Wij noemen hen niet.quote:Op woensdag 4 januari 2023 18:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Hoe jullie haar jegens je mannie benoemen, lijkt me een ander (tevens.erg interessant) onderwerp voor een opsom
Zijn ze met meer in jullie relatie?quote:
M’n hoeha!quote:Op woensdag 4 januari 2023 17:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Voorbips
Kut
Buitenste Schaamlippen
Vagina
Spleet
Spaarpot
Gleuf
Sneetje piemelbrie?quote:Op woensdag 4 januari 2023 21:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zijn ze met meer in jullie relatie?
Ik mis in de opsom nog het ranzige woord kier.
En natuurlijk sneetje.
Sneetje (gesmolten) kaas, sneetje brie, sneetje
Fuckquote:Op woensdag 4 januari 2023 10:15 schreef Vicky het volgende:
Whahah @:Mushanga71
Heb je, op advies, 1899 zitten bingewatchen, begrijp je er geen klote van, hoop je op meer duidelijkheid in S2.. is ie geannuleerd 🤬🤬
Maakt je dat echt wat uit? Dat interesseert me echt niets. Het is zoiets natuurlijks, waarom de schaamte?quote:Op woensdag 4 januari 2023 11:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou dat, alhoewel ik het nou ook weer niet nodig vind om er verlof voor te krijgen ofzo. Dat ik menstrueer is één ding, maar wanneer dat is, hoeven collega's nou ook weer niet te weten enzo. Dat vind ik dan weer net iets te privé?
Wij noemen zowel het mannelijk als het vrouwelijk geslacht een piep, lekker genderneutraal! Al noemt Aapie het z’n pimiquote:Op woensdag 4 januari 2023 18:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Hoe jullie haar jegens je mannie benoemen, lijkt me een ander (tevens.erg interessant) onderwerp voor een opsom
Ik zou dat navragenquote:Op woensdag 4 januari 2023 22:44 schreef MaJo het volgende:
Ik heb de meeste dingen van het lijstje niet maar wel godsgruwelijk veel pijn tijdens mijn menstruatiesik zit al ver boven de maximale pijnstilling (om de 3,5 uur 2 pcm en 2x per dag 75mg diclofenac) en zelfs dat helpt onvoldoende. Ik word er echt een beetje wanhopig van
Omdat ik niet heel veel bloed verlies is de novasure geen optie denk ik. Ik zit sinds 3 maanden weer aan de nuvaring maar dat helpt ook niet, de menstruaties zijn alleen wat korter (maar ook regelmatiger). Als iemand tips heeft graag want dit is niet te doen
Het ligt er echt aan waar jouw pijn door wordt veroorzaakt. Geen/minder baarmoederslijmvlies wat hoeft worden afgestoten = minder samentrekkingen van de baarmoeder.quote:Op woensdag 4 januari 2023 22:44 schreef MaJo het volgende:
Ik heb de meeste dingen van het lijstje niet maar wel godsgruwelijk veel pijn tijdens mijn menstruatiesik zit al ver boven de maximale pijnstilling (om de 3,5 uur 2 pcm en 2x per dag 75mg diclofenac) en zelfs dat helpt onvoldoende. Ik word er echt een beetje wanhopig van
Omdat ik niet heel veel bloed verlies is de novasure geen optie denk ik. Ik zit sinds 3 maanden weer aan de nuvaring maar dat helpt ook niet, de menstruaties zijn alleen wat korter (maar ook regelmatiger). Als iemand tips heeft graag want dit is niet te doen
Ik zou denk ik dan een verwijzing naar de gynaecoloog vragen om te kijken wat de oorzaak is.quote:Op woensdag 4 januari 2023 22:44 schreef MaJo het volgende:
Voor mij werkt de yaz24 of de qlaira goed. Kortere stopweek waardoor de hormonen geen echte kans krijgen. Maar niet het tekort aan goed humeur van continu hormonen (doorslikken, prikpil).quote:Op woensdag 4 januari 2023 22:44 schreef MaJo het volgende:
Verwijzing regelen!quote:Op woensdag 4 januari 2023 22:44 schreef MaJo het volgende:
Misschien juist wel omdat het altijd zo'n geklooi is, maar het aan de buitenkant (hopelijk) niet kan zien? Als ik echt ziek ervan zou zijn, is het anders. Maar ik vind het sowieso erg onprettig, altijd al gehad.quote:Op woensdag 4 januari 2023 22:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maakt je dat echt wat uit? Dat interesseert me echt niets. Het is zoiets natuurlijks, waarom de schaamte?
Ik wil sowieso een afspraak maken met de huisarts om de opties te besprekenquote:
Hier ook verdenking van endometriose want de klachten komen erg overeen. Kijkoperatie gehad en daar bleek uit dat er wel wat kleine plekjes waren maar niet genoeg voor de diagnose (ofzo). Ik zal het nog eens navragen.quote:Op woensdag 4 januari 2023 23:55 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Het ligt er echt aan waar jouw pijn door wordt veroorzaakt. Geen/minder baarmoederslijmvlies wat hoeft worden afgestoten = minder samentrekkingen van de baarmoeder.
Hier werd de gruwelijke pijn veroorzaakt door graad 4 endometriose en adenomyose. Wel extreem veel bloedverlies erbij met chronische bloedarmoede. Novasure was hier dus geen optie, omdat het probleem niet alleen binnenin de baarmoeder aanwezig was.
Vergeten te vermelden: ik heb jaren bij de gynaecoloog gelopen wegens medisch traject en ik ben ook onderzocht (kijkoperatie). Nooit een goede oorzaak gevonden en ze weten dus ook niet zo goed wat ze ermee moeten.quote:Op donderdag 5 januari 2023 08:06 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik zou denk ik dan een verwijzing naar de gynaecoloog vragen om te kijken wat de oorzaak is.
Dit ga ik eens navragen, bedankt!quote:Op donderdag 5 januari 2023 08:23 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Voor mij werkt de yaz24 of de qlaira goed. Kortere stopweek waardoor de hormonen geen echte kans krijgen. Maar niet het tekort aan goed humeur van continu hormonen (doorslikken, prikpil).
Maar de gynaecoloog eens laten meekijken is misschien geen gek idee.
Zie bovenquote:
Even advocaat van de duivel spelen hoor, maar hoe zie je dat precies voor je?quote:Op woensdag 4 januari 2023 22:52 schreef MaJo het volgende:
Ik ben wel echt voor menstruatieverlof. Ik lig er zeker 2 dagen per maand af wegens teveel pijn. Gelukkig kan dat met mijn werk (familiebedrijf) maar ik zou me er zeker ook hard voor maken binnen een groot bedrijf.
Van mij hoeft verlof niet, als ik niet kan werken, meld ik me ziek. Of dat nou met griep is of schreeuwende buikpijn.quote:Op donderdag 5 januari 2023 09:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Even advocaat van de duivel spelen hoor, maar hoe zie je dat precies voor je?
2 dagen verlof per maand, alleen voor jou?
Of voor vrouwen die er last van hebben?
Of voor alle vrouwen?
Of voor iedereen?
Wie gaat die verdubbeling van wettelijk verlof precies betalen?
Ik kan goed begrijpen dat het enorm vervelend is dat je hier zo enorm last van hebt en dat het ook nog chronisch is, niet alleen kun je niet gewoon je dagelijkse dingen doen maar erbovenop heb je ook nog een boel pijn
Echter, als ik zo'n statement lees en ik open het volgende topic
VROUWEN KRIJGEN VEEL MINDER BETAALD DAN MANNEN!!!!!!!!!111111111111
Want ze werken maar 24 uur ipv 40
dan kan ik dat dus niet rijmen.
Oja, en hoe gaan de dames hier precies door het leven zonder OOIT hun geslachtsdeel te benoemen? Dat klinkt bijna als een ondoenlijke sport
Hier ook PDS, soms weet ik ook niet of ik nou ongesteld word of last heb van mijn darmen, zo erg lijkt het op elkaarquote:Op donderdag 5 januari 2023 08:58 schreef Deepfreeze het volgende:
@:MaJo hier ook het vermoeden van endometriose bij de huisarts. Niet zo erg dat het een probleem is, maar wel zwaar irritant. Ook omdat het combineert met mijn PDS. Alleen omdat de eerste behandeling de pil zou zijn, en dit bij mij al werkt, gaan we verder niet meer op zoek naar een definitieve diagnose.
Ik had toen ik jonger was de microgynon. Maar daar had ik nog steeds de helft van het gedoe van in de stopweek, dus nog steeds vervelend. Ook af en toe een doorbraakbloeding. Al klinkt het niet zo erg als bij jou.
Alleen de vrouwen die er last van hebben natuurlijk, met een verwijzing van de gynaecoloog. Maar dat antwoord had je vast al verwacht, volgens mij wil je alleen maar stemming maken. Dat blijkt ook wel uit je latere statement over dat wij zeuren dat we te weinig verdienenquote:Op donderdag 5 januari 2023 09:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Of voor alle vrouwen?
Of voor iedereen?
Ik kan goed begrijpen dat het enorm vervelend is dat je hier zo enorm last van hebt en dat het ook nog chronisch is, niet alleen kun je niet gewoon je dagelijkse dingen doen maar erbovenop heb je ook nog een boel pijn
Oja, en hoe gaan de dames hier precies door het leven zonder OOIT hun geslachtsdeel te benoemen? Dat klinkt bijna als een ondoenlijke sport
Man gespot.quote:Op donderdag 5 januari 2023 09:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Of voor alle vrouwen?
Of voor iedereen?
Is bij ons ook zo.quote:Op donderdag 5 januari 2023 09:48 schreef SQ het volgende:
Ik zat ook in een team, nog niet zo lang geleden, waarin alle mannen TOEVALLIG 1 vakgroep hoger zaten dan de vrouwenzelfde baan, zelfde werk, en nee de mannen hadden niet meer ervaring of skills ofzo.
Ik zeg niet dat het overal zo is, maar het is wel vaak zo.
Ik praat er eigenlijk zelden over.quote:Op donderdag 5 januari 2023 09:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
labiaquote:Op donderdag 5 januari 2023 11:35 schreef Phaidra het volgende:
Suggesties voor alternatieven? Een gewone lip hebben we al, dat is verwarrend. Flapje is het ook niet helemaal...
Ja, true. Maar dat voelt een beetje alsof je over een hematoom praat terwijl je gewoon een blauwe plek hebtquote:Op donderdag 5 januari 2023 11:37 schreef Debsterr het volgende:
[..]
labia. Er is gewoon een goeie naam voor
Ik vloek er vaker mee dan dat ik er over praatquote:Op donderdag 5 januari 2023 10:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik praat er eigenlijk zelden over.
Ik zou ook niet weten in welke context ik met iemand over mijn kut zou moeten praten.
Ik heb ook geen behoefte om over anderen hun kut of lul te praten.
Dat klinkt ook gelijk een stuk ernstiger.quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:43 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja, true. Maar dat voelt een beetje alsof je over een hematoom praat terwijl je gewoon een blauwe plek hebt. Dat iedereen je glazig aankijkt en je het alsnog gedetailleerd moet gaan uitleggen.
Ook kleine plekjes kunnen voor gruwelijk veel pijn zorgen. Zo kan iemand met graad 1 enorm veel last hebben terwijl een ander met graad 4 er niks van voelt. Dat verschilt echt enorm per lichaam.quote:Op donderdag 5 januari 2023 08:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hier ook verdenking van endometriose want de klachten komen erg overeen. Kijkoperatie gehad en daar bleek uit dat er wel wat kleine plekjes waren maar niet genoeg voor de diagnose (ofzo). Ik zal het nog eens navragen.
Wat gebruik jij nu?
Toevallig las ik laatst dit:quote:Op donderdag 5 januari 2023 11:34 schreef SQ het volgende:
Kunnen we het woord "schaamlip" niet ook uitfaseren? Mannen hebben toch ook geen schaamzak?
https://www.nporadio1.nl/(...)74-erotisch-kapitaalquote:De van oorsprong Tunesische kwam naar Nederland vanwege haar liefde voor de schilder Johannes Vermeer. Al snel constateerde ze dat er in Nederland een hoop schaamte is. Dat is al terug te zien in woorden die we voor lichaamsdelen hebben: schaambeen, schaamhaar, schaamlip. "In Tunesië noemen we de schaamlippen van vrouwen paradise gates (paradijsdeuren, red.)."
Spreek voor jezelfquote:Op donderdag 5 januari 2023 11:24 schreef SQ het volgende:
Ja toch wel gek. Bij mannen heb je aan piemel en penis voldoende, en dat vindt iedereen normaal, maar een vulva heeft 40 schaamnamen nodig en dan nog krijgen we het niet uit onze strot
Ik hoop dat ook die blauwe plekken minder zijn na al die operaties van dit jaarquote:Op donderdag 5 januari 2023 12:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Och @:Leandra![]()
Ik heb ook heel vaak blauwe plekken maar geen idee hoe. Laatst telde ik er 7, vooral op mn benen. Of ineens een grote op mn voet. Kijk er niet eens meer van op
Als het daarmee te maken heeft, zal dat toch wel? Weet je al wanneer je voor het eerst onder het mes moet?quote:Op donderdag 5 januari 2023 12:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hoop dat ook die blauwe plekken minder zijn na al die operaties van dit jaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |