Ook zoiets, denk ik.quote:Op woensdag 18 januari 2023 16:15 schreef Kanaroe het volgende:
Straks eiermie met verschillende gewokte groenten (ui, paksoi, prei, rode paprika, worteltjes, taugé), en gemarineerde kipfilet met als topping satésaus, en kroepoek
quote:Op woensdag 18 januari 2023 15:36 schreef golfer het volgende:
Laatste post van vorige topic:
Vanavond:
kipfilethaasjes met tandoorikruiden en cashewnoten uit de oven. Erbij opgewarmde Japanse rijst die we nog hadden en een sla met ei, tomaat en komkommer en een honing-mosterddressing.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 16:24 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ook zoiets, denk ik.
Maar dan met basmatirijst en een pittig, zoetzuur sausje.
Verdije. Zuurkool vergeten mee te nemen.quote:
quote:Op donderdag 19 januari 2023 16:51 schreef golfer het volgende:
Straks: geroosterde waspeen met puntpaprika, sjalotten, knoflook en veel kruiden uit de oven met daarbij gebakken kabeljauwhaasjes.
Patatjes met chili con carne erover, en extra chilisaus en/of kaas en sri rachaquote:Op zaterdag 21 januari 2023 16:39 schreef marc0871 het volgende:
Mja, weer eens teveel keuze.
Ik heb nu wel zuurkool meegenomen. Aardappeltjes, jus van drumsticks en Unox worstje erbij.
Ik heb nog chili con carne over van gisteren.
Patatjes met frikandel speciaal is ook lekker.
Of zal ik pannenkoeken maken?
Wat zouden jullie kiezen?
Chili met pannenkoekenquote:Op zaterdag 21 januari 2023 16:42 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Patatjes met chili con carne erover, en extra chilisaus en/of kaas en sri racha
Of pannenkoeken met chili con carne, en extra geraspte kaas
Kortom, ik zou eerst de kliekjes opmaken/opleuken
Opmaken wat er nog is, weggooien zou zonde zijn!quote:Op zaterdag 21 januari 2023 16:39 schreef marc0871 het volgende:
Mja, weer eens teveel keuze.
Ik heb nu wel zuurkool meegenomen. Aardappeltjes, jus van drumsticks en Unox worstje erbij.
Ik heb nog chili con carne over van gisteren.
Patatjes met frikandel speciaal is ook lekker.
Of zal ik pannenkoeken maken?
Wat zouden jullie kiezen?
Ja, pannenkoeken eet ik zelden, en if so, dan hartig, vandaar met chiliquote:Op zaterdag 21 januari 2023 16:59 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Chili met pannenkoekenIs dat wat dan
![]()
Zou bij mij 2 keer kaneel zijn. Gaat misschien overheersen.
Misschien met fajitas? (Nee. Die hebben blauw/groene stippen![]()
)
Ook 2 keer koolhydraten.
Met patat ook. Al geloof ik dat al meer![]()
Het restje is gisteren gloeiend heet in een conservenpot gegaan, dus dat houdt wel een paar dagen.
Het 'restje' is trouwens ook gewoon 2 volle borden![]()
Pannenkoeken is bij mij, saai, met stroop.
Patat met frikandellen is bij mij bijna heilig.
Maar bedankt voor het meedenken
De restjes zijn op het moment chili, kippenjus en frikandellen.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 17:03 schreef Prego het volgende:
[..]
Opmaken wat er nog is, weggooien zou zonde zijn!
Nou, eerlijk gezegd neig ik naar de zuurkool, met morgen patat en maandag de chili.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 17:12 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ja, pannenkoeken eet ik zelden, en if so, dan hartig, vandaar met chili![]()
Ik gok dat je voor de friet met frikandel gaat dan
Ik ook ja!quote:Op zaterdag 21 januari 2023 21:39 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Moest goegelen naar 'kha'. Maar het ziet er goed uit, lekker gevulde pizza!
Leuk! Waar bestond dit diner uit?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:33 schreef Sarabi het volgende:
Net een 5 gangendiner gehad met het thema 'Asian Night' erg lekker, ookal was het vorig jaar net iets meer ons smaak.
Ziet er prima uit. Wat voor bodem had je gebruikt?quote:
Wij waren met zn 4'en vanavond en Chinees gehaald maar ging diezelfde avond op.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 17:01 schreef golfer het volgende:
Chinees voor vanavond en morgenavond besteld.
Lizza pizzabodemquote:Op zaterdag 21 januari 2023 22:36 schreef FutureFairytale het volgende:
Ziet er prima uit. Wat voor bodem had je gebruikt?
Poe ik weet lang niet alles meer.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 22:36 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Leuk! Waar bestond dit diner uit?
Vanwege Chinees Nieuwjaar?quote:
Nee, had er nog in de vriezerquote:Op zondag 22 januari 2023 11:39 schreef Karzai het volgende:
[..]
Vanwege Chinees Nieuwjaar?
Vanochtend vroeg kwark en een sinaasappel
Nu twee kaiserbroodjes met mayo, spek, kaas, komkommer en tomaat
[ afbeelding ]
Voor mij is dit een droom op dit moment. Moet weer een paar kilootjes kwijt. Groentesoepje, aardappeltjes met wat veldsla. Dessert: appeltje en een banaan.quote:Op zondag 22 januari 2023 17:36 schreef marc0871 het volgende:
Aardappels schillen voor de patatjes.
Frikandellen een open ruggetje geven.
Uitje snijden.
Mayonaise maken.
Curryketchup maken.
De foto's kennen jullie onderhand wel, he
Als je snel kilootjes kwijt wil laat je het fruit ( suikers!) en de aardappels ( carbs/suikers!) staan.quote:Op zondag 22 januari 2023 17:39 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Voor mij is dit een droom op dit moment. Moet weer een paar kilootjes kwijt. Groentesoepje, aardappeltjes met wat veldsla. Dessert: appeltje en een banaan.
Oh? Ik dacht dat aardappels zonder jus geen dikmakers waren. En dat een appel en een banaan per dag gezond waren, daarom eet ik ze. Pasta is ook al uit den boze, wat moet ik dan? (Ik lust geen melkproducten, behalve kaas, maar dat eet ik wel 's morgens op een volkorenboterham).quote:Op zondag 22 januari 2023 17:41 schreef quirina het volgende:
[..]
Als je snel kilootjes kwijt wil laat je het fruit ( suikers!) en de aardappels ( carbs/suikers!) staan.
Gewoon eten, alleen dan wat minder. Of IF doen.quote:Op zondag 22 januari 2023 17:47 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Oh? Ik dacht dat aardappels zonder jus geen dikmakers waren. En dat een appel en een banaan per dag gezond waren, daarom eet ik ze. Pasta is ook al uit den boze, wat moet ik dan? (Ik lust geen melkproducten, behalve kaas, maar dat eet ik wel 's morgens op een volkorenboterham).
Koolhydraten. Wordt omgezet in suiker.quote:Op zondag 22 januari 2023 17:47 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Oh? Ik dacht dat aardappels zonder jus geen dikmakers waren. En dat een appel en een banaan per dag gezond waren, daarom eet ik ze. Pasta is ook al uit den boze, wat moet ik dan? (Ik lust geen melkproducten, behalve kaas, maar dat eet ik wel 's morgens op een volkorenboterham).
Klinkt luxe en erg lekkerquote:Op zondag 22 januari 2023 10:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Poe ik weet lang niet alles meer.
Bij binnenkomst kregen we kroepoek en cassave met wat sausjes.
De amuse was een hoorntje van inkt(vis).
Gang 1 was gepekelde zalm met daikon.
Gang 2 een mousse van gado gado en ingelegde groente.
Gang 3 skrei met zeewier en venkel.
Gang 4 rendang en kalfswang met aardappelmousseline en knolselderij.
Het toetje was een koffiemousse, mascarpone en ik ben vergeten wat voor ijs
Ik had geluncht vandaag bij de nieuwe KFC in Haarlem. 1x Zinger en 1x een filetburgerquote:Op zondag 22 januari 2023 18:23 schreef FutureFairytale het volgende:
[ link | afbeelding ]
4x Zinger burger (kregen 1 meer dan besteld), 1 Filet burger, 6 hotwings (ook gratis) en een snackbox met patat en chicken tenders
Het is jouw schuld dat ik morgen ook een Ultimate speculoos ga halenquote:Op zondag 22 januari 2023 18:23 schreef FutureFairytale het volgende:
Was weer een heerlijke dag met eten.
[ link | afbeelding ]
Bij Starbucks met gebak van gisteren. We zaten alleen dus geen schaamte.
[ link | afbeelding ]
4x Zinger burger (kregen 1 meer dan besteld), 1 Filet burger, 6 hotwings (ook gratis) en een snackbox met patat en chicken tenders
[ link | afbeelding ]
En omdat we toch al slecht bezig waren nog een sundae speculoos en een ultimate speculoos.
Nice!quote:Op zondag 22 januari 2023 18:34 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik had geluncht vandaag bij de nieuwe KFC in Haarlem. 1x Zinger en 1x een filetburger.
Vanavond krieltjes en tijmworstjes.
/morgen weer gezond.
quote:Op zondag 22 januari 2023 19:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het is jouw schuld dat ik morgen ook een Ultimate speculoos ga halen
Heerlijk, fijne vakantie!quote:Op zondag 22 januari 2023 19:50 schreef foodlover het volgende:
Gisteren pizza vijf kazen, vanmiddag bij Freixenet geweest, straks ergens wat tapas in Sitges. We zijn onderweg, morgen in Barcelona inschepen voor weekje cruise.
Voor nu prima op zondag rond lunchtijd. De recensies op Ome Googel zijn verder nog niet echt geweldg.quote:Op zondag 22 januari 2023 21:23 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Nice!Goed filiaal?
Ik morgen ook weer gezond maar jij op zich vandaag ook al.
Heh, wat vervelend nouquote:Op zondag 22 januari 2023 21:33 schreef Kanaroe het volgende:
Onverwacht vanavond uitgenodigd bij mijn moeder en daar een enorme chinees indische rijsttafel van het lokale Chin. Ind. Spec. Rest. verorberd.
Zit tot de nok toe vol met heerlijkheden en heb nog een paar bakjes mee naar huis genomen, lekker morgen kliekjes eten
Veel plezier!quote:Op zondag 22 januari 2023 19:50 schreef foodlover het volgende:
Gisteren pizza vijf kazen, vanmiddag bij Freixenet geweest, straks ergens wat tapas in Sitges. We zijn onderweg, morgen in Barcelona inschepen voor weekje cruise.
Goede reis en fijne cruise gewenst!quote:Op zondag 22 januari 2023 23:04 schreef foodlover het volgende:
Tapas werd andersPan de cristal (soort opgeblazen ballon brood) daarna voor mij weer (goede) pizza tomaat kaas champignons erbij witte wijn uit de Penedés en sterke koffie na. Morgen heul vroeg naar haven Barcelona in verband met milieu restricties auto
denk ontbijtje aan de Ramblas en struikelen we daarna terug richting cruisehaven voor inscheping.
quote:Op zondag 22 januari 2023 21:23 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Nice!Goed filiaal?
Ik morgen ook weer gezond maar jij op zich vandaag ook al.
[..]Yeah
![]()
Ik hoop dat ik je niet teleurstel!
Duimpje omhoog vanwege je nostalgische gevoelens, eet lekker straksquote:Op maandag 23 januari 2023 14:14 schreef Seeburg54 het volgende:
Als kind kreeg ik bij mijn opa en oma macaroni met smac, prei, ui en ketchup.
Gewoon zin in vanavond, nostalgie voer.
Yeahquote:Op maandag 23 januari 2023 13:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hij is lekkerWel echt groot. De volgende keer maar 1 delen met mijn man.
Dat heb ik met Gelderse worst, kaas en ketjapquote:Op maandag 23 januari 2023 14:14 schreef Seeburg54 het volgende:
Als kind kreeg ik bij mijn opa en oma macaroni met smac, prei, ui en ketchup.
Gewoon zin in vanavond, nostalgie voer.
Net 2 borden op. Veel te veel gegeten natuurlijk. Zo maar even aan de wandel om de spijsvertering wat op gang te brengen. Dit moet ik niet te vaak eten, maar het was lekker!quote:Op maandag 23 januari 2023 17:47 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Dat heb ik met Gelderse worst, kaas en ketjap![]()
[ afbeelding ]
Kregen we al sinds de jaren 70 zo nu en dan voorgezet, van moeders.
Mijn broer at het dan met ketchup, ipv ketjap.
Lekker!quote:Op maandag 23 januari 2023 17:47 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Dat heb ik met Gelderse worst, kaas en ketjap![]()
[ afbeelding ]
Kregen we al sinds de jaren 70 zo nu en dan voorgezet, van moeders.
Mijn broer at het dan met ketchup, ipv ketjap.
Lekker gegeten, een volle buik en het gevoel van vroeger.quote:Op maandag 23 januari 2023 17:51 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Net 2 borden op. Veel te veel gegeten natuurlijk. Zo maar even aan de wandel om de spijsvertering wat op gang te brengen. Dit moet ik niet te vaak eten, maar het was lekker!
quote:Op maandag 23 januari 2023 12:58 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het zelf gepaneerde en gekruide schnitzels en daarbij buffalo wings van bloemkoolroosjes, maar dan niet vegan. Dus ik maak het met kookroom i.p.v. amandelmeel en bestrijk ze met een mix van gewone boter en Thaise shiracha saus en zonder het avocado-koriandermengsel.
Helemaal waar!quote:Op maandag 23 januari 2023 17:56 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Lekker gegeten, een volle buik en het gevoel van vroeger.
Hoe mooi kan eten zijn
Zo kreeg ik als kind bij mijn opa en oma ook altijd dikke kleffe rijst met krenten, rozijnen, kaneel. En een klont boter. Heerlijk! Mijn man gruwt ervan. Armoede voer zegt hij.quote:Op maandag 23 januari 2023 17:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Lekker!
En idd oud recept. Ik maakt het in de jaren 70/80 voor mijn gezinnen in de thuiszorg. Altijd een succes.
Ja, rijst in de melk met (vanille)suiker gekookt.quote:Op maandag 23 januari 2023 18:04 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Zo kreeg ik als kind bij mijn opa en oma ook altijd dikke kleffe rijst met krenten, rozijnen, kaneel. En een klont boter. Heerlijk! Mijn man gruwt ervan. Armoede voer zegt hij.
Ja de prijs is echt heel netjesquote:Op maandag 23 januari 2023 16:41 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Yeah![]()
Fijn zo groot. Je hoeft geen ijscoupe in een restaurant voor 9 euro te bestellen als je dit voor 3 euro kunt krijgen vind ik
Het zal ook wel streekgebonden zijn hoe het gegeten werd. Ik vond het lekker, maar ik was sowieso gek op ouderwets eten zoals griesmeel en karnemelkse pap.quote:Op maandag 23 januari 2023 18:13 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ja, rijst in de melk met (vanille)suiker gekookt.
Zaten daar geen boerenjongens op?
Of was dat meer bij gelegenheden?
Ik was er niet dol op.
Zwitsersequote:Op dinsdag 24 januari 2023 14:10 schreef junkiesietze het volgende:
nu tomatensoepje uit de automaat.
Vanavond: varkenshaas met champignonsaus, met een aviko aardappelschotel maar moet nog kiezen welke, de griekse of de zwitserse.
quote:Op dinsdag 24 januari 2023 15:09 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken krokante krieltjes met een bbq-smaak, salade met ei, tomaat en komkommer en gebakken gemarineerde biefstukspiezen.
quote:Op dinsdag 24 januari 2023 16:03 schreef marc0871 het volgende:
Ik ga proberen iets van een pizza te maken, in mijn combimagnetron.
K&K pizzadeeg van de Jumbo, met tomatensaus, kaas (jong belegen Goudse. Doe me eens wat), ui, paprika, rundergehakt, tomaat en oregano of Italiaanse kruiden, peper en zout.
Dit maak ik regelmatig. Zo'n pizza dan. Dan maak ik een hele plaatpizza met saus, kaas, mozzarella, pepperoni, champignons en ui. Maar ik heb maar een klein maagje dus ik eet er dan een stukje van en de rest snij ik in stukken en doe ik in alufolie in de diepvries. Op een drukke dag haal ik er een stuk uit en laat ik het ontdooien en dan nog een minuut of 8 in de oven. Topquote:Op dinsdag 24 januari 2023 16:03 schreef marc0871 het volgende:
Nog even verzinnen of ik een varkenshaasje bak, met ui, paprika, tomaat en puree, teentje knoflook en tijm, rozemarijn, peper en zout,
Of dat ik ga proberen iets van een pizza te maken, in mijn combimagnetron.
K&K pizzadeeg van de Jumbo, met tomatensaus, kaas (jong belegen Goudse. Doe me eens wat), ui, paprika, rundergehakt, tomaat en oregano of Italiaanse kruiden, peper en zout.
Toen ik nog een volwaardige oven had, maakte ik ook een plaat vol, met eigen deeg.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 18:43 schreef praadje het volgende:
[..]
Dit maak ik regelmatig. Zo'n pizza dan. Dan maak ik een hele plaatpizza met saus, kaas, mozzarella, pepperoni, champignons en ui. Maar ik heb maar een klein maagje dus ik eet er dan een stukje van en de rest snij ik in stukken en doe ik in alufolie in de diepvries. Op een drukke dag haal ik er een stuk uit en laat ik het ontdooien en dan nog een minuut of 8 in de oven. Top
Aawquote:Op dinsdag 24 januari 2023 18:44 schreef mascara-klodder het volgende:
Bodem niet lekker
Toppings eraf gegeten want die was
[ link | afbeelding ]
Jij hebt wel een mooie dunne bodem. Bij mij wordt die altijd superdik, ook met deeg van de Jumbo maar ook met pizzadeeg van Koopmans.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 18:55 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Toen ik nog een volwaardige oven had, maakte ik ook een plaat vol, met eigen deeg.
De helft ging dan op en de rest ging in de koelkast, voor een paar dagen later.
Gewoon even oppiepen in de magnetron. Ging ook goed.
Nu moet ik het doen met een combimagnetron.
Eerste keer dat ik het probeer.
Ging niet eens verkeerd.
Ik heb het gemist 🥺🥰
De bodem van Jumbo valt ook mee.
Normaal zou ik Tante Fanny nemen, maar die hebben ze hier niet
Kweeniequote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:16 schreef praadje het volgende:
[..]
Jij hebt wel een mooie dunne bodem. Bij mij wordt die altijd superdik, ook met deeg van de Jumbo maar ook met pizzadeeg van Koopmans.
Wat is de truc? Want die dikke bodem is lekker maar een dunne vind ik net wat lekkerder.
Van de Weight Watchersquote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:02 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Aaw![]()
![]()
Wat was dat voor bodem![]()
Als ik onaardig mag zijn, lijkt het wel een plak kurk
Nou ja. Je had de topping nog
Volkoren zou volgens mij toch ook gewoon moeten gaanquote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:06 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Van de Weight Watchers
In het echt ziet het er prima uit, ik hou van volkoren.
Maar dit was 3x niks.
Edit: ik las Turk ipv kurk
Vind hun producten niet echt lekker. Wel ongelooflijk duur. Pizzabodem niet geprobeerd maar doe ik ook niet na jouw ervaringquote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:06 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Van de Weight Watchers
In het echt ziet het er prima uit, ik hou van volkoren.
Maar dit was 3x niks.
Edit: ik las Turk ipv kurk
quote:Op dinsdag 24 januari 2023 16:03 schreef marc0871 het volgende:
Een varkenshaasje, met ui, paprika, tomaat en puree, teentje knoflook en tijm, rozemarijn, peper en zout,
Een maizenapapje voor een sausje.
de tagliatelle was veel te dik en plakkerig, kon het helemaal niet goed mengen met de saus.quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:46 schreef junkiesietze het volgende:
Heb nog een zak gedroogde tagliatelle pasta en tomatensaus liggen uit mn kerstpakket.
Beetje gehakt erbij doen, mss beetje wokgroente.
Dat vanavond maar eten denk ik.
quote:Op donderdag 26 januari 2023 15:02 schreef golfer het volgende:
Vanavond: met gerookt spek omhulde, gekruide zeeduivelfilets uit de oven, verse patat uit de airfryer en een Italiaanse salade.
Krijg het water in de mond bij de laatste minuten.quote:Op donderdag 26 januari 2023 18:38 schreef marc0871 het volgende:
Hamburgers gebakken.
Filmpje van gemaakt.
Sorry, het is even een zit.
In het gehakt ging een verkruimeld beschuitje,
Zout,
Witte peper,
Uienpoeder,
Korianderzaad,
Knoflook uit de molen,
Gemberpoeder,
Kruidnagel,
En cayennepeper.
De rest lijkt me duidelijk.
Kaas en een blaadje sla doe ik niet aan.
Heheh. Thanks.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 18:34 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Krijg het water in de mond bij de laatste minuten.
Welke IPA heb je gebruikt?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 21:30 schreef Sarabi het volgende:
Mocktail van 0.0 IPA, ginger beer en limoensap
quote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:24 schreef praadje het volgende:
Ochtend; 2 volkoren bh met smeerkaas en ham/kaas
Middag; Yoghurt met fruit
Avond; Melanzane alla parmigiana ( (Italiaanse gehaktschotel met aubergine, tomaat, parmezaanse kaas en mozzarella)
Heb je een foto van je frikandel gemaakt?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 17:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Raspatat speciaal, halve kip.
1 frikandel speciaal 2.95
quote:Op zaterdag 28 januari 2023 16:54 schreef golfer het volgende:
Vanavond Döner Kebab voordat we naar de film gaan.
Die van VandeStreek is echt het lekkerste alcoholvrije bier die ik heb geproefd.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 14:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gisteren die van Bavaria, lekker goedkoop
Maar eigenlijk het liefste 1 van VandeStreek.
Ze hebben verschillende erg goede alcoholvrije bierenquote:Op zaterdag 28 januari 2023 19:06 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Die van VandeStreek is echt het lekkerste alcoholvrije bier die ik heb geproefd.
Ik ken alleen de Playground, daar was ik best van onder de indrukquote:Op zaterdag 28 januari 2023 19:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ze hebben verschillende erg goede alcoholvrije bieren
Had vrijdag weer gebruik gemaakt van de 1+1, De hectiek van de eerste weken in Haarlem is er nu wel af. Dus kon rustig mijn burgers verorberen. De eerste weken was het zo druk dat ik dacht.. ik kom wel over een paar weken terug.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 20:49 schreef FutureFairytale het volgende:
Waren we weer hoor
[ link | afbeelding ]
Wel heel ander filiaal (Waalwijk).
Daarvoor had ik een original en een zinger burger (1+1 actie is echt tof) plus 3 gratis hotwings.
Vriend had evenveel trek zoals altijd; een bucket kip, 2 friet met supercharger saus plus ook 3 gratis hotwings.
Genoten. Je krijgt zoveel meer en lekkerder, voor zoveel minder geld dan bij de Mc.
Fijn dat je ook een vestiging dichterbij hebt nu. Ziet er idd klein uit maar heeft voor een nwe keten veel goede reviewsquote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:50 schreef borisz het volgende:
[..]
Had vrijdag weer gebruik gemaakt van de 1+1, De hectiek van de eerste weken in Haarlem is er nu wel af. Dus kon rustig mijn burgers verorberen. De eerste weken was het zo druk dat ik dacht.. ik kom wel over een paar weken terug.
Het is ook maar een kleine vestiging. Die in Hoofddorp even verderop is qua zitplaatsen groter.
Afijn vanavond wel gezond gedaan. Tomaat/linzensoep.
Gelukt, vanavond een lekker stukje bij de koffiequote:Op zondag 29 januari 2023 10:53 schreef praadje het volgende:
Ochtend; Volkoren bh met ham/kaas
Middag; Volkoren bh met smeerkaas
Avond; Hertenbiefstukje met gratin en gemengde groenten
Toetje; Zelfgemaakte appelcake (als hij lukt, zit net in de oven)
Tussendoor; Yoghurt met fruit, maiswafels met jam en kruidenkaas
Kijk al uit naar je verslag (en foto'squote:Op zondag 29 januari 2023 06:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Fijn dat je ook een vestiging dichterbij hebt nu. Ziet er idd klein uit maar heeft voor een nwe keten veel goede reviews![]()
Ben er nog niet achter of ik de original of de zinger lekkerder vind.
Ga vanmiddag naar jarige zus en weet dat zij altijd gebak koopt bij een mooie patisserie, borrelplankjes maakt en ze wil pizza's bestellen bij De Pizzabakkers
Ik ben door de verhalen hier ook zo'n speculoos ijsje gaan halen, maar wat een enorme teleurstelling zeg. Amper softijs, veel slagroom en dan wat speculoossaus. Zit er bij jou nou wel een koekkruim op? Bij ons in ieder geval niet.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 20:49 schreef FutureFairytale het volgende:
Waren we weer hoor
[ link | afbeelding ]
Wel heel ander filiaal (Waalwijk).
Daarvoor had ik een original en een zinger burger (1+1 actie is echt tof) plus 3 gratis hotwings.
Vriend had evenveel trek zoals altijd; een bucket kip, 2 friet met supercharger saus plus ook 3 gratis hotwings.
Genoten. Je krijgt zoveel meer en lekkerder, voor zoveel minder geld dan bij de Mc.
Ik vind het wel grappig dat je het beschrijft als een Italiaanse gehaktschotel.quote:
Klopt. Staat ook niet in het recept maar omdat ik er wel gehakt door heb gedaan noemde ik het maar zo.quote:Op zondag 29 januari 2023 20:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig dat je het beschrijft als een Italiaanse gehaktschotel.Er hoort eigenlijk helemaal geen gehakt in.
Het ziet er wel lekker uit overigens.
Wat zonde! Speculooskruimels horen erop, plus veel ijs met 2 lagen speculoossaus. Verkeerd gemaakt bij jouquote:Op zondag 29 januari 2023 20:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben door de verhalen hier ook zo'n speculoos ijsje gaan halen, maar wat een enorme teleurstelling zeg. Amper softijs, veel slagroom en dan wat speculoossaus. Zit er bij jou nou wel een koekkruim op? Bij ons in ieder geval niet.
Ik keek er zo naar uit, dat ik om de teleurstelling te verwerken maar een McFlurry heb gehaald.Die doen dat toch echt een stuk beter.
Ziet er heel goed uitquote:Op zondag 29 januari 2023 19:35 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vandaag lekker laten bezorgen.
Geen pizza's maar wel heel lekker gegeten. Samen gekookt.quote:Op zondag 29 januari 2023 16:25 schreef maily het volgende:
[..]
Kijk al uit naar je verslag (en foto's)
EN halve liters toch?quote:Op zondag 29 januari 2023 22:25 schreef drakin het volgende:
Ik had eters vanavond, we hebben shoarma met homemade knoflooksaus (hun collega's gaan morgen niet blij zijn) en wraps ipv pitabroodjes, een homemade tomatenpompoensoep, worteltjes, witlofsalade met pestosaus en chocolaatjes en koffie toe
Nee wij zijn geen zuipende aso's, koffie gaat uit normale kopjes hier.quote:
saaiquote:Op zondag 29 januari 2023 22:39 schreef drakin het volgende:
[..]
Nee wij zijn geen zuipende aso's, koffie gaat uit normale kopjes hier.
Nou enquote:
Ik ben liever een zuipende aso....heb je tenminste nog wat te lachen in de straat!!quote:
Blijf hier liever weg, als het enige wat je kan zeggen is 'halve liters' en 'witte tuinstoel met BBQ'.quote:Op zondag 29 januari 2023 22:45 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik ben liever een zuipende aso....heb je tenminste nog wat te lachen in de straat!!
Zit je dan lekker te knotten,,,tot 2100...nou maar eens naar bed
Nu je het daar over hebt..Erdinger is al paar dagen uitverkocht hiero..quote:Op maandag 30 januari 2023 12:31 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Blijf hier liever weg, als het enige wat je kan zeggen is 'halve liters' en 'witte tuinstoel met BBQ'.
Als je nou nog een interessant biertje had, of dat je wat op die BBQ gemaakt had...
Erdinger kan ik wat mee.quote:Op maandag 30 januari 2023 12:38 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nu je het daar over hebt..Erdinger is al paar dagen uitverkocht hiero..
quote:Op maandag 30 januari 2023 14:25 schreef golfer het volgende:
Zo meteen: nog een bak van de zelfgemaakte erwtensoep van gisteren.![]()
Ik maar denken dat erwtensoep groen is, deze lijkt meer op mijn pompoensoepquote:
Apart, die thee. Heb hier een enorme bloeiende hazelaar in de tuinstaan, nooit gedacht aan thee trekken!quote:Op maandag 30 januari 2023 17:03 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik maar denken dat erwtensoep groen is, deze lijkt meer op mijn pompoensoep![]()
on topic: Thee van een hazelaarkatje, zag deze bij mijn schoonzusje dus moest ik ook even proberen, aparte zoetige lekkere theesmaak. Nou nog hazelaars vinden waar ik bij kan (deze was echt met veel moeite geplukt)
Hier is Friesland, dus ik sla even af, genoeg hazelaars in de buurt gelukkig, ik zal eens een ladder meenemen dan lukt het wel.quote:Op maandag 30 januari 2023 17:08 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Apart, die thee. Heb hier een enorme bloeiende hazelaar in de tuinstaan, nooit gedacht aan thee trekken!
"Hier" is in Noord-Brabant, mocht je willen komen plukken
Ik las net dat de smaak niet erg sterk is, maar dat het evt. behulpzaam kan zijn bij hooikoorts. Interessant wel!quote:Op maandag 30 januari 2023 17:15 schreef drakin het volgende:
[..]
Hier is Friesland, dus ik sla even af, genoeg hazelaars in de buurt gelukkig, ik zal eens een ladder meenemen dan lukt het wel.
Ik had er ook nooit aan gedacht en ben nog wel een wildplukster, sinds mijn schoonzus de moestuin ontdekt heeft komen er leuke tips langs
Ik heb het een nachtje laten trekken, dan komt het wel tot smaak en in een goede thermos is het nog warm de volgende dag. Of je mixt het met een andere thee samen.quote:Op maandag 30 januari 2023 17:19 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik las net dat de smaak niet erg sterk is, maar dat het evt. behulpzaam kan zijn bij hooikoorts. Interessant wel!
Dus jij ook bedankt voor de tip
quote:Op maandag 30 januari 2023 14:25 schreef golfer het volgende:
Vanavond: pulled pork uit de oven met daarbij coleslaw.
Tis wel groen, door raar licht lijkt t geelquote:Op maandag 30 januari 2023 17:03 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik maar denken dat erwtensoep groen is, deze lijkt meer op mijn pompoensoep![]()
on topic: Thee van een hazelaarkatje, zag deze bij mijn schoonzusje dus moest ik ook even proberen, aparte zoetige lekkere theesmaak. Nou nog hazelaars vinden waar ik bij kan (deze was echt met veel moeite geplukt)
Kan ook zomaar teveel kruiden, of verbrande knoflook/ui geweest zijn. dat kan het ook bitter maken.quote:Op maandag 30 januari 2023 18:12 schreef Bensel het volgende:
Stoofpotje, mijn eerste die ik ooit gemaakt heb . Was lekker, alleen iets bitter (mogelijjk door de bier)
Hamamelis! Dat wordt wel veel in cosmetica gebruikt dacht ik. Misschien ook een bakkie thee, geen ideequote:Op maandag 30 januari 2023 18:33 schreef Blues het volgende:
Hiernaast staat een grote toverhazelaar die vol hangt. Kan ik die dingen, die kegeltjes, gebruiken voor de thee? Want er ligt ook genoeg in onze tuin
Zo daar kan je mee metselenquote:Op dinsdag 31 januari 2023 11:23 schreef mascara-klodder het volgende:
Snert gemaakt!
[ link | afbeelding ]
Ik eet alles, ook al ben ik verkoudenquote:Op dinsdag 31 januari 2023 13:46 schreef junkiesietze het volgende:
Wat eten jullie als je verkouden bent? (eergister al soep gegeten)
Kibbesoep. De Joodse penicilline.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 14:29 schreef Kanaroe het volgende:
Ik eet alles, ook al ben ik verkoudenGek genoeg heb ik vaak zin in krokant voedsel als ik niet lekker ben.
Maar met stip op 1 zelfgemaakte kippensoep.
Beterschap!
Ik krijg altijd trek in paprika chips, zal wel iets met zout te maken hebben.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 14:29 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik eet alles, ook al ben ik verkoudenGek genoeg heb ik vaak zin in krokant voedsel als ik niet lekker ben.
Maar met stip op 1 zelfgemaakte kippensoep.
Beterschap!
quote:Op dinsdag 31 januari 2023 14:13 schreef golfer het volgende:
Vanavond: no butter chicken met tuinerwtjes en naanbrood.
Heerlijk dikquote:Op dinsdag 31 januari 2023 11:23 schreef mascara-klodder het volgende:
Snert gemaakt!
[ link | afbeelding ]
Pittig!quote:Op dinsdag 31 januari 2023 13:46 schreef junkiesietze het volgende:
Wat eten jullie als je verkouden bent? (eergister al soep gegeten)
quote:Op dinsdag 31 januari 2023 11:23 schreef mascara-klodder het volgende:
Snert gemaakt!
[ link | afbeelding ]
Idd jaquote:
Ja, daar schieten je sinussen wel van open.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 18:09 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Pittig!
Maar dat doe ik altijd al. Daarom word ik ook nooit meer verkouden.
Dus...quote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:49 schreef marc0871 het volgende:
Rode kool, gekookt met een uitje en wat kruidnagel, aardappelen en appelmoes.
Balletje gehakt erbij.
Een goede snert is waar de lepel rechtovereind in blijft staan als het afgekoeld isquote:Op dinsdag 31 januari 2023 18:28 schreef marc0871 het volgende:
[..]
[..]
Idd ja![]()
Zolang het maar gesmaakt heeft![]()
Ja, dat geloof ik, dat ie zwaar was.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 20:42 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Een goede snert is waar de lepel rechtovereind in blijft staan als het afgekoeld isPan had ik gisteravond naar het balkon gesjouwd, loodzwaar wel
![]()
Opgewarmd gewoon een stevige soep natuurlijk ipv de waterige snert die ik weleens voorbij zie komen
Staat dat dan een nacht en een dag te pruttelen?quote:Op woensdag 1 februari 2023 09:40 schreef FutureFairytale het volgende:
Mn moeder heeft gisteren al een pan stoofvlees opgezet voor vanavondEten het met andijvie, aardappelen, jus en komkommersalade.
Toe Griekse yoghurt met honing en sinaasappel.
toch niet zo'n magnetronding he?quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:14 schreef golfer het volgende:
Straks: een cheeseburger van de supermarkt.
Vanavond: gebakken krielaardappels met een krokant kruidenkorstje, crispy mais (Bonduelleblikje) en een gekruide varkensfilet rollade uit de oven.
Jawel. Het vult, zullen we maar zeggen.quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:17 schreef junkiesietze het volgende:
toch niet zo'n magnetronding he?
zo een van mora? die als je hem ook maar 1seconde telang bestraald er een soort kartonnen korst op komt?quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Jawel. Het vult, zullen we maar zeggen.
Nee, deze:quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:22 schreef junkiesietze het volgende:
zo een van mora? die als je hem ook maar 1seconde telang bestraald er een soort kartonnen korst op komt?
lekker, opgewarmde slaquote:
Geen sla erbij, wel een bouwpakket.quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:26 schreef junkiesietze het volgende:
lekker, opgewarmde slaof zit dat er niet eens op? of is het een bouwpakket?
ik verveel me veel te erg dat ik deze details over een magnetronburger wil weten
False advertising op het plaatje dusquote:Op woensdag 1 februari 2023 14:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Geen sla erbij, wel een bouwpakket.
Overigens gaat alleen het vlees even kort in de magnetron en bak ik het broodje apart op in een pannetje, waarna ik er het plakje kaas op laat smelten.
Mijn man lust geen zuurkool, daarom maak ik het nooit. Maar nu krijg ik er erg veel zin in.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:13 schreef marc0871 het volgende:
Vanavond nog maar een keer zuurkool, met een Unox worstje.
Kan ik de jus van de gehaktballen van gisteren gebruiken.
Kan ik het pannetje morgen weer gebruiken voor kipfilet,
Met doperwtjes en aardappels.
dan maak je het toch voor jezelf?quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:33 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Mijn man lust geen zuurkool, daarom maak ik het nooit. Maar nu krijg ik er erg veel zin in.
Toen ik voor mijn vader mantelzorgde, gebeurde dat vaker.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:33 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Mijn man lust geen zuurkool, daarom maak ik het nooit. Maar nu krijg ik er erg veel zin in.
Aardpeer, wauw. Waar koop je die? En wat doe jij ermee?quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:43 schreef Prego het volgende:
[..]
dan maak je het toch voor jezelf?
OT: vanavond aardpeer, doperwten en worst van beyond meat (de worst was in de aanbieding, jemig wat zijn die dingen duur).
Nu een gin&tonic
In een biologische supermarkt hier in de wijk, die bieden alleen maar seizoensgroenten aan.quote:Op woensdag 1 februari 2023 15:57 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Aardpeer, wauw. Waar koop je die? En wat doe jij ermee?
Ik had ze ooit in de tuin, de woekeraars. Ik kon er toendertijd niet zoveel meer mee dan koken
Ah, okee! En wat doe jij ermee...?quote:Op woensdag 1 februari 2023 16:26 schreef Prego het volgende:
[..]
In een biologische supermarkt hier in de wijk, die bieden alleen maar seizoensgroenten aan.
Je kan ze bakken, er purée van maken etc net als met aardappels.
Schorseneren ?quote:Op woensdag 1 februari 2023 16:30 schreef Prego het volgende:
Alleen het schillen van die dingen is echt kut
Volgens mij kun je ze ook in de schil koken en achteraf schillen, dat gaat wat makkelijker.quote:Op woensdag 1 februari 2023 16:30 schreef Prego het volgende:
Oh ik had gemist waar het om ging.quote:Op woensdag 1 februari 2023 16:37 schreef Zana het volgende:
[..]
Volgens mij kun je ze ook in de schil koken en achteraf schillen, dat gaat wat makkelijker.
Nee uit en dan volgende middag weer aan zodat het van je vork valtquote:Op woensdag 1 februari 2023 14:14 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Staat dat dan een nacht en een dag te pruttelen?
Als ik soms stoofvlees maak in mn slowcooker ruikt heel mn huis zo erg naar lekker vlees, ik moet er niet aan denken om met die lucht te moeten slapen.
Jij durft!quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:14 schreef golfer het volgende:
Straks: een cheeseburger van de supermarkt.
quote:Op woensdag 1 februari 2023 16:30 schreef Prego het volgende:
Ja, die hele dunne schilletjes en grillige vormen. Achteraf schillen is wel handiger (of met schil bereiden?)quote:Op woensdag 1 februari 2023 16:37 schreef Zana het volgende:
[..]
Volgens mij kun je ze ook in de schil koken en achteraf schillen, dat gaat wat makkelijker.
Krijg je er trouwens geen last van je darmen?
quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:14 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken krielaardappels met een krokant kruidenkorstje, crispy mais (Bonduelleblikje) en een gekruide varkensfilet rollade uit de oven.
Oeh goed idee, ik ga ook thee zetten.quote:Op donderdag 2 februari 2023 11:28 schreef marc0871 het volgende:
Broodjes hagelslag en een paar kommen thee.
Ik hoop dat het jou net zo smaakt als dat het mij doetquote:Op donderdag 2 februari 2023 12:57 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Oeh goed idee, ik ga ook thee zetten.
Jij had een tijdje geleden trouwens een chili con carne recept gedeeld, die ik ga ik ook van de week maken![]()
Zag er erg goed uit.
Wat weinig kaas doen ze daaropquote:
Ben je 's ochtends niet heel flauw dan?quote:Op donderdag 2 februari 2023 15:04 schreef oppiedoppie het volgende:
Vandaag:
12:00 bospaddenstoelensoep
15:00 avocado/eitje/bifiworstje
17:00 handje walnoten
19:00 groentensoep - witte kool/champignons/paprika/roomsaus roerbakken met gebakken ei erop.
Ik val een halve kilo per week af door weinig koolhydraten te eten en te eten tussen 12:00 en 20:00
Nee, en dat komt omdat ik weinig koolhydraten eet waardoor mijn bloedsuikerspiegel vrij vlak is. Anders zou ik het 'vasten' ook niet kunnen. Heb totaal geen trek met dit dieet. Makkelijk vol te houden dus.quote:Op donderdag 2 februari 2023 16:59 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ben je 's ochtends niet heel flauw dan?
Klinkt goed. Fijn dat je dit dieet zo vol kunt houden.quote:Op donderdag 2 februari 2023 17:05 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Nee, en dat komt omdat ik weinig koolhydraten eet waardoor mijn bloedsuikerspiegel vrij vlak is. Anders zou ik het 'vasten' ook niet kunnen. Heb totaal geen trek met dit dieet. Makkelijk vol te houden dus.
Bestelling geplaatst voor 2.quote:Op donderdag 2 februari 2023 16:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat weinig kaas doen ze daarop
Ik ga ook gek doen vandaag. Ga sinds jaren weer een keer een pizza van Domino's proberen. Geen idee nog welke. Heeft hier iemand tips?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |