Moeten ze gaan werken deed ik ook.quote:Op maandag 2 januari 2023 16:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat het voor die jeugd niet te betalen is in de kroeg én vrijwel alle uitgaansgelegenheden voor de jeugd verdwenen zijn. Voor de 25 plusser is dat prima te betalen (ook al is een stapavondje nu eerder 100 euro dan 50 euro).
5 is al veel je gaat niet al die investeringen doen om zoiets te mogen doen voor 1 avond per jaar.quote:Op maandag 2 januari 2023 17:18 schreef RipCity het volgende:
[..]
Echt hoor hoe vaak je dit argument wel hoort van die nobuddies. Wonen waarsch. zelf in Amsterdam en denken dan dat half Nederland maar daarheen moet komen of naar rotterdam om een show te zien. Je gaat echt niet meer dan 5-10 shows in NL krijgen dus de rest zit dan doods voor de tv af te tellen tot ze om 00:05 naar bed kunnen zoals in andere landen.
Nederland heeft een landoppervlak van zo'n 30.000km2... Op elke 2 km een show is 15.000 shows ofzo?quote:Op maandag 2 januari 2023 17:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is alleen maar leuk als het max. 10 minuten fietsen is en gratis.
Als handhaving een probleem is voor justitie, kan men veel geld besparen door justitie op te doeken. En het bespaarde geld geven aan de mensen die niet tegen harde knallen kunnen, zodat die tijdens de jaarwisselingen op vakantie kunnen naar rustigere oorden.quote:Op maandag 2 januari 2023 17:54 schreef MissionPhailed het volgende:
De 'vuurwerkcultuur' tijdens O&N is te sterk geworteld in onze maatschappij om ter ziele te gaan bij het eerste de beste verbod. Mocht er een algeheel verbod komen tijdens de aankomende jaarwisseling, dan krijg je een scenario als in 2020-2021 & 2021-2022 waarin er alsnog een hoop vuurwerk de lucht ingaat omdat er diverse manieren zijn om gemakkelijk aan vuurwerk te komen. Handhaving hierop is simpelweg een onmogelijke taak. Het door sommigen gedroomde ideaalbeeld van het 'vieren' van een jaarwisseling in een kringetje met een kopje biologische thee is hoe dan ook nog veraf ...
Grote knallers bij de Big Bazarquote:Op maandag 2 januari 2023 18:33 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik echt niet begrepen heb dit jaar is dat heel jonge kinderen hier al weken met allerlei vuurwerk liepen te gooien. Echt vuurwerk. Geen sterretjes, maar grote knallers. Toen ik aan een paar kids van een jaar of 9 hooguit 10 vroeg of hun ouders dit wel wisten en goed vond zeiden ze; ja hoor. En toen ik vroeg waar ze het dan kochten zeiden ze bij De Big bazar. Ongelofelijk dat die ouders dat goed vinden.
Bij de Big Bazar kun je geen grote knallers kopenquote:Op maandag 2 januari 2023 18:33 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik echt niet begrepen heb dit jaar is dat heel jonge kinderen hier al weken met allerlei vuurwerk liepen te gooien. Echt vuurwerk. Geen sterretjes, maar grote knallers. Toen ik aan een paar kids van een jaar of 9 hooguit 10 vroeg of hun ouders dit wel wisten en goed vond zeiden ze; ja hoor. En toen ik vroeg waar ze het dan kochten zeiden ze bij De Big bazar. Ongelofelijk dat die ouders dat goed vinden.
Hoe kan je nu zeggen dat mijn redenatie scheef is en daarna alweer komen met die aanname over illegaal vuurwerk? Doe je dit nu als grapje?quote:Op maandag 2 januari 2023 16:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jouw redenatie is gewoon scheef. Het argument is niet "ja maar dit, ja maar dat." Dat probeer je er steeds van te maken. Het argument voor behoud van legaal vuurwerk is heel helder: het geeft een grote groep mensen plezier en zij kunnen er verantwoordelijk mee omgaan. Dat er dan een paar idioten zijn die met illegaal vuurwerk overlast/ongelukken veroorzaken, ga je niet oplossen door legaal vuurwerk te verbieden.
Voor alcohol inderdaad dezelfde voorwaarden. Eens. Dus die vervolgvraag hoeft niet gesteld te worden en de aanname is alweer helemaal verkeerd. Ik ben het ermee eens. Moet ik nu ik elke zoveel posts weer de alcohol-afleidingsmanoeuvre negeren?quote:Wat voorstanders van het behoud van legaal vuurwerk wel doen, is de vergelijking trekken met alcohol. Als voorstanders van een totaalverbod als argument aandragen dat het schade en letsel voorkomt en dus beter is voor iedereen, wordt hen de vraag gesteld of ze ook zo over alcohol denken, omdat dat veel meer schade berokkent. Het hele jaar door. Zo niet, dan is de vervolgvraag waarom dat wel voor legaal vuurwerk zou moeten gelden en niet voor alcohol. Waarom ligt dat anders? Dat is een legitieme vraag wanneer je het een wel.wolt verbieden en het andere niet.
Ja, dat stond voor oud en nieuw al lang vast dat ze dit standpunt in zouden gaan nemen. Denk dat ze flink hebben lopen balen dat de jaarwisseling relatief rustig was.quote:Op maandag 2 januari 2023 18:19 schreef RedFever007 het volgende:
Opzetje Politie en D66 voor het verder indammen van vrijheden is weer gelukt![]()
Wat snappen de tegenstanders dan niet van dat veel te luidruchtig feest waarbij door middel van luid geknal de fictieve boze geesten moeten worden verdreven?quote:Op maandag 2 januari 2023 19:15 schreef Nattekat het volgende:
Weet je wat het probleem is? Tegenstanders en populistische politici snappen niets van vuurwerk, zij denken dat het allemaal hetzelfde is en dat een verbod alles magisch oplost. En in onze gepolariseerde maatschappij neem je natuurlijk niets meer aan dat tegen je initiële standpunt in gaat, dus blijft dit in een cirkel gaan.
Leef en laten leven. Als we alles gingen verbieden wat iemand niet leuk vindt, zou dit een enorm saai kutland worden. Je lijkt wel een verwende kutkoter die zijn zin een keertje niet krijgt.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:23 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat snappen de tegenstanders dan niet van dat veel te luidruchtig feest waarbij door middel van luid geknal de fictieve boze geesten moeten worden verdreven?
Jij zei dat "er geen sterke rationele argumenten aan te dragen zijn waarom vuurwerk absoluut in stand gehouden moet worden" en dat daarom "argumenten worden bedacht" zoals "ja maar alcohol, ja maar die". Ik geef dus aan dat die "ja maar alcohol" niet het argument is, dat maak jij ervan.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe kan je nu zeggen dat mijn redenatie scheef is en daarna alweer komen met illegaal vuurwerk? Doe je dit nu als grapje?
Ik begrijp het verschil en ik leg mijn bezwaren bij beide uit en toch blijf jij doen als alleen illegaal vuurwerk het probleem is. Jij bent dus zoals je zelf geeft 'scheef'.
Die 'ja maar dit' en 'ja maar dat' zie je in dit topic. Moet ik als lezer dat negeren of is dat aan de boodschapper? Heck de grootste vuurwerkliefhebber kick het topic met een nieuwsbericht wat alleen over alcohol tijdens O&N gaat...
Oké, je bent dus ook voor een totaalverbod op alcohol. Dat is prima, dan ben je ook consequent. De tegenstanders van zulke verboden (waaronder ik) zijn dus van mening dat mensen ook nog een bepaalde mate van zelfbeschikking zouden moeten hebben over bepaalde zaken. Ja, er zitten risico's aan en ja, er zijn mensen die er niet verantwoord mee om kunnen gaan waardoor er narigheid uit voortkomt. Helaas, dat is het leven. Dat betekent niet dat alles dat risico's oplevert maar verboden zou moeten worden voor iedereen, omdat er een kleine groep is die er niet mee om kan gaan.quote:Voor alcohol inderdaad dezelfde voorwaarden. Eens. Dus die vervolgvraag hoeft niet gesteld te worden en de aanname is alweer helemaal verkeerd. Ik ben het ermee eens. Moet ik nu ik elke zoveel posts weer de alcohol-afleidingsmanoeuvre negeren?
Herkenbaar. Hier is dat ook al jaren zo. Er is er ooit eentje door de politie betrapt, al bijna tien jaar geleden, en toen was de reactie van de ouders dat ze zwaar verontwaardigd waren dat hun Henkie "eruit gepikt" was. In plaats van dat ze de boodschap snapten...quote:Op maandag 2 januari 2023 18:33 schreef Lavenderr het volgende:
Lijkt me voor beide partijen het geval?quote:Op maandag 2 januari 2023 19:15 schreef Nattekat het volgende:
Weet je wat het probleem is? Tegenstanders en populistische politici snappen niets van vuurwerk, zij denken dat het allemaal hetzelfde is en dat een verbod alles magisch oplost. En in onze gepolariseerde maatschappij neem je natuurlijk niets meer aan dat tegen je initiële standpunt in gaat, dus blijft dit in een cirkel gaan.
Denk het niet: https://nos.nl/artikel/24(...)kamer-is-nog-niet-omquote:Op maandag 2 januari 2023 19:52 schreef Glazenmaker het volgende:
Volgend jaar weer een knallend feest
D66 doet meestal het tegenovergestelde van wat ze roepen, dat zit wel goed dus.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:55 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Denk het niet: https://nos.nl/artikel/24(...)kamer-is-nog-niet-om
Maar inderdaad wat ze zeggen.
Dat tuig met illegaal vuurwerk: dat is de hele ellende.
Dat volk dat hier in de straat auto's en ramen vernielde met zware cobra bommen en consorte.
En of je dat tegenhoudt? Ik denk het niet. Hooguit als ze een hand missen na een explosie
Als dat verbod er komt zal er vast iets minder afgestoken worden, maar echt 0 kans dat het geen knallend feest gaat worden hoor.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:55 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Dat volk dat hier in de straat auto's en ramen vernielde met zware cobra bommen en consorte.
En of je dat tegenhoudt? Ik denk het niet. Hooguit als ze een hand missen na een explosie
Als ze iets kunnen verbieden wat binnen de grachtengordel toch al kut gevonden werd, kun je van ze op aan hoor.quote:Op maandag 2 januari 2023 20:00 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
D66 doet meestal het tegenovergestelde van wat ze roepen, dat zit wel goed dus.
Dan komt er nog meer (nu) illegaal spul in handen van de onruststokers, want alle regulering is nu weg, en is de overlast hetzelfde. Ondertussen heeft die leuke oom die altijd voor een mooi spektakel zorgt niets meer. Een verbod is geen oplossing, maar het echte probleem oplossen is natuurlijk te ingewikkeld en win je geen zieltjes mee.quote:Op maandag 2 januari 2023 20:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als dat verbod er komt zal er vast iets minder afgestoken worden, maar echt 0 kans dat het geen knallend feest gaat worden hoor.
Men kan toch een compromis proberen te vinden tussen tegenstanders en voorstanders van het luid geknal om denkbeeldige boze geesten te verdrijven? Alhoewel het moeilijk is om serieus te blijven, tijdens een overleg met voorstanders van het luid geknal om denkbeeldige boze geesten te verdrijven.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leef en laten leven. Als we alles gingen verbieden wat iemand niet leuk vindt, zou dit een enorm saai kutland worden. Je lijkt wel een verwende kutkoter die zijn zin een keertje niet krijgt.
Lijkt mij ook, de hoeveelheid illegaal vuurwerk groeit in een keer enorm alleen de totale hoeveelheid vuurwerk zal dalenquote:Op maandag 2 januari 2023 20:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan komt er nog meer (nu) illegaal spul in handen van de onruststokers, want alle regulering is nu weg, en is de overlast hetzelfde. Ondertussen heeft die leuke oom die altijd voor een mooi spektakel zorgt niets meer. Een verbod is geen oplossing, maar het echte probleem oplossen is natuurlijk te ingewikkeld en win je geen zieltjes mee.
Natuurlijk daalt de totale hoeveelheid vuurwerk als het legale deel niet meer toegestaan is.quote:Op maandag 2 januari 2023 20:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, de hoeveelheid illegaal vuurwerk groeit in een keer enorm alleen de totale hoeveelheid vuurwerk zal dalen
Hoe denk jij dat zich dit ontwikkelt in de komende vijftien jaar?
En je hoeft je ivm de D66 rechters toch geen reet aan te trekken van een eventueel verbod...quote:Op maandag 2 januari 2023 20:00 schreef MichaelScott het volgende:
D66 doet meestal het tegenovergestelde van wat ze roepen, dat zit wel goed dus.
Komt die weer met hand of vingers missen, hoeveel zijn het er dit jaar? 4?quote:Op maandag 2 januari 2023 19:55 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Dat is er toch al? 1 avond per jaar mag het, de overige avonden niet.quote:Op maandag 2 januari 2023 20:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Men kan toch een compromis proberen te vinden tussen tegenstanders en voorstanders van het luid geknal om denkbeeldige boze geesten te verdrijven? Alhoewel het moeilijk is om serieus te blijven, tijdens een overleg met voorstanders van het luid geknal om denkbeeldige boze geesten te verdrijven.
Ik probeer niet te pochen/brallen/pronken/pralen met mijn intellect. Maar ik zie dat jij er blijkbaar ook wat van kanquote:Op maandag 2 januari 2023 21:04 schreef Repentless het volgende:
[..]
Natuurlijk daalt de totale hoeveelheid vuurwerk als het legale deel niet meer toegestaan is.
Zeker. Beperk het bijvoorbeeld tot één dagje waarop het mag, of desnoods zelfs maar één avond, en daarbuiten mag het dan niet. Hebben de tegenstanders van vuurwerk dus heel ruim hun zin, want het mag nagenoeg nooit, en de voorstanders van vuurwerk hebben een paar uur per jaar toch ook even hun zin. Probleem opgelostquote:Op maandag 2 januari 2023 20:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Men kan toch een compromis proberen te vinden tussen tegenstanders en voorstanders van het luid geknal om denkbeeldige boze geesten te verdrijven? Alhoewel het moeilijk is om serieus te blijven, tijdens een overleg met voorstanders van het luid geknal om denkbeeldige boze geesten te verdrijven.
Dat probeer ik ook niet. Dat heeft hier toch allemaal niks mee te maken?quote:Op maandag 2 januari 2023 21:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik probeer niet te pochen/brallen/pronken/pralen met mijn intellect. Maar ik zie dat jij er blijkbaar ook wat van kan![]()
trouwens, had jij de vraag niet gezien?
Ik heb niet met gereageerd omdat het een soort van semantische discussie werd en ik heb daar geen zin in. En nu ontvang ik deze reactie van jou en gebeurt het toch. Heel die post van mijn ging om die vraag en niet om die inderdaad kinderlijk eenvoudige constatering, dat was alleen de inleiding voor die vraag....quote:Op maandag 2 januari 2023 21:18 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat probeer ik ook niet. Dat heeft hier toch allemaal niks mee te maken?
Ik geef alleen aan dat het nogal logisch is dat de totale hoeveelheid vuurwerk zal dalen wanneer het legale deel wordt verboden. Dat is slechts een constatering, verder zeg je er niets mee.
Ik had de vraag wel gezien, maar die stelde je toch niet aan mij? Je antwoordde verder ook niet op mijn eerdere reactie op jou.
Mja, met dat verschil dat er 365 dagen per jaar mensen aan het klussen zijn en vuurwerk slechts enkele uren per jaar is toegestaan. Dus tot zover de vergelijking.quote:Op maandag 2 januari 2023 21:07 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Komt die weer met hand of vingers missen, hoeveel zijn het er dit jaar? 4?
Met klussen gaan er honderden verloren.
Klium:quote:Op maandag 2 januari 2023 21:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Mja, met dat verschil dat er 365 dagen per jaar mensen aan het klussen zijn en vuurwerk slechts enkele uren per jaar is toegestaan. Dus tot zover de vergelijking.
JA het aantal is meer dan 4 JA en minder dan 100.
Dat zijn er meer dan 30 per dag!quote:In tabel 1 is te zien dat in 2018 11.100 SEH-bezoeken in Nederland hebben plaatsgevonden onder personen vanaf 5 jaar i.v.m. letsel door een ongeval bij het klussen. Hiervan werden 7.200 SEH-bezoeken gebracht i.v.m. licht letsel en 4.000 SEH-bezoeken i.v.m. ernstig letsel
300 Per maand...quote:Op maandag 2 januari 2023 21:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Mja, met dat verschil dat er 365 dagen per jaar mensen aan het klussen zijn en vuurwerk slechts enkele uren per jaar is toegestaan. Dus tot zover de vergelijking.
JA het aantal is meer dan 4 JA en minder dan 100.
https://www.bnnvara.nl/ka(...)elukken-in-nederlandquote:Dit voorjaar zijn er per maand 300 klusongelukken voorgekomen. Klussers, meestal mannen, kunnen vaak niet goed omgaan met gereedschap en raken daardoor regelmatig zwaargewond aan hun handen.
Stop nou maar. Hoe vaak komt het voor dat hulpverleners zoals agenten en volstrekt andere onschuldige voorbijgangers door een klusser het ziekenhuis in moeten.quote:Op maandag 2 januari 2023 21:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Klium:
[..]
Dat zijn er meer dan 30 per dag!
Ik zeg klussen verbieden voor amateurs en alleen door professionals laten uitvoeren.
Je bedoelt zeker nog steeds dat kind dat een Cobra heeft opgeraapt? Heb ik je al eerder naar gevraagd, maar antwoord ho maar natuurlijk. Die shit is al verboden én wordt amper op gehandhaafd.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
En laten klussers ook altijd hun troep achter zodat kinderen een dag later ernstig gewond raken, zo ernstig dat sprake is amputatie.
Dan komt die zo wel weer met Duitsland waar F2 knallers gewoon verkocht mogen worden en als ze gevuld zijn met 3 gram buskruit vallen ze gewoon onder F2. Maar ja dan moet je wel de wetgeving gaan googlen en dat doen de meeste niet vanwege hun blinde haat naar vuurwerk.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je bedoelt zeker nog steeds dat kind dat een Cobra heeft opgeraapt? Heb ik je al eerder naar gevraagd, maar antwoord ho maar natuurlijk. Die shit is al verboden én wordt amper op gehandhaafd.
Hoe gaat het verder verbieden van siervuurwerk daar ook maar IETS aan bijdragen, geef daar nou eindelijk eens antwoord op. Net zoals dat het verbieden van siervuurwerk niets maar dan ook niets gaat bijdragen aan het voorkomen van rellen tegen de politie.
Je doet alsof het maar 1 kind is. Er lagen in Rotterdam 17 personen bij de oogafdeling, in Den Haag 4 op bij het brandwondencentrum, tel alles maar op.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je bedoelt zeker nog steeds dat kind dat een Cobra heeft opgeraapt? Heb ik je al eerder naar gevraagd, maar antwoord ho maar natuurlijk. Die shit is al verboden én wordt amper op gehandhaafd.
Hoe gaat het verder verbieden van siervuurwerk daar ook maar IETS aan bijdragen, geef daar nou eindelijk eens antwoord op. Net zoals dat het verbieden van siervuurwerk niets maar dan ook niets gaat bijdragen aan het voorkomen van rellen tegen de politie.
Semantische discussie? Totaal niet. Jij zegt dat hier als argument "ja maar alcohol" wordt aangedragen omdat er volgens jou verder geen rationele argumenten zijn. Ik geef aan dat "ja maar alcohol" helemaal het argument niet is, dus dat heeft niets met semantiek te maken.quote:Op maandag 2 januari 2023 21:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb niet met gereageerd omdat het een soort van semantische discussie werd en ik heb daar geen zin in. En nu ontvang ik deze reactie van jou en gebeurt het toch. Heel die post van mijn ging om die vraag en niet om die inderdaad kinderlijk eenvoudige constatering, dat was alleen de inleiding voor die vraag....
De politiek gaat bij een vuurwerkverbod echt niet verwachten dat de 'problemen' in een jaar of in twee jaar opgelost zijn. Het zal lange termijn besluit zijn.
Hoe werkt dat precies?quote:Op maandag 2 januari 2023 22:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dan komt die zo wel weer met Duitsland waar F2 knallers gewoon verkocht mogen worden en als ze gevuld zijn met 3 gram buskruit vallen ze gewoon onder F2. Maar ja dan moet je wel de wetgeving gaan googlen en dat doen de meeste niet vanwege hun blinde haat naar vuurwerk.
Nee want die zijn wel verboden in Duitsland. Je hebt verschillende versies. Je hebt verschillende vuurwerkfabrieken in Europa staan die zowel consumenten vuurwerk als prof vuurwerk maken. De Cobras die legaal in Duitsland verkocht worden bevatten maar 3 gram buskruit geen flash of zilverkruit wat veel krachtiger is omdat het sneller ontbrand. F2 knallers mogen flash/zilverkruit bevatten maar maximaal 0,5 gram. Maar in Duitsland is dat verboden, in België is dat wel toegestaan. Dus die F4 Cobras komen gewoon via de illegale handel Nederland binnen en niet via Duitse of Belgische vuurwerkwinkel. 8 a 10 jaar geleden kon je ze nog wel is in België onder de toonbank kopen maar al die adressen zijn daar mee gestopt of gepakt.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Hoe werkt dat precies?
Een cobra kun je blijkbaar kopen als F2 vuurwerk, maar die dingen bevatten dan opeens honderden grammen aan flitspoeder?
Ik zal je uitleggen hoe dat precies werktquote:Op maandag 2 januari 2023 22:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Hoe werkt dat precies?
Een cobra kun je blijkbaar kopen als F2 vuurwerk, maar die dingen bevatten dan opeens honderden grammen aan flitspoeder?
never mind; een Cobra 6 is eigenlijk categorie F4.
Maar dan zou het illegale vuurwerk van buiten de EU moeten komen.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee want die zijn wel verboden in Duitsland. Je hebt verschillende versies. Je hebt verschillende vuurwerkfabrieken in Europa staan die zowel consumenten vuurwerk als prof vuurwerk maken. De Cobras die legaal in Duitsland verkocht worden bevatten maar 3 gram buskruit geen flash of zilverkruit wat veel krachtiger is omdat het sneller ontbrand. F2 knallers mogen flash/zilverkruit bevatten maar maximaal 0,5 gram. Maar in Duitsland is dat verboden, in België is dat wel toegestaan. Dus die F4 Cobras komen gewoon via de illegale handel Nederland binnen en niet via Duitse of Belgische vuurwerkwinkel. 8 a 10 jaar geleden kon je ze nog wel is in België onder de toonbank kopen maar al die adressen zijn daar mee gestopt of gepakt.
F4 vuurwerk mag gewoon gemaakt en geïmporteerd worden als je de juiste papieren ervoor hebt. Wat denk je dat er bij een vuurwerkshow geschoten, wordt F1 vuurwerk? Als ze via Duitsland komen dan is dat niet via de legale manier en zeker niet via de vuurwerkwinkels in Duitsland.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Maar dan zou het illegale vuurwerk van buiten de EU moeten komen.
Waar bij mij de verbazing in zit is dat er een CE keurmerk op zo'n cobra zit. De fabrikant van de Cobra zit in Italië.
Ik denk toch dat er F4 Cobras uit Duitsland komen.
Nee. nee, nee, zo makkelijk kom je er niet van af. Je claimde dat een 13-jarig kind verminkt was door legaal vuurwerk, dus kom maar te berde met dat kind dan.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Je doet alsof het maar 1 kind is. Er lagen in Rotterdam 17 personen bij de oogafdeling, in Den Haag 4 op bij het brandwondencentrum, tel alles maar op.
Ik heb inderdaad verder geen antwoord over de eerdere vraag.
Het mag wat mij betreft een totaalverbod op vuurwerk zijn zodat er (enige vorm van) handhaving is in de zin dat er niet 25 kg toegestaan is. Want iedereen haalt z'n zooi over de grens, dat blijft. Echter kan de politie nu gewoon niets. Het is van de zotte dat de brandweer in de grote steden niet eens uitrukt zonder politiebegeleiding.
Toch gek dat er dan van die Cobras opduiken waar extreem veel flitspoeder in zit. En dat ligt dan onder een bed in een slaapkamer.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
F4 vuurwerk mag gewoon gemaakt en geïmporteerd worden als je de juiste papieren ervoor hebt. Wat denk je dat er bij een vuurwerkshow geschoten, wordt F1 vuurwerk? Als ze via Duitsland komen dan is dat niet via de legale manier en zeker niet via de vuurwerkwinkels in Duitsland.
Detail. Dat het kwam door een cobra lees ik ook nu pas.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee. nee, nee, zo makkelijk kom je er niet van af. Je claimde dat een 13-jarig kind verminkt was door legaal vuurwerk, dus kom maar te berde met dat kind dan.
'Dat dit vuurwerk al verboden is, is slechts 'een detail', maar laten we de rest ook verbieden, dan had deze jongen wel zijn vingers gehouden'quote:Op maandag 2 januari 2023 22:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Detail. Dat het kwam door een cobra lees ik ook nu pas.
Maar moet nu wel twee vingers missen.
yup. De huidige regelgeving is onhoudbaar. Dit mag wel en dat mag niet.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:50 schreef Zelva het volgende:
[..]
'Dat dit vuurwerk al verboden is, is slechts 'een detail', maar laten we de rest ook verbieden, dan had deze jongen wel zijn vingers gehouden'
quote:Op maandag 2 januari 2023 23:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
yup. De huidige regelgeving is onhoudbaar. Dit mag wel en dat mag niet.
Resultaat is de tyfuszooi waar we nu in zitten. Geef het 5 of 10 jaar en men weet niet anders dan dat er geen consumentenvuurwerk meer is. Een mooie professionele vuurwerkshow is niets mis mee.
Als je dan helemaal idolaat bent kan je altijd nog pyrotechnicus worden.
Dit. Het is dezelfde redenering als zeggen dat de hele bebouwde kom 30-zone maken spontaan zorgt voor minder verkeersdoden.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:07 schreef Zelva het volgende:
[..]Ik ben helemaal niet idolaat, ik doe niets met vuurwerk. Ik erger me alleen mateloos aan mensen die denken dat verbieden iets gaat oplossen, terwijl dat bewezen niet zo is.
Ben ook niet dol op verbieden alleen wat is het alternatief?quote:Op maandag 2 januari 2023 23:07 schreef Zelva het volgende:
[..]Ik ben helemaal niet idolaat, ik doe niets met vuurwerk. Ik erger me alleen mateloos aan mensen die denken dat verbieden iets gaat oplossen, terwijl dat bewezen niet zo is.
zolang er geen verandering van regelgeving komt, valt er helemaal niets te implementeren.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:11 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dit. Het is dezelfde redenering als zeggen dat de hele bebouwde kom 30-zone maken spontaan zorgt voor minder verkeersdoden.
Als je alleen beleid gaat veranderen 'van boven' verandert er niets als je dat beleid niet implementeert.
Laten we eens beginnen met de bestaande regelgeving te implementeren die dit 11-jarige jochie had kunnen redden.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
zolang er geen verandering van regelgeving komt, valt er helemaal niets te implementeren.
De klootzakken die in november al lopen te knallen oppakken en harder straffen. De ouders aanpakken, financieel. Het is godverdomme hemeltergend dat de bekende jeugd zich te buiten gaat, ouders hebben geen idee. Handhaaf nu eerst eens dat. Een verbod is echt onwerkbaar en niet te handhaven. In de kleine dorpen en steden zijn nauwelijks problemen maar die lijden wel onder de grote problemen in de grote steden. Reddeloos verloren, dat zijn we. Geen enkele grip meer op de samenlevingquote:Op maandag 2 januari 2023 23:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ben ook niet dol op verbieden alleen wat is het alternatief?
Nou, laten we eens beginnen met handhaven van de zaken die daadwerkelijk gevaar en/of overlast opleveren. Vrijwel alles wat dat doet is namelijk allang verboden.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ben ook niet dol op verbieden alleen wat is het alternatief?
En laten we dan eerst eens beginnen bij de politie die door alle bezuinigingen vleugellam is gemaakt en waardoor de pakkans nagenoeg nul is, voordat iedereen weer gaat schuimbekken over D66-rechters.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:16 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
De klootzakken die in november al lopen te knallen oppakken en harder straffen. De ouders aanpakken, financieel. Het is godverdomme hemeltergend dat de bekende jeugd zich te buiten gaat, ouders hebben geen idee. Handhaaf nu eerst eens dat. Een verbod is echt onwerkbaar en niet te handhaven. In de kleine dorpen en steden zijn nauwelijks problemen maar die lijden wel onder de grote problemen in de grote steden. Reddeloos verloren, dat zijn we. Geen enkele grip meer op de samenleving
Dat uit zich nu (wederom) in de roep om verbod op vuurwerk. Symbool bestrijding en maskering van een heel groot probleem dat zich als een olievlek gaat uitbreiden de komende jaren/decennia
Wat is dit nou voor onzin? Omdat het ene legaal is en het andere niet, moet je alles maar verbieden want anders werkt het niet? Wat is de redenatie hierachter?quote:Op maandag 2 januari 2023 23:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
yup. De huidige regelgeving is onhoudbaar. Dit mag wel en dat mag niet.
Resultaat is de tyfuszooi waar we nu in zitten. Geef het 5 of 10 jaar en men weet niet anders dan dat er geen consumentenvuurwerk meer is. Een mooie professionele vuurwerkshow is niets mis mee.
Als je dan helemaal idolaat bent kan je altijd nog pyrotechnicus worden.
Van wat ik begrijp is het voor de politie onmogelijk om de huidige regelgeving qua vuurwerk te handhaven.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor onzin? Omdat het ene legaal is en het andere niet, moet je alles maar verbieden want anders werkt het niet? Wat is de redenatie hierachter?
Vuurwerk naar een agent gooien is nu ook al verboden. Ongeacht de categorie, al is het een sterretje. Wat wil je doen, twee keer verbieden?quote:Op maandag 2 januari 2023 23:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Van wat ik begrijp is het voor de politie onmogelijk om de huidige regelgeving qua vuurwerk te handhaven.
Kan ik mij wat bij voorstellen. Als iemand een stuk vuurwerk naar jou toe smijt, kijk jij dan of dat een stuk vuurwerk is uit categorie F2 of F4?
Bovendien, als illegaal vuurwerk is afgegaan dan is de persoon die dat afsteekt toch alweer verdwenen.
In Den Haag kreeg de politie een cobra en daarna siervuurwerk naar zich toe gegooid.
(bron: op1)
Als iemand zou moeten weten hoe het beter kan dat is het wel de politiechef zelf. Ze gaan er niet over maar geven wel het advies.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vuurwerk naar een agent gooien is nu ook al verboden. Ongeacht de categorie, al is het een sterretje. Wat wil je doen, twee keer verbieden?
Jezus Christus zeg, het ging over een jongetje dat vingers kwijt was door illegaal vuurwerk en nu begin je ineens over vuurwerk naar iemand of naar de politie smijten.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Van wat ik begrijp is het voor de politie onmogelijk om de huidige regelgeving qua vuurwerk te handhaven.
Kan ik mij wat bij voorstellen. Als iemand een stuk vuurwerk naar jou toe smijt, kijk jij dan of dat een stuk vuurwerk is uit categorie F2 of F4?
Bovendien, als illegaal vuurwerk is afgegaan dan is de persoon die dat afsteekt toch alweer verdwenen.
In Den Haag kreeg de politie een cobra en daarna siervuurwerk naar zich toe gegooid.
(bron: op1)
De vraag was hoe je illegaal vuurwerk kunt bestrijden.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jezus Christus zeg, het ging over een jongetje dat vingers kwijt was door illegaal vuurwerk en nu begin je ineens over vuurwerk naar iemand of naar de politie smijten.
Dat is sowieso al verboden, waar je ook mee smijt. De intentie is dan om iemand te verwonden, waar je dat dan ook mee doet. Als jij neergestoken wordt, kijk je dan eerst of het een vlindermes of stiletto is of gewoon een keukenmes van Blokker?
Dan heb je het alleen over de situatie na 31 december 18.00 uur, waar is de handhaving voor die tijd dan? Dat is dan toch heel makkelijk? Wat let ze? Waarom verwacht je als ze het zo'n beetje de hele maand december niet lukt om ook maar iets aan handhaving te doen, dat dat dan met een verbod op acht uurtjes siervuurwerk opeens wel gaat lukken?quote:Op maandag 2 januari 2023 23:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Als iemand zou moeten weten hoe het beter kan dat is het wel de politiechef zelf. Ze gaan er niet over maar geven wel het advies.
Hoe kan je nou iemand in z'n kraag grijpen vanwege een incident als de jongens naast hem nog wel categorie 2 vuurwerk mogen afsteken. Resultaat is dat er helemaal niet zal worden ingegrepen.
Dat gaat meer over de schaal dan over de onduidelijkheid van de regelgeving.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De vraag was hoe je illegaal vuurwerk kunt bestrijden.
Zo kom je op handhaving. Handhavers geven duidelijk aan dat er met de huidige regelgeving niet valt te werken.
In 2020 en 21 was vuurwerk verboden. Heb jij geen vuurwerk gezien?quote:Op maandag 2 januari 2023 23:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Zo kom je op handhaving. Handhavers geven duidelijk aan dat er met de huidige regelgeving niet valt te werken.
Wel een stuk minder slachtoffers gezienquote:Op maandag 2 januari 2023 23:45 schreef PS. het volgende:
[..]
In 2020 en 21 was vuurwerk verboden. Heb jij geen vuurwerk gezien?
Doe niet zo simpel man
Heb jij dit jaar al die slachtoffers wel gezien dan?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 00:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wel een stuk minder slachtoffers gezien
Dat zeg ik toch niet?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 00:05 schreef PS. het volgende:
[..]
Heb jij dit jaar al die slachtoffers wel gezien dan?
Sowieso niet te vergelijken, want de kroegen waren ook dicht, er was een lockdown, en deels een samenscholingsverbod. Of moeten we dat ook maar gelijk meenemen en invoeren bij een viurwerkverbod?
Nee, volgens jouw redenatie zou je dan autorijden ook volledig moeten verbieden.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 00:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet?
Maar puur het feit dat er bij een verbod nog steeds vuurwerk wordt afgestoken betekent niet dat dat verbod geen effect sorteert.
Zie dagelijks ook genoeg mensen te hard rijden maar ik vermoed wel dat een verbod op te hard rijden vele slachtoffers scheelt.
Veruit het meeste vuurwerk, ook wat tijdens oud & nieuw legaal is, mag buiten het tijdsbestek van een paar uur tussen 31 december en 1 januari, niet verkocht of afgestoken worden. Buiten die paar uur om, wordt er de rest van het jaar niet massaal afgestoken. Wat er dan wel incidenteel wordt afgestoken, is zwaar illegaal vuurwerk. Genoeg handhavingscapaciteit dus buiten oud & nieuw om, zonder de 'moeilijkheid' om het onderscheid tussen legaal en illegaal te maken. Dat onderscheid is er dan namelijk niet, het is allemaal illegaal op een paar knalerwten na. Ook dan lukt het dus niet. Hoe gaat dat totaalverbod op vuurwerk de handhaving wel mogelijk mogelijk maken?quote:Op maandag 2 januari 2023 23:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 3 januari 2023 00:12 schreef BillyBroekhoest het volgende:
De mensen die zeggen dat het echt niet te handhaven zal zijn hebben toch wel echt een goed punt. Als ik wil kan ik namelijk ook gewoon onverzekerd en zonder gordel om veel harder rijden dan wettelijk toegestaan is. Daarnaast zijn wapens ook illegaal maar kan ik in principe wel via de zwarte markt aan een wapen waardoor dit verbod ook echt nergens op slaat.
Jij houdt mij echt niet tegen hoor terwijl ik mij, met een tray bier op, met 100 km/u dwars door een klein autootje met een vrouwke en 4 peuters boor.quote:
Klopt, dat kan ik niet tegenhouden. Wil je ook nog een punt maken hiermee, of alleen deze mededeling doen?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 00:18 schreef BillyBroekhoest het volgende:
[..]
Jij houdt mij echt niet tegen hoor terwijl ik mij, met een tray bier op, met 100 km/u dwars door een klein autootje met een vrouwke en 4 peuters boor.
Wel dan? Ik wil het je wel zien proberen. Dat kun jij niet tegenhouden.
Ja, meer heb ik even niet in de tank zitten vandaag, dit was mijn bijdrage voor de avond, maar over een paar dagen, of weken, heb ik wel weer een goede inbreng bedacht en kom ik weer bij de volwassenen aan tafel zitten.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 00:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Klopt, dat kan ik niet tegenhouden. Wil je ook nog een punt maken hiermee, of alleen deze mededeling doen?
Oké. Als het van hetzelfde niveau is als je bovenstaande posts, zou ik jezelf de moeite besparen.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 00:23 schreef BillyBroekhoest het volgende:
[..]
Ja, meer heb ik even niet in de tank zitten vandaag, dit was mijn bijdrage voor de avond, maar over een paar dagen, of weken, heb ik wel weer een goede inbreng bedacht en kom ik weer bij de volwassenen aan tafel zitten.
Huh? Hoe bedoel je? Ik kan je even niet volgen.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 00:26 schreef Repentless het volgende:
[..]
Oké. Als het van hetzelfde niveau is als je bovenstaande posts, zou ik jezelf de moeite besparen.
Het is verre van "goede inbreng".quote:Op dinsdag 3 januari 2023 00:27 schreef BillyBroekhoest het volgende:
[..]
Huh? Hoe bedoel je? Ik kan je even niet volgen.
Neehoor, ik had het sec over het verbod op te hard rijden. Jij trekt het nu breder.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 00:09 schreef PS. het volgende:
[..]
Nee, volgens jouw redenatie zou je dan autorijden ook volledig moeten verbieden.
Te hard rijden is een beperking, net als hier knalvuurwerk en pijlen al niet meer mogen.
Was het tijdens de jaarwisselingen met een vuurwerkverbod niet rustiger qua overlast? Ja toch? Dan is een verbod dus zeker wel zinvol, ook al houden tokkies zich er niet aan.quote:Op maandag 2 januari 2023 23:07 schreef Zelva het volgende:
Het was rustiger met legaal vuurwerk, er was echter wel een enorme stijging met illegaal vuurwerk. Dikke kans dat degene die zich toen WEL aan de regels hielden vanwege het Covid smoesje, dat niet nogmaals doen. Want als de buurman ongestraft vuurwerk mag afsteken omdat het toch niet gehandhaaft wordt, waarom zou ik me dan wel aan de regeltjes houden?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Was het tijdens de jaarwisselingen met een vuurwerkverbod niet rustiger qua overlast? Ja toch? Dan is een verbod dus zeker wel zinvol, ook al houden tokkies zich er niet aan.
Ach, je moet ergens beginnen. Ben niet per se tegen (sier)vuurwerk, het ene jaar kocht ik het wel en het andere weer niet. Maar als ik de balans opmaak dan mag het van mij wel verboden worden. Dat je het niet kan handhaven is geen reden om het niet te doen.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het was rustiger met legaal vuurwerk, er was echter wel een enorme stijging met illegaal vuurwerk. Dikke kans dat degene die zich toen WEL aan de regels hielden vanwege het Covid smoesje, dat niet nogmaals doen. Want als de buurman ongestraft vuurwerk mag afsteken omdat het toch niet gehandhaaft wordt, waarom zou ik me dan wel aan de regeltjes houden?
Dus zinvol? Dat weet je nu nog niet.
Als het niet gehandhaaft gaat worden, dan is de kans heel groot dat steeds minder mensen zich aan een verbod gaan houden. Of denk jij dat zonder controle op de maximumsnelheid, iedereen netjes 100 zou rijden?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ach, je moet ergens beginnen. Ben niet per se tegen (sier)vuurwerk, het ene jaar kocht ik het wel en het andere weer niet. Maar als ik de balans opmaak dan mag het van mij wel verboden worden. Dat je het niet kan handhaven is geen reden om het niet te doen.
Jij bent gewoon tegen het illegale vuurwerk dat, geloof het of niet, reeds verboden is. Blijf van ons siervuurwerk af, pak liever het echte probleem aan.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ach, je moet ergens beginnen. Ben niet per se tegen (sier)vuurwerk, het ene jaar kocht ik het wel en het andere weer niet. Maar als ik de balans opmaak dan mag het van mij wel verboden worden. Dat je het niet kan handhaven is geen reden om het niet te doen.
Die vernielingen zijn niet de enige reden waarom mensen van vuurwerk af willen want dan is terecht reactie dat dit door toch al verboden vuurwerk veroorzaakt wordt. Er is een substantiële groep die ook 31 december en het legale vuurwerk als overlast ervaart. Zo ver 'overlast' überhaupt een legitiem argument is. Verder zijn er meer argumenten waarom vuurwerk als hinderlijk wordt beschouwd (dieren, milieu, geluid, vervuiling, gewonden)quote:Op maandag 2 januari 2023 22:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Semantische discussie? Totaal niet. Jij zegt dat hier als argument "ja maar alcohol" wordt aangedragen omdat er volgens jou verder geen rationele argumenten zijn. Ik geef aan dat "ja maar alcohol" helemaal het argument niet is, dus dat heeft niets met semantiek te maken.
Dan punt twee: het probleem is niet de hoeveelheid vuurwerk, maar de vernielingen en overlast die worden veroorzaakt door illegaal vuurwerk. Hoe draagt de vermindering van de totale hoeveelheid vuurwerk, door het legale deel te verbieden, bij aan het op lange termijn oplossen van de problemen? Wat lost dat op of wat gebeurt er dan?
Oh ja? Dan komen ze echt?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een algeheel vuurwerkverbod is niet mijn idee, het is het advies van politie. Wij kunnen allemaal makkelijk reageren achter ons toetsenbord, van de politie verwachten wij dat ze er zijn bij 112 meldingen. Als een idioot je autoraam ingetikt heeft en een stuk vuurwerk in je auto heeft gegooid, dan komt de politie.
Gratis bestaat niet. Ik zou niet weten waarom ik zou moeten mee betalen voor vuurwerk terwijl me dat nu niets kost.quote:Een mogelijk alternatief:
• Gratis grote profesionele vuurwerkshows in de grote steden.[
Ha ha ja, natuurlijk. Er is nu NUL openbaar vervoer op oudejaarsavond, maar dan moeten die mensen allemaal opeens gaan werken natuurlijk. Strak en haalbaar plan hoor. Oh ja, en gratis bestaat niet.quote:• Gratis 24 uur openbaar vervoer naar de vuurwerkshows voor inwoners van Nederland.
Ja, want er zijn zo enorm veel taxi's en die willen állemaal werken met de jaarwisseling. En wie gaat dat betalen? Jij zeker?quote:• Een lager of vast tarief voor taxis in de steden tijdens oud & nieuw.
Ik wil helemaal niet zelf vuurwerk afsteken, ik ben er alleen van overtuigd dat als je mensen gewoon licht vuurwerk laat afsteken en hen hun pleziertje laat hebben dat uiteindelijk de minste overlast oplevert.quote:Bedenk iets en het gaat niet helpen, we willen allemaal per definitie zelf vuurwerk afsteken.
Nee, centrale vuurwerkshows en alle drama die die met zich mee gaan brengen zullen niet in de wijk van spectrumanalyser zijn, dus dan kan hij lekker op tijd naar bed op oudjaarsavond en heeft hij helemaal geen overlast.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:46 schreef Zelva het volgende:
Ik wil helemaal niet zelf vuurwerk afsteken, ik ben er alleen van overtuigd dat als je mensen gewoon licht vuurwerk laat afsteken en hen hun pleziertje laat hebben dat uiteindelijk de minste overlast oplevert.
Dat is dus al 52 jaar, dus voor het overgrote deel van de NL bevolking wel degelijk een traditie.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een algeheel vuurwerkverbod is niet mijn idee, het is het advies van politie. Wij kunnen allemaal makkelijk reageren achter ons toetsenbord, van de politie verwachten wij dat ze er zijn bij 112 meldingen. Als een idioot je autoraam ingetikt heeft en een stuk vuurwerk in je auto heeft gegooid, dan komt de politie.
Echter; wij Nederlanders voelen ons meteen aangevallen. Kom niet aan ons vuurwerk, dat is onze vrijheid. Traditie roept men. Terwijl er voor 1970 geen consumentenvuurwerk was, tot die tijd werden er vuurwerkshows gegeven.
Een mogelijk alternatief:
• Gratis grote profesionele vuurwerkshows in de grote steden.
• Gratis 24 uur openbaar vervoer naar de vuurwerkshows voor inwoners van Nederland.
• Een lager of vast tarief voor taxis in de steden tijdens oud & nieuw.
Bedenk iets en het gaat niet helpen, we willen allemaal per definitie zelf vuurwerk afsteken.
misschien is het een leeftijdsding. Zelf net boven de 40, vuurwerk vroeger weinig interesse voor gehad.
Mwa, wat is je definitie van op tijd. Het werd 06:00 bij mij.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, centrale vuurwerkshows en alle drama die die met zich mee gaan brengen zullen niet in de wijk van spectrumanalyser zijn, dus dan kan hij lekker op tijd naar bed op oudjaarsavond en heeft hij helemaal geen overlast.
Ga maar even OP1 terugkijken, als je geen allergie hebt voor mainstream media.quote:
Nattekat denkt dat vuurwerk gelijkstaat aan gezelligheid. Als je dat niet afsteekt ben je saai, ken je geen tradities en lig je nog voor 00:00u in je nest.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 11:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Mwa, wat is je definitie van op tijd. Het werd 06:00 bij mij.
Welke dramas heb je bij centrale vuurwerkshows?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |