SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
https://www.gelderlander.(...)terreinwagens-351484quote:De Russische autoriteiten in de regio Donbas hebben beslag gelegd op zeker 50 gepantserde terreinauto’s, die zijn achtergelaten door internationale waarnemers van de OVSE. De vrees bestaat dat de Russische troepen, of daaraan gelieerde strijders, de voertuigen gaan inzetten aan het front.
Misschien zitten er zendertjes inquote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:11 schreef Tokamak het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)terreinwagens-351484
Dom genoeg.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Misschien zitten er zendertjes in
quote:Het kantoor van Zelensky noemde voorwaarden voor onderhandelingen met Rusland
De woordvoerder van Zelensky zei dat een dialoog met Rusland mogelijk is op basis van verschillende principes
Zelensky's kantoor noemde voorwaarden voor dialoog met Rusland
Oekrane is klaar voor een dialoog met Rusland, maar alleen als die gebaseerd is op de universele principes van het internationaal recht, zei de perssecretaris van de Oekraense leider Sergei Nikiforov .
Zoals de woordvoerder van Volodymyr Zelensky uitlegde in een interview met de Oekraense editie van Fakty, impliceren deze principes respect voor het Handvest van de Verenigde Naties, de territoriale integriteit en soevereiniteit van Oekrane en de rechtsstaat.
"Oekrane zegt dat deze onderhandelingen gebaseerd moeten zijn op een aantal principes. Als de onderhandelingen op deze principes zijn gebaseerd, zal Oekrane, denk ik, de mogelijkheid van dergelijke onderhandelingen heel, heel serieus overwegen', zei hij.
Zoals de KP.RU-website schreef, zei de eerdere Russische president Vladimir Poetin dat Moskou onderhandelingen over de situatie in Oekrane niet weigert en bereid is om met alle deelnemers aan dit proces te onderhandelen over aanvaardbare resultaten.
Ondertussen bevestigde de Turkse president Recep Tayyip Erdogan tijdens een telefoongesprek met de Russische leider dat Ankara bereid is de rol van bemiddelaar op zich te nemen om een duurzame vrede tussen Rusland en Oekrane tot stand te brengen.
??????? ?? WWW.KP.RU: https://www.kp.ru/online/news/5100545/
quote:
In de loopgraven is het nog kouder.quote:
quote:
En gelijk heeft ze, de confrontatie met de Russen stond er dan ook altijd al aan te komen. De enige manier waarop dat volk in toom te houden is, is door hen in diepe ellende en armoede te storten door o.a. een wapenwedloop met hen aan te gaan (de Russen zijn financieel niet in staat gelijke tred met het westen te houden als het om de ontwikkeling van moderne wapentechnologie gaat) en veel zwaardere sancties in het leven te roepen. Ook op medicijnen, levensmiddelen, machines om voedsel te produceren enz.quote:
Reagan, u hier?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En gelijk heeft ze, de confrontatie met de Russen stond er dan ook altijd al aan te komen. De enige manier waarop dat volk in toom te houden is, is door hen in diepe ellende en armoede te storten door o.a. een wapenwedloop met hen aan te gaan (de Russen zijn financieel niet in staat gelijke tred met het westen te houden als het om de ontwikkeling van moderne wapentechnologie gaat) en veel zwaardere sancties in het leven te roepen. Ook op medicijnen, levensmiddelen, machines om voedsel te produceren enz.
Mweh, wel erg dramatisch.quote:
Lekker handig weer, de Russen van materieel voorzien.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:11 schreef Tokamak het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)terreinwagens-351484
De term "evil empire" waarmee hij de Sovjet-Unie omschreef gaat anno 2022 nog altijd n op n op wanneer het om Rusland gaat.quote:
Begin opnieuw handel te drijven met de Russen en hen voetbal WK's en Formule 1 Grand Prix's te gunnen en over twintig jaar beginnen ze gewoon weer hun volgende koloniale veroveringsoorlog.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mweh, wel erg dramatisch.
Rusland gaat geen avontuurtjes meer beginnen
Do NOT click the red button mr Ruttequote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:48 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)r-oekraine-te-sturen
[ afbeelding ]
HALLO HIER DE BRANDWEERquote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Het is echt nog maar de vraag hoe efficint die dingen gebruikt gaan worden hoor. Bovendien zijn het er weinig. Het is vooral symbolisch.quote:
Want je hebt ergens een doorwrocht artikel gelezen wat dat uiteen zette?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is echt nog maar de vraag hoe efficint die dingen gebruikt gaan worden hoor. Bovendien zijn het er weinig. Het is vooral symbolisch.
HAHA HOORT U MIJ?quote:
quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Hey FOX News, I found very secret documents right here in the la!quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Yes hello, two nasi with kroepoek pleasequote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een epische foto. Rutte op tournee.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Wauw! Supergaaf! So this is your phone?quote:
where is the hotline to call Poetin ??quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:U.S., Russia Open Hotline To Prevent Accidental Clash in Europe
Editor
11 months ago
quote:Amid rising tensions over the war in Ukraine, the U.S. military has established a communications hotline with Russian forces to prevent an accidental clash between the two nuclear powers, two U.S. defense officials say.
The so-called de-confliction line is intended to ensure that the two countries' pilots or warships do not mistakenly fire upon one another as they conduct daily missions in eastern Europe.
The military-to-military channel, which will run out of U.S. European Command headquartered in Stuttgart, Germany, was set up March 1 after the Russians responded to the Pentagon's request.
Maintaining communications to avoid accidental confrontations between the forces is critical, officials say, so hostilities don't spiral out of control. "It's really important that we don't risk accident or miscalculation," said a U.S. official, who was not authorized to speak publicly on the matter.
Ben benieuwd wat ze aan maken zijn. Geweren, kogels en artillery geloof ik wel maar hoeveel tanks en vliegtuigen kunnen ze per maand maken?quote:Hij laat zijn industrie volop draaien, zeven dagen per week, 24 uur per dag."
Ik heb weinig met de man als politicus maar als mens wel. Dit is daar een voorbeeld vanquote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Hier verderquote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Als er een grote mobilisatie komt, dan verwacht ik ook dat een paar leidingen op de bodem van de zeen rond Europa lek raken. Een algehele mobilisatie is zo'n tegenslag en zo slecht voor zijn populariteit, dat hij iets zal moeten hebben om het Westen te kakken te zetten. Alleen een slagje in Oekrane winnen, gaat niet genoeg wezen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 21:19 schreef slashdotter3 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)it-voorjaar-beginnen
"Poetin zet alles in en bereidt een grote mobilisatie voor, een totale oorlog. Hij laat zijn industrie volop draaien, zeven dagen per week, 24 uur per dag." Dat kan ook niet anders, zegt De Kruif. "De enige optie die hij heeft om deze oorlog te winnen is de tijd voor hem te laten werken. Alles mobiliseren wat hij heeft en hopen dat in die uitputtingsslag het Westen de steun aan Oekrane opgeeft."
Putin heeft zes telefoonsquote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat ik wel grappig vindt is dat Rusland de schijn ophoudt van van een land met wetten. De meeste zaken worden toch in een wet of decreet gegoten. Dit lijkt dus ook weer zoiets om de toetsing van de wettigheid van de staat van beleg buiten de internationale rechtbanken te houden.quote:
Rusland heeft geen wetten , dat is ook wat de meeste Russen zo fijn vinden , een verkeersovertreding kun je altijd ter plekke afkopen , dat dit corruptie is ervaren ze niet als foutquote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wat ik wel grappig vindt is dat Rusland de schijn ophoudt van van een land met wetten. De meeste zaken worden toch in een wet of decreet gegoten. Dit lijkt dus ook weer zoiets om de toetsing van de wettigheid van de staat van beleg buiten de internationale rechtbanken te houden.
Ze hielden zich overigens al jaren niet meer aan vonnissen van het EHRM dus we missen er niets aan.
tldr onderaan:quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:14 schreef Slayage het volgende:
Een Russische kijk op de huidige situatie voor de Russische Federatie. Eigenlijk een en al doom en gloom catastrofe. Eentje zonder terugweg hij noemt het dan ook een rapture. https://www.memri.org/rep(...)raine-invasion-there
"Dmitri Trenin a member of Russia’s Foreign and Defense Policy Council was formerly a colonel in Russian military intelligence He served as director of the Carnegie Moscow Center before the think tank ran afoul of the Putin regime. Trenin has emerged as a full-fledged backer of the war in Ukraine.
In the article below, that appeared in the Russian edition of Russia in Global Affairs Trenin concedes that Russia had severely miscalculated on the Western response to the invasion. Both the energy weapon and nuclear threats had failed to deter the West. There were also deficiencies revealed in Russia’s military performance, the mobilization and the conduct of part of the elite. This is however water under the dam, because there is no way back. Surrender to the West would result in Russia’s loss of sovereignty and the possibility of Russia’s disappearance. The only course is to stick it out until Ukraine excluding Western Ukraine has been conquered and the territories integrated into Russia."
Ff op https://www.understandingwar.org/ kijkenquote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want je hebt ergens een doorwrocht artikel gelezen wat dat uiteen zette?
quote:Tanks voor Oekrane is eerste punt op agenda nieuwe Duitse minister van Defensie -
https://nos.nl/l/2460034#UPDATE-container-66827482
Lijkt me weer een typisch klok-klepel verhaal van de Telegraaf. Het ging voor zover ik weet over luchtverdediging in het algemeen, er werd nergens een systeem benoemd.quote:
De Kruif moet zich lekker met manoeuvre dingetjes bezig houden en zich niet bemoeien met luverd.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:04 schreef BEFEM het volgende:
Ik hoorde op BNR dat de Patriottraining 4 tot 8 weken gaat duren in Amerika @:Achja
De Kruif zei dat. Lijkt me errrgggg kort.
Ja, Kruif moet gewoon zijn mond houden en luisteren naar soldaat AchJa.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Kruif moet zich lekker met manoeuvre dingetjes bezig houden en zich niet bemoeien met luverd.
Dat is ook gewoon ontzettend kort. Het is zeer de vraag hoe efficint die dingen gebruikt gaan worden en of het niet meer symbolisch in. De Kruif heeft een hoge positie in het leger. Die zal het echt wel beter weten dan de gemiddelde user hier.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Kruif moet zich lekker met manoeuvre dingetjes bezig houden en zich niet bemoeien met luverd.
Ik geloof niet dat achja soldaat is.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, Kruif moet gewoon zijn mond houden en luisteren naar soldaat AchJa.
Ik vind het prima als AchJa dingen zegt over wapens of andere concrete militaire dingen. Als hij zijn geopolitieke meningen dan wel achterwege laat.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat achja soldaat is.
En qua praktijk ervaring in luchtafweer rijker is dan Kruif.
Wat betreft scholing in patriots scheelde ervaring met een ander systeem wel denk ik?
Ik zat van 8.45 tot 9.45 in de autoquote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:33 schreef luxerobots het volgende:
Overigens vind ik dit op BNR:
De Nederlandse Patriots zijn recent gemoderniseerd. Het is een ingewikkeld systeem en Oekraense militairen zullen vermoedelijk maanden moeten worden getraind om het luchtverdedigingssysteem onder de knie te krijgen. Volgens Amerikaanse media begint de training van Oekraners volgende week op een Amerikaanse legerbasis in Oklahoma.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)afweer-naar-oekraine
Als iemand de specifieke quote van Kruif kan aanhalen, hoor ik het graag.
Die domme sukkel gaat gewoon ingedeeld worden bij de rest van het kanonnevoer. Hij gaat geen 'echte' Wagner worden die weigeraars mag afschieten.quote:
Kruif komt over alsof hij het leuk vind om te worden uitgenodigd om zijn mening te geven en dat is natuurlijk wel prima. Kan me wel voorstellen dat hij vervolgens in de gauwigheid te snel dingen roept.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:34 schreef BEFEM het volgende:
De NOS zegt ook Patriot en die andere bron spreekt van een training van 10 weken. Lijkt me dat de Kruif gewoon wat gokt.
Dat maak ik zelf wel uit stripfiguur dat je bent.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:34 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind het prima als AchJa dingen zegt over wapens of andere concrete militaire dingen. Als hij zijn geopolitieke meningen dan wel achterwege laat.
Ja precies, wat een oetlul onnie?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat maak ik zelf wel uit stripfiguur dat je bent.
Er wordt gesproken over een maandje of twee training voor de patriot, volgens de Amerikanen.quote:
Zelensky zegt dat ze Patriots van ons krijgenquote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lijkt me weer een typisch klok-klepel verhaal van de Telegraaf. Het ging voor zover ik weet over luchtverdediging in het algemeen, er werd nergens een systeem benoemd.
Eerst zien dan geloven. Nederland doet "substantieel" mee met het DEU/VS initiatief, dat is alles wat er vooralsnog bekend is.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zelensky zegt dat ze Patriots van ons krijgen[ twitter ]
Als Rutte de keutel terugtrekt moeten we gaan demonstreren in Den Haagquote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eerst zien dan geloven. Nederland doet "substantieel" mee met het DEU/VS initiatief, dat is alles wat er vooralsnog bekend is.
Volgens mij is dit een forum, iedereen geeft hier -al dan niet met feiten of fabels- gelardeerde meningen. Wil jij nu zeggen dat iedereen hier zijn mening mag verkondigen, behalve AchJa? Dan speel je overigens op de man en niet op de bal, naar mijn mening.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind het prima als AchJa dingen zegt over wapens of andere concrete militaire dingen. Als hij zijn geopolitieke meningen dan wel achterwege laat.
Het kunnen ook de missiles (PAC-3) zijn he.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:57 schreef Starhopper het volgende:
Als Rutte de keutel terugtrekt moeten we gaan demonstreren in Den Haag
Ik kan me nog een discussie herinneren waarbij AchJa een hele boom over Oekraense oorlogsmisdaden opzette, en vervolgens niet wilde praten over wat de Russen allemaal uitvreten.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Volgens mij is dit een forum, iedereen geeft hier -al dan niet met feiten of fabels- gelardeerde meningen. Wil jij nu zeggen dat iedereen hier zijn mening mag verkondigen, behalve AchJa? Dan speel je overigens op de man en niet op de bal, naar mijn mening.
Hier is ook een langere versie van. Van minimaal 3 uur dacht ik. Heeft iemand die?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:59 schreef Confetti het volgende:
Leuk filmpje zo voor het slapen gaan.
Aardige beschuldiging, kun je hem ook hard maken? Zo niet dan gooi ik er een TR tegenaan.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:02 schreef luxerobots het volgende:
Ik kan me nog een discussie herinneren waarbij AchJa een hele boom over Oekraense oorlogsmisdaden opzette, en vervolgens niet wilde praten over wat de Russen allemaal uitvreten.
En de gemiddelde Rus verdient dus zo’n 700 liter benzine per maand.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:59 schreef michaelmoore het volgende:
De Krim hoort bij Ukraine , dat weet ook de russische regering volgens deze kaart van benzineprijzen
[ afbeelding ]
Oeps. Die krijgt een vakantie Siberie... Verder blijft een groot deel belastingen. Hoeveel is dat bij de prijs van Rusland?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:59 schreef michaelmoore het volgende:
De Krim hoort bij Ukraine , dat weet ook de russische regering volgens deze kaart van benzineprijzen
[ afbeelding ]
Onzin man, je hoort hier zoveel foute dingen die gewoon in die gestoorde autistenkopjes ontstaan.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik kan me nog een discussie herinneren waarbij AchJa een hele boom over Oekraense oorlogsmisdaden opzette, en vervolgens niet wilde praten over wat de Russen allemaal uitvreten.
Amnesty International en Achja begint beiden met een A...quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Aardige beschuldiging, kun je hem ook hard maken? Zo niet dan gooi ik er een TR tegenaan.
Nvm.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:08 schreef 3rr0r het volgende:
Amnesty International en Achja begint beiden met een A...
Je had het erover dat burgers zich niet mochten verzetten omdat ze anders combattanten zouden worden (maar de Russen interesseert het oorlogsrecht sowieso geen fuck). En over Oekraense militairen die Russische gevangenen in de benen schoten. (Waar jij dan weer knien van maakte om het erger te maken.) En toen ik voorbeelden aanhaalde van de Oekraense lijken die op de straten lagen, moest het maar bewezen worden.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Aardige beschuldiging, kun je hem ook hard maken? Zo niet dan gooi ik er een TR tegenaan.
En wat precies is er niet waar dan?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:09 schreef luxerobots het volgende:
Je had het erover dat burgers zich niet mochten verzetten omdat ze anders combattanten zouden worden (maar de Russen interesseert het oorlogsrecht sowieso geen fuck). En over Oekraense militairen die Russische gevangenen in de benen schoten. (Waar jij dan weer knien van maakte om het erger te maken.) En toen ik voorbeelden aanhaalde van de Oekraense lijken die op de straten lagen, moest het maar bewezen worden.
Het zal allemaal wel beste kerel maar ik lees nergens iets wat jouw beschuldigingen aan mijn adres hard maken. Je haalt nu voorbeelden aan maar je verdraait de woorden...quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:13 schreef luxerobots het volgende:
Het is geen fake news. Maar wel uit de context als je de gehele situatie in Oekrane bekijkt.
Eens. Echter zoals in de comments, you only win wars when you kill your enemyquote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is sad![]()
https://www.reddit.com/r/(...)in_the_open_with_no/
Lone Russian soldier, crawling in the open with no cover, is blasted by a dropped grenade that he sees coming but cannot escape
Net zoals Marion Koopmans ook geen verstand had van epidemiologie e.d.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Kruif komt over alsof hij het leuk vind om te worden uitgenodigd om zijn mening te geven en dat is natuurlijk wel prima. Kan me wel voorstellen dat hij vervolgens in de gauwigheid te snel dingen roept.
Het is allemaal in deze topicreeks terug te vinden. Maar goed, ik hoop vooral dat er bij jou ook voortschrijdend inzicht plaatsvindt.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het zal allemaal wel beste kerel maar ik lees nergens iets wat jouw beschuldigingen aan mijn adres hard maken. Je haalt nu voorbeelden aan maar je verdraait de woorden...
Alsof ik dat ooit heb ontkend he.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is allemaal in deze topicreeks terug te vinden. Maar goed, ik hoop vooral dat er bij jou ook voortschrijdend inzicht plaatsvindt.
Het mag wel duidelijk zijn dat de Russen oorlogsmisdaad na oorlogsmisdaad plegen
Zo rollen (erg) linkse mensen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:11 schreef polderturk het volgende:
Christine Buchholz is een naeve kutwijf.
Als we geen wapens leveren, dan stopt inderdaad de oorlog nadat Rusland Oekrane bezet heeft en de bevolking gedeporteerd heeft naar Siberi.
[ twitter ]
Je riep dat de Oekraners oorlogsmisdaden begingen, en wat betreft de Russen wilde je vooral eerst een onderzoek.quote:
Moraal?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:20 schreef Discombobulate het volgende:
Wat boeit het oorlogsrecht nou als je er toch wel mee weg komt zonder consequenties? Waarom zou je je daar aan houden als Rusland?
Zoek de quote maar op.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:25 schreef luxerobots het volgende:
Je riep dat de Oekraners oorlogsmisdaden begingen, en wat betreft de Russen wilde je vooral eerst een onderzoek.
Stemmen in je hoofd?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je riep dat de Oekraners oorlogsmisdaden begingen, en wat betreft de Russen wilde je vooral eerst een onderzoek.
Duidelijk. Als je me al ergens van wil beschuldigen zou ik dat voortaan graag met feiten onderbouwd zien worden.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ga nu naar bed. Het is terug te vinden in deze reeks.
Zou ik ook zeggen, maar toch, dat ook: who cares?quote:
Dat wordt na de oorlog wel rechtgetrokken voor zover mogelijk. Maar goed, hoe harder je tekeer gaat hoe harder die bal terug komt. Je komt in een vicieuze cirkel terecht en dan krijg je van die IS praktijken.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:20 schreef Discombobulate het volgende:
Wat boeit het oorlogsrecht nou als je er toch wel mee weg komt zonder consequenties? Waarom zou je je daar aan houden als Rusland?
Elk beschaafd land cares.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen, maar toch, dat ook: who cares?
Samen met Tsjechie hebben we 90 tanks gesponsordquote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
Zou de patriot geven vanuit Nederland zo raar zijn? We dragen er enorm mee bij aan de oorlog. We hebben verder niet heel veel te bieden (aanname). We kunnen hem voor de korte termijn missen. het ding staat al in Europa.
Natuurlijk moet er vervanging komen, maar dat zal dan ondertussen ook zijn toegezegd.
quote:
Oftewel nu heeft Rusland Ukraine en andere landen opgescheept met hun eigen ongewensten. Zelfs na de oorlog kan je ze niet terugsturen. a) Rusland weigert ze terug te nemen b) Rusland maakt ze dood en na een paar van dat soort gevallen kan je ze niet meer terugsturenquote:
Die Linke (opvolger van de SED, de Oost-Duitse communistische partij) is net als de AfD een pro-Russische wappiepartij.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:11 schreef polderturk het volgende:
Als we geen wapens leveren, dan stopt inderdaad de oorlog nadat Rusland Oekrane bezet heeft en de bevolking gedeporteerd heeft naar Siberi.
[ twitter ]
Stuur haar maar naar moskou. Of scheer haar kaal op een dorpsplein.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:11 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Natuurlijk. Maar we gaan vanalles van de rest verwachten. Dan kun je maar beter zelf ook wat te bieden hebben.quote:Op woensdag 18 januari 2023 00:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Samen met Tsjechie hebben we 90 tanks gesponsord
Ach, dan krijgt hij gewoon een coke light.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Do NOT click the red button mr Rutte
Ja, maar ik bedoel het is niet alsof we niet eerder zwaar spul geleverd hebbenquote:Op woensdag 18 januari 2023 00:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar we gaan vanalles van de rest verwachten. Dan kun je maar beter zelf ook wat te bieden hebben.
Los hiervan is het ook gewoon iets wat bij kunnen dragen.
Natuurlijk viel het mij ook op dat het een samenwerking betreft. Het kan natuurlijk gewoon over raketten of ondersteunende middelen gaan.
Schijnbaar hebben wij in totaal 3 patriot eenheden (en 1 reserve).quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
Zou de patriot geven vanuit Nederland zo raar zijn? We dragen er enorm mee bij aan de oorlog. We hebben verder niet heel veel te bieden (aanname). We kunnen hem voor de korte termijn missen. het ding staat al in Europa.
Natuurlijk moet er vervanging komen, maar dat zal dan ondertussen ook zijn toegezegd.
Vaste lezers, het zal geen verassing zijn dat deze kritische denker tweets deelt van een Russisch propaganda kanaal. Klik er verder niet op, dan heeft het enkel mij wat tijd gekost.quote:
Zat net te bedenken of ik wat hondjes naar dat kanaal zou gaan lokkenquote:Op woensdag 18 januari 2023 08:54 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Vaste lezers, het zal geen verassing zijn dat deze kritische denker tweets deelt van een Russisch propaganda kanaal. Klik er verder niet op, dan heeft het enkel mij wat tijd gekost.
Alles wat niet het NAVO narratief volgt is Russische propaganda toch?quote:Op woensdag 18 januari 2023 08:54 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Vaste lezers, het zal geen verassing zijn dat deze kritische denker tweets deelt van een Russisch propaganda kanaal. Klik er verder niet op, dan heeft het enkel mij wat tijd gekost.
Ik denk dat het wel meevalt. Wordt dan een soort zombieleger (conscripts met weinig exp) met hier en daar een tank en heli. Of hebben ze nog stiekem duizenden tanks en helis nog niet ongezet?quote:Op woensdag 18 januari 2023 00:34 schreef capricia het volgende:
Dit vrees ik dus ook. Ik hoop echt dat de Oekraeners genoeg wapens en getrainde manschappen hebben om dit te stoppen.
Heb er gewoon helemaal geen goed gevoel bij.
[ twitter ]
Oh, vertel ons dan eens, wat is het "NAVO narratief" precies?quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:00 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Alles wat niet het NAVO narratief volgt is Russische propaganda toch?
Pro VS/EU, Pro oorlog, anti Rusland, anti China, anti onderhandelingen. Wat voornamelijk in de mainstream media wordt verkondigd.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oh, vertel ons dan eens, wat is het "NAVO narratief" precies?
En wie hebben de touwtjes dan in handen achter de schermen bij de mainstream media, enlighten me?quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:10 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Pro VS/EU, Pro oorlog, anti Rusland, anti China, anti onderhandelingen. Wat voornamelijk in de mainstream media wordt verkondigd.
Je vergeet Pro mensenrechten. Verder is niemand "Pro oorlog". Hoe krijg je het uit je toetsenbordquote:Op woensdag 18 januari 2023 09:10 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Pro VS/EU, Pro oorlog, anti Rusland, anti China, anti onderhandelingen. Wat voornamelijk in de mainstream media wordt verkondigd.
We?quote:Op woensdag 18 januari 2023 07:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En ja, wat mij betreft gaan we zoiets vaker doen. Als we het niet hebben, dan kopen we het gewoon en doneren we het
We is wij als Nederland.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:19 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
We?
Je bedoelt: andere mensen die belasting betalen.
Een ander moet het steeds oplossen voor je.
Een groot deel van de nieuwsberichten komen van Reuters.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:12 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
En wie hebben de touwtjes dan in handen achter de schermen bij de mainstream media, enlighten me?
Ik zie het als eindelijk een goede besteding van mijn belastinggeld. Liever dat het naar hulp voor Oekrane gaat dan naar aandeelhouders van KLM.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:19 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
We?
Je bedoelt: andere mensen die belasting betalen.
Een ander moet het steeds oplossen voor je.
Liever van Reuters dan van usefull idiots die zonder het te weten de desinformatie van de "Internet Resursj Agency" napapgaaien.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:21 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Een groot deel van de nieuwsberichten komen van Reuters.
WeEt JiJ wEL daT dE OPrichTER Paul Julius Baron von Reuter eEn JOOD is?quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:21 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Een groot deel van de nieuwsberichten komen van Reuters.
De Russen zijn blijkbaar pro oorlog. Zij zijn het begonnen. Ook al mogen ze het woord nog steeds niet zeggen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je vergeet Pro mensenrechten. Verder is niemand "Pro oorlog". Hoe krijg je het uit je toetsenbord
Heb jij je caps lock toetsenbord in Oekrane gekocht?quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:24 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
WeEt JiJ wEL daT dE OPrichTER Paul Julius Baron von Reuter eEn JOOD is?
Het is vreemde kronkel in de hoofdjes van Ruzbots. Als je land wordt binnengevallen en je vecht terug ben je kennelijk pro oorlog of oorlogszuchtig. En binnenvallende partij is enkel uit op vrede.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
De Russen zijn blijkbaar pro oorlog. Zij zijn het begonnen. Ook al mogen ze het woord nog steeds niet zeggen.
Tijd om alle monumenten voor de geallieerden uit de tweede Wereldoorlog te slopen.. hoe durfden ze wel niet terug te vechten tegen die vreedzame nazis.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is vreemde kronkel in de hoofdjes van Ruzbots. Als je land wordt binnengevallen en je vecht terug ben je kennelijk pro oorlog of oorlogszuchtig. En binnenvallende partij is enkel uit op vrede.
Dat zegt niemand. Trouwens wat vinden de Russen eigenlijk? Veel de Russische info wordt hier gecensureerdquote:Op woensdag 18 januari 2023 09:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is vreemde kronkel in de hoofdjes van Ruzbots. Als je land wordt binnengevallen en je vecht terug ben je kennelijk pro oorlog of oorlogszuchtig. En binnenvallende partij is enkel uit op vrede.
Er is geen open publiek debat in die dictatuurquote:Op woensdag 18 januari 2023 09:37 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat zegt niemand. Trouwens wat vinden de Russen eigenlijk? Veel de Russische info wordt hier gecensureerd
En volgens de Ruzbot logica hadden de gealiieerden met Duitsland moeten onderhandelen over vrede, want zou dan zoveel doden en geweld gescheeld hebben.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:36 schreef nixxx het volgende:
[..]
Tijd om alle monumenten voor de geallieerden uit de tweede Wereldoorlog te slopen.. hoe durfden ze wel niet terug te vechten tegen die vreedzame nazis.
Edit: wacht even, de Russen vochten ook terug tegen de nazis… *kortsluiting*
Hier op Fok! wordt helemaal niks gecensureerd. ( @Straatcommando) Tenzij het erg onsmakelijk is, denk bv aan fotos van kapot geschoten lijken.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:37 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat zegt niemand. Trouwens wat vinden de Russen eigenlijk? Veel de Russische info wordt hier gecensureerd
Zelfs Russische propaganda mag hier besproken wordenquote:Op woensdag 18 januari 2023 09:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hier op Fok! wordt helemaal niks gecensureerd. ( @:Straatcommando) Tenzij het erg onsmakelijk is, denk bv aan fotos van kapot geschoten lijken.
Alleen niet gespamd zonder enige inhoudelijke discussie.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zelfs Russische propaganda mag hier besproken worden
Het is @Straatcommando. met een puntquote:Op woensdag 18 januari 2023 09:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hier op Fok! wordt helemaal niks gecensureerd. ( @:Straatcommando) Tenzij het erg onsmakelijk is, denk bv aan fotos van kapot geschoten lijken.
Ik bedoel in de EU.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niemand zit te wachten op dit soort kansloze persoonlijke aanvallen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Want de servers van FOK! staan niet in de EU? En wij, de gebruikers van FOK! wonen niet in de EU?quote:
Dat klopt ook. Denk alleen niet dat het Kremlin erg blij is met deze twitterambassade.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:49 schreef xpompompomx het volgende:
Volgens deze Ruzzische ambassade hoort de Krim bij Oekrane!
[ twitter ]
quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:51 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Had Ursula dan toch gelijk?
quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:49 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Nee meermaals ontkrachtte complotbullshit willen we hier niet zien.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:37 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
En wat moeten we hiermee?quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:51 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Had Ursula dan toch gelijk?
Die kleuren gaan natuurlijk niet over de landen maar over de prijsverhoudingen. Blijkbaar is het voor de Russen duurder om daar hun benzine te verkopen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:49 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Die dingen zijn niet bedoeld als permanente statische luchtbeveiliging. Die dingen zijn bedoeld als luchtverdediging in gebieden waar de poep aan is om het zo maar te zeggen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 08:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Schijnbaar hebben wij in totaal 3 patriot eenheden (en 1 reserve).
Zolang we niet actief gaan deelnemen lijkt het me dat je dat ding best kan missen, aan de andere kant is 2 eenheden in NL om uberhaubt militaire infrastructuur te beschermen wel weinig lijkt me.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat er minimaal 1 of meer zou staan bij elke militaire basis.
Geeft eigenlijk ook wel een beetje de staat van het NL leger aan...
https://www.consilium.eur(...)adcasting-in-the-eu/quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Want de servers van FOK! staan niet in de EU? En wij, de gebruikers van FOK! wonen niet in de EU?
Ja, heel interessantquote:
Dit nieuws hadden we niet gemist nee. Maar RT brengt geen nieuws h.quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
https://www.consilium.eur(...)adcasting-in-the-eu/
Had je het nieuws gemist?
Oke dus dan is censuur goed? Dat zullen ze ook in China/Noord Korea zeggen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit nieuws hadden we niet gemist nee. Maar RT brengt geen nieuws h.
En vooral in Rusland, oelewapper.quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:11 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Oke dus dan is censuur goed? Dat zullen ze ook in China/Noord Korea zeggen.
Doen de regimes van die landen toch al, sensuur is er mateloos populair.quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:11 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat zullen ze ook in China/Noord Korea zeggen.
Vaak genoeg gedaan dan heb je niet goed opgelet.quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:15 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
En vooral in Rusland, oelewapper.
Als je zo genteresseerd bent in vrij nieuwsgaring, waarom hoor ik dan nooit een onvertogen woord van jou over Rusland.
Ik ben ook benieuwd.quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:20 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)ercrash-in-kyiv.html
Tragisch ongeval of neergeschoten.
Het is wel lekker dat we een mp hebben met jaren ervaring. Vast niet doelloos dat goofing. Ik geloof ook echt wel dat Rutte momenteel een rol vervuld in de onderhandelingen wat betreft Oekrane.quote:
OnDeRhAnDeLiNgEn met een onbetrouwbaar, leugenachtig volk als de Russen. Dat zal vast een succes worden.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:10 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat kan prima, helaas. Helikopters zijn zo ongeveer de meest gevaarlijke voertuigen die bestaan.quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ook al zo’n jonge minister.
Ik denk dat het het beste is dat blijkt dat het een ongeluk is.
En nu eens een map van het gemiddelde salaris er naast houden. Dan betalen in verhouding de russen een stuk meer dan het grootste gedeelte van Europaquote:Op woensdag 18 januari 2023 09:53 schreef YStec het volgende:
[..].
In de tweet daarop lees je dat ze het van een ander hebben: [ twitter ]
Maar ze hebben vast wel gezien en gewoon genegeerd, ze konden het niet weerstaan om te delen.
Kun je uitleggen hoe iemand wiens moedertaal keihard afgestraft wordt president kan worden van datzelfde land?quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:00 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Alles wat niet het NAVO narratief volgt is Russische propaganda toch?
Vergeet ook niet te vragen hoe het kan dat ze nazi's zijn en zelensky ook joods is.quote:Op woensdag 18 januari 2023 11:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kun je uitleggen hoe iemand wiens moedertaal keihard afgestraft wordt president kan worden van datzelfde land?
Als je daarmee klaar bent: zou je kunnen uitleggen hoe het is om zoveel elkaar uitsluitende opvattingen over de wereld te hebben? Ik gok heel vermoeiend. Volgens 1984 ben je trouwens wel bovengemiddeld slim dusGG i guess.
Nouja er kunnen prima nazis zijn. Zelfs in het leger. ook al is hij joods natuurlijk. het 1 sluit het ander niet uit.quote:Op woensdag 18 januari 2023 11:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vergeet ook niet te vragen hoe het kan dat ze nazi's zijn en zelensky ook joods is.
Sorry, mijn excuses, ik ben nog bezig met forensisch onderzoek, het spijt me.quote:Op woensdag 18 januari 2023 11:46 schreef TLC het volgende:
Is die helicopter nu door technisch mankement neergestort of is ie neergehaald ?
Werk dan eens door jaquote:Op woensdag 18 januari 2023 12:05 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Sorry, mijn excuses, ik ben nog bezig met forensisch onderzoek, het spijt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |