Dus je doet het niet omdat je denkt dat de rest het wel doet. Dat is minstens een even slechte reden als iets niet doen omdat niemand het doet.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat het allemaal weer net iets te geforceerd is; zie ook weer dat geknoei op een basisschool. Is gewoon weer een hype waar een hoop volk weer achteraan sjokt, al dan niet om heel triomfantelijk (lol) over te brengen dat men zeer milieubewust en bezig met leefbaarheid is en zulks.
Verder probeer ik graag nieuwe dingen, heb gisteren Frank Zappa ontdekt (Hot Rats, wat een plaat). Maar die zou ik ook niet in mijn mond stoppen.
Misschien vind je het wel heel lekker. Stel je eens voor! Maar ja insecten eten is heel woke, dus dat zou je wel in een lastig parket brengen.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat het allemaal weer net iets te geforceerd is; zie ook weer dat geknoei op een basisschool. Is gewoon weer een hype waar een hoop volk weer achteraan sjokt, al dan niet om heel triomfantelijk (lol) over te brengen dat men zeer milieubewust en bezig met leefbaarheid is en zulks.
Verder probeer ik graag nieuwe dingen, heb gisteren Frank Zappa ontdekt (Hot Rats, wat een plaat). Maar die zou ik ook niet in mijn mond stoppen.
En misschien ook niet.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Misschien vind je het wel heel lekker. Stel je eens voor! Maar ja insecten eten is heel woke, dus dat zou je wel in een lastig parket brengen.
Nee. Ik doe het niet omdat ik walg van het idee insecten naar binnen te werken.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dus je doet het niet omdat je denkt dat de rest het wel doet. Dat is minstens een even slechte reden als iets niet doen omdat niemand het doet.
En daar gaat het natuurlijk om bij velen. Lekker dwars doen.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Misschien vind je het wel heel lekker. Stel je eens voor! Maar ja insecten eten is heel woke, dus dat zou je wel in een lastig parket brengen.
Hoe zou je daar nou achter kunnen komen. Hmmmm lastig lastig...quote:
Niet alle nieuw ontwikkelingen zijn verschrikkelijk hoor.quote:Verder zijn er natuurlijk genoeg zaken die ik niet doe, en niet ga doen, simpleweg omdat "ik het misschien wél lekker" ga vinden. Bizarre redenering is dat altijd.
Hmmja... ik denk dat je op dit moment echt nog het buitenbeentje (pootje) bent als je insecten eet hoor. Dus aan 'dwarsliggen' of 'lekker gek, lekker apart' willen zijn kan het niet liggen.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:50 schreef Intint het volgende:
[..]
En daar gaat het natuurlijk om bij velen. Lekker dwars doen.
Is dat de beste manier, ja? Alles gewoon 'proberen'? Of beperkt zich deze filosofie tot voedingsstoffen?quote:Op maandag 16 januari 2023 21:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe zou je daar nou achter kunnen komen. Hmmmm lastig lastig...
[..]
Niet alle nieuw ontwikkelingen zijn verschrikkelijk hoor.
En alsof het initiatief van vegans afkomt. Mensen die al plantaardig eten gaan echt niet over naar insecten. Het is meer voor mensen die per se dierlijke producten nodig hebben. Als je 50 procent van een frikandel vervangt voor insecten gaat er niets aan het eindproduct verloren.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:02 schreef Intint het volgende:
[..]
Al meerdere keren uitgelegd in dit topic dat in principe alles wat we eten leeft maar dat er veel verschil zit in het waarnemingsvermogen (en daarmee het mogelijke lijden) van diverse organismen.
Bang van een idee. En het dan verkopen als een heldhaftig verzet tegen de massa.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee. Ik doe het niet omdat ik walg van het idee insecten naar binnen te werken.
Want de massa eet nu krekels en wormen?quote:Op maandag 16 januari 2023 22:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Bang van een idee. En het dan verkopen als een heldhaftig verzet tegen de massa.
Hier wel, maar op globale schaal is het zo vreemd nog niet hoor.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmmja... ik denk dat je op dit moment echt nog het buitenbeentje (pootje) bent als je insecten eet hoor. Dus aan 'dwarsliggen' of 'lekker gek, lekker apart' willen zijn kan het niet liggen.
Het is toch "gewoon een hype waar het volk achteraan sjokt"?quote:Op maandag 16 januari 2023 22:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Want de massa eet nu krekels en wormen?
Ja, en als bij zoveel hypes blijft het ook bij mondreclame voor de bühne.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het is toch "gewoon een hype waar het volk achteraan sjokt"?
Dat geldt voor wel meer zaken me dunkt.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hier wel, maar op globale schaal is het zo vreemd nog niet hoor.
Dan is jouw statement dat je nimmer nooit niet van je leven een insect gaat eten dus helemaal niet vermeldingswaardig.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en als bij zoveel hypes blijft het ook bij mondreclame voor de bühne.
Die insecten vallen dadelijk gewoon onder een bepaalde E-nummer en dan word het geforceerd om het te vreten.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:07 schreef Gimmick het volgende:
[..]
En alsof het initiatief van vegans afkomt. Mensen die al plantaardig eten gaan echt niet over naar insecten. Het is meer voor mensen die per se dierlijke producten nodig hebben. Als je 50 procent van een frikandel vervangt voor insecten gaat er niets aan het eindproduct verloren.
Ja, dat is de beste manier. En nee, dat beperkt zich zeker niet tot voeding.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is dat de beste manier, ja? Alles gewoon 'proberen'? Of beperkt zich deze filosofie tot voedingsstoffen?
In een topic over het eten van insecten lijkt het me in ieder geval ontopic.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dan is jouw statement dat je nimmer nooit niet van je leven een insect gaat eten dus helemaal niet vermeldingswaardig.
Noem nog eens wat zaken die je gewoon 'moet proberen' aleer je er een waardeoordeel over kunt geven.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, dat is de beste manier. En nee, dat beperkt zich zeker niet tot voeding.
Nee, het wordt gepusht. Het was 15 jaar geleden ook al iets nieuws, en 25 jaar gelden ook. Maar nu is het allemaal in de categorie we worden allemaal iets armer, we worden allemaal een stuk minder vrij, we gaan allemaal minder lekker eten. En dan zijn er natuurlijk atlijd hele kuddes mentale zelfkastijders die staan te trappelen om hun boete te doen.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het is toch "gewoon een hype waar het volk achteraan sjokt"?
Op wereldwijde schaal klopt je statement trouwens best. Hier is het idee in opkomst.
Van alles: seks, reizen, werk, wonen, ...quote:Op maandag 16 januari 2023 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Noem nog eens wat zaken die je gewoon 'moet proberen' aleer je er een waardeoordeel over kunt geven.
Nou, wordt niet heel hard gepusht dan of wel?quote:Op maandag 16 januari 2023 22:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het wordt gepusht. Het was 15 jaar geleden ook al iets nieuws, en 25 jaar gelden ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |