abonnement Unibet Coolblue
pi_207921897
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:34 schreef bleiblei het volgende:
Ontopic dan maar: het lijkt aardig los te gaan vanuit de Russen momenteel. Zouden ze nu overhaast de aanval in gaan vanwege de angst voor westerse leveringen? Of is het dit keer wel fatsoenlijk voorbereid? Ze schijnen wederom enorme golven Wagner criminelen en arme mobiks de linies in te jagen momenteel :{ .

Deze persoon denkt dat ze een breakthrough willen forceren zodat de Oekraners dat op moeten vangen met reserve-troepen. Dat willen ze als startschot gebruiken voor het offensief.

Qua tactiek leunen de russen op de lage kosten van een mensenleven.
  donderdag 9 februari 2023 @ 14:01:44 #252
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207921942
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:36 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Zal mij wel weer schuimbekkende reacties opleveren, maar ben wel klaar met Zelensky met zijn gebedel.

Zouden de trutjes daar bij de EU al soppend klaarkomen als hij daar weer opdraaft? Idd, als een soort popster aanbeden daar, ongelooflijk.
:')

En alle leiders willen met hem op de foto en dat breed uitmeten in de media, puur voor eigen gewin.
Lees;
Sympathie van de stemmer..

Die EU speelt met vuur, daar ben ik wel van overtuigd...
Je verward schuimbekkend met verbazing en irritatie over stupiditeit.
pi_207921953
quote:
3s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:49 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Het is een beetje irritant als je in elke reactie een :') zet. Draagt niet echt bij als je een normale discussie wil.
Ja sorry maar je reactie dat "we" controleren waar ons EU geld naartoe gaat, dat moet je even wat langer op je in laten werken..

Dat heeft het verleden en het heden ons wel laten zien. Nou, mag ik daar dan wel mijn twijfels over hebben dan?

Ja, hij schiet die Russen maar terug naar Siberi hoor.

Maar zoals eerder gezegd; Op deze manier denk ik dat dit averechts gaat werken voor ons.

EU die hen blijft steunen, jaja terecht, maar zie de oorlog nog lang doorgaan en dat zal nog meer landen raken ben ik bang.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 14:03:21 #255
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207921959
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik verbaas mij er nog steeds over dat er geen grootschalige protesten zijn in Rusland. De waanzin van Putin heeft al meer dan 100.000 jonge mannen het graf ingewerkt. Al die mannen hebben ook geliefden, ouders, kinderen en vrienden daar.
Gros van die mannen komen uit omgevingen waar ze niet eens stromend water hebben. Je hoeft nauwelijks media te controleren als er nauwelijks media is.

Wij kennen dat helemaal niet. Nergens in het westen komt zoiets voor. Letterlijk zombievolk. Wij baseren ons beeld voornamelijk op de westerse, doorgaans wat welvarende Russen. Die vind je niet zo snel aan het front..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Overall beste user 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 14:03:32 #256
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207921966
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207922006
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:55 schreef Ulx het volgende:
Zijn rol op het wereldtoneel is hoe dan ook voorbij. Al trekt hij morgen zijn horde terug, Poetin is over.
Hier ben ik nog niet zeker van. Als hij niet wordt afgezet zie ik Scholz en Macron alsnog binnen no time naar Moskou afreizen om de banden weer aan te halen, want “we moeten verder en hij zit er nou eenmaal”.
pi_207922018
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je weet dat je vandaag al de zoveelste bent die begint met dat gezanik over corruptie?
Dat willen sommigen liever niet horen maar het klopt wel wat hij zegt.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 14:07:39 #259
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207922041
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hier ben ik nog niet zeker van. Als hij niet wordt afgezet zie ik Scholz en Macron alsnog binnen no time naar Moskou afreizen om de banden weer aan te halen, want “we moeten verder en hij zit er nou eenmaal”.
Macron weet ik zo gauw niet. Scholz wel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207922042
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207922056
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:03 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja sorry maar je reactie dat "we" controleren waar ons EU geld naartoe gaat, dat moet je even wat langer op je in laten werken..

Dat heeft het verleden en het heden ons wel laten zien. Nou, mag ik daar dan wel mijn twijfels over hebben dan?

Ja, hij schiet die Russen maar terug naar Siberi hoor.

Maar zoals eerder gezegd; Op deze manier denk ik dat dit averechts gaat werken voor ons.

EU die hen blijft steunen, jaja terecht, maar zie de oorlog nog lang doorgaan en dat zal nog meer landen raken ben ik bang.
Dus moet de oorlog maar beeindigd worden door overgave van Oekrane zodat het niet langer doorgaat en andere landen (wijzelf zal wel het probleem zijn) niet nog meer geraakt worden. WE offeren ze dus daar maar op voor ons eigen gemak?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207922058
Zo klinkt het net alsof de Belgen voor ons zorg dragen ipv dat er een samenwerkingsverband is op dat gebied :D

twitter
pi_207922089
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:06 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Dat willen sommigen liever niet horen maar het klopt wel wat hij zegt.
Nee, mensen willen het best horen, maar vinden dat het niet klopt.

Wel een beetje correct blijven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Overall beste user 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 14:11:11 #264
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207922105
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hier ben ik nog niet zeker van. Als hij niet wordt afgezet zie ik Scholz en Macron alsnog binnen no time naar Moskou afreizen om de banden weer aan te halen, want “we moeten verder en hij zit er nou eenmaal”.
Nee hoor. Dat is nu een gepasseerd station. Misschien als de Krim terug is en Rusland de schade gaat betalen, ja, dan is er een kans dat de betrekkingen richting iets wat op normaal lijkt gaan. Maar ik denk dat Poetin dat of weigert, of dat hij weg is.

Maar Rusland is echt niet meer relevant voor Europa. Ze hebben niet veel te bieden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 14:11:59 #265
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207922118
Jezus. Nog steeds dat gezanik over corruptie? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207922137
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:53 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ok man.
Je hebt een afwijkende mening dan de meeste hier, en je bent meteen iemand met rechts gedachtegoed.

:')
Omdat dit geluid eigenlijk alleen van (extreem) rechts komt.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_207922161
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:43 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Zo komt het wel over. Meer geld, meer brandstof, meer wapens.
Miljarden gaan daar heen, terwijl het nog altijd als 1 van de corrupste landen wordt beschouwd.

Maar ze doen alles om corruptie tegen te gaan hoor....

En wij moeten dat geloven zeker?
:')
De corruptie in Oekranie zal natuurlijk juist de komende dagen veelvuldig worden besproken.

Het bestrijden ervan zal onderdeel zijn en blijven van de voorwaarden om steun te blijven ontvangen. Ik bedoel, je moet ook wel compleet achterlijk zijn om zonder zulke voorwaarden miljarden in een corrupt land te pompen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_207922191
quote:
7s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dus moet de oorlog maar beeindigd worden door overgave van Oekrane zodat het niet langer doorgaat en andere landen (wijzelf zal wel het probleem zijn) niet nog meer geraakt worden. WE offeren ze dus daar maar op voor ons eigen gemak?
Nee, natuurlijk niet.
Dat bedoel ik niet.
Tuurlijk moeten die Russen verslagen worden.

Maar kan/ mag ik mijn twijfels hebben over het verloop van deze oorlog?

Niemand weet waar het eindigt, dat is juist de crux.

Oekrane laten verliezen is geen optie, maar wat doen we als de Russen doorbreken en Oekrane opgeeft?

Zou je dan nog als NL zijnde, deze oorlog willen blijven steunen?
pi_207922222
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:12 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Omdat dit geluid eigenlijk alleen van (extreem) rechts komt.
Nou, wees maar niet bang hoor.
  Moderator donderdag 9 februari 2023 @ 14:17:05 #270
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207922225
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:15 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet.
Dat bedoel ik niet.
Tuurlijk moeten die Russen verslagen worden.

Maar kan/ mag ik mijn twijfels hebben over het verloop van deze oorlog?

Niemand weet waar het eindigt, dat is juist de crux.

Oekrane laten verliezen is geen optie, maar wat doen we als de Russen doorbreken en Oekrane opgeeft?

Zou je dan nog als NL zijnde, deze oorlog willen blijven steunen?
Moeten we ons dan ook nog maar overgeven aan de Russen?
pi_207922239
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:15 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet.
Dat bedoel ik niet.
Tuurlijk moeten die Russen verslagen worden.

Maar kan/ mag ik mijn twijfels hebben over het verloop van deze oorlog?

Niemand weet waar het eindigt, dat is juist de crux.

Oekrane laten verliezen is geen optie, maar wat doen we als de Russen doorbreken en Oekrane opgeeft?

Zou je dan nog als NL zijnde, deze oorlog willen blijven steunen?
Wij moeten Oekrane helpen het niet op te geven. Door onze steun, zowel in woorden en dus hun moreel, als in daden, en dus het leveren van het benodigde materieel om dit te winnen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207922242
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:15 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Zou je dan nog als NL zijnde, deze oorlog willen blijven steunen?
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:15 schreef Toine51 het volgende:
Tuurlijk moeten die Russen verslagen worden.
pi_207922246
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:03 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja sorry maar je reactie dat "we" controleren waar ons EU geld naartoe gaat, dat moet je even wat langer op je in laten werken..

Dat heeft het verleden en het heden ons wel laten zien. Nou, mag ik daar dan wel mijn twijfels over hebben dan?

Ja, hij schiet die Russen maar terug naar Siberi hoor.

Maar zoals eerder gezegd; Op deze manier denk ik dat dit averechts gaat werken voor ons.

EU die hen blijft steunen, jaja terecht, maar zie de oorlog nog lang doorgaan en dat zal nog meer landen raken ben ik bang.
Het is kiezen tussen twee kwaden. Of we (de westerse wereld) geven Oekraine op of we helpen Oekraine. Van beiden kunnen we niet goed de gevolgen inschatten.

Dan heb je nog de morele kwestie. Als een land op een gruwelijke manier wordt aangevallen en er een genocide plaatsvindt. Dan kun je er voor kiezen stomdoof te zijn en de hulpvraag weg te wuiven of volop te helpen. Ben blij dat we het laatste doen en er vanuit Nederland 2,5 miljard die kant opgaat, betaal er graag voor. Dat jij daar een andere kijk op hebt mag, maar ik vind dat een moreel verotte keuze en minderwaardig.
pi_207922257
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:12 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Omdat dit geluid eigenlijk alleen van (extreem) rechts komt.
Sinds de corona pandemie ben ik er eindelijk achter hoeveel zelfde soort debielen er aan de andere kant van het hoefijzer te vinden zijn.
pi_207922274
quote:
9s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Moeten we ons dan ook nog maar overgeven aan de Russen?
Yep dat is de enige optie dan natuurlijk.

:')
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_207922277
quote:
81s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:11 schreef Starhopper het volgende:
Jezus. Nog steeds dat gezanik over corruptie? :')
Dat is het hele doel, dat men het zo lang mogelijk over iets negatiefs mbt Oekraine heeft ipv alle ellende die Rusland veroorzaakt.
pi_207922319
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:18 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Dat is het hele doel, dat men het zo lang mogelijk over iets negatiefs mbt Oekraine heeft ipv alle ellende die Rusland veroorzaakt.
Nee, Zelensky maakt een grand tour door Europa waar ook juist de corruptie in Oekanie op de agenda staat. Zeer logisch allemaal.

Dat zoiets hier schijnbaar niet besproken mag worden is vreemd.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 9 februari 2023 @ 14:21:51 #278
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207922339
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:14 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
De corruptie in Oekranie zal natuurlijk juist de komende dagen veelvuldig worden besproken.

Het bestrijden ervan zal onderdeel zijn en blijven van de voorwaarden om steun te blijven ontvangen. Ik bedoel, je moet ook wel compleet achterlijk zijn om zonder zulke voorwaarden miljarden in een corrupt land te pompen.
Nu zijn een hoop van die miljarden ook in natura, en een HIMARS als grasmaaier voor je dacha gebruiken valt ook wel erg op.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_207922359
quote:
9s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Moeten we ons dan ook nog maar overgeven aan de Russen?
Nee, maar stel.
Wie gaat er van ons naar het front dan?
Denk je dat er hier in NL mensen zijn die willen vechten?

Wij zijn niet zulke helden als daar in Oekrane.
pi_207922370
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:20 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Nee, Zelensky maakt een grand tour door Europa waar ook juist de corruptie in Oekanie op de agenda staat. Zeer logisch allemaal.

Dat zoiets hier schijnbaar niet besproken mag worden is vreemd.
Het mag wel besproken worden, maar als 1 kant steeds niet verder komt dan: "waarom moeten we een corrupt land zo steunen?" houdt het op.
pi_207922380
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:15 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet.
Dat bedoel ik niet.
Tuurlijk moeten die Russen verslagen worden.

Maar kan/ mag ik mijn twijfels hebben over het verloop van deze oorlog?

Niemand weet waar het eindigt, dat is juist de crux.

Oekrane laten verliezen is geen optie, maar wat doen we als de Russen doorbreken en Oekrane opgeeft?

Zou je dan nog als NL zijnde, deze oorlog willen blijven steunen?
Juist extra hard toch? Je weet nu toch hoe Poetin/Rusland is? Dat wil je toch niet ng dichter bij je landsgrenzen hebben? Als Oekraene valt zijn de Russen 1000 km. dichterbij. Als ze over 10 jaar ook graag Polen, de Baltics of Slowakije weer onder controle willen hebben hebben we het volgende probleem. Denken dat Poetin of wie dan ook, dit toch niet doet is extreem naief gebleken.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Moderator donderdag 9 februari 2023 @ 14:24:47 #282
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207922399
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:22 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nee, maar stel.
Wie gaat er van ons naar het front dan?
Denk je dat er hier in NL mensen zijn die willen vechten?

Wij zijn niet zulke helden als daar in Oekrane.
Maar hopen dat Zelensky dan juist wel slaagt om het Russische leger weg te krijgen. Je spreekt jezelf nogal tegen hier.
pi_207922404
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:22 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nee, maar stel.
Wie gaat er van ons naar het front dan?
Denk je dat er hier in NL mensen zijn die willen vechten?

Wij zijn niet zulke helden als daar in Oekrane.
Dat is niet nodig, want de NAVO heeft genoeg beroepsmilitairen om korte metten te maken met de Russen.
pi_207922409
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:08 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ach, Roemeni en Bulgarije is het, bijvoorbeeld, ook gelukt.
Het gaat natuurlijk niet alleen om de corruptie. Een land in oorlog kan niet toetreden. Bovendien zijn oppositiepartijen nu buiten werking gezet dus er is ook geen normale democratie. Als het al gebeurt dan is dit een traject van jaren.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 14:25:17 #285
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207922411
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:23 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Het mag wel besproken worden, maar als 1 kant steeds niet verder komt dan: "waarom moeten we een corrupt land zo steunen?" houdt het op.
Sterker nog, ik kan me goede discussies herinneren over de aanpak van, en hoe verder na.. Maar hey, dat blijft niet zo plakken natuurlijk
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207922414
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:21 schreef zalkc het volgende:

[..]
Nu zijn een hoop van die miljarden ook in natura, en een HIMARS als grasmaaier voor je dacha gebruiken valt ook wel erg op.
Klopt. Maar denk eens verder dan dat. Deze oorlog komt ooit tot een einde. Dat een HIMARS niet zomaar kwijt raakt geloof ik nog wel.

Maar al het kleinere wapentuig? De vraag is niet wanneer er wapens bij schimmige (terroristische) groeperingen terecht gaat komen maar hoeveel.

Ik ben blij dat zoiets niet onbespreekbaar is voor en met onze regeringsleiders. Stel je voor dat Zelensky net zo achterlijk zou reageren als sommigen in dit topic. Dan is het snel klaar.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Overall beste user 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 14:25:38 #287
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207922419
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:15 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet.
Dat bedoel ik niet.
Tuurlijk moeten die Russen verslagen worden.

Maar kan/ mag ik mijn twijfels hebben over het verloop van deze oorlog?

Niemand weet waar het eindigt, dat is juist de crux.

Oekrane laten verliezen is geen optie, maar wat doen we als de Russen doorbreken en Oekrane opgeeft?

Zou je dan nog als NL zijnde, deze oorlog willen blijven steunen?
Dat gaat nooit gebeuren. Oekrane geeft pas op als hun gehele land bezet is. En dat land is groot. Pakken ze Kyiv? Dan gaat de regering en de legerleiding naar Lviv. Organiseren ze het daarvandaan.

Maar de Russen hebben al de grootste moeite om een stadje als Bakhmut in te nemen. Laat staan dat ze de Pools-Oekraense grens weten te bereiken en die af te sluiten voor versterkingen. En al breken ze door bij Bahkmut: So fucking what? Dan stormen er over een paar maanden een partij Oekraense soldaten in Bradleys en Leopards en Abrams en Marders en CV90's en T-72's met upgrades op ze af nadat ze eerst een tijdje hebben onder zware artillerie- en raketbeschietingen hebben gelegen en worden de Russen dan in de pan gehakt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207922424
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:22 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nee, maar stel.
Wie gaat er van ons naar het front dan?
Denk je dat er hier in NL mensen zijn die willen vechten?

Wij zijn niet zulke helden als daar in Oekrane.
Wij zijn helemaal niet bekend met deze situatie. Maar reken maar dat dit verandert als de poep cht de ventilator raakt. Dan weet iik zeker dat er genoeg West Europeanen gaan. Niet omdat ze er zin in hebben, maar omdat er geen andere optie is.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_207922443
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:17 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Het is kiezen tussen twee kwaden. Of we (de westerse wereld) geven Oekraine op of we helpen Oekraine. Van beiden kunnen we niet goed de gevolgen inschatten.

Dan heb je nog de morele kwestie. Als een land op een gruwelijke manier wordt aangevallen en er een genocide plaatsvindt. Dan kun je er voor kiezen stomdoof te zijn en de hulpvraag weg te wuiven of volop te helpen. Ben blij dat we het laatste doen en er vanuit Nederland 2,5 miljard die kant opgaat, betaal er graag voor. Dat jij daar een andere kijk op hebt mag, maar ik vind dat een moreel verotte keuze en minderwaardig.
Weet je wel hoeveel vuile oorlogen er gespeeld worden in de wereld?

En waar honderdduizenden burgers slachtoffer van zijn?

En die krijgen nauwelijks tot geen hulp van ons.

Dus houdt aub op met je "minderwaardig"
  Overall beste user 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 14:27:20 #290
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207922450
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:22 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nee, maar stel.
Wie gaat er van ons naar het front dan?
Denk je dat er hier in NL mensen zijn die willen vechten?

Wij zijn Ik ben niet zulke zo'n helden als daar in Oekrane.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 februari 2023 @ 14:28:16 #291
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207922462
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:26 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Weet je wel hoeveel vuile oorlogen er gespeeld worden in de wereld?

En waar honderdduizenden burgers slachtoffer van zijn?

En die krijgen nauwelijks tot geen hulp van ons.

Dus houdt aub op met je "minderwaardig"
Vertel. Welke?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207922466
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:15 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet.
Dat bedoel ik niet.
Tuurlijk moeten die Russen verslagen worden.

Maar kan/ mag ik mijn twijfels hebben over het verloop van deze oorlog?

Niemand weet waar het eindigt, dat is juist de crux.

Oekrane laten verliezen is geen optie, maar wat doen we als de Russen doorbreken en Oekrane opgeeft?

Zou je dan nog als NL zijnde, deze oorlog willen blijven steunen?
dezelfde redenering had Neville Chamberlain bij het onderhandelen met Duitsland over Duitstalig Tsjechi. laten we ze hun zin maar geven dan vallen ze ons niet lastig en is er vrede in onze tijd. Dat liep anders. Ook in Amerika protesteerde men een tijdlang tegen de Lend Lease regeling die Roosevelt gebruikte om materiaal naar Engeland te krijgen, het is tenslotte onze oorlog niet en ze vallen ons niet lastig. ook dat liep even anders.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_207922489
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar hopen dat Zelensky dan juist wel slaagt om het Russische leger weg te krijgen. Je spreekt jezelf nogal tegen hier.
Ja,hopen.
Maar dat is geen garantie dat het ook lukt ofwel?
  donderdag 9 februari 2023 @ 14:29:51 #294
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207922497
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:25 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Klopt. Maar denk eens verder dan dat. Deze oorlog komt ooit tot een einde. Dat een HIMARS niet zomaar kwijt raakt geloof ik nog wel.

Maar al het kleinere wapentuig? De vraag is niet wanneer er wapens bij schimmige (terroristische) groeperingen terecht gaat komen maar hoeveel.

Ik ben blij dat zoiets niet onbespreekbaar is voor en met onze regeringsleiders. Stel je voor dat Zelensky net zo achterlijk zou reageren als sommigen in dit topic. Dan is het snel klaar.
Maar is achterblijvend wapentuig een probleem door corruptie? Ik kan mij heugen dat de Amerikanen en anderen in Afghanistan massa's wapens hebben achtergelaten omdat het te duur zou zijn om alles weer naar huis te moeten sturen. Ik kan niet bepaald zeggen dat die nu in zulke goede handen zijn terechtgekomen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_207922502
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee idd.
Ik niet.
pi_207922507
quote:
14s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:25 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Klopt. Maar denk eens verder dan dat. Deze oorlog komt ooit tot een einde. Dat een HIMARS niet zomaar kwijt raakt geloof ik nog wel.

Maar al het kleinere wapentuig? De vraag is niet wanneer er wapens bij schimmige (terroristische) groeperingen terecht gaat komen maar hoeveel.

Ik ben blij dat zoiets niet onbespreekbaar is voor en met onze regeringsleiders. Stel je voor dat Zelensky net zo achterlijk zou reageren als sommigen in dit topic. Dan is het snel klaar.
Dat zijn allemaal ingecalculeerde risico's en collateral damage. Ik denk dat de Amerikanen het alleen maar mooi vinden als veel van dit wapentuig uiteindelijk, na de oorlog, bijvoorbeeld in Rusland terecht komt. Bij afvallige regio's en minderheden die in opstand kunnen komen daarmee. Het doel is dat Rusland implodeert. Er komt nog hoop ellende die regio op.
pi_207922514
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:26 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Weet je wel hoeveel vuile oorlogen er gespeeld worden in de wereld?

En waar honderdduizenden burgers slachtoffer van zijn?

En die krijgen nauwelijks tot geen hulp van ons.

Dus houdt aub op met je "minderwaardig"
Ik hoor vaak het argument dat wij niet overal in de wereld iedereen kunnen helpen; of niet de politie van de wereld moeten spelen". Maar dat betekent toch niet dat het nooit ergens kan? Deze oorlog vindt plaats aan onze EU en NAVO grens. Een prima gelegenheid om nu wel in te grijpen.

Verder is hier duidelijk 1 partij de agressor en 1 het slachtoffer, dat is in, bijvoorbeeld, een willekeurige burgeroorlog in Afrika veel ingewikkelder.
pi_207922520
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:23 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Het mag wel besproken worden, maar als 1 kant steeds niet verder komt dan: "waarom moeten we een corrupt land zo steunen?" houdt het op.
Welke 'kant'? Alsof het zo eenvoudig is.

Ik bedoel, laten we het deels omdraaien, waarom zou je geen voorwaarden scheppen bij het leveren van miljardensteun aan een land waarvan je weet dat corruptie nog steeds een groot probleem is?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_207922533
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:28 schreef Ulx het volgende:

[..]
Vertel. Welke?
Afrika, burgeroorlogen teveel
Jemen
pi_207922535
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 14:30 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dat zijn allemaal ingecalculeerde risico's en collateral damage. Ik denk dat de Amerikanen het alleen maar mooi vinden als veel van dit wapentuig uiteindelijk, na de oorlog, bijvoorbeeld in Rusland terecht komt. Bij afvallige regio's en minderheden die in opstand kunnen komen daarmee. Het doel is dat Rusland implodeert. Er komt nog hoop ellende die regio op.
Die wapens zullen werkelijk overal terecht komen, ook op plekken waar we helemaal niet blij mee zouden zijn.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')