tldr onderaan:quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:14 schreef Slayage het volgende:
Een Russische kijk op de huidige situatie voor de Russische Federatie. Eigenlijk een en al doom en gloom catastrofe. Eentje zonder terugweg hij noemt het dan ook een rapture. https://www.memri.org/rep(...)raine-invasion-there
"Dmitri Trenin a member of Russia’s Foreign and Defense Policy Council was formerly a colonel in Russian military intelligence He served as director of the Carnegie Moscow Center before the think tank ran afoul of the Putin regime. Trenin has emerged as a full-fledged backer of the war in Ukraine.
In the article below, that appeared in the Russian edition of Russia in Global Affairs Trenin concedes that Russia had severely miscalculated on the Western response to the invasion. Both the energy weapon and nuclear threats had failed to deter the West. There were also deficiencies revealed in Russia’s military performance, the mobilization and the conduct of part of the elite. This is however water under the dam, because there is no way back. Surrender to the West would result in Russia’s loss of sovereignty and the possibility of Russia’s disappearance. The only course is to stick it out until Ukraine excluding Western Ukraine has been conquered and the territories integrated into Russia."
Ff op https://www.understandingwar.org/ kijkenquote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want je hebt ergens een doorwrocht artikel gelezen wat dat uiteen zette?
quote:Tanks voor Oekraïne is eerste punt op agenda nieuwe Duitse minister van Defensie -
https://nos.nl/l/2460034#UPDATE-container-66827482
Lijkt me weer een typisch klok-klepel verhaal van de Telegraaf. Het ging voor zover ik weet over luchtverdediging in het algemeen, er werd nergens een systeem benoemd.quote:
De Kruif moet zich lekker met manoeuvre dingetjes bezig houden en zich niet bemoeien met luverd.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:04 schreef BEFEM het volgende:
Ik hoorde op BNR dat de Patriottraining 4 tot 8 weken gaat duren in Amerika @:Achja
De Kruif zei dat. Lijkt me errrgggg kort.
Ja, Kruif moet gewoon zijn mond houden en luisteren naar soldaat AchJa.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Kruif moet zich lekker met manoeuvre dingetjes bezig houden en zich niet bemoeien met luverd.
Dat is ook gewoon ontzettend kort. Het is zeer de vraag hoe efficiënt die dingen gebruikt gaan worden en of het niet meer symbolisch in. De Kruif heeft een hoge positie in het leger. Die zal het echt wel beter weten dan de gemiddelde user hier.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Kruif moet zich lekker met manoeuvre dingetjes bezig houden en zich niet bemoeien met luverd.
Ik geloof niet dat achja soldaat is.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, Kruif moet gewoon zijn mond houden en luisteren naar soldaat AchJa.
Ik vind het prima als AchJa dingen zegt over wapens of andere concrete militaire dingen. Als hij zijn geopolitieke meningen dan wel achterwege laat.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat achja soldaat is.
En qua praktijk ervaring in luchtafweer rijker is dan Kruif.
Wat betreft scholing in patriots scheelde ervaring met een ander systeem wel denk ik?
Ik zat van 8.45 tot 9.45 in de autoquote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:33 schreef luxerobots het volgende:
Overigens vind ik dit op BNR:
De Nederlandse Patriots zijn recent gemoderniseerd. Het is een ingewikkeld systeem en Oekraïense militairen zullen vermoedelijk maanden moeten worden getraind om het luchtverdedigingssysteem onder de knie te krijgen. Volgens Amerikaanse media begint de training van Oekraïners volgende week op een Amerikaanse legerbasis in Oklahoma.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)afweer-naar-oekraine
Als iemand de specifieke quote van Kruif kan aanhalen, hoor ik het graag.
Die domme sukkel gaat gewoon ingedeeld worden bij de rest van het kanonnevoer. Hij gaat geen 'echte' Wagner worden die weigeraars mag afschieten.quote:
Kruif komt over alsof hij het leuk vind om te worden uitgenodigd om zijn mening te geven en dat is natuurlijk wel prima. Kan me wel voorstellen dat hij vervolgens in de gauwigheid te snel dingen roept.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:34 schreef BEFEM het volgende:
De NOS zegt ook Patriot en die andere bron spreekt van een training van 10 weken. Lijkt me dat de Kruif gewoon wat gokt.
Dat maak ik zelf wel uit stripfiguur dat je bent.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:34 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind het prima als AchJa dingen zegt over wapens of andere concrete militaire dingen. Als hij zijn geopolitieke meningen dan wel achterwege laat.
Ja precies, wat een oetlul onnie?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat maak ik zelf wel uit stripfiguur dat je bent.
Er wordt gesproken over een maandje of twee training voor de patriot, volgens de Amerikanen.quote:
Zelensky zegt dat ze Patriots van ons krijgenquote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lijkt me weer een typisch klok-klepel verhaal van de Telegraaf. Het ging voor zover ik weet over luchtverdediging in het algemeen, er werd nergens een systeem benoemd.
Eerst zien dan geloven. Nederland doet "substantieel" mee met het DEU/VS initiatief, dat is alles wat er vooralsnog bekend is.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zelensky zegt dat ze Patriots van ons krijgen[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |