Kun je uitleggen hoe ik als gevaccineerde binnenkort dood ga aan hartfalen, maar wel over een paar jaar bugs kan eten?quote:
Maar dit niet:quote:
Dat dus.quote:
Wat heb je het over lul niet zo slap.quote:Op maandag 16 januari 2023 07:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kun je uitleggen hoe ik als gevaccineerde binnenkort dood ga aan hartfalen, maar wel over een paar jaar bugs kan eten?
And you will drink from ze uddersquote:
Niet knuffelbaar. Zelfde reden dat we geen katten eten.quote:Op maandag 16 januari 2023 07:26 schreef asco het volgende:
[..]
Dat dus.
Belachelijk dat er onderscheid wordt gemaakt tussen verschillende levende wezens. Niet erg inclusief van Sterre en Maan.
En voor de rest steken ze die insecten maar waar ze willen maar ik zal ze nooit gaan vreten.
Achterlijke idioten.
Jij maakt vast een hoop nieuwe avonturen mee in het leven met de instelling, 'wat de boer niet kent dat vreet ie niet'.quote:Op maandag 16 januari 2023 07:26 schreef asco het volgende:
[..]
Dat dus.
Belachelijk dat er onderscheid wordt gemaakt tussen verschillende levende wezens. Niet erg inclusief van Sterre en Maan.
En voor de rest steken ze die insecten maar waar ze willen maar ik zal ze nooit gaan vreten.
Achterlijke idioten.
Ik denk dat het normaal is om een weerzin te hebben tegen insecten als voedsel.quote:Op maandag 16 januari 2023 08:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
Jij maakt vast een hoop nieuwe avonturen mee in het leven met de instelling, 'wat de boer niet kent dat vreet ie niet'.
Reptielen eten ook graag insecten, 1+1 = 2quote:Op maandag 16 januari 2023 08:58 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Wat een visionair is Klaus Schwab toch
Aja. Want konijntjes, lammetjes, hertjes en kalfjes zijn niet knuffelbaar natuurlijk.quote:Op maandag 16 januari 2023 08:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niet knuffelbaar. Zelfde reden dat we geen katten eten.
En dat is?quote:Op maandag 16 januari 2023 09:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Aja. Want konijntjes, lammetjes, hertjes en kalfjes zijn niet knuffelbaar natuurlijk.
Er is natuurlijk een reden dat katten zo goed als alleen in shithole countries of regios worden gegeten, en dan vaak simpelweg als roadkill, gestolen of zelf gevangen omdat het zo lekker goedkoop is.
Het probleem is, zo te lezen, dat je niet hebt opgelet bij biologie.quote:Op maandag 16 januari 2023 08:59 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk dat het normaal is om een weerzin te hebben tegen insecten als voedsel.
Ik heb nooit garnalen willen eten, omdat ik ze als een soort smerige insect zie.
Het is in Nederland absoluut niet verboden om je kat op te eten. Vind een slager die het beest voor jou wil slachten en jij mag het met een gerust hart opeten.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En dat is?
Want in Nederland is het verboden.
Dat was bij deze user toch reeds al duidelijk.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het probleem is, zo te lezen, dat je niet hebt opgelet bij biologie.
Ik zou 't niet doen.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:26 schreef probeer het volgende:
Zonder verder zelf stelling te nemen, ben ik oprecht geïnteresseerd in hoe vegetariërs / vegans tegen insecten als vleesvervangers aankijken. Enige vega(n) FoK!-ers die hun visie daarop willen delen?
Ik hoef ze zelf niet, ik vind het meer dan prima om mijn proteine uit planten/zuivel/eieren te halen. Het zal waarschijnlijk ook uitlopen op een industrie die ontzettend veel massaler is dan de vleesindustrie, want insecten "hebben toch geen gevoel" dus kan het lekker goedkoop en hoeft er niks aan dierenwelzijn gedaan te worden. Dat is wel beetje twijfelachtig, op zijn minst.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:26 schreef probeer het volgende:
Zonder verder zelf stelling te nemen, ben ik oprecht geïnteresseerd in hoe vegetariërs / vegans tegen insecten als vleesvervangers aankijken. Enige vega(n) FoK!-ers die hun visie daarop willen delen?
Och genoeg mensen die wel oesters en mosselen eten het sap uit een koeienuier drinken.quote:Op maandag 16 januari 2023 08:59 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk dat het normaal is om een weerzin te hebben tegen insecten als voedsel.
Ik heb nooit garnalen willen eten, omdat ik ze als een soort smerige insect zie.
Ook dat schijnt te betwist te worden.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:37 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik hoef ze zelf niet, ik vind het meer dan prima om mijn proteine uit planten/zuivel/eieren te halen. Het zal waarschijnlijk ook uitlopen op een industrie die ontzettend veel massaler is dan de vleesindustrie, want insecten "hebben toch geen gevoel" dus kan het lekker goedkoop en hoeft er niks aan dierenwelzijn gedaan te worden. Dat is wel beetje twijfelachtig, op zijn minst.
Maar het is een prima alternatief voor vlees in de zin van dat het efficienter is en minder belastend voor milieu. Dus ik sta er niet perse negatief tegenover. Wat dat betreft liever insecten dan koeien of varkens.
Ze vallen onder de categorie geleedpotigen, net als kakkerlakken, sprinkhanen en andere insecten.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:29 schreef xpompompomx het volgende:
Het probleem is, zo te lezen, dat je niet hebt opgelet bij biologie.
Om welke reden niet? Nog steeds levende dieren? Of ms omdat insecten vies geacht worden?quote:
Ik hoop voor je dat de pissebedden binnenkort beschikbaar komen in smeerbare versie.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:33 schreef Dven het volgende:
Dat was bij deze user toch reeds al duidelijk.
Is dat zo? (ik weet het oprecht niet)quote:Op maandag 16 januari 2023 09:37 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik hoef ze zelf niet, ik vind het meer dan prima om mijn proteine uit planten/zuivel/eieren te halen. Het zal waarschijnlijk ook uitlopen op een industrie die ontzettend veel massaler is dan de vleesindustrie, want insecten "hebben toch geen gevoel" dus kan het lekker goedkoop en hoeft er niks aan dierenwelzijn gedaan te worden. Dat is wel beetje twijfelachtig, op zijn minst.
Maar het is een prima alternatief voor vlees in de zin van dat het efficienter is en minder belastend voor milieu. Dus ik sta er niet perse negatief tegenover. Wat dat betreft liever insecten dan koeien of varkens.
Nee, ik ook niet, maar het is geen uitgemaakte zaak, het is uiteindelijk een filosofische discussie. Hoe definieer je gevoel? En waar leg je de grens?quote:Op maandag 16 januari 2023 09:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Is dat zo? (ik weet het oprecht niet)
Wellicht omdat ze al 3000 jaar als plaag worden gezien?quote:Op maandag 16 januari 2023 09:51 schreef probeer het volgende:
Om welke reden niet? Nog steeds levende dieren? Of ms omdat insecten vies geacht worden?
Wat niks zegt over de eetbaarheid.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:58 schreef Za het volgende:
[..]
Wellicht omdat ze al 3000 jaar als plaag worden gezien?
Klopt.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:58 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, maar wel hoe diep verankerd in mensen de associatie zit met een plaag, ziekte verwekkers etc.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:01 schreef xpompompomx het volgende:
Wat niks zegt over de eetbaarheid.
Insecten zijn ook dieren.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:26 schreef probeer het volgende:
Jaja zablablaquote:Op maandag 16 januari 2023 09:51 schreef Za het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat de pissebedden binnenkort beschikbaar komen in smeerbare versie.
Voor op je boterhammetje tijdens de schaft.
Het zal, dat glijdt van me af als boter.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:12 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dan word je gezien als wappie omdat deze beesten ook in Azie worden gegeten.
Het lijkt inmiddels wel duidelijk dat je een ziekelijke obsessie voor liegen hebt, want dit blijgt bij elk onderwerp weer naar voren te komen.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:58 schreef Za het volgende:
[..]
Maar wel lekker uit de koeienuier blijven slurpen met z'n allen.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:55 schreef Akathisia het volgende:
De vernedering van de moderne mens is bijna compleet.
En frikandellen beuken op zaterdag na het voetballen en 's avonds lekker pillen bikken of pep snuivenquote:Op maandag 16 januari 2023 10:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar wel lekker uit de koeienuier blijven slurpen met z'n allen.
Toch zijn er maar erg weinig soorten insecten die ziekten op mensen overbrengen...quote:Op maandag 16 januari 2023 10:09 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, maar wel hoe diep verankerd in mensen de associatie zit met een plaag, ziekte verwekkers etc.
quote:Op maandag 16 januari 2023 10:13 schreef Dven het volgende:
Het lijkt inmiddels wel duidelijk dat je een ziekelijke obsessie voor liegen hebt, want dit blijgt bij elk onderwerp weer naar voren te komen.
Een insect hoeft geen ziekte over te brengen om een plaag te kunnen zijn.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:21 schreef xpompompomx het volgende:
Toch zijn er maar erg weinig soorten insecten die ziekten op mensen overbrengen...
Je weet dat er naar verwachting zo'n 10 miljoen insectensoorten en ruim 10.000 sprinkhaansoorten zijn, waarvan in totaal een handjevol als plaagdier wordt gezien en het in bijna alle gevallen dan ook nog eens enkel om de woestijnsprinkhaan gaat? Dat weet zo'n slimmerik als jij wel? Toch?quote:Op maandag 16 januari 2023 10:27 schreef Za het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat jij een ziekelijke obsessie hebt voor het typen van onnozele posts.
Volgens het Oude Testament bracht God zo’n 3000 jaar geleden verschillende plagen over Egypte (Exodus 10:4-20)
Voor meer info Google '10 plagen Egypte' .
Ik ben bang dat dat veel te corporate wordt. Een paar kippen, varkentjes of sprinkhanen houden is voor iedereen met wat ruimte gewoon mogelijk, maar wie heeft er het laboratorium dat nodig is om kweekvlees te maken? Dat geeft een te grote afhankelijkheid van de bedrijven.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:13 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het zal, dat glijdt van me af als boter.
Ik ben benieuwd of kweekvlees van de grond komt en betaalbaar gaat worden. Daar zie ik nog het meest in.
Ja ho eens effe, 3000 jaar geleden bracht GOD een sprinkhanenplaag over Egypte!!!!quote:Op maandag 16 januari 2023 10:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch zijn er maar erg weinig soorten insecten die ziekten op mensen overbrengen...
Over 20 jaar heeft iedereen gewoon z'n steakprinter naast de broodbakmachine staanquote:Op maandag 16 januari 2023 10:37 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat veel te corporate wordt. Een paar kippen, varkentjes of sprinkhanen houden is voor iedereen met wat ruimte gewoon mogelijk, maar wie heeft er het laboratorium dat nodig is om kweekvlees te maken? Dat geeft een te grote afhankelijkheid van de bedrijven.
Dat is zeker een punt maar wel de voedingsstoffen van vlees kunnen nuttigen zonder dierenleed is wel iets waar veel mensen interesse in hebben. Sowieso is het nu nog veel te kleinschalig en duur maar als dit echt van de grond komt kunnen er ook meer aanbieders zijn en dat kan ook weer allerlei effecten hebben. Iets voor de lange termijn maar zeker interessant.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:37 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat veel te corporate wordt. Een paar kippen, varkentjes of sprinkhanen houden is voor iedereen met wat ruimte gewoon mogelijk, maar wie heeft er het laboratorium dat nodig is om kweekvlees te maken? Dat geeft een te grote afhankelijkheid van de bedrijven.
Ziekelijk liegen was het toch, bij elk onderwerp, en framen. Toe maar.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:32 schreef Dven het volgende:
Je weet dat er naar verwachting zo'n 10 miljoen insectensoorten en ruim 10.000 sprinkhaansoorten zijn, waarvan in totaal een handjevol als plaagdier wordt gezien en het in bijna alle gevallen dan ook nog eens enkel om de woestijnsprinkhaan gaat? Dat weet zo'n slimmerik als jij wel? Toch?![]()
Er zijn twee opties: Je hebt geen idee waar je het over hebt of je bent bewust aan het framen en liegen.
Alle sprinkhanen zijn insecten, maar niet alle insecten zijn sprinkhanen.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:54 schreef Za het volgende:
[..]
Ziekelijk liegen was het toch, bij elk onderwerp, en framen. Toe maar.
Donder toch op met je onzin.![]()
Het betreft hier niet de vraag hoeveel insecten soorten er wereldwijd zijn, maar waarom mensen, die van oudsher Bijbelse of andere religieuze geschriften lazen, insecten al 3000 jaar geleden als plaag zagen.
Volgens het NT voedde Jezus met vijf broden en twee vissen een menigte mensen die alleen al uit 5000 mannen bestond, vrouwen en kinderen niet meegerekend.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:27 schreef Za het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat jij een ziekelijke obsessie hebt voor het typen van onnozele posts.
Volgens het Oude Testament bracht God zo’n 3000 jaar geleden verschillende plagen over Egypte (Exodus 10:4-20)
Voor meer info Google '10 plagen Egypte' .
Za: "Zoogdieren zijn plaagdieren, dit omdat de grijze eekhoorn in NL als plaagdier wordt gezien."quote:Op maandag 16 januari 2023 10:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Alle sprinkhanen zijn insecten, maar niet alle insecten zijn sprinkhanen.
Heeeeeeeeeeel bijzonder is ook dat bijen niet voorkwamen in Za's 10 plagen.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Za: "Zoogdieren zijn plaagdieren, dit omdat de Grijze Eekhoorn tegenwoordig een plaagdier is"
Za eet ook geen kikkerbilletjes. Want de tweede plaag. En Za wordt ziedend als de zon niet schijnt, want dat is een verwijzing naar de duisternisplaag. Exodus 10:21-29.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heeeeeeeeeeel bijzonder is ook dat bijen niet voorkwamen in Za's 10 plagen.
Dan kun jij gewoon de insecten printen voor op je broodje.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:39 schreef Dven het volgende:
Over 20 jaar heeft iedereen gewoon z'n steakprinter naast de broodbakmachine staan
Een krop sla is ook een levend wezen.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt.
Maar nog steeds levende wezens. En als dat iemands criterium is om iets wel of niet te eten ..
Je hebt ze écht niet helemaal op een rijtje he? Het is niet eens een actquote:Op maandag 16 januari 2023 11:04 schreef Za het volgende:
[..]
Dan kun jij gewoon de insecten printen voor op je broodje.
Oh wacht, die schep je gewoon bij de vleet uit je zwaar vervuilde tuin, of onder het tapijt vandaan.
Smakelijk!
Je hebt natuurlijk sowieso heel wat meer wezentjes/zieltjes nodig voor dezelfde burger.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook dat schijnt te betwist te worden.
Yo.quote:
Wist je dat het uitverkoren volk, toen het 40 jaar lang onder leiding van Mozes door die kleine Sinaïwoestijn trok, door god gevoed werd met manna? Dat schepten ze bij de vleet op van het zand.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:04 schreef Za het volgende:
[..]
Dan kun jij gewoon de insecten printen voor op je broodje.
Oh wacht, die schep je gewoon bij de vleet uit je zwaar vervuilde tuin, of onder het tapijt vandaan.
Smakelijk!
De grootste plaag voor onze planeet is de mens.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:30 schreef Za het volgende:
[..]
Een insect hoeft geen ziekte over te brengen om een plaag te kunnen zijn.
Denk bv aan het vernielen en aanvreten van gewassen.
Waarom geef jij niet even het goede voorbeeld dan?quote:Op maandag 16 januari 2023 11:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De grootste plaag voor onze planeet is de mens.
Overtuig me van het tegendeel.
Dat doe ik.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:20 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Waarom geef jij niet even het goede voorbeeld dan?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hermetia_illucensquote:De zwarte soldaatvlieg is een wapenvlieg, van oorsprong afkomstig uit de tropische en subtropische zones van Zuid- en Noord-Amerika. Zowel de larve als ook de volwassen vlieg van deze soort vormen geen plaag en brengen geen ziektes over. De volwassen vlieg kan 15–20 mm lang worden.
Het is prima mogelijk op termijn te streven naar minder mensen, zonder massamoord of (massa)zelfmoord als noodzakelijk te zien.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:23 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Maar je leeft nog steeds waarom doe je dat?
Als ik dood ben kan ik alle onzin die jij de wereld in slingert niet meer weerleggen, dus levend ben ik meer waard dan dood.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:23 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
En het dierenwelzijn van insecten dan?quote:Op maandag 16 januari 2023 11:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Yo.
Ik eet grotendeels vegetarisch, en dat is niet omdat ik principieel tegen het eten van vlees ben maar omdat ik bezwaar heb tegen de manier waarop dat vlees doorgaans geproduceerd wordt. Zowel ecologisch (grondstoffengebruik, vervuiling, landgebruik, klimaatimpact, etc) als op het gebied van dierenwelzijn.
Als die insectenburgers geproduceerd worden zonder enorme roofbouw te plegen op de planeet, of andere uitwassen, dan zou ik ze zonder problemen eten. Tenminste, als ze lekker zijn.
Zelfmoord plegen bedoelt 'iequote:Op maandag 16 januari 2023 11:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als ik dood ben kan ik alle onzin die jij de wereld in slingert niet meer weerleggen, dus levend ben ik meer waard dan dood.
Maar ik ben benieuwd: hoe zou ik volgens jou het goede voorbeeld moeten geven?
Stoppen met eten en stoppen met elektriciteit gebruiken.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als ik dood ben kan ik alle onzin die jij de wereld in slingert niet meer weerleggen, dus levend ben ik meer waard dan dood.
Maar ik ben benieuwd: hoe zou ik volgens jou het goede voorbeeld moeten geven?
Waarom zou ik stoppen met etenquote:Op maandag 16 januari 2023 11:31 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Stoppen met eten en stoppen met elektriciteit gebruiken.
Lastig punt, vooral omdat - voor zover ik weet - daarover nog betrekkelijk weinig bekend is. Maar als het levend de pootjes uittrekken onderdeel is van het productieproces dan laat ik ze ook links liggen.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En het dierenwelzijn van insecten dan?
Jij niet?quote:Op maandag 16 januari 2023 11:35 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Je geeft toch om het welzijn van planten en dieren?
Goed om te weten, maar ga je me nog vertellen waarom ik moet stoppen met eten?quote:Op maandag 16 januari 2023 11:40 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ik eet ze gewoon op dus blijkbaar geef ik meer om m’n eigen honger.
Zodat je echt het goede voorbeeld geeft en niet loopt te deugen met mooie praatjes.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Goed om te weten, maar ga je me nog vertellen waarom ik moet stoppen met eten?
Welk goed voorbeeld?quote:Op maandag 16 januari 2023 11:45 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Zodat je echt het goede voorbeeld geeft en niet loopt te deugen met mooie praatjes.
BSE crisis ooit ten gevolge van dierlijke eiwitten in veevoer.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:50 schreef PiyeReloaded het volgende:
Wat is je bezwaar tegen vee en huisdieren die insecten eten?
Ben je twaalf ofzo?quote:Op maandag 16 januari 2023 11:23 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Het is een corona wappie en pro-Rusland troll.quote:
God, heb je haar weerquote:Op maandag 16 januari 2023 12:17 schreef Za het volgende:
[..]
BSE crisis ooit ten gevolge van dierlijke eiwitten in veevoer.
Dat dachten ze ooit ook van dierlijk meel gemaakt van koeien en schapen kadavers voor koeien. De praktijk heeft anders uitgewezen.quote:Op maandag 16 januari 2023 12:33 schreef Dven het volgende:
Echter, uit onderzoek is al meermaals gebleken dat eiwitten afkomstig van andere dieren, waaronder dus insecten, compleet veilig is.
Het is denk ik ook het idee dat je sprinkhanen eet, dat een afknapper is. Mentaal. Tenminste voor mij wel.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:23 schreef Stoorzendert het volgende:
Wel eens gefrituurde krekels, kevertjes e.d. gegeten als zijnde een snack. Gezouten smaakte dat best prima eigenlijk. Soort borrelnootje. Maar of ik een hele burger gemaakt van insecten wegkrijg…
Ik combineert twee onderwerpen waarover je post. Eens met je vaststelling dat het slap gelul is.quote:Op maandag 16 januari 2023 07:31 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Wat heb je het over lul niet zo slap.
Genoeg hooikoorts patiënten die al pissebedden eten.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:51 schreef Za het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat de pissebedden binnenkort beschikbaar komen in smeerbare versie.
Voor op je boterhammetje tijdens de schaft.
Dus omdat iets een keer anders uitgepakt heeft dan verwacht kunnen we nooit meer iets nieuws proberen, of wat probeer je nu precies te zeggen?quote:Op maandag 16 januari 2023 12:43 schreef Za het volgende:
[..]
Dat dachten ze ooit ook van dierlijk meel gemaakt van koeien en schapen kadavers voor koeien. De praktijk heeft anders uitgewezen.
Er is een periode geweest dat ieder vliegtuig dat de mens bouwde neerstortte of niet van de grond kwam.quote:Op maandag 16 januari 2023 12:43 schreef Za het volgende:
[..]
Dat dachten ze ooit ook van dierlijk meel gemaakt van koeien en schapen kadavers voor koeien. De praktijk heeft anders uitgewezen.
quote:Op maandag 16 januari 2023 12:43 schreef Za het volgende:
[..]
"Iets anders uitgepakt" is nogal mild uitgedrukt.quote:Op maandag 16 januari 2023 13:12 schreef Isdatzo het volgende:
Dus omdat iets een keer anders uitgepakt heeft dan verwacht kunnen we nooit meer iets nieuws proberen, of wat probeer je nu precies te zeggen?
Iets denken maar er vervolgens geen argumenten voor hebbenquote:Op maandag 16 januari 2023 13:55 schreef Za het volgende:
[..]
"Iets anders uitgepakt" is nogal mild uitgedrukt.
Ik denk gewoon niet dat je grazers/planteneters dierlijk meel moet gaan voeren.
Welkom op fokquote:Op maandag 16 januari 2023 13:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Iets denken maar er vervolgens geen argumenten voor hebben
Het argument staat in mijn post, het is tegennatuurlijk uiteraard.quote:Op maandag 16 januari 2023 13:56 schreef Dven het volgende:
Iets denken maar er vervolgens geen argumenten voor hebben
Vind je deze act grappig ja? Of leuk gevonden?quote:Op maandag 16 januari 2023 13:58 schreef Za het volgende:
[..]
Ook onder je matras of hoofdkussen zal je waarschijnlijk de nodige insecten kunnen vergaren voor op je bammetje.
Het argument dat uitlegt waarom je denkt dat grazers geen dierlijk meel gevoerd moet worden.quote:
Jij die achter een computertje de hele dag naarstig op zoek bent naar berichtjes die met een beetje fantastie en het weglaten van de meeste feiten je eigen mening kunnen bevestigen, dat is pas natuurlijk joh bohquote:Op maandag 16 januari 2023 14:00 schreef Za het volgende:
[..]
Het argument staat in mijn post, het is tegennatuurlijk uiteraard.
Net zoals het ooit voeren van koeien (grazers) met dierlijk meel gemaakt van kadavers.
🥱quote:Op maandag 16 januari 2023 13:58 schreef Za het volgende:
[..]
Ook onder je matras of hoofdkussen zal je waarschijnlijk de nodige insecten kunnen vergaren voor op je bammetje.
Het is niet natuurlijk. En het is voor koeien die op heel natuurlijke wijze in de stal staan en het voor hen geheel natuurlijke soja te vreten krijgen natuurlijk wel zo belangrijk. Ondanks dat de wetenschap bewijst dat dit niet het geval is.quote:Op maandag 16 januari 2023 14:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het argument dat uitlegt waarom je denkt dat grazers geen dierlijk meel gevoerd moet worden.
Ja man mooi toch die natuur: gigantische lappendekens Engels raaigras, praktisch volledig geautomatiseerde megastallen waar de koeien die aan de lopende band zwanger zijn zichzelf melken, en het importeren van scheepsladingen krachtvoer uit Zuid-Amerika (waarvoor daar het niet-natuurlijke regenwoud tegen de vlakte gaat) omdat diezelfde koeien dusdanig ver doorgefokt zijn dat ze zonder door hun poten zakken, de kalfjes direct na geboorte weghalen en verwerken tot kroketten, etc.quote:Op maandag 16 januari 2023 14:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is niet natuurlijk. En het is voor koeien die op heel natuurlijke wijze in de stal staan en het voor hen geheel natuurlijke soja te vreten krijgen natuurlijk wel zo belangrijk. Ondanks dat de wetenschap bewijst dat dit niet het geval is.
Niet echt, dat is gewoon een delicatesse, net als slakken overigens. Maar de dag dat ik op sprinkhanen ga zitten kauwen zal nooit aanbreken.quote:Op maandag 16 januari 2023 14:20 schreef Bananenpap het volgende:
Ach, we waren ook eerst sceptisch over garnalen.
Planten zijn ook levende wezens. Het gaat echter om waarnemingsvermorgen. Hoe hoger het waarnemingsvermogen van een organisme, hoe hoger het vermogen om te lijden (fysiek en emotioneeel). Daarom zal een dierenactivist zich eerder inzetten voor een varken (dat een zelfde of hoger waarnemingsvermogen heeft dan een hond) dan voor een bloemkool. Een insect zit hier 'tussenin' en is daarmee ergers een beter alternatief als je het hebt over zoiets als totale hoeveelheid dierenleed.quote:Op maandag 16 januari 2023 13:31 schreef kleinvogelijn het volgende:
Lekker 'groen' hoor! Staan er nu geen dierenactivisten op eigenlijk, of de partij voor de dieren? Wie controleert de leefomstandigheden van deze insecten? Het zijn toch levende wezens die over de kling gejaagd worden om ons in onze dierlijke eiwitbehoefte te voorzien...
Om een eventueel misverstand te voorkomen dat de eiwitten bv afkomstig zouden zijn uit melk afval producten als wei.quote:Op maandag 16 januari 2023 14:09 schreef Dven het volgende:
Lekker suggestief ook het woordje kadaver blijven gebruiken ja.
Want dat is wel 'natuurlijk'quote:Op maandag 16 januari 2023 14:33 schreef Za het volgende:
eiwitten bv afkomstig zouden zijn uit melk afval producten als wei
Het is een walgelijke onderneming idd, misselijkmakend en schandelijk hoe men als mensen met dieren omgaat.quote:Op maandag 16 januari 2023 14:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja man mooi toch die natuur: gigantische lappendekens Engels raaigras, praktisch volledig geautomatiseerde megastallen waar de koeien die aan de lopende band zwanger zijn zichzelf melken, en het importeren van scheepsladingen krachtvoer uit Zuid-Amerika (waarvoor daar het niet-natuurlijke regenwoud tegen de vlakte gaat) omdat diezelfde koeien dusdanig ver doorgefokt zijn dat ze zonder door hun poten zakken, de kalfjes direct na geboorte weghalen en verwerken tot kroketten, etc.
Weleens een insect in het gras of op dierlijk eiwit gebaseerd voederen is niet hetzelfde.quote:Sowieso zit er ook weleens een insect tussen het gras dat ze vreten, maar dat schijnt een gigantisch probleem te zijn als we de experts hier in dit topic moeten geloven.
Nee maar zou een optie geweest kunnen zijn omdat het een afval product was ooit en rijk aan proteïne.quote:
Maakt het echt zo veel uit als het gewoon in een burger verwerkt wordt? Het is niet zo dat je na het eten de pootjes tussen je kiezen weg moet halen.quote:Op maandag 16 januari 2023 14:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet echt, dat is gewoon een delicatesse, net als slakken overigens. Maar de dag dat ik op sprinkhanen ga zitten kauwen zal nooit aanbreken.
Daarom is ook sinds kort de ban op dierlijke eiwitten in veevoer versoepeld. Onder andere gebruik van insecteneiwit is nu toegestaan in veevoeders.quote:Op maandag 16 januari 2023 12:33 schreef Dven het volgende:
[..]
God, heb je haar weerWeer een keertje iets gelezen maar niet begrepen.
Dit ging puur om prionen afkomstig van herkauwers. Daarom is het verboden om herkauwers met herkauwers te voeren. Om het gemakkelijk te maken is door de EU lange tijd geleden daarom al het voer met dielijke eiwitten verboden. Echter, uit onderzoek is al meermaals gebleken dat eiwitten afkomstig van andere dieren, waaronder dus insecten, compleet veilig is.
Het zou in ieder geval niet op mijn menu staan, ik word al een beetje onpasselijk bij de gedachte.quote:Op maandag 16 januari 2023 14:42 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maakt het echt zo veel uit als het gewoon in een burger verwerkt wordt? Het is niet zo dat je na het eten de pootjes tussen je kiezen weg moet halen.
Dit lijkt mij een goede tussenstap voor we over kunnen gaan op kweekvlees.
En dat ook nog inderdaad.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:59 schreef Tijger_m het volgende:
Mischien ben ik niet zo slim maar hoe zijn sprinkhanen vleesvervangers? Een sprinkhaan is vlees, dacht ik. Het is sowieso niet plantaardig of een vis.
Ik had al insecten gegeten toen ik nog nooit van Schwab gehoord had. En nu?quote:Op maandag 16 januari 2023 15:29 schreef matigeuser het volgende:
Fuck Klaus Schwab en zijn reetridderclubje dat denkt de wereld te verbeteren door het gewone volk als slaaf te maken van hun elitaire denkbeelden.
Ik probeer vooral mijn eigen bijdrage te leveren aan een betere wereld. Dat maakt het voor mij eigenlijk irrelevant wat een ander doet. Maar goed; ik zie mezelf dan ook niet zo snel als een slachtoffer.quote:Op maandag 16 januari 2023 15:29 schreef matigeuser het volgende:
Eten die idioten van het WEF zelf ook insecten? Nee, natuurlijk niet. Gaan ze zelf ook met de trein naar het werk? Nee natuurlijk niet. Vliegen ze zelf ook minder? Nee, meer zelfs. Fuck hun. Ze proberen het ons nu al jaren via de media op te leggen hoe 'normaal' en 'gezond' het wel niet is om insecten te gaan eten. En als de oudere generatie het niet slikt, dan beginnen ze toch lekker met de kindjes het te voeren op scholen. Walgelijk.
Stampte je ook boos met je voetjes op de grond toen je dit typte?quote:Op maandag 16 januari 2023 15:29 schreef matigeuser het volgende:
Nooit gaat deze jongen ook maar 1 insect vrijwillig opeten.
Je weet dat dit ook in garnalen zit?quote:Op maandag 16 januari 2023 15:29 schreef matigeuser het volgende:
Niet alleen is het idee walgelijk, ook zitten er veel schadelijke stoffen in de harde delen van deze beesten, genaamd 'Chitine'. Het is volledig onduidelijk hoe schadelijk dit voor de gezondheid is wanneer dit dagelijks in grote hoeveelheden wordt geconsumeerd. En over de lange termijn nog minder.
Mensen eten van nature vrijwel alles wat ze te pakken kunnen krijgen. Je punt is?quote:Op maandag 16 januari 2023 15:29 schreef matigeuser het volgende:
Mensen zijn van nature vleeseters. Deal with it.
Mijn punt is al gemaakt maar je zit gewoon irritant te doen. Wat jij eet moet je helemaal zelf weten. Wat ik eet ook. Dat is het punt.quote:Op maandag 16 januari 2023 15:36 schreef Intint het volgende:
[..]
Ik had al insecten gegeten toen ik nog nooit van Schwab gehoord had. En nu?
[..]
Ik probeer vooral mijn eigen bijdrage te leveren aan een betere wereld. Dat maakt het voor mij eigenlijk irrelevant wat een ander doet. Maar goed; ik zie mezelf dan ook niet zo snel als een slachtoffer.
[..]
Stampte je ook boos met je voetjes op de grond toen je dit typte?
[..]
Je weet dat dit ook in garnalen zit?
[..]
Mensen eten van nature vrijwel alles wat ze te pakken kunnen krijgen. Je punt is?
Mensen zijn omnivoren en aten wat voorhanden was. Ook insecten. Doen alsof vleeseten natuurlijk is en insecten eten niet, is vrij kortzichtig. Mocht je het niet geloven kijk naar onze neven en nichtjes (apen) of naar stammen die nog vrij traditioneel leven: insecten is onderdeel van het menu.quote:Op maandag 16 januari 2023 15:29 schreef matigeuser het volgende:
Fuck Klaus Schwab en zijn reetridderclubje dat denkt de wereld te verbeteren door het gewone volk als slaaf te maken van hun elitaire denkbeelden.
Eten die idioten van het WEF zelf ook insecten? Nee, natuurlijk niet. Gaan ze zelf ook met de trein naar het werk? Nee natuurlijk niet. Vliegen ze zelf ook minder? Nee, meer zelfs. Fuck hun. Ze proberen het ons nu al jaren via de media op te leggen hoe 'normaal' en 'gezond' het wel niet is om insecten te gaan eten. En als de oudere generatie het niet slikt, dan beginnen ze toch lekker met de kindjes het te voeren op scholen. Walgelijk.
Nooit gaat deze jongen ook maar 1 insect vrijwillig opeten. Niet alleen is het idee walgelijk, ook zitten er veel schadelijke stoffen in de harde delen van deze beesten, genaamd 'Chitine'. Het is volledig onduidelijk hoe schadelijk dit voor de gezondheid is wanneer dit dagelijks in grote hoeveelheden wordt geconsumeerd. En over de lange termijn nog minder.
Mensen zijn van nature vleeseters. Deal with it.
Weerstand hiertegen heeft ook minder te maken met natuurlijkheid dan met "cultuurlijkheid". Maar zaken op die subjectieve grond afwijzen is op een bepaalde manier ook wel weer natuurlijk voor de mens.quote:Op maandag 16 januari 2023 15:49 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Mensen zijn omnivoren en aten wat voorhanden was. Ook insecten. Doen alsof vleeseten natuurlijk is en insecten eten niet, is vrij kortzichtig. Mocht je het niet geloven kijk naar onze neven en nichtjes (apen) of naar stammen die nog vrij traditioneel leven: insecten is onderdeel van het menu.
Maar goed wat onze voorouders eten heeft geen relevantie voor de dilemma's waar wij voor staan. Impact op het milieu, gezondheid en dierenleed waren toen niet van belang en nu wel. Insecten eten spreekt mij niet echt aan. Ik eet al grotendeels plantaardig en voel niet de behoefte om onderdelen daaruit te vervangen voor insecten.
Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe intens goor Schwabburger en gretaworsten klinken.quote:Op maandag 16 januari 2023 16:07 schreef xpompompomx het volgende:
Misschien komen er wel Schwabburgers, Gretaworsten en Soroslappen in de schappen. Allemaal gemaakt van geperste sprinkhanen.
quote:Op maandag 16 januari 2023 16:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe intens goor Schwabburger en gretaworsten klinken.
Eet je wel eens roze koeken? Want dan heb ik nieuws voor je...quote:Op maandag 16 januari 2023 14:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet echt, dat is gewoon een delicatesse, net als slakken overigens. Maar de dag dat ik op sprinkhanen ga zitten kauwen zal nooit aanbreken.
Geen koeketer hier, heel af toe een stroopwafel bij de koffie, maar dat is het dan wel.quote:Op maandag 16 januari 2023 16:18 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Eet je wel eens roze koeken? Want dan heb ik nieuws voor je...
quote:Op maandag 16 januari 2023 15:45 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Er wordt nu gepoogd om van 'hoger op' het insecten eten er doorheen te drukken voor de 'gewone' burger. Zodat we straks geen vlees meer eten, alleen nog insecten. Dat is het einddoel.
"Heb jij ook al van die die heerlijke WEFlappen geproefd?"quote:Op maandag 16 januari 2023 16:07 schreef xpompompomx het volgende:
Misschien komen er wel Schwabburgers, Gretaworsten en Soroslappen in de schappen. Allemaal gemaakt van geperste sprinkhanen.
Niemand weet of een sprinkhaan minder lijdt dan een varken. Ik ben zelf ook een groot voorvechter van dierenrechten en het verminderen van dierenleed. Ik vind het daarom toch vreemd dat er vanuit die hoek geen haan kraait naar eventueel dierenleed. Allemaal leuk en aardig dat insecten eten, maar dat zijn ook levende wezens. Beetje vegetariërs die wel vis eten zeg maar.quote:Op maandag 16 januari 2023 14:30 schreef Intint het volgende:
[..]
Planten zijn ook levende wezens. Het gaat echter om waarnemingsvermorgen. Hoe hoger het waarnemingsvermogen van een organisme, hoe hoger het vermogen om te lijden (fysiek en emotioneeel). Daarom zal een dierenactivist zich eerder inzetten voor een varken (dat een zelfde of hoger waarnemingsvermogen heeft dan een hond) dan voor een bloemkool. Een insect zit hier 'tussenin' en is daarmee ergers een beter alternatief als je het hebt over zoiets als totale hoeveelheid dierenleed.
Zo moeilijk is het echt niet... Maarja, mensen die opkomen voor dierenrechten triggeren blijkbaar iets in mensen.
Dat niet, maar het schijnt dat gekruide Kaagballetjes verukkelijk zijn.quote:Op maandag 16 januari 2023 17:51 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
"Heb jij ook al van die die heerlijke WEFlappen geproefd?"
Stukjes ruggengraat zul je er niet in tegenkomen, wel moeilijk te verteren stukjes zonder sausje van fatsoen er overheen.quote:Op maandag 16 januari 2023 18:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat niet, maar het schijnt dat gekruide Kaagballetjes verukkelijk zijn.
Je kunt echt wel uitspraken doen over de mate van lijden tussen een varken en een sprinkhaan. Of tussen een sprinkhaan en bacterie.quote:Op maandag 16 januari 2023 18:04 schreef kleinvogelijn het volgende:
[..]
Niemand weet of een sprinkhaan minder lijdt dan een varken. Ik ben zelf ook een groot voorvechter van dierenrechten en het verminderen van dierenleed. Ik vind het daarom toch vreemd dat er vanuit die hoek geen haan kraait naar eventueel dierenleed. Allemaal leuk en aardig dat insecten eten, maar dat zijn ook levende wezens. Beetje vegetariërs die wel vis eten zeg maar.
Wat is dat nou weer voor onnozele smiley?quote:
Staat ook precies in hoe ze dit willen bereiken.quote:Pathways to 21st-Century Protein Delivery:
- Driving Consumer Behaviour Change
– Meat replacements (e.g. plant burger)
– Cultured/lab-grown
– Insects
– Alga-based
– Fungi-based
– Traditional processed plant-based
(tofu, seitan etc.)
– Traditional plant-based alternatives (peas, beans, nuts, jackfruit etc.)
– Meat “extenders” (plant or other) as a partial substitute
– Sustainable animal feedstocks
– Novel animal feedstocks
– Sustainable intensification
– Use of food and industry waste streams
– New breeds of cattle
– Reduction in antibiotic use
– Land use and elimination of deforestation
– Manure and slurry management
– Flexitarian diets
– Diversification within per capita diet
– Right-sizing of diet (shift towards
protein equity per capita)
– Reduction of food waste
– Cost and access parity
Weer zo'n kansloze wappie schaapquote:Op maandag 16 januari 2023 20:37 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onnozele smiley?
Staat ook precies in hoe ze dit willen bereiken.
gr gr
Ik citeer en link letterlijk de WEF agenda. Heeft niks met 'wappie' of 'conspiracy' te maken.quote:Op maandag 16 januari 2023 20:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Weer zo'n kansloze wappie schaap
Lekker relevant dat WEF? Laat ze lekker samen komen? Als ze daar samen met regeringen en leiders dingen kunnen bereiken, toppie.quote:Op maandag 16 januari 2023 20:55 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik citeer en link letterlijk de WEF agenda. Heeft niks met 'wappie' of 'conspiracy' te maken.
Sterker nog, as we speak is er weer een conferentie in Davos. Met onder andere onze koning, Rutte, Kaag en nog een stel andere linkse sukkeltjes uit onze regering aanwezig. Plus de top van het bedrijfsleven.
Daar staat echt niets in over dat ze jou als voetvolk jequote:Op maandag 16 januari 2023 20:37 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onnozele smiley?
Lees zelf:
https://www3.weforum.org/docs/WEF_White_Paper_Roadmap_Protein.pdf
[..]
Staat ook precies in hoe ze dit willen bereiken.
gr gr
Niemand zegt 'alles'. Het is wel een feit dat er de laatste jaren steeds meer berichten komen over:quote:Op maandag 16 januari 2023 20:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lekker relevant dat WEF? Laat ze lekker samen komen? Als ze daar samen met regeringen en leiders dingen kunnen bereiken, toppie.
Het is wel wappie schaap gedoe om daar maar alles achter te zoeken.
Al meerdere keren uitgelegd in dit topic dat in principe alles wat we eten leeft maar dat er veel verschil zit in het waarnemingsvermogen (en daarmee het mogelijke lijden) van diverse organismen.quote:Op maandag 16 januari 2023 20:50 schreef bianconeri het volgende:
Insecten als vleesvervanger?
Dat is toch dikke vette discriminatie
Hoezo zijn insecten ineens geen levende dieren?
Insecten mag je nu ineens wel met massa gaan 'kweken' en doden voor vlees en dan is het wel goed?
Hou op zeg.
Ik hou het wel bij mijn gewone stukje vlees.
nee, ga gewoon geen insecten in mijn mond stoppen.quote:Op maandag 16 januari 2023 20:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Die trots geëtaleerde aversie hierLekker triomfantelijk verkondigen wat een stuurse visieloze boer je bent.
Verkondigde hij triomfantelijk.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
nee, ga gewoon geen insecten in mijn mond stoppen.
wat is daar 'triomfantelijk' aan?quote:Op maandag 16 januari 2023 21:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Verkondigde hij triomfantelijk.
Joh zeurpiet, neem nog een hap van je gehaktbal.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
wat is daar 'triomfantelijk' aan?
ik eet nauwelijks vlees want ik vind het niet lekker... gehakt is al helemaal een no goquote:Op maandag 16 januari 2023 21:10 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Joh zeurpiet, neem nog een hap van je gehaktbal.
Je post. Waarom vind je het zo belangrijk om hier meermaals te zweren dat je nooit van je leven een insect zult eten? Je denkt volgens mij dat je principieel overkomt maar nooit wat nieuws willen proberen is dat niet echt.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
wat is daar 'triomfantelijk' aan?
Omdat het allemaal weer net iets te geforceerd is; zie ook weer dat geknoei op een basisschool. Is gewoon weer een hype waar een hoop volk weer achteraan sjokt, al dan niet om heel triomfantelijk (lol) over te brengen dat men zeer milieubewust en bezig met leefbaarheid is en zulks.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je post. Waarom vind je het zo belangrijk om hier meermaals te zweren dat je nooit van je leven een insect zult eten? Je denkt volgens mij dat je principieel overkomt maar nooit wat nieuws willen proberen is dat niet echt.
Dus je doet het niet omdat je denkt dat de rest het wel doet. Dat is minstens een even slechte reden als iets niet doen omdat niemand het doet.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat het allemaal weer net iets te geforceerd is; zie ook weer dat geknoei op een basisschool. Is gewoon weer een hype waar een hoop volk weer achteraan sjokt, al dan niet om heel triomfantelijk (lol) over te brengen dat men zeer milieubewust en bezig met leefbaarheid is en zulks.
Verder probeer ik graag nieuwe dingen, heb gisteren Frank Zappa ontdekt (Hot Rats, wat een plaat). Maar die zou ik ook niet in mijn mond stoppen.
Misschien vind je het wel heel lekker. Stel je eens voor! Maar ja insecten eten is heel woke, dus dat zou je wel in een lastig parket brengen.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat het allemaal weer net iets te geforceerd is; zie ook weer dat geknoei op een basisschool. Is gewoon weer een hype waar een hoop volk weer achteraan sjokt, al dan niet om heel triomfantelijk (lol) over te brengen dat men zeer milieubewust en bezig met leefbaarheid is en zulks.
Verder probeer ik graag nieuwe dingen, heb gisteren Frank Zappa ontdekt (Hot Rats, wat een plaat). Maar die zou ik ook niet in mijn mond stoppen.
En misschien ook niet.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Misschien vind je het wel heel lekker. Stel je eens voor! Maar ja insecten eten is heel woke, dus dat zou je wel in een lastig parket brengen.
Nee. Ik doe het niet omdat ik walg van het idee insecten naar binnen te werken.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dus je doet het niet omdat je denkt dat de rest het wel doet. Dat is minstens een even slechte reden als iets niet doen omdat niemand het doet.
En daar gaat het natuurlijk om bij velen. Lekker dwars doen.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Misschien vind je het wel heel lekker. Stel je eens voor! Maar ja insecten eten is heel woke, dus dat zou je wel in een lastig parket brengen.
Hoe zou je daar nou achter kunnen komen. Hmmmm lastig lastig...quote:
Niet alle nieuw ontwikkelingen zijn verschrikkelijk hoor.quote:Verder zijn er natuurlijk genoeg zaken die ik niet doe, en niet ga doen, simpleweg omdat "ik het misschien wél lekker" ga vinden. Bizarre redenering is dat altijd.
Hmmja... ik denk dat je op dit moment echt nog het buitenbeentje (pootje) bent als je insecten eet hoor. Dus aan 'dwarsliggen' of 'lekker gek, lekker apart' willen zijn kan het niet liggen.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:50 schreef Intint het volgende:
[..]
En daar gaat het natuurlijk om bij velen. Lekker dwars doen.
Is dat de beste manier, ja? Alles gewoon 'proberen'? Of beperkt zich deze filosofie tot voedingsstoffen?quote:Op maandag 16 januari 2023 21:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe zou je daar nou achter kunnen komen. Hmmmm lastig lastig...
[..]
Niet alle nieuw ontwikkelingen zijn verschrikkelijk hoor.
En alsof het initiatief van vegans afkomt. Mensen die al plantaardig eten gaan echt niet over naar insecten. Het is meer voor mensen die per se dierlijke producten nodig hebben. Als je 50 procent van een frikandel vervangt voor insecten gaat er niets aan het eindproduct verloren.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:02 schreef Intint het volgende:
[..]
Al meerdere keren uitgelegd in dit topic dat in principe alles wat we eten leeft maar dat er veel verschil zit in het waarnemingsvermogen (en daarmee het mogelijke lijden) van diverse organismen.
Bang van een idee. En het dan verkopen als een heldhaftig verzet tegen de massa.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee. Ik doe het niet omdat ik walg van het idee insecten naar binnen te werken.
Want de massa eet nu krekels en wormen?quote:Op maandag 16 januari 2023 22:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Bang van een idee. En het dan verkopen als een heldhaftig verzet tegen de massa.
Hier wel, maar op globale schaal is het zo vreemd nog niet hoor.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmmja... ik denk dat je op dit moment echt nog het buitenbeentje (pootje) bent als je insecten eet hoor. Dus aan 'dwarsliggen' of 'lekker gek, lekker apart' willen zijn kan het niet liggen.
Het is toch "gewoon een hype waar het volk achteraan sjokt"?quote:Op maandag 16 januari 2023 22:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Want de massa eet nu krekels en wormen?
Ja, en als bij zoveel hypes blijft het ook bij mondreclame voor de bühne.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het is toch "gewoon een hype waar het volk achteraan sjokt"?
Dat geldt voor wel meer zaken me dunkt.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hier wel, maar op globale schaal is het zo vreemd nog niet hoor.
Dan is jouw statement dat je nimmer nooit niet van je leven een insect gaat eten dus helemaal niet vermeldingswaardig.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en als bij zoveel hypes blijft het ook bij mondreclame voor de bühne.
Die insecten vallen dadelijk gewoon onder een bepaalde E-nummer en dan word het geforceerd om het te vreten.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:07 schreef Gimmick het volgende:
[..]
En alsof het initiatief van vegans afkomt. Mensen die al plantaardig eten gaan echt niet over naar insecten. Het is meer voor mensen die per se dierlijke producten nodig hebben. Als je 50 procent van een frikandel vervangt voor insecten gaat er niets aan het eindproduct verloren.
Ja, dat is de beste manier. En nee, dat beperkt zich zeker niet tot voeding.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is dat de beste manier, ja? Alles gewoon 'proberen'? Of beperkt zich deze filosofie tot voedingsstoffen?
In een topic over het eten van insecten lijkt het me in ieder geval ontopic.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dan is jouw statement dat je nimmer nooit niet van je leven een insect gaat eten dus helemaal niet vermeldingswaardig.
Noem nog eens wat zaken die je gewoon 'moet proberen' aleer je er een waardeoordeel over kunt geven.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, dat is de beste manier. En nee, dat beperkt zich zeker niet tot voeding.
Nee, het wordt gepusht. Het was 15 jaar geleden ook al iets nieuws, en 25 jaar gelden ook. Maar nu is het allemaal in de categorie we worden allemaal iets armer, we worden allemaal een stuk minder vrij, we gaan allemaal minder lekker eten. En dan zijn er natuurlijk atlijd hele kuddes mentale zelfkastijders die staan te trappelen om hun boete te doen.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het is toch "gewoon een hype waar het volk achteraan sjokt"?
Op wereldwijde schaal klopt je statement trouwens best. Hier is het idee in opkomst.
Van alles: seks, reizen, werk, wonen, ...quote:Op maandag 16 januari 2023 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Noem nog eens wat zaken die je gewoon 'moet proberen' aleer je er een waardeoordeel over kunt geven.
Nou, wordt niet heel hard gepusht dan of wel?quote:Op maandag 16 januari 2023 22:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het wordt gepusht. Het was 15 jaar geleden ook al iets nieuws, en 25 jaar gelden ook.
Dus ik 'wil niet mee doen' omdat dat 'lekker dwars' is, want eigenlijk staat ik helemaal super reuze open voor het verorberen van insecten?quote:Op maandag 16 januari 2023 22:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Van alles: seks, reizen, werk, wonen, ...
Kijk, niemand dwingt je tot het eten van sprinkhanen maar lekker recalcitrant roepen dat je het toch niet gaat proberen omdat je zogenaamd niet mee wil doen met "opgedrongen hypes" is gewoon een beetje kinderachtig. Maar lekker zelf weten hoor, want het maakt echt niemand iets uit dat je stiekem van de sprinkhanenburgers smikkelt.
Is toch ook allemaal gewoon typisch boomergeouwehoer? Van die zelfverklaarde verlichte zielen die het op hun leeftijd heel belangrijk vinden om maar te pas en te onpas te verklaren dat ze zo lekker zelfstandig zijn en zelf wel bepalen hoe of wat ze doen. Dat is voor sommigen die richting hun laatste levensfase gaan blijkbaar van groot belang.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou, wordt niet heel hard gepusht dan of wel?
Sommige mensen zijn 'lekker dwars', sommige mensen zijn bang voor iets onbekends, bang voor veranderingen.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus ik 'wil niet mee doen' omdat dat 'lekker dwars' is, want eigenlijk staat ik helemaal super reuze open voor het verorberen van insecten?
Zoiets?
En geldt dat voor iedereen die 'niet mee wil doen' of slechts voor enkelen?
Gut ja, het ligt weer aan de boomers.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Is toch ook allemaal gewoon typisch boomergeouwehoer? Van die zelfverklaarde verlichte zielen die het op hun leeftijd heel belangrijk vinden om maar te pas en te onpas te verklaren dat ze zo lekker zelfstandig zijn en zelf wel bepalen hoe of wat ze doen. Dat is voor sommigen die richting hun laatste levensfase gaan blijkbaar van groot belang.
Er zijn duizenden dingen waar insecten voor gebruik kunnen (en gaan) worden, maar ze vinden het vooral interessant om steeds maar te herhalen dat ze toch écht geen insectenpootjes tussen hun tanden vandaan gaan halen en meer van dat soort nietszeggend geneuzel. Gaaaaaaaaaap.
Of, en dat kan ook...quote:Op maandag 16 januari 2023 22:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn 'lekker dwars', sommige mensen zijn bang voor iets onbekends, bang voor veranderingen.
Dat wordt echt he-le-maal nergens in die post geopperd.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gut ja, het ligt weer aan de boomers.
Oh sorry. Boomergeouwehoer. Want boomer betekent meerdere dingen, heb ik me laten vertellen. Het is vooral een 'mindset'.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat wordt echt he-le-maal nergens in die post geopperd.
Ja, en als iedereen zo dacht dan zat je nu nog je ontlasting uit het raam te flikkeren.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of, en dat kan ook...
Ze hebben geen behoefte aan iets onbekends of aan veranderingen.
Ja want al die veranderingen van de laatste jaren gaan zo lekker wil je zeggen?quote:Op maandag 16 januari 2023 22:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn 'lekker dwars', sommige mensen zijn bang voor iets onbekends, bang voor veranderingen.
Je bent weer eens aan het raaskallen.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh sorry. Boomergeouwehoer. Want boomer betekent meerdere dingen, heb ik me laten vertellen. Het is vooral een 'mindset'.
quote:Op maandag 16 januari 2023 22:37 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ja want al die veranderingen van de laatste jaren gaan zo lekker wil je zeggen?
Massa-immigratie, wokeism, kinderen die zich 'transgender voelen', het continu meegaan van de massa met 'the current thing' (corona, vaccins, vrijheidsbeperkingen, klimaatonzin), overheden die steeds meer gaan betuttelen en regels opleggen, steeds ongezonder en onnatuurlijker voedsel, mannen die geen testosteron en slechte zaadkwaliteit hebben, feminisme wat ervoor gezorgd heeft dat alles 2x zo duur is geworden en dat een 'gewoon leven' nu niet meer betaalbaar is voor een vrijgezel, etc etc etc.
Progressie is niet altijd vooruitgang. En conservatief is niet altijd 'ouderwets'.
Poh nu niet stoppen schatje ik kom bijna ga verderquote:Op maandag 16 januari 2023 22:37 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ja want al die veranderingen van de laatste jaren gaan zo lekker wil je zeggen?
Massa-immigratie, wokeism, kinderen die zich 'transgender voelen', het continu meegaan van de massa met 'the current thing' (corona, vaccins, vrijheidsbeperkingen, klimaatonzin), overheden die steeds meer gaan betuttelen en regels opleggen, steeds ongezonder en onnatuurlijker voedsel, mannen die geen testosteron en slechte zaadkwaliteit hebben, feminisme wat ervoor gezorgd heeft dat alles 2x zo duur is geworden en dat een 'gewoon leven' nu niet meer betaalbaar is voor een vrijgezel, etc etc etc.
Progressie is niet altijd vooruitgang. En conservatief is niet altijd 'ouderwets'.
Want dat geldt inderdaad als monolithisch gegeven.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, en als iedereen zo dacht dan zat je nu nog je ontlasting uit het raam te flikkeren.
En schellak en karmijn (glansmiddel en kleurstof gemaakt van insecten )? Vermijdt je producten met die ingrediënten ook?quote:Op maandag 16 januari 2023 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In een topic over het eten van insecten lijkt het me in ieder geval ontopic.
Om maar te herhalen: ik ga geen insecten eten.
Na een dergelijk warrige post over recalcitrante zelfverklaarde verlichte lieden in de herfst van hun bestaan en hoe dat hun denkpatroon beïnvloedt, is dat nogal een boude bewering.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Je bent weer eens aan het raaskallen.
Dat zit in mijn verf, geloof ik.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:45 schreef Gimmick het volgende:
[..]
En schellak en karmijn (glansmiddel en kleurstof gemaakt van insecten )? Vermijdt je producten met die ingrediënten ook?
Dat doe ik nergens, maar om verandering per definitie te presenteren alsof het iets is waar je je hevig tegen moet verzetten slaat natuurlijk evengoed nergens op.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
om verandering als per definitie heilzaam te presenteren is dan weer 'sterk geredeneerd'.
Waar doe ik dat?quote:Op maandag 16 januari 2023 22:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat doe ik nergens, maar om verandering per definitie te presenteren alsof het iets is waar je je hevig tegen moet verzetten slaat natuurlijk evengoed nergens op.
Plantaardig proteïnepoeder is goedkoper dan whey en bestaat al.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:41 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ben weer aan het fitnessen en die potten wei poeder zijn fucking duur. Als ze sprinkhaanpoeder maken, zou ik het wel proberen als vervanger van wei. Dan moet het wel goedkoper zijn.
Wat een slachtoffer ben jij zeg. Hartverscheurend. Heb je wel eens een meelwormenburger geproeft?quote:Op maandag 16 januari 2023 22:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het wordt gepusht. Het was 15 jaar geleden ook al iets nieuws, en 25 jaar gelden ook. Maar nu is het allemaal in de categorie we worden allemaal iets armer, we worden allemaal een stuk minder vrij, we gaan allemaal minder lekker eten. En dan zijn er natuurlijk atlijd hele kuddes mentale zelfkastijders die staan te trappelen om hun boete te doen.
Zit ook in verf. En in diverse voedingsmiddelen. Al jaren.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zit in mijn verf, geloof ik.
Stop ik ook niet in mijn mond.
Ja, nou en?quote:Op maandag 16 januari 2023 21:02 schreef Intint het volgende:
[..]
Al meerdere keren uitgelegd in dit topic dat in principe alles wat we eten leeft maar dat er veel verschil zit in het waarnemingsvermogen (en daarmee het mogelijke lijden) van diverse organismen.
Mag ik het afmaken?quote:Op maandag 16 januari 2023 22:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Poh nu niet stoppen schatje ik kom bijna ga verder
Nee, alleen wanneer ik het nut niet zie van een verandering, te meer als onhelder is of de uitkomst ervan ook daadwerkelijk tot de algehele verbetering leidt van het individu en/of de samenleving.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh nee alleen als het 'een opgedrongen hype' is.
Planten zijn ook levende wezens.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, nou en?
Levende wezens zijn levende wezens.
Als een vegan gaat zeggen dat een insect wel zou mogen omdat die zogenaamd wat minder intellect heeft is dat gewoon walgelijk en hypocriet.
Lijkt me sterk, want ik ben mega links.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Mag ik het afmaken?
Het is allemaal de schuld van LINKS!
Die andere links.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, want ik ben mega links.
En nog steeds ga ik geen insecten eten.
Welke vegan zegt dat?quote:Op maandag 16 januari 2023 22:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, nou en?
Als een vegan gaat zeggen dat een insect wel zou mogen omdat die zogenaamd wat minder intellect heeft is dat gewoon walgelijk en hypocriet.
Tja als je het niet probeert zal je nooit weten hoe lekker ze bugs zijnquote:Op maandag 16 januari 2023 22:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, alleen wanneer ik het nut niet zie van een verandering,
Oké man, leuke stropoppen hoor maar als je niet snapt dat het niet gaat om het niet-eten van insecten (ik zeg ook nergens dat ik ze gegarandeerd wél ga eten) dan houdt het wel een beetje op.quote:te meer als onhelder is of de uitkomst ervan ook daadwerkelijk tot de algehele verbetering leidt van het individu en/of de samenleving.
Mensen wegzetten als 'tegen verandering' zijnde omdat ze geen insecten willen eten, of drie keer per jaar van baan willen wisselen, of niet direct staan te springen om te gaan backpacken in een of ander Aziatisch regenwoud, is vooral een grove devaluering van het begrip 'verandering'.
Dit is voor iedereen die het wil. Ik kan me prima voorstellen dat een vegan die problemen heeft met dierenleed en milieu-impact van vlees hier ook naar kan kijken.quote:Op maandag 16 januari 2023 23:02 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Welke vegan zegt dat?
Nogmaals: dit is niet voor mensen die een plantaardig dieet volgen. Dit is voor mensen die per se dierlijke eiwitten willen maar zich (bijvoorbeeld) zorgen maken om de co2 impact van hun burger.
Ik ageer vooral tegen de goedkope reactie dat mensen die stellen geen insecten te willen eten dat niet doen vanuit een intrinsieke walging en afkeer, maar om 'lekker dwars te zijn'.quote:Op maandag 16 januari 2023 23:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tja als je het niet probeert zal je nooit weten hoe lekker ze bugs zijn.
[..]
Oké man, leuke stropoppen hoor maar als je niet snapt dat het niet gaat om het niet-eten van insecten (ik zeg ook nergens dat ik ze gegarandeerd wél ga eten) dan houdt het wel een beetje op.
Vooropgesteld: ik wil geen poortwachter zijn voor welk dieet dan ook.quote:Op maandag 16 januari 2023 23:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dit is voor iedereen die het wil. Ik kan me prima voorstellen dat een vegan die problemen heeft met dierenleed en milieu-impact van vlees hier ook naar kan kijken.
Insecten zijn dieren, dus als je veganist bent, dan eet je ook geen insecten.quote:Op maandag 16 januari 2023 23:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dit is voor iedereen die het wil. Ik kan me prima voorstellen dat een vegan die problemen heeft met dierenleed en milieu-impact van vlees hier ook naar kan kijken.
Gimmick was me voorquote:Op maandag 16 januari 2023 23:14 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Vooropgesteld: ik wil geen poortwachter zijn voor welk dieet dan ook.
Maar vegan is geen dieet maar een filosofie. Die filosofie wijst elk vermijdbaar gebruik van dieren af (ook honing is niet vegan). Als je daar niet 100 procent meegaat kun je prima vegetariër of plandbased zijn, maar niet vegan.
Nou ja ze zijn natuurlijk ook geen vegan meer als ze insecten gaan eten. Maar je hebt op zich gelijk, een echte veganist eet ook geen honing dus gaat dan ook geen insecten eten.quote:Op maandag 16 januari 2023 23:14 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Vooropgesteld: ik wil geen poortwachter zijn voor welk dieet dan ook.
Maar vegan is geen dieet maar een filosofie. Die filosofie wijst elk vermijdbaar gebruik van dieren af (ook honing is niet vegan). Als je daar niet 100 procent meegaat kun je prima vegetariër of plandbased zijn, maar niet vegan.
Grote knulquote:Op maandag 16 januari 2023 23:20 schreef Interloper het volgende:
Al die laagschedelige kruidenvrouwtjes hier die wanhopig proberen om mensen aan de sprinkhanen te krijgen
"Nee hoor, ik ben geen ransbak met beroerde smaak, je moet er gewoon effe doorheen!"
"Maar.....Maar....De gekkies in Groot-Apenland doen het ook!"
Ga toch weg man![]()
Nou ja, als ik al die users die in de "huuuu ik ga geen bugs eten omdat schwab dat zegt"-reflex schieten hier zo zie dan is dat toch geen heel gekke reactie.quote:Op maandag 16 januari 2023 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ageer vooral tegen de goedkope reactie dat mensen die stellen geen insecten te willen eten dat niet doen vanuit een intrinsieke walging en afkeer, maar om 'lekker dwars te zijn'.
Ik dacht dat dat soort BNW-psychologie een eigen hoekje had hier.
Niemand zegt dat insecten geen levende dieren zijn. Ik zelf eet zo weinig mogelijk vlees. Mijn belangrijkste redenen hiervoor zijn dat vlees slecht is voor het milieu en het voor veel dierenleed zorgt. Insecten kweken en doden voor voedsel heb ik veel minder problemen meer, dat is een heel stuk duurzamer en imo is het dierenleed hier ook veel minder. Als het gezond is en goed smaakt ga ik het zonder problemen eten.quote:Op maandag 16 januari 2023 20:50 schreef bianconeri het volgende:
Insecten als vleesvervanger?
Dat is toch dikke vette discriminatie
Hoezo zijn insecten ineens geen levende dieren?
Insecten mag je nu ineens wel met massa gaan 'kweken' en doden voor vlees en dan is het wel goed?
Hou op zeg.
Ik hou het wel bij mijn gewone stukje vlees.
Dat maken ze al.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:41 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ben weer aan het fitnessen en die potten wei poeder zijn fucking duur. Als ze sprinkhaanpoeder maken, zou ik het wel proberen als vervanger van wei. Dan moet het wel goedkoper zijn.
Na een eeuw van agressieve (en effectieve) reclame voor ongeveer alle vette zoete fabrieksgeproduceerde voedselshit beweren dat insekten vreten wordt “gepusht”quote:Op maandag 16 januari 2023 22:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, het wordt gepusht. Het was 15 jaar geleden ook al iets nieuws, en 25 jaar gelden ook. Maar nu is het allemaal in de categorie we worden allemaal iets armer, we worden allemaal een stuk minder vrij, we gaan allemaal minder lekker eten. En dan zijn er natuurlijk atlijd hele kuddes mentale zelfkastijders die staan te trappelen om hun boete te doen.
Je moet toch wat om alternatieven van vlees toch te framen. Het is bizar om te zien hoeveel users hier reageren als een gebeten hond terwijl er niemand gedwongen wordt om insecten te gaan eten.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 06:54 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Na een eeuw van agressieve (en effectieve) reclame voor ongeveer alle vette zoete fabrieksgeproduceerde voedselshit beweren dat insekten vreten wordt “gepusht”
Dit is echt heel duur. Bijna 400 euro voor een kilo. Dat is ca 15 keer duurder dan wei.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 05:30 schreef Za het volgende:
[..]
Dat maken ze al.
Het is wel duurder, maar ruim 2x zoveel proteïne.
https://delibugs.nl/Sprinkhaan-Insecten-Poeder-1000-gram
Dat ja. Of van die malle fratsen als schoolmelk aangeboden door Campinaquote:Op dinsdag 17 januari 2023 06:57 schreef rododendronneke het volgende:
DIT is voedsel pushen, crybaby
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 17 januari 2023 06:57 schreef rododendronneke het volgende:
DIT is voedsel pushen, crybaby
[ afbeelding ]
Twee mogelijkheden:quote:Op maandag 16 januari 2023 22:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, nou en?
Een echte vegan zal dat ook niet snel zeggen (hoogstens dat dit wel minder erg is dan het eten van bijvoorbeeld een varken) dus je bent (weer eens) argumenten aan het aanvallen die letterlijk niemand maakt. Lijkt een beetje je tendens; stropoppen opzetten, nuances weghalen, alles zwart-wit maken omdat alleen dan de materie eenvoudig genoeg voor je is om een bijdrage te kunnen leveren aan de discussie.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:54 schreef bianconeri het volgende:
Moet jij dan niet nu op je blauw-wit gestreepte adidas slippers wat schultenbrau naar binnen gaan slurpen van je uitkering? Zoiets?quote:Op maandag 16 januari 2023 23:20 schreef Interloper het volgende:
Al die laagschedelige kruidenvrouwtjes hier die wanhopig proberen om mensen aan de sprinkhanen te krijgen
"Nee hoor, ik ben geen ransbak met beroerde smaak, je moet er gewoon effe doorheen!"
"Maar.....Maar....De gekkies in Groot-Apenland doen het ook!"
Ga toch weg man![]()
Wat een onzin. Ik slurp niet.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 10:24 schreef Intint het volgende:
[..]
Moet jij dan niet nu op je blauw-wit gestreepte adidas slippers wat schultenbrau naar binnen gaan slurpen van je uitkering? Zoiets?
Niveautje hoor.
Ik heb weleens insecten gegeten, het heeft gewoon niet zoveel smaak van zichzelf en de smaak die het heeft vind ik niet lekker. Meelwormenburger heb ik dan weer niet gehad geloof ik maar vind ik eigenlijk al die vervangerschijven niks. Ik eet ook geen cacao fantasie, drink geen cichorei en doe niet aan nepkaas enzo. Ik snap dat mensen soms iets van niets moeten maken maar de hongerwinter is alweer een tijdje voorbij.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wat een slachtoffer ben jij zeg. Hartverscheurend. Heb je wel eens een meelwormenburger geproeft?
Dat is gewoon reclame. Maar als opeens alle media erover berichten en schoolkinderen insecteneetprojecten moeten doen dan is er iets anders gaande. 10-15 jaar geleden was er een commerciele poging maar waren de insectenburgers hartstikke duur en vies en dan nu onder het mom van het klimaat en we moeten allemaal armer worden gaat het dan wel lukken?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 06:54 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Na een eeuw van agressieve (en effectieve) reclame voor ongeveer alle vette zoete fabrieksgeproduceerde voedselshit beweren dat insekten vreten wordt “gepusht”
Bijna goed.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Mag ik het afmaken?
Het is allemaal de schuld van LINKS!
Krekels leven ook niet van de wind. Ik vraag mij af of eerst krekels voeden en vervolgens de krekels aan kippen te geven winst oplevert. Klinkt als nog een extra schakel.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:01 schreef RealistAtheist het volgende:
Uitstekende ontwikkeling. Ook als het alleen als veevoer gebruikt wordt dan is dat heel wat milieuvriendelijker als halve regenwouden te kappen om soja te verbouwen als veevoer. Als met 1 zo'n fabriek al meer dan 12miljoen kippen gevoerd kunnen worden kun je met nog een 10-tal van deze fabrieken een aardige slag slaan in verantwoord veevoer. En als ze daarnaast ook nog dingen maken voor menselijke consumptie is dat alleen maar mooi toch? Ik heb in Mexico gefrituurde krekels gehad en die smaakten prima. Was een beetje als een krokant pindanootje. Niks mis mee.
Staat in het stuk, met een fabriek van 15.000m2 kunnen ze al voor zoveel kippen produceren dat neemt veel minder ruimte in dan landbouwgrond voor voer. En de insecten/larven groeien van restafval.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:44 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Krekels leven ook niet van de wind. Ik vraag mij af of eerst krekels voeden en vervolgens de krekels aan kippen te geven winst oplevert. Klinkt als nog een extra schakel.
My bad, die had ik helemaal niet gelezen. Maar daar staat De vliegen eten namelijk ook de reststromen uit de voedselindustrie, van bijvoorbeeld bier- en frietproducenten. Punt is, die reststromen worden nu ook al gebruikt. Ik ben er niet van overtuigd dat bierbostel --> larve --> kip/varken --> mens efficienter is dan bierbostel --> kip/varken --> mensquote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:17 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Staat in het stuk, met een fabriek van 15.000m2 kunnen ze al voor zoveel kippen produceren dat neemt veel minder ruimte in dan landbouwgrond voor voer. En de insecten/larven groeien van restafval.
Ohhh, “gewoon reclame”quote:
Diezelfde globalisten die nu big meat en big dairy runnen, of andere globalisten?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:36 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Bijna goed.
Het is de schuld van globalisten.
Die krekels doen aan "upcycling". Ze transformeren veel voedsel dat je niet allemaal aan kippen kan voeren tot een smakelijk eiwitrijk hapje waar kippen gek op zijn. Eigenlijk hetzelfde wat koeien met gras doen door er melk van te maken, dat is ook geen extra schakel die je er zomaar tussenuit kan halen want gras is nogal lastig verteerbaar voor mensen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:44 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Krekels leven ook niet van de wind. Ik vraag mij af of eerst krekels voeden en vervolgens de krekels aan kippen te geven winst oplevert. Klinkt als nog een extra schakel.
Die behoren er idd ook toe. Maar van bedrijven kun je ze niet kwalijk nemen dat ze steeds meer en meer marktaandeel willen vergaren. Bij overheden is dat een ander verhaal. En dat onze overheid achter de schermen samenwerkt met grote bedrijven en andere overheden om zelf meer macht over de burger te vergaren, en beslissingen neemt waar wij als volk niet over kunnen mee beslissen, dáár ligt het probleem.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Diezelfde globalisten die nu big meat en big dairy runnen, of andere globalisten?
Ik heb buitengewoon sterke meningen over reclame en reclamemakers en die zijn niet aardig. Maar helaas is reclame gewoon, ik heb dat al als feit geaccepteerd.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 13:47 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Ohhh, “gewoon reclame”
–meneer de hooligan, waarom sloopt u deze trein?
–ja dat is gewoon clubliefde!
Dat snap ik in theorie, maar ik vraag mij dan af om welke reststromen dat dat gaat. Wat vinden we goed genoeg om aan krekels te voeren maar niet aan kippen of varkens? De twee reststromen die in het artikel aangehaald worden (bierbostel en snijafval van aardappelen) kunnen rechtstreeks naar de varkens (en in het geval van bierbostel ook steeds meer direct naar de mens).quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:22 schreef Farenji het volgende:
[..]
Die krekels doen aan "upcycling". Ze transformeren veel voedsel dat je niet allemaal aan kippen kan voeren tot een smakelijk eiwitrijk hapje waar kippen gek op zijn. Eigenlijk hetzelfde wat koeien met gras doen door er melk van te maken, dat is ook geen extra schakel die je er zomaar tussenuit kan halen want gras is nogal lastig verteerbaar voor mensen.
Waarom zouden er gradaties moeten zijn dan?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 10:17 schreef Intint het volgende:
[..]
Twee mogelijkheden:
1) Het ontbreekt je aan het vermogen om in gradaties te denken en je plaatst een hond dus qua waarnemingsvermogen op het zelfde niveau als een bloemkool
2) Je neemt bewust de gradaties weg omdat je door het lekker versimpelen van iets dat wat ingewikkelder ligt een opeens een zeer goedkope stok hebt om mee te slaan.
Heb jij wel eens een mug of een vlieg doodgeslagen? En zou je hetzelfde met een hond doen als die vervelend is?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom zouden er gradaties moeten zijn dan?
Omdat het ene dier minder is dan de ander en bewust gefokt wordt om geslacht te worden als voedsel is het dier minderwaardig en mag het zonder enig probleem gedood worden?
Een dier is een dier. Dus op dat gebied kun je echt geen gradaties gaan maken, dat zou heel hypocriet zijn.
Dan heb ik het dus duidelijk over dat aspect. Niet over CO2 gehalten en wat voor voetafdruk wel soort voedsel zou hebben. Dat is een ander aspect.
Gewoon of niet, reclame is bij uitstek het pushen van producten, waaronder slecht geproduceerd en ongezond voedsel.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 14:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb buitengewoon sterke meningen over reclame en reclamemakers en die zijn niet aardig. Maar helaas is reclame gewoon, ik heb dat al als feit geaccepteerd.
Er zijn gradaties in waarnemingsvermogen omdat anders schillen van een aardappel net zo erg is als het villen van een mens. Lijkt me niet zo moeilijk.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom zouden er gradaties moeten zijn dan?
Nope. Hoor je mij nergens zeggen. Ik heb constant gesproken over waarnemingsvermogen niet over 'minder zijn'. Daarnaast worden de koeien en varkens op jouw bord ook bewust gefokt om geslacht te worden, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Omdat het ene dier minder is dan de ander en bewust gefokt wordt om geslacht te worden als voedsel is het dier minderwaardig en mag het zonder enig probleem gedood worden?
Dus dan ben je wel moreel consistent en sla jij dus net zo makkelijk een hond dood als een vlieg? Daarnaast mag je wel eens uitleggen waarom dat dan hypocriet is. Je punt herhalen is niet hetzelfde als uitleg geven over dit punt overigens.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:07 schreef bianconeri het volgende:
Een dier is een dier. Dus op dat gebied kun je echt geen gradaties gaan maken, dat zou heel hypocriet zijn.
Ik probeerde Isdatzo een fijne avond te geven, niet jou.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 12:36 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Bijna goed.
Het is de schuld van globalisten.
En ageer je dan net zo hard tegen cacaofantasie en nepkaas?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb weleens insecten gegeten, het heeft gewoon niet zoveel smaak van zichzelf en de smaak die het heeft vind ik niet lekker. Meelwormenburger heb ik dan weer niet gehad geloof ik maar vind ik eigenlijk al die vervangerschijven niks. Ik eet ook geen cacao fantasie, drink geen cichorei en doe niet aan nepkaas enzo. Ik snap dat mensen soms iets van niets moeten maken maar de hongerwinter is alweer een tijdje voorbij.
[..]
quote:Uit voorzorg heeft de EU een regel vastgesteld, dat je beter niet meer dan 45 gram per keer kunt eten. In insecten zit namelijk de stof chitine, die een beetje giftig is. Chitine is een harde polysacharide (koolhydraat) in het skelet en de schilden van insecten, kreeften en schimmels.
Hier kan ik vrij weinig onderbouwing voor vinden. Wel een rapport van de NVWA betreffende insectenkweek. Daarin staat, en ik kan helaas geen tekst copypasten, dat chitine constipatie kan veroorzaken omdat het een vezel is. Dat is niets bijzonders. 2 tot 5 gram chitine levert geen enkel gezondheidsrisico op (komt overeen met 45 gram insecten), hogere gehaltes zijn niet onderzocht en wat er is onderzocht geldt alleen voor chitine uit kreeftachtigen. Dat het giftig is zie ik nergens staan, waar heb je die kennis opgedaan?quote:Op dinsdag 17 januari 2023 21:54 schreef Montagui het volgende:
Chitine is natuurlijk ook nog een dingetje.
[..]
Die giftigheid vermelding komt van het voedingscentrum:quote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hier kan ik vrij weinig onderbouwing voor vinden. Wel een rapport van de NVWA betreffende insectenkweek. Daarin staat, en ik kan helaas geen tekst copypasten, dat chitine constipatie kan veroorzaken omdat het een vezel is. Dat is niets bijzonders. 2 tot 5 gram chitine levert geen enkel gezondheidsrisico op (komt overeen met 45 gram insecten), hogere gehaltes zijn niet onderzocht en wat er is onderzocht geldt alleen voor chitine uit kreeftachtigen. Dat het giftig is zie ik nergens staan, waar heb je die kennis opgedaan?
Er zijn meer dan een miljoen soorten beschreven insecten, ik vermoed dat er meer smaakvariatie is dan bij die paar landdieren die we eten.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb weleens insecten gegeten, het heeft gewoon niet zoveel smaak van zichzelf en de smaak die het heeft vind ik niet lekker. Meelwormenburger heb ik dan weer niet gehad geloof ik maar vind ik eigenlijk al die vervangerschijven niks. Ik eet ook geen cacao fantasie, drink geen cichorei en doe niet aan nepkaas enzo. Ik snap dat mensen soms iets van niets moeten maken maar de hongerwinter is alweer een tijdje voorbij.
[..]
Dat is gewoon reclame. Maar als opeens alle media erover berichten en schoolkinderen insecteneetprojecten moeten doen dan is er iets anders gaande. 10-15 jaar geleden was er een commerciele poging maar waren de insectenburgers hartstikke duur en vies en dan nu onder het mom van het klimaat en we moeten allemaal armer worden gaat het dan wel lukken?
Dat is idd het probleem, het is vooralsnog veel te duur.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 08:41 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Dit is echt heel duur. Bijna 400 euro voor een kilo. Dat is ca 15 keer duurder dan wei.
Dan vind ik het toch niet interessant. Ik zie het als inferieur voedsel, dus zou dan echt een incentive willen zien in de prijs.
Volgens mij is het zeer goedkoop te produceren, dan ga ik geen premium betalen. Dus ik zou het kopen als het onder de prijs van wei zakt
Men probeert het te pushen, tot op heden vrijwel zonder enig succes.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar die waren absurd duur ook toen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:05 schreef Tanatos het volgende:
Er hebben een tijdje insectenproducten in de Nederlandse supermarkten gelegen, maar voor zover ik weet zijn die allemaal weer verdwenen uit de schappen.
Ik denk dat je van insecten ook prima ongezonde voeding zult kunnen maken.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 19:03 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Gewoon of niet, reclame is bij uitstek het pushen van producten, waaronder slecht geproduceerd en ongezond voedsel.
Een opnieuw aangezwengeld publiek debat over de mogelijkheid van insektenconsumptie is geen pushen.
Heb ik met hardlopen ook wel eens last van (erg irritant), als ik echter een borrelnootje op dezelfde manier achter in mijn strot gooi gaat dat denk ik ook irriteren.quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:22 schreef StateOfMind het volgende:
Toen ik nog aan mountainbiken deed regelmatig van die grote vliegen ingeslikt, die dan lekker achter in de keel bleven hangen
Is toch net wat minder dan een borrelnootje zeg maar.
Minstens zo hard, als mijn kinderen op school zouden leren dat cacao fantasie de toekomst is dan had die school een probleem. Je hoeft het niet te eten he, je kunt prima zonder chocola. Dat geldt in iets mindere mate voor dierlijk eiwit.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 20:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En ageer je dan net zo hard tegen cacaofantasie en nepkaas?
Mijn ontgaat di ehele logica van vleesvervangers, en al helemaal die van smakelijke groenten en noten of zo highly processen in olie achtige derrie om die dan tot een schijf met een quasi knapperig korstje te maken zodat je een unit op je bord hebt als ware het een lapje vlees.quote:Ik denk echt wel dat sommige insecten lekkerder zijn dan sommige vleesproducten. Maar net als met groenten moet je er misschien wat van maken. En als je in plaats daarvan boos je bord weg wilt duwen mag dat nog steeds.
Misschien is de prijs van ossenhaas ook wel wat kunstmatig laag. Ik heb zelf wel sympathie voor de Cantonese houding, we eten alles met poter behalve de tafels en de stoelen. Verderop in China was het cultureel not done om een lap vlees te eten, vlees was een verrijking voor de maaltijd, niet een apart item, en die mensen walgden dan ook van het idee van een grote lap vlees bijna onverwerkt naar binnen werken.quote:Op woensdag 18 januari 2023 11:34 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Er zijn meer dan een miljoen soorten beschreven insecten, ik vermoed dat er meer smaakvariatie is dan bij die paar landdieren die we eten.
Ik ben met je eens dat nep-kaas, -chocolade & -koffie niet te vergelijken zijn met het echte product, maar ook bij het echte product zit er erg veel verschil tussen bv fabriekskaas en boerenkaas.
Daarnaast ben ik wel benieuwd naar gefermenteerde insecten.
Overigens vind ik insecten vooralsnog vooral erg duur, degenen die ik heb geproefd vind ik de prijs van ossenhaas niet waard (alhoewel ik veel liever ribeye eet).
Laat dat maar aan Big Food over!quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:27 schreef Tanatos het volgende:
Ik denk dat je van insecten ook prima ongezonde voeding zult kunnen maken.
Are edible insects more or less 'healthy' than commonly consumed meats? A comparison using two nutrient profiling models developed to combat over- and undernutrition
Ja eens, prima om insecten te eten, maar nergens voor nodig om er nepvlees van te maken.quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Minstens zo hard, als mijn kinderen op school zouden leren dat cacao fantasie de toekomst is dan had die school een probleem. Je hoeft het niet te eten he, je kunt prima zonder chocola. Dat geldt in iets mindere mate voor dierlijk eiwit.
[..]
Mijn ontgaat di ehele logica van vleesvervangers, en al helemaal die van smakelijke groenten en noten of zo highly processen in olie achtige derrie om die dan tot een schijf met een quasi knapperig korstje te maken zodat je een unit op je bord hebt als ware het een lapje vlees.
Ik kook heel vaak zonder vlees of vis. Maak de groente de ster van de maaltijd. Ik snap die vegetariers en veganisten niet dat ze zo'n hekel aan groente hebben dat ze het moeten verkrachten tot een vleesvervanger. Er zijn bijna compleet vegetarische keukens in de wereld met miljoenen die daar al eeuwen van genieten, maar wij moeten hier weer een plak geperst groenteafval in de valse boter leggen.
[..]
Misschien is de prijs van ossenhaas ook wel wat kunstmatig laag. Ik heb zelf wel sympathie voor de Cantonese houding, we eten alles met poter behalve de tafels en de stoelen. Verderop in China was het cultureel not done om een lap vlees te eten, vlees was een verrijking voor de maaltijd, niet een apart item, en die mensen walgden dan ook van het idee van een grote lap vlees bijna onverwerkt naar binnen werken.
Ik vind het dan ook prima om insecten te gebruiken voor menselijke consumptie. Alleen bepaalt wat insecten tot insecten maakt natuurlijk ook de smaak, net zoals het meeste vlees van niet hoefdieren naar kip smaakt. Ik zou niet op teveel variatie rekenen, maar er is inmiddels veel bekend over fermentatie en andere gecontroleerd bederf en veroudering. Ik vind het allemaal wel best, experimenteer er vooral mee. Wat ik niet goed trek is het idee dat we nu met zijn allen die ene unit op het bord (zelden mijn bord) dat lapje vlees, moeten gaan vervangen voor een andere lap die er tevergeefs op probeert te lijken.
Ja dat is een bijkomend probleem, ze lijken enkel te willen aanzetten tot meer consumptie.quote:Op woensdag 18 januari 2023 13:11 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Laat dat maar aan Big Food over!
Het wordt gezien als een alternatief voor de vele mensen die graag elke dag een stuk vlees op hun bord willen, in een tijd waarin dat toch steeds lastiger wordt. In dezelfde categorie als vleesvervangers dus, je hoeft het niet te kiezen maar het is een kleinere stap voor veel mensen om wat minder "gewoon" vlees te eten. Voorlopig zijn insecten trouwens vooral voor veevoeder en daar is het een zeer nuttige nieuwe bron van eiwit, overigens net als de versoepeling van gebruik van dierlijk eiwit.quote:Op woensdag 18 januari 2023 12:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Minstens zo hard, als mijn kinderen op school zouden leren dat cacao fantasie de toekomst is dan had die school een probleem. Je hoeft het niet te eten he, je kunt prima zonder chocola. Dat geldt in iets mindere mate voor dierlijk eiwit.
Dat is natuurlijk helemaal prima, maar zat mensen die qua vegetarisch niet verder komen dan AVG met de V van vleesvervanger. En ja, uiteindelijk zal vlees steeds duurder worden en sojaburgers ten koste van regenwouden zijn het ook niet helemaal, dus dan kan een meelwormenburger nog best interessant worden. En wie weet zijn ze dan ook wel lekkerder dan nu. En zo niet, dan eet jij lekker een dagje extra vegetarisch met groenten als ster enzo, pakken ze je heus niet voor op.quote:[..]
Mijn ontgaat di ehele logica van vleesvervangers, en al helemaal die van smakelijke groenten en noten of zo highly processen in olie achtige derrie om die dan tot een schijf met een quasi knapperig korstje te maken zodat je een unit op je bord hebt als ware het een lapje vlees.
Ik kook heel vaak zonder vlees of vis. Maak de groente de ster van de maaltijd. Ik snap die vegetariers en veganisten niet dat ze zo'n hekel aan groente hebben dat ze het moeten verkrachten tot een vleesvervanger. Er zijn bijna compleet vegetarische keukens in de wereld met miljoenen die daar al eeuwen van genieten, maar wij moeten hier weer een plak geperst groenteafval in de valse boter leggen.
De lekkerste kaas is rauwmelkse kaas maar niet alle rauwmelkse kaas is lekker en niet alle 'fabriekskaas' is verkeerd. Er is interessanate voedseltechnologie maar de uitvraag komt vaak van de marketingafdeling. Ik ben er helemaal niet tegen, maar ik vind echt wel een kwaliteit op zich. Niet de enige relevante kwaliteit of een uitsluitende kwaliteit, maar wel een kwaliteit.quote:Op woensdag 18 januari 2023 13:24 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ja eens, prima om insecten te eten, maar nergens voor nodig om er nepvlees van te maken.
Ik eet ook regelmatig zonder vlees, maar helemaal nooit met nepvlees en dat is ook helemaal niet nodig.
Het is ook meer de voedingsindustrie die dat probeert te pushen.
Net zoals thee of koffie (zonder suiker) een veel betere vervanger is voor frisdrank met suiker, dan frisdrank light dat is.
Guangdong is idd volgens mij eigenlijk vrijwel de enige plek in China waar ze vrijwel alles eten.
Ik sta volledig open voor voedselalternatieven maar het valt of staat met de geur, smaak en structuur, eten en drinken zijn de belangrijkste genotsmiddelen in mijn leven.
In principe sta ik ook open voor zoiets als nepkaas maar vooralsnog zijn de resultaten hoogstens geschikt als bijmenging voor op een pizza ed.
Daarnaast is trouwens ook fabriekskaas een smakeloze nepversie van rauwmelkse kaas.
De voedingsindustrie heeft veel kennis, maar die kennis wordt heel vaak op een verkeerde manier ingezet.
Het wordt gezien, door wie? En op basis waarvan?quote:Op woensdag 18 januari 2023 13:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het wordt gezien als een alternatief
Hoezo wordt dat lastiger? Waarom zou die stap gezet moeten worden? Ik zie niet in waarom pleziervliegers een goed gevoel over zichzelf zouden moeten krijgen wanneer ze het klimaat vernietigen maar zichzelf voor de gek houden door een vleesvervanger te kiezen?quote:voor de vele mensen die graag elke dag een stuk vlees op hun bord willen, in een tijd waarin dat toch steeds lastiger wordt. In dezelfde categorie als vleesvervangers dus, je hoeft het niet te kiezen maar het is een kleinere stap voor veel mensen om wat minder "gewoon" vlees te eten. Voorlopig zijn insecten trouwens vooral voor veevoeder en daar is het een zeer nuttige nieuwe bron van eiwit, overigens net als de versoepeling van gebruik van dierlijk eiwit.
Als je nou even loskomt van het idee dat we met zijn allen een bepaalde kant op moeten omdat de media dat nou eenmaal in goebbelsiaanse porties serveert dan blijft erover dat je vee van alles kunt voeren, dat er misschien ooit iets lekkers wordt verzonnen van meelwormen of sprinkhanen, al zou ik niet weten op basis van welke kwaliteit dat zou zijn, en dan heb je nog een markt voor mensen die AVG klaar maken maar de vegetarische puber aan tafel ook een lap van het een of ander willen geven in categorie wij een lap vlees, jij ook een lap.quote:Dat is natuurlijk helemaal prima, maar zat mensen die qua vegetarisch niet verder komen dan AVG met de V van vleesvervanger. En ja, uiteindelijk zal vlees steeds duurder worden en sojaburgers ten koste van regenwouden zijn het ook niet helemaal, dus dan kan een meelwormenburger nog best interessant worden. En wie weet zijn ze dan ook wel lekkerder dan nu. En zo niet, dan eet jij lekker een dagje extra vegetarisch met groenten als ster enzo, pakken ze je heus niet voor op.
Ik ben benieuwd of insecten als veevoer ook resulteren in smakelijk vlees.quote:Op woensdag 18 januari 2023 13:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het wordt gezien als een alternatief voor de vele mensen die graag elke dag een stuk vlees op hun bord willen, in een tijd waarin dat toch steeds lastiger wordt. In dezelfde categorie als vleesvervangers dus, je hoeft het niet te kiezen maar het is een kleinere stap voor veel mensen om wat minder "gewoon" vlees te eten. Voorlopig zijn insecten trouwens vooral voor veevoeder en daar is het een zeer nuttige nieuwe bron van eiwit, overigens net als de versoepeling van gebruik van dierlijk eiwit.
[..]
Dat is natuurlijk helemaal prima, maar zat mensen die qua vegetarisch niet verder komen dan AVG met de V van vleesvervanger. En ja, uiteindelijk zal vlees steeds duurder worden en sojaburgers ten koste van regenwouden zijn het ook niet helemaal, dus dan kan een meelwormenburger nog best interessant worden. En wie weet zijn ze dan ook wel lekkerder dan nu. En zo niet, dan eet jij lekker een dagje extra vegetarisch met groenten als ster enzo, pakken ze je heus niet voor op.