16 februari 2023 20:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zelfs al zou het gezegd zijn, lekker boeiend?
Waarom halen Poetin lovers nog altijd dat aan?
Dus omdat een land mogelijk NAVO lid zou willen worden (is niet eens iets wat zo was) zou dat een bezetting en volkerenmoord veroorloven?
Wat een redenatie van niets
Van de Sovjet Unie.quote:Op donderdag 16 februari 2023 19:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ze waren van Rusland sowieso
Had Rusland de raketten?quote:Had oekr zelfs de codes enzo?
Waren de raketten blijven staan in Cuba, hadden we hier nu niet meer gezeten.quote:Op donderdag 16 februari 2023 20:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zelfs al zou USA heel oekraine vol zetten met luchtafweer geschut, artilerie en elke burger tot op de tand bewapenen geeft het Rusland dat recht niet eens maar schijnbaar is de haat richting USA dermate groot dat het niet eens relevant is.
Dus niet van oekrquote:
Maar Rusland is/was onbetrouwbaar?quote:Op donderdag 16 februari 2023 20:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zelfs al zou het gezegd zijn, lekker boeiend?
Grappig iddquote:
in ruil voor veiligheidgaranties. Het blijkt dat de Amerikanen hun woord beter waar maken dan de Russen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 21:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Grappig idd
Oekr heeft "haar" kernwapens afgegeven in ruil voor...
Njet dus
En niet van Rusland.quote:
In ruil voor respecteren van hun soevereiniteit en landsgrenzen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 21:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Grappig idd
Oekr heeft "haar" kernwapens afgegeven in ruil voor...
Njet dus
1 pion zetten is al schaakmat. Grappige jongens die NL’ersquote:Op donderdag 16 februari 2023 21:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
En niet van Rusland.
Wel op Oekraïens grondgebied na het uiteenvallen van de Sovjet Unie.
Jij suggereert dat de codes van Rusland waren omdat die zich op hun grondgebied bevonden, dus daarmee geef je toe dat de raketten zelf van Oekraïne waren.
Schaakmat.
WMD’s anyone ?quote:
Codes. Ga toch weg johquote:Op donderdag 16 februari 2023 21:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
1 pion zetten is al schaakmat. Grappige jongens die NL’ers
Jij gelooft dus dat die codes daar gewoon naast lagen en dus van oekr waren ?
Blijf nog even?quote:
-Zullen we persoonlijke aanvallen weg laten?-quote:Op donderdag 16 februari 2023 21:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
1 pion zetten is al schaakmat. Grappige jongens die NL’ers
Jij gelooft dus dat die codes daar gewoon naast lagen en dus van oekr waren ?
Persoonlijke aanvallen betekenen het einde van argumentenquote:
Ja en Oekraïne was onderdeel van de Sovjet Unie.quote:Op donderdag 16 februari 2023 16:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Lees en je zal zien dat het over de nukes ging?
Victoria Nuland … de fuck-the-EU woman.quote:Verenigde Staten en bondgenoten bereiden nieuw sanctiepakket tegen Rusland voor
De Verenigde Staten en hun bondgenoten werken aan een nieuw sanctiepakket tegen Rusland. Dat heeft de Amerikaanse ondersecretaris voor politieke zaken, Victoria Nuland, donderdag verklaard. Het nieuwe sanctiepakket zou klaar moeten zijn omstreeks 24 februari, dag op dag een jaar na de Russische inval van Oekraïne.
https://www.hln.be/buiten(...)sland-voor~a7937755/
Whats next?quote:Op donderdag 16 februari 2023 22:13 schreef theguyver het volgende:
Ik zal even uitleggen wat voor een groot gedeelte communisme inhoud.
En ik citeer.
Ze is gebaseerd op gemeenschappelijke eigendom van de productiemiddelen met openbare instellingen waarbij iedereen produceert naar vermogen en neemt naar behoefte.
Dus die nukes waren wel degelijk EIGENDOM van Oekraïne.
Wij leven in een indirecte democratie.quote:Op donderdag 16 februari 2023 22:17 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Whats next?
Ga je nu democratie uitleggen en toeschrijven aan onze landen ?
Aangezien Rusland zijn plan nog niet heeft kunnen realiseren is dit wel het geval.quote:Op donderdag 16 februari 2023 22:15 schreef UncleScorp het volgende:
Het wordt een beetje zielig
[..]
Victoria Nuland … de fuck-the-EU woman.![]()
Zou alles volgens plan verlopen? Of ergert ze zich rot?
Grappig, wat ik daar lees is vooral financiele maatregelen om de eigen bevolking hier bij te staanquote:Op donderdag 16 februari 2023 23:31 schreef theguyver het volgende:
Ik denk dat je het beste je overige issues over de sancties hier terecht kan.
https://www.vlaanderen.be(...)cties-en-maatregelen
Rusland heeft in 2021 de gaskraan al dichtgedraaid, met als gevolg record prijzen in december 2021..quote:Op vrijdag 17 februari 2023 06:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Grappig, wat ik daar lees is vooral financiele maatregelen om de eigen bevolking hier bij te staan
Enkele maatregelen daarvan zijn:
Toekennen van premies voor verwarming
Tijdelijke btw-verlaging voor elektriciteit en gas
Toekenning van energiecheques
Tijdelijke verlaging van de accijns op diesel en benzine
Uitbreiding van het sociaal tarief
Voor de rest
Het is op dit ogenblik nog te vroeg om de impact daarvan correct in te schatten. Het is desalniettemin wel duidelijk dat deze crisis en de ermee samenhangende maatregelen invloed zullen hebben op de handel met Rusland en Oekraïne
Nog te vroeg…
Zullen hebben…
Hoop doet leven, en nu zeker met, na 1 jaar, het 10e (of is het al 11e ?) pakket
Dat moet Rusland hier nodig doen ja...quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wij geven wat niet van ons is terug aan de eigenaar
inb4 ''ja maar VS''quote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:06 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Nog niet half zo zielig als lieden die het opnemen voor oorlogsmisdadigers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |