Met alle respect, heb de kaarten niet gevolgd de afgelopen maanden? Dat is natuurlijk niet alleen het werk van HIMARS, maar waar het wel goed in is is area of denial en mede daardoor is het Russische offensief veranderd in een defensieve terugtrekking. Waarbij ze terugtrekken en elke keer weer geannexeerd terrein opgeven.quote:
Wat ik lees is dat Rusland zo'n 70-100 raketten per maand zou kunnen produceren. Wat ik ook zie is dat Rusland eens in de paar weken een aanval doet met zo'n 70-100 raketten.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 08:28 schreef UncleScorp het volgende:
Zitten die al niet maanden zonder raketten ? Volgens onze betrouwbare media ?
Is het ook niet een beetje verontrustend dat wij als westen onze voorraden uitputten en China misschien wel achterover ligt af te wachten? Maar hey wie ben ik die dat denkt?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat ik lees is dat Rusland zo'n 70-100 raketten per maand zou kunnen produceren. Wat ik ook zie is dat Rusland eens in de paar weken een aanval doet met zo'n 70-100 raketten.
Dus zeg het maar. Toeval?
Wij als in de VS?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 22:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Is het ook niet een beetje verontrustend dat wij als westen onze voorraden uitputten en China misschien wel achterover ligt af te wachten? Maar hey wie ben ik die dat denkt?
Een paar maand geleden was dit dagelijks dus het heeft wel degelijk zijn effect.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat ik lees is dat Rusland zo'n 70-100 raketten per maand zou kunnen produceren. Wat ik ook zie is dat Rusland eens in de paar weken een aanval doet met zo'n 70-100 raketten.
Dus zeg het maar. Toeval?
Hoe kan het Chinese leger Europa binnenvallen? Het is best een eind.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 22:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Is het ook niet een beetje verontrustend dat wij als westen onze voorraden uitputten en China misschien wel achterover ligt af te wachten? Maar hey wie ben ik die dat denkt?
Met een beetje fantasie kan alles.quote:Op woensdag 15 februari 2023 05:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe kan het Chinese leger Europa binnenvallen? Het is best een eind.
China is veel slimmer, die kopen zich overal in en maken andere landen afhankelijk van hun zodat ze geen nee meer kunnen zeggen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 05:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe kan het Chinese leger Europa binnenvallen? Het is best een eind.
Als de USA nog zat heeft waarom halen ze het dan weg uit Israël?quote:Op woensdag 15 februari 2023 00:16 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wij als in de VS?
Btw productie is gestart van munitie tot dusver is men nog bezig met voorraden, maar men is nu bezig met productie van munitie.
https://www.defensenews.c(...)to-boost-production/
De eu heeft gewoon de mogelijkheid om hun huidige voorraad weer bij te vullen en te leveren aan Oekraïne.
De VS heeft zelf nog zat en verhoogt zijn productie niet.
Vergeet niet dat de Mongolen ook tot aan Europa kwamen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 06:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Met een beetje fantasie kan alles.
Dichterbij.quote:Op woensdag 15 februari 2023 08:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als de USA nog zat heeft waarom halen ze het dan weg uit Israël?
Israel krijgt ook 4 billion dollar in US military aid per jaar, dus die krijgen wat nieuwe leuke speelgoed.quote:Op woensdag 15 februari 2023 08:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als de USA nog zat heeft waarom halen ze het dan weg uit Israël?
Oh nee. Net alsof er nog geen onderzeeërs met kernwapens daar lagen. Net zoals er op elk moment kernonderzeeers in de buurt van Rusland liggen in geval van MAD.quote:Op woensdag 15 februari 2023 15:18 schreef Ali_boo het volgende:
Best wel het vermelden waard dacht ik zo![]()
[ twitter ]
Het zou bovendien bijzonder raar zijn als het westen nu ineens in elkaar krimpt, alle steun aan Oekraïne intrekt en ze verder geluk wenst onder Russische overheersing.quote:Op woensdag 15 februari 2023 15:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Oh nee. Net alsof er nog geen onderzeeërs met kernwapens daar lagen. Net zoals er op elk moment kernonderzeeers in de buurt van Rusland liggen in geval van MAD.
Nee, dit is de eerste keer sinds de Koude Oorlogquote:Op woensdag 15 februari 2023 15:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Oh nee. Net alsof er nog geen onderzeeërs met kernwapens daar lagen. Net zoals er op elk moment kernonderzeeers in de buurt van Rusland liggen in geval van MAD.
Nee hoor. Bijna jaarlijks wordt er wel een ontdekt in die zee.quote:Op woensdag 15 februari 2023 17:00 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Nee, dit is de eerste keer sinds de Koude Oorlog
[ twitter ]
quote:KIEV, 15 februari (Reuters) – Zes Russische ballonnen zijn gesignaleerd boven Kiev en de meeste zijn neergeschoten nadat ze door luchtafweer werden aangevallen, aldus het militaire bestuur van de Oekraïense hoofdstad op woensdag.
Het is ook geheel in de lijn van de doctrine omtrent subs. Zeker met slbms die nucleaire payload dragenquote:Op woensdag 15 februari 2023 17:10 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee hoor. Bijna jaarlijks wordt er wel een ontdekt in die zee.
Zie bijvoorbeeld https://estonianworld.com(...)ring-the-baltic-sea/
Ik begreep elders op dit forum dat dat satellieten zijn...quote:Op woensdag 15 februari 2023 17:12 schreef Candymannetje het volgende:
Nu zijn er ook Russische ballonnen boven Oekraïne neergehaald.
https://tpo.nl/2023/02/15(...)-meeste-neergehaald/
[..]
Daar kan ik verder weinig meequote:Op woensdag 15 februari 2023 21:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik begreep elders op dit forum dat dat satellieten zijn...
Denk het ook niet. Satellieten schiet je niet zomaar uit de luchtquote:Op woensdag 15 februari 2023 21:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Daar kan ik verder weinig mee
Donau syndrome?quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de Mongolen ook tot aan Europa kwamen.
Tot de Donau en toe waren ze moe en gingen weer naar huis.
Er wonen nogal wat joodse rijke stinkers in de VS.quote:Op woensdag 15 februari 2023 14:34 schreef Tingo het volgende:
[..]
Israel krijgt ook 4 billion dollar in US military aid per jaar, dus die krijgen wat nieuwe leuke speelgoed.
Europa bestond toen nogal uit bosrijk gebied plus het klimaat was totaal anders als in veel regen etc.quote:
Kirov reporting!quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is ook geheel in de lijn van de doctrine omtrent subs. Zeker met slbms die nucleaire payload dragen
Eh ja, Rusland vereerd nog steeds hun communistische leiders en niet zo'n beetje.quote:Op donderdag 16 februari 2023 10:53 schreef UncleScorp het volgende:
Ach de tegenpartij gebruikt al decennia lang de term "commies".
Voor elk een geldig excuus om actie te ondernemen.
Lekker belangrijk.
Weet je al hoe de Russische opmars is gestopt?quote:Op donderdag 16 februari 2023 10:53 schreef UncleScorp het volgende:
Ach de tegenpartij gebruikt al decennia lang de term "commies".
Voor elk een geldig excuus om actie te ondernemen.
Lekker belangrijk.
Sure, laat ons hopen dat het het uiteindelijk waard was...quote:Op donderdag 16 februari 2023 11:23 schreef theguyver het volgende:
Btw om even terug te komen op mijn voorgaande vraag, mag een land zichzelf verdedigen?
De oorspronkelijke diplomatieke oplossing?quote:Op donderdag 16 februari 2023 12:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Sure, laat ons hopen dat het het uiteindelijk waard was...
Voor oekr bedoel ik, voor de VS is het al mission accomplished.
Voor tzelfde geld zijn ze nu meer land kwijt dan bij een oorspronkelijke diplomatieke oplossing.
Plus 100duizenden doden, kapot geschoten land, gekelderde economie en een eindeloze schuld enz
Wij geven wat niet van ons is terug aan de eigenaarquote:Op donderdag 16 februari 2023 13:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
De oorspronkelijke diplomatieke oplossing?
Ah die ene van wij geven Rusland nukes en Rusland valt ons land niet binnen.
Ja helemaal eens!
Voor mij geen probleem dat jullie dit rampscenario prefereren.quote:Op donderdag 16 februari 2023 13:23 schreef theguyver het volgende:
De oorspronkelijke diplomatieke oplossing?
Elk stukje Oekrainiens land waar nu nog Russen op staan terug naar Oekraïne dus.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wij geven wat niet van ons is terug aan de eigenaar
Yep de VS kan al in z'n handjes wrijven.quote:Op donderdag 16 februari 2023 12:09 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Sure, laat ons hopen dat het het uiteindelijk waard was...
Voor oekr bedoel ik, voor de VS is het al mission accomplished.
Voor tzelfde geld zijn ze nu meer land kwijt dan bij een oorspronkelijke diplomatieke oplossing.
Plus 100duizenden doden, kapot geschoten land, gekelderde economie en een eindeloze schuld enz
Want je woont in een villa met drie chickita's en millies op de bank op de maan ofzo?quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:32 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Voor mij geen probleem dat jullie dit rampscenario prefereren.
Jaja, Rusland investeerde in welvaart?quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Yep de VS kan al in z'n handjes wrijven.
Die hebben de kloof tussen de EU en Rusland vergroot.
De EU afhankelijker gemaakt van de VS.
Rusland moet nu meer gaan investeren in z'n defensie dus kan minder investeren in de welvaart van z'n land.
Om er dan weer jarenlang op te gaan schieten ?quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Elk stukje Oekrainiens land waar nu nog Russen op staan terug naar Oekraïne dus.
Boven het andere rampscenario. Ben jij een groot voorstander van onderdrukking dat je deze variant zo graag wilt?quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:32 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Voor mij geen probleem dat jullie dit rampscenario prefereren.
Net zoals zelenski en zn oligarchenquote:Op donderdag 16 februari 2023 14:57 schreef The_End het volgende:
[..]
Jaja, Rusland investeerde in welvaart?Van Poetin en zijn vriendjes ja.
Hebben we in WOII ook gedaan 6 jaar lang.. Jij vond zeker dat de Nazi's aan de macht hadden moeten komen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Om er dan weer jarenlang op te gaan schieten ?
In feite heeft Rusland de kloof zelf teruggebracht en meteen enorm vergroot.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Rusland moet nu meer gaan investeren in z'n defensie dus kan minder investeren in de welvaart van z'n land.
Dat hoeft dan niet meer natuurlijk, want de Russen zijn dan opgerot.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:57 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Om er dan weer jarenlang op te gaan schieten ?
Als je wel eens in Rusland bent geweest had je kunnen weten dat daar toch al amper aan werd uitgegeven.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja maar/whataboutism is geen goede manier van discussiëren beste Uncle..quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:58 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Net zoals zelenski en zn oligarchen
Ik ben er inderdaad nog nooit geweest maar ik ken wel mensen die er wonen en gewoond hebben.quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je wel eens in Rusland bent geweest had je kunnen weten dat daar toch al amper aan werd uitgegeven.
Nederland is voor zn grondstoffen sowieso afhankelijk van anderen. Als je dan moet kiezen tussen Nazi-Rusland of de VS, dan is die keuze niet zo moeilijk.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En die handel was een doorn in het oog van de USA.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In feite heeft Rusland de kloof zelf teruggebracht en meteen enorm vergroot.
Er was apeasement, er waren relaties, er werd handel gedreven, het ging allemaal redelijk. En toen besloot Rusland om Oekraïene binnen te vallen, en konden ze al die toenadering zo door de plee spoelen. Waren ze doorgegaan op de ingeslagen weg. zou er vast nog meer mogelijk zijn geweest. Nu is dat de komende decennia niet aan de orde, vrees ik.
Dus? Als Rusland deze oorlog niet was gestart, had het de VS wel tien doornen in het oog kunnen zijn, maar was er echt niet zomaar mee gestopt. Door het starten van de oorlog heeft Rusland zijn eigen glazen ingegooid en de EU teruggedreven in de armen van de VS.quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En die handel was een doorn in het oog van de USA.
Als die handel te groot was geworden was dat ten koste gegaan van de USA.
Daarom waren ze ook zo tegen de nord stream leidingen.
Als de kennis uit west Europa gekoppeld zou gaan worden aan de grote hoeveelheid goedkope grondstoffen uit Rusland zouden we een enorm machtig economisch blok worden.
En een grote bedreiging voor de VS/dollar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |