Het is denk ik ook het idee dat je sprinkhanen eet, dat een afknapper is. Mentaal. Tenminste voor mij wel.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:23 schreef Stoorzendert het volgende:
Wel eens gefrituurde krekels, kevertjes e.d. gegeten als zijnde een snack. Gezouten smaakte dat best prima eigenlijk. Soort borrelnootje. Maar of ik een hele burger gemaakt van insecten wegkrijg…
Ik combineert twee onderwerpen waarover je post. Eens met je vaststelling dat het slap gelul is.quote:Op maandag 16 januari 2023 07:31 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Wat heb je het over lul niet zo slap.
Genoeg hooikoorts patiënten die al pissebedden eten.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:51 schreef Za het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat de pissebedden binnenkort beschikbaar komen in smeerbare versie.
Voor op je boterhammetje tijdens de schaft.
Dus omdat iets een keer anders uitgepakt heeft dan verwacht kunnen we nooit meer iets nieuws proberen, of wat probeer je nu precies te zeggen?quote:Op maandag 16 januari 2023 12:43 schreef Za het volgende:
[..]
Dat dachten ze ooit ook van dierlijk meel gemaakt van koeien en schapen kadavers voor koeien. De praktijk heeft anders uitgewezen.
Er is een periode geweest dat ieder vliegtuig dat de mens bouwde neerstortte of niet van de grond kwam.quote:Op maandag 16 januari 2023 12:43 schreef Za het volgende:
[..]
Dat dachten ze ooit ook van dierlijk meel gemaakt van koeien en schapen kadavers voor koeien. De praktijk heeft anders uitgewezen.
quote:Op maandag 16 januari 2023 12:43 schreef Za het volgende:
[..]
"Iets anders uitgepakt" is nogal mild uitgedrukt.quote:Op maandag 16 januari 2023 13:12 schreef Isdatzo het volgende:
Dus omdat iets een keer anders uitgepakt heeft dan verwacht kunnen we nooit meer iets nieuws proberen, of wat probeer je nu precies te zeggen?
Iets denken maar er vervolgens geen argumenten voor hebbenquote:Op maandag 16 januari 2023 13:55 schreef Za het volgende:
[..]
"Iets anders uitgepakt" is nogal mild uitgedrukt.
Ik denk gewoon niet dat je grazers/planteneters dierlijk meel moet gaan voeren.
Welkom op fokquote:Op maandag 16 januari 2023 13:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Iets denken maar er vervolgens geen argumenten voor hebben
Het argument staat in mijn post, het is tegennatuurlijk uiteraard.quote:Op maandag 16 januari 2023 13:56 schreef Dven het volgende:
Iets denken maar er vervolgens geen argumenten voor hebben
Vind je deze act grappig ja? Of leuk gevonden?quote:Op maandag 16 januari 2023 13:58 schreef Za het volgende:
[..]
Ook onder je matras of hoofdkussen zal je waarschijnlijk de nodige insecten kunnen vergaren voor op je bammetje.
Het argument dat uitlegt waarom je denkt dat grazers geen dierlijk meel gevoerd moet worden.quote:
Jij die achter een computertje de hele dag naarstig op zoek bent naar berichtjes die met een beetje fantastie en het weglaten van de meeste feiten je eigen mening kunnen bevestigen, dat is pas natuurlijk joh bohquote:Op maandag 16 januari 2023 14:00 schreef Za het volgende:
[..]
Het argument staat in mijn post, het is tegennatuurlijk uiteraard.
Net zoals het ooit voeren van koeien (grazers) met dierlijk meel gemaakt van kadavers.
🥱quote:Op maandag 16 januari 2023 13:58 schreef Za het volgende:
[..]
Ook onder je matras of hoofdkussen zal je waarschijnlijk de nodige insecten kunnen vergaren voor op je bammetje.
Het is niet natuurlijk. En het is voor koeien die op heel natuurlijke wijze in de stal staan en het voor hen geheel natuurlijke soja te vreten krijgen natuurlijk wel zo belangrijk. Ondanks dat de wetenschap bewijst dat dit niet het geval is.quote:Op maandag 16 januari 2023 14:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het argument dat uitlegt waarom je denkt dat grazers geen dierlijk meel gevoerd moet worden.
Ja man mooi toch die natuur: gigantische lappendekens Engels raaigras, praktisch volledig geautomatiseerde megastallen waar de koeien die aan de lopende band zwanger zijn zichzelf melken, en het importeren van scheepsladingen krachtvoer uit Zuid-Amerika (waarvoor daar het niet-natuurlijke regenwoud tegen de vlakte gaat) omdat diezelfde koeien dusdanig ver doorgefokt zijn dat ze zonder door hun poten zakken, de kalfjes direct na geboorte weghalen en verwerken tot kroketten, etc.quote:Op maandag 16 januari 2023 14:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is niet natuurlijk. En het is voor koeien die op heel natuurlijke wijze in de stal staan en het voor hen geheel natuurlijke soja te vreten krijgen natuurlijk wel zo belangrijk. Ondanks dat de wetenschap bewijst dat dit niet het geval is.
Niet echt, dat is gewoon een delicatesse, net als slakken overigens. Maar de dag dat ik op sprinkhanen ga zitten kauwen zal nooit aanbreken.quote:Op maandag 16 januari 2023 14:20 schreef Bananenpap het volgende:
Ach, we waren ook eerst sceptisch over garnalen.
Planten zijn ook levende wezens. Het gaat echter om waarnemingsvermorgen. Hoe hoger het waarnemingsvermogen van een organisme, hoe hoger het vermogen om te lijden (fysiek en emotioneeel). Daarom zal een dierenactivist zich eerder inzetten voor een varken (dat een zelfde of hoger waarnemingsvermogen heeft dan een hond) dan voor een bloemkool. Een insect zit hier 'tussenin' en is daarmee ergers een beter alternatief als je het hebt over zoiets als totale hoeveelheid dierenleed.quote:Op maandag 16 januari 2023 13:31 schreef kleinvogelijn het volgende:
Lekker 'groen' hoor! Staan er nu geen dierenactivisten op eigenlijk, of de partij voor de dieren? Wie controleert de leefomstandigheden van deze insecten? Het zijn toch levende wezens die over de kling gejaagd worden om ons in onze dierlijke eiwitbehoefte te voorzien...
Om een eventueel misverstand te voorkomen dat de eiwitten bv afkomstig zouden zijn uit melk afval producten als wei.quote:Op maandag 16 januari 2023 14:09 schreef Dven het volgende:
Lekker suggestief ook het woordje kadaver blijven gebruiken ja.
Want dat is wel 'natuurlijk'quote:Op maandag 16 januari 2023 14:33 schreef Za het volgende:
eiwitten bv afkomstig zouden zijn uit melk afval producten als wei
Het is een walgelijke onderneming idd, misselijkmakend en schandelijk hoe men als mensen met dieren omgaat.quote:Op maandag 16 januari 2023 14:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja man mooi toch die natuur: gigantische lappendekens Engels raaigras, praktisch volledig geautomatiseerde megastallen waar de koeien die aan de lopende band zwanger zijn zichzelf melken, en het importeren van scheepsladingen krachtvoer uit Zuid-Amerika (waarvoor daar het niet-natuurlijke regenwoud tegen de vlakte gaat) omdat diezelfde koeien dusdanig ver doorgefokt zijn dat ze zonder door hun poten zakken, de kalfjes direct na geboorte weghalen en verwerken tot kroketten, etc.
Weleens een insect in het gras of op dierlijk eiwit gebaseerd voederen is niet hetzelfde.quote:Sowieso zit er ook weleens een insect tussen het gras dat ze vreten, maar dat schijnt een gigantisch probleem te zijn als we de experts hier in dit topic moeten geloven.
Nee maar zou een optie geweest kunnen zijn omdat het een afval product was ooit en rijk aan proteïne.quote:
Maakt het echt zo veel uit als het gewoon in een burger verwerkt wordt? Het is niet zo dat je na het eten de pootjes tussen je kiezen weg moet halen.quote:Op maandag 16 januari 2023 14:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet echt, dat is gewoon een delicatesse, net als slakken overigens. Maar de dag dat ik op sprinkhanen ga zitten kauwen zal nooit aanbreken.
Daarom is ook sinds kort de ban op dierlijke eiwitten in veevoer versoepeld. Onder andere gebruik van insecteneiwit is nu toegestaan in veevoeders.quote:Op maandag 16 januari 2023 12:33 schreef Dven het volgende:
[..]
God, heb je haar weerWeer een keertje iets gelezen maar niet begrepen.
Dit ging puur om prionen afkomstig van herkauwers. Daarom is het verboden om herkauwers met herkauwers te voeren. Om het gemakkelijk te maken is door de EU lange tijd geleden daarom al het voer met dielijke eiwitten verboden. Echter, uit onderzoek is al meermaals gebleken dat eiwitten afkomstig van andere dieren, waaronder dus insecten, compleet veilig is.
Het zou in ieder geval niet op mijn menu staan, ik word al een beetje onpasselijk bij de gedachte.quote:Op maandag 16 januari 2023 14:42 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maakt het echt zo veel uit als het gewoon in een burger verwerkt wordt? Het is niet zo dat je na het eten de pootjes tussen je kiezen weg moet halen.
Dit lijkt mij een goede tussenstap voor we over kunnen gaan op kweekvlees.
En dat ook nog inderdaad.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:59 schreef Tijger_m het volgende:
Mischien ben ik niet zo slim maar hoe zijn sprinkhanen vleesvervangers? Een sprinkhaan is vlees, dacht ik. Het is sowieso niet plantaardig of een vis.
Ik had al insecten gegeten toen ik nog nooit van Schwab gehoord had. En nu?quote:Op maandag 16 januari 2023 15:29 schreef matigeuser het volgende:
Fuck Klaus Schwab en zijn reetridderclubje dat denkt de wereld te verbeteren door het gewone volk als slaaf te maken van hun elitaire denkbeelden.
Ik probeer vooral mijn eigen bijdrage te leveren aan een betere wereld. Dat maakt het voor mij eigenlijk irrelevant wat een ander doet. Maar goed; ik zie mezelf dan ook niet zo snel als een slachtoffer.quote:Op maandag 16 januari 2023 15:29 schreef matigeuser het volgende:
Eten die idioten van het WEF zelf ook insecten? Nee, natuurlijk niet. Gaan ze zelf ook met de trein naar het werk? Nee natuurlijk niet. Vliegen ze zelf ook minder? Nee, meer zelfs. Fuck hun. Ze proberen het ons nu al jaren via de media op te leggen hoe 'normaal' en 'gezond' het wel niet is om insecten te gaan eten. En als de oudere generatie het niet slikt, dan beginnen ze toch lekker met de kindjes het te voeren op scholen. Walgelijk.
Stampte je ook boos met je voetjes op de grond toen je dit typte?quote:Op maandag 16 januari 2023 15:29 schreef matigeuser het volgende:
Nooit gaat deze jongen ook maar 1 insect vrijwillig opeten.
Je weet dat dit ook in garnalen zit?quote:Op maandag 16 januari 2023 15:29 schreef matigeuser het volgende:
Niet alleen is het idee walgelijk, ook zitten er veel schadelijke stoffen in de harde delen van deze beesten, genaamd 'Chitine'. Het is volledig onduidelijk hoe schadelijk dit voor de gezondheid is wanneer dit dagelijks in grote hoeveelheden wordt geconsumeerd. En over de lange termijn nog minder.
Mensen eten van nature vrijwel alles wat ze te pakken kunnen krijgen. Je punt is?quote:Op maandag 16 januari 2023 15:29 schreef matigeuser het volgende:
Mensen zijn van nature vleeseters. Deal with it.
Mijn punt is al gemaakt maar je zit gewoon irritant te doen. Wat jij eet moet je helemaal zelf weten. Wat ik eet ook. Dat is het punt.quote:Op maandag 16 januari 2023 15:36 schreef Intint het volgende:
[..]
Ik had al insecten gegeten toen ik nog nooit van Schwab gehoord had. En nu?
[..]
Ik probeer vooral mijn eigen bijdrage te leveren aan een betere wereld. Dat maakt het voor mij eigenlijk irrelevant wat een ander doet. Maar goed; ik zie mezelf dan ook niet zo snel als een slachtoffer.
[..]
Stampte je ook boos met je voetjes op de grond toen je dit typte?
[..]
Je weet dat dit ook in garnalen zit?
[..]
Mensen eten van nature vrijwel alles wat ze te pakken kunnen krijgen. Je punt is?
Mensen zijn omnivoren en aten wat voorhanden was. Ook insecten. Doen alsof vleeseten natuurlijk is en insecten eten niet, is vrij kortzichtig. Mocht je het niet geloven kijk naar onze neven en nichtjes (apen) of naar stammen die nog vrij traditioneel leven: insecten is onderdeel van het menu.quote:Op maandag 16 januari 2023 15:29 schreef matigeuser het volgende:
Fuck Klaus Schwab en zijn reetridderclubje dat denkt de wereld te verbeteren door het gewone volk als slaaf te maken van hun elitaire denkbeelden.
Eten die idioten van het WEF zelf ook insecten? Nee, natuurlijk niet. Gaan ze zelf ook met de trein naar het werk? Nee natuurlijk niet. Vliegen ze zelf ook minder? Nee, meer zelfs. Fuck hun. Ze proberen het ons nu al jaren via de media op te leggen hoe 'normaal' en 'gezond' het wel niet is om insecten te gaan eten. En als de oudere generatie het niet slikt, dan beginnen ze toch lekker met de kindjes het te voeren op scholen. Walgelijk.
Nooit gaat deze jongen ook maar 1 insect vrijwillig opeten. Niet alleen is het idee walgelijk, ook zitten er veel schadelijke stoffen in de harde delen van deze beesten, genaamd 'Chitine'. Het is volledig onduidelijk hoe schadelijk dit voor de gezondheid is wanneer dit dagelijks in grote hoeveelheden wordt geconsumeerd. En over de lange termijn nog minder.
Mensen zijn van nature vleeseters. Deal with it.
Weerstand hiertegen heeft ook minder te maken met natuurlijkheid dan met "cultuurlijkheid". Maar zaken op die subjectieve grond afwijzen is op een bepaalde manier ook wel weer natuurlijk voor de mens.quote:Op maandag 16 januari 2023 15:49 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Mensen zijn omnivoren en aten wat voorhanden was. Ook insecten. Doen alsof vleeseten natuurlijk is en insecten eten niet, is vrij kortzichtig. Mocht je het niet geloven kijk naar onze neven en nichtjes (apen) of naar stammen die nog vrij traditioneel leven: insecten is onderdeel van het menu.
Maar goed wat onze voorouders eten heeft geen relevantie voor de dilemma's waar wij voor staan. Impact op het milieu, gezondheid en dierenleed waren toen niet van belang en nu wel. Insecten eten spreekt mij niet echt aan. Ik eet al grotendeels plantaardig en voel niet de behoefte om onderdelen daaruit te vervangen voor insecten.
Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe intens goor Schwabburger en gretaworsten klinken.quote:Op maandag 16 januari 2023 16:07 schreef xpompompomx het volgende:
Misschien komen er wel Schwabburgers, Gretaworsten en Soroslappen in de schappen. Allemaal gemaakt van geperste sprinkhanen.
quote:Op maandag 16 januari 2023 16:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe intens goor Schwabburger en gretaworsten klinken.
Eet je wel eens roze koeken? Want dan heb ik nieuws voor je...quote:Op maandag 16 januari 2023 14:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet echt, dat is gewoon een delicatesse, net als slakken overigens. Maar de dag dat ik op sprinkhanen ga zitten kauwen zal nooit aanbreken.
Geen koeketer hier, heel af toe een stroopwafel bij de koffie, maar dat is het dan wel.quote:Op maandag 16 januari 2023 16:18 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Eet je wel eens roze koeken? Want dan heb ik nieuws voor je...
quote:Op maandag 16 januari 2023 15:45 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Er wordt nu gepoogd om van 'hoger op' het insecten eten er doorheen te drukken voor de 'gewone' burger. Zodat we straks geen vlees meer eten, alleen nog insecten. Dat is het einddoel.
"Heb jij ook al van die die heerlijke WEFlappen geproefd?"quote:Op maandag 16 januari 2023 16:07 schreef xpompompomx het volgende:
Misschien komen er wel Schwabburgers, Gretaworsten en Soroslappen in de schappen. Allemaal gemaakt van geperste sprinkhanen.
Niemand weet of een sprinkhaan minder lijdt dan een varken. Ik ben zelf ook een groot voorvechter van dierenrechten en het verminderen van dierenleed. Ik vind het daarom toch vreemd dat er vanuit die hoek geen haan kraait naar eventueel dierenleed. Allemaal leuk en aardig dat insecten eten, maar dat zijn ook levende wezens. Beetje vegetariërs die wel vis eten zeg maar.quote:Op maandag 16 januari 2023 14:30 schreef Intint het volgende:
[..]
Planten zijn ook levende wezens. Het gaat echter om waarnemingsvermorgen. Hoe hoger het waarnemingsvermogen van een organisme, hoe hoger het vermogen om te lijden (fysiek en emotioneeel). Daarom zal een dierenactivist zich eerder inzetten voor een varken (dat een zelfde of hoger waarnemingsvermogen heeft dan een hond) dan voor een bloemkool. Een insect zit hier 'tussenin' en is daarmee ergers een beter alternatief als je het hebt over zoiets als totale hoeveelheid dierenleed.
Zo moeilijk is het echt niet... Maarja, mensen die opkomen voor dierenrechten triggeren blijkbaar iets in mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |