Netjes dat je het kan opbrengen om de thermostaat op 16 te houden. Hier lukt me dat echt niet. Staat op 20.5 en als we er niet zijn op 19.5.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Mushanga71 dat zou ook ongeveer mijn gasverbruik in januari zijn in normale tijden. Nu zit ik pas op 7m2 sinds 1 januari maar het is hier in huis dan ook nooit meer warmer dan 16° en douchen is max. 2.5 minuut per persoon. Beetje back to basic dus hier.
Jullie hebben toch best een nieuw (en dus geisoleerd) huis? Zakt het echt naar 16 graden?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Mushanga71 dat zou ook ongeveer
mijn gasverbruik in januari zijn in normale tijden. Nu zit ik pas op 7m2 sinds 1 januari maar het is hier in huis dan ook nooit meer warmer dan 16° en douchen is max. 2.5 minuut per persoon. Beetje back to basic dus hier.
Kan hij dat niet beter met een waxinelichtje doen? Zo deed ik dat ook op die leeftijdquote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:30 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Netjes dat je het kan opbrengen om de thermostaat op 16 te houden. Hier lukt me dat echt niet. Staat op 20.5 en als we er niet zijn op 19.5.
Douchen doen zoon en ik wel razendsnel.
Oh, en zoon gooit steeds het fornuis aan om marshmallows te cremeren. Geen idee wat dat kost
Wow, ik heb de verwarming echt wel lager gezet en ik zit met zo'n heerlijk dik vest en een dekentje waar ik ook zit, maar dan zelfs dan zou bij 16 graden de kou echt in mijn botten gaan zitten.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Mushanga71 dat zou ook ongeveer mijn gasverbruik in januari zijn in normale tijden. Nu zit ik pas op 7m2 sinds 1 januari maar het is hier in huis dan ook nooit meer warmer dan 16° en douchen is max. 2.5 minuut per persoon. Beetje back to basic dus hier.
Ik denk dat jij isolatie een beetje overschatquote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:38 schreef exode het volgende:
[..]
Jullie hebben toch best een nieuw (en dus geisoleerd) huis? Zakt het echt naar 16 graden?
16 graden vind ik om te slapen helemaal prima, mag zelfs nog wel wat frisser, maar in de woonkamer is het 19 en dat vind ik soms al wel fris.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja zeg, waar gaat ons geld dat allemaal heenquote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:41 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik denk dat jij isolatie een beetje overschat16 graden is echt heel netjes als de verwarming al maanden uit staat.
quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Kan hij dat niet beter met een waxinelichtje doen? Zo deed ik dat ook op die leeftijd
Ik denk dat ze het waxinelichtje voor de marshmallows bedoeldequote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:56 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]Vrees dat er dan weinig van de bovenverdieping overblijft
Hij heeft nu wel een elektrische verwarming die hij even aan kan zetten, mocht het nodig zijn.
Ik ga richting dochter. Route zit in mijn hoofd
Ons huis komt uit 2011. Het is wel een hoekhuis, dus geen warmte van de buren aan één kant.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:38 schreef exode het volgende:
[..]
Jullie hebben toch best een nieuw (en dus geisoleerd) huis? Zakt het echt naar 16 graden?
Nee ik start met tellen zodra de kraan open gaat. Vaak heb ik nog wel een halve minuut over. Alleen op de dagen dat ik mijn haar was heb ik soms de volledige tijd nodig, maar gewoon even afspoelen en soppen is echt in 1.5 minuut wel gebeurd. Mijn man wacht overigens wel tot de kraan warm is voor zijn tijd in gaat en zelfs daar houdt hij zich niet aan.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Wow, ik heb de verwarming echt wel lager gezet en ik zit met zo'n heerlijk dik vest en een dekentje waar ik ook zit, maar dan zelfs dan zou bij 16 graden de kou echt in mijn botten gaan zitten.
En 2,5 minuut douchen? Hoe was je je haar dan? Of begin je pas te tellen als het water warm is? Bij mij gaat er helaas heel wat water verloren omdat ik echt ver weg bij de boiler vandaan zit. Meestal ben ik met 3,5 minuut ook wel echt klaar, maar veel sneller dan dat kan ik echt niet hoor
Wij hebben bijna elke avond de haard aan, dan is het hier 23 graden in de woonkamer. De verwarming is overdag wel aan, maar maximaal 19 graden.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 13:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ons huis komt uit 2011. Het is wel een hoekhuis, dus geen warmte van de buren aan één kant.
We stoken op dit moment echt heel weinig, max. 2.5 uur per dag en alleen 's avonds. Afhankelijk van of we het koud hebben gaat de verwarming wel of niet aan. Op dit moment is het 15.7 graden na 2 dagen helemaal niet stoken. De lagere temperatuur went vanzelf. Mijn kinderen lopen hier ook gewoon nog in blote bast en zonder sokken rond. Dat is mij te koud, maar met een oodie en fleece dekentje op de bank voelt het echt niet koud.
Tijdens de vorstperiode koelde het hier af tot ongeveer 12 graden, want ook toen stookten we maar 2.5 uur per dag of sloeg de verwarming aan bij 12 graden, kouder leek me niet echt een strak plan namelijk. Bij die temperatuur zie je wel van die rookpluimpjes van je drol omhoog komen ontdekten de kinderen, vonden ze supergrappig.
[..]
Nee ik start met tellen zodra de kraan open gaat. Vaak heb ik nog wel een halve minuut over. Alleen op de dagen dat ik mijn haar was heb ik soms de volledige tijd nodig, maar gewoon even afspoelen en soppen is echt in 1.5 minuut wel gebeurd. Mijn man wacht overigens wel tot de kraan warm is voor zijn tijd in gaat en zelfs daar houdt hij zich niet aan.
Wtf, doe je altijd verven dan of woon je in centrum Amsterdam?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 13:49 schreef Vanyel het volgende:
Zeg dat, ik ga normaal eens in de 6, 7 weken. Kost me bijna 50 piek per keer
Nee en Nee. Alleen knippen. In Utrecht.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 13:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Wtf, doe je altijd verven dan of woon je in centrum Amsterdam?
Ik betaal in dit durp iets van 23 euro
Echt...quote:Op vrijdag 6 januari 2023 13:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee en Nee. Alleen knippen. In Utrecht.
Arme jij @BE. Ik ken de term ook nog wel idd. En oja, ik moet niet alleen vaker, vaak is het nog eens veel. Ik vraag me werkelijk af, waar ik het al die tijd heb verstopt bij wijze van.quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:45 schreef BE het volgende:
Leuk om terug te lezen:
https://mycroft.fok.nl/?query=prostaglandinges
Found it!
Sugar in OUD / OUDpuzzel the afterparty!
Of althans, de referentie eraan in haar bevallingsverhaal.
Sjee, blast from the past met al die oldbie namen!![]()
En ik vraag me serieus af hoe sneu het is dat ik hier nog steeds rondhang.![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |