abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207605585
Een Russische kijk op de huidige situatie voor de Russische Federatie. Eigenlijk een en al doom en gloom catastrofe. Eentje zonder terugweg hij noemt het dan ook een rapture. https://www.memri.org/rep(...)raine-invasion-there

"Dmitri Trenin a member of Russia’s Foreign and Defense Policy Council was formerly a colonel in Russian military intelligence He served as director of the Carnegie Moscow Center before the think tank ran afoul of the Putin regime. Trenin has emerged as a full-fledged backer of the war in Ukraine.

In the article below, that appeared in the Russian edition of Russia in Global Affairs Trenin concedes that Russia had severely miscalculated on the Western response to the invasion. Both the energy weapon and nuclear threats had failed to deter the West. There were also deficiencies revealed in Russia’s military performance, the mobilization and the conduct of part of the elite. This is however water under the dam, because there is no way back. Surrender to the West would result in Russia’s loss of sovereignty and the possibility of Russia’s disappearance. The only course is to stick it out until Ukraine excluding Western Ukraine has been conquered and the territories integrated into Russia."
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:15:31 #52
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207605601
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:14 schreef Slayage het volgende:
Een Russische kijk op de huidige situatie voor de Russische Federatie. Eigenlijk een en al doom en gloom catastrofe. Eentje zonder terugweg hij noemt het dan ook een rapture. https://www.memri.org/rep(...)raine-invasion-there

"Dmitri Trenin a member of Russia’s Foreign and Defense Policy Council was formerly a colonel in Russian military intelligence He served as director of the Carnegie Moscow Center before the think tank ran afoul of the Putin regime. Trenin has emerged as a full-fledged backer of the war in Ukraine.

In the article below, that appeared in the Russian edition of Russia in Global Affairs Trenin concedes that Russia had severely miscalculated on the Western response to the invasion. Both the energy weapon and nuclear threats had failed to deter the West. There were also deficiencies revealed in Russia’s military performance, the mobilization and the conduct of part of the elite. This is however water under the dam, because there is no way back. Surrender to the West would result in Russia’s loss of sovereignty and the possibility of Russia’s disappearance. The only course is to stick it out until Ukraine excluding Western Ukraine has been conquered and the territories integrated into Russia."
tldr onderaan:

To summarize, one can state:

the "rupture e" in Russo-Western relations is irreparable, there is no way to backtrack, Russia is guaranteed a difficult confrontation wirth the West for a long time to come;

Russia’s defeat in this struggle risks national catastrophe, a sustainable compromise solution is unlikely, while a compromise on equal terms is practically excluded; [the only option that remains is to move forward;

Russia’s main foreign policy resource is the World Majority’s stance, which strives for greater political, economic and military independence on the global stage and to assert of its own identity within the framework of world civilization;

A development of political, economic, technological, military, informational, cultural and humanitarian cooperation with the countries of the World Majority is the most important direction of Russia’s foreign policy for the entire foreseeable future;

Strategic success for Russia is realistic, as the necessary internal and external resources exist, but this requires a strong political will on the part of the leadership, the unconditional patriotism of the elite, and national solidarity;

Paths for reaching success are quite obvious, but they are very difficult [to follow], there will be accompanied by inevitable losses and sacrifices; the keys to victory are: a sober assessment of a situation and of the most important trends, clearly set goals, proper resource allocation, and a calibrated governmental strategy.
pi_207605692
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:57 schreef ExTec het volgende:

[..]
Want je hebt ergens een doorwrocht artikel gelezen wat dat uiteen zette? :)
Ff op https://www.understandingwar.org/ kijken
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207605703
Kwestie van tijd lijkt het

quote:
Tanks voor Oekraïne is eerste punt op agenda nieuwe Duitse minister van Defensie -
https://nos.nl/l/2460034#UPDATE-container-66827482
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207605713
twitter
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:23:33 #56
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207605720
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 18:27 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
[ twitter ]
Lijkt me weer een typisch klok-klepel verhaal van de Telegraaf. Het ging voor zover ik weet over luchtverdediging in het algemeen, er werd nergens een systeem benoemd.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:25:32 #57
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207605745
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 19:04 schreef BEFEM het volgende:
Ik hoorde op BNR dat de Patriottraining 4 tot 8 weken gaat duren in Amerika @:Achja

De Kruif zei dat. Lijkt me errrgggg kort.
De Kruif moet zich lekker met manoeuvre dingetjes bezig houden en zich niet bemoeien met luverd.
pi_207605753
Moet geloof ik maar de wapenhandel ingaan.
pi_207605774
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
De Kruif moet zich lekker met manoeuvre dingetjes bezig houden en zich niet bemoeien met luverd.
Ja, Kruif moet gewoon zijn mond houden en luisteren naar soldaat AchJa.
pi_207605793
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is ook gewoon ontzettend kort. Het is zeer de vraag hoe efficiënt die dingen gebruikt gaan worden en of het niet meer symbolisch in. De Kruif heeft een hoge positie in het leger. Die zal het echt wel beter weten dan de gemiddelde user hier.
pi_207605831
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ja, Kruif moet gewoon zijn mond houden en luisteren naar soldaat AchJa.
Ik geloof niet dat achja soldaat is.
En qua praktijk ervaring in luchtafweer rijker is dan Kruif.

Wat betreft scholing in patriots scheelde ervaring met een ander systeem wel denk ik?
pi_207605862
Overigens vind ik dit op BNR:

De Nederlandse Patriots zijn recent gemoderniseerd. Het is een ingewikkeld systeem en Oekraïense militairen zullen vermoedelijk maanden moeten worden getraind om het luchtverdedigingssysteem onder de knie te krijgen. Volgens Amerikaanse media begint de training van Oekraïners volgende week op een Amerikaanse legerbasis in Oklahoma.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)afweer-naar-oekraine

Als iemand de specifieke quote van Kruif kan aanhalen, hoor ik het graag.
pi_207605867
De NOS zegt ook Patriot en die andere bron spreekt van een training van 10 weken. Lijkt me dat de Kruif gewoon wat gokt.
pi_207605868
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:31 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat achja soldaat is.
En qua praktijk ervaring in luchtafweer rijker is dan Kruif.

Wat betreft scholing in patriots scheelde ervaring met een ander systeem wel denk ik?
Ik vind het prima als AchJa dingen zegt over wapens of andere concrete militaire dingen. Als hij zijn geopolitieke meningen dan wel achterwege laat.
pi_207605878
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:33 schreef luxerobots het volgende:
Overigens vind ik dit op BNR:

De Nederlandse Patriots zijn recent gemoderniseerd. Het is een ingewikkeld systeem en Oekraïense militairen zullen vermoedelijk maanden moeten worden getraind om het luchtverdedigingssysteem onder de knie te krijgen. Volgens Amerikaanse media begint de training van Oekraïners volgende week op een Amerikaanse legerbasis in Oklahoma.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)afweer-naar-oekraine

Als iemand de specifieke quote van Kruif kan aanhalen, hoor ik het graag.
Ik zat van 8.45 tot 9.45 in de auto :+
pi_207605882
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:36:48 #67
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:37:52 #68
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207605932
quote:
Die domme sukkel gaat gewoon ingedeeld worden bij de rest van het kanonnevoer. Hij gaat geen 'echte' Wagner worden die weigeraars mag afschieten.
pi_207605953
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:34 schreef BEFEM het volgende:
De NOS zegt ook Patriot en die andere bron spreekt van een training van 10 weken. Lijkt me dat de Kruif gewoon wat gokt.
Kruif komt over alsof hij het leuk vind om te worden uitgenodigd om zijn mening te geven en dat is natuurlijk wel prima. Kan me wel voorstellen dat hij vervolgens in de gauwigheid te snel dingen roept.
pi_207605967
Eentje is niet zo goed in over takken springen

twitter
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:48:40 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207606065
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:34 schreef luxerobots het volgende:

Ik vind het prima als AchJa dingen zegt over wapens of andere concrete militaire dingen. Als hij zijn geopolitieke meningen dan wel achterwege laat.
Dat maak ik zelf wel uit stripfiguur dat je bent. :')
pi_207606092
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat maak ik zelf wel uit stripfiguur dat je bent. :')
Ja precies, wat een oetlul onnie?
Vakman pur sang
pi_207606098
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:34 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik zat van 8.45 tot 9.45 in de auto :+
Er wordt gesproken over een maandje of twee training voor de patriot, volgens de Amerikanen.

Kruif is juist terughoudend.

https://www.bnr.nl/gemist
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:53:03 #74
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207606113
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:23 schreef AchJa het volgende:

[..]
Lijkt me weer een typisch klok-klepel verhaal van de Telegraaf. Het ging voor zover ik weet over luchtverdediging in het algemeen, er werd nergens een systeem benoemd.
Zelensky zegt dat ze Patriots van ons krijgen :Y Hij bedankt ons niet als dit bullshit is
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:55:31 #75
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207606135
quote:
84s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zelensky zegt dat ze Patriots van ons krijgen :Y [ twitter ]
Eerst zien dan geloven. Nederland doet "substantieel" mee met het DEU/VS initiatief, dat is alles wat er vooralsnog bekend is.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:57:39 #76
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207606159
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Eerst zien dan geloven. Nederland doet "substantieel" mee met het DEU/VS initiatief, dat is alles wat er vooralsnog bekend is.
Als Rutte de keutel terugtrekt moeten we gaan demonstreren in Den Haag :Y
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207606167
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Volgens mij is dit een forum, iedereen geeft hier -al dan niet met feiten of fabels- gelardeerde meningen. Wil jij nu zeggen dat iedereen hier zijn mening mag verkondigen, behalve AchJa? Dan speel je overigens op de man en niet op de bal, naar mijn mening.
pi_207606175

Leuk filmpje zo voor het slapen gaan.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:59:42 #79
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207606178
De Krim hoort bij Ukraine , dat weet ook de russische regering volgens deze kaart van benzineprijzen

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 17 januari 2023 @ 23:01:47 #80
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 17 januari 2023 @ 23:01:56 #81
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207606206
quote:
84s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:57 schreef Starhopper het volgende:

Als Rutte de keutel terugtrekt moeten we gaan demonstreren in Den Haag :Y
Het kunnen ook de missiles (PAC-3) zijn he.

Maar goed, ik hoor het allemaal wel, was de laatste dagen druk met andere zaken.
pi_207606213
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:58 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Volgens mij is dit een forum, iedereen geeft hier -al dan niet met feiten of fabels- gelardeerde meningen. Wil jij nu zeggen dat iedereen hier zijn mening mag verkondigen, behalve AchJa? Dan speel je overigens op de man en niet op de bal, naar mijn mening.
Ik kan me nog een discussie herinneren waarbij AchJa een hele boom over Oekraïense oorlogsmisdaden opzette, en vervolgens niet wilde praten over wat de Russen allemaal uitvreten.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 23:03:59 #83
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207606231
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:59 schreef Confetti het volgende:

Leuk filmpje zo voor het slapen gaan.
Hier is ook een langere versie van. Van minimaal 3 uur dacht ik. Heeft iemand die?
  dinsdag 17 januari 2023 @ 23:05:10 #84
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207606237
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:02 schreef luxerobots het volgende:

Ik kan me nog een discussie herinneren waarbij AchJa een hele boom over Oekraïense oorlogsmisdaden opzette, en vervolgens niet wilde praten over wat de Russen allemaal uitvreten.
Aardige beschuldiging, kun je hem ook hard maken? Zo niet dan gooi ik er een TR tegenaan.
pi_207606251
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:59 schreef michaelmoore het volgende:
De Krim hoort bij Ukraine , dat weet ook de russische regering volgens deze kaart van benzineprijzen

[ afbeelding ]
En de gemiddelde Rus verdient dus zo’n 700 liter benzine per maand.

Best armoedig.
pi_207606263
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:59 schreef michaelmoore het volgende:

[ afbeelding ]
Oeps. Die krijgt een vakantie Siberie... Verder blijft een groot deel belastingen. Hoeveel is dat bij de prijs van Rusland?
pi_207606274
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Onzin man, je hoort hier zoveel foute dingen die gewoon in die gestoorde autistenkopjes ontstaan.

Net als die beschuldigingen aan Rob de Wijk, die zou achteraf ook allerlei shit verteld hebben wat niet terug te vinden is.
Vakman pur sang
pi_207606275
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
Aardige beschuldiging, kun je hem ook hard maken? Zo niet dan gooi ik er een TR tegenaan.
Amnesty International en Achja begint beiden met een A...
  dinsdag 17 januari 2023 @ 23:09:16 #89
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207606306
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je had het erover dat burgers zich niet mochten verzetten omdat ze anders combattanten zouden worden (maar de Russen interesseert het oorlogsrecht sowieso geen fuck). En over Oekraïense militairen die Russische gevangenen in de benen schoten. (Waar jij dan weer knieën van maakte om het erger te maken.) En toen ik voorbeelden aanhaalde van de Oekraïense lijken die op de straten lagen, moest het maar bewezen worden. :')
pi_207606313
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dus?
is de verwarring begrijpelijk! (was een geintje maar je snapte hem niet)
  dinsdag 17 januari 2023 @ 23:11:14 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207606329
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:09 schreef luxerobots het volgende:

Je had het erover dat burgers zich niet mochten verzetten omdat ze anders combattanten zouden worden (maar de Russen interesseert het oorlogsrecht sowieso geen fuck). En over Oekraïense militairen die Russische gevangenen in de benen schoten. (Waar jij dan weer knieën van maakte om het erger te maken.) En toen ik voorbeelden aanhaalde van de Oekraïense lijken die op de straten lagen, moest het maar bewezen worden. :')
En wat precies is er niet waar dan?
pi_207606338
Christine Buchholz is een naïeve kutwijf.
Als we geen wapens leveren, dan stopt inderdaad de oorlog nadat Rusland Oekraïne bezet heeft en de bevolking gedeporteerd heeft naar Siberië.

twitter
pi_207606354
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
En wat precies is er niet waar dan?
Het is geen fake news. Maar wel uit de context als je de gehele situatie in Oekraïne bekijkt.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 23:16:24 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207606376
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:13 schreef luxerobots het volgende:

Het is geen fake news. Maar wel uit de context als je de gehele situatie in Oekraïne bekijkt.
Het zal allemaal wel beste kerel maar ik lees nergens iets wat jouw beschuldigingen aan mijn adres hard maken. Je haalt nu voorbeelden aan maar je verdraait de woorden...
pi_207606384
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is sad ;(

https://www.reddit.com/r/(...)in_the_open_with_no/
Lone Russian soldier, crawling in the open with no cover, is blasted by a dropped grenade that he sees coming but cannot escape
Eens. Echter zoals in de comments, you only win wars when you kill your enemy
-Rabia Al-Basri
pi_207606388
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:39 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Kruif komt over alsof hij het leuk vind om te worden uitgenodigd om zijn mening te geven en dat is natuurlijk wel prima. Kan me wel voorstellen dat hij vervolgens in de gauwigheid te snel dingen roept.
Net zoals Marion Koopmans ook geen verstand had van epidemiologie e.d.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 23:18:12 #98
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207606398
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het zal allemaal wel beste kerel maar ik lees nergens iets wat jouw beschuldigingen aan mijn adres hard maken. Je haalt nu voorbeelden aan maar je verdraait de woorden...
Het is allemaal in deze topicreeks terug te vinden. Maar goed, ik hoop vooral dat er bij jou ook voortschrijdend inzicht plaatsvindt.

Het mag wel duidelijk zijn dat de Russen oorlogsmisdaad na oorlogsmisdaad plegen, en ze vervolgens nog in de schoenen van de Oekraïners schuiven ook. :')
  dinsdag 17 januari 2023 @ 23:19:30 #100
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')