abonnement Unibet Coolblue
pi_207606405

Crowdfunding is hot! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. In 2021 is de markt van financiering via crowdfunding sterk gegroeid naar 730 miljoen euro. Dat is een groei van plus 75% (bron).

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding.
Max crowdfund (MAX), investeren in vastgoed in NL en buitenland.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending.
October (OCT), platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa.
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowdpartners (CP), investeren in beroepsvaart.
Matching Capital (MC), investeren in vastgoed vanaf 5.000 euro.
All4funding (A4F), inspirerend investeren.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), investeren in opkomende economieën.

Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_207606475
Ik heb besloten bij sommige platforms, het vanaf nu rustiger aan te doen. Bijvoorbeeld bij CCF, Mijn netto rendement zit onder de 5%. Ik verwacht bovendien, na de eerste weken in 2023, toenemende betaalproblemen bij geldvragers. CCF is momenteel bij mij een matig presterend platform.

Met de box 3 belasting op crowdfunding van netto 2% zit je met een 1 of 2 jaars deposito van 3-3,5% op hetzelfde 'risicoloos' rendement. (bruto 5%) zonder de hele administratie.

Bovendien wordt het voor mij tijd het geld te gaan opmaken. :s)
pi_207606657
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:15 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Het is niet zo zeer die box 3 heffing an sich. 6,19% of 5,5%. Het is meer de gestegen WOZ, en de nagenoeg afgeschafte leegwaarderatio die de nekslag geven. Dat zijn globaal zo'n 5 van de 12 maanden huur aan belasting.
Dat is fors zeg. En dan nu ook nog 10,4% overdrachtsbelasting, mogelijk dalende huizenprijzen en puntensysteem dat in de lucht hangt, maakt nieuwe beleggers lijkt me echt huiverig...

Maar is de beperkte aftrek van schulden in box3 niet het allergrootste ding? Ik plak dit even uit een financieel blog artikel:

"De berekening van het voordeel uit sparen en beleggen loopt geheel anders dan voorheen. Eerst wordt het rendement berekend over de bestanddelen van de rendementsgrondslag: (stel) 0,36 procent x banktegoeden + 6,17 procent x overige bezittingen -/- (stel) 2,57 procent x schulden."

Even mijn eigen reken voorbeeld: Beleggingsobject in box3, WOZ waarde 250k, geleend 250k. Dus 250k * 6.17% - 250k * 2,57% = precies ¤9000,- voordeel * 32% belasting = ¤2880,- extra in box3
pi_207606719
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:26 schreef zeeland6 het volgende:
Ik heb besloten bij sommige platforms, het vanaf nu rustiger aan te doen. Bijvoorbeeld bij CCF, Mijn netto rendement zit onder de 5%. Ik verwacht bovendien, na de eerste weken in 2023, toenemende betaalproblemen bij geldvragers. CCF is momenteel bij mij een matig presterend platform.

Met de box 3 belasting op crowdfunding van netto 2% zit je met een 1 of 2 jaars deposito van 3-3,5% op hetzelfde 'risicoloos' rendement. (bruto 5%) zonder de hele administratie.

Bovendien wordt het voor mij tijd het geld te gaan opmaken. :s)
Ja kan ik me voorstellen. Het is wat kort door de bocht, maar uiteindelijk zie ik al deze crowdfunding vooral als een vastgoedbelegging, omdat dat uiteindelijk bijna altijd de onderliggende waarde/zekerheden bepaalt. En de vastgoedmarkt gaat denk ik een periode van hoge volatiliteit tegemoet.

Qua hogere box3 belasting, het maakt in mijn ogen alle vormen van beleggen minder rendabel tov sparen. Vooral als je er ook veel eigen tijd in stopt kan je je afvragen of het nog heel veel zin heeft. Het is eigenlijk een aanmoediging inderdaad om te gaan uitgeven of je eigen huis sneller af te betalen bv.
pi_207607296
Uiteindelijk is dit ook maar weer een moment opname.

Als de rente nog wat stijgt, of zelfs gelijk blijft op het huidige niveau is de kans groot dat de belasting op sparen ook weer op gaat lopen.
pi_207608689
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:26 schreef zeeland6 het volgende:
Ik heb besloten bij sommige platforms, het vanaf nu rustiger aan te doen. Bijvoorbeeld bij CCF, Mijn netto rendement zit onder de 5%. Ik verwacht bovendien, na de eerste weken in 2023, toenemende betaalproblemen bij geldvragers. CCF is momenteel bij mij een matig presterend platform.

Met de box 3 belasting op crowdfunding van netto 2% zit je met een 1 of 2 jaars deposito van 3-3,5% op hetzelfde 'risicoloos' rendement. (bruto 5%) zonder de hele administratie.

Bovendien wordt het voor mij tijd het geld te gaan opmaken. :s)
Hier idem dito, ik ben zelfs geheel gestopt met crowdfun-ding. Door box 3 heb ik er geen fun meer in.
pi_207608719
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:33 schreef mike79_n het volgende:
Morgen zou voor project Pr*c*d* H*ld*ng bij CCF het onroerend goed door BVA Auctions worden geveild. Die veiling gaat morgen niet door. Benieuwd of dit het zóóóveelste uitstel en niet doorpakken van CCF gaat worden of dat we gewoon ein-de-lijk deze maand het openstaand bedrag bijgeschreven krijgen.
En de zóóóóveelste betalingsafspraak is een feit. Ik ben benieuwd hoe lang deze stand gaat houden. Overigens zou een compensatie voor de investeerders wel het minste zijn wat aan de orde zou moeten zijn bij het maken van weer nieuwe betalingsafspraken. Ik snap dat crowdfunding niet in alle opzichten vergeleken kan worden met een bank, maar met geen enkele bank zou je hier mee wegkomen.
pi_207608944
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:00 schreef mike79_n het volgende:

[..]
En de zóóóóveelste betalingsafspraak is een feit. Ik ben benieuwd hoe lang deze stand gaat houden. Overigens zou een compensatie voor de investeerders wel het minste zijn wat aan de orde zou moeten zijn bij het maken van weer nieuwe betalingsafspraken. Ik snap dat crowdfunding niet in alle opzichten vergeleken kan worden met een bank, maar met geen enkele bank zou je hier mee wegkomen.
In ieder geval staat er nu wat geld op de wallet en is het verlies teruggelopen naar 39% van de inleg. Plus de gemiste rente uiteraard maar daar denk ik nu nog even niet aan.

Die @#$## is gewoon superslim en zo glad als een paling in emmer frituurvet :R . Hij weet drommels goed dat de veiling voor de 2e hypotheekhouder weinig of niets had opgeleverd en dat het voor de statistiekjes van Collin ook beter is als er een betalingsregeling komt. Gevoelsmatig heb ik er ook veel moeite mee maar als het om geld gaat kun je je gevoel beter af en toe uitzetten :)

Opmerkelijk dat ineens 38K tevoorschijn kan toveren en aan de bank zal hij ook nog wel wat hebben moeten betalen.

Schitterend huis trouwens, ik begrjip dat hij dat liever niet inruilt voor een slaapplek bij het Leger des Heils.... ;)
Pecunia non olet
pi_207609163
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:57 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Hier idem dito, ik ben zelfs geheel gestopt met crowdfun-ding. Door box 3 heb ik er geen fun meer in.
Toch even wat opmerkingen:

De heffing in box 3 op CF was jarenlang 1,2%. Dat is nu 2%, dus een toename van 0,8%. Als reactie daarop zie je dat de bruto rendementen ook zijn opgelopen. De laatste tijd zie ik leuke goed gedekte projecten voor 8% die een tijdje geleden 6,5% of zelfs minder deden. En ja dat heeft ook met de economie en vastgoedmarkt te maken maar daar ben je uiteraard zelf nog bij om de juiste afwegingen te maken bij projecten.

De vergelijking met depositorente vind ik nogal krom. Appels en peren. Een deposito is een constructie waarbij men lange tijd helemaal niet aan het geld kan komen dan wel slechts met een boete opgenomen kan worden. Het is wel iets om in de gaten te houden maar het lijkt me aannemelijk dat als deposito rentes verder stijgen dat dit met met CF rente ook wel zal gebeuren.
Pecunia non olet
pi_207609461
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:17 schreef obligataire het volgende:
Die @#$## is gewoon superslim en zo glad als een paling in emmer frituurvet :R . Hij weet drommels goed dat de veiling voor de 2e hypotheekhouder weinig of niets had opgeleverd
Er is geen sprake van een 2e hypotheek voor CCF, toch? De zekerheid was een persoonlijke borgstelling van 200k.
pi_207609760
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:58 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Er is geen sprake van een 2e hypotheek voor CCF, toch? De zekerheid was een persoonlijke borgstelling van 200k.
Oorspronkelijk was dat ook zo. Het stond me voor de geest dat er later aanvullende zekerheid is gegeven maar misschien betrof dat een ander project. Collin spreekt in haar updates m.b.t. de veiling over de 'eerste hypotheekhouder' dus nam ik (misschien iets te makkelijk) aan dat wij dan de 'tweede' zouden zijn.

Als het inderdaad slechts een borgstelling is dan pleit dat nog wat meer voor de regeling die nu is afgesproken. Want er zullen nog wel wat meer concurrente crediteuren zijn zou je denken.
Pecunia non olet
pi_207609792
Iemand nog wat van SIG grhoord over
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?

Hier is de rentebetalingen van 1 januari nog steeds niet binnen.. verwacht toch wel binnenkort een update. Anders maar weer eens mailen met SIG
pi_207609865
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:31 schreef flexion het volgende:
Iemand nog wat van SIG grhoord over
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?

Hier is de rentebetalingen van 1 januari nog steeds niet binnen.. verwacht toch wel binnenkort een update. Anders maar weer eens mailen met SIG
Ik heb ze hier afgelopen week een mail over gestuurd en hierin gelijk aangegeven dat, mede door het betaalgedrag in het verleden, ik naast de normale rente betaling nu wel een boete rente verwacht.

Maar ja, uiteraard nog geen reactie mogen ontvangen.
pi_207609921
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:31 schreef flexion het volgende:
Iemand nog wat van SIG grhoord over
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?

Hier is de rentebetalingen van 1 januari nog steeds niet binnen.. verwacht toch wel binnenkort een update. Anders maar weer eens mailen met SIG
En de woonboot te Nieuwkoop ook niet.....
Pecunia non olet
pi_207610941
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:26 schreef zeeland6 het volgende:
Ik heb besloten bij sommige platforms, het vanaf nu rustiger aan te doen. Bijvoorbeeld bij CCF, Mijn netto rendement zit onder de 5%. Ik verwacht bovendien, na de eerste weken in 2023, toenemende betaalproblemen bij geldvragers. CCF is momenteel bij mij een matig presterend platform.

Met de box 3 belasting op crowdfunding van netto 2% zit je met een 1 of 2 jaars deposito van 3-3,5% op hetzelfde 'risicoloos' rendement. (bruto 5%) zonder de hele administratie.


Je bent niet de enige. Banca Progetto, die de hoogste rentes biedt, heeft al een stop op nieuwe aanvragen
  woensdag 18 januari 2023 @ 13:07:30 #16
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207611360
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 12:42 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Je bent niet de enige. Banca Progetto, die de hoogste rentes biedt, heeft al een stop op nieuwe aanvragen
Lender en Spender kan momenteel geen nieuwe stortingen aanvaarden.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_207611534
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:07 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Lender en Spender kan momenteel geen nieuwe stortingen aanvaarden.
en de rentes bij Lender en Spender: zijn die ook omhoog gegaan, of nog niet?
pi_207611536
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:07 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Lender en Spender kan momenteel geen nieuwe stortingen aanvaarden.
Huh? Die zijn wel het allerlaatste alternatief voor crowdfunding...... (denk dat daar het aantal wanbetalingen flink zal gaan toenemen).
Pecunia non olet
pi_207611663
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:31 schreef obligataire het volgende:

[..]
Toch even wat opmerkingen:

De heffing in box 3 op CF was jarenlang 1,2%. Dat is nu 2%, dus een toename van 0,8%. Als reactie daarop zie je dat de bruto rendementen ook zijn opgelopen. De laatste tijd zie ik leuke goed gedekte projecten voor 8% die een tijdje geleden 6,5% of zelfs minder deden. En ja dat heeft ook met de economie en vastgoedmarkt te maken maar daar ben je uiteraard zelf nog bij om de juiste afwegingen te maken bij projecten.

De vergelijking met depositorente vind ik nogal krom. Appels en peren. Een deposito is een constructie waarbij men lange tijd helemaal niet aan het geld kan komen dan wel slechts met een boete opgenomen kan worden. Het is wel iets om in de gaten te houden maar het lijkt me aannemelijk dat als deposito rentes verder stijgen dat dit met met CF rente ook wel zal gebeuren.
De 'kromheid' zie ik niet qua rente. Wel qua risico. De meeste cf projecten zijn 5 jaar. Dan kan je ook niet aan je geld komen. Bovendien loop je meer risico. Bij een dep. van 1 jaar kan je na een jaar weer profiteren van een hogere rente.
Ik zal zeer selectief blijven investeren in cf.
pi_207612005
Nieuw Collin project zonder harde zekerheden:

Cafetaria Halfweg
¤ 125.000 | 9,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/cafetaria-halfweg/
pi_207612014
Binnen CF zie je allerlei looptijden, vaneen half jaar tot zelfs 7 jaar. Maar je hebt maandelijkse cashflow bestaande uit rente en bijna altijd ook wel een stukje aflossing. Hoe meer aflossing hoe beter trouwens. Dat geld kun je ook weer herinvesteren in nieuwe projecten. Nogmaals ik ben niet tegen deposito's, heb er nog een hoop lopen die ik destijds voor 15-20 jaar heb afgesloten rond de 5%. Kijk als die tijd terugkomt dan ben ik er weer bij :)
Pecunia non olet
pi_207612151
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:23 schreef obligataire het volgende:

[..]
Huh? Die zijn wel het allerlaatste alternatief voor crowdfunding...... (denk dat daar het aantal wanbetalingen flink zal gaan toenemen).
Inderdaad, opbrengst nog steeds 4% maar wel fiscaal een belegging dus ruim de helft aftikken. Rendement zal wel omhoog moeten, voor toenemende wanbetaling ben ik niet zo bang, dat had al grotendeels gebeurd moeten zijn
pi_207612185
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:07 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Lender en Spender kan momenteel geen nieuwe stortingen aanvaarden.
Oorzaak kan zijn dat ze in deze tijd onvoldoende betrouwbare geldleners kunnen vinden
pi_207612643
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:31 schreef obligataire het volgende:
De heffing in box 3 op CF was jarenlang 1,2%. Dat is nu 2%, dus een toename van 0,8%.
Eigenlijk is hier weer een potentiële class action rechtszaak tegen de belastingdienst in de maak. Het is toch absurd dat je volgens de fiscus OF spaart (rendement 0,36%) OF belegt (rendement 6,17%). Maar als jij geld hebt uitgeleend (crowdfund/familie) of een vakantiehuis hebt dan is je rendement helemaal niet 6,17%, dus is de box3 heffing mogelijk WEER onwettig net als met de spaarders voorheen.

De 1.2% regeling was best "chill", maar ok als we mensen met vermogen serieus gaan belasten, dan ook gewoon eerlijk. Uiteraard explodeert de fiscus voordat ze een systeem invoeren op basis van werkelijk behaald rendement, maar dat is een ander verhaal.
pi_207612677
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:18 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Oorzaak kan zijn dat ze in deze tijd onvoldoende betrouwbare geldleners kunnen vinden
Ja en ik hoor steeds over die nieuwe EU verordening voor crowdfund platforms, die volgens mij de administratieve lasten flink verhogen maar ook meer zekerheden moeten inbouwen voor geldleners. Maar ik begreep dat dit voor kleine spelers een probleem gaat zijn.
pi_207612961
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:56 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Eigenlijk is hier weer een potentiële class action rechtszaak tegen de belastingdienst in de maak. Het is toch absurd dat je volgens de fiscus OF spaart (rendement 0,36%) OF belegt (rendement 6,17%). Maar als jij geld hebt uitgeleend (crowdfund/familie) of een vakantiehuis hebt dan is je rendement helemaal niet 6,17%, dus is de box3 heffing mogelijk WEER onwettig net als met de spaarders voorheen.

De 1.2% regeling was best "chill", maar ok als we mensen met vermogen serieus gaan belasten, dan ook gewoon eerlijk. Uiteraard explodeert de fiscus voordat ze een systeem invoeren op basis van werkelijk behaald rendement, maar dat is een ander verhaal.
Exact, een overgangsperiode is redelijkerwijs logisch.
Maar gemiddelde aannames doen is helemaal het andere uiterste, waarbij enorm veel mensen worden benadeeld. Puur weer een impulsieve ingeving om de schatkist te spekken
pi_207613400
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:17 schreef obligataire het volgende:

[..]
In ieder geval staat er nu wat geld op de wallet en is het verlies teruggelopen naar 39% van de inleg. Plus de gemiste rente uiteraard maar daar denk ik nu nog even niet aan.

We moeten nog ruim 50% van de lening terug hebben.
pi_207613598
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 16:02 schreef Collin63 het volgende:

[..]
We moeten nog ruim 50% van de lening terug hebben.
Is maar net hoe je rekent. Als je de volledige ontvangen cashflow van de inleg aftrekt komt je op 39%. Ik neem pas rente aan het einde (of in dit geval zodra de cashflow boven de inleg uitkomt).
Pecunia non olet
  woensdag 18 januari 2023 @ 16:48:25 #29
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207614057
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:16 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Inderdaad, opbrengst nog steeds 4% maar wel fiscaal een belegging dus ruim de helft aftikken. Rendement zal wel omhoog moeten, voor toenemende wanbetaling ben ik niet zo bang, dat had al grotendeels gebeurd moeten zijn
Fijn voor diegene die onder de VRH uit komen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  woensdag 18 januari 2023 @ 16:51:19 #30
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207614080
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:58 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ja en ik hoor steeds over die nieuwe EU verordening voor crowdfund platforms, die volgens mij de administratieve lasten flink verhogen maar ook meer zekerheden moeten inbouwen voor geldleners. Maar ik begreep dat dit voor kleine spelers een probleem gaat zijn.
Capital Circle uit de LANGE winterslaap. Gaan met nieuwe projecten komen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_207614404
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 16:51 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Capital Circle uit de LANGE winterslaap. Gaan met nieuwe projecten komen.
Nu net een project gepubliceerd. Ik heb deze club in de ban tot dat men eerst eens goed achter mijn geld van de bijen koning aan gaan. De ondernemer is nog steeds actief met zijn bijen onderneming en betaalt al jaren geen stuiver aan rente en aflossing zonder dat er nog actie wordt ondernomen door CC.
pi_207614603
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:02 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project zonder harde zekerheden:

Cafetaria Halfweg
¤ 125.000 | 9,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/cafetaria-halfweg/
Hebben we niet alles van die BIG Bread filialen gehad? Ik heb ze zelf niet in mijn portfolio. Maar kan me herinneren dat er wel eens problemen mee zijn geweest. Kan hier iemand wat meer duidelijkheid geven op dit item?
pi_207614858
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Hebben we niet alles van die BIG Bread filialen gehad? Ik heb ze zelf niet in mijn portfolio. Maar kan me herinneren dat er wel eens problemen mee zijn geweest. Kan hier iemand wat meer duidelijkheid geven op dit item?
Ik zal morgen eens kijken. Volgens mij heb ik er 1 of 2 gehad met een 1e hypotheek (via KoM) welke uiteindelijk netjes zijn terugbetaald.
pi_207614944
Weer een vogel die gevlogen is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betreft project ivm
pi_207614986
Deelafloss 10% van CCF 43289 Caus&Co / pandje Wateringen / loopt sinds 2 mnd / niet verkeerd door de mannen.

Hebben we niet eerder een crowdfund project gehad voor een snackbar in Halfweg of was dat wat een ander soort toko? Staat me iets van bij.

[ Bericht 41% gewijzigd door peterc op 18-01-2023 18:19:56 ]
pi_207616774
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Hebben we niet alles van die BIG Bread filialen gehad? Ik heb ze zelf niet in mijn portfolio. Maar kan me herinneren dat er wel eens problemen mee zijn geweest. Kan hier iemand wat meer duidelijkheid geven op dit item?
Ik heb alleen meegedaan met Big Bread Brakel (via KOM) en die is zonder problemen helemaal terugbetaald.
Alleen tijdens de Covid crisis is er een paar maanden uitstel van betaling geweest.
pi_207619503
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:07 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Lender en Spender kan momenteel geen nieuwe stortingen aanvaarden.
Lijkt er op alsof automatisch investeren nog wel gaat. Althans dat kan wel aangezet worden.
  donderdag 19 januari 2023 @ 06:15:22 #38
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207621721
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 22:22 schreef Ron1986 het volgende:

[..]
Lijkt er op alsof automatisch investeren nog wel gaat. Althans dat kan wel aangezet worden.
Staat bij mij en de kinderen al lang aan. Dat gaat nog elke maand goed.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_207621779
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 07:08 schreef Tjalala het volgende:
CCF O l d * n b u r g * r Vastgo*d B.V. 4

Deelaflossing 1 zou er aan moeten gaan komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1 is nog niet eens afgehandeld en huisje 2 is ook verkocht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207623343
Rondom ComFort Real Estate is het oorverdovend stil, precies een maand geleden heeft GvE de complete lening opgeëist. Op alle kanalen waar ComFort eerder actief was is het ook oorverdovend stil. Ik voorspel een snel faillissement.
pi_207623347
Zo'n beetje de eerste keer dat vrij vlot een borg over de brug komt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207623610
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Nu net een project gepubliceerd. Ik heb deze club in de ban tot dat men eerst eens goed achter mijn geld van de bijen koning aan gaan. De ondernemer is nog steeds actief met zijn bijen onderneming en betaalt al jaren geen stuiver aan rente en aflossing zonder dat er nog actie wordt ondernomen door CC.
Heb je daar nog contact over gehad met CC?
Pecunia non olet
pi_207623714
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Hebben we niet alles van die BIG Bread filialen gehad? Ik heb ze zelf niet in mijn portfolio. Maar kan me herinneren dat er wel eens problemen mee zijn geweest. Kan hier iemand wat meer duidelijkheid geven op dit item?
VEENENDAAL loopt nog 9 termijnen te gaan, heeft problemen gehad, tijdje dicht gezeten, geen onwil van hun kant.
BREDA loopt nog 7 termijnen te gaan, geen problemen
ZWOLLE afgelost , soepel
BRAKEL afgelost, beetje corona last
STEENDEREN afgelost, beetje corona last

Weet niet of je er veel vertrouwen aan kunt ontlenen, zijn uiteindelijk individuele ondernemers, wellicht dat Big Bread himself op de achtergrond, actief ondersteuning verleent bij evt problemen.
Pecunia non olet
pi_207623787
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 10:41 schreef obligataire het volgende:

[..]
Heb je daar nog contact over gehad met CC?
In het verleden wel. maar sinds Ri*es de Gr*aff daar weg is als risk manager komen er niet of naulijks antwoorden waar je wat aan hebt.
pi_207623862
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:59 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin project met een 1e hypotheek op een bedrijfsunit:

Stijl interieurs
¤ 80.000 | 8,0% rente | 36 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/stijl-interieurs/

Dit lijkt mij wel een leuk projectje om basis mee te nemen. Ik kan alleen maar weinig vinden over de onderneming. De website onder die naam is volgens mij van een ander bedrijf. Wel kom ik onder haar naam nog BK interieurbouw tegen...
Staat nu open.

Voor mijn basisbedrag meegenomen.

De site werkt trouwens nog steeds erg slecht na de update van een week of twee geleden.
pi_207624891
FD:

De waarde van commercieel vastgoed is hard gedaald door de gestegen rente.
Taxateurs moesten tot 30% afwaarderen, omdat prijzen omlaag zijn gegaan.
Vooral de waarde van kantoren op toplocaties en logistieke hallen daalt hard.
De afwaarderingen tekenen de kentering op de vastgoedmarkt
Pecunia non olet
pi_207624918
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 10:21 schreef KrekelJapie het volgende:
Zo'n beetje de eerste keer dat vrij vlot een borg over de brug komt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
platform ?
pi_207625059
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 12:57 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig project bij SiG:

Geresstraat 108 te Venlo LIVE 19 januari 2023 om 12.15 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Geresstraat 108 te Venlo. Je kunt vanaf 19 januari 2023 om 12.15 uur investeren. Het object betreft een appartement met 3 slaapkamers en een eigen berging. Het object is gelegen in een kindvriendelijke wijk. Gratis parkeren is mogelijk op de parkeerplaatsen aan de voorzijde van het complex. Op korte afstand van de woning ligt een winkelcentrum met diverse supermarkten, horeca en andere voorzieningen. De woning is goed te bereiken met de auto, de fiets en het openbaar vervoer.

https://investeren.sameningeld.nl/project/venlo-geresstraat-108
Staat nu ook open.

1A zat gelijk vol dus helaas niet mee kunnen nemen :(
pi_207625078
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Staat nu ook open.

1A zat gelijk vol dus helaas niet mee kunnen nemen :(
Dat ging zóóó snel! Ik wilde nog een leuke Fok-referentie bij m'n investering in 1A plaatsen en toen zat ie al vol. Had ik nou maar direct doorgeklikt zonder toelichting. Nu maar een klein hapje 1B gekozen.
pi_207625079
SIG Geresstraat schijf 1A + 3 in fractie sec vol/ kwam er nog tussen
pi_207625102
quote:
12s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:17 schreef peterc het volgende:
SIG Geresstraat schijf 1A + 3 in fractie sec vol/ kwam er nog tussen
Niet dus, 1A had ik nog wel gelust maar verder niet.
Pecunia non olet
pi_207625112
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Staat nu ook open.

1A zat gelijk vol dus helaas niet mee kunnen nemen :(
Ging inderdaad heel snel. Ik behoorde wel tot (hopelijk) de gelukkig, al is dit wel weer een project met een zeer laag risico in 1a.
pi_207625145
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Staat nu ook open.

1A zat gelijk vol dus helaas niet mee kunnen nemen :(
dat was ouderwets....
pi_207625191
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Staat nu ook open.

1A zat gelijk vol dus helaas niet mee kunnen nemen :(
Met een zeer hoog gemiddelde, voor de eerste 70k was dat 4x hoger dan voor de volgende 15k. Dus of iemand die er echt groots in is gestapt, of iemand die een typefout heeft gemaakt :)
pi_207625226
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:08 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
platform ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zou er als ik het goed lees nog een verpanding samen met een terugkoopverplichting zijn, ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren.

[ Bericht 6% gewijzigd door tnhb op 19-01-2023 12:30:43 ]
pi_207625253
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:17 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Dat ging zóóó snel! Ik wilde nog een leuke Fok-referentie bij m'n investering in 1A plaatsen en toen zat ie al vol. Had ik nou maar direct doorgeklikt zonder toelichting. Nu maar een klein hapje 1B gekozen.
Inderdaad very rap in fractie ve sec, 1A mee kunnen pakken, met het erbij zetten v e opm ben ik al eerder gefopt, nu is het rap doorklikken
pi_207625319
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:24 schreef tnhb het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zou er als ik het goed lees nog een verpanding samen met een terugkoopverplichting zijn, ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren.
Die terugkoopverplichting lijkt er na het faillissement niet meer te zijn. Er was voor het faillissement wel een akkoord over, maar niet tot uitvoer gekomen.
pi_207625330
quote:
6% van de hoofdsom aflossen in 5 jaar, en even snel scannend zag ik "depot voor grondsanering voorbijkomen. Aflossing is wel zeer minimaal, sanering een rode vlag. Zal nog eens wat rustiger lezen later, maar voor nu neig ik naar overslaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door ETphonehome op 19-01-2023 14:47:45 ]
pi_207625505
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:32 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
6% van de hoofdsom aflossen in 5 jaar, en even snel scanned zag ik "depot voor grondsanering voorbijkomen. Aflossing is wel zeer minimaal, sanering een rode vlag. Zal nog eens wat rustiger lezen later, maar voor nu neig ik naar overslaan.
Wat ik mis is datgene ze met het pand wil doen, nu is het gewoon een rechttoe rechtaan shabby terrein & hal met kantoortje incl een openstaande overheaddeur waar men een kantoortje onder heeft gemaakt.
De buurman is een bekend regionaal bouwbedrijf (incl ontwikkelen) , zij hebben het perceel blijkbaar niet nodig voor uitbreiding (dat kan) maar zien het blijkbaar ook niet als een mogelijke ontwikkellokatie voor het een of ander.
Panden met een krasje ok, maar supercourant is dit pand zeker niet in huidige staat, dan heb je wel 1e hypo, maar toch. De toko's van Evy zitten in Heeze, kan nog niet veel vinden over haar andere projecten

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 19-01-2023 13:44:43 ]
pi_207625888
Starthub op NLI staat nu open.
Pecunia non olet
pi_207626138
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 10:49 schreef obligataire het volgende:

[..]
VEENENDAAL loopt nog 9 termijnen te gaan, heeft problemen gehad, tijdje dicht gezeten, geen onwil van hun kant.
BREDA loopt nog 7 termijnen te gaan, geen problemen
ZWOLLE afgelost , soepel
BRAKEL afgelost, beetje corona last
STEENDEREN afgelost, beetje corona last

Weet niet of je er veel vertrouwen aan kunt ontlenen, zijn uiteindelijk individuele ondernemers, wellicht dat Big Bread himself op de achtergrond, actief ondersteuning verleent bij evt problemen.
Mooi overzicht.
Zelf heb ik er hier 2 van gehad en op 3 maanden corona uitstel na geen echte problemen gehad.
pi_207626171
Nieuw 3 jarig SiG project:

Bilderdijkstraat 55 te Dordrecht Herfinanciering LIVE 21 januari 2023 om 13.30 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Bilderdijkstraat 55 te Dordrecht Herfinanciering. Je kunt vanaf 21 januari 2023 om 13.30 uur investeren. Het betreft een tussenwoning met 3 slaapkamers, een berging en een tuin. Gelegen op loopafstand van diverse buurtwinkels, het stadspark “Weizigtpark” en het centraal station. De bereikbaarheid van het object is goed, zowel met het openbaar vervoer, de auto en met de fiets. In de rustige straat is parkeren mogelijk aan de openbare weg.

https://investeren.sameni(...)t-55-herfinanciering
pi_207626351
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2023 13:32 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 3 jarig SiG project:

Bilderdijkstraat 55 te Dordrecht Herfinanciering LIVE 21 januari 2023 om 13.30 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Bilderdijkstraat 55 te Dordrecht Herfinanciering. Je kunt vanaf 21 januari 2023 om 13.30 uur investeren. Het betreft een tussenwoning met 3 slaapkamers, een berging en een tuin. Gelegen op loopafstand van diverse buurtwinkels, het stadspark “Weizigtpark” en het centraal station. De bereikbaarheid van het object is goed, zowel met het openbaar vervoer, de auto en met de fiets. In de rustige straat is parkeren mogelijk aan de openbare weg.

https://investeren.sameni(...)t-55-herfinanciering
Ik zit niet in de eerste (van 1 jaar), maar zo te zien hebben ze er totaal niets aan gedaan. De marktwaarde is hetzelfde gebleven, alleen de WOZ is 15000 hoger.

We kunnen ons terdege inlezen, nog 10 maanden.
Bilderdijkstraat 55 Herfinanciering LIVE 21 nov 13.30 uur
pi_207626404
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 13:45 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ik zit niet in de eerste (van 1 jaar), maar zo te zien hebben ze er totaal niets aan gedaan. De marktwaarde is hetzelfde gebleven, alleen de WOZ is 15000 hoger.

We kunnen ons terdege inlezen, nog 10 maanden.
Bilderdijkstraat 55 Herfinanciering LIVE 21 nov 13.30 uur
hoeven we ons op 21jan23 13.30u niet te haasten / ze zijn wel op tijd voor de herfinan, begin maart zou de aflossing zijn.
pi_207627740
Ook ik heb via MC geïnvesteerd in Pr*prt. Ik krijg net een mail of ik even 4% van mijn geïnvesteerd bedrag wil overmaken als voorschot van de kosten. Nu heb ik gelukkig niet zoveel ervaring met recovery's maar dit lijkt me toch wel ongebruikelijk? Hoe kijken jullie hier tegenaan? Ik vraag me ook af wat er gebeurt als ik dit niet doe.
pi_207628402
De punten voorgelegd aan de coach.
Reactie:

Er had meer afgelost mogen worden maar daartoe is niet direct noodzaak.
Qua afloscapaciteit had het namelijk gewoon prima gekund, zie je ook onderaan de pitch bij het kopje afloscapaciteit.

De bodemsanering is precies de reden waarom een relatief goede aanvraag bij ons komt en niet bij een bank.
Wij hebben taxatierapport gelezen en bodemsanering valt mee. Waarde neemt na sanering ook toe, financieren op basis van de huidige waarde en
houden juist hiervoor een depot achter. Keren pas uit als overeenkomst met saneerder is getekend.

Mijn conclusie op eigen titel:
Ik vind het een goede aanvraag en voor mij is dit een haast goud omrandde aanvraag


Linkje


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207628410
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:44 schreef probablyunsure het volgende:
Ook ik heb via MC geïnvesteerd in Pr*prt. Ik krijg net een mail of ik even 4% van mijn geïnvesteerd bedrag wil overmaken als voorschot van de kosten. Nu heb ik gelukkig niet zoveel ervaring met recovery's maar dit lijkt me toch wel ongebruikelijk? Hoe kijken jullie hier tegenaan? Ik vraag me ook af wat er gebeurt als ik dit niet doe.
Idem , hier ook voor een project in IJburg.
pi_207628588
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 16:42 schreef Jaco078 het volgende:
De punten voorgelegd aan de coach.
Reactie:

Er had meer afgelost mogen worden maar daartoe is niet direct noodzaak.
Qua afloscapaciteit had het namelijk gewoon prima gekund, zie je ook onderaan de pitch bij het kopje afloscapaciteit.

De bodemsanering is precies de reden waarom een relatief goede aanvraag bij ons komt en niet bij een bank.
Wij hebben taxatierapport gelezen en bodemsanering valt mee. Waarde neemt na sanering ook toe, financieren op basis van de huidige waarde en
houden juist hiervoor een depot achter. Keren pas uit als overeenkomst met saneerder is getekend.

Mijn conclusie op eigen titel:
Ik vind het een goede aanvraag en voor mij is dit een haast goud omrandde aanvraag

Linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor het navragen bij de coach. Zal hem later vandaag nog eens goed doornemen.
Het linkje lijkt echter fout: leidt naar de Poel groep van een paar dagen geleden.
pi_207628820
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 16:54 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Dank voor het navragen bij de coach. Zal hem later vandaag nog eens goed doornemen.
Het linkje lijkt echter fout: leidt naar de Poel groep van een paar dagen geleden.
Excuus

https://www.collincrowdfu(...)46d62d7764b9169cfc00
pi_207629315
quote:
Dank! Kan je toelichten waarom deze goud omrand is? De taxatie voor sanering is een stuk hoger dan de aanschaf. Waarom vraag ik dan?
pi_207629390
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 15:44 schreef probablyunsure het volgende:
Ook ik heb via MC geïnvesteerd in Pr*prt. Ik krijg net een mail of ik even 4% van mijn geïnvesteerd bedrag wil overmaken als voorschot van de kosten. Nu heb ik gelukkig niet zoveel ervaring met recovery's maar dit lijkt me toch wel ongebruikelijk? Hoe kijken jullie hier tegenaan? Ik vraag me ook af wat er gebeurt als ik dit niet doe.
Al vorige week gezegd. Heel vreemd. Hier is de bedrijfsvoering van MC niet op voorbereid. Zeer amateuristisch. Ben ook benieuwd hoe anderen hier tegen aan kijken en of een gemeenschappelijke reactie naar MC nuttig is.
pi_207629733
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 18:08 schreef zeeland6 het volgende:
Al vorige week gezegd. Heel vreemd. Hier is de bedrijfsvoering van MC niet op voorbereid. Zeer amateuristisch. Ben ook benieuwd hoe anderen hier tegen aan kijken en of een gemeenschappelijke reactie naar MC nuttig is.
Het moet ergens in de voorwaarden staan, maar ik kan het zo snel nergens vinden?
pi_207629742
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 18:00 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dank! Kan je toelichten waarom deze goud omrand is? De taxatie voor sanering is een stuk hoger dan de aanschaf. Waarom vraag ik dan?
https://api.q-bedrijfsloc(...)n%20en%20Breugel.pdf
hierin vraagprijs v 1.350k, zitten wat "bouw" gerelateerde bedrijfjes op het adres, die allemaal weer naar een persoon/bedrijf wijzen. Blijkbaar had iemand ¤ nodig, gezien vraag- |<> koopprijs

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 19-01-2023 18:44:31 ]
pi_207630207
quote:
12s.gif Op donderdag 19 januari 2023 18:30 schreef peterc het volgende:

[..]
https://api.q-bedrijfsloc(...)n%20en%20Breugel.pdf
hierin vraagprijs v 1.350k, zitten wat "bouw" gerelateerde bedrijfjes op het adres, die allemaal weer naar een persoon/bedrijf wijzen. Blijkbaar had iemand ¤ nodig, gezien vraag- |<> koopprijs

Of verkoper wist meer over zwaardere shit c.q. andere lijken in de kast, en wilde er graag van af?

Wat ik me afvraag, wat gebeurt er na de sanering. Het project duurt 60 maanden. Is dat om de maandlast laag te houden of gaat ze verhuren? Indien dat laatste, is er al een huurder gevonden?

Als het gaat om verkoop, dan kan het nog wel eens een tijdje duren voordat ze het hok tegen een prettige prijs kan verkopen.
Dat artikel in het FD vandaag over commercieel vastgoed stemt niet echt vrolijk.
Pecunia non olet
pi_207630332
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 18:00 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dank! Kan je toelichten waarom deze goud omrand is? De taxatie voor sanering is een stuk hoger dan de aanschaf. Waarom vraag ik dan?
De aansprakelijkheid i.r.t. een solvabiliteit van 70% op een balans van bijna 4 miljoen
pi_207630359
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 19:04 schreef obligataire het volgende:

[..]
Of verkoper wist meer over zwaardere shit c.q. andere lijken in de kast, en wilde er graag van af?

Wat ik me afvraag, wat gebeurt er na de sanering. Het project duurt 60 maanden. Is dat om de maandlast laag te houden of gaat ze verhuren? Indien dat laatste, is er al een huurder gevonden?

Als het gaat om verkoop, dan kan het nog wel eens een tijdje duren voordat ze het hok tegen een prettige prijs kan verkopen.
Dat artikel in het FD vandaag over commercieel vastgoed stemt niet echt vrolijk.
Pdf bestand dateert van eind 2019. Bij "Bodem" op blz. 7 staat "geen belastende feiten bekend". Mogelijk is de bodemverontreiniging pas daarna aan het licht gekomen.
pi_207631299
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 18:30 schreef nvaonline het volgende:

[..]
Het moet ergens in de voorwaarden staan, maar ik kan het zo snel nergens vinden?
Wat ik kon vinden in de AV was juist dat de kosten voor incasso en/of uitwinning bij geldnemer in rekenig worden gebracht en vervolgens wel op een eventuele betaling aan geldgever in mindering kunnen worden gebracht als geldnemer de kosten (nog) niet heeft betaald. Nu lijkt het er op dat ze geen vertrouwen hebben dat er ook maar één euro terugkomt (ken projecten niet, is er hypotheek gevestigd?) want daar kunnen ze de kosten als eerste op inhouden, of dat er is geen euro beschikbaar om het geheel voor te financieren? Ik heb geen idee, ik zit niet in dit project en heb nog nooit bij MC geïnvesteerd dus kan ook geen mening geven over de organisatie, maar het voelt vreemd en heb ik bij andere platformen nog niet eerder meegemaakt (wel dat het meer dan een jaar duurt nadat de betalingsregeling is ingegaan, voordat er een stuiver via recovery terugkomt omdat eerst de kosten moeten worden gecompenseerd).

[ Bericht 2% gewijzigd door tnhb op 19-01-2023 20:10:07 ]
pi_207631575
Afvalverwerker
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26690
1e hypotheek verhard perceel

Deze komt me bekend voor. Hebben we deze eerder gezien?
pi_207634571
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 20:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Afvalverwerker
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26690
1e hypotheek verhard perceel
Aan de ene kant is dit een project zoals ik ze graag zie. Mooi bedrijf, hardwerkende ondernemers enz.

Aan de andere kant is het onderpand een stuk grond waar andere partijen vermoedelijk weinig interesse in zullen hebben.

Mede hierdoor is m.i. de rente te laag. Daarnaast vinden ze het zelf klaarblijkelijk risicovol aangezien ze geen H.A. aandurven maar alleen 3 kleine borgstellingen afgeven. Alles bij elkaar genomen neem ik hem niet mee.
pi_207635137
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 20:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Afvalverwerker
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26690
1e hypotheek verhard perceel

Deze komt me bekend voor. Hebben we deze eerder gezien?
Dacht het ook. Maar ik heb wel een vergelijkbaar project bij GVE kunnen vinden in Stadskanaal.
Had je deze in gedachten: https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=25590
pi_207636310
^O^ voor SVB van den Kieboom bij Collin. +1 succesvol afgerond project.
pi_207638052
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 23:23 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Dacht het ook. Maar ik heb wel een vergelijkbaar project bij GVE kunnen vinden in Stadskanaal.
Had je deze in gedachten: https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=25590
Ik heb ook nog een Ba.l Recycling lopen.
Pecunia non olet
pi_207638321
MC procedure ppt.
Heb met MC uitgebreid gesproken over de procedure en kosten.
Degenen die gedupeerd zijn kunnen met mij contact opnemen in dm met hun vragen.
pi_207638493
Nieuw 5 jarig transformatie project waar bijna de hele lening gebruikt zal worden voor de transformatie:

quote:
Boven Oosterdiep 61 te Veendam LIVE 22 januari 2023 om 11.00 uur

Vandaag presenteren wij alweer een transformatie project gelegen aan de Boven Oosterdiep 61 te Veendam. Je kunt vanaf 22 januari 2023 om 11.00 uur investeren. Het object betreft een voormalige winkelruimte, dat wordt getransformeerd naar een woning met 3 slaapkamers. Het object is gelegen nabij het centrum van Veendam waar onder andere een breed winkelaanbod, meerdere restaurants, cafés en verschillende uitgaansgelegenheden te vinden zijn. Met het openbaar vervoer, de auto en fiets is dit vrijstaande pand goed bereikbaar.
https://investeren.sameni(...)-boven-oosterdiep-61

Verder opvallend dat de WOZ waarde bijna dubbel zo hoog is als de marktwaarde vrije verkoop voor verbouwing.
pi_207638813
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 11:23 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig transformatie project waar bijna de hele lening gebruikt zal worden voor de transformatie:
[..]
https://investeren.sameni(...)-boven-oosterdiep-61

Verder opvallend dat de WOZ waarde bijna dubbel zo hoog is als de marktwaarde vrije verkoop voor verbouwing.
Leuk project voor de avonturiers onder ons.
pi_207641486
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:26 schreef zeeland6 het volgende:
Ik heb besloten bij sommige platforms, het vanaf nu rustiger aan te doen. Bijvoorbeeld bij CCF, Mijn netto rendement zit onder de 5%. Ik verwacht bovendien, na de eerste weken in 2023, toenemende betaalproblemen bij geldvragers. CCF is momenteel bij mij een matig presterend platform.

Met de box 3 belasting op crowdfunding van netto 2% zit je met een 1 of 2 jaars deposito van 3-3,5% op hetzelfde 'risicoloos' rendement. (bruto 5%) zonder de hele administratie.

Bovendien wordt het voor mij tijd het geld te gaan opmaken. :s)
Ik doe amper nog wat.

Natuurlijk gaat het om de lol, maar die is er wel vanaf met de nieuwe box 3 regels i.c.m. de rentetarieven die CCF biedt.
pi_207641795
Projecten met hypotheek kunnen ook steeds moeilijker afgelost worden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rente gaat nu van 6 naar 10%. Nieuw risicoprofiel?
pi_207642575
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 16:06 schreef KrekelJapie het volgende:
Projecten met hypotheek kunnen ook steeds moeilijker afgelost worden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rente gaat nu van 6 naar 10%. Nieuw risicoprofiel?
Welk platform? CCF? GVE? Ander?
pi_207642660
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 17:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Welk platform? CCF? GVE? Ander?
Ik zit er ook niet in maar dacht dat dit een GvE project was.
pi_207642694
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 17:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Welk platform? CCF? GVE? Ander?
Gve. Een van de projecten van de broers Vinke
pi_207642885
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 17:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Welk platform? CCF? GVE? Ander?
Ik verwacht dat het deze is:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207642999
Mexicaans restaurant
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=27007
Geen zekerheden
pi_207643064
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 11:23 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 5 jarig transformatie project waar bijna de hele lening gebruikt zal worden voor de transformatie:
[..]
https://investeren.sameni(...)-boven-oosterdiep-61

Verder opvallend dat de WOZ waarde bijna dubbel zo hoog is als de marktwaarde vrije verkoop voor verbouwing.
Wel positief dat er eens niet een gezinswoning in een "kindvriendelijke buurt" wordt verhokt maar een pand wat als winkel verder toch geen toekomst heeft. Verder wel wat avontuurlijk inderdaad.
De waarde na verbouwing lijkt mij nogal optimistisch, voor dat geld heb je daar ook een ruime vrijstaande woning, het is maar de vraag hoe goed het appartement los verkoopbaar is zonder nr 61A en wat als de verbouwing spaak loopt? Is er dan net zoveel waarde toegevoegd als dat er aan bouwdepot is uitgegeven?
pi_207643103
Nieuw Collin 18 maanden project met 2x een 1e hypotheek en 1x een 2e hypotheek. Incl. garantie dat de eerste 9 maanden de rente en kosten op tijd voldaan zullen worden.

A.A.M. van der Bruggen J.M.M. van der Bruggen (Box 3)
¤ 1.500.000 | 8,0% rente | 18 maanden

https://www.collincrowdfu(...)n-der-bruggen-box-3/
pi_207643119
Nog een nieuw Collin project met dit keer een 2e hypotheek:

Verstegen Infrastructuur
¤ 75.000 | 9,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/verstegen-infrastructuur/
pi_207643444
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 18:22 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw Collin 18 maanden project met 2x een 1e hypotheek en 1x een 2e hypotheek. Incl. garantie dat de eerste 9 maanden de rente en kosten op tijd voldaan zullen worden.

A.A.M. van der Bruggen J.M.M. van der Bruggen (Box 3)
¤ 1.500.000 | 8,0% rente | 18 maanden

https://www.collincrowdfu(...)n-der-bruggen-box-3/
Deze lust ik wel. In vergelijking met de rente zijn het mooie zekerheden.
pi_207644085
Vandaag nieuw verlengingsverzoek van MAX ontvangen: Britse geldnemer in de problemen. Voorstel is verlengen, omzetten in full bullit en renteverlaging. De Britse huizenmarkt verkeert in zwaar weer doordat de rente is gestegen terwijl de hypotheken aldaar gemiddeld slechts 2-5 jaar lopen. Dat belooft wat voor de Corbelo's: de panden zullen uiteindelijk wel verkocht worden maar niet tegen de oorspronkelijk verwachte prijs. MAX speculeert kennelijk op marktherstel. Overigens gaat over 3 dagen een nieuw project open in het VK
pi_207644566
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 19:29 schreef Slingervinger het volgende:
Vandaag nieuw verlengingsverzoek van MAX ontvangen: Britse geldnemer in de problemen. Voorstel is verlengen, omzetten in full bullit en renteverlaging. De Britse huizenmarkt verkeert in zwaar weer doordat de rente is gestegen terwijl de hypotheken aldaar gemiddeld slechts 2-5 jaar lopen. Dat belooft wat voor de Corbelo's: de panden zullen uiteindelijk wel verkocht worden maar niet tegen de oorspronkelijk verwachte prijs. MAX speculeert kennelijk op marktherstel. Overigens gaat over 3 dagen een nieuw project open in het VK
Ik hen nog geen aflossingen gezien van de 5 Gelsenkirchen leningen van 30 dec 2022. Daar zal de situatie ook zijn verslechterd. Heb trouwens van deze specifieke leningen geen verlengingsvoorstel oid gezien.
pi_207644664
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 18:19 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
De waarde na verbouwing lijkt mij nogal optimistisch, voor dat geld heb je daar ook een ruime vrijstaande woning,
Ruim vrijstaand voor 215.000?
pi_207644736
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 18:54 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Deze lust ik wel. In vergelijking met de rente zijn het mooie zekerheden.
Wel een gedoe hoor voor zon korte tijd. De bouwfinanciering herfinancieren en de herfinanciering herfinancieren met een verhuurhypotheek....
pi_207644823
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 18:54 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Deze lust ik wel. In vergelijking met de rente zijn het mooie zekerheden.
Kan wel een hele korte worden als verhuurhypotheek snel geregeld kan worden.
pi_207645791
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 18:00 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik verwacht dat het deze is:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is ook zo. Het betaalschema is inmiddels aangepast. Op zich prima toch. 10% Met een min of meer dekkende 2e hypotheek.
Pecunia non olet
pi_207645991
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Nu net een project gepubliceerd. Ik heb deze club in de ban tot dat men eerst eens goed achter mijn geld van de bijen koning aan gaan. De ondernemer is nog steeds actief met zijn bijen onderneming en betaalt al jaren geen stuiver aan rente en aflossing zonder dat er nog actie wordt ondernomen door CC.
Ik heb maar eens een mail gestuurd, maar krijg het volgende teleurstellende antwoord:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Helaas is dit project niet positief afgesloten.
De laatste uitbetaling heeft plaatsgevonden op 28-02-2022 en we hebben het project helaas moeten afschrijven als een default.


Mochten er nog vragen zijn, dan horen wij dit graag.


Maar intussen is de website gewoon actief. En komt er dus ook geld binnen, mag je aannemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 20-01-2023 22:37:32 ]
Pecunia non olet
pi_207653379
Overmorgen nieuw project bij MAX, van Bl*et*uch nog wel. Ben zeer benieuwd wie daar instapt
pi_207653750
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 21:03 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik heb maar eens een mail gestuurd, maar krijg het volgende teleurstellende antwoord:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Helaas is dit project niet positief afgesloten.
De laatste uitbetaling heeft plaatsgevonden op 28-02-2022 en we hebben het project helaas moeten afschrijven als een default.


Mochten er nog vragen zijn, dan horen wij dit graag.


Maar intussen is de website gewoon actief. En komt er dus ook geld binnen, mag je aannemen.
Dat bedoel ik dus. Er is een paar keer gedreigd met een faillissements aanvraag en dan kwam er wat geld binnen. Op de een of andere manier is daarna de handdoek gegooid. Heb totaal geen vertrouwen in de mensen die op dit moment het platform CC operationeel runnen.
pi_207654073
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 18:24 schreef Horsemen het volgende:
Nog een nieuw Collin project met dit keer een 2e hypotheek:

Verstegen Infrastructuur
¤ 75.000 | 9,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/verstegen-infrastructuur/
....En inclusief een hand met een groot gat er in: een snelle rekensom leert dat hij in 2022 privé 106K heeft verbrast. En dat wetende dat hij al sinds 2021 niets meer verdient. Dus hoe onverantwoord kun je bezig zijn.
Maar we kunnen gerust zijn: in 2023 komt de Zilvervloot binnen. Volgens hun prognose dan. De 2e hypotheek geeft comfort mits hij meewerkt. Al met al een hoog casinogehalte. Nagenoeg failliet eind 2022.

En volgens mij krijgt een groot aantal crowdfunders al spontaan jeuk als ze het woord 'infra' alleen al horen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 21-01-2023 13:28:35 ]
Pecunia non olet
pi_207654127
zijn er fok-ers die in de Bilderdijkstraat 55 Dordrecht zaten die nu geherfinancierd wordt bij SIG.
Nette betalers ?
pi_207654166
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:24 schreef zeeland6 het volgende:
zijn er fok-ers die in de Bilderdijkstraat 55 Dordrecht zaten die nu geherfinancierd wordt bij SIG.
Nette betalers ?
Ja iedere keer netjes op tijd betaald, en ze hebben ook 12k minder nodig als vorig jaar, ik rol hem door.
pi_207654185
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:28 schreef quepos het volgende:

[..]
Ja iedere keer netjes op tijd betaald, en ze hebben ook 12k minder nodig als vorig jaar, ik rol hem door.
idem doorgerold en gaat niet zo achterlijk rap vol als vd week
  zaterdag 21 januari 2023 @ 13:35:14 #112
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207654240
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:19 schreef obligataire het volgende:
En volgens mij krijgt een groot aantal crowdfunders al spontaan jeuk als ze het woord 'infra' alleen al horen

Idd Obli..., platform AyGoDutch.....of bedoel jij die niet?
pi_207654251
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:35 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Idd Obli..., platform AyGoDutch.....of bedoel jij die niet?
Idd, ik zat er gelukkig niet in , maar er is erg veel over gepost indertijd.
Pecunia non olet
  zaterdag 21 januari 2023 @ 13:39:45 #114
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207654311
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:19 schreef obligataire het volgende:

[..]
....En inclusief een hand met een groot gat er in: een snelle rekensom leert dat hij in 2022 privé 106K heeft verbrast. En dat wetende dat hij al sinds 2021 niets meer verdient. Dus hoe onverantwoord kun je bezig zijn.
Maar we kunnen gerust zijn: in 2023 komt de Zilvervloot binnen. Volgens hun prognose dan. De 2e hypotheek geeft comfort mits hij meewerkt. Al met al een hoog casinogehalte. Nagenoeg failliet eind 2022.

En volgens mij krijgt een groot aantal crowdfunders al spontaan jeuk als ze het woord 'infra' alleen al horen :)
Resultaat 2022 - 17 K

Eigenvermogen in 2022 met 113 K verminderd.

Kan dat uitgelegd worden?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_207654320
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:39 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Resultaat 2022 - 17 K

Eigenvermogen in 2022 met 113 K verminderd.

Kan dat uitgelegd worden?
Zie 5 regels hoger..........
Pecunia non olet
pi_207654343
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:28 schreef quepos het volgende:

[..]
Ja iedere keer netjes op tijd betaald, en ze hebben ook 12k minder nodig als vorig jaar, ik rol hem door.
Voor mij is het een nieuwe, maar denk dat het een mooi rendement is voor zeer weinig risico in schijf 1A. Dus ook meegenomen.
Pecunia non olet
  zaterdag 21 januari 2023 @ 13:46:44 #117
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207654398
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:40 schreef obligataire het volgende:

[..]
Zie 5 regels hoger..........
idd prive onttrekking. Op die manier moet het wel naar de kl...ten.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_207654456
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:42 schreef obligataire het volgende:

[..]
Voor mij is het een nieuwe, maar denk dat het een mooi rendement is voor zeer weinig risico in schijf 1A. Dus ook meegenomen.
12 k minder nodig trekt mij over de streep. Wel natuurlijk als altijd bij SIG 1A
  zaterdag 21 januari 2023 @ 14:06:09 #119
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207654657
Wat is het nu weer voor een amateuristisch gedoe van MaxCF dat die koekenbakker van Corbelo persoonlijk aanwezig gaat zijn bij de volgende livechat? Willen ze daarmee het vertrouwen van investeerders wekken? Alle relevante vragen die investeerders dan zouden kunnen stellen, kan MaxCF zelf óók stellen. En dat hadden ze ook al lang moeten doen natuurlijk.
Aan nóg meer wollige kletspraat, die wij toch niet kunnen controleren, hebben we helemaal niets. We willen nu een gedegen plan van aanpak zien dat goed is onderbouwd én goedgekeurd door MaxCF. Zij zijn namelijk door ons, investeerders, ingehuurd om dat te doen.
Deze actie is vergelijkbaar met een makelaar die je hebt ingehuurd om je huis te verkopen. En als er dan problemen tijdens verkooptraject ontstaan dat hij zegt; "misschien kun je beter zelf maar even bellen met de potentiële koper". Wat een amateurs zijn dit toch.

Trouwens, ik wil die Mr. Challon Smith eerlijk gezegd niet eens meer zien of horen...
Ik zal zelf zeker niet gaan meedoen aan die livechat.
pi_207655501
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 14:06 schreef InVestEerder het volgende:
Wat is het nu weer voor een amateuristisch gedoe van MaxCF dat die koekenbakker van Corbelo persoonlijk aanwezig gaat zijn bij de volgende livechat? Willen ze daarmee het vertrouwen van investeerders wekken? Alle relevante vragen die investeerders dan zouden kunnen stellen, kan MaxCF zelf óók stellen. En dat hadden ze ook al lang moeten doen natuurlijk.
Aan nóg meer wollige kletspraat, die wij toch niet kunnen controleren, hebben we helemaal niets. We willen nu een gedegen plan van aanpak zien dat goed is onderbouwd én goedgekeurd door MaxCF. Zij zijn namelijk door ons, investeerders, ingehuurd om dat te doen.
Deze actie is vergelijkbaar met een makelaar die je hebt ingehuurd om je huis te verkopen. En als er dan problemen tijdens verkooptraject ontstaan dat hij zegt; "misschien kun je beter zelf maar even bellen met de potentiële koper". Wat een amateurs zijn dit toch.

Trouwens, ik wil die Mr. Challon Smith eerlijk gezegd niet eens meer zien of horen...
Ik zal zelf zeker niet gaan meedoen aan die livechat.
Ik vermoed dat ze meneer Smith zelf willen laten vertellen dat we hem de tijd moeten geven want forceren is op zeker schade voor de geldgevers. Dit is al tijden de taktiek van MAX, ze hopen op een herstel van de VK huizenmarkt. Toch zullen ze zolangzamerhand wel met wat konkrete aflossingen moeten komen i p v met alleen beloftes die steeds weer vernieuwd worden
pi_207655644
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 15:05 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Ik vermoed dat ze meneer Smith zelf willen laten vertellen dat we hem de tijd moeten geven want forceren is op zeker schade voor de geldgevers. Dit is al tijden de taktiek van MAX, ze hopen op een herstel van de VK huizenmarkt. Toch zullen ze zolangzamerhand wel met wat konkrete aflossingen moeten komen i p v met alleen beloftes die steeds weer vernieuwd worden
Ik heb zo'n vemoeden dat we de komende 2 jaar nog heel veel verlengings-/herfinancieringsvoorstellen gaan krijgen.
Niet alleen bij Max. Bij GvE begint het nu ook al (Vin-ke) en ook bij Collin komen er barstjes (Bo-nd Gardens).

Zo lang het gepaard gaat met zekerheden en flink hogere rente (die daadwerkelijk betaald wordt!), maakt het mij niet zoveel uit, dit is een risico waarvan je wist dat het ooit een keer zou gaan komen, de vastgoedmarkt is nu eenmaal volatiel.
Pecunia non olet
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 21 januari 2023 @ 16:20:24 #122
269689 crew  Viv
pi_207656270
Hierbij een tip voor een sympathieke donatie-crowdfunding:

SPT / Help Bruna naar de Olympische Spelen na ongeluk!

(Bruna is de vriendin van FOK!ker @heywoodu O+ )
pi_207656589
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 19:54 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ruim vrijstaand voor 215.000?
https://www.funda.nl/koop(...)/vrijstaande-woning/
Je mag zelf oordelen of je het vergelijkbaar vindt of niet.

Hebben we nog positieve ervaringen met crowdfunding in Veendam? Mijn grootste default Mulders Motoren (NLI) zit daar. Daarnaast zou Innolane (OPC?) er een grote zonnepanelenfabriek bouwen. Geen idee hoe dat afgelopen is maar je hoort er niks meer over.
pi_207667265
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 13:19 schreef obligataire het volgende:

[..]
....En inclusief een hand met een groot gat er in: een snelle rekensom leert dat hij in 2022 privé 106K heeft verbrast. En dat wetende dat hij al sinds 2021 niets meer verdient. Dus hoe onverantwoord kun je bezig zijn.
Maar we kunnen gerust zijn: in 2023 komt de Zilvervloot binnen. Volgens hun prognose dan. De 2e hypotheek geeft comfort mits hij meewerkt. Al met al een hoog casinogehalte. Nagenoeg failliet eind 2022.

En volgens mij krijgt een groot aantal crowdfunders al spontaan jeuk als ze het woord 'infra' alleen al horen :)
Voor de liefhebbers van 9,5% rente + lineair aflopend + enige zekerheid vanwege 2e hypotheek
https://www.collincrowdfu(...)31b63664c31310f7932e

Grappig huisje met een aanbouw en kijkend naar eerdere google streetview foto's regelmatig onderhoud (voortuin, airco, voordeur)

facebook met projecten:
https://www.facebook.com/verstegeninfrastructuur.nl/

[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 22-01-2023 09:59:30 ]
pi_207667983
GVE
Ottema 15928
de steigerbouwer die in BH beugels ging is afbetaald na 60+9 maanden.
pi_207667989


[ Bericht 100% gewijzigd door peterc op 22-01-2023 11:05:06 ]
pi_207667994
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 11:01 schreef zeeland6 het volgende:
GVE
Ottema 15928
de steigerbouwer die in BH beugels ging is afbetaald na 60+9 maanden.
Goede ondersteuning :)
Pecunia non olet
pi_207668009
SIG Veendam open / met deze geldnemers (achtergrond) + HA / hypo basis inleg in 1A gedaan
pi_207673760
quote:
12s.gif Op zondag 22 januari 2023 11:04 schreef peterc het volgende:
SIG Veendam open / met deze geldnemers (achtergrond) + HA / hypo basis inleg in 1A gedaan
Begrijp ik goed dat er hier dus vier leningsaanvragers zijn die allen privé intekenen? Je zou bijna zeggen dat dit niet fout kan gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Belegger9 op 22-01-2023 17:52:28 ]
pi_207673909
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:23 schreef obligataire het volgende:

[..]
Huh? Die zijn wel het allerlaatste alternatief voor crowdfunding...... (denk dat daar het aantal wanbetalingen flink zal gaan toenemen).
Och jeetje. Lenderspender ging bij mij lang goed en ik dacht even een reactie te plaatsen over dat het wel meevalt. Dus ik kijk er eens goed naar. En, nou nee. Ik zit in 4096 leningen en heb er nu 60 die achterstanden hebben, afgeboekt of opgeëist zijn. Anderhalf procent van het totaal.
pi_207674232
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:11 schreef Belegger9 het volgende:

[..]
Begrijp ik goed dat er hier dus vier leningsaanvragers zijn die allen privé intekenen? Je zou bijna zeggen dat dit fout kan gaan.
Want hoofdelijk aansprakelijkheid betekent eventueel (in het slechtste scenario) verkoop van woningen van aanvragers. Met minimaal twee eigen woningen lijkt me dat zelfs intekenen op de hoogste schijf gedekt is.
pi_207674428
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:52 schreef Belegger9 het volgende:

[..]
Want hoofdelijk aansprakelijkheid betekent eventueel (in het slechtste scenario) verkoop van woningen van aanvragers. Met minimaal twee eigen woningen lijkt me dat zelfs intekenen op de hoogste schijf gedekt is.
Tenzij er heel veel schulden(eisers) zijn. Die eigen huizen kunnen al lang verkocht zijn voor ander schuldeisers op het moment dat het bij deze lening mis mocht gaan.
pi_207674722
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:24 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]
Och jeetje. Lenderspender ging bij mij lang goed en ik dacht even een reactie te plaatsen over dat het wel meevalt. Dus ik kijk er eens goed naar. En, nou nee. Ik zit in 4096 leningen en heb er nu 60 die achterstanden hebben, afgeboekt of opgeëist zijn. Anderhalf procent van het totaal.
ik zit ook bij L&S, dat percentage heb ik al minstens een half jaar
pi_207675353
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 11:12 schreef zeeland6 het volgende:
MC procedure ppt.
Heb met MC uitgebreid gesproken over de procedure en kosten.
Degenen die gedupeerd zijn kunnen met mij contact opnemen in dm met hun vragen.
Ik ben ook gedupeerd met 2 panden in A’dam! Ik wil graag contact met u want maken ons erg zorgen.. en voelt erg krom om nu nog even meer dan 1000¤ over te gaan maken als voorschot op de kosten. Klopt dit wel?! Straks zijn we nog meer kwijt.. hoop dat dit allemaal te vertrouwen is en we ons geld (grotendeels) terug krijgen.. klopt t ook wel met die AV? ik kan echter geen dm sturen want ben pas net lid hier geworden en moet je blijkbaar een week wachten.
pi_207675408
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 19:12 schreef xsavdz het volgende:

[..]
Ik ben ook gedupeerd met 2 panden in A’dam! Ik wil graag contact met u want maken ons erg zorgen.. en voelt erg krom om nu nog even meer dan 1000¤ over te gaan maken als voorschot op de kosten. Klopt dit wel?! Straks zijn we nog meer kwijt.. hoop dat dit allemaal te vertrouwen is en we ons geld (grotendeels) terug krijgen.. klopt t ook wel met die AV? ik kan echter geen dm sturen want ben pas net lid hier geworden en moet je blijkbaar een week wachten.
Alleen moeten die kosten blijkbaar voor de 24e betaald worden… wat als je dit niet doet? En staat dit wel echt in de AV? Wat nu?! Hoop dat iemand mij kan helpen / adviseren of als gedupeerden kunnen verenigen.
pi_207675715
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 19:12 schreef xsavdz het volgende:

[..]
Ik ben ook gedupeerd met 2 panden in A’dam! Ik wil graag contact met u want maken ons erg zorgen.. en voelt erg krom om nu nog even meer dan 1000¤ over te gaan maken als voorschot op de kosten. Klopt dit wel?! Straks zijn we nog meer kwijt.. hoop dat dit allemaal te vertrouwen is en we ons geld (grotendeels) terug krijgen.. klopt t ook wel met die AV? ik kan echter geen dm sturen want ben pas net lid hier geworden en moet je blijkbaar een week wachten.
Naar wat ik begrepen heb is het standaard zo dat de kosten ingehouden worden op de opbrengst. Het is enigszins amateuristisch dat MC zelf niet genoeg buffers heeft of betaling achteraf kan regelen, maar bang dat we op dit vlak opgelicht worden ben ik niet.

Desalniettemin verwacht ik dat de kosten hoog zijn en de opbrengsten laag zijn, ik ben zelf al blij als er 60% van het openstaande bedrag terug komt. Ik zit in 4 projecten.

Wat mij wel erg tegenvalt is hoeveel lastiger/complexer het innen lijkt te zijn omdat het om een bedrijf gaat in plaats van een privé persoon. Dat had ik niet verwacht.
-
pi_207676083
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 19:17 schreef xsavdz het volgende:

[..]
Alleen moeten die kosten blijkbaar voor de 24e betaald worden… wat als je dit niet doet? En staat dit wel echt in de AV? Wat nu?! Hoop dat iemand mij kan helpen / adviseren of als gedupeerden kunnen verenigen.
voorschot staat niet de AV, verrekening met de opbrengst (uiteraard) wel.
Je krijgt eerst nog een betaalherinnering, dus daar kan je even op wachten wat daarin staat.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 22 januari 2023 @ 21:23:17 #138
269689 crew  Viv
pi_207677001
Was deze al voorbijgekomen hier?

quote:
Puritea importeert kwaliteitsthee uit Sri Lanka, het geboorteland van oprichter Asoka. “Wij willen heel Nederland kennis laten maken met de heerlijke smaken uit dit prachtige land. De vraag naar onze thee is enorm, en om door te pakken hebben we jullie hulp nodig. Investeer je mee?"
quote:
¤78.850
52% behaald
Minimaal: ¤150.000
tot maximaal: ¤300.000
Leningcampagne
49 investeerders
Gemiddelde investering: ¤1.609
4% jaarrendement
Nog 38 dagen tot de campagne sluit
Looptijd van de lening: 60 maanden
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/puritea

Ik weet niet veel van crowdfunding, maar wél van lekkere thee! c_/ Hoewel ik inmiddels in Zweden woon, bestel ik het nog altijd daar. O+
pi_207677088
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 21:23 schreef Viv het volgende:
Was deze al voorbijgekomen hier?
[..]
[..]
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/puritea

Ik weet niet veel van crowdfunding, maar wél van lekkere thee! c_/ Hoewel ik inmiddels in Zweden woon, bestel ik het nog altijd daar. O+
Je betaalt 2% VRH over dit soort investeringen dus je houdt 2% rendement over. Kun je het beter op een deposito zetten voor veel minder risico
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 22 januari 2023 @ 21:34:22 #140
269689 crew  Viv
pi_207677152
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 21:30 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Je betaalt 2% VRH over dit soort investeringen dus je houdt 2% rendement over. Kun je het beter op een deposito zetten voor veel minder risico
Ah zie, dat wist ik al niet. _O-

Het lijkt erop dat ze hun doel toch wel gaan behalen, maar dan vooral vanuit hun klantenkring, daar hebben ze de gunfactor mee. :)
pi_207677198
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 21:34 schreef Viv het volgende:

[..]
Ah zie, dat wist ik al niet. _O-

Het lijkt erop dat ze hun doel toch wel gaan behalen, maar dan vooral vanuit hun klantenkring, daar hebben ze de gunfactor mee. :)
Je kunt imo beter thee blijven kopen dan investeren :9
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 22 januari 2023 @ 21:38:04 #142
269689 crew  Viv
pi_207677205
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 21:37 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Je kunt imo beter thee blijven kopen dan investeren :9
Zal ik doen! c_/
pi_207677261
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 21:37 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Je kunt imo beter thee blijven kopen dan investeren :9
Nou ja, tenzij je onder de vrh vrijstelling blijft natuurlijk, dan heb je geen last van die 2%.
Hoewel ik dan evengoed een deposito zou nemen, kan je van de rente mooi thee kopen.
pi_207677371
Verder lijkt het me een lastige branche met veel concurrentie. Bij een bedrijf als pit-pit kun je ook online thee kopen en die hebben een veel breder assortiment.
pi_207681845
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 20:23 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
voorschot staat niet de AV, verrekening met de opbrengst (uiteraard) wel.
Je krijgt eerst nog een betaalherinnering, dus daar kan je even op wachten wat daarin staat.
Dus hebben jullie dat voorschot wel betaald?
pi_207681895
Hierbij ontvangt u de investeringslink: A.A.M. van der Bruggen J.M.M. van der Bruggen (Box 3)

Livegang zal naar verwachting morgenochtend (24-1) om 11:00 uur plaats gaan vinden.
pi_207681968
Opstart hotel Zwolle
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26925
2e hypotheek woonboerderij
pi_207682132
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ziet er dus allemaal lekker uit. Geen idee of er nog meer C0mF0rt projecten lopen via GvE of andere aanbieders, maar ik denk dat ook die over niet al te lange tijd mails gaan ontvangen :{

[ Bericht 1% gewijzigd door GereDathan op 23-01-2023 12:35:37 ]
pi_207682290
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 12:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat ziet er dus allemaal lekker uit. Geen idee of er nog meer C@mF@rt projecten lopen via GvE of andere aanbieders, maar ik denk dat ook die over niet al te lange tijd mails gaan ontvangen :{
Ik zou de mail even in een spoiler zetten en de naam niet zoek baar maken.
pi_207682362
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2023 12:12 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik zou de mail even in een spoiler zetten en de naam niet zoek baar maken.
Ik zou niet weten waarom, als ze netjes hun afspraken nakomen hebben ze niets te vrezen. Dit is algemeen bekende communicatie.
pi_207682416
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 12:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom, als ze netjes hun afspraken nakomen hebben ze niets te vrezen. Dit is algemeen bekende communicatie.
Behalve dan dat de kans op een succesvolle afronding hiermee niet groter gaat worden. Als eventuele kopers dit lezen ruiken ze meteen bloed.

Zelf zit ik er niet in dus mij maakt het verder niet uit. Het zijn jou eurotjes.
pi_207682461
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 12:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom, als ze netjes hun afspraken nakomen hebben ze niets te vrezen. Dit is algemeen bekende communicatie.
De reden is om de belangen van de investeerders minimaal te schade. Hoe meer er bekend is over de situatie hoe groter de kans is dat er niets meer te halen valt.

Soms is het beter om de communicatie te minimaliseren.

Een insteek van "als ze netjes hun afspraken nakomen hebben ze niets te vrezen" is leuk en klinkt stevig maar is onderhandeling technisch veelal niet de beste methode.
pi_207682505
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 11:47 schreef KrekelJapie het volgende:
Opstart hotel Zwolle
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26925
2e hypotheek woonboerderij
Een mooi pand waar het hotel in komt. Ook een leuke incentive. Maar ja, het pand waarin het hotel komt is geen eigendom dus ik heb vooral gekeken naar de zekerheden.

M.i. nogal een forse taxatiewaarde voor deze boerderij met een woz waarde van 843k in een dalende markt. De taxatie is inmiddels dan ook al weer van meer dan een halfjaar geleden. Daarnaast zou GvE bij een dergelijk project minimaal moeten eisen dat geldnemer de eerste inschrijving zou laten verlagen naar 560k.
pi_207682548
Net of overname partijen niet snappen dat de zooi failliet is, feit dat het weer op de markt komt zegt voldoende.

Zal het voor jullie en andere investeerders aanpassen, maar laat duidelijk zijn dat ze wat mij betreft aan de schandpaal mogen. Lening afsluiten en dan direct 1e en 2e termijn niet betalen laat voor mij zien dat je de boel niet op orde hebt en ik vermoed zelfs fraude hierin. Maar dat kan ik niet hard maken, dus dat blijft een vermoeden.
  maandag 23 januari 2023 @ 12:50:49 #155
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_207682759
Vandaag kwam het bericht binnen dat een GVE project wat in 2016 stopte te betalen eindelijk naar behoren is afgewikkeld. Hulde aan GVE ^O^
pi_207683784
Net op tijd voor Muntendam (HCN, geborgd). Toen ik de balans van de borgsteller had bestudeerd zat hij alweer bijna vol. Geen vette rente maar wel een zekerheidje in de porto.
Pecunia non olet
pi_207683970
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 12:50 schreef leolinedance het volgende:
Vandaag kwam het bericht binnen dat een GVE project wat in 2016 stopte te betalen eindelijk naar behoren is afgewikkeld. Hulde aan GVE ^O^
geeft wel een duidelijke indicatie aan wat voor termijnen je moet denken in dit soort gevallen
pi_207684023
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 12:18 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom, als ze netjes hun afspraken nakomen hebben ze niets te vrezen. Dit is algemeen bekende communicatie.
Ik ken het project verder niet maar projectontwikkeling is op dit moment iets waar je maar beter een veilig eindje omheen kunt lopen. Dat zal bij aanvang moeilijk te voorspellen zijn geweest. Er zullen nog wel meer van dit soort berichten gaan komen in soortgelijke situaties. Of het verwijtbaar is is denk ik moeilijk te beoordelen en daarom is discretie de meest gepaste reactie.
Pecunia non olet
pi_207684403
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 14:38 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik ken het project verder niet maar projectontwikkeling is op dit moment iets waar je maar beter een veilig eindje omheen kunt lopen. Dat zal bij aanvang moeilijk te voorspellen zijn geweest. Er zullen nog wel meer van dit soort berichten gaan komen in soortgelijke situaties. Of het verwijtbaar is is denk ik moeilijk te beoordelen en daarom is discretie de meest gepaste reactie.
Met de kennis van nu....

Je kan mij niet wijsmaken dat meneer de directeur niet al voor aanvang van het GvE project wist dat het mis ging. Als je de eerste termijn al mist dan zit er iets fundamenteel niet goed. Dan kan je ervoor kiezen om tijdig aan de rem te trekken en erger te voorkomen of je kan je ogen sluiten en als een blind paard doorgaan. Dat 2e lijkt gebeurd te zien, en dat neem ik hem persoonlijk kwalijk.

Want de allerbelangrijkste vraag is, waar is die 2,5 miljoen euro gebleven die omstreeks 13-09-2022 uitbetaald is? Al op 28-10-2022 is de eerste termijn gemist en heeft meneer de directeur verzaakt om fatsoenlijk te communiceren met GvE.

Mijn inziens is meneer de directeur gewoon vertrokken met de centjes.

Voor mij is dat niet zo spannend, die 200 euro kom ik wel overheen. Maar ik zie ook investeerders met 30k, en dat is toch wel een hele boel geld om even in rook te zien opgaan.
pi_207684553
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 15:02 schreef GereDathan het volgende:

[..] Als je de eerste termijn al mist dan zit er iets fundamenteel niet goed.
Oeps........ Dat noemen wij oudgedienden een 'Belhameltje'.
Pecunia non olet
pi_207684609
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 15:11 schreef obligataire het volgende:

[..]
Oeps........ Dat noemen wij oudgedienden een 'Belhameltje'.
Een stouterik!

Of een doerak!

;)

Maar serieus, volgens mij hebben ze meer projecten via GvE lopen danwel afgerond. Dit was de 4e zover ik weet. Dat was ook eigenlijk 1 van de 2 redenen om hier met een beetje geld in te stappen (andere is dat ik wat zij willen realiseren nuttig vind). Maar ik heb geen idee in hoeverre deze projecten nog wel goed lopen. Maar ik kijk niet gek op als deze meegesleurd gaan worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 23 januari 2023 @ 15:17:07 #162
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_207684639
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 15:14 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Een stouterik!

Of een doerak!

Nee. Belhamels was een project bij KoM. Betaalden ook niet vanaf dag 1
pi_207684671
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 15:17 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]
Nee. Belhamels was een project bij KoM. Betaalden ook niet vanaf dag 1
Oh die heb ik gemist. Heb in de edit even wat bedragen op een rij gezet ;)
pi_207684971
Ik heb ook nooit begrepen dat mensen dit soort projecten meenemen.

Het is een 6 maanden project met een zeer hoog risico.

Even een bierviltjes berekening (en lekker kort door de bocht): Jou voorbeeld bij een investering van ¤200,-
Bruto 7% (op jaarbasis) dus in euro’s maximaal ¤7,- bruto. Daar moet dan (als je boven de vrijstelling komt) de belasting (¤4,-) nog vanaf dan zit je op een rendement van 3 euro. Daar moeten dan de GvE kosten nog vanaf alsmede de renteloze periode (bij GvE minimaal 1 maand) tussen betalen en rentedragend worden nog vanaf. Dan moet je er ook nog tijd in stoppen om het project te beoordelen en loop je risico. Ook al reken je de belasting niet mee dan nog…

Om die reden kijk ik geeneens naar projecten van een jaar of korter.

Overigens zal bij dit project vast wel een groot deel van je inleg terugkomen.
pi_207685294
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2023 15:43 schreef Horsemen het volgende:
Ik heb ook nooit begrepen dat mensen dit soort projecten meenemen.

Het is een 6 maanden project met een zeer hoog risico.

Even een bierviltjes berekening (en lekker kort door de bocht): Jou voorbeeld bij een investering van ¤200,-
Bruto 7% (op jaarbasis) dus in euro’s maximaal ¤7,- bruto. Daar moet dan (als je boven de vrijstelling komt) de belasting (¤4,-) nog vanaf dan zit je op een rendement van 3 euro. Daar moeten dan de GvE kosten nog vanaf alsmede de renteloze periode (bij GvE minimaal 1 maand) tussen betalen en rentedragend worden nog vanaf. Dan moet je er ook nog tijd in stoppen om het project te beoordelen en loop je risico. Ook al reken je de belasting niet mee dan nog…

Om die reden kijk ik geeneens naar projecten van een jaar of korter.
Ik probeer een beetje een mix te maken, net als bij een deposito-ladder zeg maar. Wat langer en wat korter. Het geld houd ik ook bewust gescheiden van mijn andere centen, ik probeer als het terug is het weer te investeren.

Maar voor mij zit er behalve een winstoogmerk nog wel meer vast aan een investering. Ik heb ook een bepaald ideaal voor ogen en ben gevoelig voor projecten die de wereld of onze leefomgeving beter maken. In dit specifieke geval denk ik dat we heel erge nood hebben aan wat zij realiseren en zie ik dit niet afnemen in de nabije toekomst. Ik verdien er dan misschien maar 7 euro aan, ik heb er ook een goed gevoel bij als ik aan dat soort dingen bijdraag. Bij mijn reguliere beleggingen is dat ook iets waar ik veel waarde aan hecht.

Maar dit was er dus precies eentje die precies goed viel qua voorwaarden, heb er ook niet heel veel tijd aan besteed verder. 3 lopende projecten zonder problemen, al een paar jaar bezig en geen directe signalen dat er iets aan de hand was. Dan pak ik zoiets gerust mee, als ik er 200 (minus wat kleingeld wat ik al ontvangen heb uit het depot) bij inschiet dan zij het zo. Eigenlijk heb ik, merk ik, vooral moeite met de manier waarop meneer de directeur zijn zakken lijkt te vullen en weg lijkt te rennen voor zijn verantwoordelijkheden.

quote:
Overigens zal bij dit project vast wel een groot deel van je inleg terugkomen.
Dat zal ongetwijfeld, maar zal wel een meerjarenplan worden. Zover ik kan beoordelen is het onderpand voldoende waard, maar je moet het maar verkocht krijgen.
pi_207687679
Nieuw GvE project zonder harde zekerheden. Wel met knippen en scheren wasmassage.

Project: Uitbreiding Hairblitz
Leendoel: bedrijfsmiddelen
Doelbedrag: ¤ 50.000,00
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Leenvorm: Annuïtaire lening
Woensdag 25 januari live om 14:00 uur
quote:
Introductie
In 2020 heb ik het eigenaarschap van kapperszaak Hairblitz in Amstelveen overgenomen. Hairblitz is een kapperszaak in het hogere segment. Met een team van 7 gediplomeerde topstylisten ontvangen wij wekelijks zo'n 160 klanten en bezorgen we hen een hoogwaardige kappersbehandeling. Ik ben Nilgün, 54 jaar en ik zit ruim 35 jaar in het kappersvak. Ik wil heel graag een tweede salon openen en daarmee binnen één jaar een volle agenda hebben. Het doel van de investering is om de nieuwe zaak in te richten en het interieur aan te laten sluiten bij het concept.
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=27020
pi_207691030
Nieuw WvjG ontwikkelingsproject:

304.200 Geïnvesteerd
¤ 450.000 Totaal bedrag
12 maanden Duur
8.5% Bruto rente
Aflossingsvrij


quote:
Ontwikkeling Spoorstraat in Hilversum
Kees Griffioen heeft een oude woning gekocht aan de Spoorstraat in Hilversum, en heeft vergunning voor de bouw van een nieuwe woning op deze locatie. Dat doet hij vanuit zijn eigen bouwonderneming. Ook werken zijn twee broers mee, die allebei hun eigen onderneming hebben. Waar Johan een klussenbedrijf heeft, heeft Jaap een bedrijf in straatwerk.
Voor de periode van de bouw heeft Kees financiering nodig, tot maximaal een jaar (aflossingsvrij). Hierna zal de woning verkocht zijn. Kees biedt u graag aan om in deze casus te investeren. Alle details staan ondertussen op de website.

In dit project zijn al investeringen toegezegd. Het restant bedrag, dat nu nog open staat, kan vanaf woensdag 25 januari as om 20.00 uur worden ingeschreven.

Na dit project zal nog een sterk gelijkend project van deze ondernemer volgen!
voorkant plan
Inmiddels voor 67% in de voorverkoop geïnvesteerd.

https://waardevoorjegeld.(...)poorstraat-hilversum

[ Bericht 9% gewijzigd door Horsemen op 23-01-2023 22:30:07 ]
pi_207691264
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2023 22:23 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw WvjG ontwikkelingsproject:

304.200 Geïnvesteerd
¤ 450.000 Totaal bedrag
12 maanden Duur
8.5% Bruto rente
Aflossingsvrij
[..]
Inmiddels voor 67% in de voorverkoop geïnvesteerd.

https://waardevoorjegeld.(...)poorstraat-hilversum

Bij projecten van @Oranjeblauw moet ik behoorlijk zoeken naar informatie (schakelen tussen pitch en beleggingsinfo). Ik lees bv. geen hypotheek op privewoning, maar lees ook nergens een hypotheek op het pand waar nu financiering nodig is. Klopt dit?

Edit: WvjG is nu ook gestart met prelinks zo te zien.
pi_207691298
quote:
14s.gif Op maandag 23 januari 2023 22:23 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw WvjG ontwikkelingsproject:

304.200 Geïnvesteerd
¤ 450.000 Totaal bedrag
12 maanden Duur
8.5% Bruto rente
Aflossingsvrij
[..]
Inmiddels voor 67% in de voorverkoop geïnvesteerd.

https://waardevoorjegeld.(...)poorstraat-hilversum

Waarschijnlijk zal ik er wel naast grijpen en ben daar ook niet heel rouwig om. Net als Horsemen (zie hierboven) geef ik de voorkeur aan wat langere projecten. Speelt naast de geringe baten ook mee de extra risico's i.v.m. de huidige vastgoedmarkt en de vele administratie bij veel korte projectjes. Als er al een koper zou zijn zou ik denk ik wel geïnteresseerd zijn maar dat zie ik niet in de tekst terug (althans niet toegelicht).
Pecunia non olet
pi_207691427
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 15:14 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Een stouterik!

Of een doerak!

;)

Maar serieus, volgens mij hebben ze meer projecten via GvE lopen danwel afgerond. Dit was de 4e zover ik weet. Dat was ook eigenlijk 1 van de 2 redenen om hier met een beetje geld in te stappen (andere is dat ik wat zij willen realiseren nuttig vind). Maar ik heb geen idee in hoeverre deze projecten nog wel goed lopen. Maar ik kijk niet gek op als deze meegesleurd gaan worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij CRE hebben ze onder de Careless projecten gehad in oa Beilen, Duiven & Steyl. Een vervroegd en twee met verlenging afgelost. Gaf toen al mn bij Steyl al wat gedoe. Toen was het al wat dun vond ik, blij dat ik deze projecten kwijt was. Ook de hele riedel BV's en het feit dat er weinig realisatie was deed mij besluiten verder niet meer in te stappen.
pi_207691744
Cre de 2 Duitse hotels staan open. Ze zitten nog niet op 100%.
pi_207692933
quote:
12s.gif Op maandag 23 januari 2023 23:07 schreef peterc het volgende:

[..]
Bij CRE hebben ze onder de Careless projecten gehad in oa Beilen, Duiven & Steyl. Een vervroegd en twee met verlenging afgelost. Gaf toen al mn bij Steyl al wat gedoe. Toen was het al wat dun vond ik, blij dat ik deze projecten kwijt was. Ook de hele riedel BV's en het feit dat er weinig realisatie was deed mij besluiten verder niet meer in te stappen.
Careless is toch een andere organisatie? De enige overeenkomst lijkt te zijn dat de directeur er enige tijd als interim gezeten geeft. Voor de rest zie ik weinig banden? Is mij ook niet opgevallen bij, ik geef toe korte, check voor investering.

De BV's bij C0mf0rt heb ik niet zo'n moeite mee. Ik denk dat het verstandig is om verschillende projecten in verschillende BV's onder te brengen. Ik heb dat bij meerdere werkgevers ook meegemaakt, was enerzijds om risico's te spreiden en anderzijds omdat niet in elke BV het aandeel van de eigenaren gelijk was.
pi_207693298
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 09:19 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Careless is toch een andere organisatie? De enige overeenkomst lijkt te zijn dat de directeur er enige tijd als interim gezeten geeft. Voor de rest zie ik weinig banden? Is mij ook niet opgevallen bij, ik geef toe korte, check voor investering.

De BV's bij C0mf0rt heb ik niet zo'n moeite mee. Ik denk dat het verstandig is om verschillende projecten in verschillende BV's onder te brengen. Ik heb dat bij meerdere werkgevers ook meegemaakt, was enerzijds om risico's te spreiden en anderzijds omdat niet in elke BV het aandeel van de eigenaren gelijk was.
De CRE projecten Beilen en Steyl staan ook bij C0mf0rt op de website
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207693388
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 10:07 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De CRE projecten Beilen en Steyl staan ook bij C0mf0rt op de website
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zie ik nu, maar ook daar geen enkele referentie gezien eerder. Had dat namelijk wel vooraf bekeken, maar niet heel diep gezocht.

Het zaakje stinkt aan alle kant, balen voor mij. Maar blij dat ik er niet heel diep inzit.
pi_207693530
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 10:07 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De CRE projecten Beilen en Steyl staan ook bij C0mf0rt op de website
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stijgende rentes, dalende waardes, relatief kortlopende leningen waarop (vrijwel) niets wordt afgelost. Dat alles herfinancieren gaat een groot feest worden...
pi_207693915
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 10:07 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De CRE projecten Beilen en Steyl staan ook bij C0mf0rt op de website
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het telefoonnummer lijkt ook uit de lucht te zijn.

Ik denk dat ze de benen hebben genomen.
pi_207693964
Linkje



1e hyp bij Collin





SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207693976
quote:
Was gedeeld vorige week ;-)
pi_207694055
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 10:19 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat zie ik nu, maar ook daar geen enkele referentie gezien eerder. Had dat namelijk wel vooraf bekeken, maar niet heel diep gezocht.

Het zaakje stinkt aan alle kant, balen voor mij. Maar blij dat ik er niet heel diep inzit.
Het hoeft niet te stinken, maar het zijn veel projecten waarvan er nog maar weinig opgeleverd zijn. Steyl (eind 2018/begin 2019) was voor 12 mnd, deze is afgelost mei 2021 en nu is blijkbaar de hut nog niet klaar, deze is in 2021 herfinan via OPC. Als je via drimble op comfort projectontwikkeling zoekt kom je eea tegen, altijd handig om een keer te gebruiken om verbanden te zien
pi_207694250
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 11:35 schreef peterc het volgende:

[..]
Het hoeft niet te stinken, maar het zijn veel projecten waarvan er nog maar weinig opgeleverd zijn. Steyl (eind 2018/begin 2019) was voor 12 mnd, deze is afgelost mei 2021 en nu is blijkbaar de hut nog niet klaar, deze is in 2021 herfinan via OPC. Als je via drimble op comfort projectontwikkeling zoekt kom je eea tegen, altijd handig om een keer te gebruiken om verbanden te zien
Zeker met inzet van meerdere platformen, kun je je afvragen of gelden überhaupt wel altijd daar besteed worden , waarvoor ze zijn aangetrokken. Ofwel, ze dichten wellicht het ene gat met het andere. En dat houdt natuurlijk een keer op.
Pecunia non olet
pi_207694252
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 11:35 schreef peterc het volgende:

[..]
Het hoeft niet te stinken, maar het zijn veel projecten waarvan er nog maar weinig opgeleverd zijn. Steyl (eind 2018/begin 2019) was voor 12 mnd, deze is afgelost mei 2021 en nu is blijkbaar de hut nog niet klaar, deze is in 2021 herfinan via OPC. Als je via drimble op comfort projectontwikkeling zoekt kom je eea tegen, altijd handig om een keer te gebruiken om verbanden te zien
Drimble kijk ik altijd, zag ik niets vreemds (kijk altijd naar bestuurswisselingen bijvoorbeeld). Had ook op de directeur gezocht, LinkedIn gechecked. Maar niets wat alarmbellen deed afgaan verder.

Maar het stinkt, want zoals @quepos aangeeft doet het telefoonnummer ook niets. Nu zegt dat niet alles, voor hetzelfde geld is er een storing of zijn ze druk op de projecten.

Ik denk dat de hele boel in elkaar is geklapt, er zijn miljoenen opgehaald via de diverse crowdfunding sites. De vraag is waar het geld gebleven is en wat er dus daadwerkelijk nog over is. Zover ik het kan overzien is er in ieder geval vastgoed aangekocht, dat vertegenwoordigt natuurlijk waarde.

Het wordt een spannende in ieder geval. Ik heb het nog niet eerder meegemaakt en ben nog steeds blij dat het met een relatief laag bedrag is.
pi_207694305
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 11:50 schreef obligataire het volgende:

[..]
Zeker met inzet van meerdere platformen, kun je je afvragen of gelden überhaupt wel altijd daar besteed worden , waarvoor ze zijn aangetrokken. Ofwel, ze dichten wellicht het ene gat met het andere. En dat houdt natuurlijk een keer op.
Dat was voor mij de belangrijkste rode vlag geweest, als je via meerdere platformen werkt zonder duidelijke reden is er iets niet lekker. Als ik dat had gezien dan had ik er niet in geïnvesteerd, maar ik heb het helaas gemist. Ze hebben natuurlijk niet voor niets een nieuwe naam gebruikt, de relatie met Careless komt niet direct naar boven. Ze hebben dat heel handig in de luwte gehouden.

Wat mij wel erg verbaasd is dat GvE hierin gestonken is (even uitgaande van dat het stinkt, anders is dit stuk niet relevant). Die hebben behoorlijk goede mechanismes in werking en doen al een tijdje zaken met C0mf0rt. Staan ook her en der samen op foto's.
pi_207694768
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 11:35 schreef peterc het volgende:

[..]
Het hoeft niet te stinken, maar het zijn veel projecten waarvan er nog maar weinig opgeleverd zijn. Steyl (eind 2018/begin 2019) was voor 12 mnd, deze is afgelost mei 2021 en nu is blijkbaar de hut nog niet klaar, deze is in 2021 herfinan via OPC. Als je via drimble op comfort projectontwikkeling zoekt kom je eea tegen, altijd handig om een keer te gebruiken om verbanden te zien
Zie spoiler!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Jaco078 op 24-01-2023 12:58:09 ]
pi_207695286
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 12:29 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Zie spoiler!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt mij allemaal vrij duidelijk. Schimmige constructie opgetuigd om het ene gat met het andere te vullen. Dat zullen wel wat rechtszaken/faillissementen worden.

Vermoed dat we wel geluk hebben dat er daadwerkelijk vastgoed is aangekocht (zover ik kan zien). Daar komt hopelijk nog wel iets uit bij verkoop.
pi_207696081
https://www.collincrowdfu(...)tallatie-en-service/

Nieuwe @ CCF
Lijkt mij een leuk project!
pi_207696581
Nieuwe Ilyas Sari
https://investeren.sameningeld.nl/project/heerlen-navolaan-58

Gekocht op veiling.
https://www.openbareverkoop.nl/kavel/3396/navolaan-58-heerlen

lijkt me nu niet een heel fijne buurt om te wonen. Maar ja soms ben je als toekomstig bewoner niet in de positie om een voorkeur te hebben.
pi_207697052
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 14:31 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfu(...)tallatie-en-service/

Nieuwe @ CCF
Lijkt mij een leuk project!
Linkje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207697447
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 15:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Ilyas Sari
https://investeren.sameningeld.nl/project/heerlen-navolaan-58

Gekocht op veiling.
https://www.openbareverkoop.nl/kavel/3396/navolaan-58-heerlen

lijkt me nu niet een heel fijne buurt om te wonen. Maar ja soms ben je als toekomstig bewoner niet in de positie om een voorkeur te hebben.
proj 20180029 SamenInGeld was Navolaan 91 van Pepijn & Anouk (feb 19<>jun21) geleend 100k , woz was 60k (2017) en marktwaarde 100k
Navolaan 91 Heerlen - Sameningeldhttps://investeren.sameningeld.nl › project › backers › n...

uit de pitch van Ilyas,
Onlangs heb ik het grootste gedeelte van mijn portefeuille geherfinancierd tegen een mooi rentetarief voor 7 jaar. Mijn LTV zal de komende jaren afnemen doordat ik flink aan het aflossen ben.
pi_207697896
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 15:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Linkje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit kon wel eens een fok!kertje worden :)
Pecunia non olet
pi_207698225
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:31 schreef flexion het volgende:
Iemand nog wat van SIG grhoord over
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?

Hier is de rentebetalingen van 1 januari nog steeds niet binnen.. verwacht toch wel binnenkort een update. Anders maar weer eens mailen met SIG
Ik zie dat de betaling zojuist gestort is. Maar geen bericht verder van SIG met de reden van de late betaling of een boeterente oid. Ik wacht nog even af of er nog een mail volgt vanuit SIG
pi_207698610
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 17:21 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dit kon wel eens een fok!kertje worden :)
Heb ook net mijn bedrage gedaan. Ik wilde eigenlijk pas in februari weer een nieuwe investering doen, maar dat ene weekje maakt ook niet echt uit.
pi_207699543
En ja hoor vandaag weer een lening van het beruchte CCF crowdfund Duo Joh*n M*l & L*on Westm*as met betalingsproblemen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is volgens mij al het 5e project in de laatste 2 maanden van deze jongens dat door het ijs zakt.

Gelukkig een lineaire lening waarvan al meer dan de helft van de termijnen is voldaan en met een 1 ste hypotheek. Ben benieuwd hoe dit verder afgewikkeld wordt als het echt mis is. Onderpand lijkt me moeilijk verkoopbaar.

[ Bericht 10% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-01-2023 19:48:58 ]
pi_207699630
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 17:21 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dit kon wel eens een fok!kertje worden :)
Dank... Ik heb hem volgegooid.
pi_207700056
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 19:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:
En ja hoor vandaag weer een lening van het beruchte CCF crowdfund Duo Joh*n M*l & L*on Westm*as met betalingsproblemen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is volgens mij al het 5e project in de laatste 2 maanden van deze jongens dat door het ijs zakt.

Gelukkig een lineaire lening waarvan al meer dan de helft van de termijnen is voldaan en met een 1 ste hypotheek. Ben benieuwd hoe dit verder afgewikkeld wordt als het echt mis is. Onderpand lijkt me moeilijk verkoopbaar.
Iemand toevallig een linkje van dat project?
pi_207702452
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 17:53 schreef flexion het volgende:

[..]
Ik zie dat de betaling zojuist gestort is. Maar geen bericht verder van SIG met de reden van de late betaling of een boeterente oid. Ik wacht nog even af of er nog een mail volgt vanuit SIG
Als ik naar de timestamp in het betaalkenmerk kijk, 2e deel na de T, dan zie ik 20230102. Het zou mij niet verbazen als deze door de leningnemer op tijd betaald is, maar de betaling ergens in de krochten van de SIG systemen is blijven hangen. Heb laatste paar maanden al een paar keer naar SIG gebeld als een betaling in een schijf niet betaald was, maar in een andere schijf wel en dan na een dag of 2 werd deze alsnog bijgeschreven (met een timestamp uit het verleden).
pi_207702964
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:16 schreef fok321 het volgende:

[..]
Als ik naar de timestamp in het betaalkenmerk kijk, 2e deel na de T, dan zie ik 20230102. Het zou mij niet verbazen als deze door de leningnemer op tijd betaald is, maar de betaling ergens in de krochten van de SIG systemen is blijven hangen. Heb laatste paar maanden al een paar keer naar SIG gebeld als een betaling in een schijf niet betaald was, maar in een andere schijf wel en dan na een dag of 2 werd deze alsnog bijgeschreven (met een timestamp uit het verleden).
Mmm vreemd die timestamp. Ook omdat ze zelf op 11 januari een mail rondstuurde dat de betaling van dit project niet binnen was bij SIG. Daarna niks meer gehoord en zie vandaag de betaling er toevallig bij staan zonder verdere toelichting.

Ik geef ze nog even de tijd om een toelichting te geven. Hier gaat wel vaker enkele dagen overheen
pi_207703280
Linkje



1e hyp bij Collin





SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207703891
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:15 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje



1e hyp bij Collin





SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoge ltv. Nog veel asbest op het terrein dat volgens mij op termijn verwijderd moet worden. In het pand zitten nu arbeidsmigranten.
https://www.heuvel.nl/aan(...)ester-Nooijenlaan-2/

Geen super project wat mij betreft.
pi_207703987
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 01:07 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Hoge ltv. Nog veel asbest op het terrein dat volgens mij op termijn verwijderd moet worden. In het pand zitten nu arbeidsmigranten.
https://www.heuvel.nl/aan(...)ester-Nooijenlaan-2/

Geen super project wat mij betreft.
Goed gezien.
Dat asbest kan inderdaad wel een flinke kostenpost opleveren. Vooral op de schuren schijnen flinke hoeveelheden te liggen.
pi_207704414
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 03:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Goed gezien.
Dat asbest kan inderdaad wel een flinke kostenpost opleveren. Vooral op de schuren schijnen flinke hoeveelheden te liggen.
De link naar de makelaar werkt niet meer. Zou dit naar aanleiding zijn van wat hier geschreven is?
  woensdag 25 januari 2023 @ 09:11:36 #202
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207704984
Tegen de gewoonte in krijgt CRE het Aparthotel in Frankfurt maar moeizaam vol.
Fase I staat, ondanks al 2 mails, nog maar op 89%. Komt bij dat er op CRE projecten vaak eerst 'blind' vrijblijvend wordt ingeschreven, en dat investeerders pas daarna de pitch goed gaan doorlezen. Daarom is werkelijke aantal investeerders vaak fors lager dan aantal inschrijvers.
Weliswaar geen platformkosten op dit project maar investeerders lijken 6,5% te mager te vinden voor een 2e hypotheek en LTV van 69%. En dat is best begrijpelijk; de tijden zijn flink veranderd in de afgelopen maanden.
Linksom of rechtsom zal het wel weer vol komen, ik verwacht niet dat ze de rente nog zullen gaan verhogen.
  woensdag 25 januari 2023 @ 09:12:01 #203
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207704988
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 08:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
De link naar de makelaar werkt niet meer. Zou dit naar aanleiding zijn van wat hier geschreven is?
Als dat zo is, is de noodzaak van dit forum meer dan bewezen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_207705091
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 08:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
De link naar de makelaar werkt niet meer. Zou dit naar aanleiding zijn van wat hier geschreven is?
Dat denk ik wel.

Geldnemer en/of bemiddelaar zullen hier wel niet blij mee zijn.
M.i. twijfelachtig.

Voor mij een reden om nu definitief te beslissen om het project niet mee te nemen.
pi_207705289
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 08:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
De link naar de makelaar werkt niet meer. Zou dit naar aanleiding zijn van wat hier geschreven is?
als je het adres in google zet kom je de gegevens van het pand nog wel tegen,. Ik weet niet waarom de link hier niet werkt.
https://www.heuvel.nl/aan(...)ester-Nooijenlaan-2/
pi_207705474
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 19:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:
En ja hoor vandaag weer een lening van het beruchte CCF crowdfund Duo Joh*n M*l & L*on Westm*as met betalingsproblemen!
Dat is volgens mij al het 5e project in de laatste 2 maanden van deze jongens dat door het ijs zakt.
De mannen hebben er een neusje voor.....drama's met vertraagde werking.
Pecunia non olet
pi_207705573
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:45 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
als je het adres in google zet kom je de gegevens van het pand nog wel tegen,. Ik weet niet waarom de link hier niet werkt.
https://www.heuvel.nl/aan(...)ester-Nooijenlaan-2/
Klopt zie ik nu. Wel vreemd. Misschien kunnen de internet techneuten onder ons hier iets zinnigs over zeggen.
pi_207705605
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:45 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
als je het adres in google zet kom je de gegevens van het pand nog wel tegen,. Ik weet niet waarom de link hier niet werkt.
https://www.heuvel.nl/aan(...)ester-Nooijenlaan-2/
Gisteren werkte het linkje prima.
pi_207705623
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:12 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Gisteren werkte het linkje prima.
edit: werkt ook niet
pi_207705746
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:14 schreef paardendokter het volgende:

[..]
edit: werkt ook niet
Met Chrome wel.
Pecunia non olet
pi_207706232
als je op de link klinkt en refresh doet, kriig je 'm ook gewoon te zien. (met Safari)

en anders is er altijd nog google cache
pi_207706306
quote:
12s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:16 schreef escortmk2 het volgende:
als je op de link klinkt en refresh doet, kriig je 'm ook gewoon te zien. (met Safari)

en anders is er altijd nog google cache
https://www.collincrowdfund.nl/stal-myway/

Hier link naar brochure die (nu in ieder geval) wel gewoon werkt:
https://images.realworks.(...)6ef15d6b2bb&resize=4
pi_207706371
Nieuwe Collin 50k, 8% 3e hypotheek en met negatief eigen vermogen . https://www.collincrowdfund.nl/van-nierop-montage/

Huis buurman is vorig jaar verkocht voor rond de 400K. https://www.funda.nl/koop(...)-42880044-logger-44/
pi_207706403
Klantenonderzoek KoM
We zijn erg benieuwd hoe u onze dienstverlening ervaart. Met uw feedback kunnen wij ons platform verbeteren én vooral doorgaan met doen waar we goed in zijn.

Dus mocht u tevreden zijn met onze dienstverlening, of opbouwende feedback voor ons hebben, horen we dat graag.

Beoordeel Ons

Wij waarderen uw mening.

Met vriendelijke groet,
kapitaalopmaat.nl
pi_207706889
Nieuwe HCN herfinanciering Pavarotti Kijkduin 250K 7.5% 5* https://horecacrowdfundin(...)ti-kijkduin-6p3jxk94

Wat ik hier lees is dat de aflossing van de leningen uit 2021 groot 800K een te grote tol op de liquiditeit trekken/ hebben getrokken en dat er daarom 250 k extra geleend moet worden. Of zie ik dat verkeerd/ te negatief?

[ Bericht 18% gewijzigd door NaRegenDeZon op 25-01-2023 12:12:22 ]
pi_207707086
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe HCN herfinanciering Pavarotti Kijkduin 250K 7.5% 5* https://horecacrowdfundin(...)ti-kijkduin-6p3jxk94

Wat ik hier lees is dat de aflossing van de leningen uit 2021 groot 800K een te grote tol op de liquiditeit trekken/ hebben getrokken en dat er daarom 250 k extra geleend moet worden. Of zie ik dat verkeerd/ te negatief?
Sowieso lijkt het me meer "aanvullende financiering" dan "herfinanciering".
pi_207707465
GvE/De Staatsman staat sinds vandaag open, nu voor 70% gevuld. Ik heb hem meegenomen o.a. vanwege de dekkende 2e hypotheek en de betrokkenheid van de gemeente.

Leuke incentive (gratis overnachting), maar pas bij 2.5K instap.
Pecunia non olet
  woensdag 25 januari 2023 @ 13:13:07 #218
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_207707622
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:30 schreef KrekelJapie het volgende:
Klantenonderzoek KoM
We zijn erg benieuwd hoe u onze dienstverlening ervaart. Met uw feedback kunnen wij ons platform verbeteren én vooral doorgaan met doen waar we goed in zijn.

Dus mocht u tevreden zijn met onze dienstverlening, of opbouwende feedback voor ons hebben, horen we dat graag.

Beoordeel Ons

Wij waarderen uw mening.

Met vriendelijke groet,
kapitaalopmaat.nl
Ik wil graag minder dan één ster geven.
Helaas moet je een datum invullen van de ervaring waar je over schrijft.
Dat zal voor de meesten van ons langer dan een jaar geleden zijn.
Dan doe je voor deze review niet meer mee.
pi_207707859
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 12:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe HCN herfinanciering Pavarotti Kijkduin 250K 7.5% 5* https://horecacrowdfundin(...)ti-kijkduin-6p3jxk94

Wat ik hier lees is dat de aflossing van de leningen uit 2021 groot 800K een te grote tol op de liquiditeit trekken/ hebben getrokken en dat er daarom 250 k extra geleend moet worden. Of zie ik dat verkeerd/ te negatief?
Ik lees het meer dat hij extra kosten heeft gemaakt voor de serre en voorgefinancierd zijn door de toeleveranciers en gewoon afbetaald moeten worden. Ik lees niks geks.
pi_207707938
Vervroegde aflossing FNC: kapperssalon Hair Force 1 uit Hoofddorp.

Ondanks corona en gedwongen sluitingen een goed betaler, achterstallige termijnen werden snel weer ingelopen. Nu na 43/60 maanden in 1x afgelost.
pi_207707949
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 13:30 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Ik lees het meer dat hij extra kosten heeft gemaakt voor de serre en voorgefinancierd zijn door de toeleveranciers en gewoon afbetaald moeten worden. Ik lees niks geks.
De ondernemer heeft bij mij een goede naam opgebouwd. Hij heeft ook in de moeilijke perioden 2020-2021 stevig doorbetaald :)

[ Bericht 10% gewijzigd door obligataire op 25-01-2023 13:50:01 ]
Pecunia non olet
pi_207708238
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 13:37 schreef obligataire het volgende:

[..]
De ondernemer heeft bij mij een goede naam opgebouwd. Hij heeft ook in de moeilijke perioden 2020-2021 stevig doorbetaald :)
Sterker nog, hij heeft geld opgehaald voor een Pavarotti take away in Leidschendam waar ze nog niet eens aan de verbouwing zijn begonnen. Fiets er regelmatig langs. Ondertussen lost hij al sinds 26 augustus 2022 af op deze lening bij HCN.
pi_207708257
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 14:02 schreef Crowdmeister het volgende:

[..]
Sterker nog, hij heeft geld opgehaald voor een Pavarotti take away in Leidschendam waar ze nog niet eens aan de verbouwing zijn begonnen. Fiets er regelmatig langs. Ondertussen lost hij al sinds 26 augustus 2022 af op deze lening bij HCN.
Dat zou er dus ook op kunnen duiden dat hij het geld heeft gebruikt om ergens anders een gat op te vullen.
pi_207708267
Ik heb ook uitnodiging gekregen om review KOM op Trustpilot te schrijven. Ook gedaan.
Je kan de datum zelf invullen, als je maar zorgt dat die minder dan een jaar geleden is.
De reviews die er staan zijn ronduit desastreus
(En terecht imo)
pi_207708367
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 14:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Dat zou er dus ook op kunnen duiden dat hij het geld heeft gebruikt om ergens anders een gat op te vullen.
Dan zal voor deze t.z.t. ook nog wel een herfinancieringsronde komen. En misschien speelt de terugbetalingsverplichting aan de Fiscus vanaf oktober ook nog wel een rol. Het is maar goed dat we niet alles weten. Uiteindelijk zal het wel goed komen denk ik zolang hij maar meer aflost dan dat hij bijleent :)
En zelfs dan: zijn cashflow zal ongetwijfeld stukken hoger liggen nu door alle uitbreidingen die er geweest zijn met name in Kijkduin.
Pecunia non olet
pi_207708435
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 14:14 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dan zal voor deze t.z.t. ook nog wel een herfinancieringsronde komen. En misschien speelt de terugbetalingsverplichting aan de Fiscus vanaf oktober ook nog wel een rol. Het is maar goed dat we niet alles weten. Uiteindelijk zal het wel goed komen denk ik zolang hij maar meer aflost dan dat hij bijleent :)
En zelfs dan: zijn cashflow zal ongetwijfeld stukken hoger liggen nu door alle uitbreidingen die er geweest zijn met name in Kijkduin.
Ik hoop voor hem dat het snel voorjaar/zomer wordt. :) Ik sla deze maar even over heb genoeg pavarotti in mijn portfolio voor het moment dus even geen nieuwe risico's in deze lening nemer.
pi_207708452
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 14:14 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dan zal voor deze t.z.t. ook nog wel een herfinancieringsronde komen. En misschien speelt de terugbetalingsverplichting aan de Fiscus vanaf oktober ook nog wel een rol. Het is maar goed dat we niet alles weten. Uiteindelijk zal het wel goed komen denk ik zolang hij maar meer aflost dan dat hij bijleent :)
En zelfs dan: zijn cashflow zal ongetwijfeld stukken hoger liggen nu door alle uitbreidingen die er geweest zijn met name in Kijkduin.
Het kan van alles zijn, tekort aan werklui, Rene Bogaart heeft ontzettend veel energie in Pavarotti Kijkduin moeten steken, wellicht heeft hij ook geen haast vanwege de idiote energie prijzen voor een nieuwe vestiging in Leidschendam, dan wordt pizza's bakken geen renderende business.
pi_207708462
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 14:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ik hoop voor hem dat het snel voorjaar/zomer wordt. :) Ik sla deze maar even over heb genoeg pavarotti in mijn portfolio voor het moment dus even geen nieuwe risico's in deze lening nemer.
Ik zit ook al in Kijkduin 2x, Leiden en Leidschendam. Uit hoofde van risico spreiding laat ik hem ook lopen.
pi_207708497
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:30 schreef KrekelJapie het volgende:
Klantenonderzoek KoM
We zijn erg benieuwd hoe u onze dienstverlening ervaart. Met uw feedback kunnen wij ons platform verbeteren én vooral doorgaan met doen waar we goed in zijn.

Dus mocht u tevreden zijn met onze dienstverlening, of opbouwende feedback voor ons hebben, horen we dat graag.

Beoordeel Ons

Wij waarderen uw mening.

Met vriendelijke groet,
kapitaalopmaat.nl
Zojuist gevuld. Met dit rapport gaat kom niet over naar t volgende leerjaar.
pi_207709028
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin 50k, 8% 3e hypotheek en met negatief eigen vermogen . https://www.collincrowdfund.nl/van-nierop-montage/

Huis buurman is vorig jaar verkocht voor rond de 400K. https://www.funda.nl/koop(...)-42880044-logger-44/
linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207709937
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 14:30 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Zojuist gevuld. Met dit rapport gaat kom niet over naar t volgende leerjaar.
Ik denk dat ze van school af gestuurd worden.... ;)
Pecunia non olet
pi_207710201
SIG

Brederodestraat 31-33 LIVE 27 jan 16.00 uur
Van: Japhet Habiyambere

https://investeren.sameni(...)rederodestraat-31-33

Veel ruimte tussen WOZ en taxatiewaarde.
pi_207710207
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:30 schreef KrekelJapie het volgende:
Klantenonderzoek KoM
We zijn erg benieuwd hoe u onze dienstverlening ervaart. Met uw feedback kunnen wij ons platform verbeteren én vooral doorgaan met doen waar we goed in zijn.

Dus mocht u tevreden zijn met onze dienstverlening, of opbouwende feedback voor ons hebben, horen we dat graag.

Beoordeel Ons

Wij waarderen uw mening.

Met vriendelijke groet,
kapitaalopmaat.nl
Ik vraag mij af wat KOM bezielt om dit bericht aan personen te sturen die al jaren niet meer investeren via hun website. Waarom niet alleen aan de mensen die 1) een actief account hebben en 2) recent nog hebben geïnvesteerd? Dan is de kans op positieve(re) reviews ook wat groter. Ik heb de e-mail ook ontvangen (en genegeerd).

[ Bericht 1% gewijzigd door Groepfunder op 25-01-2023 16:59:04 ]
pi_207710321
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:53 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Ik vraag mij af wat KOM bezielt om dit bericht aan personen te sturen die al jaren niet meer investeren via hun website. Waarom niet alleen aan de mensen die 1) een actief account hebben en 2) recent nog hebben geïnvesteerd? Dan is de kans op positieve(re) reviews ook wat groter. Ik heb de e-mail ook ontvangen (en genegeerd).
Blij dat ik daar uit ben na een 34 projecten.
pi_207710498
Ik denk niet dat KOM die uitnodigingen verstuurd heeft, maar Trustpilot
pi_207710553
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 17:18 schreef bleyenburg het volgende:
Ik denk niet dat KOM die uitnodigingen verstuurd heeft, maar Trustpilot
Dat is een correcte aanname. Maar de e-mail is wel geschreven uit hoofde van KOM. Dus blijft de vraag dezelfde: wat bezielt KOM om zoveel mensen aan te schrijven die mogelijk vanwege negatieve ervaringen zijn gestopt op dit platform? Ik blijf het een wonderlijke keuze vinden.
  woensdag 25 januari 2023 @ 17:25:34 #237
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_207710571
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 17:23 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Dat is een correcte aanname. Maar de e-mail is wel geschreven uit hoofde van KOM. Dus blijft de vraag dezelfde: wat bezielt KOM om zoveel mensen aan te schrijven die mogelijk vanwege negatieve ervaringen zijn gestopt op dit platform? Ik blijf het een wonderlijke keuze vinden.
Ik weet niet of die aanname wel zo correct is.
Deze opmerking staat onder het bericht:
quote:
Deze review-uitnodiging is verzonden door kapitaalopmaat.nl m.b.v. het Trustpilot-platform. kapitaalopmaat.nl is de gegevensbeheerder van je persoonlijke gegevens die zijn gebruikt om deze e-mail te verzenden, en Trustpilot is de gegevensverwerker.
Neemt niet weg dat het inderdaad meer dan een beetje dom is om mensen aan te schrijven die al jaren niet meer investeren.
Tekent het platform.
pi_207710600
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 17:53 schreef flexion het volgende:

[..]
Ik zie dat de betaling zojuist gestort is. Maar geen bericht verder van SIG met de reden van de late betaling of een boeterente oid. Ik wacht nog even af of er nog een mail volgt vanuit SIG
quote:
Beste investeerder,

Gisteren is de te late betaling, van de rente en aflossing voor de maand december, van dit project in de e-Wallets uitgekeerd. Vanwege deze late betaling is er een boeterente opgelegd. Zodra deze is voldaan zullen wij de boeterente uitkeren aan de investeerders in dit project.

Met vriendelijke goet,

SamenInGeld Team
pi_207711318
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:53 schreef zeeland6 het volgende:
SIG

Brederodestraat 31-33 LIVE 27 jan 16.00 uur
Van: Japhet Habiyambere

https://investeren.sameni(...)rederodestraat-31-33

Veel ruimte tussen WOZ en taxatiewaarde.
wordt dus schijf 1A
pi_207711888
Over 12 minuten een webinar over box 3
quote:
Webinar over de gewijzigde regeling BOX 3 belastingheffing
Recent heeft Waardevoorjegeld een artikel gepubliceerd over de wijzigingen in de Box 3 belastingheffing; een onderwerp dat u allen aangaat. Wellicht valt uw totale vermogen onder de vrijstellingsgrens. In dat geval hebben de wijzigingen geen invloed op uw aanslag inkomstenbelasting. Toch is het zinvol om hier de informatie over te volgen; helemaal als uw vermogen boven die grens uitkomt!

De belangstelling voor het artikel was zo groot, dat wij besloten hebben om hier een webinar over te organiseren. Dat doen wij voorafgaand aan de opening van het nieuwe project op woensdagavond 25 januari om 19.30 uur

De link naar dit Webinar is nog niet beschikbaar. Ga naar ons kanaal en abonneer je. Als je dan ook de herinneringen aan zet (belletje) dan ontvang je de melding op het moment dat de uitzending gaat beginnen.
pi_207712303
Wellicht heeft KOM een hip extern marketingburo ingeschakeld die zich niet helemaal in hun klant hebben verdiept.
Als deze actie echt vanuit KOM is geïnitieerd, komt het mij nogal masochistisch over.
pi_207712636
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:19 schreef KrekelJapie het volgende:
Over 12 minuten een webinar over box 3
[..]

WVJG project 8,5% 12mnd open
pi_207715938
quote:
12s.gif Op woensdag 25 januari 2023 18:39 schreef peterc het volgende:

[..]
wordt dus schijf 1A
Ik neem hem helemaal niet mee. Reden: plannen van De Jonge voor middenhuur vanaf 2024. Dit is er zo eentje die in de gevarenzone beland met een huur van 1000.
pi_207716467
Altijd weer spannend: Fundingcircle. 80% meer op de rekening gestort dan afgelopen maand(en). Specificatie op site laat altijd even op zich wachten. Ben benieuwd welk project of projecten zijn afgelost. Zien we morgen of overmorgen wel.
  donderdag 26 januari 2023 @ 07:44:11 #245
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207717402
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:29 schreef Crowdyfunder het volgende:
Altijd weer spannend: Fundingcircle. 80% meer op de rekening gestort dan afgelopen maand(en). Specificatie op site laat altijd even op zich wachten. Ben benieuwd welk project of projecten zijn afgelost. Zien we morgen of overmorgen wel.
Of ingelopen achterstand.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_207719313
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:29 schreef Crowdyfunder het volgende:
Altijd weer spannend: Fundingcircle. 80% meer op de rekening gestort dan afgelopen maand(en). Specificatie op site laat altijd even op zich wachten. Ben benieuwd welk project of projecten zijn afgelost. Zien we morgen of overmorgen wel.
De spanning is er weer af: specificatie staat online. In mijn geval ook wat meer ontvangen als verwacht, een aantal betalingen op projecten die default zijn. Ondertussen een recovery van ruim 20% op de default projecten.
pi_207719678
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 23:29 schreef Crowdyfunder het volgende:
Altijd weer spannend: Fundingcircle. 80% meer op de rekening gestort dan afgelopen maand(en). Specificatie op site laat altijd even op zich wachten. Ben benieuwd welk project of projecten zijn afgelost. Zien we morgen of overmorgen wel.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 11:42 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
De spanning is er weer af: specificatie staat online. In mijn geval ook wat meer ontvangen als verwacht, een aantal betalingen op projecten die default zijn. Ondertussen een recovery van ruim 20% op de default projecten.
Voor mij is dit al een tijdje niet spannend meer. Mijn inleg heb ik al enige tijd terug.

Verder heb ik er nog 13 lopende projecten en als die alle 13 vanaf vandaag niks meer zouden betalen dan heb ik in de 5 jaar dat ik projecten bij FnC heb gehad een gemiddeld jaarlijks rendement gehaald van 8,3% netto. Bij geen enkel ander platform heb ik zo’n mooi resultaat gehaald.
Als er van die laatste 13 projecten nog 65% gaat terugkomen dan zou ik ruim boven de 10% netto uitkomen.

November 2024 loopt officieel mijn laatste project af.
pi_207720337
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2023 12:28 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
Voor mij is dit al een tijdje niet spannend meer. Mijn inleg heb ik al enige tijd terug.

Verder heb ik er nog 13 lopende projecten en als die alle 13 vanaf vandaag niks meer zouden betalen dan heb ik in de 5 jaar dat ik projecten bij FnC heb gehad een gemiddeld jaarlijks rendement gehaald van 8,3% netto. Bij geen enkel ander platform heb ik zo’n mooi resultaat gehaald.
Als er van die laatste 13 projecten nog 65% gaat terugkomen dan zou ik ruim boven de 10% netto uitkomen.

November 2024 loopt officieel mijn laatste project af.
Ook zo'n staat van dienst.
32 nog lopend, 83 afgelost en 15 afgeboekt. Totaal 130.

En er komt nog steeds wat recovery terug uit een paar afgeboekte projecten.

FNC was net als schieten met hagel, je raakt altijd wel wat en als je iets beter mikt dan kun je er goed van eten :)
Pecunia non olet
pi_207721704
SIG Navolaan van Ilyas ging weer als vanouds speedy in schijf 1A & 3, nu ook 1B vol / 89% vol / zat er tussen in 1A
pi_207721807
quote:
14s.gif Op donderdag 26 januari 2023 12:28 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
Voor mij is dit al een tijdje niet spannend meer. Mijn inleg heb ik al enige tijd terug.

Verder heb ik er nog 13 lopende projecten en als die alle 13 vanaf vandaag niks meer zouden betalen dan heb ik in de 5 jaar dat ik projecten bij FnC heb gehad een gemiddeld jaarlijks rendement gehaald van 8,3% netto. Bij geen enkel ander platform heb ik zo’n mooi resultaat gehaald.
Als er van die laatste 13 projecten nog 65% gaat terugkomen dan zou ik ruim boven de 10% netto uitkomen.

November 2024 loopt officieel mijn laatste project af.
Same here, ik heb (net als oblie) nog 32 lopende projecten. 19 in default waar bij een redelijk aantal projecten regelmatig nog wat binnenkomt.
Qua huidig netto rendement vergelijkbaar met jou.
Ik verwacht ook boven de 10% uit te komen uiteindelijk. Prima performance dus.
pi_207722326
quote:
12s.gif Op donderdag 26 januari 2023 15:56 schreef peterc het volgende:
SIG Navolaan van Ilyas ging weer als vanouds speedy in schijf 1A & 3, nu ook 1B vol / 89% vol / zat er tussen in 1A
Het was mij al eerder opgevallen dat er soms iets bijzonders gebeurd bij de inschrijvingen van SamenInGeld. Ik had het idee dat er al inschrijvingen kwamen nog voordat het project open is gezet. Zo zag ik de vorige keer dat om precies 15:00:00 uur er al geld in het project zat, maar kon er nog niet echt de vinger achter krijgen of het project nou net iets eerder open ging, danwel dat er toch investeerders zijn die al voor de opening inleggen.

Vandaag heb ik daar weer scherp op gelet en dit keer wel bewijs kunnen vastleggen.
15 seconden voor de start was er een inleg in het project. Dat terwijl het voor mij als investeer alle buttons nog op disabled staan.

Er zijn dus al investeringen voordat het project open gesteld wordt. Dat lijkt mij niet juist.
Onderstaande screenshot is om 14:59:45 uur gemaakt.



Noot trouwens dat om 14:59:40 deze investering nog niet zichtbaar was.
pi_207722423
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 17:11 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Het was mij al eerder opgevallen dat er soms iets bijzonders gebeurd bij de inschrijvingen van SamenInGeld. Ik had het idee dat er al inschrijvingen kwamen nog voordat het project open is gezet. Zo zag ik de vorige keer dat om precies 15:00:00 uur er al geld in het project zat, maar kon er nog niet echt de vinger achter krijgen of het project nou net iets eerder open ging, danwel dat er toch investeerders zijn die al voor de opening inleggen.

Vandaag heb ik daar weer scherp op gelet en dit keer wel bewijs kunnen vastleggen.
15 seconden voor de start was er een inleg in het project. Dat terwijl het voor mij als investeer alle buttons nog op disabled staan.

Er zijn dus al investeringen voordat het project open gesteld wordt. Dat lijkt mij niet juist.
Onderstaande screenshot is om 14:59:45 uur gemaakt.

[ afbeelding ]

Noot trouwens dat om 14:59:40 deze investering nog niet zichtbaar was.
klopt, viel mij vandaag ook op dat op het moment van open gaan er al een bedrag geïnvesteerd was.
pi_207723106
Ook ik had de 5k al gezien om 14.59, wellicht toch een investeerder die voorrang krijgt.
-
pi_207723894
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 18:35 schreef bonenstaak het volgende:
Ook ik had de 5k al gezien om 14.59, wellicht toch een investeerder die voorrang krijgt.
George Orwell zei het al. "all animals are......."
Pecunia non olet
pi_207725120
quote:
Beste investeerder,

Vandaag hebben wij u bericht dat uw jaaropgave van 2022 voor u was klaargezet in uw ‘Mijn Collin’ omgeving.
Helaas bleek in sommige gevallen een fout te hebben opgetreden. Om deze reden is de jaaropgave tijdelijk uit uw account verwijderd.

U zult een nieuw bericht ontvangen zodra de juiste jaaropgave gereed is.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Collin Crowdfund
pi_207726690
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 16:53 schreef zeeland6 het volgende:
SIG

Brederodestraat 31-33 LIVE 27 jan 16.00 uur
Van: Japhet Habiyambere

https://investeren.sameni(...)rederodestraat-31-33

Veel ruimte tussen WOZ en taxatiewaarde.
Nummer 47 in die straat staat op Funda voor een vraagprijs van ¤3,0K/m2 en die woning ziet er een stuk beter uit dan dit SIG-object. ¤370K taxatie voor 94m2 lijkt op basis daarvan veel te hoog. Tegen dezelfde multiple zouden ze ¤285K kunnen vragen. Kijkend naar de staat van binnen lijkt me ¤260K realistischer. Meer dan een ton lager! Op basis van de echte marktwaarde in vrije verkoop zit je in schijf 1A waarschijnlijk op een LTV tussen de 60 en 65%.

SIG baseert de schijven op de marktwaarde in verhuurde staat; ik weet niet hoe hoog die moet worden. Ongelooflijk dat ze hier ¤3.000 per maand voor verwachten te krijgen. Als dat zo is, zou de waarde in verhuurde staat juist omhoog mogen. Maar met de middenhuurellende die eraan komt, kijk ik liever naar de vrije verkoopwaarde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Atlas_ op 27-01-2023 07:57:41 ]
pi_207730299
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 10:21 schreef GereDathan het volgende:
Rondom ComFort Real Estate is het oorverdovend stil, precies een maand geleden heeft GvE de complete lening opgeëist. Op alle kanalen waar ComFort eerder actief was is het ook oorverdovend stil. Ik voorspel een snel faillissement.
Afwachten, telefonisch is deze club uit de lucht. Na al mijn Max faillisementen kan dit er nog wel bij, pffff.
pi_207731262
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 17:11 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Het was mij al eerder opgevallen dat er soms iets bijzonders gebeurd bij de inschrijvingen van SamenInGeld. Ik had het idee dat er al inschrijvingen kwamen nog voordat het project open is gezet. Zo zag ik de vorige keer dat om precies 15:00:00 uur er al geld in het project zat, maar kon er nog niet echt de vinger achter krijgen of het project nou net iets eerder open ging, danwel dat er toch investeerders zijn die al voor de opening inleggen.

Vandaag heb ik daar weer scherp op gelet en dit keer wel bewijs kunnen vastleggen.
15 seconden voor de start was er een inleg in het project. Dat terwijl het voor mij als investeer alle buttons nog op disabled staan.

Er zijn dus al investeringen voordat het project open gesteld wordt. Dat lijkt mij niet juist.
Onderstaande screenshot is om 14:59:45 uur gemaakt.

[ afbeelding ]

Noot trouwens dat om 14:59:40 deze investering nog niet zichtbaar was.
Mij was dit ook opgevallen. Ik logde om 14.59 in en zag de betaling in schijf 3. Als ik het goed zag heb ik ook om 14.59 de investering kunnen starten (niet heel nauwgelet opgelet maar toen ik zag dat er geinvesteerd was heb ik direct schijf 1a geklikt).

Als het natuurlijk zo nauw loopt op 15 seconden kan het ook om 15.00 zijn geweest
pi_207731513
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 00:44 schreef quepos het volgende:

[..]
Afwachten, telefonisch is deze club uit de lucht. Na al mijn Max faillisementen kan dit er nog wel bij, pffff.
Hoho, Max zijn uitgestelde betalingen he, gewoon een jaar bij de oorspronkelijke aflosdatum tellen. Voorlopig nog geen enkel bericht waar de aflossingen blijven van Gels*enkirchen van 30 dec 2022.

[ Bericht 0% gewijzigd door Crowdmeister op 27-01-2023 09:14:16 (Wijziging) ]
pi_207731670
Volgende test voor Max Crowdfund wordt het aanleveren van de jaaropgave. Ze proberen zelf allang niet meer de gegevens in het dashboard actueel te houden (bij mij klopt er in ieder geval helemaal niks van) en dat doet mij vrezen voor het ergste als ze straks jaaropgaven moeten gaan uitsturen.
pi_207731712
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 09:28 schreef dbrmnn het volgende:
Volgende test voor Max Crowdfund wordt het aanleveren van de jaaropgave. Ze proberen zelf allang niet meer de gegevens in het dashboard actueel te houden (bij mij klopt er in ieder geval helemaal niks van) en dat doet mij vrezen voor het ergste als ze straks jaaropgaven moeten gaan uitsturen.
Als hun administratie gekoppeld is aan het Dashboard dan klopt er inderdaad helemaal niks van. De jaaropgave is dan een mooi document om als basis te gebruiken voor een eventuele klacht bij de AFM of elders.
pi_207731784
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 00:44 schreef quepos het volgende:

[..]
Afwachten, telefonisch is deze club uit de lucht. Na al mijn Max faillisementen kan dit er nog wel bij, pffff.
Nergens meer iets van bericht en de telefoon is inderdaad dood. Denk dat het klaar is met de scam. Hopelijk komt er nog iets uit de verkoop van het onroerend goed, maar dat zal wel een lange adem worden ben ik bang.
pi_207732170
Als een CF zelf al meldt dat ze de gegevens van de jaaropgave niet aanleveren aan de Belastingdienst, is er dan überhaupt wel een verplichting om er een aan te leveren bij de klanten? Of is het dan alleen een stukje service?
pi_207732951
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 10:19 schreef Crowdmeister het volgende:
Als een CF zelf al meldt dat ze de gegevens van de jaaropgave niet aanleveren aan de Belastingdienst, is er dan überhaupt wel een verplichting om er een aan te leveren bij de klanten? Of is het dan alleen een stukje service?
Crowdfunding platformen mochten de afgelopen jaren geld ophalen, maar alleen met een ontheffing van de AFM.
Ik neem aan dat daar wel de nodige voorwaarden bij gesteld zijn. Of daar ook een jaaropgave bij zat weet ik zo snel niet.

Er zijn in ieder geval de nodige vereisten opgesteld, zoals de kennistoets, en maximale inleg van 80k per privé persoon. En zo waren er de afgelopen periode al veel meer vereisten. Daar werd ook zeker gesproken over de informatieverstrekking naar klanten toe.
pi_207733413
Nieuwe SIG 5 jaar. Snelle blik lijkt het me een veilig project

https://investeren.sameni(...)lo-clematisstraat-65
pi_207733951
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 09:28 schreef dbrmnn het volgende:
Volgende test voor Max Crowdfund wordt het aanleveren van de jaaropgave. Ze proberen zelf allang niet meer de gegevens in het dashboard actueel te houden (bij mij klopt er in ieder geval helemaal niks van) en dat doet mij vrezen voor het ergste als ze straks jaaropgaven moeten gaan uitsturen.
daar komt nog bij dat ze bij de portefeuillewaardering op enig moment een "reservering" maken voor achterstanden en die is gestaffeld, dat maakt het nog een stuk ingewikkelder. Tenzij je natuurlijk een verlenging met omzetting in full bullit geen achterstand noemt ook al gaat het om een project van een half jaar dat voor onbepaalde tijd, in elk geval meer dan een jaar, wordt verlengd. En dit meer regel dan uitzondering is
pi_207733953
Als inderdaad de schuldsanering minder dan 3% van de uitstaande vordering oplevert is het logisch dat je niet akkoord gaat. Dus ok! zo HCN. Dan maar Wsnp afwachten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207733986
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:11 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
daar komt nog bij dat ze bij de portefeuillewaardering op enig moment een "reservering" maken voor achterstanden en die is gestaffeld, dat maakt het nog een stuk ingewikkelder. Tenzij je natuurlijk een verlenging met omzetting in full bullit geen achterstand noemt ook al gaat het om een project van een half jaar dat voor onbepaalde tijd, in elk geval meer dan een jaar, wordt verlengd. En dit meer regel dan uitzondering is
Formeel geen achterstand daar volgens mij wat ik gelezen heb de geldverstrekkers gevraagd wordt om akkoord te gaan met de nieuwe "full bullit" voorwaarden. Dus formeel geen defaults of achterstanden als tenminste de afgesproken rentes worden voldaan.
pi_207734040
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Formeel geen achterstand daar volgens mij wat ik gelezen heb de geldverstrekkers gevraagd wordt om akkoord te gaan met de nieuwe "full bullit" voorwaarden. Dus formeel geen defaults of achterstanden als tenminste de afgesproken rentes worden voldaan.
Bij Corbelo (in elk geval het project waar ik als test van het platform destijds ingestapt ben) is het niet gevraagd (eenzijdig opgelegd) en wordt er geen rente betaald en is ook rente die eerder was toegezegd (alle rente t/m juni zou betaald worden bij de omzetting) nooit voldaan.
pi_207734425
Linkje kleine lening voetbalreizen
https://www.collincrowdfu(...)3c8a49001c95b13a204a
2e hypotheek woonhuis
pi_207734483
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 14:06 schreef KrekelJapie het volgende:
Linkje kleine lening voetbalreizen
https://www.collincrowdfu(...)3c8a49001c95b13a204a
2e hypotheek woonhuis
Linkje is weer welkom :7
Fijne vent 8-)

[ Bericht 7% gewijzigd door impact9 op 27-01-2023 14:27:28 ]
pi_207734562
Aankoop boederij voor opvang jongeren zie ik niet meer terug op WvjG.

Was ook maar iets van 12% opgehaald en ze hadden meer dan een miljoen nodig.

[ Bericht 49% gewijzigd door KrekelJapie op 27-01-2023 14:28:53 ]
  vrijdag 27 januari 2023 @ 14:28:41 #273
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207734678
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 14:06 schreef KrekelJapie het volgende:
Linkje kleine lening voetbalreizen
https://www.collincrowdfu(...)3c8a49001c95b13a204a
2e hypotheek woonhuis
Wordt dit een FOK-projectje?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 14:39:04 #274
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_207734808
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 14:19 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop boederij voor opvang jongeren zie ik niet meer terug op WvjG.

Was ook maar iets van 12% opgehaald en ze hadden meer dan een miljoen nodig.
Deze mail kreeg ik gisteren van Johan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 15:19:18 #275
441364 NaRegenDeZon
pi_207735190
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 14:28 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
https://www.collincrowdfu(...)3c8a49001c95b13a204a

Wordt dit een FOK-projectje?
Zou zo maar kunnen.
Ik laat deze zelf echter wel lopen.
Te veel risico met een negatief eigen vermogen van 49K +35K. Dan is een magere 2 e hypotheek voor mij niet goed genoeg om een zeker gevoel te krijgen.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 15:23:10 #276
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_207735230
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 15:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Zou zo maar kunnen.
Ik laat deze zelf echter wel lopen.
Te veel risico met een negatief eigen vermogen van 49K +35K. Dan is een magere 2 e hypotheek voor mij niet goed genoeg om een zeker gevoel te krijgen.
Link werkt ook niet meer lijkt het
  vrijdag 27 januari 2023 @ 15:28:38 #277
441364 NaRegenDeZon
pi_207735286
Nieuw Fitness Project Captal Circle https://www.capitalcircle.nl/investeren/465-ft-club-zetten

Ik doe niet mee. Capital Circle moet eerst maar eens haar best gaan doen om default projecten uit te winnen.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 17:22:59 #278
485586 KrekelJapie
pi_207736473
U heeft eerder geïnvesteerd in project(en) van BM Capital. Daarom maken we u graag als eerste attent op het project BM Capital III – 26948. Het project gaat voor u open op maandag 30 januari a.s. om 14.00 uur. Via deze link kunt u het project als eerste inzien https://www.geldvoorelkaa(...)=26948&code=br26948i
  vrijdag 27 januari 2023 @ 18:02:21 #279
428379 Horsemen
pi_207736937
Collin eventjes offline.

quote:
Momenteel wordt er een verbeterde versie van het Collin Crowdfund platform online geplaatst. Over enkele minuten zal het platform weer beschikbaar zijn voor gebruik. Excuses voor het ongemak!

Als u vragen heeft kunt u op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:30 uur contact opnemen met onze servicedesk.
E-mail: info@collincrowdfund.nl
Telefoon: 085 - 401 65 46 (Lokaal tarief)
  vrijdag 27 januari 2023 @ 21:23:10 #280
499401 Laurens880
pi_207740164
Ik krijg zojuist onderstaande e-mail van Max Crowdfund dat mijn account is geblokkeerd. Ik kan inderdaad niet meer inloggen. Behoorlijk dreigende taal zonder enige uitleg aan een klant die niets verkeerd heeft gedaan. Op andere websites wordt er bij een KYC-probleem gewoon om een nieuwe identificatie gevraagd (tot nu toe in alle gevallen automatisch geregeld zonder contact met klantenservice) en wordt een account pas geblokkeerd als je die verificatie niet binnen X dagen voltooit.

Hopelijk wordt het maandag snel opgelost na contact met de klantenservice, maar het geeft me toch een ongemakkelijk gevoel dat dit zo maar kan gebeuren terwijl ik niets verkeerd heb gedaan.

Iemand die dit al eens eerder heeft meegemaakt?

quote:
Dear <<e-mailadres>>,

We are sorry to inform you that we have rejected your account for the following reason(s):

Your ID is blacklisted.

Please contact support@maxpropertygroup.com for more information.

Best regards,
Max Crowdfund team


[ Bericht 4% gewijzigd door Laurens880 op 27-01-2023 21:51:05 (verduidelijkt) ]
  zaterdag 28 januari 2023 @ 07:22:17 #281
485586 KrekelJapie
pi_207743267
Aankoop grond bedrijfsunit
https://www.collincrowdfund.nl/de-jong-vloeren/
1e hypotheek
  zaterdag 28 januari 2023 @ 07:32:31 #282
457918 quepos
pi_207743285
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 07:22 schreef KrekelJapie het volgende:
Aankoop grond bedrijfsunit
https://www.collincrowdfund.nl/de-jong-vloeren/
1e hypotheek
Afgelopen week is er daar ook al een loodsje gefinancierd bij ccf. Zit ook aardig wat plakwerk in van Collin, zal de ondernemer eens even googlen over zijn recensies.

Onderstaande project is van afgelopen week.

https://www.collincrowdfu(...)tallatie-en-service/
  zaterdag 28 januari 2023 @ 07:38:25 #283
500337 Crowdmeister
pi_207743289
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 07:32 schreef quepos het volgende:

[..]
Afgelopen week is er daar ook al een loodsje gefinancierd bij ccf. Zit ook aardig wat plakwerk in van Collin, zal de ondernemer eens even googlen over zijn recensies.

Onderstaande project is van afgelopen week.

https://www.collincrowdfu(...)tallatie-en-service/
De twee units zitten naast elkaar lijkt het? Wel met een ander kadaster nummer.
Edit, ik zie op streetview dat er een verkoopbord staat dat er 87 units van 50m2 in de verkoop gaan. Dus met mond op mond reclame van de plaatselijke ondernemers zouden er zomaar nog veel meer aanvragen via CCF kunnen komen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Crowdmeister op 28-01-2023 10:40:12 (Aanvulling) ]
  zaterdag 28 januari 2023 @ 09:49:25 #284
485586 KrekelJapie
pi_207744010
Sirrapa vastgoed I en Sirrapa II vervroegd afgelost en gestort in wallet. Nog geen bericht van CCF ontvangen.

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 28-01-2023 10:37:34 ]
  zaterdag 28 januari 2023 @ 10:45:05 #285
476740 GereDathan
pi_207744754
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 09:11 schreef InVestEerder het volgende:
Tegen de gewoonte in krijgt CRE het Aparthotel in Frankfurt maar moeizaam vol.
Fase I staat, ondanks al 2 mails, nog maar op 89%. Komt bij dat er op CRE projecten vaak eerst 'blind' vrijblijvend wordt ingeschreven, en dat investeerders pas daarna de pitch goed gaan doorlezen. Daarom is werkelijke aantal investeerders vaak fors lager dan aantal inschrijvers.
Weliswaar geen platformkosten op dit project maar investeerders lijken 6,5% te mager te vinden voor een 2e hypotheek en LTV van 69%. En dat is best begrijpelijk; de tijden zijn flink veranderd in de afgelopen maanden.
Linksom of rechtsom zal het wel weer vol komen, ik verwacht niet dat ze de rente nog zullen gaan verhogen.
Ik heb de optie om aan fase I mee te doen, wat zou jij doen?
  zaterdag 28 januari 2023 @ 11:51:19 #286
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207745602
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 10:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik heb de optie om aan fase I mee te doen, wat zou jij doen?
Ik heb zelf meegedaan aan fase I voor het minimum bedrag en deze gisteravond betaald. Op dat moment was er 44% binnengeharkt. Dus ik bettwijfel of ze hier wel aan de 100% zullen gaan komen.
Wel eigenaardig, bij dit project al héél snel na eerste publicatie gevraagd om betaling af te ronden. Ze zitten kennelijk behoorlijk omhoog.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 12:00:22 #287
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_207745714
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 09:49 schreef KrekelJapie het volgende:
Sirrapa vastgoed I en Sirrapa II vervroegd afgelost en gestort in wallet. Nog geen bericht van CCF ontvangen.
Ik zag het idd. Was maar een heel kort projectje maar met mooie rente van 9%. Door de boeterente toch nog best leuk en achteraf jammer dat ik maar zo bescheiden heb ingelegd....
  zaterdag 28 januari 2023 @ 12:07:18 #288
499819 Slingervinger
pi_207745791
Zijn er FOK-ers die gaan deelnemen aan de MAX Q&A-sessie over Corbelo op 31-1? Ik kan zelf helaas niet maar ben uiteraard wel benieuwd gelet op de vele vraagpunten. Inmiddels heeft MAX maar liefst 10156 geregistreerde gebruikers
  zaterdag 28 januari 2023 @ 12:08:33 #289
460176 peterc
pi_207745805
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:23 schreef Belegger9 het volgende:
Nieuwe SIG 5 jaar. Snelle blik lijkt het me een veilig project

https://investeren.sameni(...)lo-clematisstraat-65
https://www.funda.nl/koop(...)5-clematisstraat-65/

Nieuwe Collin, weer een tranche.
https://www.collincrowdfund.nl/50plus-mobiel-5/

[ Bericht 10% gewijzigd door peterc op 28-01-2023 12:38:30 ]
  zaterdag 28 januari 2023 @ 17:07:57 #290
500337 Crowdmeister
pi_207749125
De Jong vloeren bij CCF, winstgevend bedrijfje, 1e hyp met lage LTV, eigen inbreng, kopie van Vd Schoot montage.
Linkje welkom!

[ Bericht 4% gewijzigd door Crowdmeister op 28-01-2023 18:59:26 (Aanvulling) ]
  zaterdag 28 januari 2023 @ 18:32:06 #291
3885 dyna18
pi_207750176
KOM vraagt om een stemming, maar doet dat op een wat bijzondere manier.

In de mail ontving ik gisteren de volgende boodschap:
quote:
Beste investeerder,
Zojuist is er een "Update" geplaatst bij project L*dge Trading Company
Verder geen informatie in de e-mail wat het betreft.

Kom je op de site, dan blijkt daar gevraagd te worden om in te stemmen om één onderneemster te ontslaan van hoofdelijke aansprakelijkheid. En dat we 10 dagen hebben om te reageren.
Die stemming gaat echter op een manier die ik nog niet eerder gezien heb.

quote:
Graag vernemen wij van u of u wenst in te stemmen met het voorstel. Het voorstel is, met verklaring van onderneemster, te vinden als bijlage bij het project, onderaan de tab ‘Zekerheden’. U kunt uw keuze kenbaar maken door het plaatsen van een reactie (heeft de voorkeur) of door ons een e-mail te sturen.

Wij wachten in eerste instantie tien werkdagen op uw respons. Aan de hand van uw feedback, maken wij een keuze.
Het proces van hoe deze stemming loopt komt op mij in ieder geval niet heel duidelijk over. KOM heeft in het verleden toch wel via een andere (duidelijkere) manier de stemmingen laten verlopen? Iemand die nog weet hoe dat eerder ging bij andere projecten?

Verder kan ik helaas de reacties niet lezen, omdat KOM mij daarvan uitsluit. Iemand hier die dat toevallig wel kan?
  zaterdag 28 januari 2023 @ 18:50:37 #292
447272 fok321
pi_207750391
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 18:02 schreef Horsemen het volgende:
Collin eventjes offline.
[..]

werken ze op zaterdag bij CCF ... ik zie betalingen van vandaag :)
  zaterdag 28 januari 2023 @ 19:14:44 #293
492087 Inductor
pi_207750648
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 18:50 schreef fok321 het volgende:

[..]
werken ze op zaterdag bij CCF ... ik zie betalingen van vandaag :)
Blijkbaar soms wel. De vorige keer was 4 weken geleden op zaterdag 31-december.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 20:14:03 #294
460278 Willies0199
pi_207751665
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 18:32 schreef dyna18 het volgende:
KOM vraagt om een stemming, maar doet dat op een wat bijzondere manier.

In de mail ontving ik gisteren de volgende boodschap:
[..]
Verder geen informatie in de e-mail wat het betreft.

Kom je op de site, dan blijkt daar gevraagd te worden om in te stemmen om één onderneemster te ontslaan van hoofdelijke aansprakelijkheid. En dat we 10 dagen hebben om te reageren.
Die stemming gaat echter op een manier die ik nog niet eerder gezien heb.
[..]
Het proces van hoe deze stemming loopt komt op mij in ieder geval niet heel duidelijk over. KOM heeft in het verleden toch wel via een andere (duidelijkere) manier de stemmingen laten verlopen? Iemand die nog weet hoe dat eerder ging bij andere projecten?

Verder kan ik helaas de reacties niet lezen, omdat KOM mij daarvan uitsluit. Iemand hier die dat toevallig wel kan?
Vrijwel iedereen gaat met grote tegenzin akkoord.

Onlangs is op vergelijkbare wijze een stemming gehouden. Ik kan mij geen andere methoden herinneren.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 20:53:44 #295
458943 mike79_n
pi_207752640
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 20:14 schreef Willies0199 het volgende:

[..]
Vrijwel iedereen gaat met grote tegenzin akkoord.

Onlangs is op vergelijkbare wijze een stemming gehouden. Ik kan mij geen andere methoden herinneren.
Uit de akkoordverklaring:

"Ondergetekende stemt in met een uiteindelijke hogere c.q. lagere uitdeling wanneer de inkomsten van de
schuldenaar in de loop van drie jaar hoger of lager zullen zijn, op voorwaarde dat de schuldenaar zich maximaal
inspant om een zo hoog mogelijke aflossingscapaciteit te verwerven."

LOL Ze gaat het proberen door zich maximaal in te spannen maar als de "inspanning" niet zo goed lukt, kan het ook zijn dat er minder of niks terugkomt. Wie wil er als schuldenaar niet zulke afspraken? In plaats van de 13,09% had ik als ik haar was wel het dubbele durven stellen. Of het driedubbele. Of gewoon ALLES plus rente én een extra compensatie mits ik me alleen maar hoef in te spannen en over drie jaar van alles af ben. Als onkunde en domheid pijn zou doen, lagen ze bij KOM allemaal aan een morfinepompje denk ik.

Maar eerlijkgezegd denk ik dat de meeste investeerders ook deze lening bij KOM al hebben afgeboekt, er geen energie meer in steken en elke euro die er nog van binnenkomt als een verrassing beschouwen.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 21:45:26 #296
435667 bleyenburg
pi_207754393
KOM is werkelijk dramatisch
De recente Trustpilot review move is echt ook zo ondoordacht.
Het lijkt erop dat er wat nieuwe managers aan het werk gezet zijn die niet volledig gebrieft zijn over de KOM historie.
Stuitende arrogantie en onkunde KOMt daar samen.
  zaterdag 28 januari 2023 @ 21:55:26 #297
400021 Faraday01
Inducing
pi_207754712
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 21:45 schreef bleyenburg het volgende:
KOM is werkelijk dramatisch
De recente Trustpilot review move is echt ook zo ondoordacht.
Het lijkt erop dat er wat nieuwe managers aan het werk gezet zijn die niet volledig gebrieft zijn over de KOM historie.
Stuitende arrogantie en onkunde KOMt daar samen.
Ik heb KoM al jaren geleden opgegeven en steek er geen tijd meer in. Scheelt een hoop frustratie.

En ondanks het debacle met de Belhamels, heb ik iets meer rendement gemaakt dan op de spaarrekening.
  zondag 29 januari 2023 @ 00:08:05 #298
462403 ETphonehome
pi_207758251
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 21:45 schreef bleyenburg het volgende:
KOM is werkelijk dramatisch
De recente Trustpilot review move is echt ook zo ondoordacht.
Het lijkt erop dat er wat nieuwe managers aan het werk gezet zijn die niet volledig gebrieft zijn over de KOM historie.
Stuitende arrogantie en onkunde KOMt daar samen.
Ik snap de move ook niet. Heb wel de moeite genomen om de review in te vullen, en mijn ongenoegen geuit over de hoge default percentages, en de follow up daarvan. Daar reageerde KoM binnen een dag op door te stellen dat dit in het verleden wellicht het geval kan zijn geweest, maar dat ze hun leven nu gebeterd hebben.
Klinkt inderdaad als nieuwe managers.
  zondag 29 januari 2023 @ 06:13:23 #299
485586 KrekelJapie
pi_207759854
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 00:08 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Ik snap de move ook niet. Heb wel de moeite genomen om de review in te vullen, en mijn ongenoegen geuit over de hoge default percentages, en de follow up daarvan. Daar reageerde KoM binnen een dag op door te stellen dat dit in het verleden wellicht het geval kan zijn geweest, maar dat ze hun leven nu gebeterd hebben.
Klinkt inderdaad als nieuwe managers.
Ik geloof best dat er verbeteringen zijn geweest. Deze lijken iets doortastender met Tobias, maar zolang Peter-Paul er nog zit, geen haar op mijn hoofd dat ik iets met KoM doe. Speelt ook mee dat ze het dubbele fee systeem nooit hebben willen terugdraaien en het nieuwe feesysteem te duur is voor kleine investeringen. Ook zie ik te weinig topprojecten om daar nog te investeren. Zal deze beoordeling van de algemeen directeur zijn?


[ Bericht 7% gewijzigd door KrekelJapie op 29-01-2023 06:54:16 ]
  zondag 29 januari 2023 @ 07:03:02 #300
485586 KrekelJapie
pi_207759880
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 17:25 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]
Ik weet niet of die aanname wel zo correct is.
Deze opmerking staat onder het bericht:
[..]
Neemt niet weg dat het inderdaad meer dan een beetje dom is om mensen aan te schrijven die al jaren niet meer investeren.
Tekent het platform.
KOM heeft zelf de selectie gemaakt voor het onderzoek en hebben ook investeerders die niet de algemene voorwaarden hebben geaccepteerd meegestuurd naar Trustpilot.
quote:
Allereerst excuses voor het ongemak.
Wij hebben de investeerders aangeschreven met (af)lopende projecten bij Kapitaal op Maat, omdat deze groep ons hiervoor toestemming heeft gegeven tijdens het aanmaken van het account.
Ze hadden beter kunnen kiezen voor investeerders die het afgelopen jaar nog hebben geïnvesteerd. Had ze heel veel slechte reviews bespaard.
  zondag 29 januari 2023 @ 07:32:03 #301
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_207759900
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 06:13 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik geloof best dat er verbeteringen zijn geweest. Deze lijken iets doortastender met Tobias, maar zolang Peter-Paul er nog zit, geen haar op mijn hoofd dat ik iets met KoM doe. Speelt ook mee dat ze het dubbele fee systeem nooit hebben willen terugdraaien en het nieuwe feesysteem te duur is voor kleine investeringen. Ook zie ik te weinig topprojecten om daar nog te investeren. Zal deze beoordeling van de algemeen directeur zijn?
[ afbeelding ]
Het zal toch niet zijn dat de algemeen directeur ZO DOM is.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')