quote:Op woensdag 4 januari 2023 09:35 schreef Vanyel het volgende:
Zijn al die moeilijkdoeners van jullie mannen? Mijn directverwijzer is een vrouw. Is dat een patroon?
POLLquote:Op woensdag 4 januari 2023 09:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ook in de folder. Ik zie dat de laatste vraag niet ging om geluk maar om leven verbeteren. Tomato tomahto
dat bespreek je dan toch ook als je het er met je huisarts over hebt lijkt me?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 23:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, maar dan had ie mijn dossier moeten lezen. Essure is er al een paar jaar uit 😂
Ow, dat is ook wel besproken hoor, het was een van de redenen waarom ik zei dat ik een mirena of implanon nooit zou overwegen. Geen implantaten meer als het niet echt echt echt moet, vanwege de ervaring met de essure.quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:01 schreef trui het volgende:
[..]
dat bespreek je dan toch ook als je het er met je huisarts over hebt lijkt me?
Whut?! Dat is ultiem stom!!quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:15 schreef Vicky het volgende:
Whahah @:Mushanga71
Heb je, op advies, 1899 zitten bingewatchen, begrijp je er geen klote van, hoop je op meer duidelijkheid in S2.. is ie geannuleerd 🤬🤬
https://www.nu.nl/film/62(...)-na-een-seizoen.htmlquote:
Nou, dan schrap ik 1899 maar van mijn lijst.quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:15 schreef Vicky het volgende:
Heb je, op advies, 1899 zitten bingewatchen, begrijp je er geen klote van, hoop je op meer duidelijkheid in S2.. is ie geannuleerd 🤬🤬
Nee precies. Dus dan klopt de vraagstelling "Zou u gelukkiger zijn als u niet meer of minder ongesteld werd?" niet helemaal want ik kan hem met ja beantwoorden maar ga niets hebben aan de Novasure behandeling.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 22:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Volgens mij los je dát niet op met zo'n behandeling.
De vraagstelling klopt dan toch gewoon? Het is alleen niet voor iedereen die die vraag met 'ja' beantwoordt de juiste oplossing.quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:27 schreef Elleska het volgende:
[..]
Nee precies. Dus dan klopt de vraagstelling "Zou u gelukkiger zijn als u niet meer of minder ongesteld werd?" niet helemaal want ik kan hem met ja beantwoorden maar ga niets hebben aan de Novasure behandeling.
Nee want het gaat om het bloedverlies gedeelte van het ongesteld zijn dus de vraag is te breed gesteld maar zie dat het in de folder beter staat omschreven. Daar kan ik nergens ja op zeggen dusquote:Op woensdag 4 januari 2023 10:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De vraagstelling klopt dan toch gewoon? Het is alleen niet voor iedereen die die vraag met 'ja' beantwoordt de juiste oplossing.
Echt jammer. Ik vond het een goede serie, ook al begreep ik er niks vanquote:Op woensdag 4 januari 2023 10:25 schreef Troel het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/film/62(...)-na-een-seizoen.html
Heb het gisteren toevallig doorgestuurd naar een niet nader te noemen kerel die het ook keek
Het is dan ook een folder over iets dat kan helpen tegen heftig bloedverlies. Dat is natuurlijk gewoon al de basis, dus daar zijn de vragen ook op gemaakt.quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:33 schreef Elleska het volgende:
[..]
Nee want het gaat om het bloedverlies gedeelte van het ongesteld zijn dus de vraag is te breed gesteld maar zie dat het in de folder beter staat omschreven. Daar kan ik nergens ja op zeggen.
Heb je ze alle drie gezien?quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:38 schreef SQ het volgende:
Ik had 1899 nog niet gezien maar ik vond Dark echt geniaal. Maar bij Dark had je ook wel echt alle 3 seizoenen nodig om het verhaal te snappen
Ja maar ik heb ze gebinged, ben er dus pas aan begonnen toen ze allemaal op netflix stondenquote:Op woensdag 4 januari 2023 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je ze alle drie gezien?
Wij keken het eerste seizoen en vonden dat geweldig, maar het duurde zo lang voor het tweede seizoen begon, dat we alles vergeten waren en dus niet meer durfden te gaan kijken, omdat we vreesden dat we het toch niet meer zouden kunnen volgen
Slim! Misschien moeten we dat ook maar doen en gewoon nog een keer met seizoen 1 beginnen. Het was echt een geniale seriequote:Op woensdag 4 januari 2023 10:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar ik heb ze gebinged, ben er dus pas aan begonnen toen ze allemaal op netflix stonden
Die info was er niet toen ik mijn eerste reactie plaatste.quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is dan ook een folder over iets dat kan helpen tegen heftig bloedverlies. Dat is natuurlijk gewoon al de basis, dus daar zijn de vragen ook op gemaakt.
Was er vorige week en als die pil niks doet verder, dan hoef ik em ook niet te slikken zeg maar.quote:Op woensdag 4 januari 2023 09:23 schreef Troel het volgende:
[..]
En anders gewoon even overleggen met je huisarts? Gewoon nu al, misschien is stoppen wel niet eens nodig?
Mijn huisarts is een vrouw. En ik ben dus eigenlijk al meer dan een jaar aan het klooien...quote:Op woensdag 4 januari 2023 09:35 schreef Vanyel het volgende:
Zijn al die moeilijkdoeners van jullie mannen? Mijn directverwijzer is een vrouw. Is dat een patroon?
Ik vind sowieso dat wachten op nieuwe seizoenen altijd een kwellingquote:Op woensdag 4 januari 2023 10:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Slim! Misschien moeten we dat ook maar doen en gewoon nog een keer met seizoen 1 beginnen. Het was echt een geniale serie
Nou ja, het ging over novasure en de folder daarover. Dus was wel vrij duidelijk lijkt me.quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:47 schreef Elleska het volgende:
[..]
Die info was er niet toen ik mijn eerste reactie plaatste.
Nou dat, alhoewel ik het nou ook weer niet nodig vind om er verlof voor te krijgen ofzo. Dat ik menstrueer is één ding, maar wanneer dat is, hoeven collega's nou ook weer niet te weten enzo. Dat vind ik dan weer net iets te privé?quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:03 schreef LeSage het volgende:
Ik vind het een hele goede zaak dat er tegenwoordig aandacht is voor de overlast bij menstruatie!
We proberen aan ieder lichamelijk ongemak iets te doen, behalve aan een maandelijks terugkerend iets waar zoveel vrouwen ontzettend last van hebben.
Ik kan gelukkig met een cup en menstruatieondergoed goed vooruit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Wij werken alleen maar met vrouwen (en mijn baas), dus wij weten allemaal van elkaar wanneer we ongesteld zijn. Er ligt altijd maandverband klaar in de wc, we hebben aleve feminax en als je iets nodig hebt dan kun je dat gewoon halen.quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou dat, alhoewel ik het nou ook weer niet nodig vind om er verlof voor te krijgen ofzo. Dat ik menstrueer is één ding, maar wanneer dat is, hoeven collega's nou ook weer niet te weten enzo. Dat vind ik dan weer net iets te privé?
quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:18 schreef Phaidra het volgende:
Ik overwoog ook novasure een paar maanden terug. Ik was behoorlijk heftig ongesteld sinds de geboorte van de jongste (inmiddels bijna 8 jaar geleden), maar had niet echt een goed idee van wat normaal was. Toen ik las dat normaal bloedverlies zo tussen de 20 en 40 ml ligt, met een maximum van 80, schrok ik eigenlijk wel. De inhoud van mijn cup is 20 ml en ik had soms wel al 100 ml op de eerste dag. Ik heb het een keer bijgehouden en kwam zo rond de 200 ml uit over de hele week.
Maar ik ben me ook wat gaan verdiepen in essentiële olie toen ik afgelopen maart/april zo ziek was geweest en alles aangreep om mijn weerstand te verhogen. Ik heb toen ook een olie gevonden die je hormonen wat meer in balans kan brengen. Dat ben ik gaan smeren, elke dag vanaf de laatste dag van mijn menstruatie tot aan de eerste dag van de volgende. En verrek, het bloedverlies is sindsdien een stuk minder heftig. Het zit denk ik nog steeds zo rond het maximum van 80 ml, maar dat is dan in totaal. De pijn rondom de menstruatie is ook minder. Dus ik kijk nog even aan of dit zo doorzet.Die snap ik nooit, mijn cup zit echt een paar dagen zeker een aantal keer volSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En volgens mij hebben heel veel vrouwen dit. 20 ml tijdens een hele menstruatie klinkt echt als heeeeel weinig.
Dan heb ik misschien wel extreem bloedverlies, hoewel ik het zelf niet zo ervaar.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Nouja, ik ben ook gewoon raar hoor. Mijn collega's zijn wel op de hoogte van mijn datingleven enzoquote:Op woensdag 4 januari 2023 11:27 schreef LeSage het volgende:
[..]
Wij werken alleen maar met vrouwen (en mijn baas), dus wij weten allemaal van elkaar wanneer we ongesteld zijn. Er ligt altijd maandverband klaar in de wc, we hebben aleve feminax en als je iets nodig hebt dan kun je dat gewoon halen.
Ik vind dat helemaal niet privé, net zo normaal als hoofdpijn, buikpijn of een gekneusde teen.
Mijn baas vindt het geloof ik wel eens teveel informatie, maar hij is wel wat gewend na 25 jaar voornamelijk vrouwen![]()
Maar goed, we zijn ook niet het ‘standaard’ team, gesprekken over wie welke airfryer heeft zijn niet vreemd![]()
Ik overwoog ook novasure een paar maanden terug. Ik was behoorlijk heftig ongesteld sinds de geboorte van de jongste (inmiddels bijna 8 jaar geleden), maar had niet echt een goed idee van wat normaal was. Toen ik las dat normaal bloedverlies zo tussen de 20 en 40 ml ligt, met een maximum van 80, schrok ik eigenlijk wel. De inhoud van mijn cup is 20 ml en ik had soms wel al 100 ml op de eerste dag. Ik heb het een keer bijgehouden en kwam zo rond de 200 ml uit over de hele week.
Maar ik ben me ook wat gaan verdiepen in essentiële olie toen ik afgelopen maart/april zo ziek was geweest en alles aangreep om mijn weerstand te verhogen. Ik heb toen ook een olie gevonden die je hormonen wat meer in balans kan brengen. Dat ben ik gaan smeren, elke dag vanaf de laatste dag van mijn menstruatie tot aan de eerste dag van de volgende. En verrek, het bloedverlies is sindsdien een stuk minder heftig. Het zit denk ik nog steeds zo rond het maximum van 80 ml, maar dat is dan in totaal. De pijn rondom de menstruatie is ook minder. Dus ik kijk nog even aan of dit zo doorzet.Misschien een rare vraag, maar waar smeer je dat? Op je buik of op je plasser?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar waar smeer je dat? Op je buik of op je plasser?
Menorragiequote:Op woensdag 4 januari 2023 09:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Staat daar onderaan trouwens menooranje ofzo? Ik kan het net niet lezen
Dat doe ik als ik een seizoen heel goed vond en lang moest wachten op het vervolg. Dan kijk ik het eerste seizoen nog een keer voor ik aan de tweede beginquote:Op woensdag 4 januari 2023 10:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Slim! Misschien moeten we dat ook maar doen en gewoon nog een keer met seizoen 1 beginnen. Het was echt een geniale serie
quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar waar smeer je dat? Op je buik of op je plasser?
cm?quote:Op woensdag 4 januari 2023 12:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Een plasser is per definitie onder de 10 ofzo.
Ik snap wel dat het fijne olie kan zijn maar het piramidespel gedeelte is voor mij wel echt een reden om nooit bij young living of doterra (of vele anderen te kopen)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorbipsquote:Op woensdag 4 januari 2023 12:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Een plasser is per definitie onder de 10 ofzo.
Flamoesquote:Op woensdag 4 januari 2023 17:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Voorbips
Kut
Buitenste Schaamlippen
Vagina
Spleet
Spaarpot
Gleuf
quote:
Vulvaquote:Op woensdag 4 januari 2023 17:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Voorbips
Kut
Buitenste Schaamlippen
Vagina
Spleet
Spaarpot
Gleuf
quote:Op woensdag 4 januari 2023 18:08 schreef SQ het volgende:
[..]
Flamoes
Schede
Pruim
Doos
Poes
Kruis
Vulva
Muts
Hahahaha, ik benoem het nooit?quote:Op woensdag 4 januari 2023 18:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Hoe jullie haar jegens je mannie benoemen, lijkt me een ander (tevens.erg interessant) onderwerp voor een opsom
Wij noemen hen niet.quote:Op woensdag 4 januari 2023 18:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Hoe jullie haar jegens je mannie benoemen, lijkt me een ander (tevens.erg interessant) onderwerp voor een opsom
Zijn ze met meer in jullie relatie?quote:
M’n hoeha!quote:Op woensdag 4 januari 2023 17:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Voorbips
Kut
Buitenste Schaamlippen
Vagina
Spleet
Spaarpot
Gleuf
Sneetje piemelbrie?quote:Op woensdag 4 januari 2023 21:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zijn ze met meer in jullie relatie?
Ik mis in de opsom nog het ranzige woord kier.
En natuurlijk sneetje.
Sneetje (gesmolten) kaas, sneetje brie, sneetje
Fuckquote:Op woensdag 4 januari 2023 10:15 schreef Vicky het volgende:
Maakt je dat echt wat uit? Dat interesseert me echt niets. Het is zoiets natuurlijks, waarom de schaamte?quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou dat, alhoewel ik het nou ook weer niet nodig vind om er verlof voor te krijgen ofzo. Dat ik menstrueer is één ding, maar wanneer dat is, hoeven collega's nou ook weer niet te weten enzo. Dat vind ik dan weer net iets te privé?
Wij noemen zowel het mannelijk als het vrouwelijk geslacht een piep, lekker genderneutraal! Al noemt Aapie het z’n pimiquote:Op woensdag 4 januari 2023 18:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Ik zou dat navragenquote:Op woensdag 4 januari 2023 22:44 schreef MaJo het volgende:
Ik heb de meeste dingen van het lijstje niet maar wel godsgruwelijk veel pijn tijdens mijn menstruatiesik zit al ver boven de maximale pijnstilling (om de 3,5 uur 2 pcm en 2x per dag 75mg diclofenac) en zelfs dat helpt onvoldoende. Ik word er echt een beetje wanhopig van
Omdat ik niet heel veel bloed verlies is de novasure geen optie denk ik. Ik zit sinds 3 maanden weer aan de nuvaring maar dat helpt ook niet, de menstruaties zijn alleen wat korter (maar ook regelmatiger). Als iemand tips heeft graag want dit is niet te doen
Het ligt er echt aan waar jouw pijn door wordt veroorzaakt. Geen/minder baarmoederslijmvlies wat hoeft worden afgestoten = minder samentrekkingen van de baarmoeder.quote:Op woensdag 4 januari 2023 22:44 schreef MaJo het volgende:
Ik heb de meeste dingen van het lijstje niet maar wel godsgruwelijk veel pijn tijdens mijn menstruatiesik zit al ver boven de maximale pijnstilling (om de 3,5 uur 2 pcm en 2x per dag 75mg diclofenac) en zelfs dat helpt onvoldoende. Ik word er echt een beetje wanhopig van
Omdat ik niet heel veel bloed verlies is de novasure geen optie denk ik. Ik zit sinds 3 maanden weer aan de nuvaring maar dat helpt ook niet, de menstruaties zijn alleen wat korter (maar ook regelmatiger). Als iemand tips heeft graag want dit is niet te doen
Ik zou denk ik dan een verwijzing naar de gynaecoloog vragen om te kijken wat de oorzaak is.quote:Op woensdag 4 januari 2023 22:44 schreef MaJo het volgende:
Voor mij werkt de yaz24 of de qlaira goed. Kortere stopweek waardoor de hormonen geen echte kans krijgen. Maar niet het tekort aan goed humeur van continu hormonen (doorslikken, prikpil).quote:Op woensdag 4 januari 2023 22:44 schreef MaJo het volgende:
Verwijzing regelen!quote:Op woensdag 4 januari 2023 22:44 schreef MaJo het volgende:
Misschien juist wel omdat het altijd zo'n geklooi is, maar het aan de buitenkant (hopelijk) niet kan zien? Als ik echt ziek ervan zou zijn, is het anders. Maar ik vind het sowieso erg onprettig, altijd al gehad.quote:Op woensdag 4 januari 2023 22:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maakt je dat echt wat uit? Dat interesseert me echt niets. Het is zoiets natuurlijks, waarom de schaamte?
Ik wil sowieso een afspraak maken met de huisarts om de opties te besprekenquote:
Hier ook verdenking van endometriose want de klachten komen erg overeen. Kijkoperatie gehad en daar bleek uit dat er wel wat kleine plekjes waren maar niet genoeg voor de diagnose (ofzo). Ik zal het nog eens navragen.quote:Op woensdag 4 januari 2023 23:55 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Het ligt er echt aan waar jouw pijn door wordt veroorzaakt. Geen/minder baarmoederslijmvlies wat hoeft worden afgestoten = minder samentrekkingen van de baarmoeder.
Hier werd de gruwelijke pijn veroorzaakt door graad 4 endometriose en adenomyose. Wel extreem veel bloedverlies erbij met chronische bloedarmoede. Novasure was hier dus geen optie, omdat het probleem niet alleen binnenin de baarmoeder aanwezig was.
Vergeten te vermelden: ik heb jaren bij de gynaecoloog gelopen wegens medisch traject en ik ben ook onderzocht (kijkoperatie). Nooit een goede oorzaak gevonden en ze weten dus ook niet zo goed wat ze ermee moeten.quote:Op donderdag 5 januari 2023 08:06 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik zou denk ik dan een verwijzing naar de gynaecoloog vragen om te kijken wat de oorzaak is.
Dit ga ik eens navragen, bedankt!quote:Op donderdag 5 januari 2023 08:23 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Voor mij werkt de yaz24 of de qlaira goed. Kortere stopweek waardoor de hormonen geen echte kans krijgen. Maar niet het tekort aan goed humeur van continu hormonen (doorslikken, prikpil).
Maar de gynaecoloog eens laten meekijken is misschien geen gek idee.
Zie bovenquote:
Even advocaat van de duivel spelen hoor, maar hoe zie je dat precies voor je?quote:Op woensdag 4 januari 2023 22:52 schreef MaJo het volgende:
Ik ben wel echt voor menstruatieverlof. Ik lig er zeker 2 dagen per maand af wegens teveel pijn. Gelukkig kan dat met mijn werk (familiebedrijf) maar ik zou me er zeker ook hard voor maken binnen een groot bedrijf.
Van mij hoeft verlof niet, als ik niet kan werken, meld ik me ziek. Of dat nou met griep is of schreeuwende buikpijn.quote:Op donderdag 5 januari 2023 09:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Even advocaat van de duivel spelen hoor, maar hoe zie je dat precies voor je?
2 dagen verlof per maand, alleen voor jou?
Of voor vrouwen die er last van hebben?
Of voor alle vrouwen?
Of voor iedereen?
Wie gaat die verdubbeling van wettelijk verlof precies betalen?
Ik kan goed begrijpen dat het enorm vervelend is dat je hier zo enorm last van hebt en dat het ook nog chronisch is, niet alleen kun je niet gewoon je dagelijkse dingen doen maar erbovenop heb je ook nog een boel pijn
Echter, als ik zo'n statement lees en ik open het volgende topic
VROUWEN KRIJGEN VEEL MINDER BETAALD DAN MANNEN!!!!!!!!!111111111111
Want ze werken maar 24 uur ipv 40
dan kan ik dat dus niet rijmen.
Oja, en hoe gaan de dames hier precies door het leven zonder OOIT hun geslachtsdeel te benoemen? Dat klinkt bijna als een ondoenlijke sport
Hier ook PDS, soms weet ik ook niet of ik nou ongesteld word of last heb van mijn darmen, zo erg lijkt het op elkaarquote:Op donderdag 5 januari 2023 08:58 schreef Deepfreeze het volgende:
@:MaJo hier ook het vermoeden van endometriose bij de huisarts. Niet zo erg dat het een probleem is, maar wel zwaar irritant. Ook omdat het combineert met mijn PDS. Alleen omdat de eerste behandeling de pil zou zijn, en dit bij mij al werkt, gaan we verder niet meer op zoek naar een definitieve diagnose.
Ik had toen ik jonger was de microgynon. Maar daar had ik nog steeds de helft van het gedoe van in de stopweek, dus nog steeds vervelend. Ook af en toe een doorbraakbloeding. Al klinkt het niet zo erg als bij jou.
Alleen de vrouwen die er last van hebben natuurlijk, met een verwijzing van de gynaecoloog. Maar dat antwoord had je vast al verwacht, volgens mij wil je alleen maar stemming maken. Dat blijkt ook wel uit je latere statement over dat wij zeuren dat we te weinig verdienenquote:Op donderdag 5 januari 2023 09:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Of voor alle vrouwen?
Of voor iedereen?
Ik kan goed begrijpen dat het enorm vervelend is dat je hier zo enorm last van hebt en dat het ook nog chronisch is, niet alleen kun je niet gewoon je dagelijkse dingen doen maar erbovenop heb je ook nog een boel pijn
Oja, en hoe gaan de dames hier precies door het leven zonder OOIT hun geslachtsdeel te benoemen? Dat klinkt bijna als een ondoenlijke sport
Man gespot.quote:Op donderdag 5 januari 2023 09:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Of voor alle vrouwen?
Of voor iedereen?
Is bij ons ook zo.quote:Op donderdag 5 januari 2023 09:48 schreef SQ het volgende:
Ik zat ook in een team, nog niet zo lang geleden, waarin alle mannen TOEVALLIG 1 vakgroep hoger zaten dan de vrouwenzelfde baan, zelfde werk, en nee de mannen hadden niet meer ervaring of skills ofzo.
Ik zeg niet dat het overal zo is, maar het is wel vaak zo.
Ik praat er eigenlijk zelden over.quote:Op donderdag 5 januari 2023 09:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
labiaquote:Op donderdag 5 januari 2023 11:35 schreef Phaidra het volgende:
Suggesties voor alternatieven? Een gewone lip hebben we al, dat is verwarrend. Flapje is het ook niet helemaal...
Ja, true. Maar dat voelt een beetje alsof je over een hematoom praat terwijl je gewoon een blauwe plek hebtquote:Op donderdag 5 januari 2023 11:37 schreef Debsterr het volgende:
[..]
labia. Er is gewoon een goeie naam voor
Ik vloek er vaker mee dan dat ik er over praatquote:Op donderdag 5 januari 2023 10:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik praat er eigenlijk zelden over.
Ik zou ook niet weten in welke context ik met iemand over mijn kut zou moeten praten.
Ik heb ook geen behoefte om over anderen hun kut of lul te praten.
Dat klinkt ook gelijk een stuk ernstiger.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:43 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja, true. Maar dat voelt een beetje alsof je over een hematoom praat terwijl je gewoon een blauwe plek hebt. Dat iedereen je glazig aankijkt en je het alsnog gedetailleerd moet gaan uitleggen.
Ook kleine plekjes kunnen voor gruwelijk veel pijn zorgen. Zo kan iemand met graad 1 enorm veel last hebben terwijl een ander met graad 4 er niks van voelt. Dat verschilt echt enorm per lichaam.quote:Op donderdag 5 januari 2023 08:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hier ook verdenking van endometriose want de klachten komen erg overeen. Kijkoperatie gehad en daar bleek uit dat er wel wat kleine plekjes waren maar niet genoeg voor de diagnose (ofzo). Ik zal het nog eens navragen.
Wat gebruik jij nu?
Toevallig las ik laatst dit:quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:34 schreef SQ het volgende:
Kunnen we het woord "schaamlip" niet ook uitfaseren? Mannen hebben toch ook geen schaamzak?
https://www.nporadio1.nl/(...)74-erotisch-kapitaalquote:De van oorsprong Tunesische kwam naar Nederland vanwege haar liefde voor de schilder Johannes Vermeer. Al snel constateerde ze dat er in Nederland een hoop schaamte is. Dat is al terug te zien in woorden die we voor lichaamsdelen hebben: schaambeen, schaamhaar, schaamlip. "In Tunesië noemen we de schaamlippen van vrouwen paradise gates (paradijsdeuren, red.)."
Spreek voor jezelfquote:Op donderdag 5 januari 2023 11:24 schreef SQ het volgende:
Ja toch wel gek. Bij mannen heb je aan piemel en penis voldoende, en dat vindt iedereen normaal, maar een vulva heeft 40 schaamnamen nodig en dan nog krijgen we het niet uit onze strot
Ik hoop dat ook die blauwe plekken minder zijn na al die operaties van dit jaarquote:Op donderdag 5 januari 2023 12:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Och @:Leandra![]()
Ik heb ook heel vaak blauwe plekken maar geen idee hoe. Laatst telde ik er 7, vooral op mn benen. Of ineens een grote op mn voet. Kijk er niet eens meer van op
Als het daarmee te maken heeft, zal dat toch wel? Weet je al wanneer je voor het eerst onder het mes moet?quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hoop dat ook die blauwe plekken minder zijn na al die operaties van dit jaar
Laat je b12 eens controlerenquote:Op donderdag 5 januari 2023 12:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Och @:Leandra![]()
Ik heb ook heel vaak blauwe plekken maar geen idee hoe. Laatst telde ik er 7, vooral op mn benen. Of ineens een grote op mn voet. Kijk er niet eens meer van op
quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat klinkt ook gelijk een stuk ernstiger.
quote:Ik heb ze vrijwel altijd trouwens (en weet vaak niet hoe ik er aan kom), is wel een lipoedeem-dingetje trouwens, snel blauwe plekken.
Ik heb het ook op niet-lipoedeemgebieden.
Ik ben ooit vrij ernstig mishandeld, en 3 maanden later had ik nog een blauwe plek op mijn jukbeen
Heb je arnica in huis? De drankvrorm werd ons toen aangeradenquote:Op donderdag 5 januari 2023 13:24 schreef Nijna het volgende:
Vanmorgen met jongste bij de orthodontist geweest, 1 ondertand moest nu toch maar wat rechter getrokken, dus een of andere constructie eraan. Staat flink onder spanning... kind heeft pijn.
En heeft zo meteen een feestjeparacetamol zit er al in, zometeen maar ibuprofen erbij voordat ze gaat.
Tabletjes heb ik. Helpt dat tegen de spanning?quote:Op donderdag 5 januari 2023 13:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Heb je arnica in huis? De drankvrorm werd ons toen aangeraden
Ai, dat is zo'n rotpijn. Het is voor een goed doel, maar prettig is het niet. Hopelijk straks op het feestje wat afleiding.quote:Op donderdag 5 januari 2023 13:24 schreef Nijna het volgende:
Vanmorgen met jongste bij de orthodontist geweest, 1 ondertand moest nu toch maar wat rechter getrokken, dus een of andere constructie eraan. Staat flink onder spanning... kind heeft pijn.
En heeft zo meteen een feestjeparacetamol zit er al in, zometeen maar ibuprofen erbij voordat ze gaat.
Ik kwam er dus pas door een instareel achter dat het blijkbaar zelfs een naam heeft ofzo (al weet ik niet meer wat het was)quote:Op donderdag 5 januari 2023 13:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ai, dat is zo'n rotpijn. Het is voor een goed doel, maar prettig is het niet. Hopelijk straks op het feestje wat afleiding.
@:Troel ja, meestal wel wat minder vast.
Toen de slotjes onder erin gingen heeft ze ook echt een paar dagen erg veel pijn gehad, dat ze lag te gillen in haar slaap... Dat is op een slaapfeestje geen aanraderquote:Op donderdag 5 januari 2023 13:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ai, dat is zo'n rotpijn. Het is voor een goed doel, maar prettig is het niet. Hopelijk straks op het feestje wat afleiding.
@:Troel ja, meestal wel wat minder vast.
Ik bouw dan eerst een paar dagen op. Wij noemen de eerste dag menstruatie thuis niet zomaar dumping dayquote:Op donderdag 5 januari 2023 13:25 schreef Troel het volgende:
Maar nu we het over dat soort dingen hebben.
Hebben jullie ook andere ontlasting tijdens de menstruatie?
Quote even waar ik dat zeg, of stop met je stemmingmakerij om de discussie te ontlopen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 09:39 schreef MaJo het volgende:
Alleen de vrouwen die er last van hebben natuurlijk, met een verwijzing van de gynaecoloog. Maar dat antwoord had je vast al verwacht, volgens mij wil je alleen maar stemming maken. Dat blijkt ook wel uit je latere statement over dat wij zeuren dat we te weinig verdienen
Uit onderzoeken blijkt eveneens dat niet zo is, waarbij er dus niet naar (contract) uren gekeken wordt. Maargoed het was een voorbeeld, genoeg mensen met hetzelfde geslacht én dezelfde functie die ook niet hetzelfde krijgen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 09:48 schreef SQ het volgende:
Overigens krijgen vrouwen per uur natuurlijk minder betaald, dat staat volledig los van de keuze om 24 of 40 uur te werken![]()
Ik zat ook in een team, nog niet zo lang geleden, waarin alle mannen TOEVALLIG 1 vakgroep hoger zaten dan de vrouwenzelfde baan, zelfde werk, en nee de mannen hadden niet meer ervaring of skills ofzo.
Ik zeg niet dat het overal zo is, maar het is wel vaak zo.
Speklap dekt de lading primaquote:Op donderdag 5 januari 2023 11:34 schreef SQ het volgende:
Kunnen we het woord "schaamlip" niet ook uitfaseren? Mannen hebben toch ook geen schaamzak?
Dat zou inderdaad niet moeten, maar is vaak wel zo. En is inderdaad tamelijk onzin.quote:Op donderdag 5 januari 2023 13:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Uit onderzoeken blijkt eveneens dat niet zo is, waarbij er dus niet naar (contract) uren gekeken wordt. Maargoed het was een voorbeeld, genoeg mensen met hetzelfde geslacht én dezelfde functie die ook niet hetzelfde krijgen.
For the record het geslacht zou niet op de hoogte van salaris van toepassing moeten zijn, tamelijk onzin imo.
Kan het vragen bij het volgende bloedonderzoekquote:
autsj, flauwvallen ken ik wel, maar gelukkig tot nu toe altijd zacht geland.quote:Op donderdag 5 januari 2023 13:20 schreef Phaidra het volgende:
Mijn zus is een keer door pds flauwgevallen toen ze op de wc zat. Dat leverde ook een gigantisch blauw oog op, en 2 dagen later gingen we op vakantie .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
18 januari... dus gisteren over 2 weken.quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:40 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Als het daarmee te maken heeft, zal dat toch wel? Weet je al wanneer je voor het eerst onder het mes moet?
Zo, dat schiet lekker op! De laatste loodjes dan nu. Hoop echt dat het je zal helpen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 16:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
18 januari... dus gisteren over 2 weken.
Ja, ik begin het spannend te vindenquote:Op donderdag 5 januari 2023 16:40 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zo, dat schiet lekker op! De laatste loodjes dan nu. Hoop echt dat het je zal helpen.
Ik schrik steeds weer van de eierprijzen bij ah. Klaagdedaarover tegen een buurvrouw, kwam ze met de kinderboerderij op de proppen die ook eitjes verkoopt. Woon op een steenworp afstand, zo stom dat ik daar nooit aan gedacht heb
Nu 10 grote eieren voor 3,50. Geld komt daar iig goed terecht. Haal ik ze voortaan daar
Dezelfde dag weer naar huis, het is bij een kliniek dus ook geen mogelijkheid tot overnachten zeg maar.quote:Op donderdag 5 januari 2023 16:49 schreef Nijna het volgende:
@:Leandra, aftellenmoet je lang blijven of mag je snel na de ingreep weer naar huis?
Begrijpelijk. Tis en blijft een ingreep.quote:Op donderdag 5 januari 2023 16:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik begin het spannend te vinden
Nee, maar wel dat ik vaker moet. Dat komt door de stof Prostaglandine. Het is heel normaal iig. Ik dacht dat het altijd toeval was, maar dat is het dus nietquote:Op donderdag 5 januari 2023 13:25 schreef Troel het volgende:
Maar nu we het over dat soort dingen hebben.
Hebben jullie ook andere ontlasting tijdens de menstruatie?
Dat kan ik me goed voorstellenquote:Op donderdag 5 januari 2023 16:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik begin het spannend te vinden
Hey, dat is toch waar je ook de bevalling mee op kan wekken? Prostaglandingesen toch?quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:11 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Nee, maar wel dat ik vaker moet. Dat komt door de stof Prostaglandine. Het is heel normaal iig. Ik dacht dat het altijd toeval was, maar dat is het dus niet
Of het Sugar was, dat weet ik niet. Maar dat het de bevalling ip kan wekken klopt.quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:43 schreef BE het volgende:
[..]
Hey, dat is toch waar je ook de bevalling mee op kan wekken? Prostaglandingesen toch?
Was dat niet Sugar die dat uitvond? Oldbies, help eens?
Ik vind het leuk dat je er nog bent!quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:45 schreef BE het volgende:
Leuk om terug te lezen:
https://mycroft.fok.nl/?query=prostaglandinges
Found it!
Sugar in OUD / OUDpuzzel the afterparty!
Of althans, de referentie eraan in haar bevallingsverhaal.
Sjee, blast from the past met al die oldbie namen!![]()
En ik vraag me serieus af hoe sneu het is dat ik hier nog steeds rondhang.![]()
![]()
quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik vind het leuk dat je er nog bent!
Sommige andere users kan ik prima missen.
Ik heb ook snel blauwe plekken maar no way dat ik mijn B12 ga laten controleren.quote:
Dat was nog eens leuk meelezen hierquote:Op donderdag 5 januari 2023 20:59 schreef BE het volgende:
[..]Voor we het weten gaan we alle rellen van weleer weer over doen!
![]()
quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:59 schreef BE het volgende:
![]()
Ik ook hoor, ik heb daar echt de puf en het lef niet meer voor. Ik slik het wel in en een dm-etje is zo gestuurd.quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:36 schreef SQ het volgende:
Niemand durft het nog voor de schermen. Mezelf incluis. Als ik me teveel erger log ik meestal uit, of ik probeer het onderwerp te veranderen
*duimpje weer intrekt...quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:48 schreef SQ het volgende:
Nja en het is het me vooral ook niet waard om een ander er pijn mee te doen. Iedereen ergert of verwondert zich wel es, maar wat bereik je er mee om dat altijd maar direct terug te koppelen. Voelt niemand zich uiteindelijk beter van.
Ik hoop in elk geval dat mensen zich wel eens aan mij ergeren. Vaak is het totaal uitblijven van een reactie op je post ook wel een goede indicatie![]()
Hahahahahhaquote:Op donderdag 5 januari 2023 20:45 schreef BE het volgende:
Leuk om terug te lezen:
Found it!
![]()
Dude.quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:49 schreef SQ het volgende:
En daarbij heeft iedereen wel een gebrek.
Behalve @:amaranta natuurlijk
Daarom hou ik zo van jequote:Op donderdag 5 januari 2023 22:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dude.
Ik zat net te denken hoe verknipt ik eigenlijk ben. Vroeger op school zongen we altijd het smurfenlied. Waar komen jullie toch vandaan… En dan zongen wij altijd: uit de kut van tante sjaan.
Dus net vraagt mijn dochter, waar heb je die chocola vandaan. En ik moest echt echt echt heel erg inhouden om niet te zeggen uit de kut van tante sjaan.
Op de melodie van?quote:Op donderdag 5 januari 2023 22:15 schreef SQ het volgende:
Mijn naam is haas
M'n ballen zijn van kaas
Ze zitten in een blikkie
Onder mn pikkie
En als ik ga neuken
Beginnen ze te jeuken
Mijn naam is haas en m'n ballen zijn van kaas!
quote:Op donderdag 5 januari 2023 22:19 schreef amaranta het volgende:
Suske en piske en tante condomia
Lampik en tampon.
Ik ben beertje Colargol beertje dat kan neuken met mijn dikke berenpik neuk ik alle meisjes dik Pam Pam Pam Pam Pam 12345 heb je weer een lekker wijf 5678 ik heb er weer een paar verkracht
🙈
Je mee naar Frankrijk Frankrijk is zo leuk, daar wordt de hele hele dag gequote:Op donderdag 5 januari 2023 22:24 schreef amaranta het volgende:
Constatinopel is een mooie stad
Daar lopen de meisjes in hun blote ga….
Ik weet het even niet meer
Neushoorntjes vangen in het hoge rietquote:Op donderdag 5 januari 2023 22:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je mee naar Frankrijk Frankrijk is zo leuk, daar wordt de hele hele dag ge
Lampik en Sexbom was het hierquote:Op donderdag 5 januari 2023 22:19 schreef amaranta het volgende:
Suske en piske en tante condomia
Lampik en tampon.
Ik ben beertje Colargol beertje dat kan neuken met mijn dikke berenpik neuk ik alle meisjes dik Pam Pam Pam Pam Pam 12345 heb je weer een lekker wijf 5678 ik heb er weer een paar verkracht
🙈
Waar is Ronnie als je hem nodig hebtquote:Op donderdag 5 januari 2023 22:28 schreef BE het volgende:
[..]
Neushoorntjes vangen in het hoge riet
De jongens knijpen de meiden in hun blote…
Tita tovenaar heeft een lange sik
Tussen zijn benen hangt een lange…
Pikken is verboden, stelen mag je niet
Dit is het einde van ons beschaafde lied
Ja… oh wat deed dat zeer.. ff graven maar heel inde verte gaat er een belletje rinkelenquote:Op donderdag 5 januari 2023 22:31 schreef BE het volgende:
Ik was op zoek naar nog zo’n vage tekst (iets met ‘oh, wat deed dat zeer’ uit een heer raar kinderliedje) en ik loop ineens hier tegenaan!
[ afbeelding ]
Moussy, Macka66 recentelijk. De andere twee weet ik uit m’n hoofd zo niet.quote:Op donderdag 5 januari 2023 22:32 schreef Lemijn het volgende:
Ik klikte op dat linkje over prostaglandinges en klikte door en door en toen werd ik helemaal terug in de tijd gezogen. Maar ik kwam ook in 1 topic 4 vrouwen met in memoriam tegen bij hun naam, ik wist dat allemaal wel maar wat bizar en triest toch ook. En ook best veel overleden kinderen….
Ja, ik zag ze idd ook…quote:Op donderdag 5 januari 2023 22:32 schreef Lemijn het volgende:
Ik klikte op dat linkje over prostaglandinges en klikte door en door en toen werd ik helemaal terug in de tijd gezogen. Maar ik kwam ook in 1 topic 4 vrouwen met in memoriam tegen bij hun naam, ik wist dat allemaal wel maar wat bizar en triest toch ook. En ook best veel overleden kinderen….
Somethingsomething was gevallen, van de zolder op zijn vallen, oooo wat deed dat zeer!quote:Op donderdag 5 januari 2023 22:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja… oh wat deed dat zeer.. ff graven maar heel inde verte gaat er een belletje rinkelen
Kleuter las met mij een boek en daarin stond geloof ik ‘Ja, nou en?’quote:Op donderdag 5 januari 2023 22:16 schreef SQ het volgende:
SQ tegen kinderen: "waar halen jullie toch al die vuile woorden vandaan"
Kinderen: "eh... van jou mama. "
SQ: "Oh ja. Kut."
Trip down to memorylane ❤️quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:45 schreef BE het volgende:
Leuk om terug te lezen:
Found it!
![]()
Die kende ik ook.quote:Op donderdag 5 januari 2023 22:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dude.
Ik zat net te denken hoe verknipt ik eigenlijk ben. Vroeger op school zongen we altijd het smurfenlied. Waar komen jullie toch vandaan… En dan zongen wij altijd: uit de kut van tante sjaan.
Dus net vraagt mijn dochter, waar heb je die chocola vandaan. En ik moest echt echt echt heel erg inhouden om niet te zeggen uit de kut van tante sjaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Ja die zongen wij ookquote:Op donderdag 5 januari 2023 22:48 schreef Mrs.Peel het volgende:
Seabert, ook al is ie klein,
neuken vindt ie fijn,
maar z'n pikkie is te klei-hein!!
Ga je mee naar Frankrijk, Frankrijk is zo leukquote:Op donderdag 5 januari 2023 22:24 schreef amaranta het volgende:
QFTquote:Op donderdag 5 januari 2023 22:55 schreef Phaidra het volgende:
Als mijn kinderen ineens zeggen “Ik ken een leuke mop!” (en dat is vaak), moet ik me ook inhouden om niet heel hard te roepen:
TWEE TIETEN IN EEN ENVELOP!!
Zo kinderachtiglollig van mezelf. Maar ik moet er elke keer om grinniken.
Ga je mee naar Frankrijk,quote:Op donderdag 5 januari 2023 22:24 schreef amaranta het volgende:
Dit dusquote:Op donderdag 5 januari 2023 22:28 schreef BE het volgende:
[..]
Neushoorntjes vangen in het hoge riet
De jongens knijpen de meiden in hun blote…
Tita tovenaar heeft een lange sik
Tussen zijn benen hangt een lange…
Pikken is verboden, stelen mag je niet
Dit is het einde van ons beschaafde lied
Lees je eigen post maar even terug, dan zie je het zelf welquote:Op donderdag 5 januari 2023 13:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Quote even waar ik dat zeg, of stop met je stemmingmakerij om de discussie te ontlopen.
Nee hoorquote:Op donderdag 5 januari 2023 20:45 schreef BE het volgende:
Leuk om terug te lezen:
Found it!
![]()
en in dezelfde Categorie "hoe dichter bij de nul, des te strakker om je lul "quote:Op donderdag 5 januari 2023 22:24 schreef Vanyel het volgende:
Wij riepen alleen rekt het niet dan scheurt het wel.
Gut ja, dit wordt een heel andere babytijd zonder ruzie over AP of UP en lang tenen over borstvoedingquote:Op donderdag 5 januari 2023 20:59 schreef BE het volgende:
![]()
En toen kwam er een Sievert in mijn klasquote:Op donderdag 5 januari 2023 22:48 schreef Mrs.Peel het volgende:
Seabert, ook al is ie klein,
neuken vindt ie fijn,
maar z'n pikkie is te klei-hein!!
Men las hier dan ook niet mee vanwege de kinderen. Ik kwam altijd als ik me weer es lekker wilde ergeren.quote:Op donderdag 5 januari 2023 22:36 schreef Vanyel het volgende:
Ik was totaal ongeïnteresseerd in kinderen voor ik er zelf aan begon, dus ik heb al die ouwe shit heerlijk gemist.
Ja dit doe ik ook altijdquote:Op donderdag 5 januari 2023 22:55 schreef Phaidra het volgende:
Als mijn kinderen ineens zeggen “Ik ken een leuke mop!” (en dat is vaak), moet ik me ook inhouden om niet heel hard te roepen:
TWEE TIETEN IN EEN ENVELOP!!
Zo kinderachtig van mezelf. Maar ik moet er elke keer om grinniken.
Ach, arme knul!quote:Op vrijdag 6 januari 2023 06:58 schreef Donna het volgende:
[..]
En toen kwam er een Sievert in mijn klas
Nee, want het staat er simpelweg niet. Slap excuus hoor, en er is best een interessante discussie over te voeren.quote:Op donderdag 5 januari 2023 23:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Lees je eigen post maar even terug, dan zie je het zelf wel
Misschien even in NWS kijken, is het een paar maal geprobeerd. Niet heel interessant, vaak, eigenlijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 08:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, want het staat er simpelweg niet. Slap excuus hoor, en er is best een interessante discussie over te voeren.
Daar sluit ik me geheel bij aan.quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik vind het leuk dat je er nog bent!
Sommige andere users kan ik prima missen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op vrijdag 6 januari 2023 08:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar sluit ik me geheel bij aan.![]()
Voor wie had geïnformeerd naar mijn schoonmoeder:Wat lijkt me dat moeilijk om te zien. En nog niet echt te weten wat de oorzaak is en wat er tegen gedaan kan worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte daarmee en succes en veel plezier met je nieuwe baan.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op vrijdag 6 januari 2023 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
Lief van jullie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op vrijdag 6 januari 2023 09:46 schreef Lemijn het volgende:
Och wat heftig en verdrietig Claudia. Hoe is je vriend eronder? En je kinderen? En in het kader van de afleiding: wat voor nieuwe baan heb je?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
Ik kan ook niet tegen enge films en series. Dark is niet zo eng. De serie is wel duister en meeslepend en raadselachtig.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 10:05 schreef Lemijn het volgende:
Waarom hoor ik de afgelopen dagen iedereen over Dark? Is het zo eng als het klinkt? Ik houd wel van goede series maar niet van enge.
quote:Op vrijdag 6 januari 2023 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
Lief van jullie.
Sterkte!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee het is niet eng, vooral duister en raar. Maar geen monsters of psychokillers ofzo.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 10:05 schreef Lemijn het volgende:
Waarom hoor ik de afgelopen dagen iedereen over Dark? Is het zo eng als het klinkt? Ik houd wel van goede series maar niet van enge.
quote:Op vrijdag 6 januari 2023 08:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar sluit ik me geheel bij aan.![]()
Voor wie had geïnformeerd naar mijn schoonmoeder:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heftig lijkt me, sterkte.
Fake it till you make it...
Netjes dat je het kan opbrengen om de thermostaat op 16 te houden. Hier lukt me dat echt niet. Staat op 20.5 en als we er niet zijn op 19.5.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Mushanga71 dat zou ook ongeveer mijn gasverbruik in januari zijn in normale tijden. Nu zit ik pas op 7m2 sinds 1 januari maar het is hier in huis dan ook nooit meer warmer dan 16° en douchen is max. 2.5 minuut per persoon. Beetje back to basic dus hier.
Jullie hebben toch best een nieuw (en dus geisoleerd) huis? Zakt het echt naar 16 graden?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Mushanga71 dat zou ook ongeveer
mijn gasverbruik in januari zijn in normale tijden. Nu zit ik pas op 7m2 sinds 1 januari maar het is hier in huis dan ook nooit meer warmer dan 16° en douchen is max. 2.5 minuut per persoon. Beetje back to basic dus hier.
Kan hij dat niet beter met een waxinelichtje doen? Zo deed ik dat ook op die leeftijdquote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:30 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Netjes dat je het kan opbrengen om de thermostaat op 16 te houden. Hier lukt me dat echt niet. Staat op 20.5 en als we er niet zijn op 19.5.
Douchen doen zoon en ik wel razendsnel.
Oh, en zoon gooit steeds het fornuis aan om marshmallows te cremeren. Geen idee wat dat kost
Wow, ik heb de verwarming echt wel lager gezet en ik zit met zo'n heerlijk dik vest en een dekentje waar ik ook zit, maar dan zelfs dan zou bij 16 graden de kou echt in mijn botten gaan zitten.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Mushanga71 dat zou ook ongeveer mijn gasverbruik in januari zijn in normale tijden. Nu zit ik pas op 7m2 sinds 1 januari maar het is hier in huis dan ook nooit meer warmer dan 16° en douchen is max. 2.5 minuut per persoon. Beetje back to basic dus hier.
Ik denk dat jij isolatie een beetje overschatquote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:38 schreef exode het volgende:
[..]
Jullie hebben toch best een nieuw (en dus geisoleerd) huis? Zakt het echt naar 16 graden?
16 graden vind ik om te slapen helemaal prima, mag zelfs nog wel wat frisser, maar in de woonkamer is het 19 en dat vind ik soms al wel fris.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja zeg, waar gaat ons geld dat allemaal heenquote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:41 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik denk dat jij isolatie een beetje overschat16 graden is echt heel netjes als de verwarming al maanden uit staat.
quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Kan hij dat niet beter met een waxinelichtje doen? Zo deed ik dat ook op die leeftijd
Ik denk dat ze het waxinelichtje voor de marshmallows bedoeldequote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:56 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]Vrees dat er dan weinig van de bovenverdieping overblijft
Hij heeft nu wel een elektrische verwarming die hij even aan kan zetten, mocht het nodig zijn.
Ik ga richting dochter. Route zit in mijn hoofd
Ons huis komt uit 2011. Het is wel een hoekhuis, dus geen warmte van de buren aan één kant.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:38 schreef exode het volgende:
[..]
Jullie hebben toch best een nieuw (en dus geisoleerd) huis? Zakt het echt naar 16 graden?
Nee ik start met tellen zodra de kraan open gaat. Vaak heb ik nog wel een halve minuut over. Alleen op de dagen dat ik mijn haar was heb ik soms de volledige tijd nodig, maar gewoon even afspoelen en soppen is echt in 1.5 minuut wel gebeurd. Mijn man wacht overigens wel tot de kraan warm is voor zijn tijd in gaat en zelfs daar houdt hij zich niet aan.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Wow, ik heb de verwarming echt wel lager gezet en ik zit met zo'n heerlijk dik vest en een dekentje waar ik ook zit, maar dan zelfs dan zou bij 16 graden de kou echt in mijn botten gaan zitten.
En 2,5 minuut douchen? Hoe was je je haar dan? Of begin je pas te tellen als het water warm is? Bij mij gaat er helaas heel wat water verloren omdat ik echt ver weg bij de boiler vandaan zit. Meestal ben ik met 3,5 minuut ook wel echt klaar, maar veel sneller dan dat kan ik echt niet hoor
Wij hebben bijna elke avond de haard aan, dan is het hier 23 graden in de woonkamer. De verwarming is overdag wel aan, maar maximaal 19 graden.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 13:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ons huis komt uit 2011. Het is wel een hoekhuis, dus geen warmte van de buren aan één kant.
We stoken op dit moment echt heel weinig, max. 2.5 uur per dag en alleen 's avonds. Afhankelijk van of we het koud hebben gaat de verwarming wel of niet aan. Op dit moment is het 15.7 graden na 2 dagen helemaal niet stoken. De lagere temperatuur went vanzelf. Mijn kinderen lopen hier ook gewoon nog in blote bast en zonder sokken rond. Dat is mij te koud, maar met een oodie en fleece dekentje op de bank voelt het echt niet koud.
Tijdens de vorstperiode koelde het hier af tot ongeveer 12 graden, want ook toen stookten we maar 2.5 uur per dag of sloeg de verwarming aan bij 12 graden, kouder leek me niet echt een strak plan namelijk. Bij die temperatuur zie je wel van die rookpluimpjes van je drol omhoog komen ontdekten de kinderen, vonden ze supergrappig.
[..]
Nee ik start met tellen zodra de kraan open gaat. Vaak heb ik nog wel een halve minuut over. Alleen op de dagen dat ik mijn haar was heb ik soms de volledige tijd nodig, maar gewoon even afspoelen en soppen is echt in 1.5 minuut wel gebeurd. Mijn man wacht overigens wel tot de kraan warm is voor zijn tijd in gaat en zelfs daar houdt hij zich niet aan.
Wtf, doe je altijd verven dan of woon je in centrum Amsterdam?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 13:49 schreef Vanyel het volgende:
Zeg dat, ik ga normaal eens in de 6, 7 weken. Kost me bijna 50 piek per keer
Nee en Nee. Alleen knippen. In Utrecht.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 13:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Wtf, doe je altijd verven dan of woon je in centrum Amsterdam?
Ik betaal in dit durp iets van 23 euro
Echt...quote:Op vrijdag 6 januari 2023 13:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee en Nee. Alleen knippen. In Utrecht.
Arme jij @BE. Ik ken de term ook nog wel idd. En oja, ik moet niet alleen vaker, vaak is het nog eens veel. Ik vraag me werkelijk af, waar ik het al die tijd heb verstopt bij wijze van.quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:45 schreef BE het volgende:
Leuk om terug te lezen:
Found it!
![]()
Ik ben één keer bij Rob Peetom in de Bijenkorf in Amsterdam geweest, maar ik vond de mensen daar ook helemaal niet leuk. Zo ontzettend uit de hoogte.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:14 schreef exode het volgende:
Opsom![]()
33 Euro en ze zijn met mij echt wel 40 minuten bezig. Lang leve dik, lang en veel haar. Vaak laat ik het niet drogen want dan zit ik nog eens 10 minuten. Dan betaal ik 23 Euro.
Voor de kinderen is het 25 Euro. Bij B doen ze altijd kleur in zijn haar, van dat uitwasbare spul. Sowieso zijn ze er leuk met kinderen.
Is in het dorp aan de andere kant van het kanaal. Wij gaan daar al ruim 15 jaar heen. Daarvoor gingen we altijd naar Rob Peetoom maar daar knipten ze steeds matiger en de prijzen gingen juist steeds verder omhoog.
Wassen kan ik thuis wel, dus dat laat ik daar niet doen. Ik was gisteren 27,50 kwijt voor een volledig nieuw modelquote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:10 schreef Budabuddumbam het volgende:
Het scheelt vaak al veel geld als je alleen wast en knipt en hooguit gaat voor drogen ipv ook nog en stylen.
.
iig bij mijn moeder haar kapper wel (zelf ben ik al zeker 12 jaar niet naar de kapper geweest)
Wassen Knippen ¤21,-
Wassen Knippen (binnen 6 weken) ¤19,50
Wassen Knippen Drogen ¤26,-
Wassen Knippen Föhnen/stylen ¤37,50
Wassen Knippen Föhnen/stylen (vanaf schouderlengte) ¤ 42,50
Bij mijn kapper is het inderdaad een all in knipbeurt maar het kan bij haar ook niet zonder geboekt wordenquote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:10 schreef Budabuddumbam het volgende:
Het scheelt vaak al veel geld als je alleen wast en knipt en hooguit gaat voor drogen ipv ook nog en stylen.
.
iig bij mijn moeder haar kapper wel (zelf ben ik al zeker 12 jaar niet naar de kapper geweest)
Wassen Knippen ¤21,-
Wassen Knippen (binnen 6 weken) ¤19,50
Wassen Knippen Drogen ¤26,-
Wassen Knippen Föhnen/stylen ¤37,50
Wassen Knippen Föhnen/stylen (vanaf schouderlengte) ¤ 42,50
Dat is toch wel van een iets ander niveau dan dat iedereenz'n kapperskosten gaat opdreunen, voor mij voelt dat eerste niet echt als "opsommen" hoorquote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:25 schreef Aure het volgende:
[..]
Toen het nog om kutten en vieze liedjes ging deed je wel mee aan de opsom
Het is een vieze opsom, maar toch wel een soort van opsomquote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat is toch wel van een iets ander niveau dan dat iedereenz'n kapperskosten gaat opdreunen, voor mij voelt dat eerste niet echt als "opsommen" hoor
Je krijgt als je het los aan bied ook de gierige gerda's in je kapsalon dus ik denk wel een boel klanten.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:26 schreef Aure het volgende:
[..]
Bij mijn kapper is het inderdaad een all in knipbeurt maar het kan bij haar ook niet zonder geboekt wordenen ik wil geen andere, dus dan maar gewoon dat geld betalen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het heerlijk om naar de kapper te gaan. Even een moment voor mijzelf en de rest de rest laten. En vervolgens complimenten krijgen omdat mijn haar zo leuk is (want, ander model, soms een ander kleurtje, noem maar op). Voor mij zeker geen bodemloze put. Pedicure idem dito: alleen ziet niemand daar ooit wat van, maar ik heb daar echt wel heel veel profijt van.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kappers... een van de dingen waarbij het voelt alsof je geld in een bodemloze put mikt. Geldt ook voor autoreparaties en andere onderhoudskosten. Je wordt er niet echt beter van, maar bent wel een klein kapitaal armer.![]()
Ik geef mijn geld veel liever uit aan Lego.
Oh over mijn korte haar doen ze ook altijd 40 tot 50 minuten hoor. Daar hoeft het niet lang voor te zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:14 schreef exode het volgende:
Opsom![]()
33 Euro en ze zijn met mij echt wel 40 minuten bezig. Lang leve dik, lang en veel haar. Vaak laat ik het niet drogen want dan zit ik nog eens 10 minuten. Dan betaal ik 23 Euro.
Ik word er wel degelijk beter vanquote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kappers... een van de dingen waarbij het voelt alsof je geld in een bodemloze put mikt. Geldt ook voor autoreparaties en andere onderhoudskosten. Je wordt er niet echt beter van, maar bent wel een klein kapitaal armer.![]()
Ik geef mijn geld veel liever uit aan Lego.
Onze oudste heeft korter haar nu, dat doet deze thuiskapster echt super.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:08 schreef Clubsoda het volgende:
Ik betaal ook dik 50 euro, bij Kinki. Debiel veel geld, maar debiel haar is nog erger. Bij 'korter' haar zie je kwaliteitsverschil zo ontzettend duidelijk, ik heb zo vaak verknipt haar gehad bij de buurtkapper, dat ik maar gewoon voor zekerheid ga. Daarnaast is mijn kapper heel lollig met een enorm hysterisch uiterlijk, dat vrolijkt de boel lekker op
Ik heb nog steeds zilveren sparkles. Zodra het echt grijze plekken worden verandert mijn gevoel wellicht, maar aan de andere kant heb ik daar helemaal geen zin in.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 16:57 schreef Amsel het volgende:
Over de kapper gesproken... Ik begin steeds meer grijze haren te zien. En de ene dag wil ik mezelf heel gracieus oud laten worden met natuurlijk grijs haar, en de andere dag denk ik NEEEEEE ik ben nog hartstikke jong () dus er moet een pot verf eroverheen. Jullie?
Nouja, er zijn echt mensen die met kaarsen proberen te verwarmen, vandaarquote:Op vrijdag 6 januari 2023 13:21 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het waxinelichtje voor de marshmallows bedoelde
Succes met rijden!
Ja ik was ook 19. En helaas dus ook geen succes zonder. Vind het wel echt jammer. Zag zoveel mooie jonge dames met volledig natuurlijk grijs haar, maarja. Nog even geduld.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:14 schreef Kyara het volgende:
En ik had mijn eerste grijze haren al op mijn 17e dus ik verf al jaaaaaaaaaaren mijn haar. Heb eens geprobeerd om te kijken hoe het werd zonder verf maar dat was geen succes![]()
Ik heb sinds een paar maanden highlights. Wat donkerdere strepen en wat lichtere strepen. En dan gewoon mijn eigen kleur, waaronder ook grijs en zilver. Al met al ben ik blij dat ik het heb gedaan. Ik heb op zich geen problemen met grijs, maar het is zo dof. En met die highlights is dat een stuk minder.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 16:57 schreef Amsel het volgende:
Over de kapper gesproken... Ik begin steeds meer grijze haren te zien. En de ene dag wil ik mezelf heel gracieus oud laten worden met natuurlijk grijs haar, en de andere dag denk ik NEEEEEE ik ben nog hartstikke jong () dus er moet een pot verf eroverheen. Jullie?
Ik ben nog steeds aan het huilen van die keer bij de krullenkapper. Ze heeft er veeeel te veeeel vanaf geknipt en het was duurquote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:11 schreef Kyara het volgende:
Verven doe ik zelf. Knippen 1x per jaar maar dan wel bij speciale krullenkapper dus dan is het ook aan de prijs. #teamlanghaar.
Ik knip mijn gekrulde zelf. Die krullenkapper kon er geen klap vanquote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds aan het huilen van die keer bij de krullenkapper. Ze heeft er veeeel te veeeel vanaf geknipt en het was duur
Oh echt? Ik ben echt heel blij daarmee. De enige kapper waar ik tevreden weer naar buiten kom.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds aan het huilen van die keer bij de krullenkapper. Ze heeft er veeeel te veeeel vanaf geknipt en het was duur
quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb sinds een paar maanden highlights. Wat donkerdere strepen en wat lichtere strepen. En dan gewoon mijn eigen kleur, waaronder ook grijs en zilver. Al met al ben ik blij dat ik het heb gedaan. Ik heb op zich geen problemen met grijs, maar het is zo dof. En met die highlights is dat een stuk minder.
En eerst complimenteerde iedereen me met mijn voornemen om gracieus oud te worden, en toen ik mijn haar had gedaan vertelde iedereen me dat het toch echt wel mooier was en dat hele grijze me oud maakte
Ik heb sowieso een aantal kleuren van donker- tot lichtblond. En daar kwam steeds meer dofgrijs tussen. En omdat het minder glanst, overheersen die grijze strengen. Wat de kapster doet, is nog twee kleuren strengen toevoegen. Omdat het highlights zijn, heb ik ook niet zoveel last van uitgroei.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:37 schreef Kyara het volgende:
[..]![]()
Maar waa is jouw natuurlijke haarkleur dan? Ik heb echt odnkerbruin haar en net name die landingsbaan ziet er dan echt afschuwelijk uit
Hahaha, dat eerste vind ik zo herkenbaarquote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:24 schreef BE het volgende:
Pedicure heb ik nog nooit gedaan en de schoonheidsspecialiste durf ik niet.![]()
Omdat ik geen idee heb wat ik moet zeggen en vragen en dan het idee heb dat ik hopeloos suf en saai ben.![]()
De enige tijd dat ik altijd strakke wenkbrauwen had was toen ik nog regelmatig in Singapore kwam () Daar zat een 'browhaus' vlak bij mijn hotel en daar maakte in dan altijd een afspraak als ik daar was.
En hier durf ik dat niet ofzo.![]()
Stom he!
Mijn nagelmw doet het zelfs, maar ik vergeet steeds een dubbele afspraak te maken daarvoor.
En wat mijn kapper kost weet ik niet.Soms knippen, altijd uitgroei, maar soms ook extra highlights of alles even door en door... ik jas mijn pas daar door de gleuf en loop tevreden weer naar buiten.
Ooit, 7-8jr geleden ofzo dacht ik ook 'fuck it, ik ga niet constant verven'. Toen hadden we ook heel veel gedoe op school rondom de jongste en op een dag zei een van de schoolpleinloeders: 'Als het straks nou weer goed gaat met O, ga je dan ook weer een beetje beter voor jezelf zorgen?'quote:Op vrijdag 6 januari 2023 20:35 schreef LeSage het volgende:
[..]
Hahaha, dat eerste vind ik zo herkenbaar![]()
Ik hoop dat ik gracieus grijs word zodat ik het zo kan laten. Ik haat naar de kapper gaan (terwijl ik echt een leuke kapster heb) en ik ga dus ook maar 1 keer per jaar ofzo.
quote:Op vrijdag 6 januari 2023 20:40 schreef LeSage het volgende:
Mijn grootste kappersnachtmerrie was toen ik er behoorlijk wat af had laten knippen en die meid (ze was jong en praatte nogal veel) het compleet scheef had geknipt. Ik kwam thuis met een staart in en mijn vriend vroeg door de staart heen kijkend of het wel goed was gegaan![]()
Daarna naar een andere kapster gegaan en die moest er nog ruim 5 centimeter afknippen om het recht te krijgen![]()
Van vriend moest ik eigenlijk naar die eerste kapper terug, maar ik wilde haar niet nog een keer aan mijn haar laten komen. Was dus een dure kappersdag met 2 bezoekjes
De betere reactie was een pepperspray in haar gezicht geweest.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 21:42 schreef BE het volgende:
[..]
Ooit, 7-8jr geleden ofzo dacht ik ook 'fuck it, ik ga niet constant verven'. Toen hadden we ook heel veel gedoe op school rondom de jongste en op een dag zei een van de schoolpleinloeders: 'Als het straks nou weer goed gaat met O, ga je dan ook weer een beetje beter voor jezelf zorgen?'![]()
![]()
Dus toen ging ik weer verven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |