abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207583817
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:23 schreef Stoorzendert het volgende:
Wel eens gefrituurde krekels, kevertjes e.d. gegeten als zijnde een snack. Gezouten smaakte dat best prima eigenlijk. Soort borrelnootje. Maar of ik een hele burger gemaakt van insecten wegkrijg… :{
Het is denk ik ook het idee dat je sprinkhanen eet, dat een afknapper is. Mentaal. Tenminste voor mij wel.

Nee, ik ga ze niet eten, want ik denk dat ik dan moet overgeven, omdat ik dan dat groene ding voor me zie, en ik denk dat ik zo een pootje tussen mijn tanden heb ofzo.

Ja, dat weet ik dat dat tussen mijn oren zit.

[ Bericht 2% gewijzigd door tesssssssss op 16-01-2023 12:52:27 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 16 januari 2023 @ 12:52:17 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207583968
Ik pas.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207584134
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 07:31 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Wat heb je het over lul niet zo slap.
Ik combineert twee onderwerpen waarover je post. Eens met je vaststelling dat het slap gelul is.
pi_207584172
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 09:51 schreef Za het volgende:

[..]
Ik hoop voor je dat de pissebedden binnenkort beschikbaar komen in smeerbare versie.
Voor op je boterhammetje tijdens de schaft.
Genoeg hooikoorts patiënten die al pissebedden eten.
pi_207584189
Jaren terug (volgens mij verkoopt de Jumbo inmiddels geen insecten meer) eens overwogen om een zak sprinkhanen en meelwormen te proberen.

Maar dat was toen idioot duur.
Dus ja, toch maar niet gekocht.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 16 januari 2023 @ 13:12:49 #106
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207584252
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:43 schreef Za het volgende:

[..]
Dat dachten ze ooit ook van dierlijk meel gemaakt van koeien en schapen kadavers voor koeien. De praktijk heeft anders uitgewezen.
Dus omdat iets een keer anders uitgepakt heeft dan verwacht kunnen we nooit meer iets nieuws proberen, of wat probeer je nu precies te zeggen?
Huilen dan.
pi_207584541
Lekker 'groen' hoor! Staan er nu geen dierenactivisten op eigenlijk, of de partij voor de dieren? Wie controleert de leefomstandigheden van deze insecten? Het zijn toch levende wezens die over de kling gejaagd worden om ons in onze dierlijke eiwitbehoefte te voorzien... *)
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_207584689
quote:

[..]
Dat dachten ze ooit ook van dierlijk meel gemaakt van koeien en schapen kadavers voor koeien. De praktijk heeft anders uitgewezen.
Er is een periode geweest dat ieder vliegtuig dat de mens bouwde neerstortte of niet van de grond kwam.

Toen we er achter waren hoe dat kwam, lukte vliegen een stuk beter.
  maandag 16 januari 2023 @ 13:54:25 #109
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207584874
quote:

[..]
:') Blijf maar proberen. Er is vast nog wel één persoon op FOK! die erin trapt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_207584901
quote:
10s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:12 schreef Isdatzo het volgende:

Dus omdat iets een keer anders uitgepakt heeft dan verwacht kunnen we nooit meer iets nieuws proberen, of wat probeer je nu precies te zeggen?
"Iets anders uitgepakt" is nogal mild uitgedrukt.

Ik denk gewoon niet dat je grazers/planteneters dierlijk meel moet gaan voeren.
  maandag 16 januari 2023 @ 13:56:53 #111
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207584917
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:55 schreef Za het volgende:

[..]
"Iets anders uitgepakt" is nogal mild uitgedrukt.

Ik denk gewoon niet dat je grazers/planteneters dierlijk meel moet gaan voeren.
Iets denken maar er vervolgens geen argumenten voor hebben :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 16 januari 2023 @ 13:59:07 #112
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207584961
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:56 schreef Dven het volgende:

[..]
Welkom op fok
Huilen dan.
pi_207584987
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:56 schreef Dven het volgende:

Het argument staat in mijn post, het is tegennatuurlijk uiteraard.

Net zoals het ooit voeren van koeien (grazers) met dierlijk meel gemaakt van kadavers.
pi_207585031
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:59 schreef Isdatzo het volgende:

Welkom op fok
Welk argument mis je precies? Het staat er toch in gewoon Nederlands.
  maandag 16 januari 2023 @ 14:06:30 #115
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207585066
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:58 schreef Za het volgende:

[..]
Ook onder je matras of hoofdkussen zal je waarschijnlijk de nodige insecten kunnen vergaren voor op je bammetje.
Vind je deze act grappig ja? Of leuk gevonden?

De wappie in je komt weer goed naar voren.
  maandag 16 januari 2023 @ 14:07:13 #116
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207585079
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:03 schreef Za het volgende:

[..]
Welk argument mis je precies?
Het argument dat uitlegt waarom je denkt dat grazers geen dierlijk meel gevoerd moet worden.
Huilen dan.
  maandag 16 januari 2023 @ 14:09:03 #117
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207585110
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:00 schreef Za het volgende:

[..]
Het argument staat in mijn post, het is tegennatuurlijk uiteraard.

Net zoals het ooit voeren van koeien (grazers) met dierlijk meel gemaakt van kadavers.
Jij die achter een computertje de hele dag naarstig op zoek bent naar berichtjes die met een beetje fantastie en het weglaten van de meeste feiten je eigen mening kunnen bevestigen, dat is pas natuurlijk joh boh _O_

Lekker suggestief ook het woordje kadaver blijven gebruiken ja. Grote meid :~
pi_207585245
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:58 schreef Za het volgende:

[..]
Ook onder je matras of hoofdkussen zal je waarschijnlijk de nodige insecten kunnen vergaren voor op je bammetje.
🥱
  maandag 16 januari 2023 @ 14:19:52 #119
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207585265
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het argument dat uitlegt waarom je denkt dat grazers geen dierlijk meel gevoerd moet worden.
Het is niet natuurlijk. En het is voor koeien die op heel natuurlijke wijze in de stal staan en het voor hen geheel natuurlijke soja te vreten krijgen natuurlijk wel zo belangrijk. Ondanks dat de wetenschap bewijst dat dit niet het geval is.
pi_207585270
Ach, we waren ook eerst sceptisch over garnalen.
  maandag 16 januari 2023 @ 14:25:03 #121
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207585359
quote:
10s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:19 schreef Dven het volgende:

[..]
Het is niet natuurlijk. En het is voor koeien die op heel natuurlijke wijze in de stal staan en het voor hen geheel natuurlijke soja te vreten krijgen natuurlijk wel zo belangrijk. Ondanks dat de wetenschap bewijst dat dit niet het geval is.
Ja man mooi toch die natuur: gigantische lappendekens Engels raaigras, praktisch volledig geautomatiseerde megastallen waar de koeien die aan de lopende band zwanger zijn zichzelf melken, en het importeren van scheepsladingen krachtvoer uit Zuid-Amerika (waarvoor daar het niet-natuurlijke regenwoud tegen de vlakte gaat) omdat diezelfde koeien dusdanig ver doorgefokt zijn dat ze zonder door hun poten zakken, de kalfjes direct na geboorte weghalen en verwerken tot kroketten, etc.

Sowieso zit er ook weleens een insect tussen het gras dat ze vreten, maar dat schijnt een gigantisch probleem te zijn als we de experts hier in dit topic moeten geloven.
Huilen dan.
pi_207585383
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:20 schreef Bananenpap het volgende:
Ach, we waren ook eerst sceptisch over garnalen.
Niet echt, dat is gewoon een delicatesse, net als slakken overigens. Maar de dag dat ik op sprinkhanen ga zitten kauwen zal nooit aanbreken. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_207585451
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:31 schreef kleinvogelijn het volgende:
Lekker 'groen' hoor! Staan er nu geen dierenactivisten op eigenlijk, of de partij voor de dieren? Wie controleert de leefomstandigheden van deze insecten? Het zijn toch levende wezens die over de kling gejaagd worden om ons in onze dierlijke eiwitbehoefte te voorzien... *)
Planten zijn ook levende wezens. Het gaat echter om waarnemingsvermorgen. Hoe hoger het waarnemingsvermogen van een organisme, hoe hoger het vermogen om te lijden (fysiek en emotioneeel). Daarom zal een dierenactivist zich eerder inzetten voor een varken (dat een zelfde of hoger waarnemingsvermogen heeft dan een hond) dan voor een bloemkool. Een insect zit hier 'tussenin' en is daarmee ergers een beter alternatief als je het hebt over zoiets als totale hoeveelheid dierenleed.

Zo moeilijk is het echt niet... Maarja, mensen die opkomen voor dierenrechten triggeren blijkbaar iets in mensen.
pi_207585500
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:09 schreef Dven het volgende:

Lekker suggestief ook het woordje kadaver blijven gebruiken ja.
Om een eventueel misverstand te voorkomen dat de eiwitten bv afkomstig zouden zijn uit melk afval producten als wei.

Maar goed, het vee mag dus weer gevoederd worden met meel gemaakt van de kadavers van kippen en varkens en gemalen sprinkhanen en meelwormen.
Smakelijk!
  maandag 16 januari 2023 @ 14:35:04 #125
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207585517
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:33 schreef Za het volgende:
eiwitten bv afkomstig zouden zijn uit melk afval producten als wei
Want dat is wel 'natuurlijk' :? .
Huilen dan.
pi_207585563
quote:
10s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja man mooi toch die natuur: gigantische lappendekens Engels raaigras, praktisch volledig geautomatiseerde megastallen waar de koeien die aan de lopende band zwanger zijn zichzelf melken, en het importeren van scheepsladingen krachtvoer uit Zuid-Amerika (waarvoor daar het niet-natuurlijke regenwoud tegen de vlakte gaat) omdat diezelfde koeien dusdanig ver doorgefokt zijn dat ze zonder door hun poten zakken, de kalfjes direct na geboorte weghalen en verwerken tot kroketten, etc.
Het is een walgelijke onderneming idd, misselijkmakend en schandelijk hoe men als mensen met dieren omgaat.
Ik ben blij geen onderdeel uit te maken van dit gebeuren.

quote:
Sowieso zit er ook weleens een insect tussen het gras dat ze vreten, maar dat schijnt een gigantisch probleem te zijn als we de experts hier in dit topic moeten geloven.
Weleens een insect in het gras of op dierlijk eiwit gebaseerd voederen is niet hetzelfde.
pi_207585614
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:35 schreef Isdatzo het volgende:

Want dat is wel 'natuurlijk' :? .
Nee maar zou een optie geweest kunnen zijn omdat het een afval product was ooit en rijk aan proteïne.
Daarom heb ik gespecificeerd dat het kadavers betrof en niet bv wei, om eventuele misvattingen te voorkomen.
pi_207585624
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:26 schreef Hathor het volgende:

[..]
Niet echt, dat is gewoon een delicatesse, net als slakken overigens. Maar de dag dat ik op sprinkhanen ga zitten kauwen zal nooit aanbreken. :')
Maakt het echt zo veel uit als het gewoon in een burger verwerkt wordt? Het is niet zo dat je na het eten de pootjes tussen je kiezen weg moet halen.
Dit lijkt mij een goede tussenstap voor we over kunnen gaan op kweekvlees.
Цой жив
  maandag 16 januari 2023 @ 14:42:50 #129
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_207585627
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:33 schreef Dven het volgende:

[..]
God, heb je haar weer :') Weer een keertje iets gelezen maar niet begrepen.

Dit ging puur om prionen afkomstig van herkauwers. Daarom is het verboden om herkauwers met herkauwers te voeren. Om het gemakkelijk te maken is door de EU lange tijd geleden daarom al het voer met dielijke eiwitten verboden. Echter, uit onderzoek is al meermaals gebleken dat eiwitten afkomstig van andere dieren, waaronder dus insecten, compleet veilig is.
Daarom is ook sinds kort de ban op dierlijke eiwitten in veevoer versoepeld. Onder andere gebruik van insecteneiwit is nu toegestaan in veevoeders.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_207585942
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:42 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Maakt het echt zo veel uit als het gewoon in een burger verwerkt wordt? Het is niet zo dat je na het eten de pootjes tussen je kiezen weg moet halen.
Dit lijkt mij een goede tussenstap voor we over kunnen gaan op kweekvlees.
Het zou in ieder geval niet op mijn menu staan, ik word al een beetje onpasselijk bij de gedachte.
pi_207586181
Fuck Klaus Schwab en zijn reetridderclubje dat denkt de wereld te verbeteren door het gewone volk als slaaf te maken van hun elitaire denkbeelden.

Eten die idioten van het WEF zelf ook insecten? Nee, natuurlijk niet. Gaan ze zelf ook met de trein naar het werk? Nee natuurlijk niet. Vliegen ze zelf ook minder? Nee, meer zelfs. Fuck hun. Ze proberen het ons nu al jaren via de media op te leggen hoe 'normaal' en 'gezond' het wel niet is om insecten te gaan eten. En als de oudere generatie het niet slikt, dan beginnen ze toch lekker met de kindjes het te voeren op scholen. Walgelijk.

Nooit gaat deze jongen ook maar 1 insect vrijwillig opeten. Niet alleen is het idee walgelijk, ook zitten er veel schadelijke stoffen in de harde delen van deze beesten, genaamd 'Chitine'. Het is volledig onduidelijk hoe schadelijk dit voor de gezondheid is wanneer dit dagelijks in grote hoeveelheden wordt geconsumeerd. En over de lange termijn nog minder.

Mensen zijn van nature vleeseters. Deal with it.
pi_207586253
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 10:59 schreef Tijger_m het volgende:
Mischien ben ik niet zo slim maar hoe zijn sprinkhanen vleesvervangers? Een sprinkhaan is vlees, dacht ik. Het is sowieso niet plantaardig of een vis.
En dat ook nog inderdaad.

Van 1 koe kun je met een heel gezin wellicht wel een paar weken eten.

In diezelfde periode zou je misschien wel duizenden insecten moeten eten om aan dezelfde hoeveelheid voedsel / calorieën te komen.

Ja ik trek deze cijfers uit mijn aars, maar feit is dat er veel meer dieren moeten sterven voor je bordje met wormen dan 1 stuk vlees.
pi_207586279
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:29 schreef matigeuser het volgende:
Fuck Klaus Schwab en zijn reetridderclubje dat denkt de wereld te verbeteren door het gewone volk als slaaf te maken van hun elitaire denkbeelden.
Ik had al insecten gegeten toen ik nog nooit van Schwab gehoord had. En nu?

quote:
Eten die idioten van het WEF zelf ook insecten? Nee, natuurlijk niet. Gaan ze zelf ook met de trein naar het werk? Nee natuurlijk niet. Vliegen ze zelf ook minder? Nee, meer zelfs. Fuck hun. Ze proberen het ons nu al jaren via de media op te leggen hoe 'normaal' en 'gezond' het wel niet is om insecten te gaan eten. En als de oudere generatie het niet slikt, dan beginnen ze toch lekker met de kindjes het te voeren op scholen. Walgelijk.
Ik probeer vooral mijn eigen bijdrage te leveren aan een betere wereld. Dat maakt het voor mij eigenlijk irrelevant wat een ander doet. Maar goed; ik zie mezelf dan ook niet zo snel als een slachtoffer.

quote:
Nooit gaat deze jongen ook maar 1 insect vrijwillig opeten.
Stampte je ook boos met je voetjes op de grond toen je dit typte?
quote:
Niet alleen is het idee walgelijk, ook zitten er veel schadelijke stoffen in de harde delen van deze beesten, genaamd 'Chitine'. Het is volledig onduidelijk hoe schadelijk dit voor de gezondheid is wanneer dit dagelijks in grote hoeveelheden wordt geconsumeerd. En over de lange termijn nog minder.
Je weet dat dit ook in garnalen zit?

quote:
Mensen eten van nature vrijwel alles wat ze te pakken kunnen krijgen. Je punt is?
pi_207586397
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:36 schreef Intint het volgende:

[..]
Ik had al insecten gegeten toen ik nog nooit van Schwab gehoord had. En nu?
[..]
Ik probeer vooral mijn eigen bijdrage te leveren aan een betere wereld. Dat maakt het voor mij eigenlijk irrelevant wat een ander doet. Maar goed; ik zie mezelf dan ook niet zo snel als een slachtoffer.
[..]
Stampte je ook boos met je voetjes op de grond toen je dit typte?
[..]
Je weet dat dit ook in garnalen zit?
[..]
Mensen eten van nature vrijwel alles wat ze te pakken kunnen krijgen. Je punt is?
Mijn punt is al gemaakt maar je zit gewoon irritant te doen. Wat jij eet moet je helemaal zelf weten. Wat ik eet ook. Dat is het punt.

Er wordt nu gepoogd om van 'hoger op' het insecten eten er doorheen te drukken voor de 'gewone' burger. Zodat we straks geen vlees meer eten, alleen nog insecten. Dat is het einddoel. Dan heb ik niks meer om te kiezen. Als jij lekker insecten wil eten moet je dat vooral doen. En garnalen. Die vreet ik trouwens ook niet, want in mijn ogen zijn dat insecten uit de zee.

En ja, ik stamp boos met mijn voeten op de grond. Ik ben klaar met elitaire idioten die van bovenaf de gewone mens, en daar behoor ik ook toe, willen gaan opleggen hoe wij ons leven moeten leven. Uiteraard terwijl ze er zelf een hele andere levensstijl op na houden.

Zolang ik nog kan kiezen voor vlees eten ben ik overigens ook nog geen slachtoffer. Maar ik ben huiverig voor de directie die we in zijn geslagen de laatste jaren. Meer overheidscontrole, vaccinatiedwang, stikstofregels, etc. Het begint elke keer met een soort positieve reclamecampagne, maar eindigt in dwang, drang, verboden en / of belastingverhoging. Dus ik zie die keuzevrijheid er nog wel aan gaan in de toekomst.

Ga je dan wel mee boos voeten stampen? Ik hoop van wel.
  maandag 16 januari 2023 @ 15:49:30 #135
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_207586454
quote:

Nooit gaat deze jongen ook maar 1 insect vrijwillig opeten. Niet alleen is het idee walgelijk, ook zitten er veel schadelijke stoffen in de harde delen van deze beesten, genaamd 'Chitine'. Het is volledig onduidelijk hoe schadelijk dit voor de gezondheid is wanneer dit dagelijks in grote hoeveelheden wordt geconsumeerd. En over de lange termijn nog minder.

Mensen zijn omnivoren en aten wat voorhanden was. Ook insecten. Doen alsof vleeseten natuurlijk is en insecten eten niet, is vrij kortzichtig. Mocht je het niet geloven kijk naar onze neven en nichtjes (apen) of naar stammen die nog vrij traditioneel leven: insecten is onderdeel van het menu.

Maar goed wat onze voorouders eten heeft geen relevantie voor de dilemma's waar wij voor staan. Impact op het milieu, gezondheid en dierenleed waren toen niet van belang en nu wel. Insecten eten spreekt mij niet echt aan. Ik eet al grotendeels plantaardig en voel niet de behoefte om onderdelen daaruit te vervangen voor insecten.
I am a black hole shitting into the void
pi_207586511
Als je een keer in noord Australië komt kun je Witchetty Grubs eten. Zijn best groot maar eigenlijk helemaal niet vies, verrassend lekker zelf, ze smaken een beetje naar ei. Ik heb ze alleen gegeten nadat ze eerst even in gloeiende kolen hebben liggen bakken, maar je kan ze ook rauw/levend eten, maar dat durfe ik niet. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 16-01-2023 16:46:19 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 16 januari 2023 @ 15:59:28 #137
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_207586594
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:49 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Mensen zijn omnivoren en aten wat voorhanden was. Ook insecten. Doen alsof vleeseten natuurlijk is en insecten eten niet, is vrij kortzichtig. Mocht je het niet geloven kijk naar onze neven en nichtjes (apen) of naar stammen die nog vrij traditioneel leven: insecten is onderdeel van het menu.

Maar goed wat onze voorouders eten heeft geen relevantie voor de dilemma's waar wij voor staan. Impact op het milieu, gezondheid en dierenleed waren toen niet van belang en nu wel. Insecten eten spreekt mij niet echt aan. Ik eet al grotendeels plantaardig en voel niet de behoefte om onderdelen daaruit te vervangen voor insecten.
Weerstand hiertegen heeft ook minder te maken met natuurlijkheid dan met "cultuurlijkheid". Maar zaken op die subjectieve grond afwijzen is op een bepaalde manier ook wel weer natuurlijk voor de mens.

Ik weet trouwens niet of onze prehistorische voorouders in Europa ooit insecten als vast onderdeel op hun menu hebben gehad. Echt grote insecten als in de tropen komen hier van nature ook niet voor.
  Forum Admin maandag 16 januari 2023 @ 16:03:51 #138
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207586656
Een extra alternatief maar een aantal hier doen net alsof morgen de vleesschappen vol liggen met krekelburgers en Schwab hoogstpersoonlijk met een pistool op je slaap je dwingt "ze bugs" te eten. _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207586705
Misschien komen er wel Schwabburgers, Gretaworsten en Soroslappen in de schappen. Allemaal gemaakt van geperste sprinkhanen.
  Forum Admin maandag 16 januari 2023 @ 16:09:21 #140
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207586731
quote:
6s.gif Op maandag 16 januari 2023 16:07 schreef xpompompomx het volgende:
Misschien komen er wel Schwabburgers, Gretaworsten en Soroslappen in de schappen. Allemaal gemaakt van geperste sprinkhanen.
Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe intens goor Schwabburger en gretaworsten klinken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207586748
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 16:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe intens goor Schwabburger en gretaworsten klinken.
_O-
pi_207586825
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:26 schreef Hathor het volgende:

[..]
Eet je wel eens roze koeken? Want dan heb ik nieuws voor je... :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_207586876
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 16:18 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Eet je wel eens roze koeken? Want dan heb ik nieuws voor je... :)
Geen koeketer hier, heel af toe een stroopwafel bij de koffie, maar dat is het dan wel.
  maandag 16 januari 2023 @ 17:01:16 #144
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_207587349
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:45 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Er wordt nu gepoogd om van 'hoger op' het insecten eten er doorheen te drukken voor de 'gewone' burger. Zodat we straks geen vlees meer eten, alleen nog insecten. Dat is het einddoel.

:')
pi_207587380
Lekker boeiend waar het eiwit vandaan komt, gehaktmolen in en huppa. Sprinkhaanfrikandellen.
pi_207587722
Voor de mensen die al walgen bij het idee: loopt bij jullie het water wel in de mond als jullie een kijkje in het slachthuis zouden nemen?
Цой жив
pi_207587894
Geef maar hier die sprinkhanen, stelletje zeikerds.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207587951
quote:
6s.gif Op maandag 16 januari 2023 16:07 schreef xpompompomx het volgende:
"Heb jij ook al van die die heerlijke WEFlappen geproefd?" O+
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207588038
No thanks. Ik eet geen dieren maar dood bijv ook geen spinnen, al heb ik daar echt een grafhekel aan.
Ze hebben nut en functie dus leven en laten leven. Zelfs muggen probeer ik gewoon weg te houden ipv ze te doden.
Ik maak liever mensen en dingen verbaal af.
Go hard or go home
pi_207588124
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:30 schreef Intint het volgende:

[..]
Planten zijn ook levende wezens. Het gaat echter om waarnemingsvermorgen. Hoe hoger het waarnemingsvermogen van een organisme, hoe hoger het vermogen om te lijden (fysiek en emotioneeel). Daarom zal een dierenactivist zich eerder inzetten voor een varken (dat een zelfde of hoger waarnemingsvermogen heeft dan een hond) dan voor een bloemkool. Een insect zit hier 'tussenin' en is daarmee ergers een beter alternatief als je het hebt over zoiets als totale hoeveelheid dierenleed.

Zo moeilijk is het echt niet... Maarja, mensen die opkomen voor dierenrechten triggeren blijkbaar iets in mensen.
Niemand weet of een sprinkhaan minder lijdt dan een varken. Ik ben zelf ook een groot voorvechter van dierenrechten en het verminderen van dierenleed. Ik vind het daarom toch vreemd dat er vanuit die hoek geen haan kraait naar eventueel dierenleed. Allemaal leuk en aardig dat insecten eten, maar dat zijn ook levende wezens. Beetje vegetariërs die wel vis eten zeg maar.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')