abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 januari 2023 @ 11:34:18 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_207454492
Dat je op 7 januari naar buiten loopt en denkt "het is lente" ;(

Echt alles klopt. De twietende vogels, de temperatuur, zonnetje. Zelfs de magnolia zit vol knoppen :(
disclaimer
pi_207454513
Ik heb altijd wel iets van bordeaux rood, donkergroen, donkerblauw, paars aan. Soms ook licht roze of mintgroen. Wit en zwart zonder een kleur erbij staat me echt niet.

Verder, een paar grijze haren, maar geen haar op mijn hoofd die denkt aan verven :P
Make-up doe ik niet aan, ben nogal gevoelig op mijn huid en geen zin in panda-beer-oogjes na een dag make up :blauwoog:

@exode, veel plezier!

Hier vanochtend gezellig met de kinderen boodschappen gedaan, langzaam weer terug het ritme in. Nu weer even mijn factorio wereld verder uitbreiden (iedereen in huis is aan het gamen, ik dus ook *O*
  zaterdag 7 januari 2023 @ 11:52:48 #28
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_207454751
Zwarte kleren... Oeh! Mijn fijne haven. Ik draag nu toevallig een witte blouse, want ff makkelijk voor handen, maar vanaf maandag ben ik weer in mijn vertrouwde zwarte kloffie hoor. Welk materiaal kleren dragen jullie? Ik draag of graag katoen, (imitatie) leer of polyurethaan (dat lijkt net latex), dus ik word regelmatig nagekeken of ik krijg een compliment dat het me goed staat. 'Dat jij dat durft'. Oh en ik draag graag merchandise-kleding. Rammstein :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Moderator / Colorchick zaterdag 7 januari 2023 @ 12:01:40 #29
382129 crew  Donna
pi_207454844
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 09:36 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Leuk! Eerste stap naar meer kleur O+

Grijs en bruin kan ik gewoon niet meer aan. Één grote depressie als ik mezelf dan zie. Gek hoe dat werkt. Zwart gaat nog wel maar dan wel felle lippenstift.
Mijn beppe had altijd grijs en bruin aan, heel soms donkerblauw. Zo ontzettend saai en het paste helemaal niet bij haar huid en haar. Een grote depressie is een goede omschrijving.
pi_207454856
Ik draag graag katoen, wol (met katoen eronder want jeuk) en een fleecevest voor 's avonds op de bank.
Ik voel het liefst kleding voordat ik het koop, (imitatie)leren broeken of van dat polyurethaan wat Rijstebuiltje zegt dat vind ik zo naar aanvoelen dat ik het weiger aan te trekken.
Van die sneldrogende sportshirts, ook van die nare stof :{ dan heb ik liever een klam katoenen shirt 8)7.

Maar ik ben best wel een zeur met kleding kopen, sokken mogen geen klontjes hebben en schoenen moeten gelijk goed zitten, als ik ze moet inlopen dan zijn ze dus niet goed.
Fake it till you make it...
  Moderator / Colorchick zaterdag 7 januari 2023 @ 12:02:48 #31
382129 crew  Donna
pi_207454864
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:34 schreef SQ het volgende:
Dat je op 7 januari naar buiten loopt en denkt "het is lente" ;(

Echt alles klopt. De twietende vogels, de temperatuur, zonnetje. Zelfs de magnolia zit vol knoppen :(
De prikmuggen zijn ook nog steeds aanwezig. |:)
  zaterdag 7 januari 2023 @ 12:15:28 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_207454999
Ik zweer momenteel bij viscose(mix). Lekker zacht O+
disclaimer
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 12:19:13 #33
5428 crew  miss_sly
pi_207455031
Ik vind kleding van travelstof heel fijn. Valt mooi, kreukt niet. Te dunne stoffen vind ik onprettig en een beetje elastan erin bijna een must.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 7 januari 2023 @ 12:42:10 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_207455276
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:02 schreef Donna het volgende:

[..]
De prikmuggen zijn ook nog steeds aanwezig. |:)
Daar hebben wij hier in het waterarme 040 gelukkig weinig last van. Ik zie nog wel muggen, maar ze prikken niet.
disclaimer
  zaterdag 7 januari 2023 @ 12:49:26 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207455359
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:02 schreef Nijna het volgende:
Ik draag graag katoen, wol (met katoen eronder want jeuk) en een fleecevest voor 's avonds op de bank.
Ik voel het liefst kleding voordat ik het koop, (imitatie)leren broeken of van dat polyurethaan wat Rijstebuiltje zegt dat vind ik zo naar aanvoelen dat ik het weiger aan te trekken.
Van die sneldrogende sportshirts, ook van die nare stof :{ dan heb ik liever een klam katoenen shirt 8)7.

Maar ik ben best wel een zeur met kleding kopen, sokken mogen geen klontjes hebben en schoenen moeten gelijk goed zitten, als ik ze moet inlopen dan zijn ze dus niet goed.
Ik moet stoffen ook voelen, en ik vermijd de lelijke tweeling: Polly & Esther.
Acryl ook trouwens :')

Voor jassen en dergelijke lukt dat uiteraard niet, maar daar heb je toch altijd een paar lagen onder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 7 januari 2023 @ 12:57:54 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_207455481
Ik kocht laatst 2 leuke goedkope colbertjes van polyester.

Beide heb ik 2 keer gedragen, en elke keer binnen het uur zulke vieze stinkoksels dat ik ze niet meer aan durf te doen.

Fascinerend, want ik zweet natuurlijk altijd wel wat, maar in polyester gaat het wel zo vreselijk stinken meteen :?
disclaimer
  Moderator / Colorchick zaterdag 7 januari 2023 @ 12:58:12 #37
382129 crew  Donna
pi_207455488
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:42 schreef SQ het volgende:

[..]
Daar hebben wij hier in het waterarme 040 gelukkig weinig last van. Ik zie nog wel muggen, maar ze prikken niet.
Waterrijk Friesland. En paarden. En bos. Vorige winter zijn ze ook niet weg geweest. Vrees er weer voor dit jaar.
pi_207456048
Morgen hebben manlief en ik een jubileum (23 jaar samen). Heeft iemand een tip om ergens een lekker taartje te kunnen eten (binnen) en ook kind nog kan spelen? Ergens in het midden van het land.
pi_207456405
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik moet stoffen ook voelen, en ik vermijd de lelijke tweeling: Polly & Esther.
Acryl ook trouwens :')

Voor jassen en dergelijke lukt dat uiteraard niet, maar daar heb je toch altijd een paar lagen onder.
Heel veel truien hebben polyester/polyacryl enzo... iets zonder kopen is bijna niet te doen :{

Over jassen gesproken, iemand een idee hoe ik zweetlucht uit een winterjas krijg?
Het is zo'n outdoor jas, dus gewoon in het sop is volgens mij niet heel ideaal voor de waterafstotendheid...
En nu heb ik dus een deo die echt goed werkt (loveli) maar nu heb ik toch weer zweetlucht in mn jas :{

De jas is nog hartstikke goed, dus zonde om een andere jas te kopen, al krijg ik intussen we de neiging om dan maar iets goedkoops te doen en dan elk jaar een nieuwe...
Ik denk dat ik er maar een mailtje aan ga wagen naar het merk van de jas, wellicht hebben die nog ideeën...
  zaterdag 7 januari 2023 @ 14:22:06 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_207456479
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:15 schreef Nijna het volgende:

[..]
Heel veel truien hebben polyester/polyacryl enzo... iets zonder kopen is bijna niet te doen :{

Over jassen gesproken, iemand een idee hoe ik zweetlucht uit een winterjas krijg?
Het is zo'n outdoor jas, dus gewoon in het sop is volgens mij niet heel ideaal voor de waterafstotendheid...
En nu heb ik dus een deo die echt goed werkt (loveli) maar nu heb ik toch weer zweetlucht in mn jas :{

De jas is nog hartstikke goed, dus zonde om een andere jas te kopen, al krijg ik intussen we de neiging om dan maar iets goedkoops te doen en dan elk jaar een nieuwe...
Ik denk dat ik er maar een mailtje aan ga wagen naar het merk van de jas, wellicht hebben die nog ideeën...
Wassen in de wasmachine, daarna strijken en tenslotte waterafstotende spray er overheen. Jas schoon en waterafstotend.

Het zou wat zijn als je een jas weg moet gooien omdat ie vies is :')!
disclaimer
  zaterdag 7 januari 2023 @ 15:34:03 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207457242
Of anders naar de stomerij brengen?
pi_207457376
Ik zweer tegenwoordig bij wolzijden hemden en shirts O+. Dun, comfortabel, warm, niet kriebelig en je kan ze ipv wassen gewoon een nachtje laten luchten (ik doe dan 1x in de 2-3 maanden een wolwasje). De spullen van Engel hebben voor mij een mooie pasvorm. Duurder in aanschaf, maar ik wil niet meer zonder.

In de winter draag ik graag vesten, soms ook van wol of een wolmix. ‘s Zomers graag linnen, mix van katoen/linnen of katoen met 5% elastan.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207458207
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:22 schreef SQ het volgende:

[..]
Wassen in de wasmachine, daarna strijken en tenslotte waterafstotende spray er overheen. Jas schoon en waterafstotend.

Ik was outdoor jassen altijd met niktech texwash, dat gaat altijd goed...
pi_207458551
Idd eerst wassen met een outdoor wasmiddel, daarna evt nog spray erover
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207460570
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:22 schreef SQ het volgende:

[..]

Klopt, maar het gaat vooral op de zweetlucht. Ik heb het met een eerdere jas ook gehad, uiteindelijk ook gewoon met wasmiddel gedaan, maar de lucht ging er gewoon niet goed uit.
Dan rook ik het na een paar keer dragen toch weer.
Ik heb wel een vrij gevoelige neus...

Ik wil dus vooral die zweetlucht kwijt... :r
pi_207460847
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 20:23 schreef Nijna het volgende:

[..]
Klopt, maar het gaat vooral op de zweetlucht. Ik heb het met een eerdere jas ook gehad, uiteindelijk ook gewoon met wasmiddel gedaan, maar de lucht ging er gewoon niet goed uit.

Even vooraf weken in water met azijn? Of azijn in het wasverzachterbakje? Bij man z’n werkjas werkte dit goed tegen zweetgeur
pi_207464925
Wie was het ook alweer met één slof aan en één slof uit om niet al te warme voeten te krijgen?

https://www.instagram.com/p/CnGBzZMpY1v/?igshid=MDJmNzVkMjY=
pi_207465633
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 20:38 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Even vooraf weken in water met azijn? Of azijn in het wasverzachterbakje? Bij man z’n werkjas werkte dit goed tegen zweetgeur
Ik heb nu de fabrikant van de jas gemaild, als zij geen ander idee hebben dan denk ik dat ik dat maar eens ga proberen.
pi_207465636
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 01:12 schreef Amsel het volgende:
Wie was het ook alweer met één slof aan en één slof uit om niet al te warme voeten te krijgen?

https://www.instagram.com/p/CnGBzZMpY1v/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Ahw O+
  Moderator / Colorchick zondag 8 januari 2023 @ 08:45:48 #50
382129 crew  Donna
pi_207465674
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 20:23 schreef Nijna het volgende:

[..]

Wasmiddel toevoeging tegen stikend wasgoed van HG geprobeerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')