Zoals BUK systemen bij opstandelingen?quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Die wapens zullen werkelijk overal terecht komen, ook op plekken waar we helemaal niet blij mee zouden zijn.
Het gaat om wapens op de zwarte markt, niet per se wat er achter zou bijven.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar is achterblijvend wapentuig een probleem door corruptie? Ik kan mij heugen dat de Amerikanen en anderen in Afghanistan massa's wapens hebben achtergelaten omdat het te duur zou zijn om alles weer naar huis te moeten sturen. Ik kan niet bepaald zeggen dat die nu in zulke goede handen zijn terechtgekomen.
Een mooi voorbeeld.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zoals BUK systemen bij opstandelingen?
De bekende namen die geen kans onbenut laten om te melden dat er corruptie is in Oekrane, alsof wij dat niet weten.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:30 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Welke 'kant'? Alsof het zo eenvoudig is.
Ik bedoel, laten we het deels omdraaien, waarom zou je geen voorwaarden scheppen bij het leveren van miljardensteun aan een land waarvan je weet dat corruptie nog steeds een groot probleem is?
Dan moet je die opstandelingen maar heel hard de tering in bombarderen. Kunnen we best bij helpen hoor. Op verzoek. Ik denk dat Nederland na de oorlog niet te beroerd is om te helpen een nieuwe MH17 te voorkomen.quote:
Welke bekende namen?quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:38 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De bekende namen die geen kans onbenut laten om te melden dat er corruptie is in Oekrane, alsof wij dat niet weten.
Maar jij niet over nagedacht wordt wat er met alle steun gebeurt. Uiteindelijk wordt er een afweging gemaakt, waarbij het risico geaccepteerd wordt dat een deel van de steun op verkeerde plaatsen terecht komt, als deze steun er voor zorgt dat Oekrane gered wordt.
Ja, zo eenvoudig zal het vast zijn.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan moet je die opstandelingen maar heel hard de tering in bombarderen. Kunnen we best bij helpen hoor. Op verzoek. Ik denk dat Nederland na de oorlog niet te beroerd is om te helpen een nieuwe MH17 te voorkomen.
Dat is vooral waar de Russen voor moeten uitkijkenquote:Op donderdag 9 februari 2023 14:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een paar F-35's met wat HARMs rondjes laten vliegen en wachten tot ze de verlichting aanzetten.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:45 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja, zo eenvoudig zal het vast zijn.
Het is ook een sterk staaltje gaslighten wanneer het argument "NAVO expansie" wordt gebruikt. Mevrouw legt het op een uitstekende manier uit. Maar dat is helaas voor (sommige) westerlingen lastig te begrijpen aangezien wij nooit +- 45 jaar sovjet unie terreur hebben meegemaakt.quote:
Nou, ik vind dat het wel klopt. Je kan die corruptie lastig ontkennenquote:Op donderdag 9 februari 2023 14:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, mensen willen het best horen, maar vinden dat het niet klopt.
Wel een beetje correct blijven.
F-16 hebben we zelf en nog wat F-15's financieren lijkt mij een nobel streven.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:45 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Polen doet een Scholzje.
Volgens mij is Nederland ook bereid om straaljagers te leveren. En hebben we nog een appeltje te schillen met Rusland over iets met vliegtuigen. Zou een mooi gebaar zijn.
We zitten te wachten op nieuwe F35's. Voor elke nieuwe doneren we voor mijn part een F16. Het is alleen wachten op Lockheed. Maar de productie loopt nu wel lekker dacht ik.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
F-16 hebben we zelf en nog wat F-15's financieren lijkt mij een nobel streven.
Mensen vinden het geen argument, dat bedoelde ik te zeggen inderdaad.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:55 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat het wel klopt. Je kan die corruptie lastig ontkennen. Maar dat het er totaal niet toe doet in deze situatie. Het is alsof je een slachtoffer van een carcrash niet van de dood wil redden omdat ie rookt
.
Het is niet alsof Rusland, Oekrane binnenvalt om ze van die corruptie af te helpen. Dus jongens, flikker op met die "ja maar, corruptie"-stelling. Slaat nergens op, is een dooddoener, verzin iets nieuws. Kon ook na dat maandenlange gezeur over de nazi's van Azov.
Ben eens creatief en kom wat sneller met een nieuw argument. Zelfs het Russische leger veranderd nog sneller van tactiek
.
Too soonquote:Op donderdag 9 februari 2023 14:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom is dat berhaupt een factor, als landen a'la iran niet te beroerd zijn om wapens fabrieks af aan terroristische facties te leveren?quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:35 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het gaat om wapens op de zwarte markt, niet per se wat er achter zou bijven.
We hebben momenteel al die 34 F35's.quote:Op donderdag 9 februari 2023 15:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
We zitten te wachten op nieuwe F35's. Voor elke nieuwe doneren we voor mijn part een F16. Het is alleen wachten op Lockheed. Maar de productie loopt nu wel lekker dacht ik.
Maar dat kunnen we uiteraard nu prima aanbieden.
Met wat lullige straaljagers hebben ze niet opeens luchtoverwicht.quote:Op donderdag 9 februari 2023 15:45 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb wel het gevoel dat die straaljagers wel eens het verschil kunnen gaan maken om die Russen snel helemaal het moraal en de mankracht te laten verliezen...
Het hele expansie verhaal is russische propaganda, en wat totaal geen houtslaat. maar doet een beroep op zelfverwijt en bescheidenheid hier in het westen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:52 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het is ook een sterk staaltje gaslighten wanneer het argument "NAVO expansie" wordt gebruikt. Mevrouw legt het op een uitstekende manier uit. Maar dat is helaas voor (sommige) westerlingen lastig te begrijpen aangezien wij nooit +- 45 jaar sovjet unie terreur hebben meegemaakt.
Twee toverwoordjes waarom dat geen probleem hoeft te zijn.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Met wat lullige straaljagers hebben ze niet opeens luchtoverwicht.
Geen trol-vraag, maar een retorische vraag om je diep na te doen denken.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:38 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maar jij niet over nagedacht wordt wat er met alle steun gebeurt. Uiteindelijk wordt er een afweging gemaakt, waarbij het risico geaccepteerd wordt dat een deel van de steun op verkeerde plaatsen terecht komt, als deze steun er voor zorgt dat Oekrane gered wordt.
Nieuwe ronde nieuwe kansen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geen trol-vraag, maar een retorische vraag om je diep na te doen denken.
Waarom zouden wij Oekrane redden?
Vandaag heeft Zelensky anders bevestigd dat als hij Bakhmut niet terug kan veroveren, hij Donbass niet terug kan veroveren.quote:
Omdat het heel goedkoop is om op deze manier Rusland voor de komende vijftig jaar tot de steentijd te veroordelen. We geven Oekrane wat afdankertjes, helpen een beetje met wat leningen. Klaar. En dan hebben we een heel dankbaar land dat ontzettend rijk is aan bodemschatten als vriendje. Dikke winst voor beiden.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nou even diep nadenken hoor.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het offensief is gewoon bezig.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Vandaag heeft Zelensky anders bevestigd dat als hij Bakhmut niet terug kan veroveren, hij Donbass niet terug kan veroveren.
Hij zei het om meer wapens te vragen, omdat hij zonder wapens Bakhmut zal verliezen en niet Donbass kan bevrijden.
Dus is het Russische offensief dan werkelijk mislukt? Zelensky zelf suggereert van niet.
En nu blijven de LNG prijzen maar dalenquote:Op donderdag 9 februari 2023 07:16 schreef theguyver het volgende:
[..]
De hele zet van binnen vallen was al dikke faal, alle backlash wat men krijgt door sancties en wapens leveren aan Oekrane maakt alles erger en erger voor Rusland om maar te zwijgen over Finland en Zweden die bij NATO voegen.
Rusland is gewoon koppig en gaat ondanks alle tegenslag vrolijk door.
Terwijl totaal nutteloos is, financieel kapot leger kapot, duizenden mensenlevens voor wat?
Kapot geschoten stuk land en afgunst vanuit westen.
Gefeliciteerd..
quote:Wed, February 8, 2023 at 5:39 PM GMT+1
In this article:LNG -0.18%
(Adds latest prices) Feb 8 (Reuters) - U.S. natural gas futures dropped about 7% on Wednesday to a 25-month low on a slow rise in output as warmer weather thaws frozen oil and gas wells, a decline in liquefied natural gas (LNG) exports and forecasts for mostly mild weather to keep heating demand low through late February. That price drop came despite a growing belief in the market that Freeport LNG's export plant in Texas would start pulling in more gas in coming weeks to produce LNG for export. Many analysts, however, do not expect Freeport to return to full power until mid March or later. A couple of Freeport's customers - Japan's JERA and Osaka Gas - have said they do not expect to get LNG from the plant until after March. Freeport, the second biggest U.S. LNG export plant, shut after a fire in June 2022. The energy market expects gas prices to rise once the plant starts producing LNG again. When operating at full power, Freeport can turn about 2.1 billion cubic feet of gas into LNG each day. That is about 2% of total U.S. daily gas production.
Omdat Poetin echt niet stopt als ie Oekraine veroverd heeftquote:Op donderdag 9 februari 2023 16:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Polen aanvallen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En nu blijven de LNG prijzen maar dalen
Terwijl de LNG schepen waarmee Rusland nu door het opblazen van de Nordstream pijpen, het gas mee moet vervoeren reteduur zijn
https://finance.yahoo.com(...)slide-163913157.html
[..]
[..]
Omdat Poetin echt niet stopt als ie Oekraine veroverd heeft
dan zijn de Baltische staten de volgende , met Moldova en dan Polen en dan Duitsland
Poetin moet gestopt worden
Polen is ook een NAVO llid.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:31 schreef HSG het volgende:
[..]
Polen aanvallen.De discpline, vasthoudendheid en vaderlandse liefde van het leger kun je vergelijken met die van Oekrane alleen zij hebben nog modernere wapens.
Ook dat maar ook al was Polen geen lid dan kreeg je een Oekrane 2.0 voor de Russen.quote:
Vast wel, maar we zullen het nooit te weten komen, want Rusland is nu eenmaal te zwak.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Ook dat maar ook al was Polen geen lid dan kreeg je een Oekrane 2.0 voor de Russen.
Rusland heeft zijn leger enorm naar de sodemieter geholpen. De Baltische landen had Putin kunnen veroveren als hij daar was begonnen maar ook die landen zijn NAVO-lid en die gok waagt Putin niet. Finland zou ook te sterk zijn en voor Polen is Rusland al helemaal kansloos.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vast wel, maar we zullen het nooit te weten komen, want Rusland is nu eenmaal te zwak.
Waarom is dat zulk groot nieuws?quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:34 schreef HSG het volgende:
De eerste BMPT (Terminator) is vernietigd.
https://postimg.cc/pmmyWbV3
quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Na de semantische brigade en de 'ik heb alleen maar een andere mening' brigade is nu het 'ik stel enkel vragen' peloton gearriveerd. Retorische vragen nog maar liefst, een antwoord is niet nodig.quote:Een retorische vraag is een stijlfiguur waarbij een vraag wordt gesteld, waarop men geen antwoord verwacht. Het is de bedoeling dat de ontvanger (toehoorder, lezer) zich aangesproken voelt en voor waarheid aanneemt wat de zender (spreker, schrijver) suggereert.
Mijn persoonlijke favo variant is met het woordje: ingelijfd.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:52 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het is ook een sterk staaltje gaslighten wanneer het argument "NAVO expansie" wordt gebruikt. Mevrouw legt het op een uitstekende manier uit. Maar dat is helaas voor (sommige) westerlingen lastig te begrijpen aangezien wij nooit +- 45 jaar sovjet unie terreur hebben meegemaakt.
Het was de supertankbegeleider die volgens de poetintrolls wel even zou gaan zorgen dat het afknallen van tanks door infanterie zou stoppen. Maar het ding heeft wat nadelen. Je zit zelf ook in een tank, dus je ziet de vijand ook pas te laat. Kortom: Leuk idee, werkt niet.quote:
Ik ook. Dus moeten we Ukraine volpompen met wapens, dan zijn we er het snelst vanaf.quote:Op donderdag 9 februari 2023 13:36 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Zal mij wel weer schuimbekkende reacties opleveren, maar ben wel klaar met Zelensky met zijn gebedel.
met heel veel precisie GPS guided lange afstands rakettenquote:Op donderdag 9 februari 2023 17:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ook. Dus moeten we Ukraine volpompen met wapens, dan zijn we er het snelst vanaf.
Vreemd hoe deze oorlog verloopt, elke scheet zo breed in het nieuws gooien.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:20 schreef 3rr0r het volgende:
Portugal stuurt drie Leopard 2 A6, maart.
[ twitter ]
Idd. Gelukkig zijn we nu eindelijk van dat stompzinnige gejubel van de russo bots af. Qua doctrine was het een idioot idee: gebouwd voor gebruik in stedelijk gebied. Precies waar je je tank wil hebben.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het was de supertankbegeleider die volgens de poetintrolls wel even zou gaan zorgen dat het afknallen van tanks door infanterie zou stoppen. Maar het ding heeft wat nadelen. Je zit zelf ook in een tank, dus je ziet de vijand ook pas te laat. Kortom: Leuk idee, werkt niet.
Ben wel benieuwd of het relatief veel schade aangericht heeft of dat ook tegenviel.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:11 schreef oheng het volgende:
[..]
Idd. Gelukkig zijn we nu eindelijk van dat stompzinnige gejubel van de russo bots af. Qua doctrine was het een idioot idee: gebouwd voor gebruik in stedelijk gebied. Precies waar je je tank wil hebben.![]()
En dan is deze "tank" ook nog eens voornamelijk in open vlaktes/bosgebied gebruikt.
Je bent een deel te laat.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Landverrader.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:15 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind dit een heel sterk betoog.
Heel goed gesproken. Precies hoe de NAVO altijd geweest is en nu zijn ze niet anders.
Baudet is een landverrader.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:15 schreef Ixnay het volgende:
Heel goed gesproken. Precies hoe de NAVO altijd geweest is en nu zijn ze niet anders.
Als mijn eigen land verkeerd bezig is, waarom zou je dat niet mogen benoemen?quote:
Er was best een sterk anti-VS sentiment. Ik vond/vind het ook geen fijn land btw. (ben de Irak oorlog nog niet vergeten)quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:15 schreef Ixnay het volgende:
Scholzquote:Op donderdag 9 februari 2023 17:23 schreef BEFEM het volgende:
Net op BNR: Duitsland blokkeert de levering van de 18 geleasde tanks.
Hij liegt met zijn tienduizenden burgerdoden in de Donbass. Dat is uitgebreid uitgezocht en gedebunked.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:15 schreef Ixnay het volgende:
Mag Rusland geen gedemilitariseerde zone eisen waardoor het een buffergebied blijft?quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er was best een sterk anti-VS sentiment. Ik vond/vind het ook geen fijn land btw. (ben de Irak oorlog nog niet vergeten)
Maar de grap is dat Poetin dat sentiment vrijwel vernietigd heeft door Oekraine binnen te vallen. Eigenlijk geen slimme zet van Poetin dus. Hij had beter het anti-vs sentiment verder kunnen aanwakkeren (oa door mensen zoals Baudet).
Dat viel mij al enkele weken na de inval al op, inclusief de rehabilitatie van de inlichtendiensten.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er was best een sterk anti-VS sentiment. Ik vond/vind het ook geen fijn land btw. (ben de Irak oorlog nog niet vergeten)
Maar de grap is dat Poetin dat sentiment vrijwel vernietigd heeft door Oekraine binnen te vallen.
Daar was hij ook druk mee bezig maar schijnbaar dacht hij dat hij deze inval kon permitteren. Misschien dat dit ook anders was gelopen als Kyiv gevallen was.quote:Eigenlijk geen slimme zet van Poetin dus. Hij had beter het anti-vs sentiment verder kunnen aanwakkeren (oa door mensen zoals Baudet).
De koop door Nederland dus?quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:23 schreef BEFEM het volgende:
Kun je mij dat bewijs eens geven?quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij liegt met zijn tienduizenden burgerdoden in de Donbass. Dat is uitgebreid uitgezocht en gedebunked.
Het wordt tijd dat Nederland weer verraders gaat zuiveren. Dit kunnen we in deze tijd niet gebruiken.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:15 schreef Ixnay het volgende:
Nee.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:25 schreef Ixnay het volgende:
Mag Rusland de burgerbevolking in de Donbass niet beschermen?
In feite niet nee. Rusland kan wel naar de VN stappen bijvoorbeeld.Die kunnen dan net zoals in Afrika eventueel een vredesmissie opstellen. Maar een land binnen vallen om je 'eigen' bevolking te beschermen... dat is eigenlijk raar.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:25 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Mag Rusland geen gedemilitariseerde zone eisen waardoor het een buffergebied blijft?
Rusland stuurt in 2014 rebellen om in Oost Oekraine chaos/onrust te creeren en gaat daarna klagen dat Oekraine dat niet zomaar piktquote:Op donderdag 9 februari 2023 17:25 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Mag Rusland geen gedemilitariseerde zone eisen waardoor het een buffergebied blijft?
Dan zal het een kwestie van tijd zijn voordat die Prigozhin uit een raam valt.quote:
Dat mogen ze niet, aangezien het onder de soevereine staat oekraine valt, die rusland notabene zelf met het budapest gegarandeerd heeft op soevereiniteit in ruil voor het opzeggen van kernwapensquote:Op donderdag 9 februari 2023 17:25 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Amerika wilde ook geen militaire zones in Cuba. Oekrane heeft nota bene een landsgrens met Ruslandmquote:Op donderdag 9 februari 2023 17:25 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ze komen zo goed voor de ''burgerbevolking'' op dat ze een concentratiekamp er voor nodig hebben.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:25 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nee. Dat mogen ze niet.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:25 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Duidelijk. Dus de NAVO heeft eigenlijk ook heel veel gedaan in het soevereine Afghanistan waar ze zich niet mee hadden mogen bemoeien.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:31 schreef Bensel het volgende:
[..]
Dat mogen ze niet, aangezien het onder de soevereine staat oekraine valt, die rusland notabene zelf met het budapest gegarandeerd heeft op soevereiniteit in ruil voor het opzeggen van kernwapens
Ja wellicht inderdaad.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat viel mij al enkele weken na de inval al op, inclusief de rehabilitatie van de inlichtendiensten.
[..]
Daar was hij ook druk mee bezig maar schijnbaar dacht hij dat hij deze inval kon permitteren. Misschien dat dit ook anders was gelopen als Kyiv gevallen was.
Ik weet niet of ze die stad stukschieten. Ik lees tegenstrijdige verhalen en ik weet niet welke ik geloofwaardiger vind.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee. Dat mogen ze niet.
Vraagjes: Ze proberen Bakhmut te veroveren. Waarom? Is het een Russische stad? Maar waarom schieten ze die dan stuk? Waarom letten ze niet op de Russische bevolking daar?
quote:Op woensdag 27 oktober 2021 04:16 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik geef toch even nadere uitleg bij deze post van mijzelf.
Uiteraard zal ik nooit iemand iets aandoen. Net zoals dat nooit iemand aan mijn deur zal komen om mij die spuit onder dwang te zetten.
Mijn posts hebben vaak een hoog troll gehalte. Niet iedereen heeft dit even goed door en dat houdt dit forum leuk. In dit geval gaan mensen die dit niet in de gaten hebben mogelijk denken dat ik echt zoiets zal doen. Die mensen bestaan serieus.Laat het even duidelijk zijn dat dit niet het geval is.
Uitleg hoe het werkelijk zat:quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:26 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Kun je mij dat bewijs eens geven?
Eerlijke vraag.
quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:34 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze die stad stukschieten.
Hij weet wel wat Poetin zgt wat zijn intenties zijn. Zijn 3 motieven.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja wellicht inderdaad.
Ook Baudet weet trouwens niet wat Poetin precies wil met Oekraine dus het is allemaal giswerk.
Denk heel eerlijk dat Baudet baalt van de inval van Poetin. Daardoor werkt zijn verhaal dat de VS de boosdoener is veel minder goed.
Door de Universiteit Leiden.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uitleg hoe het werkelijk zat:
https://nieuwscheckers.nl(...)zoals-putin-beweert/
Die motieven zijn een gok. Baudet hoort ook maar wat ie wil horen van Poetin. Feit is dat zelfs generaals in het russische leger niet eens precies weten wat Poetin wil. (anders was het niet zo'n zooitje)quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:35 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Hij weet wel wat Poetin zgt wat zijn intenties zijn. Zijn 3 motieven.
Het zou mooi zijn als onze media die zijde van dit enorm gecompliceerde conflict eens zou toelichten.
Baudet is een gevaarlijke zwetser.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:15 schreef Ixnay het volgende:
Welke drie motieven? Desatanisering en Finland mag niet bij Navo en nog iets toch?quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:35 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Hij weet wel wat Poetin zgt wat zijn intenties zijn. Zijn 3 motieven.
Het zou mooi zijn als onze media die zijde van dit enorm gecompliceerde conflict eens zou toelichten.
Bnw geen optie?quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:37 schreef Ixnay het volgende:
Ik ga weer stoppen jongens.
Ander geluid is ongewenst hier.
BassieEnAdriaan.gifquote:Op donderdag 9 februari 2023 17:37 schreef Ixnay het volgende:
Heel raar is dit toch niet?quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:23 schreef BEFEM het volgende:
Dat mag hier prima, maar blijkbaar is het voor jou ongewenst dat mensen tegen jou geluid in gaan en druip je met de staart tussen de benen af.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:37 schreef Ixnay het volgende:
Dat geluid wel inderdaad.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:37 schreef Ixnay het volgende:
Ander geluid is welkom. Bullshit niet.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:37 schreef Ixnay het volgende:
Is dat niet die Rus van een paar maanden geleden die eerst bezig was met de drone en bij de volgende fly-over dood was?quote:
Hear, hearquote:
Dat van Polen is niet wat ze in 2020 dachten. Toen deden ze een wargame waaruit de conclusie kwam dat Rusland in 3 dagen tijd al de westgrens bereikt zou hebben.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:41 schreef HSG het volgende:
Rusland heeft zijn leger enorm naar de sodemieter geholpen. De Baltische landen had Putin kunnen veroveren als hij daar was begonnen maar ook die landen zijn NAVO-lid en die gok waagt Putin niet. Finland zou ook te sterk zijn en voor Polen is Rusland al helemaal kansloos.
Geen idee, zou kunnen ik kom deze voor het eerst tegen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Is dat niet die Rus van een paar maanden geleden die eerst bezig was met de drone en bij de volgende fly-over dood was?
Doeiquote:Op donderdag 9 februari 2023 17:37 schreef Ixnay het volgende:
Je bent wel heel die hard fan boy. Je ziet vrijwel nooit dat mensen dit hebben met andere politici. Ook maar goed eigenlijk, want het zijn politici.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:15 schreef Ixnay het volgende:
Theorie. Het is nog maar zien hoe het in de toekomst uitpakt. Bovendien: zelfs als men dat weer gaat doen, duurt het jaren en jaren voordat de defensie van verschillende Europese landen weer enigszins op oud niveau zit.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:48 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Doei
Weet je wat Rusland trouwens bereikt heeft?
Nazi-Duitsland werd verwoest en Duitsland werd opgedeeld, bezet, leeggeroofd. Nu 77 jaar na de oorlog zijn ze de rots van Europa en de Unie. Afgelopen december was het 30 jaar na het uiteenvallen van de sovjet-unie en ook Rusland had zo'n Europese rots kunnen zijn. Door te kiezen voor een meer vriendelijke politiek, door te intergreren met Europa en democratie en vrije markt te omarmen. Mensenrechten te waarborgen, corruptie aan te pakken en persoonlijke verrijking door maffia elite te voorkomen.
Niemand in het westen (buiten de wapenindustrie) wil vijand met Rusland zijn, niet voor de laatste reden dat we hun olie en gas nodig hebben. Maar helaas zijn ze gevallen voor een gedesillusioneerde leider met vervallen retoriek en waanideeen. Die leeft in oude vervallen denkbeelden, zeker niet die van de 21e eeuw.
Door het aanvallen van de Oekraine is het westen eensgezinder dan ooit, defensie budgetten worden opgetrokken, Europese defensie intergratie komt in een sneltreinvaart, de afhankelijkheid van Russiche olie en gas gaat worden geelimineerd, de NAVO heeft voor het eerst zijn rapid reaction force ingezet, landen gaan 2% van hun BNP aan defensie besteden en China blijkt helemaal niet zo grote boezemvriend van Rusland. Nee als je denkt dat er met deze invasie ook maar iets bereikt heeft voor Rusland dan moet je nog eens twee keer goed nadenken.
Als je deze aanval verdedigd heb je moreel wat afslagen gemist in het leven.
Nog veel langer voor Rusland.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Theorie. Het is nog maar zien hoe het in de toekomst uitpakt. Bovendien: zelfs als men dat weer gaat doen, duurt het jaren en jaren voordat de defensie van verschillende Europese landen weer enigszins op oud niveau zit.
Klopt, Polen gaat zelfs richting 5%. Er gaat veel geinvesteerd worden.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Theorie. Het is nog maar zien hoe het in de toekomst uitpakt. Bovendien: zelfs als men dat weer gaat doen, duurt het jaren en jaren voordat de defensie van verschillende Europese landen weer enigszins op oud niveau zit.
Ik hoop met je mee. Maar we gaat het zien.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:53 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Klopt, Polen gaat zelfs richting 5%. Er gaat veel geinvesteerd worden.
de WAARHEID. Zo posten al die gekke wappies. Ook Russell Brand altijd met the TRUTH about Ukraine. En dan aankomen met onzin over beloftes van de NAVO (die nergens op papier staan). Het is de schuld van Amerika dat landen zich bedreigd voelen door Rusland en bij de NAVO willen!! Die mensen moet je gewoon aan hun lot overlaten, anders ben je aggressief. Nu ook met Oekraine.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:39 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Baudet is een gevaarlijke zwetser.
Als je hem nog geloofwaardig vindt na alle schijt die uit zijn bek komt heb je ze niet allemaal op een rij.
/Carequote:Op donderdag 9 februari 2023 17:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Cyberaanval Rusland die samenvalt met het start van hun offensief?
[ twitter ]
Wel heel slim. Niet alleen nieuw wapen, maar ook meteen pogen het combat proven te maken.quote:
Ach ja, ze zouden ook Oekraine wel even in drie dagen oprollen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat van Polen is niet wat ze in 2020 dachten. Toen deden ze een wargame waaruit de conclusie kwam dat Rusland in 3 dagen tijd al de westgrens bereikt zou hebben.
Vertel me dat je het artikel niet hebt gelezen zonder me te vertellen dat je het artikel niet hebt gelezen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 18:27 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En uiteraard komt de steun voor Rusland weer van links. Het hoefijzermodel in actie.
Angst voor escalatie ook echt. Het is allang gescaleerd, er is een genocidale veroveringsoorlog gaandequote:Op donderdag 9 februari 2023 18:27 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En uiteraard komt de steun voor Rusland weer van links. Het hoefijzermodel in actie.
Beschermen??quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:25 schreef Ixnay het volgende:
[..]
En dan ook al stopt ie nu over paar jaar begint gezeik weer opnieuw net zolang tot hij zijn zin heeft.quote:Op donderdag 9 februari 2023 18:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Angst voor escalatie ook echt. Het is allang gescaleerd, er is een genocidale veroveringsoorlog gaande
En dan stille diplomatie voorstellen![]()
Het is zo typisch Europees om te denken dat dit met een kopje thee en een goed gesprek wel op te lossen valt. Ongeveer elk staatshoofd heeft al met Putin gesproken. Hij heeft overal schijt aan. Nou, dan niet h.
Bnw heeft zijn eigen Rusland topic.quote:Op donderdag 9 februari 2023 18:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Complottheorie nummer zoveel
Wat een traditioneel achterlijke kop van de Telegraafquote:Op donderdag 9 februari 2023 18:27 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Geloof er niets van als er niet #WAARHEID bij staatquote:Op donderdag 9 februari 2023 18:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Die past hier ook wel: NWS / Nord Stream 1 en 2 gesaboteerd #10 argumenten en onelinersquote:Op donderdag 9 februari 2023 18:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Lijkt mij niet zo handig. Concentreer op 1 type vliegtuig.quote:
Verkeerde topic?quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:12 schreef polderturk het volgende:
Landen die reddingswerkers hebben gestuurd.
Isral staat tweede.
Nederland heeft ook gestuurd maar staat niet op de lijst.
[ twitter ]
Fok doet het gewoon. Dat is ook wel eens anders.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Cyberaanval Rusland die samenvalt met het start van hun offensief?
[ twitter ]
Het zou helpen om die meuk niet te delen. Net als al die baudettroep.quote:Op donderdag 9 februari 2023 18:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Het VK heeft geen F16's, dus die kunnen ze niet aanbieden.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lijkt mij niet zo handig. Concentreer op 1 type vliegtuig.
F16 is veel makkelijker beschikbaar qua aantal vliegtuigen en infrastructuur.
[ afbeelding ]
Hierom hebben ze in de VS geen Universal Healthcare.![]()
Die waren anders eerst het meest oorlogszuchtig.quote:Op donderdag 9 februari 2023 18:27 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Poetin is links?quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die waren anders eerst het meest oorlogszuchtig.
quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die waren anders eerst het meest oorlogszuchtig.
Debiele kop weer van De Telegraafquote:Op donderdag 9 februari 2023 18:27 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Laat ze dan 155 mm granaten maken. Staat een mooie BAE fabriek in Washington.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het VK heeft geen F16's, dus die kunnen ze niet aanbieden.
Ze kunnen beide doen. Duitsland, Spanje en Itali kunnen ook nog wat toestellen leveren of doorverkopen. Die vliegen er ook mee.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Laat ze dan 155 mm granaten maken. Staat een mooie BAE fabriek in Washington.
Overigens wil ik dit ook niet geheel uitsluiten. De Amerikanen deugen natuurlijk ook voor geen meter, al lijkt iedereen dat een beetje vergeten.quote:Op donderdag 9 februari 2023 18:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Ik denk dat het Vaticaan het heeft gedaan. Die Paus is pas sneaky. Met zijn mijter.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Overigens wil ik dit ook niet geheel uitsluiten. De Amerikanen deugen natuurlijk ook voor geen meter, al lijkt iedereen dat een beetje vergeten.
Je kunt niets geheel uitsluiten, maar dat de Amerikanen een belangrijke pijplijn van een NAVO-bondgenoot opblazen is wel erg ongeloofwaardig.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Overigens wil ik dit ook niet geheel uitsluiten. De Amerikanen deugen natuurlijk ook voor geen meter, al lijkt iedereen dat een beetje vergeten.
Amerikanen zijn machiavellistjes. Als die denken dat het beter is voor de eenstemmigheid in de Westerse wereld door Duitsland in een wat meer anti-Russische stemming te brengen zullen ze dat echt niet laten.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je kunt niets geheel uitsluiten, maar dat de Amerikanen een belangrijke pijplijn van een NAVO-bondgenoot opblazen is wel erg ongeloofwaardig.
Nou ja niet deugen…als ze Nordstream hebben opgeblazen dan hebben ze toch precies gedaan wat Biden een maand daarvoor beloofde.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ze bouwen en financieren miljarden in een leiding om deze daarna op te blazen? Niet plausibel.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:54 schreef Ulx het volgende:
Rusland was de enige die er baat had bij de kapotte leidingen. Anders had Gazprom moeten lappen wegens niet leveren volgens contract. Nu is het overmacht.
Bovendien past het precies in de modus operandi van Rusland. Dat de VS een NAVO-partner zo hard zou belazeren, zou echt groot nieuws zijn.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:54 schreef Ulx het volgende:
Rusland was de enige die er baat had bij de kapotte leidingen. Anders had Gazprom moeten lappen wegens niet leveren volgens contract. Nu is het overmacht.
Volgens mij is de moraal van het filmpje dat de sancties best wel helpen.quote:
Is dat wisselende caps typen niet een teken van sarcasme?quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volgens mij is de moraal van het filmpje dat de sancties best wel helpen.
Itt wat jij beweert.
Oh ik dacht de naween van een Tia.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Is dat wisselende caps typen niet een teken van sarcasme?
Sjinezen waarschijnlijk.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het restant zullen vooral Wit-Russen zijn denk ik…
Waar zijn de arbeiders?quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:14 schreef Ulx het volgende:
Ach, we moeten bang worden. Want nu komen er meer tanks. Maar nog steeds geen armata's.
[ twitter ]
Die armata zit waarschijnlijk nog in de ontwikkeling fase. Ze waren zogenaamd naar Oekrane gestuurd maar geen enkel video bewijs gezien.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:14 schreef Ulx het volgende:
Ach, we moeten bang worden. Want nu komen er meer tanks. Maar nog steeds geen armata's.
[ twitter ]
Want je verwacht van Rusland dat ze plausibele dingen doen? Oekrane binnenvallen is nou ook niet bepaald logisch en slim. Net als een buk de lucht in schieten in Oost-Oekrane. Of een aanslag plegen op een munitiedepot in Tsjechi.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze bouwen en financieren miljarden in een leiding om deze daarna op te blazen? Niet plausibel.
O, nee? Contractbreuk geldt in Rusland niet?quote:Tevens hadden ze gewoon willen leveren maar wou de EU niet meer; en zou geen rechtbank Rusland dwingen tot betalen.
Moet je dat eerst maar eens zien te bewijzen.quote:Je kan nu ook dwingen tot betalen door te stellen dat de Russen zelf gesaboteerd hebben.
Geldboompjes die door sancties toch al sterk onder druk stonden.quote:De pijplijnen waren miljarden per jaar opleverende geldboompjes voor de Russen.
Nee. De Armata kan niet in productie want er zitten westerse onderdelen in. Hulde aan de sancties vanaf 2014.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die armata zit waarschijnlijk nog in de ontwikkeling fase. Ze waren zogenaamd naar Oekrane gestuurd maar geen enkel video bewijs gezien.
Omdat hij maar niet geband werd, en je die onzin niet zonder weerwoord kunt laten staan.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:35 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Waarom gaan users nog serieus in op Ixnay?
[..]
Vind je je eigen antwoorden nou sterke tegen argumenten?quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Want je verwacht van Rusland dat ze plausibele dingen doen? Oekrane binnenvallen is nou ook niet bepaald logisch en slim. Net als een buk de lucht in schieten in Oost-Oekrane. Of een aanslag plegen op een munitiedepot in Tsjechi.
Met onze westerse manier van denken verwachten we logica, maar het Kremlin is vaak gewoon uit op sabotage, chaos en vergelding.
[..]
O, nee? Contractbreuk geldt in Rusland niet?
Overigens geeft dit mooi aan dat Rusland naast vergelding, nu ook gewoon een degelijk motief heeft. De Russen, die onze een koude winter willen bezorgen, kunnen het nu dus prima gooien op een overmachtssituatie. (Bovendien kunnen ze de Amerikanen ook weer de schuld geven.)
[..]
Moet je dat eerst maar eens zien te bewijzen.
[..]
Geldboompjes die door sancties toch al sterk onder druk stonden.
Ixnay is geen trol. Ik ben het nooit met hem eens maar hij staat wel daadwerkelijk achter wat hij schrijft.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:26 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Omdat hij maar niet geband wordt, en je die onzin niet zonder weerwoord kunt laten staan.
Het enige wat ze nog zouden kunnen doen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:14 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Een topic binnenvallen en de grootste, tig keer ontkrachte bagger uitstorten... misschien is dat geen trollen, maar wel banwaardig naar mijn mening.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ixnay is geen trol. Ik ben het nooit met hem eens maar hij staat wel daadwerkelijk achter wat hij schrijft.
Kan zijn, maar hij kan best inzien dat zijn mening niet gewaardeerd wordt en dat eeuwige doorzagen over je gelijk zonder met dingen te komen die dit ondersteunen..quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ixnay is geen trol. Ik ben het nooit met hem eens maar hij staat wel daadwerkelijk achter wat hij schrijft.
Van repliek dienen inderdaad, niet bannen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:45 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Een topic binnenvallen en de grootste, tig keer ontkrachte bagger uitstorten... misschien is dat geen trollen, maar wel banwaardig naar mijn mening.
En als die ban dan niet komt, dan moet je iemand van repliek bedienen, zodat andere bezoekers weten dat het onzin is, wat er gespuit wordt.
Niet mee eens. Een topic waar ze zijn mening hebben ga ik ook niet constant mijn eigen mening doordrammen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Van repliek dienen inderdaad, niet bannen.
Beter gezegd !quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:45 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Een topic binnenvallen en de grootste, tig keer ontkrachte bagger uitstorten... misschien is dat geen trollen, maar wel banwaardig naar mijn mening.
En als die ban dan niet komt, dan moet je iemand van repliek bedienen, zodat andere bezoekers weten dat het onzin is, wat er gespuit wordt.
De laatste tijd worden deze trollen wel geband, zoals dat nu ook met Ixnay is gebeurd.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:45 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik het stuk wel gelezen, maar als je praat over “ongecontroleerde escalatie” dan praat je gewoon het Kremlin narratief na.quote:Op donderdag 9 februari 2023 18:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vertel me dat je het artikel niet hebt gelezen zonder me te vertellen dat je het artikel niet hebt gelezen.
Tank, in actie, dus tja..quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:08 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Zou het dit keer echt zijn.
Op dat punt was DE nog niet volledig van rus gas af.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze bouwen en financieren miljarden in een leiding om deze daarna op te blazen? Niet plausibel.
Tevens hadden ze gewoon willen leveren maar wou de EU niet meer; en zou geen rechtbank Rusland dwingen tot betalen.
Je kan nu ook dwingen tot betalen door te stellen dat de Russen zelf gesaboteerd hebben.
De pijplijnen waren miljarden per jaar opleverende geldboompjes voor de Russen.
De realiteit is achteraf toch anders.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat van Polen is niet wat ze in 2020 dachten. Toen deden ze een wargame waaruit de conclusie kwam dat Rusland in 3 dagen tijd al de westgrens bereikt zou hebben.
Net als de vorige beelden van een armata in Oekrane geen beelden voor geo locatie, dus weer een broodje aap lijkt me.quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:08 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Grappig, je zou soort van redeneren dat zij geen selfie met Zelensky zou maken. Maar toch.quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Nog niet op haar twitter: https://twitter.com/MarinSanna
Zou een van de weinige dingen zijn die ze goed hebben gedaan, als in professioneel.quote:Op donderdag 9 februari 2023 19:54 schreef Ulx het volgende:
* Papierversnipperaar biljart arbiter stem opzet: "En. Noteren; En."quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:08 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
quote:Franky & Coen
Toch gaan we op 17 februari voor de tiende keer naar Oekrane […]
Deze missie is meervoudig: we bakken friet en snacks, maar we hebben ook een aantal Ford generators om te schenken aan mensen en instanties die zonder stroom en verwarming zitten. Met n zo’n generator kunnen we 6-8 woningen voorzien van behoorlijk veel stroom.
We werken samen met een kerkelijke organisatie en de gemeente "Hostomel" om een "warme ruimte" te bouwen, waar mensen zich kunnen opwarmen, ontspannen, en koffie, thee en soep kunnen nuttigen, en waar ze ook hun telefoons kunnen opladen.
We bezoeken ook plaatsen als Borodyanka, waar hevig gebombardeerd is, Bucha, waar veel burgers zijn afgeslacht en massagraven zijn gevonden, Hostomel, waar 60% van de woningen gebombardeerd en beschoten zijn, Irpin, waar 65% van de woningen zwaar beschadigd zijn door beschietingen.
Daarna gaan we naar Charkiv, en Izium dicht bij het huidige front. Onze overige locaties in het frontgebied worden ivm veiligheids redenen later gekozen. Deze missie is niet makkelijk, maar onze drive om te helpen is groter dan ooit.
https://steunactie.nl/act(...)-oekraine/-8647#news
Op dit punt is dat helemaal niet belangrijk meer. Het kremlin weet 1 ding: er komen Leopards naar oekraine. Van wie, van waar, wanneer, allemaal van ondergeschikt belang.quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:47 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Misschien moet ze eens tanks sturen, dat hebben se nog steeds niet toegezegd toch?
Probleem: Waar aan het front is er een wijd open steppe die niet besneeuwd is?quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:08 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Zoals opgemerkt door Slayage, 0,0 te zien, geolocatie onmogelijkquote:Op donderdag 9 februari 2023 21:56 schreef oheng het volgende:
[..]
Probleem: Waar aan het front is er een wijd open steppe die niet besneeuwd is?
Heb je de aankondiging gemistquote:Op donderdag 9 februari 2023 18:03 schreef Starhopper het volgende:
Wat is dit dan?Darth Putin heeft een boek
![]()
How to Tankie: The Anti Imperialist's Guide to the Modern World
[ afbeelding ]
Sjerrie Bedet is een betaalde putin kloon net als jijquote:Op donderdag 9 februari 2023 17:15 schreef Ixnay het volgende:
Heel sterk hoor.quote:Op donderdag 9 februari 2023 17:15 schreef Ixnay het volgende:
Sherry Bidet is gewoon een landverrader ondertussen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Sjerrie Bedet is een betaalde putin kloon net als jij
leuk filmpje voor je van Russen die hun eigen commandant aftuigen
Is dat deze Dvid?quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Sjerrie Bedet is een betaalde putin kloon net als jij
leuk filmpje voor je van Russen die hun eigen commandant aftuigen
Nee, en voornamelijk de VS eiste dat welquote:Op donderdag 9 februari 2023 21:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Op dat punt was DE nog niet volledig van rus gas af.
Bron?quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee, en voornamelijk de VS eiste dat wel
extra marriatal affairquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:35 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Is dat deze Dvid?
https://en.wikipedia.org/wiki/Petraeus_scandal
Je schermnaam is ironisch :dquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o jee heeft ie de secretaresse genaaid ?/
en vond ze het niet lekker ?/
jij bent een slechte moscow kloonquote:
Maar wellicht ook relatief eenvoudig. (Ik heb al een theorie gelezen dat die explosieven er wellicht altijd al opgezeten hebben voor het geval dat)quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zou een van de weinige dingen zijn die ze goed hebben gedaan, als in professioneel.
Tijdens de coronareeks van 2020-2021 werden mensen ook gestigmatiseerd en beschuldigd omdat ze vragen stelden en anders naar de feiten keken (niet vanuit angst en haast). Toen was het wappie nu is het ruslandtroll.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij bent een slechte moscow kloon
Weet je nog waar je op reageerde?quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Duidelijker wordt die niet hoor
De Verenigde Staten eisten dus helemaal niet dat Duitsland van Russisch gas af ging.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[Op dat punt was DE nog niet volledig van rus gas af.]
Nee, en voornamelijk de VS eiste dat wel
Dank voor jezelf opofferen voor deze samenvatting.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heel sterk hoor.
De NAVO startte een ongeprovoceerde agressie-oorlog tegen Joegoslavi en annexeerde Kosovo.
De VS startte agressie-oorlogen tegen Afghanistan en Irak.
Poetin riep in 2007 op om de NAVO niet verder op te laten rukken naar de Russische grens.
In 2011 startte de NAVO een agressie-oorlog tegen Libi.
In 2014 organiseerde Amerika een staatsgreep in Kiev en beheerde Oekrane.
In 2014 bombardeerde Oekrane tienduizenden burgers in de Donbas met clustermunitie. En ving een drinkwaterblokkade tegen de Krim aan.
In 2021 vroeg Rusland voor de laatste maal om veiligheidsgaranties.
Rusland kon niet anders.
Baudet, echt talking Kremlin-head.
De pijpen zijn dan ook wel een sitting duck, als de Russen dat ook al niet meer zouden kunnen...quote:Op donderdag 9 februari 2023 21:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zou een van de weinige dingen zijn die ze goed hebben gedaan, als in professioneel.
Oh jeej, nou, dan kunnen we die man niet meer serieus nemenquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
extra marriatal affair
o jee heeft ie de secretaresse genaaid ?/
en vond ze het niet lekker ?/
[ afbeelding ]
Ik heb stukje over de doelen van Poetin er nog uitgelaten. Poetin zou slechts demilitarisatie, een neutrale bufferstaat en garanties voor de Krim willen hebben (denazificatie laat Baudet dan weer opvallend weg, om de nazi's in zijn partij niet tegen het hoofd te stoten?).quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dank voor jezelf opofferen voor deze samenvatting.
De ruslandapologeten zijn dan ook vrijwel zonder uitzondering de covidwappies van weleer.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:51 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Tijdens de coronareeks van 2020-2021 werden mensen ook gestigmatiseerd en beschuldigd omdat ze vragen stelden en anders naar de feiten keken (niet vanuit angst en haast). Toen was het wappie nu is het ruslandtroll.
Michael Aquino is een voorbeeld van iemand die nooit een hoge functie ou mogen bekleden.
En hoe voelt het, om uitschot van de maatschappij te zijn met een compleet door waanbeelden doordrenkt beeld van de realiteit?quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:51 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Tijdens de coronareeks van 2020-2021 werden mensen ook gestigmatiseerd en beschuldigd omdat ze vragen stelden en anders naar de feiten keken (niet vanuit angst en haast). Toen was het wappie nu is het ruslandtroll.
Michael Aquino is een voorbeeld van iemand die nooit een hoge functie ou mogen bekleden.
bestaat er wel een objectieve realiteit?'quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En hoe voelt het, om uitschot van de maatschappij te zijn met een compleet door waanbeelden doordrenkt beeld van de realiteit?
Er bestaat een realiteit, waarvoor geldt dat als je daar niet aan conformeert, we je een wappie noemen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:59 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
bestaat er wel een objectieve realiteit?'
Hij zegt gewoon dat de pijplijn uitgeschakeld kan worden, paar maanden later gebeurt dat ook, wat best wel specialistisch werk is, en dan kan het de VS niet geweest zijn?quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Weet je nog waar je op reageerde?
[..]
De Verenigde Staten eisten dus helemaal niet dat Duitsland van Russisch gas af ging.
Biden beloofde Nord-Stream 2 stop te zetten als Rusland Oekrane binnen zou vallen. Dat is iets anders. En nee, daar had Biden gewoon een set sancties en maategelen voor, dat is geen FBI/CIA-operatie geweest.
Nah, niet echt. Maar die van de anti-corona wap/fanatieke anti-ukr is vooral diep zwart en ontbeert enige grijstinten. Compleet doordrenkt van onrealistische, niet wetenschappelijk onderbouwde fantasien dus. Bijzonder dat er gezonde mensen in tuinenquote:Op donderdag 9 februari 2023 22:59 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Je beweerde dat de VS eiste dat Duitsland van Russisch gas af ging. Dat heb jij dus nog niet bewezen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij zegt gewoon dat de pijplijn uitgeschakeld kan worden, paar maanden later gebeurt dat ook, wat best wel specialistisch werk is, en dan kan het de VS niet geweest zijn?
yup, zelfde patroon, over een jaar is het weer wat anders. 'cybersecurity' zag ik voorbijkomen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De ruslandapologeten zijn dan ook vrijwel zonder uitzondering de covidwappies van weleer.
je werd ook gebombardeerd met 'complotfeiten' die niet te ontkennen waren, maar het doel lijkt me achteraf gezien verdeling zaaien, en ook misrepresentatie van feitenquote:Op donderdag 9 februari 2023 23:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nah, niet echt. Maar die van de anti-corona wap/fanatieke anti-ukr is vooral diep zwart en ontbeert enige grijstinten. Compleet doordrenkt van onrealistische, niet wetenschappelijk onderbouwde fantasien dus. Bijzonder dat er gezonde mensen in tuinen.
Kortom, zodra je de nuance kwijtraakt rest er niets dan de dorpsgek.
Ik wil nog wel even reageren over hoe dom dat filmpje is. Biden heeft zijn uitspraak vooraf en in het openbaar gedaan. De Russen hebben die informatie dus ook.quote:Op donderdag 9 februari 2023 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij zegt gewoon dat de pijplijn uitgeschakeld kan worden, paar maanden later gebeurt dat ook, wat best wel specialistisch werk is, en dan kan het de VS niet geweest zijn?
Nou Biden zegt al (indirect op de vraag vd interviewer) dat hem Duitsland niet uitmaakt. Dat je dat niet inziet (weinig intelligent) kan ik niet rijmen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 23:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je beweerde dat de VS eiste dat Duitsland van Russisch gas af ging. Dat heb jij dus nog niet bewezen.
Voor de rest heb jij het (weinig intelligent) over een fragment van 30 seconden waaruit je opmaakt (of op zijn minst insinueert) dat de VS de pijplijn opgeblazen heeft. Iets dat vrij ongeloofwaardig is omdat de VS dan een NAVO-bondgenoot belazerd zou hebben, en het opblazen van de pijplijn precies bij de modus operandi van Rusland past.
Rusland heeft hiermee veel meer schade, nu en in de toekomst, opgelopen dan de VS. Die het alleen maar geld oplevert zelfs.quote:Op donderdag 9 februari 2023 23:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik wil nog wel even reageren over hoe dom dat filmpje is. Biden heeft zijn uitspraak vooraf en in het openbaar gedaan. De Russen hebben die informatie dus ook.
Als het nu een geheime opname van achter de schermen was, dan had je kunnen zeggen, goh, wat toevallig. Nu had men in Rusland dit fragment dus al klaarliggen voor als ze daadwerkelijk de pijplijn opgeblazen hadden. Gewoon simpele daderlogica.
En zelfs dit klopt niet.quote:Op donderdag 9 februari 2023 23:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rusland heeft hiermee veel meer schade, nu en in de toekomst, opgelopen dan de VS. Die het alleen maar geld oplevert zelfs.
Simpele dader logica.
Maar met daderlogica ga je er vanuit dat er iets slechts gebeurt is. VS heeft de juiste beslissing genomen door de NS ellende te stoppen.
quote:
Die contractuele verplichtingen zijn helemaal geen issue. Gasprom leverde al veel te weinig en en dat had ook geen concequenties.quote:Op donderdag 9 februari 2023 23:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En zelfs dit klopt niet.
Russen draaien gaskraan verder dicht, prijs schiet omhoog
Bovendien komen ze zo mooi onder hun contractuele verplichtingen uit.
Er loopt een aardig constante lijn van 'AZC nee' via Boreaal geklets en Covidwappies naar Putinlovers ja....quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De ruslandapologeten zijn dan ook vrijwel zonder uitzondering de covidwappies van weleer.
Ook weer onzin, wie zegt AZC meer a.u.b. dan?quote:Op donderdag 9 februari 2023 23:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er loopt een aardig constante lijn van 'AZC nee' via Boreaal geklets en Covidwappies naar Putinlovers ja....
Met extreem veel goodwill zou je zijn boosheid richting andere EU-landen misschien kunnen begrijpen want provocatie, escalatie etc. Maar aangezien hij vooral boos lijkt te zijn op Zelensky is het wel duidelijk dat ze daar een verrader in hun midden hebben. Blijft toch bizar dat een aantoonbare spion van het Kremlin daar geheime ontmoetingen mag bijwonen.quote:
Gasprijs is nog nooit zo laag geweest als nuquote:Op donderdag 9 februari 2023 23:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En zelfs dit klopt niet.
Russen draaien gaskraan verder dicht, prijs schiet omhoog
Bovendien komen ze zo mooi onder hun contractuele verplichtingen uit.
Nee. Rusland bestaat niet. Putin is een gluon.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:59 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Forum voor Idiootcratie.quote:Op donderdag 9 februari 2023 23:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er loopt een aardig constante lijn van 'AZC nee' via Boreaal geklets en Covidwappies naar Putinlovers ja....
Tis een echte James Bond dus ook met de dames.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:35 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Is dat deze Dvid?
https://en.wikipedia.org/wiki/Petraeus_scandal
En toen hadden we gelijk en nu weer.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:51 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Orbn heeft ook wat dictator neigingen af en toe.quote:
Je kunt alles claimen, maar Rusland zal eenvoudigweg zeggen dat zij er niets aan kunnen doen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 23:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die contractuele verplichtingen zijn helemaal geen issue. Gasprom leverde al veel te weinig en en dat had ook geen concequenties.
Nu nog steeds zou (theoretisch) een contractafnemer juridisch kunnen claimen, want het gas wordt niet geleverd en Rusland moet maar zorgen dat de leiding bewaakt cq gerepareerd wordt.
Mooi dat jij een objectieve scheidsrechter bent, die vooral niet vindt dat je zelf gelijk hebt.quote:Vaak heb je het wel goed, maar bij deze zit je gewoon fout vriend.
Misschien hebben de Russen geld betaald aan de Britten, maar als het puntje bij het paaltje komt dan zullen de Britten altijd kiezen voor hun eigen belangen. Net als wij trouwens.quote:Op donderdag 9 februari 2023 23:38 schreef NoCigar het volgende:
[ twitter ]Verder in de draad meer ontluisterends over de Russische invloed op de Conservatives:
Mijn quote liet slechts zien dat Rusland er ook belang bij had om de Nord-Stream op te blazen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 23:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Gasprijs is nog nooit zo laag geweest als nu
je loopt een jaar achter met je quotes
https://finance.yahoo.com/quote/NG%3DF?p=NG%3DF
nee dat klopt nietquote:Op donderdag 9 februari 2023 23:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mijn quote liet slechts zien dat Rusland er ook belang bij had om de Nord-Stream op te blazen.
Minder gas, is hogere prijs.
De situatie is nu anders, Europa kan gas uit de VS en Azi halen en de winter is relatief mild. Toen Nord-Stream 2 opgeblazen werd was de situatie meer onzeker, en leidde minder gas tot een hogere prijs.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 00:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat klopt niet
minder gas is nu lagere prijs
Rusland moet nu het LNG gas per schip vervoeren om Indie heen naar Europa en China toe , dat is gigantisch duur
en met dat goedkope gas is dat niet prettig
Putin hoopt erop dat de route om de Noord opengaat binnenkort door het gesmolten zeeijs
toen is een jaar terugquote:Op vrijdag 10 februari 2023 00:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Europa kan gas uit de VS en Azi halen en de winter is relatief mild. Toen Nord-Stream 2 opgeblazen werd was de situatie meer onzeker, en leidde minder gas tot een hogere prijs.
Het is wel een bizarre reeks ondertussen, en ergens ook nog best knap om het uit te voeren en er mee weg te komenquote:Op donderdag 9 februari 2023 23:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Geen raam, geen trap, geen sjamaan met een giftige kikker, maar numero zoveel.
Dus Russische Oligarchen willen tanks voor Ukraine.quote:Op donderdag 9 februari 2023 23:38 schreef NoCigar het volgende:
[ twitter ]Verder in de draad meer ontluisterends over de Russische invloed op de Conservatives:
Waarom rijden/parkeren er zoveel zo dicht op elkaar terwijl je weet dat men artillerie klaar heeft staan?quote:
Tja geen idee. Maar je ziet Rusland wel vaker dezelfde fouten maken.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 00:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waarom rijden/parkeren er zoveel zo dicht op elkaar terwijl je weet dat men artillerie klaar heeft staan?
Al bijna een jaar lang ja. Je zou toch denken dat ze zouden leren. Maar ik klaag niet hoor, ze zijn hun eigen ergste vijand zo.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 01:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Tja geen idee. Maar je ziet Rusland wel vaker dezelfde fouten maken.
Ik vind het ook niet erg hoor laat ze maar lekker aanmodderen. Bedoel het moet toch wel is een keer verkeerd gaan want in het land zelf kan je op een gegeven moment ook een berg doden en gewonden niet blijven verkopen. Bedoel gevangen kunnen ze al niet meer krijgen want 80% is vrij snel kia dus die ticket naar vrijheid werkt ook niet echt.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 01:15 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Al bijna een jaar lang ja. Je zou toch denken dat ze zouden leren. Maar ik klaag niet hoor, ze zijn hun eigen ergste vijand zo.
Ik snap die starheid gewoon niet. Die file naar Kyiv was gewoon een clownshow natuurlijk, maar los daarvan, die gevechten rond Bakhmut zijn dat ook. "Oh, dit werkte niet. Laten we nogmaals hetzelfde doen, kijken wat er gebeuren gaat"? Wat denken ze te bereiken, gewoon veel dode Russen zonder een strategisch doel te hebben behaald?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 01:25 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet erg hoor laat ze maar lekker aanmodderen. Bedoel het moet toch wel is een keer verkeerd gaan want in het land zelf kan je op een gegeven moment ook een berg doden en gewonden niet blijven verkopen. Bedoel gevangen kunnen ze al niet meer krijgen want 80% is vrij snel kia dus die ticket naar vrijheid werkt ook niet echt.
Maar goed ik had ergens gelezen dat het Russische leger heel moeilijk met veranderingen om kan gaan en andere tactieken. Je zag het al met de Battle om Kiev dat top generaals dood geschoten werden door Oekraense snipers omdat ze die file moesten regelen en zo zijn er meer voorbeelden geweest. De jaren lange corruptie is natuurlijk ook gewoon betonrot die het leger aantast.
Je kan je afvragen of men weet dat ze het slecht doen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 02:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik snap die starheid gewoon niet. Die file naar Kyiv was gewoon een clownshow natuurlijk, maar los daarvan, die gevechten rond Bakhmut zijn dat ook. "Oh, dit werkte niet. Laten we nogmaals hetzelfde doen, kijken wat er gebeuren gaat"? Wat denken ze te bereiken, gewoon veel dode Russen zonder een strategisch doel te hebben behaald?
Nou, vind jij dit niet raar dan? Waarom hebben we dat clownsleger nog niet ingeblikt en moeten er wederom top-tier tanks worden gestuurd?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 02:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik snap die starheid gewoon niet. Die file naar Kyiv was gewoon een clownshow natuurlijk, maar los daarvan, die gevechten rond Bakhmut zijn dat ook. "Oh, dit werkte niet. Laten we nogmaals hetzelfde doen, kijken wat er gebeuren gaat"? Wat denken ze te bereiken, gewoon veel dode Russen zonder een strategisch doel te hebben behaald?
Daarom wilde Putin die Amerikaanse basketbaltroela wel ruilen voor Viktor Boutquote:Op woensdag 8 februari 2023 17:17 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-oekraine-a4156552
Tussenhandelaren verdienen goud geld aan wapenleveranties aan Oekrane
Dat clownsleger wordt al ingeblikt, alleen met meer wapens gaat het sneller en met minder verliezen voor Oekrane. Ik zeg: stuur meer. Meer tanks, stuur jets, stuur meer alles. Fuck Russia.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 02:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nou, vind jij dit niet raar dan? Waarom hebben we dat clownsleger nog niet ingeblikt en moeten er wederom top-tier tanks worden gestuurd?
Wederom ja?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 02:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nou, vind jij dit niet raar dan? Waarom hebben we dat clownsleger nog niet ingeblikt en moeten er wederom top-tier tanks worden gestuurd?
Rusland wordt zelf al ingeblikt door een ineenstorting van de economiequote:Op vrijdag 10 februari 2023 02:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat clownsleger wordt al ingeblikt, alleen met meer wapens gaat het sneller en met minder verliezen voor Oekrane. Ik zeg: stuur meer. Meer tanks, stuur jets, stuur meer alles. Fuck Russia.
Bakhmut is inderdaad aardig omsingeld, maar nog niet veroverd, men is er al een half jaar mee bezig.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 02:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Je kan je afvragen of men weet dat ze het slecht doen.
Volgens de propaganda zijn ze bezig bakhmut te veroveren, als de troepen dit geloven tot ze aan het front staan..
Komende tijd vast een hoop meer van hetzelfde..
Wat een lieve puppyquote:Op vrijdag 10 februari 2023 01:45 schreef ipa84 het volgende:
Filmpje van een Russische fake basis met houten trucks en etalage poppen. Dus ze zijn wel degelijk bang voor de Himars raketten.
nou dat duurde even. 82 jaar na El Alamein hebben de Russen dan toch de strategie met neplegers van Jasper Maskelyne en Dudley Clarke ontdektquote:Op vrijdag 10 februari 2023 01:45 schreef ipa84 het volgende:
Filmpje van een Russische fake basis met houten trucks en etalage poppen. Dus ze zijn wel degelijk bang voor de Himars raketten.
Je hebt wel gelijk hoor. Ik ben weinig corona wappies tegengekomen die haastig waren.quote:Op donderdag 9 februari 2023 22:51 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Omdat ze massa hebben, daardoor kunnen ze hun totale onkunde tot op zekere hoogte compenseren. Als je wapens hebt waarmee je genoeg Russen en Russisch materieel naar de eeuwige jachtvelden kunt promoveren doe je het enige voordeel wat ze hebben teniet.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 02:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er zit ook 0 strategie achter. Het enige wat ze kunnen is hele steden met de grond gelijk maken om vervolgens op de rokende puinhopen een Russische vlag te planten.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 08:35 schreef J.B. het volgende:
[..]
Omdat ze massa hebben, daardoor kunnen ze hun totale onkunde tot op zekere hoogte compenseren. Als je wapens hebt waarmee je genoeg Russen en Russisch materieel naar de eeuwige jachtvelden kunt promoveren doe je het enige voordeel wat ze hebben teniet.
Omdat Ukraine nu de aanvallende partij is en je dat veel meer inzet kost dan verdedigen, volgens mij is de standaard berekening dat je voor een aanvallende oorlog 5 keer meer manschappen nodig hebt.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 02:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Bij frontaal aanvallen ja en dat doen de Oekraners niet.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 08:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat Ukraine nu de aanvallende partij is en je dat veel meer inzet kost dan verdedigen, volgens mij is de standaard berekening dat je voor een aanvallende oorlog 5 keer meer manschappen nodig hebt.
Riep jij van de week niet dat alles verloren was?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 07:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat Russische leger stelt geen fuck voor, stuur gewoon alle tanks, f16 en artillery uit west Europa en je kunt al een hele lichting halveren.
Klopt, maar het gaat wel een stuk trager, overigens heb ik idee dat Ukraine bewust temporiseert, als ze straks het zware spul hebben zal het een stuk eenvoudiger gaan.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 08:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Bij frontaal aanvallen ja en dat doen de Oekraners niet.
Bakhmut zal wel vallen binnen een week.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 07:15 schreef theguyver het volgende:
[..]
Bakhmut is inderdaad aardig omsingeld, maar nog niet veroverd, men is er al een half jaar mee bezig.
De strijd is nog lang niet klaar maar ik heb het idee dat het doel is innemen voor de oorlog een jaar bezig is.
Bommen op Moskou = existentile bedreiging van Rusland = potentieel de inzet van kernwapens (NOEKSquote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:23 schreef Starhopper het volgende:
Tyf gewoon een paar bommen op Moskou. Ben er zo klaar mee.
Dat je nu nog denkt op deze manier de tegenstand van de bevolking te kunnen breken is ook wel naef hoor.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:24 schreef Bensel het volgende:
zolang de russen hun raketten niet richten op de frontlinie, maar deze blijven inzetten als terreur op burgerdoelen, zullen ze niet een doorbraak kunnen forceren. Het is letterlijk weggegooid geld, strategisch heeft het geen waarde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |