Ook zoiets, denk ik.quote:Op woensdag 18 januari 2023 16:15 schreef Kanaroe het volgende:
Straks eiermie met verschillende gewokte groenten (ui, paksoi, prei, rode paprika, worteltjes, taugé), en gemarineerde kipfilet met als topping satésaus, en kroepoek
quote:Op woensdag 18 januari 2023 15:36 schreef golfer het volgende:
Laatste post van vorige topic:
Vanavond:
kipfilethaasjes met tandoorikruiden en cashewnoten uit de oven. Erbij opgewarmde Japanse rijst die we nog hadden en een sla met ei, tomaat en komkommer en een honing-mosterddressing.
quote:Op woensdag 18 januari 2023 16:24 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ook zoiets, denk ik.
Maar dan met basmatirijst en een pittig, zoetzuur sausje.
Verdije. Zuurkool vergeten mee te nemen.quote:
quote:Op donderdag 19 januari 2023 16:51 schreef golfer het volgende:
Straks: geroosterde waspeen met puntpaprika, sjalotten, knoflook en veel kruiden uit de oven met daarbij gebakken kabeljauwhaasjes.
Patatjes met chili con carne erover, en extra chilisaus en/of kaas en sri rachaquote:Op zaterdag 21 januari 2023 16:39 schreef marc0871 het volgende:
Mja, weer eens teveel keuze.
Ik heb nu wel zuurkool meegenomen. Aardappeltjes, jus van drumsticks en Unox worstje erbij.
Ik heb nog chili con carne over van gisteren.
Patatjes met frikandel speciaal is ook lekker.
Of zal ik pannenkoeken maken?
Wat zouden jullie kiezen?
Chili met pannenkoekenquote:Op zaterdag 21 januari 2023 16:42 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Patatjes met chili con carne erover, en extra chilisaus en/of kaas en sri racha
Of pannenkoeken met chili con carne, en extra geraspte kaas
Kortom, ik zou eerst de kliekjes opmaken/opleuken
Opmaken wat er nog is, weggooien zou zonde zijn!quote:Op zaterdag 21 januari 2023 16:39 schreef marc0871 het volgende:
Mja, weer eens teveel keuze.
Ik heb nu wel zuurkool meegenomen. Aardappeltjes, jus van drumsticks en Unox worstje erbij.
Ik heb nog chili con carne over van gisteren.
Patatjes met frikandel speciaal is ook lekker.
Of zal ik pannenkoeken maken?
Wat zouden jullie kiezen?
Ja, pannenkoeken eet ik zelden, en if so, dan hartig, vandaar met chiliquote:Op zaterdag 21 januari 2023 16:59 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Chili met pannenkoekenIs dat wat dan
![]()
Zou bij mij 2 keer kaneel zijn. Gaat misschien overheersen.
Misschien met fajitas? (Nee. Die hebben blauw/groene stippen![]()
)
Ook 2 keer koolhydraten.
Met patat ook. Al geloof ik dat al meer![]()
Het restje is gisteren gloeiend heet in een conservenpot gegaan, dus dat houdt wel een paar dagen.
Het 'restje' is trouwens ook gewoon 2 volle borden![]()
Pannenkoeken is bij mij, saai, met stroop.
Patat met frikandellen is bij mij bijna heilig.
Maar bedankt voor het meedenken
De restjes zijn op het moment chili, kippenjus en frikandellen.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 17:03 schreef Prego het volgende:
[..]
Opmaken wat er nog is, weggooien zou zonde zijn!
Nou, eerlijk gezegd neig ik naar de zuurkool, met morgen patat en maandag de chili.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 17:12 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ja, pannenkoeken eet ik zelden, en if so, dan hartig, vandaar met chili![]()
Ik gok dat je voor de friet met frikandel gaat dan
Ik ook ja!quote:Op zaterdag 21 januari 2023 21:39 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Moest goegelen naar 'kha'. Maar het ziet er goed uit, lekker gevulde pizza!
Leuk! Waar bestond dit diner uit?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:33 schreef Sarabi het volgende:
Net een 5 gangendiner gehad met het thema 'Asian Night' erg lekker, ookal was het vorig jaar net iets meer ons smaak.
Ziet er prima uit. Wat voor bodem had je gebruikt?quote:
Wij waren met zn 4'en vanavond en Chinees gehaald maar ging diezelfde avond op.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 17:01 schreef golfer het volgende:
Chinees voor vanavond en morgenavond besteld.
Lizza pizzabodemquote:Op zaterdag 21 januari 2023 22:36 schreef FutureFairytale het volgende:
Ziet er prima uit. Wat voor bodem had je gebruikt?
Poe ik weet lang niet alles meer.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 22:36 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Leuk! Waar bestond dit diner uit?
Vanwege Chinees Nieuwjaar?quote:
Nee, had er nog in de vriezerquote:Op zondag 22 januari 2023 11:39 schreef Karzai het volgende:
[..]
Vanwege Chinees Nieuwjaar?
Vanochtend vroeg kwark en een sinaasappel
Nu twee kaiserbroodjes met mayo, spek, kaas, komkommer en tomaat
[ afbeelding ]
Voor mij is dit een droom op dit moment. Moet weer een paar kilootjes kwijt. Groentesoepje, aardappeltjes met wat veldsla. Dessert: appeltje en een banaan.quote:Op zondag 22 januari 2023 17:36 schreef marc0871 het volgende:
Aardappels schillen voor de patatjes.
Frikandellen een open ruggetje geven.
Uitje snijden.
Mayonaise maken.
Curryketchup maken.
De foto's kennen jullie onderhand wel, he
Als je snel kilootjes kwijt wil laat je het fruit ( suikers!) en de aardappels ( carbs/suikers!) staan.quote:Op zondag 22 januari 2023 17:39 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Voor mij is dit een droom op dit moment. Moet weer een paar kilootjes kwijt. Groentesoepje, aardappeltjes met wat veldsla. Dessert: appeltje en een banaan.
Oh? Ik dacht dat aardappels zonder jus geen dikmakers waren. En dat een appel en een banaan per dag gezond waren, daarom eet ik ze. Pasta is ook al uit den boze, wat moet ik dan? (Ik lust geen melkproducten, behalve kaas, maar dat eet ik wel 's morgens op een volkorenboterham).quote:Op zondag 22 januari 2023 17:41 schreef quirina het volgende:
[..]
Als je snel kilootjes kwijt wil laat je het fruit ( suikers!) en de aardappels ( carbs/suikers!) staan.
Gewoon eten, alleen dan wat minder. Of IF doen.quote:Op zondag 22 januari 2023 17:47 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Oh? Ik dacht dat aardappels zonder jus geen dikmakers waren. En dat een appel en een banaan per dag gezond waren, daarom eet ik ze. Pasta is ook al uit den boze, wat moet ik dan? (Ik lust geen melkproducten, behalve kaas, maar dat eet ik wel 's morgens op een volkorenboterham).
Koolhydraten. Wordt omgezet in suiker.quote:Op zondag 22 januari 2023 17:47 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Oh? Ik dacht dat aardappels zonder jus geen dikmakers waren. En dat een appel en een banaan per dag gezond waren, daarom eet ik ze. Pasta is ook al uit den boze, wat moet ik dan? (Ik lust geen melkproducten, behalve kaas, maar dat eet ik wel 's morgens op een volkorenboterham).
Klinkt luxe en erg lekkerquote:Op zondag 22 januari 2023 10:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Poe ik weet lang niet alles meer.
Bij binnenkomst kregen we kroepoek en cassave met wat sausjes.
De amuse was een hoorntje van inkt(vis).
Gang 1 was gepekelde zalm met daikon.
Gang 2 een mousse van gado gado en ingelegde groente.
Gang 3 skrei met zeewier en venkel.
Gang 4 rendang en kalfswang met aardappelmousseline en knolselderij.
Het toetje was een koffiemousse, mascarpone en ik ben vergeten wat voor ijs
Ik had geluncht vandaag bij de nieuwe KFC in Haarlem. 1x Zinger en 1x een filetburgerquote:Op zondag 22 januari 2023 18:23 schreef FutureFairytale het volgende:
[ link | afbeelding ]
4x Zinger burger (kregen 1 meer dan besteld), 1 Filet burger, 6 hotwings (ook gratis) en een snackbox met patat en chicken tenders
Het is jouw schuld dat ik morgen ook een Ultimate speculoos ga halenquote:Op zondag 22 januari 2023 18:23 schreef FutureFairytale het volgende:
Was weer een heerlijke dag met eten.
[ link | afbeelding ]
Bij Starbucks met gebak van gisteren. We zaten alleen dus geen schaamte.
[ link | afbeelding ]
4x Zinger burger (kregen 1 meer dan besteld), 1 Filet burger, 6 hotwings (ook gratis) en een snackbox met patat en chicken tenders
[ link | afbeelding ]
En omdat we toch al slecht bezig waren nog een sundae speculoos en een ultimate speculoos.
Nice!quote:Op zondag 22 januari 2023 18:34 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik had geluncht vandaag bij de nieuwe KFC in Haarlem. 1x Zinger en 1x een filetburger.
Vanavond krieltjes en tijmworstjes.
/morgen weer gezond.
quote:Op zondag 22 januari 2023 19:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het is jouw schuld dat ik morgen ook een Ultimate speculoos ga halen
Heerlijk, fijne vakantie!quote:Op zondag 22 januari 2023 19:50 schreef foodlover het volgende:
Gisteren pizza vijf kazen, vanmiddag bij Freixenet geweest, straks ergens wat tapas in Sitges. We zijn onderweg, morgen in Barcelona inschepen voor weekje cruise.
Voor nu prima op zondag rond lunchtijd. De recensies op Ome Googel zijn verder nog niet echt geweldg.quote:Op zondag 22 januari 2023 21:23 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Nice!Goed filiaal?
Ik morgen ook weer gezond maar jij op zich vandaag ook al.
Heh, wat vervelend nouquote:Op zondag 22 januari 2023 21:33 schreef Kanaroe het volgende:
Onverwacht vanavond uitgenodigd bij mijn moeder en daar een enorme chinees indische rijsttafel van het lokale Chin. Ind. Spec. Rest. verorberd.
Zit tot de nok toe vol met heerlijkheden en heb nog een paar bakjes mee naar huis genomen, lekker morgen kliekjes eten
Veel plezier!quote:Op zondag 22 januari 2023 19:50 schreef foodlover het volgende:
Gisteren pizza vijf kazen, vanmiddag bij Freixenet geweest, straks ergens wat tapas in Sitges. We zijn onderweg, morgen in Barcelona inschepen voor weekje cruise.
Goede reis en fijne cruise gewenst!quote:Op zondag 22 januari 2023 23:04 schreef foodlover het volgende:
Tapas werd andersPan de cristal (soort opgeblazen ballon brood) daarna voor mij weer (goede) pizza tomaat kaas champignons erbij witte wijn uit de Penedés en sterke koffie na. Morgen heul vroeg naar haven Barcelona in verband met milieu restricties auto
denk ontbijtje aan de Ramblas en struikelen we daarna terug richting cruisehaven voor inscheping.
quote:Op zondag 22 januari 2023 21:23 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Nice!Goed filiaal?
Ik morgen ook weer gezond maar jij op zich vandaag ook al.
[..]Yeah
![]()
Ik hoop dat ik je niet teleurstel!
Duimpje omhoog vanwege je nostalgische gevoelens, eet lekker straksquote:Op maandag 23 januari 2023 14:14 schreef Seeburg54 het volgende:
Als kind kreeg ik bij mijn opa en oma macaroni met smac, prei, ui en ketchup.
Gewoon zin in vanavond, nostalgie voer.
Yeahquote:Op maandag 23 januari 2023 13:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hij is lekkerWel echt groot. De volgende keer maar 1 delen met mijn man.
Dat heb ik met Gelderse worst, kaas en ketjapquote:Op maandag 23 januari 2023 14:14 schreef Seeburg54 het volgende:
Als kind kreeg ik bij mijn opa en oma macaroni met smac, prei, ui en ketchup.
Gewoon zin in vanavond, nostalgie voer.
Net 2 borden op. Veel te veel gegeten natuurlijk. Zo maar even aan de wandel om de spijsvertering wat op gang te brengen. Dit moet ik niet te vaak eten, maar het was lekker!quote:Op maandag 23 januari 2023 17:47 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Dat heb ik met Gelderse worst, kaas en ketjap![]()
[ afbeelding ]
Kregen we al sinds de jaren 70 zo nu en dan voorgezet, van moeders.
Mijn broer at het dan met ketchup, ipv ketjap.
Lekker!quote:Op maandag 23 januari 2023 17:47 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Dat heb ik met Gelderse worst, kaas en ketjap![]()
[ afbeelding ]
Kregen we al sinds de jaren 70 zo nu en dan voorgezet, van moeders.
Mijn broer at het dan met ketchup, ipv ketjap.
Lekker gegeten, een volle buik en het gevoel van vroeger.quote:Op maandag 23 januari 2023 17:51 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Net 2 borden op. Veel te veel gegeten natuurlijk. Zo maar even aan de wandel om de spijsvertering wat op gang te brengen. Dit moet ik niet te vaak eten, maar het was lekker!
quote:Op maandag 23 januari 2023 12:58 schreef golfer het volgende:
Vanavond wordt het zelf gepaneerde en gekruide schnitzels en daarbij buffalo wings van bloemkoolroosjes, maar dan niet vegan. Dus ik maak het met kookroom i.p.v. amandelmeel en bestrijk ze met een mix van gewone boter en Thaise shiracha saus en zonder het avocado-koriandermengsel.
Helemaal waar!quote:Op maandag 23 januari 2023 17:56 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Lekker gegeten, een volle buik en het gevoel van vroeger.
Hoe mooi kan eten zijn
Zo kreeg ik als kind bij mijn opa en oma ook altijd dikke kleffe rijst met krenten, rozijnen, kaneel. En een klont boter. Heerlijk! Mijn man gruwt ervan. Armoede voer zegt hij.quote:Op maandag 23 januari 2023 17:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Lekker!
En idd oud recept. Ik maakt het in de jaren 70/80 voor mijn gezinnen in de thuiszorg. Altijd een succes.
Ja, rijst in de melk met (vanille)suiker gekookt.quote:Op maandag 23 januari 2023 18:04 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Zo kreeg ik als kind bij mijn opa en oma ook altijd dikke kleffe rijst met krenten, rozijnen, kaneel. En een klont boter. Heerlijk! Mijn man gruwt ervan. Armoede voer zegt hij.
Ja de prijs is echt heel netjesquote:Op maandag 23 januari 2023 16:41 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Yeah![]()
Fijn zo groot. Je hoeft geen ijscoupe in een restaurant voor 9 euro te bestellen als je dit voor 3 euro kunt krijgen vind ik
Het zal ook wel streekgebonden zijn hoe het gegeten werd. Ik vond het lekker, maar ik was sowieso gek op ouderwets eten zoals griesmeel en karnemelkse pap.quote:Op maandag 23 januari 2023 18:13 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ja, rijst in de melk met (vanille)suiker gekookt.
Zaten daar geen boerenjongens op?
Of was dat meer bij gelegenheden?
Ik was er niet dol op.
Zwitsersequote:Op dinsdag 24 januari 2023 14:10 schreef junkiesietze het volgende:
nu tomatensoepje uit de automaat.
Vanavond: varkenshaas met champignonsaus, met een aviko aardappelschotel maar moet nog kiezen welke, de griekse of de zwitserse.
quote:Op dinsdag 24 januari 2023 15:09 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken krokante krieltjes met een bbq-smaak, salade met ei, tomaat en komkommer en gebakken gemarineerde biefstukspiezen.
quote:Op dinsdag 24 januari 2023 16:03 schreef marc0871 het volgende:
Ik ga proberen iets van een pizza te maken, in mijn combimagnetron.
K&K pizzadeeg van de Jumbo, met tomatensaus, kaas (jong belegen Goudse. Doe me eens wat), ui, paprika, rundergehakt, tomaat en oregano of Italiaanse kruiden, peper en zout.
Dit maak ik regelmatig. Zo'n pizza dan. Dan maak ik een hele plaatpizza met saus, kaas, mozzarella, pepperoni, champignons en ui. Maar ik heb maar een klein maagje dus ik eet er dan een stukje van en de rest snij ik in stukken en doe ik in alufolie in de diepvries. Op een drukke dag haal ik er een stuk uit en laat ik het ontdooien en dan nog een minuut of 8 in de oven. Topquote:Op dinsdag 24 januari 2023 16:03 schreef marc0871 het volgende:
Nog even verzinnen of ik een varkenshaasje bak, met ui, paprika, tomaat en puree, teentje knoflook en tijm, rozemarijn, peper en zout,
Of dat ik ga proberen iets van een pizza te maken, in mijn combimagnetron.
K&K pizzadeeg van de Jumbo, met tomatensaus, kaas (jong belegen Goudse. Doe me eens wat), ui, paprika, rundergehakt, tomaat en oregano of Italiaanse kruiden, peper en zout.
Toen ik nog een volwaardige oven had, maakte ik ook een plaat vol, met eigen deeg.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 18:43 schreef praadje het volgende:
[..]
Dit maak ik regelmatig. Zo'n pizza dan. Dan maak ik een hele plaatpizza met saus, kaas, mozzarella, pepperoni, champignons en ui. Maar ik heb maar een klein maagje dus ik eet er dan een stukje van en de rest snij ik in stukken en doe ik in alufolie in de diepvries. Op een drukke dag haal ik er een stuk uit en laat ik het ontdooien en dan nog een minuut of 8 in de oven. Top
Aawquote:Op dinsdag 24 januari 2023 18:44 schreef mascara-klodder het volgende:
Bodem niet lekker
Toppings eraf gegeten want die was
[ link | afbeelding ]
Jij hebt wel een mooie dunne bodem. Bij mij wordt die altijd superdik, ook met deeg van de Jumbo maar ook met pizzadeeg van Koopmans.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 18:55 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Toen ik nog een volwaardige oven had, maakte ik ook een plaat vol, met eigen deeg.
De helft ging dan op en de rest ging in de koelkast, voor een paar dagen later.
Gewoon even oppiepen in de magnetron. Ging ook goed.
Nu moet ik het doen met een combimagnetron.
Eerste keer dat ik het probeer.
Ging niet eens verkeerd.
Ik heb het gemist 🥺🥰
De bodem van Jumbo valt ook mee.
Normaal zou ik Tante Fanny nemen, maar die hebben ze hier niet
Kweeniequote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:16 schreef praadje het volgende:
[..]
Jij hebt wel een mooie dunne bodem. Bij mij wordt die altijd superdik, ook met deeg van de Jumbo maar ook met pizzadeeg van Koopmans.
Wat is de truc? Want die dikke bodem is lekker maar een dunne vind ik net wat lekkerder.
Van de Weight Watchersquote:Op dinsdag 24 januari 2023 19:02 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Aaw![]()
![]()
Wat was dat voor bodem![]()
Als ik onaardig mag zijn, lijkt het wel een plak kurk
Nou ja. Je had de topping nog
Volkoren zou volgens mij toch ook gewoon moeten gaanquote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:06 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Van de Weight Watchers
In het echt ziet het er prima uit, ik hou van volkoren.
Maar dit was 3x niks.
Edit: ik las Turk ipv kurk
Vind hun producten niet echt lekker. Wel ongelooflijk duur. Pizzabodem niet geprobeerd maar doe ik ook niet na jouw ervaringquote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:06 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Van de Weight Watchers
In het echt ziet het er prima uit, ik hou van volkoren.
Maar dit was 3x niks.
Edit: ik las Turk ipv kurk
quote:Op dinsdag 24 januari 2023 16:03 schreef marc0871 het volgende:
Een varkenshaasje, met ui, paprika, tomaat en puree, teentje knoflook en tijm, rozemarijn, peper en zout,
Een maizenapapje voor een sausje.
de tagliatelle was veel te dik en plakkerig, kon het helemaal niet goed mengen met de saus.quote:Op woensdag 25 januari 2023 14:46 schreef junkiesietze het volgende:
Heb nog een zak gedroogde tagliatelle pasta en tomatensaus liggen uit mn kerstpakket.
Beetje gehakt erbij doen, mss beetje wokgroente.
Dat vanavond maar eten denk ik.
quote:Op donderdag 26 januari 2023 15:02 schreef golfer het volgende:
Vanavond: met gerookt spek omhulde, gekruide zeeduivelfilets uit de oven, verse patat uit de airfryer en een Italiaanse salade.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |