Kun je uitleggen hoe ik als gevaccineerde binnenkort dood ga aan hartfalen, maar wel over een paar jaar bugs kan eten?quote:
Maar dit niet:quote:
Dat dus.quote:
Wat heb je het over lul niet zo slap.quote:Op maandag 16 januari 2023 07:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kun je uitleggen hoe ik als gevaccineerde binnenkort dood ga aan hartfalen, maar wel over een paar jaar bugs kan eten?
Niet knuffelbaar. Zelfde reden dat we geen katten eten.quote:Op maandag 16 januari 2023 07:26 schreef asco het volgende:
[..]
Dat dus.
Belachelijk dat er onderscheid wordt gemaakt tussen verschillende levende wezens. Niet erg inclusief van Sterre en Maan.
En voor de rest steken ze die insecten maar waar ze willen maar ik zal ze nooit gaan vreten.
Achterlijke idioten.
Jij maakt vast een hoop nieuwe avonturen mee in het leven met de instelling, 'wat de boer niet kent dat vreet ie niet'.quote:Op maandag 16 januari 2023 07:26 schreef asco het volgende:
[..]
Dat dus.
Belachelijk dat er onderscheid wordt gemaakt tussen verschillende levende wezens. Niet erg inclusief van Sterre en Maan.
En voor de rest steken ze die insecten maar waar ze willen maar ik zal ze nooit gaan vreten.
Achterlijke idioten.
Ik denk dat het normaal is om een weerzin te hebben tegen insecten als voedsel.quote:Op maandag 16 januari 2023 08:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
Jij maakt vast een hoop nieuwe avonturen mee in het leven met de instelling, 'wat de boer niet kent dat vreet ie niet'.
Reptielen eten ook graag insecten, 1+1 = 2quote:Op maandag 16 januari 2023 08:58 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Wat een visionair is Klaus Schwab toch
Aja. Want konijntjes, lammetjes, hertjes en kalfjes zijn niet knuffelbaar natuurlijk.quote:Op maandag 16 januari 2023 08:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niet knuffelbaar. Zelfde reden dat we geen katten eten.
En dat is?quote:Op maandag 16 januari 2023 09:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Aja. Want konijntjes, lammetjes, hertjes en kalfjes zijn niet knuffelbaar natuurlijk.
Er is natuurlijk een reden dat katten zo goed als alleen in shithole countries of regios worden gegeten, en dan vaak simpelweg als roadkill, gestolen of zelf gevangen omdat het zo lekker goedkoop is.
Het probleem is, zo te lezen, dat je niet hebt opgelet bij biologie.quote:Op maandag 16 januari 2023 08:59 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk dat het normaal is om een weerzin te hebben tegen insecten als voedsel.
Ik heb nooit garnalen willen eten, omdat ik ze als een soort smerige insect zie.
Het is in Nederland absoluut niet verboden om je kat op te eten. Vind een slager die het beest voor jou wil slachten en jij mag het met een gerust hart opeten.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En dat is?
Want in Nederland is het verboden.
Dat was bij deze user toch reeds al duidelijk.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het probleem is, zo te lezen, dat je niet hebt opgelet bij biologie.
Ik zou 't niet doen.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:26 schreef probeer het volgende:
Zonder verder zelf stelling te nemen, ben ik oprecht geïnteresseerd in hoe vegetariërs / vegans tegen insecten als vleesvervangers aankijken. Enige vega(n) FoK!-ers die hun visie daarop willen delen?
Ik hoef ze zelf niet, ik vind het meer dan prima om mijn proteine uit planten/zuivel/eieren te halen. Het zal waarschijnlijk ook uitlopen op een industrie die ontzettend veel massaler is dan de vleesindustrie, want insecten "hebben toch geen gevoel" dus kan het lekker goedkoop en hoeft er niks aan dierenwelzijn gedaan te worden. Dat is wel beetje twijfelachtig, op zijn minst.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:26 schreef probeer het volgende:
Zonder verder zelf stelling te nemen, ben ik oprecht geïnteresseerd in hoe vegetariërs / vegans tegen insecten als vleesvervangers aankijken. Enige vega(n) FoK!-ers die hun visie daarop willen delen?
Och genoeg mensen die wel oesters en mosselen eten het sap uit een koeienuier drinken.quote:Op maandag 16 januari 2023 08:59 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk dat het normaal is om een weerzin te hebben tegen insecten als voedsel.
Ik heb nooit garnalen willen eten, omdat ik ze als een soort smerige insect zie.
Ook dat schijnt te betwist te worden.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:37 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik hoef ze zelf niet, ik vind het meer dan prima om mijn proteine uit planten/zuivel/eieren te halen. Het zal waarschijnlijk ook uitlopen op een industrie die ontzettend veel massaler is dan de vleesindustrie, want insecten "hebben toch geen gevoel" dus kan het lekker goedkoop en hoeft er niks aan dierenwelzijn gedaan te worden. Dat is wel beetje twijfelachtig, op zijn minst.
Maar het is een prima alternatief voor vlees in de zin van dat het efficienter is en minder belastend voor milieu. Dus ik sta er niet perse negatief tegenover. Wat dat betreft liever insecten dan koeien of varkens.
Ze vallen onder de categorie geleedpotigen, net als kakkerlakken, sprinkhanen en andere insecten.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:29 schreef xpompompomx het volgende:
Het probleem is, zo te lezen, dat je niet hebt opgelet bij biologie.
Om welke reden niet? Nog steeds levende dieren? Of ms omdat insecten vies geacht worden?quote:
Ik hoop voor je dat de pissebedden binnenkort beschikbaar komen in smeerbare versie.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:33 schreef Dven het volgende:
Dat was bij deze user toch reeds al duidelijk.
Is dat zo? (ik weet het oprecht niet)quote:Op maandag 16 januari 2023 09:37 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik hoef ze zelf niet, ik vind het meer dan prima om mijn proteine uit planten/zuivel/eieren te halen. Het zal waarschijnlijk ook uitlopen op een industrie die ontzettend veel massaler is dan de vleesindustrie, want insecten "hebben toch geen gevoel" dus kan het lekker goedkoop en hoeft er niks aan dierenwelzijn gedaan te worden. Dat is wel beetje twijfelachtig, op zijn minst.
Maar het is een prima alternatief voor vlees in de zin van dat het efficienter is en minder belastend voor milieu. Dus ik sta er niet perse negatief tegenover. Wat dat betreft liever insecten dan koeien of varkens.
Nee, ik ook niet, maar het is geen uitgemaakte zaak, het is uiteindelijk een filosofische discussie. Hoe definieer je gevoel? En waar leg je de grens?quote:Op maandag 16 januari 2023 09:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Is dat zo? (ik weet het oprecht niet)
Wellicht omdat ze al 3000 jaar als plaag worden gezien?quote:Op maandag 16 januari 2023 09:51 schreef probeer het volgende:
Om welke reden niet? Nog steeds levende dieren? Of ms omdat insecten vies geacht worden?
Wat niks zegt over de eetbaarheid.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:58 schreef Za het volgende:
[..]
Wellicht omdat ze al 3000 jaar als plaag worden gezien?
Klopt.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:58 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, maar wel hoe diep verankerd in mensen de associatie zit met een plaag, ziekte verwekkers etc.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:01 schreef xpompompomx het volgende:
Wat niks zegt over de eetbaarheid.
Insecten zijn ook dieren.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:26 schreef probeer het volgende:
Jaja zablablaquote:Op maandag 16 januari 2023 09:51 schreef Za het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat de pissebedden binnenkort beschikbaar komen in smeerbare versie.
Voor op je boterhammetje tijdens de schaft.
Het zal, dat glijdt van me af als boter.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:12 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dan word je gezien als wappie omdat deze beesten ook in Azie worden gegeten.
Het lijkt inmiddels wel duidelijk dat je een ziekelijke obsessie voor liegen hebt, want dit blijgt bij elk onderwerp weer naar voren te komen.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:58 schreef Za het volgende:
[..]
Maar wel lekker uit de koeienuier blijven slurpen met z'n allen.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:55 schreef Akathisia het volgende:
De vernedering van de moderne mens is bijna compleet.
En frikandellen beuken op zaterdag na het voetballen en 's avonds lekker pillen bikken of pep snuivenquote:Op maandag 16 januari 2023 10:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar wel lekker uit de koeienuier blijven slurpen met z'n allen.
Toch zijn er maar erg weinig soorten insecten die ziekten op mensen overbrengen...quote:Op maandag 16 januari 2023 10:09 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, maar wel hoe diep verankerd in mensen de associatie zit met een plaag, ziekte verwekkers etc.
quote:Op maandag 16 januari 2023 10:13 schreef Dven het volgende:
Het lijkt inmiddels wel duidelijk dat je een ziekelijke obsessie voor liegen hebt, want dit blijgt bij elk onderwerp weer naar voren te komen.
Een insect hoeft geen ziekte over te brengen om een plaag te kunnen zijn.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:21 schreef xpompompomx het volgende:
Toch zijn er maar erg weinig soorten insecten die ziekten op mensen overbrengen...
Je weet dat er naar verwachting zo'n 10 miljoen insectensoorten en ruim 10.000 sprinkhaansoorten zijn, waarvan in totaal een handjevol als plaagdier wordt gezien en het in bijna alle gevallen dan ook nog eens enkel om de woestijnsprinkhaan gaat? Dat weet zo'n slimmerik als jij wel? Toch?quote:Op maandag 16 januari 2023 10:27 schreef Za het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat jij een ziekelijke obsessie hebt voor het typen van onnozele posts.
Volgens het Oude Testament bracht God zo’n 3000 jaar geleden verschillende plagen over Egypte (Exodus 10:4-20)
Voor meer info Google '10 plagen Egypte' .
Ik ben bang dat dat veel te corporate wordt. Een paar kippen, varkentjes of sprinkhanen houden is voor iedereen met wat ruimte gewoon mogelijk, maar wie heeft er het laboratorium dat nodig is om kweekvlees te maken? Dat geeft een te grote afhankelijkheid van de bedrijven.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:13 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het zal, dat glijdt van me af als boter.
Ik ben benieuwd of kweekvlees van de grond komt en betaalbaar gaat worden. Daar zie ik nog het meest in.
Ja ho eens effe, 3000 jaar geleden bracht GOD een sprinkhanenplaag over Egypte!!!!quote:Op maandag 16 januari 2023 10:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch zijn er maar erg weinig soorten insecten die ziekten op mensen overbrengen...
Over 20 jaar heeft iedereen gewoon z'n steakprinter naast de broodbakmachine staanquote:Op maandag 16 januari 2023 10:37 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat veel te corporate wordt. Een paar kippen, varkentjes of sprinkhanen houden is voor iedereen met wat ruimte gewoon mogelijk, maar wie heeft er het laboratorium dat nodig is om kweekvlees te maken? Dat geeft een te grote afhankelijkheid van de bedrijven.
Dat is zeker een punt maar wel de voedingsstoffen van vlees kunnen nuttigen zonder dierenleed is wel iets waar veel mensen interesse in hebben. Sowieso is het nu nog veel te kleinschalig en duur maar als dit echt van de grond komt kunnen er ook meer aanbieders zijn en dat kan ook weer allerlei effecten hebben. Iets voor de lange termijn maar zeker interessant.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:37 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat veel te corporate wordt. Een paar kippen, varkentjes of sprinkhanen houden is voor iedereen met wat ruimte gewoon mogelijk, maar wie heeft er het laboratorium dat nodig is om kweekvlees te maken? Dat geeft een te grote afhankelijkheid van de bedrijven.
Ziekelijk liegen was het toch, bij elk onderwerp, en framen. Toe maar.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:32 schreef Dven het volgende:
Je weet dat er naar verwachting zo'n 10 miljoen insectensoorten en ruim 10.000 sprinkhaansoorten zijn, waarvan in totaal een handjevol als plaagdier wordt gezien en het in bijna alle gevallen dan ook nog eens enkel om de woestijnsprinkhaan gaat? Dat weet zo'n slimmerik als jij wel? Toch?![]()
Er zijn twee opties: Je hebt geen idee waar je het over hebt of je bent bewust aan het framen en liegen.
Alle sprinkhanen zijn insecten, maar niet alle insecten zijn sprinkhanen.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:54 schreef Za het volgende:
[..]
Ziekelijk liegen was het toch, bij elk onderwerp, en framen. Toe maar.
Donder toch op met je onzin.![]()
Het betreft hier niet de vraag hoeveel insecten soorten er wereldwijd zijn, maar waarom mensen, die van oudsher Bijbelse of andere religieuze geschriften lazen, insecten al 3000 jaar geleden als plaag zagen.
Volgens het NT voedde Jezus met vijf broden en twee vissen een menigte mensen die alleen al uit 5000 mannen bestond, vrouwen en kinderen niet meegerekend.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:27 schreef Za het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat jij een ziekelijke obsessie hebt voor het typen van onnozele posts.
Volgens het Oude Testament bracht God zo’n 3000 jaar geleden verschillende plagen over Egypte (Exodus 10:4-20)
Voor meer info Google '10 plagen Egypte' .
Za: "Zoogdieren zijn plaagdieren, dit omdat de grijze eekhoorn in NL als plaagdier wordt gezien."quote:Op maandag 16 januari 2023 10:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Alle sprinkhanen zijn insecten, maar niet alle insecten zijn sprinkhanen.
Heeeeeeeeeeel bijzonder is ook dat bijen niet voorkwamen in Za's 10 plagen.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Za: "Zoogdieren zijn plaagdieren, dit omdat de Grijze Eekhoorn tegenwoordig een plaagdier is"
Za eet ook geen kikkerbilletjes. Want de tweede plaag. En Za wordt ziedend als de zon niet schijnt, want dat is een verwijzing naar de duisternisplaag. Exodus 10:21-29.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heeeeeeeeeeel bijzonder is ook dat bijen niet voorkwamen in Za's 10 plagen.
Dan kun jij gewoon de insecten printen voor op je broodje.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:39 schreef Dven het volgende:
Over 20 jaar heeft iedereen gewoon z'n steakprinter naast de broodbakmachine staan
Een krop sla is ook een levend wezen.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt.
Maar nog steeds levende wezens. En als dat iemands criterium is om iets wel of niet te eten ..
Je hebt ze écht niet helemaal op een rijtje he? Het is niet eens een actquote:Op maandag 16 januari 2023 11:04 schreef Za het volgende:
[..]
Dan kun jij gewoon de insecten printen voor op je broodje.
Oh wacht, die schep je gewoon bij de vleet uit je zwaar vervuilde tuin, of onder het tapijt vandaan.
Smakelijk!
Je hebt natuurlijk sowieso heel wat meer wezentjes/zieltjes nodig voor dezelfde burger.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook dat schijnt te betwist te worden.
Yo.quote:
Wist je dat het uitverkoren volk, toen het 40 jaar lang onder leiding van Mozes door die kleine Sinaïwoestijn trok, door god gevoed werd met manna? Dat schepten ze bij de vleet op van het zand.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:04 schreef Za het volgende:
[..]
Dan kun jij gewoon de insecten printen voor op je broodje.
Oh wacht, die schep je gewoon bij de vleet uit je zwaar vervuilde tuin, of onder het tapijt vandaan.
Smakelijk!
De grootste plaag voor onze planeet is de mens.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:30 schreef Za het volgende:
[..]
Een insect hoeft geen ziekte over te brengen om een plaag te kunnen zijn.
Denk bv aan het vernielen en aanvreten van gewassen.
Waarom geef jij niet even het goede voorbeeld dan?quote:Op maandag 16 januari 2023 11:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De grootste plaag voor onze planeet is de mens.
Overtuig me van het tegendeel.
Dat doe ik.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:20 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Waarom geef jij niet even het goede voorbeeld dan?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hermetia_illucensquote:De zwarte soldaatvlieg is een wapenvlieg, van oorsprong afkomstig uit de tropische en subtropische zones van Zuid- en Noord-Amerika. Zowel de larve als ook de volwassen vlieg van deze soort vormen geen plaag en brengen geen ziektes over. De volwassen vlieg kan 15–20 mm lang worden.
Het is prima mogelijk op termijn te streven naar minder mensen, zonder massamoord of (massa)zelfmoord als noodzakelijk te zien.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:23 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Maar je leeft nog steeds waarom doe je dat?
Als ik dood ben kan ik alle onzin die jij de wereld in slingert niet meer weerleggen, dus levend ben ik meer waard dan dood.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:23 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
En het dierenwelzijn van insecten dan?quote:Op maandag 16 januari 2023 11:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Yo.
Ik eet grotendeels vegetarisch, en dat is niet omdat ik principieel tegen het eten van vlees ben maar omdat ik bezwaar heb tegen de manier waarop dat vlees doorgaans geproduceerd wordt. Zowel ecologisch (grondstoffengebruik, vervuiling, landgebruik, klimaatimpact, etc) als op het gebied van dierenwelzijn.
Als die insectenburgers geproduceerd worden zonder enorme roofbouw te plegen op de planeet, of andere uitwassen, dan zou ik ze zonder problemen eten. Tenminste, als ze lekker zijn.
Zelfmoord plegen bedoelt 'iequote:Op maandag 16 januari 2023 11:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als ik dood ben kan ik alle onzin die jij de wereld in slingert niet meer weerleggen, dus levend ben ik meer waard dan dood.
Maar ik ben benieuwd: hoe zou ik volgens jou het goede voorbeeld moeten geven?
Stoppen met eten en stoppen met elektriciteit gebruiken.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als ik dood ben kan ik alle onzin die jij de wereld in slingert niet meer weerleggen, dus levend ben ik meer waard dan dood.
Maar ik ben benieuwd: hoe zou ik volgens jou het goede voorbeeld moeten geven?
Waarom zou ik stoppen met etenquote:Op maandag 16 januari 2023 11:31 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Stoppen met eten en stoppen met elektriciteit gebruiken.
Lastig punt, vooral omdat - voor zover ik weet - daarover nog betrekkelijk weinig bekend is. Maar als het levend de pootjes uittrekken onderdeel is van het productieproces dan laat ik ze ook links liggen.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En het dierenwelzijn van insecten dan?
Jij niet?quote:Op maandag 16 januari 2023 11:35 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Je geeft toch om het welzijn van planten en dieren?
Goed om te weten, maar ga je me nog vertellen waarom ik moet stoppen met eten?quote:Op maandag 16 januari 2023 11:40 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ik eet ze gewoon op dus blijkbaar geef ik meer om m’n eigen honger.
Zodat je echt het goede voorbeeld geeft en niet loopt te deugen met mooie praatjes.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Goed om te weten, maar ga je me nog vertellen waarom ik moet stoppen met eten?
Welk goed voorbeeld?quote:Op maandag 16 januari 2023 11:45 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Zodat je echt het goede voorbeeld geeft en niet loopt te deugen met mooie praatjes.
BSE crisis ooit ten gevolge van dierlijke eiwitten in veevoer.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:50 schreef PiyeReloaded het volgende:
Wat is je bezwaar tegen vee en huisdieren die insecten eten?
Ben je twaalf ofzo?quote:Op maandag 16 januari 2023 11:23 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Het is een corona wappie en pro-Rusland troll.quote:
God, heb je haar weerquote:Op maandag 16 januari 2023 12:17 schreef Za het volgende:
[..]
BSE crisis ooit ten gevolge van dierlijke eiwitten in veevoer.
Dat dachten ze ooit ook van dierlijk meel gemaakt van koeien en schapen kadavers voor koeien. De praktijk heeft anders uitgewezen.quote:Op maandag 16 januari 2023 12:33 schreef Dven het volgende:
Echter, uit onderzoek is al meermaals gebleken dat eiwitten afkomstig van andere dieren, waaronder dus insecten, compleet veilig is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |