Kun je uitleggen hoe ik als gevaccineerde binnenkort dood ga aan hartfalen, maar wel over een paar jaar bugs kan eten?quote:
Maar dit niet:quote:
Dat dus.quote:
Wat heb je het over lul niet zo slap.quote:Op maandag 16 januari 2023 07:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kun je uitleggen hoe ik als gevaccineerde binnenkort dood ga aan hartfalen, maar wel over een paar jaar bugs kan eten?
And you will drink from ze uddersquote:
Niet knuffelbaar. Zelfde reden dat we geen katten eten.quote:Op maandag 16 januari 2023 07:26 schreef asco het volgende:
[..]
Dat dus.
Belachelijk dat er onderscheid wordt gemaakt tussen verschillende levende wezens. Niet erg inclusief van Sterre en Maan.
En voor de rest steken ze die insecten maar waar ze willen maar ik zal ze nooit gaan vreten.
Achterlijke idioten.
Jij maakt vast een hoop nieuwe avonturen mee in het leven met de instelling, 'wat de boer niet kent dat vreet ie niet'.quote:Op maandag 16 januari 2023 07:26 schreef asco het volgende:
[..]
Dat dus.
Belachelijk dat er onderscheid wordt gemaakt tussen verschillende levende wezens. Niet erg inclusief van Sterre en Maan.
En voor de rest steken ze die insecten maar waar ze willen maar ik zal ze nooit gaan vreten.
Achterlijke idioten.
Ik denk dat het normaal is om een weerzin te hebben tegen insecten als voedsel.quote:Op maandag 16 januari 2023 08:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
Jij maakt vast een hoop nieuwe avonturen mee in het leven met de instelling, 'wat de boer niet kent dat vreet ie niet'.
Reptielen eten ook graag insecten, 1+1 = 2quote:Op maandag 16 januari 2023 08:58 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Wat een visionair is Klaus Schwab toch
Aja. Want konijntjes, lammetjes, hertjes en kalfjes zijn niet knuffelbaar natuurlijk.quote:Op maandag 16 januari 2023 08:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niet knuffelbaar. Zelfde reden dat we geen katten eten.
En dat is?quote:Op maandag 16 januari 2023 09:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Aja. Want konijntjes, lammetjes, hertjes en kalfjes zijn niet knuffelbaar natuurlijk.
Er is natuurlijk een reden dat katten zo goed als alleen in shithole countries of regios worden gegeten, en dan vaak simpelweg als roadkill, gestolen of zelf gevangen omdat het zo lekker goedkoop is.
Het probleem is, zo te lezen, dat je niet hebt opgelet bij biologie.quote:Op maandag 16 januari 2023 08:59 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk dat het normaal is om een weerzin te hebben tegen insecten als voedsel.
Ik heb nooit garnalen willen eten, omdat ik ze als een soort smerige insect zie.
Het is in Nederland absoluut niet verboden om je kat op te eten. Vind een slager die het beest voor jou wil slachten en jij mag het met een gerust hart opeten.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En dat is?
Want in Nederland is het verboden.
Dat was bij deze user toch reeds al duidelijk.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het probleem is, zo te lezen, dat je niet hebt opgelet bij biologie.
Ik zou 't niet doen.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:26 schreef probeer het volgende:
Zonder verder zelf stelling te nemen, ben ik oprecht geïnteresseerd in hoe vegetariërs / vegans tegen insecten als vleesvervangers aankijken. Enige vega(n) FoK!-ers die hun visie daarop willen delen?
Ik hoef ze zelf niet, ik vind het meer dan prima om mijn proteine uit planten/zuivel/eieren te halen. Het zal waarschijnlijk ook uitlopen op een industrie die ontzettend veel massaler is dan de vleesindustrie, want insecten "hebben toch geen gevoel" dus kan het lekker goedkoop en hoeft er niks aan dierenwelzijn gedaan te worden. Dat is wel beetje twijfelachtig, op zijn minst.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:26 schreef probeer het volgende:
Zonder verder zelf stelling te nemen, ben ik oprecht geïnteresseerd in hoe vegetariërs / vegans tegen insecten als vleesvervangers aankijken. Enige vega(n) FoK!-ers die hun visie daarop willen delen?
Och genoeg mensen die wel oesters en mosselen eten het sap uit een koeienuier drinken.quote:Op maandag 16 januari 2023 08:59 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk dat het normaal is om een weerzin te hebben tegen insecten als voedsel.
Ik heb nooit garnalen willen eten, omdat ik ze als een soort smerige insect zie.
Ook dat schijnt te betwist te worden.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:37 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik hoef ze zelf niet, ik vind het meer dan prima om mijn proteine uit planten/zuivel/eieren te halen. Het zal waarschijnlijk ook uitlopen op een industrie die ontzettend veel massaler is dan de vleesindustrie, want insecten "hebben toch geen gevoel" dus kan het lekker goedkoop en hoeft er niks aan dierenwelzijn gedaan te worden. Dat is wel beetje twijfelachtig, op zijn minst.
Maar het is een prima alternatief voor vlees in de zin van dat het efficienter is en minder belastend voor milieu. Dus ik sta er niet perse negatief tegenover. Wat dat betreft liever insecten dan koeien of varkens.
Ze vallen onder de categorie geleedpotigen, net als kakkerlakken, sprinkhanen en andere insecten.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:29 schreef xpompompomx het volgende:
Het probleem is, zo te lezen, dat je niet hebt opgelet bij biologie.
Om welke reden niet? Nog steeds levende dieren? Of ms omdat insecten vies geacht worden?quote:
Ik hoop voor je dat de pissebedden binnenkort beschikbaar komen in smeerbare versie.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:33 schreef Dven het volgende:
Dat was bij deze user toch reeds al duidelijk.
Is dat zo? (ik weet het oprecht niet)quote:Op maandag 16 januari 2023 09:37 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik hoef ze zelf niet, ik vind het meer dan prima om mijn proteine uit planten/zuivel/eieren te halen. Het zal waarschijnlijk ook uitlopen op een industrie die ontzettend veel massaler is dan de vleesindustrie, want insecten "hebben toch geen gevoel" dus kan het lekker goedkoop en hoeft er niks aan dierenwelzijn gedaan te worden. Dat is wel beetje twijfelachtig, op zijn minst.
Maar het is een prima alternatief voor vlees in de zin van dat het efficienter is en minder belastend voor milieu. Dus ik sta er niet perse negatief tegenover. Wat dat betreft liever insecten dan koeien of varkens.
Nee, ik ook niet, maar het is geen uitgemaakte zaak, het is uiteindelijk een filosofische discussie. Hoe definieer je gevoel? En waar leg je de grens?quote:Op maandag 16 januari 2023 09:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Is dat zo? (ik weet het oprecht niet)
Wellicht omdat ze al 3000 jaar als plaag worden gezien?quote:Op maandag 16 januari 2023 09:51 schreef probeer het volgende:
Om welke reden niet? Nog steeds levende dieren? Of ms omdat insecten vies geacht worden?
Wat niks zegt over de eetbaarheid.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:58 schreef Za het volgende:
[..]
Wellicht omdat ze al 3000 jaar als plaag worden gezien?
Klopt.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:58 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, maar wel hoe diep verankerd in mensen de associatie zit met een plaag, ziekte verwekkers etc.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:01 schreef xpompompomx het volgende:
Wat niks zegt over de eetbaarheid.
Insecten zijn ook dieren.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:26 schreef probeer het volgende:
Jaja zablablaquote:Op maandag 16 januari 2023 09:51 schreef Za het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat de pissebedden binnenkort beschikbaar komen in smeerbare versie.
Voor op je boterhammetje tijdens de schaft.
Het zal, dat glijdt van me af als boter.quote:Op maandag 16 januari 2023 10:12 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dan word je gezien als wappie omdat deze beesten ook in Azie worden gegeten.
Het lijkt inmiddels wel duidelijk dat je een ziekelijke obsessie voor liegen hebt, want dit blijgt bij elk onderwerp weer naar voren te komen.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:58 schreef Za het volgende:
[..]
Maar wel lekker uit de koeienuier blijven slurpen met z'n allen.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:55 schreef Akathisia het volgende:
De vernedering van de moderne mens is bijna compleet.
En frikandellen beuken op zaterdag na het voetballen en 's avonds lekker pillen bikken of pep snuivenquote:Op maandag 16 januari 2023 10:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar wel lekker uit de koeienuier blijven slurpen met z'n allen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |