Zoals BUK systemen bij opstandelingen?quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Die wapens zullen werkelijk overal terecht komen, ook op plekken waar we helemaal niet blij mee zouden zijn.
Het gaat om wapens op de zwarte markt, niet per se wat er achter zou bijven.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar is achterblijvend wapentuig een probleem door corruptie? Ik kan mij heugen dat de Amerikanen en anderen in Afghanistan massa's wapens hebben achtergelaten omdat het te duur zou zijn om alles weer naar huis te moeten sturen. Ik kan niet bepaald zeggen dat die nu in zulke goede handen zijn terechtgekomen.
Een mooi voorbeeld.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zoals BUK systemen bij opstandelingen?
De bekende namen die geen kans onbenut laten om te melden dat er corruptie is in Oekrane, alsof wij dat niet weten.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:30 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Welke 'kant'? Alsof het zo eenvoudig is.
Ik bedoel, laten we het deels omdraaien, waarom zou je geen voorwaarden scheppen bij het leveren van miljardensteun aan een land waarvan je weet dat corruptie nog steeds een groot probleem is?
Dan moet je die opstandelingen maar heel hard de tering in bombarderen. Kunnen we best bij helpen hoor. Op verzoek. Ik denk dat Nederland na de oorlog niet te beroerd is om te helpen een nieuwe MH17 te voorkomen.quote:
Welke bekende namen?quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:38 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De bekende namen die geen kans onbenut laten om te melden dat er corruptie is in Oekrane, alsof wij dat niet weten.
Maar jij niet over nagedacht wordt wat er met alle steun gebeurt. Uiteindelijk wordt er een afweging gemaakt, waarbij het risico geaccepteerd wordt dat een deel van de steun op verkeerde plaatsen terecht komt, als deze steun er voor zorgt dat Oekrane gered wordt.
Ja, zo eenvoudig zal het vast zijn.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan moet je die opstandelingen maar heel hard de tering in bombarderen. Kunnen we best bij helpen hoor. Op verzoek. Ik denk dat Nederland na de oorlog niet te beroerd is om te helpen een nieuwe MH17 te voorkomen.
Dat is vooral waar de Russen voor moeten uitkijkenquote:Op donderdag 9 februari 2023 14:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een paar F-35's met wat HARMs rondjes laten vliegen en wachten tot ze de verlichting aanzetten.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:45 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja, zo eenvoudig zal het vast zijn.
Het is ook een sterk staaltje gaslighten wanneer het argument "NAVO expansie" wordt gebruikt. Mevrouw legt het op een uitstekende manier uit. Maar dat is helaas voor (sommige) westerlingen lastig te begrijpen aangezien wij nooit +- 45 jaar sovjet unie terreur hebben meegemaakt.quote:
Nou, ik vind dat het wel klopt. Je kan die corruptie lastig ontkennenquote:Op donderdag 9 februari 2023 14:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, mensen willen het best horen, maar vinden dat het niet klopt.
Wel een beetje correct blijven.
F-16 hebben we zelf en nog wat F-15's financieren lijkt mij een nobel streven.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:45 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Polen doet een Scholzje.
Volgens mij is Nederland ook bereid om straaljagers te leveren. En hebben we nog een appeltje te schillen met Rusland over iets met vliegtuigen. Zou een mooi gebaar zijn.
We zitten te wachten op nieuwe F35's. Voor elke nieuwe doneren we voor mijn part een F16. Het is alleen wachten op Lockheed. Maar de productie loopt nu wel lekker dacht ik.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
F-16 hebben we zelf en nog wat F-15's financieren lijkt mij een nobel streven.
Mensen vinden het geen argument, dat bedoelde ik te zeggen inderdaad.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:55 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat het wel klopt. Je kan die corruptie lastig ontkennen. Maar dat het er totaal niet toe doet in deze situatie. Het is alsof je een slachtoffer van een carcrash niet van de dood wil redden omdat ie rookt
.
Het is niet alsof Rusland, Oekrane binnenvalt om ze van die corruptie af te helpen. Dus jongens, flikker op met die "ja maar, corruptie"-stelling. Slaat nergens op, is een dooddoener, verzin iets nieuws. Kon ook na dat maandenlange gezeur over de nazi's van Azov.
Ben eens creatief en kom wat sneller met een nieuw argument. Zelfs het Russische leger veranderd nog sneller van tactiek
.
Too soonquote:Op donderdag 9 februari 2023 14:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom is dat berhaupt een factor, als landen a'la iran niet te beroerd zijn om wapens fabrieks af aan terroristische facties te leveren?quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:35 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het gaat om wapens op de zwarte markt, niet per se wat er achter zou bijven.
We hebben momenteel al die 34 F35's.quote:Op donderdag 9 februari 2023 15:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
We zitten te wachten op nieuwe F35's. Voor elke nieuwe doneren we voor mijn part een F16. Het is alleen wachten op Lockheed. Maar de productie loopt nu wel lekker dacht ik.
Maar dat kunnen we uiteraard nu prima aanbieden.
Met wat lullige straaljagers hebben ze niet opeens luchtoverwicht.quote:Op donderdag 9 februari 2023 15:45 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb wel het gevoel dat die straaljagers wel eens het verschil kunnen gaan maken om die Russen snel helemaal het moraal en de mankracht te laten verliezen...
Het hele expansie verhaal is russische propaganda, en wat totaal geen houtslaat. maar doet een beroep op zelfverwijt en bescheidenheid hier in het westen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:52 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het is ook een sterk staaltje gaslighten wanneer het argument "NAVO expansie" wordt gebruikt. Mevrouw legt het op een uitstekende manier uit. Maar dat is helaas voor (sommige) westerlingen lastig te begrijpen aangezien wij nooit +- 45 jaar sovjet unie terreur hebben meegemaakt.
Twee toverwoordjes waarom dat geen probleem hoeft te zijn.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Met wat lullige straaljagers hebben ze niet opeens luchtoverwicht.
Geen trol-vraag, maar een retorische vraag om je diep na te doen denken.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:38 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maar jij niet over nagedacht wordt wat er met alle steun gebeurt. Uiteindelijk wordt er een afweging gemaakt, waarbij het risico geaccepteerd wordt dat een deel van de steun op verkeerde plaatsen terecht komt, als deze steun er voor zorgt dat Oekrane gered wordt.
Nieuwe ronde nieuwe kansen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geen trol-vraag, maar een retorische vraag om je diep na te doen denken.
Waarom zouden wij Oekrane redden?
Vandaag heeft Zelensky anders bevestigd dat als hij Bakhmut niet terug kan veroveren, hij Donbass niet terug kan veroveren.quote:
Omdat het heel goedkoop is om op deze manier Rusland voor de komende vijftig jaar tot de steentijd te veroordelen. We geven Oekrane wat afdankertjes, helpen een beetje met wat leningen. Klaar. En dan hebben we een heel dankbaar land dat ontzettend rijk is aan bodemschatten als vriendje. Dikke winst voor beiden.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nou even diep nadenken hoor.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het offensief is gewoon bezig.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Vandaag heeft Zelensky anders bevestigd dat als hij Bakhmut niet terug kan veroveren, hij Donbass niet terug kan veroveren.
Hij zei het om meer wapens te vragen, omdat hij zonder wapens Bakhmut zal verliezen en niet Donbass kan bevrijden.
Dus is het Russische offensief dan werkelijk mislukt? Zelensky zelf suggereert van niet.
En nu blijven de LNG prijzen maar dalenquote:Op donderdag 9 februari 2023 07:16 schreef theguyver het volgende:
[..]
De hele zet van binnen vallen was al dikke faal, alle backlash wat men krijgt door sancties en wapens leveren aan Oekrane maakt alles erger en erger voor Rusland om maar te zwijgen over Finland en Zweden die bij NATO voegen.
Rusland is gewoon koppig en gaat ondanks alle tegenslag vrolijk door.
Terwijl totaal nutteloos is, financieel kapot leger kapot, duizenden mensenlevens voor wat?
Kapot geschoten stuk land en afgunst vanuit westen.
Gefeliciteerd..
quote:Wed, February 8, 2023 at 5:39 PM GMT+1
In this article:LNG -0.18%
(Adds latest prices) Feb 8 (Reuters) - U.S. natural gas futures dropped about 7% on Wednesday to a 25-month low on a slow rise in output as warmer weather thaws frozen oil and gas wells, a decline in liquefied natural gas (LNG) exports and forecasts for mostly mild weather to keep heating demand low through late February. That price drop came despite a growing belief in the market that Freeport LNG's export plant in Texas would start pulling in more gas in coming weeks to produce LNG for export. Many analysts, however, do not expect Freeport to return to full power until mid March or later. A couple of Freeport's customers - Japan's JERA and Osaka Gas - have said they do not expect to get LNG from the plant until after March. Freeport, the second biggest U.S. LNG export plant, shut after a fire in June 2022. The energy market expects gas prices to rise once the plant starts producing LNG again. When operating at full power, Freeport can turn about 2.1 billion cubic feet of gas into LNG each day. That is about 2% of total U.S. daily gas production.
Omdat Poetin echt niet stopt als ie Oekraine veroverd heeftquote:Op donderdag 9 februari 2023 16:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Polen aanvallen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En nu blijven de LNG prijzen maar dalen
Terwijl de LNG schepen waarmee Rusland nu door het opblazen van de Nordstream pijpen, het gas mee moet vervoeren reteduur zijn
https://finance.yahoo.com(...)slide-163913157.html
[..]
[..]
Omdat Poetin echt niet stopt als ie Oekraine veroverd heeft
dan zijn de Baltische staten de volgende , met Moldova en dan Polen en dan Duitsland
Poetin moet gestopt worden
Polen is ook een NAVO llid.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:31 schreef HSG het volgende:
[..]
Polen aanvallen.De discpline, vasthoudendheid en vaderlandse liefde van het leger kun je vergelijken met die van Oekrane alleen zij hebben nog modernere wapens.
Ook dat maar ook al was Polen geen lid dan kreeg je een Oekrane 2.0 voor de Russen.quote:
Vast wel, maar we zullen het nooit te weten komen, want Rusland is nu eenmaal te zwak.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Ook dat maar ook al was Polen geen lid dan kreeg je een Oekrane 2.0 voor de Russen.
Rusland heeft zijn leger enorm naar de sodemieter geholpen. De Baltische landen had Putin kunnen veroveren als hij daar was begonnen maar ook die landen zijn NAVO-lid en die gok waagt Putin niet. Finland zou ook te sterk zijn en voor Polen is Rusland al helemaal kansloos.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vast wel, maar we zullen het nooit te weten komen, want Rusland is nu eenmaal te zwak.
Waarom is dat zulk groot nieuws?quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:34 schreef HSG het volgende:
De eerste BMPT (Terminator) is vernietigd.
https://postimg.cc/pmmyWbV3
quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
Na de semantische brigade en de 'ik heb alleen maar een andere mening' brigade is nu het 'ik stel enkel vragen' peloton gearriveerd. Retorische vragen nog maar liefst, een antwoord is niet nodig.quote:Een retorische vraag is een stijlfiguur waarbij een vraag wordt gesteld, waarop men geen antwoord verwacht. Het is de bedoeling dat de ontvanger (toehoorder, lezer) zich aangesproken voelt en voor waarheid aanneemt wat de zender (spreker, schrijver) suggereert.
Mijn persoonlijke favo variant is met het woordje: ingelijfd.quote:Op donderdag 9 februari 2023 14:52 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het is ook een sterk staaltje gaslighten wanneer het argument "NAVO expansie" wordt gebruikt. Mevrouw legt het op een uitstekende manier uit. Maar dat is helaas voor (sommige) westerlingen lastig te begrijpen aangezien wij nooit +- 45 jaar sovjet unie terreur hebben meegemaakt.
Het was de supertankbegeleider die volgens de poetintrolls wel even zou gaan zorgen dat het afknallen van tanks door infanterie zou stoppen. Maar het ding heeft wat nadelen. Je zit zelf ook in een tank, dus je ziet de vijand ook pas te laat. Kortom: Leuk idee, werkt niet.quote:
Ik ook. Dus moeten we Ukraine volpompen met wapens, dan zijn we er het snelst vanaf.quote:Op donderdag 9 februari 2023 13:36 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Zal mij wel weer schuimbekkende reacties opleveren, maar ben wel klaar met Zelensky met zijn gebedel.
met heel veel precisie GPS guided lange afstands rakettenquote:Op donderdag 9 februari 2023 17:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ook. Dus moeten we Ukraine volpompen met wapens, dan zijn we er het snelst vanaf.
Vreemd hoe deze oorlog verloopt, elke scheet zo breed in het nieuws gooien.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:20 schreef 3rr0r het volgende:
Portugal stuurt drie Leopard 2 A6, maart.
[ twitter ]
Idd. Gelukkig zijn we nu eindelijk van dat stompzinnige gejubel van de russo bots af. Qua doctrine was het een idioot idee: gebouwd voor gebruik in stedelijk gebied. Precies waar je je tank wil hebben.quote:Op donderdag 9 februari 2023 16:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het was de supertankbegeleider die volgens de poetintrolls wel even zou gaan zorgen dat het afknallen van tanks door infanterie zou stoppen. Maar het ding heeft wat nadelen. Je zit zelf ook in een tank, dus je ziet de vijand ook pas te laat. Kortom: Leuk idee, werkt niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |