Je was vorig topic nog aan het bijkomen van oud en nieuw?quote:
Wat een fantastische last-post!quote:Op vrijdag 6 januari 2023 21:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De betere reactie was een pepperspray in haar gezicht geweest.
Dat kan ik me wel voorstellen ja.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 23:05 schreef Cathmar het volgende:
Sinds ik team zilver haar ben moet ik trouwens wel echt iedere dag mijn make up doen en een veel meer heldere kleuren dragen, anders ben ik echt zo’n muis. Word ik heel ongelukkig van (edit: van het muis zijn. Dus veel rood en fel en zo want anders voel ik me echt niet ok).
Ohjaquote:Op vrijdag 6 januari 2023 21:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je was vorig topic nog aan het bijkomen van oud en nieuw?
Daarom laat ik dus iedere 6 weken mijn wenkbrauwen verven en harsen. Die zijn zo licht dat je ze amper ziet. Als ze geverfd zijn, krijgt mijn gezicht meer uitdrukking en voel ik me een stuk minder muis.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 23:05 schreef Cathmar het volgende:
Sinds ik team zilver haar ben moet ik trouwens wel echt iedere dag mijn make up doen en een veel meer heldere kleuren dragen, anders ben ik echt zo’n muis. Word ik heel ongelukkig van (edit: van het muis gevoel. Dus veel rood en fel en zo want anders voel ik me echt niet ok).
Ja dat deed ik ook toen ik het liet uitgroeien. Nu ik weer geverfd ben wil ik dat wel volhouden om make-up te dragen, want vind het toch wel mooi en fris staan.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 23:05 schreef Cathmar het volgende:
Sinds ik team zilver haar ben moet ik trouwens wel echt iedere dag mijn make up doen en een veel meer heldere kleuren dragen, anders ben ik echt zo’n muis. Word ik heel ongelukkig van (edit: van het muis gevoel. Dus veel rood en fel en zo want anders voel ik me echt niet ok).
Leuk! Eerste stap naar meer kleurquote:Op zaterdag 7 januari 2023 08:58 schreef Nijna het volgende:
@:exode, veel plezier!
Team grijs haar zonder make up.
Ik houd dan wel weer van gekleurde kleding, dus ik heb van de week maar eens iets anders gekocht dan de donkerblauwe/zwarte/donkergroene truien die ik al in de kast had liggen.
Same. Nou kan ik zwart/wit nog wél prima hebben trouwens, liefst dan wel met iets heftig geometrisch. Maar grijs/beige/bruin/poederroze en aanverwante tinten, nay.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 09:36 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Leuk! Eerste stap naar meer kleur
Grijs en bruin kan ik gewoon niet meer aan. Één grote depressie als ik mezelf dan zie. Gek hoe dat werkt. Zwart gaat nog wel maar dan wel felle lippenstift.
Mijn beppe had altijd grijs en bruin aan, heel soms donkerblauw. Zo ontzettend saai en het paste helemaal niet bij haar huid en haar. Een grote depressie is een goede omschrijving.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 09:36 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Leuk! Eerste stap naar meer kleur
Grijs en bruin kan ik gewoon niet meer aan. Één grote depressie als ik mezelf dan zie. Gek hoe dat werkt. Zwart gaat nog wel maar dan wel felle lippenstift.
De prikmuggen zijn ook nog steeds aanwezig.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:34 schreef SQ het volgende:
Dat je op 7 januari naar buiten loopt en denkt "het is lente"
Echt alles klopt. De twietende vogels, de temperatuur, zonnetje. Zelfs de magnolia zit vol knoppen
Daar hebben wij hier in het waterarme 040 gelukkig weinig last van. Ik zie nog wel muggen, maar ze prikken niet.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 12:02 schreef Donna het volgende:
[..]
De prikmuggen zijn ook nog steeds aanwezig.
Ik moet stoffen ook voelen, en ik vermijd de lelijke tweeling: Polly & Esther.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 12:02 schreef Nijna het volgende:
Ik draag graag katoen, wol (met katoen eronder want jeuk) en een fleecevest voor 's avonds op de bank.
Ik voel het liefst kleding voordat ik het koop, (imitatie)leren broeken of van dat polyurethaan wat Rijstebuiltje zegt dat vind ik zo naar aanvoelen dat ik het weiger aan te trekken.
Van die sneldrogende sportshirts, ook van die nare stofdan heb ik liever een klam katoenen shirt
.
Maar ik ben best wel een zeur met kleding kopen, sokken mogen geen klontjes hebben en schoenen moeten gelijk goed zitten, als ik ze moet inlopen dan zijn ze dus niet goed.
Waterrijk Friesland. En paarden. En bos. Vorige winter zijn ze ook niet weg geweest. Vrees er weer voor dit jaar.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 12:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Daar hebben wij hier in het waterarme 040 gelukkig weinig last van. Ik zie nog wel muggen, maar ze prikken niet.
Heel veel truien hebben polyester/polyacryl enzo... iets zonder kopen is bijna niet te doenquote:Op zaterdag 7 januari 2023 12:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik moet stoffen ook voelen, en ik vermijd de lelijke tweeling: Polly & Esther.
Acryl ook trouwens
Voor jassen en dergelijke lukt dat uiteraard niet, maar daar heb je toch altijd een paar lagen onder.
Wassen in de wasmachine, daarna strijken en tenslotte waterafstotende spray er overheen. Jas schoon en waterafstotend.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 14:15 schreef Nijna het volgende:
[..]
Heel veel truien hebben polyester/polyacryl enzo... iets zonder kopen is bijna niet te doen![]()
Over jassen gesproken, iemand een idee hoe ik zweetlucht uit een winterjas krijg?
Het is zo'n outdoor jas, dus gewoon in het sop is volgens mij niet heel ideaal voor de waterafstotendheid...
En nu heb ik dus een deo die echt goed werkt (loveli) maar nu heb ik toch weer zweetlucht in mn jas![]()
De jas is nog hartstikke goed, dus zonde om een andere jas te kopen, al krijg ik intussen we de neiging om dan maar iets goedkoops te doen en dan elk jaar een nieuwe...
Ik denk dat ik er maar een mailtje aan ga wagen naar het merk van de jas, wellicht hebben die nog ideeën...
Ik was outdoor jassen altijd met niktech texwash, dat gaat altijd goed...quote:Op zaterdag 7 januari 2023 14:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Wassen in de wasmachine, daarna strijken en tenslotte waterafstotende spray er overheen. Jas schoon en waterafstotend.
Het zou wat zijn als je een jas weg moet gooien omdat ie vies is!
Klopt, maar het gaat vooral op de zweetlucht. Ik heb het met een eerdere jas ook gehad, uiteindelijk ook gewoon met wasmiddel gedaan, maar de lucht ging er gewoon niet goed uit.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 14:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Wassen in de wasmachine, daarna strijken en tenslotte waterafstotende spray er overheen. Jas schoon en waterafstotend.
Het zou wat zijn als je een jas weg moet gooien omdat ie vies is!
Even vooraf weken in water met azijn? Of azijn in het wasverzachterbakje? Bij man z’n werkjas werkte dit goed tegen zweetgeurquote:Op zaterdag 7 januari 2023 20:23 schreef Nijna het volgende:
[..]
Klopt, maar het gaat vooral op de zweetlucht. Ik heb het met een eerdere jas ook gehad, uiteindelijk ook gewoon met wasmiddel gedaan, maar de lucht ging er gewoon niet goed uit.
Dan rook ik het na een paar keer dragen toch weer.
Ik heb wel een vrij gevoelige neus...
Ik wil dus vooral die zweetlucht kwijt...![]()
Ik heb nu de fabrikant van de jas gemaild, als zij geen ander idee hebben dan denk ik dat ik dat maar eens ga proberen.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 20:38 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Even vooraf weken in water met azijn? Of azijn in het wasverzachterbakje? Bij man z’n werkjas werkte dit goed tegen zweetgeur
Ahwquote:Op zondag 8 januari 2023 01:12 schreef Amsel het volgende:
Wie was het ook alweer met één slof aan en één slof uit om niet al te warme voeten te krijgen?
https://www.instagram.com/p/CnGBzZMpY1v/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Wasmiddel toevoeging tegen stikend wasgoed van HG geprobeerd?quote:Op zaterdag 7 januari 2023 20:23 schreef Nijna het volgende:
[..]
Klopt, maar het gaat vooral op de zweetlucht. Ik heb het met een eerdere jas ook gehad, uiteindelijk ook gewoon met wasmiddel gedaan, maar de lucht ging er gewoon niet goed uit.
Dan rook ik het na een paar keer dragen toch weer.
Ik heb wel een vrij gevoelige neus...
Ik wil dus vooral die zweetlucht kwijt...![]()
Verloofde van @exode, dacht ik!quote:Op zondag 8 januari 2023 01:12 schreef Amsel het volgende:
Wie was het ook alweer met één slof aan en één slof uit om niet al te warme voeten te krijgen?
Dat heb ik wel bij de normale kleding gedaan, dat is ook nog een idee inderdaad.quote:Op zondag 8 januari 2023 08:45 schreef Donna het volgende:
[..]
Wasmiddel toevoeging tegen stikend wasgoed van HG geprobeerd?
En BEquote:Op zondag 8 januari 2023 08:48 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Verloofde van @:exode, dacht ik!
Cute
Ze moest er heel hard om lachen, die verloofde van mequote:Op zondag 8 januari 2023 01:12 schreef Amsel het volgende:
Ik zie dat ze 4 januari nog gepost heeft, dus kan gewoon einde vakantie drukte zijn?quote:Op zondag 8 januari 2023 23:16 schreef trui het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk hoe het met Venco is? Ik bedacht me ineens dat ik die al heel lang niet ‘gezien’ heb hier.
Ah ja, nu je het zegt…quote:Op zondag 8 januari 2023 23:16 schreef trui het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk hoe het met Venco is? Ik bedacht me ineens dat ik die al heel lang niet ‘gezien’ heb hier.
Ik had er ook heel veel moeite mee vanmorgen. 7 uur lukte me ook niet (maar was ook niet mijn streven). Ik mikte op 8u. Dat werd half 9.quote:Op maandag 9 januari 2023 07:58 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zo, dat opstarten en weer om 7:00 uur achter de laptop zitten is na de vakantie wel even een dingetje...
Nu je het zegt, inderdaad al lang geleden...quote:Op zondag 8 januari 2023 23:16 schreef trui het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ai, dat is snel! Sterkte!quote:Op maandag 9 januari 2023 10:47 schreef F_r het volgende:
Foto's willen we zien sq
Op vakantie kreeg ik van een vriendin het bericht dat er bij jaar moeder longkanker was geconstateerd vandaag is ze overleden. Gewoon een week na de diagnose zo snel
@:Claudia_x hoe is het met je schoonmoeder?
Die hebben we helaas niet gezien. Te veel bewolking en sneeuwvalquote:Op maandag 9 januari 2023 10:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ai, dat is snel! Sterkte!
Hoe was het Noorderlicht?
of gewoon laten zitten? mos is ook groen enzo.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:29 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon hoefde pas om 11.00 uur naar school dus dat was een fijn ochtendje zo na de vakantie. Hij is om 13.00 uur alweer vrij![]()
Ik schrok me gister de touwtakketering. Dat er mos in het gras zit was duidelijk maar tijdens het bladzuigeren bleek het nog veel erger dan ik dacht. Voorin valt het mee maar achterin staat amper nog een grassprietDenk dat ik zo maar kalk ga halen en dan maar hopen dat de vogeltjes het meepikken voor hun nestjes. Of dat het gewoon verdwijnt? Ik heb toch echt geen puf om dat mos ook nog es weg te harken. Gaat echt niet met heup en rug
En nog veel zachter om op te lopen ookquote:Op maandag 9 januari 2023 12:54 schreef Elleska het volgende:
[..]
of gewoon laten zitten? mos is ook groen enzo.
Nope, ik hoorde het ook op de radio. Wij hebben vet hip inductie.quote:Op maandag 9 januari 2023 10:49 schreef amaranta het volgende:
@:exode koken jullie op gas?
https://www.ed.nl/gezond/(...)ken-op-gas~a1d42367/
quote:Op maandag 9 januari 2023 12:54 schreef Elleska het volgende:
[..]
of gewoon laten zitten? mos is ook groen enzo.
Waar en ook waarquote:Op maandag 9 januari 2023 13:04 schreef Debsterr het volgende:
[..]
En nog veel zachter om op te lopen ook.
Goede bezigheid!quote:Op maandag 9 januari 2023 18:44 schreef BE het volgende:
@:Rijstebuiltje 1 lange weg en dan om de andere houten elektriciteitspaal 8 squats doen. En dan kom ik op een keer of 11 uit geloof ik.
6.40u? wat een tijdstip, maar leuke verrassing!quote:Op maandag 9 januari 2023 18:24 schreef Rijstebuiltje het volgende:
@:BE 80 squats.. whut!
Ik duwde vanmorgen om 6:40 uur vanmorgen de deur bij mijn gym open en kreeg als verrassing een heerlijke 1 op 1 training. Ik ben dol op die gast, wat een cadeau was dit![]()
@:SQ kittens wat leuk! Ben benieuwd![]()
@:F_r ach dat is heftig!![]()
@:Deepfreeze wat kut hè, hier had iemand ook een bui om te zingen. Af en toe
Goed hoor, BE! en doe je dat in een groepje of ook als je in je eentje gaat?quote:Op maandag 9 januari 2023 18:44 schreef BE het volgende:
@:Rijstebuiltje 1 lange weg en dan om de andere houten elektriciteitspaal 8 squats doen. En dan kom ik op een keer of 11 uit geloof ik.
komt daar ook je username vandaan? Hopelijk kun je snel weer wat pleegkittens vertroetelen (al hoop ik aan de andere kant op zo weinig mogelijk ongewenste nestjes, er zijn al zoveel (te veel) katten).quote:Op maandag 9 januari 2023 13:12 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik ben kittenpleegmoeder voor het dierenasiel. Van juni tot eind december bijna non-stop kittens in huis gehad en nu ben ik vreselijk eenzaam en ontredderd
In mei is onze eigen kat overleden, die hebben we 8 jaar lang om ons heen gehad.
Nee niet eens, ik ben al een Poes sinds 2009quote:Op maandag 9 januari 2023 20:06 schreef trui het volgende:
[..]
komt daar ook je username vandaan? Hopelijk kun je snel weer wat pleegkittens vertroetelen (al hoop ik aan de andere kant op zo weinig mogelijk ongewenste nestjes, er zijn al zoveel (te veel) katten).
Ja, bizarre tijd, maar een heerlijke kickstart van de dag. Ik train 2 dagen van 6:45 tot 8:15 en 1 keer van 8:45 tot 10:15 uur. Ik heb vorig jaar juni het roer omgegooid en ben met slim/anders eten (géén dieet) en 3 keer week intensief sporten ruim 7 kilo afgevallen. Ik voel me zoveel beter nuquote:Op maandag 9 januari 2023 19:30 schreef Nijna het volgende:
[..]
6.40u? wat een tijdstip, maar leuke verrassing!
Niet altijd, maar toch regelmatig wel. Walking lunges, squats en dan evt. dips en stap-op-stap-af bij bankjes.quote:Op maandag 9 januari 2023 20:04 schreef trui het volgende:
[..]
Goed hoor, BE! en doe je dat in een groepje of ook als je in je eentje gaat?
Tolstoifan, da's wel heel vroeg!
Wallsittenquote:Op maandag 9 januari 2023 20:36 schreef BE het volgende:
[..]
Niet altijd, maar toch regelmatig wel. Walking lunges, squats en dan evt. dips en stap-op-stap-af bij bankjes.
Maar ik merk dat ik dat toch minder fanatiek doe dan als ik met mijn clubje ga.
Oh, en nooit een tunnel onder door zonder 30sec of 1min een wall-sit te doen.![]()
(Als ik powerwalk he, niet zomaar altijd.)
Dat merk ik wel in de Fitbit groep. Je staat altijd wel ergens in de top.quote:Op maandag 9 januari 2023 20:56 schreef BE het volgende:
Op mijn jaaroverzicht van vorig jaar kwam ik uit op gemiddeld zo'n 12,000 stappen per dag.Daar zitten sommige hele lage dagen en sommige hele hoge tussen maar al met al...
En dat heeft er voor gezorgd dat ik toch niet helemaal volledig dichtgegroeid ben.![]()
Nou, -5 over het hele jaar... beter dat dan +5!![]()
*neuriet: always look on the bright side of life...
Goed bezig rijst!quote:Op maandag 9 januari 2023 20:23 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ja, bizarre tijd, maar een heerlijke kickstart van de dag. Ik train 2 dagen van 6:45 tot 8:15 en 1 keer van 8:45 tot 10:15 uur. Ik heb vorig jaar juni het roer omgegooid en ben met slim/anders eten (géén dieet) en 3 keer week intensief sporten ruim 7 kilo afgevallen. Ik voel me zoveel beter nu
Die hebben we hier in het ontwikkelde deel van het land niet meer hèquote:Op maandag 9 januari 2023 18:44 schreef BE het volgende:
Die drempel was er niet voor mij, ik ben echt zonder nadenken het diepe ingesprongen, gelukkig ben ik blijven drijven. Ik moet zeggen dat ik het met mijn trainer getroffen heb.quote:Op maandag 9 januari 2023 21:24 schreef Nijna het volgende:
[..]
Goed bezig rijst!
Ik zou eigenlijk ook iets meer moeten gaan bewegen, 3 keer per week anderhalf uur lijkt me wat veel van het goede.
Maar ik zou mn conditie wel wat mogen verbeteren...
Alleen nog erg in de "wat zal ik dan doen" modus. Er ligt nog een drempel ook.
Rondje Elfhoeven-plas.quote:Op maandag 9 januari 2023 21:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die hebben we hier in het ontwikkelde deel van het land niet meer hè
Ik zie ze ook echt alleen nog maar bij jou in de buurt.
Hoeveel kilo duwde je weg?quote:Op maandag 9 januari 2023 18:57 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Goede bezigheid!
Lekker fit het nieuwe jaar verder in..
Ik had vanmorgen een krachtmeting op de Legpress (gewicht wegduwen met mijn benen) ..
Ik was verrast hoeveel kilo ik wegduwde![]()
QFTquote:Op dinsdag 10 januari 2023 00:25 schreef FlyingFish het volgende:
Ik mis wel een beetje een foto van SQ's poesje in dit topic
OMG!quote:Op dinsdag 10 januari 2023 06:45 schreef SQ het volgende:
Hier, deze kon ik toen ik vanmorgen beneden kwam snel klikken voor ze weer onder de bank doken:
[ afbeelding ]
Het heeft ff tijd nodig. Gelukkig hebben ze elkaar
OMGquote:Op dinsdag 10 januari 2023 06:45 schreef SQ het volgende:
Hier, deze kon ik toen ik vanmorgen beneden kwam snel klikken voor ze weer onder de bank doken:
[ afbeelding ]
Het heeft ff tijd nodig. Gelukkig hebben ze elkaar
177 kiloquote:
Cuties 🥰quote:Op dinsdag 10 januari 2023 07:10 schreef SQ het volgende:
Ook interessant: je verstoppen op/ achter de roomba. Duidelijk een fenomeen dat ze nog niet kennen.
[ afbeelding ]
Die met de grote ogen is het meisje (Pom) en de lichtere is het jongetje (Pim)
Ja, de kinderen hebben de namen gekozen
Dat is serieus veel, respect!quote:
Yes! Een lilac en een blauwe, broer en zus.quote:
Hehe, ik zie het voor me. Meteen een vuurdoop voor de kittensquote:Op dinsdag 10 januari 2023 07:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Yes! Een lilac en een blauwe, broer en zus.
Mijn peuter snapt alleen nog niet zo dat je niet onder de bank moet kruipen als ze daar bang zitten te zijn terwijl je MAUW! AAI! MIJN! schreeuwt.
Ze zijn echt mooiquote:Op dinsdag 10 januari 2023 07:10 schreef SQ het volgende:
Ook interessant: je verstoppen op/ achter de roomba. Duidelijk een fenomeen dat ze nog niet kennen.
[ afbeelding ]
Ik heb spinning een paar keer gedaan, maar dat is niet mijn ding.quote:Op maandag 9 januari 2023 21:29 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Die drempel was er niet voor mij, ik ben echt zonder nadenken het diepe ingesprongen, gelukkig ben ik blijven drijven. Ik moet zeggen dat ik het met mijn trainer getroffen heb.
Waar denk je aan? Er is qua sporten zoveel mogelijk. En heej, mijn programma kan ook korter. Ik train nu volgens een nieuwe methode die bij deze gym wordt aangeboden. (Pyramide-gewijs) dat is gezien het regime/doelstelling waar ik nu in zit een prima programma. Daarom duurt mijn wellicht wat langer.
Ik zou eigenlijk niet weten wat mijn 1rpm is voor zo'n apparaat. Volgens mijn overzichtje doe ik die oefening op 140, maar als ik zie hoe ver ik dat ding soms moet verzetten als ik er op ga voel ik me toch vaak nog slapquote:Op dinsdag 10 januari 2023 07:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is serieus veel, respect!
Dat is 1RPM?
Oeh, omdat dit een vrij geprogrammeerde oefening was kan ik het helaas niet terugzien. Maar dat het veel was/is wil er bij nog niet helemaal in geloof ik.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 07:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is serieus veel, respect!
Dat is 1RPM?
Het is jammer dat je een beetje ver weg woont, anders had ik best regelmatig een stukje willen wandelen met je. Een goede motivatie is ook door iets samen te doen, dat houdt ook veel beter vol!quote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:15 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb spinning een paar keer gedaan, maar dat is niet mijn ding.
Niet teveel rennen/springen want daar worden mijn knieën niet blij van.
Ik denk wat dat betreft aan iets van zwemmen ofzo. Niet zo belastend, maar je kan wel conditie opbouwen.
En weer consequent wandelen... ik mis een beetje een stok achter de deur.
Ik vond zwemmen met name heerlijk omdat ik dan mijn hoofd zo lekker leeg had. En dan gewoon drie keer in de week het volledige banentrekmoment vol maken. Maar toen gingen de zwembaden dicht en nu vind ik het stom om te gaan zwemmen (want hebben zelf een zwembad ook al is dat te klein om banen te trekken en het zwembad is verder weg en ik heb andere dingen te doen en op dit moment is het met mijn pols sowieso niet te doen)quote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:15 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb spinning een paar keer gedaan, maar dat is niet mijn ding.
Niet teveel rennen/springen want daar worden mijn knieën niet blij van.
Ik denk wat dat betreft aan iets van zwemmen ofzo. Niet zo belastend, maar je kan wel conditie opbouwen.
En weer consequent wandelen... ik mis een beetje een stok achter de deur.
Prachtige kleuren!quote:Op dinsdag 10 januari 2023 07:10 schreef SQ het volgende:
[ afbeelding ]
Hier thuis ook een zwembad te klein om banen te zwemmen, maar ik heb afgelopen zomer bij de decathlon een elastiek gekocht die ik aan de muur bevestig, en dan toch kan blijven zwemmen. Misschien een idee.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vond zwemmen met name heerlijk omdat ik dan mijn hoofd zo lekker leeg had. En dan gewoon drie keer in de week het volledige banentrekmoment vol maken. Maar toen gingen de zwembaden dicht en nu vind ik het stom om te gaan zwemmen (want hebben zelf een zwembad ook al is dat te klein om banen te trekken en het zwembad is verder weg en ik heb andere dingen te doen en op dit moment is het met mijn pols sowieso niet te doen)
Wandelen is wel fijn. Maar heb niet echt meer een groepje om mee op te trekken, dat is wel jammer. (Iedereen heeft hier fitbits, ik heb een garmin)
Kijk, dat is iets waar ik wat mee kan. Ik ga daar eens even naar kijken! (Alhoewel op dit moment het water te koud is om in te zwemmen om de kosten te drukkenquote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:08 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hier thuis ook een zwembad te klein om banen te zwemmen, maar ik heb afgelopen zomer bij de decathlon een elastiek gekocht die ik aan de muur bevestig, en dan toch kan blijven zwemmen. Misschien een idee.
@:phaidra beterschap
https://www.decathlon.nl/(...)-p-312613?mc=8574318quote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Kijk, dat is iets waar ik wat mee kan. Ik ga daar eens even naar kijken! (Alhoewel op dit moment het water te koud is om in te zwemmen om de kosten te drukken)
Hier is het nog wel helemaal vol (binnen). Ik heb al wel geopperd het leeg te halen, maar als zoiets werkt, denk ik dat het weer gewoon gebruikt kan gaan worden. Ik ben echt heel blij nuquote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:14 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
https://www.decathlon.nl/(...)-p-312613?mc=8574318
Deze heb ik hier en voldoet goed. Het zwembad is hier nu half leeg (in overwinterstand) want buiten en sowieso met de warmtepomp die we hebben niet bij te houden (of misschien als hij de hele dag draait, maar dat is wat te gortig)
Joh die voorgangers hebben de pen voor vertrek een stuk zwaarder gezet.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk niet weten wat mijn 1rpm is voor zo'n apparaat. Volgens mijn overzichtje doe ik die oefening op 140, maar als ik zie hoe ver ik dat ding soms moet verzetten als ik er op ga voel ik me toch vaak nog slap
Zag laatst ergens iets voorbij komen over een fitness synchronisatie app waarmee je Garmin aan een fitbitaccount kon koppelen of zoiets. Geen idee hoe of wat precies want gebruik geen van beide maar mensen waren blijkbaar blij met die oplossing want zochten al heel lang zoiets.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:56 schreef Troel het volgende:
Wandelen is wel fijn. Maar heb niet echt meer een groepje om mee op te trekken, dat is wel jammer. (Iedereen heeft hier fitbits, ik heb een garmin )
Krijg nou wat. En ik was al blij vandaagquote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:00 schreef Elleska het volgende:
[..]
Joh die voorgangers hebben de pen voor vertrek een stuk zwaarder gezet.
[..]
Zag laatst ergens iets voorbij komen over een fitness synchronisatie app waarmee je Garmin aan een fitbitaccount kon koppelen of zoiets. Geen idee hoe of wat precies want gebruik geen van beide maar mensen waren blijkbaar blij met die oplossing want zochten al heel lang zoiets.
Ik heb mijn Fitbit gekoppeld aan MyWellnessquote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:00 schreef Elleska het volgende:
[..]
[..]
Zag laatst ergens iets voorbij komen over een fitness synchronisatie app waarmee je Garmin aan een fitbitaccount kon koppelen of zoiets. Geen idee hoe of wat precies want gebruik geen van beide maar mensen waren blijkbaar blij met die oplossing want zochten al heel lang zoiets.
Ik las broekquote:Op dinsdag 10 januari 2023 10:48 schreef Deepfreeze het volgende:
@:SQ wat een wollige kittens! Heerlijk.
Ik zit nu bij de ortho te wachten, terwijl oudste zoon zijn beugel krijgt. Kijken of ik mijn boek uit krijg in dat anderhalf uur dat er voor staat
Je kunt je fitbit met Strava koppelen en Strava dan weer met Fitbit. En dan zou de over en weer synchronisatie moeten werken.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vond zwemmen met name heerlijk omdat ik dan mijn hoofd zo lekker leeg had. En dan gewoon drie keer in de week het volledige banentrekmoment vol maken. Maar toen gingen de zwembaden dicht en nu vind ik het stom om te gaan zwemmen (want hebben zelf een zwembad ook al is dat te klein om banen te trekken en het zwembad is verder weg en ik heb andere dingen te doen en op dit moment is het met mijn pols sowieso niet te doen)
Wandelen is wel fijn. Maar heb niet echt meer een groepje om mee op te trekken, dat is wel jammer. (Iedereen heeft hier fitbits, ik heb een garmin)
Huawei... dus ik hoor er ook niet bijquote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, meneer de assistent achter de balie...quote:
Hoe lang bleef dat?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:26 schreef exode het volgende:
Ach SQ wat een wollige poesjes.
Toen onze katten nog kleine kittens waren, was verstoppen achter de boeken de dagbesteding. Helaas sloopten ze die boeken ook. Dus pas op
Bij ons waren het straatkittens, die zijn altijd vreemd geblevenquote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:27 schreef SQ het volgende:
[..]
Hoe lang bleef dat?
Boekenkast kunnen ze niet in gelukkig, te hoog.
Zijn ze ook niet, lilac is echt een andere kleurgroepquote:Op dinsdag 10 januari 2023 16:16 schreef FlyingFish het volgende:
Leuke beestjes SQ! Ik wist ook helemaal niet katten van dat ras verschillende tinten blauw konden zijn. Hopelijk voelen ze zich snel een beetje thuis. Negeren helpt vaak wel een beetje maar succes daarmee met kleine kinderen
De Torres wijnen zijn over het algemeen prima. Als ik de recensies bij Gall&Gall lees geldt dat ook voor de alcoholvrije varianten.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 21:21 schreef Mushanga71 het volgende:
Aaah lief, kittens![]()
Net 0.0 wijn binnengekregen. Torres de nog wattes. Beetje wrang maar ik vind um wel oké. Geen idee ook meer hóe echte wijn smaakt dus kan best zijn dat ie eigenlijk niet te zuipen is
Bij appie zijn ze in de bonus.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 21:44 schreef Leandra het volgende:
Sterker nog: ik denk dat ik morgen de Gall&Gall even binnenloop en een paar flessen meeneem, ik mag vanaf morgen (of overmorgen, iig 7 dagen voor de operatie) geen alcohol meer en we hebben zaterdag een feestje.
Bij Gall & Gall ookquote:Op dinsdag 10 januari 2023 21:53 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Bij appie zijn ze in de bonus.
Maar fijn te lezen dat het een goeie 0.0 is
Klopt, net geloerd, bij appie via gall en gallquote:Op dinsdag 10 januari 2023 22:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij Gall & Gall ook
Volgens mij is de actie bij AH zelfs van Gall & Gall, ik verwacht niet dat het in de supermarkt ligt, maar ik ga het zien morgen.
Nee, volgens mij niet, Gall&Gall heeft weer een eigen kaart.... zo vermoeiend allemaal.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 22:21 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Klopt, net geloerd, bij appie via gall en gall![]()
Geen idee of ze het de supermarkt hebben, ik kom daar eigenlijk nooit meer![]()
Werkt de bonuskaart eigenlijk ook bij gall en gall?
Edit: in de echte winkel bedoel ik.
Ah, op die manier. Lekker handig, not. Was van plan een keer binnen te stappen om te kijken wat ze nog meer 0.0 hebben. Maar dan weet ik dat ik niet met mn bonuskaart hoef te zwaaienquote:Op dinsdag 10 januari 2023 22:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet, Gall&Gall heeft weer een eigen kaart.... zo vermoeiend allemaal.
Wat fijn!! Lukt het om vaker zoiets in te plannen?quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:17 schreef Amsel het volgende:
Owww die kittens
Jongens ik heb vandaag op de crosstrainer gestaan én een stuk in een boek gelezen. Ik heb gewoon tijd aan mezelf besteed, dat komt echt nauwlijks voor![]()
(Echt hoe treurig is dat
)
Onderwerp leeftquote:Op woensdag 11 januari 2023 08:03 schreef exode het volgende:
Gaat het nou alweer over alcoholvrij drinken?
Kijk, als ze dát nou met wijn zouden hebben... Bier lust ik écht niet.quote:Op woensdag 11 januari 2023 02:41 schreef Adrian4 het volgende:
Een tipje voor alcoholvrije alcoholarme biertjes
https://www.ondernulpuntvijf.com/
Lekker is dat!quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:17 schreef Amsel het volgende:
Owww die kittens
Jongens ik heb vandaag op de crosstrainer gestaan én een stuk in een boek gelezen. Ik heb gewoon tijd aan mezelf besteed, dat komt echt nauwlijks voor![]()
(Echt hoe treurig is dat
)
O, dat lijkt me wel wat, zal ik eens naar kijken. Hier op FOK! is ook een Fitbit-challenge-topic, maar daar kan ik met mijn Garmin ook niet aan meedoen.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:00 schreef Elleska het volgende:
[..]
[..]
Ik heb nog nergens mijn 1RPM vastgesteld. Misschien toch eens gaan doen.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk niet weten wat mijn 1rpm is voor zo'n apparaat. Volgens mijn overzichtje doe ik die oefening op 140, maar als ik zie hoe ver ik dat ding soms moet verzetten als ik er op ga voel ik me toch vaak nog slap
Ik was gisteravond ook aan het kijken gegaan of ik op deze manier m’n Apple Watch aan de Fitbit app kon koppelen. Hele beschrijving gevonden stat voor stap hoe ik dan de Garmin app aan de Fitbit app moet koppelen, maar helaas bij 1 stap liep het spaak (wanneer je in de Fitbit app Garmin uit een lijst moet selecteren, die staat er gewoon niet in). En toen was het echt tijd om naar bed te gaan, dus vanmiddag nogmaals op zoek. Die Fitbit-challenge leek me ook wel wat namelijk, als dat dus überhaupt kan als je het op deze manier koppelt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, dat lijkt me wel wat, zal ik eens naar kijken. Hier op FOK! is ook een Fitbit-challenge-topic, maar daar kan ik met mijn Garmin ook niet aan meedoen.
Ik moet eerst werken, maar kijk er later even naar. Of laat mijn lief kijken, dat is mijn persoonlijke IT'er als ik er niet uitkomquote:Op woensdag 11 januari 2023 08:54 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik was gisteravond ook aan het kijken gegaan of ik op deze manier m’n Apple Watch aan de Fitbit app kon koppelen. Hele beschrijving gevonden stat voor stap hoe ik dan de Garmin app aan de Fitbit app moet koppelen, maar helaas bij 1 stap liep het spaak (wanneer je in de Fitbit app Garmin uit een lijst moet selecteren, die staat er gewoon niet in). En toen was het echt tijd om naar bed te gaan, dus vanmiddag nogmaals op zoek. Die Fitbit-challenge leek me ook wel wat namelijk, als dat dus überhaupt kan als je het op deze manier koppelt.
Misschien een Garmintopic aanmaken?quote:Op woensdag 11 januari 2023 08:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, dat lijkt me wel wat, zal ik eens naar kijken. Hier op FOK! is ook een Fitbit-challenge-topic, maar daar kan ik met mijn Garmin ook niet aan meedoen.
Alles op eigen kracht en niets forceren. Als je je kan indenken dat 7 maanden geleden 70kg voor mij ook al een immense hoeveelheid was. Zelfs 5 kilo eigenlijk al. Ik had namelijk door corona een hele vervelende achillespeesklacht overgehouden, die weer overging naar mijn bovenbenen. Die verkrampte bij de kleinste inspanning. Mijn collega heeft mij daarop een paar keer hele 'fijne' bindweefselmassages gegeven en daarbij mijn heup en bekkengordel losgemaakt. Horror! Daarna rustig opbouwen met mijn bovenbenen en ik heb er nu echt wel veel profijt van. Morgenochtend om 6:45 uur check ik weer inquote:Op woensdag 11 januari 2023 08:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb nog nergens mijn 1RPM vastgesteld. Misschien toch eens gaan doen.
Overigens vind ik 140 op de legpress ook impressive. Ik doe hem nu op 70, 3 setjes van 15. Maar ik heb nu nog geen progressief schema, dat wil ik volgende week voorstellen als ik weer ga meten en wegen (jippie) en we een nieuw schema gaan maken.
Maar dan doe je niet 3 sets van 15 keer 177 kilo?quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:03 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Alles op eigen kracht en niets forceren. Als je je kan indenken dat 7 maanden geleden 70kg voor mij ook al een immense hoeveelheid was. Zelfs 5 kilo eigenlijk al. Ik had namelijk door corona een hele vervelende achillespeesklacht overgehouden, die weer overging naar mijn bovenbenen. Die verkrampte bij de kleinste inspanning. Mijn collega heeft mij daarop een paar keer hele 'fijne' bindweefselmassages gegeven en daarbij mijn heup en bekkengordel losgemaakt. Horror! Daarna rustig opbouwen met mijn bovenbenen en ik heb er nu echt wel veel profijt van. Morgenochtend om 6:45 uur check ik weer in![]()
@:Amsel dat klinkt voor jou als een weelde. Fijn dat het even genieten was
Zou er voldoende animo/Garmingebruikers zijn voor een apart topic?quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Misschien een Garmintopic aanmaken?
Ho, nee ! Alsjeblieft!quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan doe je niet 3 sets van 15 keer 177 kilo?
Ik ben ook rustig aan het opbouwen. Vind het soms wel lastig, wil eigenlijk sneller gaan. Op mijn 50e verjaardag kon ik 50 kilo bankdrukken. Daarna is er een beetje de klad in gekomen, dus ik wil wel weer lekker opbouwen naar meer kracht. Kijken of ik eind van het jaar, als ik 55 word, 55 kilo kan bankdrukken
Ja, precies, een progressief schema dus!quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:25 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ho, nee ! Alsjeblieft!![]()
Ik doe nu 4 setjes:
1 setje met 74 kilo met 10 herhalingen
1 setje met 76 kilo met 8 herhalingen
1 setje met 80 kilo met 6 herhalingen en 1 84 kilo met 4 herhalingen
Die krachtmeting is een setje van 3 en dan kijken hoever je komt.
En je voornemen klinkt goed !
Hahaha, ik vond het ook al veel, maar ik heb natuurlijk geen flauw idee wat voor sterke benen jij hebtquote:Op woensdag 11 januari 2023 12:21 schreef SQ het volgende:
HAAAA wacht ik zie nu mijn fout. Ik doe 140 op de legpress maar dat zijn geen kilo's natuurlijk, die apparaten geven lbs aan. Sorry![]()
Geen idee, maar als het niet genoeg is, dan komen we er ook vanzelf achter toch?quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou er voldoende animo/Garmingebruikers zijn voor een apart topic?
Dat geloof ik, want ik herken zo wat je zegt. Je voelt je echt een powerwomanquote:Op woensdag 11 januari 2023 12:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, precies, een progressief schema dus!
Dat wil ik dus volgende week ook gaan opstellen.
Ik vind het zo fijn om met lekker flink gewicht in de weer te zijn. Dat voelt zo sterk!
Heb je een plaatje?quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:14 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Dat geloof ik, want ik herken zo wat je zegt. Je voelt je echt een powerwoman![]()
Ik heb als 'beloning' naar mijn oude en nieuwe versie van mijzelf een tattoo laten zetten met een oogje in het midden, meer met de kanttekening hoe ik naar mijzelf keek en nu naar mijzelf ben gaan kijken. Daar ben ik zo ontzettend blij mee
Ik dacht ook al, dat kan toch nooit kloppen, maar het kwartje viel wat laatquote:Op woensdag 11 januari 2023 12:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hahaha, ik vond het ook al veel, maar ik heb natuurlijk geen flauw idee wat voor sterke benen jij hebt
Zeker welquote:Op woensdag 11 januari 2023 13:27 schreef Donna het volgende:
Ik duw regelmatig mijn vriend aan de kant als hij in de weg staat, 90+ kilo. Maar dat telt niet he?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wir müssen leben, bis wir sterben!
Ah kijk, heel anders dan dat ik in mijn hoofd had. Mooi hoor! En vooral het idee erachter!quote:
140 lbs is toch ook gewoon ruim 63 kg!quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik dacht ook al, dat kan toch nooit kloppen, maar het kwartje viel wat laat
quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:30 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]Een dromenvangerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil nu progressief gaan trainen en nu eindelijk eens mooie schouders en bovenarmen krijgen. Eens kijken of dat lukken wil. Mijn benen zijn hartstikke oké, maar schouders en bovenarmen vind ik niet echt wat. Dus daar komt de focus op, als ik mijn trainer meekrijg
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
De veren staan voor liefde, rust, vertrouwen, eerlijkheid en vriendschapquote:Op woensdag 11 januari 2023 13:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Ah kijk, heel anders dan dat ik in mijn hoofd had. Mooi hoor! En vooral het idee erachter!
Een goede trainer luistert naar zijn klantquote:Op woensdag 11 januari 2023 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een dromenvanger
Ik wil nu progressief gaan trainen en nu eindelijk eens mooie schouders en bovenarmen krijgen. Eens kijken of dat lukken wil. Mijn benen zijn hartstikke oké, maar schouders en bovenarmen vind ik niet echt wat. Dus daar komt de focus op, als ik mijn trainer meekrijg
Is dat zo? Bij mij op de sportschool sprak de trainer altijd over kilo’s bij de gewichtsinstellingen en bij m’n intake in het ziekenhuis waar ik de legpress moest doen ook. (En een snelle Google actie naar het apparaat van het zelfde merk alleen een nieuwer type gaf ook aan tot 200kilo te gaan, dat komt wel overeen met die in de sportschool (die ging volgens mij tot 220).quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:21 schreef SQ het volgende:
HAAAA wacht ik zie nu mijn fout. Ik doe 140 op de legpress maar dat zijn geen kilo's natuurlijk, die apparaten geven lbs aan. Sorry![]()
En, los gegaan?quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:46 schreef exode het volgende:
Ok....
Beide kinderen zijn elders spelen vanuit school.
Ik ga lunchen met de tv aan, zo, helemaal los hier.
De buurvrouw stond net voor de deur om een pakketje op te halen, dus het was ineens een uur verderquote:Op woensdag 11 januari 2023 13:43 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
En, los gegaan?
Zoon zit vandaag tot 15.30 op school, mijn eerste dag met véél uren me-time. Videoland draait overuren![]()
Vanaf morgen Vikings walhalla seizoen 2
Gezellig tochquote:Op woensdag 11 januari 2023 13:54 schreef exode het volgende:
[..]
De buurvrouw stond net voor de deur om een pakketje op te halen, dus het was ineens een uur verder![]()
Heb wel Marktplaats volgegooid, dat stond op mijn to do lijst voor vandaag.
Dies gaaf! Welke kleuren hebben ze wel?quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:03 schreef exode het volgende:
Wij zijn al een tijdje op zoek naar een bankje voor de in de voortuin (ja daar zitten we echt) en 1 voor in de achtertuin. Simpel bankje, geen loungeset.
Nu zag ik dus deze:
[ afbeelding ]
En dacht dus meteen JAAAAA dat is hem. Verkopen ze deze kleur helemaal niet in Nederland (de kleur heet Aubergine overigens in het Fermob kleurenboek).
Dus nu stemt verloofde voor Chili en ben ik me gek aan het Googlen of ze echt nergens de paarse hebben. Ik wil een paarse in de voortuin en een rode in de achtertuin.
Alle kleuren van de regenboog, behalve paars.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:06 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dies gaaf! Welke kleuren hebben ze wel?
Had een edit geplaatstquote:Op woensdag 11 januari 2023 14:08 schreef exode het volgende:
[..]
Alle kleuren van de regenboog, behalve paars.Ja in Frankrijk kan ik paars bestellen.
Leuke namen voor de kleuren ook; drop, munt, honing, cactus, rozemarijn en dus ook chili en aubergine. Maar ja aubergine lusten we in Nederland blijkbaar niet.
Nee, die vind ik net niets.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:06 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dies gaaf! Welke kleuren hebben ze wel?
Edit: gevonden.
Black cherry hebben ze wel. Lijkt er iets op.
Als je naar een stenen winkel gaat die die bank levert, kun je misschien wel met ze regelen dat ze er een voor je uit Frankrijk laten komen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:08 schreef exode het volgende:
[..]
Alle kleuren van de regenboog, behalve paars.Ja in Frankrijk kan ik paars bestellen.
Leuke namen voor de kleuren ook; drop, munt, honing, cactus, rozemarijn en dus ook chili en aubergine. Maar ja aubergine lusten we in Nederland blijkbaar niet.
Misschien even contact opnemen met de winkel? Nee heb je enzo.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:10 schreef exode het volgende:
[..]
Nee, die vind ik net niets.
Het wordt sowieso chili en hopelijk vind ik aubergine nog voor de voortuin. En anders heeft verloofde geluk, rood is haar lievelingskleur en paars die van mij.
Dat hebben we eerder geprobeerd met Fermob, we willen hem sowieso in een winkel zien, zitten en bestellen. Maar toen was de ervaring dat het niet kon, maar you never know. Dat was voor een eetset voor buiten overigens.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je naar een stenen winkel gaat die die bank levert, kun je misschien wel met ze regelen dat ze er een voor je uit Frankrijk laten komen.
Als je die paarse zo graag wil, zou ik het inderdaad gewoon proberen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:14 schreef exode het volgende:
[..]
Dat hebben we eerder geprobeerd met Fermob, we willen hem sowieso in een winkel zien, zitten en bestellen. Maar toen was de ervaring dat het niet kon, maar you never know. Dat was voor een eetset voor buiten overigens.
In Utrecht zit een Fermob dealer dus daar gaan we binnenkort even heen.
Met die eetset was ik in staat naar Frankrijk te rijden maar uiteindelijk een goedkoper imitatie merk gekocht, dat was echt weggegooid geld.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je die paarse zo graag wil, zou ik het inderdaad gewoon proberen.
Ja dat dus...maar goed, misschien vrijdagochtend even naar de winkel. Levertijd is rond de 12 weken dus als we hem in het voorjaar willen hebben.....quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:23 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik had één in aubergine gevonden. Staat erbij dat het product niet meer leverbaar is
Doe je dat idd, misschien hebben ze er toch nog ergens eentje.quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:24 schreef exode het volgende:
[..]
Ja dat dus...maar goed, misschien vrijdagochtend even naar de winkel. Levertijd is rond de 12 weken dus als we hem in het voorjaar willen hebben.....
En over voorjaar gesproken, ik ga even in de tuin aan de slag. De zon staat erop. Te mooi weer om binnen te hangen.
Daar ging ik dan wel vanuit jaquote:Op woensdag 11 januari 2023 14:20 schreef exode het volgende:
[..]
Dan koop ik wel een goedkoper bankje
Echt hequote:
Gelijk het hele seizoen bingen?quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:11 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Echt he![]()
Had het zelfs in mn agenda gezet
quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:18 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Gelijk het hele seizoen bingen?
Ik heb wat minder tijd helaasquote:Op woensdag 11 januari 2023 16:39 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]Jij ook?
Zoon is morgen tot 14.30 naar school dus ik heb de tijd
Oooh, ik red het ook niet om álles morgen te kijken hoor. En des te langer funquote:Op woensdag 11 januari 2023 16:47 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik heb wat minder tijd helaasMaar voor zondagavond ben ik er vást wel doorheen. Have fun!
quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:40 schreef hilliebillie het volgende:
Daarna ben ik verder gegaan met squads want ik vind trainen met gewichten leuker als de fitnessapparaten.
Misschien deed ik dat wel in een squadquote:Op woensdag 11 januari 2023 17:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zit elke keer te gniffelen als ik dit lees. Die kontspierdingen zijn squats
Dank voor het entertainmentquote:Op woensdag 11 januari 2023 18:39 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Misschien deed ik dat wel in een squad![]()
Maar ik heb wel eens wat spellingsmissers inderdaadblij dat ik je er mee kon laten gniffelen, is ie niet voor niks geweest
Ook net een nieuwe gekocht. Dat is toch altijd verrassend duur, ook als je geen nieuwe hoeft.quote:Op woensdag 11 januari 2023 20:16 schreef F_r het volgende:
Blegh onze auto is kapot. Reparatie is erg duur dus op zoek naar iets anders. Financiële tegenvaller
Een nieuwe kunnen we niet betalen helaasquote:Op donderdag 12 januari 2023 09:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ook net een nieuwe gekocht. Dat is toch altijd verrassend duur, ook als je geen nieuwe hoeft.
Hier ook. Vriend heeft een nieuwe werkindeling dus het lijkt erop dat hij de komende tijd naar kantoor gaat op mijn vrije dagquote:Op donderdag 12 januari 2023 09:13 schreef Deepfreeze het volgende:
Iedereen is hier de deur weer uit.
Dat is echt wel een heel groot voordeel van kamperen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 09:29 schreef LeSage het volgende:
Oh man, wat voel ik me toch altijd zo’n ultieme schoolpleinmoeder als ik het rondje luizenpluizen weer gehad heb![]()
Gisteren even losgegaan voor vakanties. In de meivakantie gaan we naar Hongarije (gratis vakantie ftw), met Pinksteren kamperen in de Ardennen en in de zomervakantie via Lyon naar Toscane en terug door Zwitserland![]()
We boekten gisteren dus even 4 campingswel lekker, we hebben die caravan zo terug verdiend als ik de prijzen van stacaravans en glampingtenten zie. Onze staplaats in Italië op een waterpark/activiteiten/vlak bij zee-camping was ¤680 voor 10 nachten, de goedkoopste accommodatie ging ruim boven de ¤2000
Los van het kunnen, ik vind het gewoon oneindig zonde van mijn geld.quote:Op donderdag 12 januari 2023 09:28 schreef F_r het volgende:
[..]
Een nieuwe kunnen we niet betalen helaas
Ons kleine autootje hebben we wel nieuw gekocht. Was toen bijna even duur als een tweedehandsquote:Op donderdag 12 januari 2023 10:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Los van het kunnen, ik vind het gewoon oneindig zonde van mijn geld.
Nagenoeg niemand koopt zelf een nieuwe, dat is allemaal zakelijke lease.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nou dat dus.quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Occasions zijn momenteel ook echt duur. We hadden besloten nog even door te rijden met deze auto (diesel) dus moest er toch wel een keer uit maar nu dus iets eerder dan geplandquote:Op donderdag 12 januari 2023 11:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou dat dus.
Gelukkig zijn er nog zat mensen die het wél de moeite waard vinden zodat ik lekker hun occasions kan kopen
De baas van mijn vriend bijvoorbeeldquote:Op donderdag 12 januari 2023 11:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou dat dus.
Gelukkig zijn er nog zat mensen die het wél de moeite waard vinden zodat ik lekker hun occasions kan kopen
Dat is vooral lekker omdat je dan weet waar de auto vandaan komt en je niet al die "directieauto" "van oud vrouwtje geweest" "altijd binnen gestaan" nonsens van autoverkopers hoeft aan te horenquote:Op donderdag 12 januari 2023 11:19 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik vind occasions ook duur. Ik ga voor het eerst in mijn leven een eigen auto kopen en ik vind het ergens ook spannend.
Niet dat er veel verandert want ik ga mijn huidige auto (lease) kopen
Hey, wat lief dat je eraan denkt. Kort gezegd gaat het hartstikke goed, naar omstandighedenquote:Op donderdag 12 januari 2023 09:48 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Quoi, hoe gaat het met je? Ik heb het idee dat je hier een tijdje niet geweest bent (maar dat kan ook aan mij liggen).
Ja dat ja. Autoverkopersquote:Op donderdag 12 januari 2023 11:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is vooral lekker omdat je dan weet waar de auto vandaan komt en je niet al die "directieauto" "van oud vrouwtje geweest" "altijd binnen gestaan" nonsens van autoverkopers hoeft aan te horen
Hij mag voor ons ook zoeken als hij wil. Ik kom er niet uit en er is wat haast bijquote:Op donderdag 12 januari 2023 11:25 schreef exode het volgende:
Wij denken er steeds meer over om een 2e auto te kopen. Gewoon een klein, goedkoop dingetje. Mijn broer is jaaaaaren automonteur geweest dus die mag mee zoeken.
We hebben nu dus 1 auto en ik moet daar echt omheen plannen. Met name naar mijn familie en vrienden is daardoor het grootste deel van de week lastig. Naar mijn moeder ben ik met OV, als alles meezit, ruim 2,5 uur bezig. Met de auto is dat 50 minuten.
En nu de kinderen steeds meer een soort van agenda hebben, moeten we daar echt over nadenken. Zo kon zwemles alleen op zondag voor Juul.
Ik dacht nog even aan private lease, maar ik hoef geen nieuwe en wil die kosten niet (en de BKR registratie).
Je ziet ook steeds meer bedrijven van lease auto's afstappen, die dingen kosten een vermogen voor werkgevers, zeker nu.
Wat goed om te horen! En fijn dat de bijwerkingen te behappen zijn.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:24 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hey, wat lief dat je eraan denkt. Kort gezegd gaat het hartstikke goed, naar omstandighedenIk doe aan een soort energie-efficiëntie, merk ik, en dan schiet Fok! er soms bij in. Ik werk, ik doe sociale leuke dingen, ik doe veel leuks met Max en slik intussen chemo-tabletten tot mei – en de bijwerkingen zijn te behappen
![]()
En zo nu en dan kom ik even spieken
Mijn zusje heeft vorige week ergens een auto gekocht, maar heeft hem eerst door een andere garage laten nakijken. Ik vond dat wel een slimme tactiek.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:36 schreef F_r het volgende:
[..]
Hij mag voor ons ook zoeken als hij wil. Ik kom er niet uit en er is wat haast bij
Moeilijk maak je het zelf natuurlijk.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:36 schreef F_r het volgende:
[..]
Hij mag voor ons ook zoeken als hij wil. Ik kom er niet uit en er is wat haast bij
Ik zou zelf zo weer een Kia kopen, 7 jaar fabrieksgarantie, tweedehands prima te betalen en onze ervaringen met de Kia garage zijn goed.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:36 schreef F_r het volgende:
[..]
Zijn er nog auto's zonder? Die zijn nu wel bijna uitgestorven toch?quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:36 schreef amaranta het volgende:
Ik heb maar 1 tip. Stuurbekrachtiging.
Zijn er tegenwoordig nog zonder? Oldtimers daargelaten?quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:36 schreef amaranta het volgende:
Ik heb maar 1 tip. Stuurbekrachtiging.
Welke kleur? Ik heb een soort oranje/goud gehad (maar dat was nog Daewoo) en een appelgroenequote:Op donderdag 12 januari 2023 12:48 schreef amaranta het volgende:
Ik heb op mijn verjaardag mijn auto verkocht, en dat was er een zonder stuurbekrachtiging.
Een Chevrolet Matiz uit 2005. Er zat ook helemaal niks op. Een stuur en, 4 wielen en een versnellingsbak.
Hoe minder erop zit, hoe minder er kapot kan.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:48 schreef amaranta het volgende:
Ik heb op mijn verjaardag mijn auto verkocht, en dat was er een zonder stuurbekrachtiging.
Een Chevrolet Matiz uit 2005. Er zat ook helemaal niks op. Een stuur en, 4 wielen en een versnellingsbak.
Nooit begrepen dat mensen daar na plusminus 2000 nog bewust voor kozen als ze een nieuwe auto gingen bestellen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:46 schreef exode het volgende:
Natuurlijk zijn er nog zonder, zeker tweedehands.
Onze diesel moest er ook uit. Met de nieuwe gaan we aan vaste lasten alleen al per jaar ws 1500 tot 2000 minder betalen. Hij rijdt nog duizend zuiniger ook. Dus ik doe het er wel voor.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:17 schreef F_r het volgende:
[..]
Occasions zijn momenteel ook echt duur. We hadden besloten nog even door te rijden met deze auto (diesel) dus moest er toch wel een keer uit maar nu dus iets eerder dan gepland
Wij rijden Saab dus laten sowieso een aankoopkeuring doen bij een Saabspecialist voor we een auto kopen, dus ook niet bij de dorpsgarage om de hoek. Kost wat maar dan weet je ook waar je aan toe bent.quote:Op donderdag 12 januari 2023 11:47 schreef LeSage het volgende:
[..]
Mijn zusje heeft vorige week ergens een auto gekocht, maar heeft hem eerst door een andere garage laten nakijken. Ik vond dat wel een slimme tactiek.
Wat het nog toffer maakte was dat de autoverkoper het een beetje erbij doet (echt oude auto’s verkopen) en meteen een samenwerking bedacht met de garage die de controle deed![]()
Iedereen blij naar huis en mijn zus weer een prima auto
Ik zou voor een Hybride Auris Touring gaan, alleen minder dan 100.000 wordt een uitdaging als je budget begrenst is op ¤ 15.000quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:04 schreef F_r het volgende:
Zonder stuurbekrachtiging kan ik niet sturen.
Onze eisen oa:
station
benzine of hybride
tot 15000
km het liefst onder de 100.000
Navi
airco
Waar hij staat maakt niet zoveel uit.
kom ik ook nog met en tip: probeer een auto met Bovag-garantie (van bijvoorbeeld een half jaar) te kopen. Dan weet je vrij zeker dat de garage er ook vertrouwen in heeft dat ie 't komende half jaar in elk geval geen mankementen gaat vertonen. Heeft bij ons altijd goed gewerkt.quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:04 schreef F_r het volgende:
Zonder stuurbekrachtiging kan ik niet sturen.
Onze eisen oa:
station
benzine of hybride
tot 15000
km het liefst onder de 100.000
Navi
airco
Waar hij staat maakt niet zoveel uit.
Klopt. Maar ik koop nooit meer een auto zonder stuurbekrachtigingquote:Op donderdag 12 januari 2023 12:54 schreef exode het volgende:
[..]
Hoe minder erop zit, hoe minder er kapot kan.
Ik leerde pas echt rijden in de kever van vriend, toen eentje uit 1984, later uit 1971. Een bocht was meteen een serieuze uitdaging.quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik koop nooit meer een auto zonder stuurbekrachtiging
De kleur van mijn zielquote:Op donderdag 12 januari 2023 12:51 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Welke kleur? Ik heb een soort oranje/goud gehad (maar dat was nog Daewoo) en een appelgroene. Lelleke dingen, maar voor een mini als ik erg fijn. Paste ook altijd op de kleine plekjes in een parkeergarage enzo.
Ditquote:Op donderdag 12 januari 2023 12:54 schreef Donna het volgende:
[..]
Nooit begrepen dat mensen daar na plusminus 2000 nog bewust voor kozen als ze een [b]nieuwe auto gingen bestellen. [/b]
Na mijn eerste auto (uit 1993) altijd stuurbekrachtiging gehad. Maar als ik dan hier over een auto uit 2005 lees zonder, dan snap ik wel dat ze nog in de omloop zijn.
Ja dit dacht ik ook inderdaad, ben er in m’n zoektocht ook nooit tegen gekomen als ik een andere auto zocht, dus dacht dat die, op een enkele uitzondering na, niet meer in omloop zouden zijn.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:54 schreef Donna het volgende:
[..]
Nooit begrepen dat mensen daar na plusminus 2000 nog bewust voor kozen als ze een nieuwe auto gingen bestellen.
Na mijn eerste auto (uit 1993) altijd stuurbekrachtiging gehad. Maar als ik dan hier over een auto uit 2005 lees zonder, dan snap ik wel dat ze nog in de omloop zijn.
Het is vast handig, maar als je beperkt budget hebt zou ik navigatie geen prioriteit vinden.quote:Op donderdag 12 januari 2023 17:54 schreef LeSage het volgende:
Wij gebruikten altijd Waze maar wel op de CarPlay.
Tegenwoordig is de autonavigatie online, dus die is altijd perfect. En die heeft dan weer van die trucjes, zoals aanwijzingen boven het stuur, zelf een pomp zoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |